Myśląc logicznie kompresja jest, paliwo się dawkuje bo świeca mokra, i mówisz że iska jest, to nie sądzisz że coś jest nie tak, iskra powstaje i paliwo z tlenem jest to powinien zapłon wystąpić. Oscyloskop w łapkę i przebiegi na wtryskiwaczach i przewodach WN, jeśli nie da rady z tej strony to po stronie pierwotnej sprawdzić i będzie wiadomo o co chodzi.
Jak wypada na wolnych to jesteś o tyle w dobrej sytuacji że możesz zapiąć oscyloskop i wyłapać czy to zapłon czy wtryski. Tylko tak bo już powymieniałeś za dużo. Jeszcze przy lewiźnie w dolocie też by wypadał na wolnych ale MAP na to nie wskazuje. Jeszcze zwróć uwagę na korekty.
Pierwsze co powinieneś zrobić to sprawdź czy nie jest wygięty korbowód wykręcić świece zmierz wkrętakiem czy na tą samą wysokość się zagłębia co następny jest w gmp. Zapłon najlepiej sprawdza się na oscyloskopie czy następuje prawidłowe rozładowanie iskry
Rezystancja impulsatora powinna wynosić 24 - 30 Ω. Od maja 1989 roku produkowane są impulsatory o rezystancji 13 - 17 Ω, w tym obecne nowe czerwone z MZA. Na obudowie impulsatora znajduje się punkt kontrolny (wspólny dwóch cewek impulsatora), na którym należy mierzyć poszczególne dwa uzwojenia impulsatora (do masy i do wyjścia sygnału), które...
Bo ten czujnik działa tylko wtedy kiedy występuje spalanie stukowe, czyli raczej niezbyt często. Najlepiej sprawdzać go oscyloskopem.
Uwazam ze dla wiekszosci samochodow to wystarczy .
Podobny problem występuje w Yamahach Raptor. Także występuje dodatkowa cewka na statorze, albo sygnał z uzwojenia ładowania. Nie doszedłem do informacji, do czego służy to dodatkowe uzwojenie. Moje przypuszczenia, to dodatkowa kontrola kierunku obrotów silnika, aby nie chodziło do wyzwolenia iskry w miejscu mogącemu doprowadzić do tzw. „odbicia” przy...
Nie robicie offtopic'u bo temat jest o tym, sam jestem ciekaw waszych doświadczeń z tymi czujnikami. Tamten układ jest bez ograniczenia prądowego. Czy można znaleźć podobny tranzystor z ograniczeniem prądowym? Jack 63 Tarczkę umieszczę w wiertarce, zastosuje tam czujniki transoptorowe i zobaczę co pokaże mi oscyloskop.
Dziękuje a w jaki sposób mogę to sprawdzić i sterownik jest w pompie tak? na kostce napięcia 2,4 są więc wydaje się że wchodzi natomiast czy wychodzi? Zostaw woltomierz , weź do rączek oscyloskop , włącz zapłon ..... Dodano po 2 a pozostałe dwa z napięciem 2,4 pomarańczowo-czarne Tylko jeden , drugi ma inny znacznik
Szukałbym problemu jednak w układzie zapłonowym, ponieważ problem pojawia się podczas wzbogacania mieszanki, kiedy staje się trudniej zapalna. W Oplach zdarzały się upalone końcówki przewodu zapłonowego w fajkach świec, objaw był podobny. Wstępnie przeprowadziłbym pomiar charakterystyki zapłonu oscyloskopem i przyjrzałbym się stronie WN układu zapłonowego.
ma być tak -zapłon wyłaczony -wybierasz pojazd -zatwierdzasz -program prosi o włączenie zapłonu -włączasz zapłon, sterownik wysyła swoje ID ( widać paczkę impulsów na oscyloskopie) -euroscan na nie czeka, odbiera, analizuje, i wie albo nie wie z czym ma do czynienia. -jak wie to od razu zaskoczy, jak nie wie to stwierdzi że nieznany ID i zapyta co ma...
Tak. Przeczytaj dokładnie to co napisałem o połączeniu cewek. ROZŁĄCZ je i zrób pomiary. Nawet bez sondy i porównaj sobie z tym co miałeś przed rozłączeniem. Może być ciekawie... A wiedzę przedszkolną szybko się zapomina. Szczególnie w nerwach, gdy coś nie działa... i lecą krzywe panie. Emocje złym doradcą w technice! Jakby to było przyczyną, to możesz...
