Myśląc logicznie kompresja jest, paliwo się dawkuje bo świeca mokra, i mówisz że iska jest, to nie sądzisz że coś jest nie tak, iskra powstaje i paliwo z tlenem jest to powinien zapłon wystąpić. Oscyloskop w łapkę i przebiegi na wtryskiwaczach i przewodach WN, jeśli nie da rady z tej strony to po stronie pierwotnej sprawdzić i będzie wiadomo o co chodzi.
https://obrazki.elektroda.pl/9862707000_... Witam. Zbudowałem prosty statecznik do lampy sodowej (lub rtęciowej LRF) o mocy 70W zasilany napięciem 12V. Głównym celem było zrobienie układu mobilnego, który będzie można zasilać z samochodu, pakietu akumulatorów lub po prostu zasilacza 12V. Układ miał być też możliwie lekki i przenośny....
Jak wypada na wolnych to jesteś o tyle w dobrej sytuacji że możesz zapiąć oscyloskop i wyłapać czy to zapłon czy wtryski. Tylko tak bo już powymieniałeś za dużo. Jeszcze przy lewiźnie w dolocie też by wypadał na wolnych ale MAP na to nie wskazuje. Jeszcze zwróć uwagę na korekty.
(at)sad_madman Kolego nie obraź się ale pytanie jest jak najbardziej na miejscu. Aktualnie zadajesz pytanie w stylu jaki multimetr kupić do diagnostyki auta lub jaki komplet kluczy kupić do naprawy auta i jak naprawiać. Oscyloskop to tylko przyrząd pomiarowy pokazujący w uproszczeniu napięcie w czasie. Cyfrowe niosą też pewne niebezpieczeństwa np....
Lewe powietrze powoduje wzrost obrotów i przymknięcie regulatora ,wtedy ciśnienie zaczyna być znów poprawne. To fałszywy trop. Jeśli już chcemy poszukać czy faktycznie występuje nieszczelność w kolektorze,to sa inne sposoby. Najlepiej jest znać uchylenie przepustnicy czy ilość kroków regulatora w silniku sprawnym i porownać. Silnik z nieszczelnościami...
Już ci napisałem że ciśnienie podczas kręcenia ma około 23MPa wtedy następuje zapłon i silnik pracuje na wolnych obrotach a ciśnienie uzyskuje zadane dla wolnych obrotów 37MPa. A wiec oscyloskop do reki sprawdzenie na zapiętym wtrysku jakie są napięcia na przewodach. Wolałbym być złym prorokiem ale czasami dochodzi do zapowietrzenia wtrysków jeśli oscyloskop...
Witam Peugeot 407 1.6hdi 2008 rok sedan Nie działa mi ABS w prawym przednim kole Wymieniłem czujnik i problem nie ustąpił Nie wiem co dalej robić. (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najczęściej – jeżeli nowy czujnik ABS jest sprawny – przyczyną braku sygnału na prawym przednim kole w Peugeocie 407 (1.6 HDi, 2008 r.) jest: 1. uszkodzony...
a ja mam problem z renault captur zapala mi sie kontrolka check engine i poduszki macie jakis pomysł (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź Jednoczesne zapalenie się kontrolki „CHECK ENGINE” i kontrolki AIRBAG (SRS) w Renault Captur najczęściej oznacza: 1. awarię zasilania lub masy, która zakłóca pracę kilku sterowników naraz, 2....
a jak sprawdzic czujnik wału ? Wprowadzenie Czujnik położenia wału korbowego (CKP) jest kluczowym elementem systemu sterowania silnikiem, który dostarcza informacji o pozycji wału korbowego do jednostki sterującej silnikiem (ECU). Uszkodzenie tego czujnika może prowadzić do problemów z uruchomieniem silnika, nierówną pracą na biegu jałowym, a nawet...
Dziękuje a w jaki sposób mogę to sprawdzić i sterownik jest w pompie tak? na kostce napięcia 2,4 są więc wydaje się że wchodzi natomiast czy wychodzi? Zostaw woltomierz , weź do rączek oscyloskop , włącz zapłon ..... Dodano po 2 a pozostałe dwa z napięciem 2,4 pomarańczowo-czarne Tylko jeden , drugi ma inny znacznik
No i działa również fajnie, sonda ma dzielnik x10 tylko oscyloskop nie ma przełożenia tylko trzeba samemu, no ale dodać zero lub przesunąć przecinek to ........ :D Jeden mankament to taki, że sonda mogła by być przykręcana dużym złączem do obudowy a jest przejściówka. W sumie przerobić dało by się i nie było by problemu, ale ile się z tego korzysta...
Odepnij impulsator. Pokręć wałem i następnie zmierz napięcie na C1. W tym układzie musi być wyższe od 200VDC. Wg. mnie przezwoiłeś cewkę ładującą CDI. Ma bardzo dużą indukcyjność. Kształt napięcia mocno odbiega od sinusoidy, więc pomiary na zakresie AC sa tylko orientacyjne. Najlepiej do pomiarów napięć uzyć prostej sondy napiecia szczytowego. Jest...
Tak może, podłącz oscyloskop i sprawdz czy po lekkim postukaniu w blok zapłon się opóżni , powinieneś mieć napięcie ok 1V
Nie pytam o żródło. Podpinamy oscyloskop do instalacji i obserwujemy. Żródła przepięć Silniki Zapłon
Witam opór cewki to ,opór, cewka pierwotna: 0.5 - 1.5 omów ,opór, cewka wtórna: 10.000 - 16.000 omów.Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre połączenie. Sprawdzić opór, cewka pierwotna: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z cewki zapłonowej. Zmierzyć opór pomiędzy wtykiem złącza napięcia zasilania...
Na diodzie widac czy imo działa czy jest zablokowane. Po przekreceniu kluczuka w pozycje zapłon dioda ma zgasnąc. Jezeli swieci sygnałem ciągłym to zablokowane imo
No właśnie nie mam oscyloskopu... nigdy nie był mi potrzebny, a od jakiegoś czasu nogę bym za niego oddał ;/ bo ręce do lutowania są mi potrzebne ;] Zapłon jest elektroniczny. Zwoje przewodów dobrane są raczej dobrze, bo nawet iskra przeskakuje... co mnie zdziwiło... Odnośnie formowania impulsów zacząłem się zastanawiać czy czasem nie zrobić szerego...
Jeśli w tym aucie jest sterownik BOSCHA EDC-15C, można sprubować kabelkiem brata się z nim dogadać. Musi mieć wtyk OBD2. Jeśli dalej będzie się Pan chciał uczyć to potrzebne będą schematy el. wartości czujników, wykresy oscyloskopowe, oscyloskop i multimetr cyfrowy. Ico najważniejsze mnustwo czasu.
Jak masz oscyloskop to podepnij się pod czujnik położenia wału i obserwuj przebieg... Po przekroczeniu 3500rpm silnik gaśnie czy obroty oscylują wokół 3500rpm? Odcina zapłon czy wtrysk, czy jedno i drugie? Skoro zaświeca się kontrolka awarii silnika to jakieś błędy muszą być...
audi a3 16 silnik aeh i akl czujnik położenia przepustnicy Informacje dodatkowe Działanie Czujnik położenia przepustnicy wykrywa położenie wałka przepustnicy. Przełącznik biegu jałowego jest zamknięty przy ruchu jałowym. Specyfikacje napięcie zasilania - czujnik położenia przepustnicy 5 V napięcie zasilania, przełącznik biegu jałowego: 12V napięcie...
elektrit jak programowałes tam punkt zapłonu to na którym kanale, może robiłeś adaptacje czujnika położenia wału :D poco więc wspornik mocujący czujnik do pokrywy łańcuszka ma fasolki do regulacji ? Złącze diagnostyczne jest poto by podłączyć oscyloskop i sprzawdzić sygnał z czujnika wału a zapłon sprawdzamy i ustawiamy lampą stroboskopową
(at)pawelr98 efekty eksperymentów z wyzwalaniem tyrystora warto wrzucić do DIY lub artykułów. Jak dostanę płytkę stykową to sprawdzę. Oscyloskop mam więc dokumentacja działania obwodu nie nastręczy problemów. Ot pomiar napięcia z dzielnika napięcia a następnie na tej podstawie wyliczanie punktu zapłonu w celu uzyskania odpowiedniego napięcia szczytowego/mocy....
Pomiar powinien być w dłuższym okresie czasu nie wiem czy ten oscyloskop na to pozwala no i czy nie można tego na komputer przerzucić bo takie kręcenie to masakra. Ten zapis z cewki na aparat już jest lepszy bo sygnałów jest 4 razy więcej. Te zapisy z oscyloskopu potwierdzają wypadanie zapłonów widać że każdy cylinder inaczej pracuje(inny przebieg...
Kia Picanto 2007. 1.1 48KW Taka sytuacja. Wypadanie zapłonu 2 i 3 cylinder tylko w zakresie obrotów 2500 - 3500 Wypadanie rejestruje tylko ECU, fizycznie tego nie widać i nie słychać. Oscyloskop - czujniki prawidłowe wskazania. Klient przyjechał z uszkodzonym czujnikiem wału kor. Wymieniłem na nowy i zaczęły się wypadania, zamontowałem drugi nowy hall....