Prowizorycznie? Podłączyć lampę stroboskopową na 1 cyl. i lekko postukać w okolice czujnika zapłon w momencie uderzenia powinien zauważalnie się opóźnić. Profesjonalnie to chyba tylko oscyloskop. Aha czujnik powinien być przykręcony odpowiednim momentem, bo inaczej może oszukiwać.
Witam. Dzis sprawdzałem czujnik halla diodą z opornikiem 0,6kΩ i mam takie pytanie bo dioda niby miga ale w stanie gdzie koło impusatora nie jest zbliżone do czujnika dioda nadal mży(od razu po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon).Nie mam oscyloskopu ale sprawdzając w necie przebiegi z czujnika halla to napięcie gdy impulsator nie jest zbliżony...
Jest metoda na sprawdzenie czy jest iskra za każdym razem za pomocą oscyloskopu i sondy elektromagnetycznej zakładanej na przewód wysokiego napięcia poszczególnych cylindrów lub wychodzący z cewki zapłonowej. Porównując te sygnały można określić też czy wypadanie zapłonów jest na wszystkich cylindrach czy tylko na niektórych. Iskra może być zawsze ale...
Zapewne chodzi Ci o zapłon HPI w oparciu o taki stator: Zgadza się: https://obrazki.elektroda.pl/9839814600_... Co do zapłonu z chińskiego Crossa, to musisz zwrócić uwagę czy impulsator i koło magnesowe było przystosowane pod zapłon stałokątowy, czy zmiennokątowy (z advancerem), Koło jak i stator "pochodzą" z 139FMB czyli kopii Super...
Do pomiarów potrzebny oscyloskop. Może jeszcze radioteleskop :D Zasadnicze i pierwsze pytanie - zapłon bateryjny, iskrownikowy czy CDI ?
oscyloskop pomoże ;-)
Myślę sobie, że gdyby problemem był impulsator, to brak iskry nie występowałby przy wyższych obrotach ( większe napięcie przy wyższych obrotach ). Myśleć możesz, ale to będą spekulacje lub hipotezy. Trzeba analizować, szczątkowy co prawda, ale schemat, modułu. Podchodziłem do tego kilka razy. zawsze brakowało albo natchnienia albo czasu. Po za tym...
Być może tak jest, ale na jakiej podstawie tak twierdzi? Posiada chociaż oscyloskop? W Twoim przypadku moduł jest zintegrowany z cewką, najprawdopodobniej ona uległa uszkodzeniu – jeśli to możliwe podłącz go z zewnętrzną cewką WN (jakąkolwiek), wtedy wykluczysz jej awarię. Kolejnym częstym uszkodzeniem są „zimne luty”, spróbuj je poprawić,...
Przypominam że ten samochód jest na siemensie więc radzę dokładnie jednak sprawdzić czujnik wałka, oglądnąć sygnały oscyloskopem...
Witam Mam golfa 5 i słabe światła po odpaleniu silnika moc spada do 80% na zapłonie jest 100% tak pokazuje vcds, pokrywa się to też z oscyloskopem, nie mam opcji zmiany i sprawdzenia w helperze jak by ktoś mógł mi pomóc dołączę zdjęcia z bortneza, w 3 grupie jest pokazane 12v zapłon i 13.8v na odpalonym
Witam. Problem w w/w aucie: - w różny sposób odpala na zimnym, czasami ciężko silnik odpalić, czasami potrafi pracować idealnie na biegu jałowym przez 2-3 godziny jednak po ponownym odpaleniu wolne obroty nie są regularne, przekracza wszelkie normy na analizatorze spalin, gaśnie w dowolnym momencie ale bez problemu daje się ponownie uruchomić. - wszytkie...
link kolegi nie działa najlepiej oscyloskopem ale totalny zgon mozna stwierdzic inaczej przy zasileniu czujnika nap i atakowaniu go z czola metalow elementem powino na przew sygnałow indukowac sie napieci badz inaczej w układzie zapłonow puscic impulsy na moduł i zobaczyc czy reszta działa pozdrawiam te punkty musza byc bo sie nie skusze na podglad
Nie pytam o żródło. Podpinamy oscyloskop do instalacji i obserwujemy. Żródła przepięć Silniki Zapłon
Ale to pewnie będzie sporo droższe niż 15$ :P Nawet za 30$ bym kupił :-) Potrzebuję do motocykla (zapłon - położenie wału vs iskra z CDI), ale póki co poradzę sobie szczyptą analogówki + analizatorem stanów (też chinol, ta podróbka saleae za parę dolarów)
Do celów podanych przez ciebie służy Vantage KV Module firmy Snap-on ze specjalną łyżką , adapterem aplikowanym do studzienki świecy obok cewki zapłonowej. Na marginesie jaki widzisz problem z wyciągnięciem cewki ze studzienki i przedłużeniem kablem WN. Sprawdziłem wiele sposobów łącznie z sondami pojemnościowymi i oscyloskopem analogowym , jednak uważam...