To znowu ja. Nie daje za wygraną jakiejś chińskiej technologi i postanowiłem głębiej przyjrzeć się całemu zapłonowi i dokonać analiz. Podpiąłem voltomierz do zapłonu by zbadać jego charakterystyke (wiem, że oscyloskop byłby o wiele lepszy niestety nie posiadam :( ). Otrzymałem kilka ciekawych wyników; - Z włączonym ogranicznikiem napięcie zapłonu było...
Czujnika halla nie mierzy sie czy ma rezystancje tylko czy daje impulsy oscyloskop sie kłania lub też ewentualnie powinien "wytwarzać" napiecie przemienne ok 2,5V w chwili krecenia rozrusznikiem. Sprawdź i daj znać.
jak masz oscyloskop to wykorzystaj go do obejrzenia przebiegu na czujniku GMP w trakcie jak jest iskra i gdy już jej nie ma . Ja miałem podobny przypadek z KIA shuma dwie czy trzy iskry przy kręceniu i po chwili brak iskier , wymieniałem czujnik GMP na nowy i nic stwierdziłem i koledzy z elektrody też że immo odcina zapłon chociaż kontrolka od immo...
Zastanawia mnie cały czas odczyt położenia przepustnicy oraz położenia pedału gazu Przepustnica otwiera się max na 80%, stan zamknięta potem długo stan nieokreślony i przeskok max otwarta (przy wyłączonym silniku i na odpalonym ) ale obroty zwiększa płynnie Więc wyłącz zapłon , sondy miernika pomiędzy masą sygnałową a sygnałem i palcem zmieniasz położenie...
A najprościej to: wykręcić z korpusu czujnik wału , włączyć zapłon , w ręke klucz 17 - 19 ,blisko czujnka szybko przejechać kluczem , winna odezwać się pompa. Oscyloskop da ci wszystko , zobaczysz nawet śmieci, przewody do ECU są ekranowane.
Witam Można sprawdzić oscyloskopem jeśli go posiadasz . Prosty test , trzeba podnieść przednie lub tylne kola i przy podłączonym oscyloskopie sprawdzić napięcie jakie jest podczas obracania koła rzekomo uszkodzonej strony i porównać te wartości z drugą stroną i pozostałymi czujnikami . Jeśli wartości odbiegają od siebie lub na jednym czujniku ich niema...
Napisałem wcześniej - - sprawdż czy żaróweczka zasilana z bezpiecznika 33 będzie świeciła w czasie kręcenia rozrusznikem ? Więc jak jest - świeci czy nie ? - i pisałem także , że gdyby tutaj okazało się , że świeci - to należy iść w innym kierunku z poszukiwaniami . Wg mnie zbyt wiele pomysłów i wątków a spojrzenie na ekran skanera z dobrym programem...
WIATAM PONOWNIE. WRÓCIŁEM WŁASNIE OD MAJSTRA... Po podłączeniu do komputera serwisanta, kumputer auta nie wykazał błędów!!! Przepływomierz i inne czujniki są sprawne!!! Sonda Lambda jest też sprawna!!! AUTO ZOSTAŁO NAPRAWIONE...! ;-) Wpewnym stopniu do naprawy przyczynił się użytkownik "MANTA" - auto po wymianie uszczelki przestało dostawac złe powietrze...
Przepraszam nie pisałem przez jakiś czas, cały czas serwisuję ten samochód ( przeglądy itp.) Niestety nic nie pomogło, po resecie błędów (których nie ma) unichekiem lampka gaśnie, ale po przejechaniu kilkuset metrów zaczyna migać ponownie. Byłem tym samochodem w stacji ASO Fiata, podłączali go pod swój komputer i również nic nie stwierdzili. Jeden z...
Usterka dotyczy Passata B5 1.9 TDI 1997r. Auto można dopiero uruchomić gdy po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłon mrugnie kontrolka świec żarowych. Czasami trwa to ok. 1 sekundę a czasami ok. 1 minutę. Po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłon zanim mrugnie kontrolka świec żarowych podnosi się na ok. 100 obrotów wskazówka obrotomierza i spada dopiero...
lambdy miernikiem precyzyjnie nie zmierzysz, musiałbys oscyloskop podpiąć. u mnie tps działa i tu i tu, a nawet chyba na zgaszonym samochodzie jak tylko zapłon włącze, a powiedz mi czy jak chodzi na gazie, i jak sobie tak pstrykasz po tych zakładkach>monitor>zastrzeżone>ustawieni... tam i spowtorem to przełączają ci się zakładki tak od razu czy strasznie...
Problem prawie rozwiązany. Guma pod gaźnikiem puszczała lewe powietrze. Mam jeszcze jedno pytanie, czy zapłon powinien być ustawiony na kresce na kole zamachowym, za punktem 0? ta kreska powinna byc na środku czy przy ktores z krawędzi? A tak na przyszłość mam jeszcze jedno dość istotne pytanie, czym zmierzyć czas wtrysku? Czy ten oscyloskop się nada...