Jakie macie wartości mierzone oscyloskopem/woltomierzem na czujniku położenia ssawki? Włączony zapłon oraz odpalony silnik na biegu jałowym? 0,8V-4,2V? 0V-4V? W autodacie jest 1,3V-3,1V, natomiast w ESI podali tylko górną wartość do 4,4V
Czujnik ckp impulsator jest sprawny sprawdzałem miernikiem Jak to miernikiem? Sprawdzałeś napięcie zasilania ECU czy napięcie wysterowania cewki zapłonowej? Najlepiej to sprawdzić oscyloskopem. Wtedy widać dużo więcej niż na wskazaniu miernika.
W zapłonach rozdzielaczowych (a w więc z kopułką, palcem rozdzielacza i innymi elementami) działa to tak samo. A starzy szoferacy stosowali "wzmacniacz iskry" zrobiony z guzika, gdzie przecinało się kabel od świecy i końce mocowało się w dziurkach guzika. Powstawała dodatkowa przerwa powodująca wzrost napięcia potrzebnego do przeskoku iskry. Powoduje...
co rozumiesz prze mało? ile? jakie napiecie wzgledem masy? co na 15 ? podłacz oscyloskop. i jak zostawiłes załaczony zapłon i po tym sie to stało? to wymien cewke
Oraz z 'odma' ona dziala jak wyjedzie z fabryki i tylko przez pare km. Pozniej lapie tamtedy lewe powietrze. Uważaj aby ciebie nie złapała. Nie pisz bzdur. Nie masz pojęcia to się nie wypowiadaj! Napięcie mierzone (równolegle) przed cewką na jej 2 pinach (przy ciągłe dodawanym gazu manetką) to zaledwie ok. 2V DC a powinno być coś ok. 12V. MIerzę miernikiem...
Oscyloskop z sondą wysokonapięciową to dosyć drogie narzędzie jeśli miało by służyć tylko do sprawdzania podejrzanych cewek, których przecież codziennie się nie spotyka.
VSS łatwo sprawdzić nawet bez oscyloskopu, przekręć zapłon pchnij auto powinny wskakiwać impulsy +12V albo +5V ;) W radiu to chyba on jest zwykle na pinie 1 w złączu A (w kostce ISO). Może masz i racje i ten 3.0D ma gdzieś ten dedykowany sygnał, tylko potrzeba będzie zdobyć dobrą dokumentację, np. dokładną rozpiskę złącza komputera. Taki sygnał na schematach...
Cześć. Udało mi się załatwić oscyloskop a więc pomiar wygląda następująco: Wiązka gdzie podłączone jest radio (oryginalna) włączony zapłon- 12,33V Rozruch- 00,51V A więc na oscyloskopie widać dokładnie że ta wiązka jest odłączana podczas rozruchu. Na pewno nie jest padnięty akumulator: włączony zapłon- 12,30V Rozruch- 11,56V Czyli sprawa jest prosta....
I właśnie to co chcesz to zrobić się tego nie da. Wszystko wymaga wpięcia się do silnika. Wcale nie inwazyjnie ale jednak. Równie dobrze możesz chcieć mieć apkę na telefon wyciągasz i po rozmowie z klientem auto stoi za jego plecami 5 m dalej i ty mu już mówisz co jest do roboty i jeszcze jaka będzie tego cena co więcej ta apka dokładnie wie która śruba...
Raczej żaden z nich nie ma analizatora spalin. Oscyloskop służy do obrazowania zapłonu, dodatkowo jest pomiar KWZ i multimetr. To sprzęt BOSCHa ale rodzima Radiotechnika Wrocław produkowały podobne diagnoskopy, np. SD31, czy GS3105.
(at)Pawel wawa Chodzi mi o oscyloskop, nie kwarc :D Zapłon był włączony? Wyświetlacz coś wyświetlał? Masę dobrze byłoby wpiąć jak najbliżej kwarcu a z pewnością już w samym liczniku, pomiar MHz przez instalację pojazdu to nie jest dobry pomysł. Również po raz trzeci upominam się o zdjęcia płyty z danymi procesora. Pozdrawiam
Tak może, podłącz oscyloskop i sprawdz czy po lekkim postukaniu w blok zapłon się opóżni , powinieneś mieć napięcie ok 1V
Sonda lambda sprawna? Spróbuj przestawić zapłon, zaznacz na aparacie aktualne położenie a potem na odpalonym aucie przestawiaj zapłon np. opóźnij zapłon. Jak uda się w ten sposób obniżyć obroty silnika to wtedy ustaw zapłon lampą na wymaganą wartość.
hmmm no właśnie a chodzi mi o to żeby stwierdzic czy kable maja przebicie czy nie? chodzi mi o montaz instalacji gazowych gdzie jak wiadomo kable musza byc w dobrym stanie i nie moga mie przebicia, ale jak tu klientowi udowodnic że ma kable do wymiany? moze ktos ma jakis magiczny sposób??? A moze da sie jakos "dorobic" sonde do oscyloskopu???
Witam . Nalezy zdjagnozować zapłon , sygnal z czujnika na wale korbowym najlepiej oscyloskopem Pozdrawiam Grzegorz
Nikt nie odpowiada, to sam sobie odpowiem. Nie dziwię się już dlaczego jest brak odpowiedzi bo to naprawdę nie jest takie proste w paru zdaniach opisać jak interpretować tego typu pomiary.Temat niech będzie w takim razie informacją dla osób min. i dla mnie, że mając oscyloskop i sondę do pomiaru zapłonu, a nie mając wiedzy z czym co się je w ciągu kilku...
Zajmuje sie diagnostyka silnikow spalinowych (moj serwis miesci sie w garazu:)) Do badania przebiegow z czujnikow uzywam oscyloskopu analogowego, chcialbym tez badac uklady zaplonowe ale potrzebne mi sa do tego sondy(cegowe): pojemnosciowa i indukcyjna. Problem w tym ze nie moge nigdzie takich znalezc. Czy ktos wie gdzie je mozna kupic?
magneto Sprawdź klin mocujący magneto. Bez ściągnięcia się nie dowiesz. Od tego zacząłem tu wszystko jest w porządku :) Dodano po 7 Zamień przewody od impulsatora, domyślam się że są tam dwa przewody. W 4T musi być pierwszy impuls dodatni, drugi ujemny żeby układ przyśpieszacza działał prawidłowo. Strzał w 10! Rzeczywiście nie wziąłem tego pod uwagę...
Poprawność sygnału można sprawdzic tylko oscyloskopem, miernik nic nie pomoże.
http://obrazki.elektroda.pl/6092632500_1... Witam. Słowem wstępu: Chciałbym zaprezentować mój generator wysokiego napięcia na bazie cewki zapłonowej od Fiata. Układ ten wyróżnia się tym od innych, że generuje bardzo wysokie napięcia, rzędu 50 tysięcy volt. Wyładowania są głośne i spektakularne. Dlatego też wszystkim początkującym, niepełnoletnim,...
Na forum polecany jest OWON HDS2202S (albo pokrewne niższe modele) jako oscyloskop do zastosowań motoryzacyjnych, np. tu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Zbiera on też pozytywne recenzje w wielu miejscach, np.: https://www.youtube.com/watch?v=pLff-XTJ... Natomiast według specyfikacji mam on pamięć tylko 8K: https://www.owon.com.hk/products_owon_hd...
Panowie, prośba o radę, bo głupieję =:-0 Silnik zaburtowy Yamaha 2B (inaczej model 6A1), dwusuwowy, jednocylindrowy, dwa konie mechaniczne, rocznik 1994, nie ma iskry. Kupiony za grosze na Alledrogo jako niesprawny, ale wszystko jest OK, poza tą iskrą. Układ zapłonowy najprostszy z możliwych: koło magnesowo-zamachowe, dwufunkcyjna cewka, klasyczny przerywacz...