Witam Po odpaleniu przez chwilę wszystko działa ok, przepustnica (000 141 74 25) reaguje na pedał gazu. Jednak najczęściej po puszczeniu gazu pojawia się błąd ASR, przepustnica wyłącza się a w komputerze pojawiają się błędy 054 regulation part EFP M16/3 055 no return action M16/1 224 idle contact switch S29/3 Sprawdziłem więc wszystkie przewody sygnałowe...
Raczej za dużo się faza nie przesunie, a każda z trzech faz jest troche przesunięta więc ja chyba za dużo ja kondensatorem nie przesune a w zasilaczach komputerowych też jest kondensator jako filtr. Informacja dla tych którzy posiadają taki stroboskop: Co do sterowania samego stroboskopu to sytuacja wygląda następująco: jak zewrze się na JACK 1 złącze...
Ta zależność jest, delikatnie mówiąc, nieprecyzyjna. Dla elektrod w kształcie kuli to może być nawet 35kV/cm. Dla elektrod w kształcie ostrza nawet poniżej 10kV/cm. Przy czym tu możesz uzyskać zapłon z odległość większej, niż wynika z tego "obliczenia", jako że trzymając elektrody w pobliżu zapalasz wyładowania koronowe które wstępnie jonizują powietrze....
oscyloskop pomoże ;-)
Ja miałem identyczne objawy a przyczyna była tak prosta że aż głupia - zabrudzone (pokryte nalotem) złącze diagnostyczne w AL-700. Pomogło przemycie preparatem Elektrosol. Widziałem jak gazownik robił to inaczej. Po prostu kilkakrotnie spinał i rozpinal wtyczki żeby się styki przetarły. Teraz mam złącze oklejone taśmą izolacyjną aby się nie brudziło,...
Do tego służy dioda led z rezystorem, ew. oscyloskop. Jesli wydaje się tobie, że zobaczysz kilkumilisekundowe błyśnięcie żarówki, to powodzenia.
W tych najprostszych zapłonach jest tylko cewka z odczepem do gaszenia. Nie ma nic więcej Widziałem takie układy, gdzie wyglądało na to że nic poza cewką nie ma, oglądałem przebieg na oscyloskopie i nie wyglądało na coś co może wytworzyć sama cewka, w środku musiała być elektronika.
Trzeba tam przyłożyć oscyloskop,rawdopodobnie masz uszkodzony ECM. A wyjście na cewki co piny 59 66.
Raczej żaden z nich nie ma analizatora spalin. Oscyloskop służy do obrazowania zapłonu, dodatkowo jest pomiar KWZ i multimetr. To sprzęt BOSCHa ale rodzima Radiotechnika Wrocław produkowały podobne diagnoskopy, np. SD31, czy GS3105.
Uwazam ze dla wiekszosci samochodow to wystarczy .
Cewkę, driver cewki To by w sumie szybko wyłapał oscyloskopem. Wtryski zamienić miejscami. A jak wygląda praca sondy?
Jak 2pinowy to diagnostyka ohmomierzem, ale trzeba wiedzieć ile powinien mieć taki sprawny. Głębiej to oscyloskop. Służy do ustalania kiedy dać wtrysk/zapłon. Za jego pomocą ECU też ustala na którym cylindrze zapłon wypada. Żeś się uparł na to Lupo, doktorat piszesz? ;) Poszukaj książki typu Lupo - Sam naprawiam, lub innego modelu w którym ten silnik...
Rezystancja impulsatora powinna wynosić 24 - 30 Ω. Od maja 1989 roku produkowane są impulsatory o rezystancji 13 - 17 Ω, w tym obecne nowe czerwone z MZA. Na obudowie impulsatora znajduje się punkt kontrolny (wspólny dwóch cewek impulsatora), na którym należy mierzyć poszczególne dwa uzwojenia impulsatora (do masy i do wyjścia sygnału), które...
Podobny problem występuje w Yamahach Raptor. Także występuje dodatkowa cewka na statorze, albo sygnał z uzwojenia ładowania. Nie doszedłem do informacji, do czego służy to dodatkowe uzwojenie. Moje przypuszczenia, to dodatkowa kontrola kierunku obrotów silnika, aby nie chodziło do wyzwolenia iskry w miejscu mogącemu doprowadzić do tzw. „odbicia” przy...
zapłon oscyloskop regulacja zapłon oscyloskop zapłon punkt zapłon
demontaż sterownik siemens przewód zmywarka opóźnione włączenia przekaźnika
miernik częstotliwości interfejs diagbox
Kody błędów podnośników Wumag - diagnostyka i naprawa Przyszłość pojemności pamięci SSD: prognozy i technologie