- chyba widać, że autorowi chodzi o inną sondę. Autor pisze o dwóch sondach i rozróżnia ich zastosowanie. Użycie pierwsze: Chciałem sprawdzić czy cewka wysokiego napięcia działa prawidłowo j Użycie drugie: chciałem też zmierzyć impulsator ale to nie wiem czy taką sondą da radę 1/10 600Vpk 100mhz model p6100 . ona łapie "prąd przesunięcia" w pojemności...
No i działa również fajnie, sonda ma dzielnik x10 tylko oscyloskop nie ma przełożenia tylko trzeba samemu, no ale dodać zero lub przesunąć przecinek to ........ :D Jeden mankament to taki, że sonda mogła by być przykręcana dużym złączem do obudowy a jest przejściówka. W sumie przerobić dało by się i nie było by problemu, ale ile się z tego korzysta...
To proste, weż miernik i zmierz do jakiej wartości spada napięcie na akumulatorze podczas kręcenia rozrusznikiem a potem porównaj to z napięciem jakie dopuszcza do pracy radia producent i nie dziw się że radio w tym czasie głupieje, nawet wyłączone bo w tym czasie procesor radia również pracuje sprawdzając klawiaturę radia czy nie nacisnąłeś klawisza...
Do sprawdzenia, moduły zapłonowe, czujnika Halla, sterowniki, wszelakiego rodzaju czujniki indukcyjne w aucie, ale potrzeba do tego wykresu, z którym można co nie co porównać, jeśli takie posiadasz to jak najbardziej słuszna droga.
Witam wszystkich! Cały czas uważam, że fachowiec wykona naprawę 10 razy szybciej i zapewne 10 razy lepiej. Ale co może zrobić elektronik z podstawowymi narzędziami, gdy akurat fachowcy są na urlopach, a nam zależy na czasie? Co i jak sprawdzić, żeby nie wymieniać elementów w ciemno? Informacji i poradników mało. A jak są, to bywają błędne... Ostatnio...
Wez moduł zapłonowy z Digifanta, poloneza gaźnikowego czy innego prostego i sobie zmontuj układ i zobacz jak daje iskrę.
Do tego służy dioda led z rezystorem, ew. oscyloskop. Jesli wydaje się tobie, że zobaczysz kilkumilisekundowe błyśnięcie żarówki, to powodzenia.
Przecież wywala wtrysk a nie świecę. Oscyloskop, dioda LED na wtryskiwacz i obserwować!
Z tyłu silnika na wysokości prawej półosi. Dostęp raczej z kanału. Możesz go sprawdzić oscyloskopem.
Witam opór cewki to ,opór, cewka pierwotna: 0.5 - 1.5 omów ,opór, cewka wtórna: 10.000 - 16.000 omów.Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre połączenie. Sprawdzić opór, cewka pierwotna: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z cewki zapłonowej. Zmierzyć opór pomiędzy wtykiem złącza napięcia zasilania...
Nic się nie przesuwa, przez te szpilki oscyloskop gubi synchronizację... dziwne jest ta różnica w miganiu diody w świetle to co widać na oscyloskopie.
Najlepiej podłączyć pod niego multimetr analogowy lub cyfrowy z bargrafem na funkcji omomierza i ruszać przepustnicą, patrząc czy rezystancja zmienia się płynnie, bez przerw i nagłych skoków. Oczywiście najpierw odpinasz kable od TPS i wszystko na wyłączonym zapłonie. Możesz też podłączyć się oscyloskopem w przewód sygnałowy (bez odpinania złącza od...
Zapłon wypada na na biegu jałowym i podczas jazdy na gorącym silniku, stara i nowa sonda oscylowała identycznie kreśląc sinusa na wykresie, przepływomierza nie ma jest tylko map, układ dolotowy szczelny - sprawdzony zmywaczem do hamulców. Czy katalizator jest uszkodzony? Auto przyspiesza dynamicznie.... Dodano po 2 Kod usterki tylko jeden, P0300 -...
Aby obejrzeć pracę sondy ,trzeba by było ustalić najniższe obroty silnika .Stabilne. Zsynchronizować oscyloskop z zapłonem . I nastawiając na jakieś czoło impulsu zapłonu- zmieniając podstawę czasu odchylania -stać w tym w tym miejscu obserwując to co się dzieje na takiej sondzie. Nastawienie przedziału 10Hz /odchylenia? / powoduje pokazanie się detali...
Trzeba by obejrzeć ten sygnał na oscyloskopie. I to podciśnienie w kolektorze? Jakie jest podciśnienie na zapłonie?
witam, po dłuzszej nieobecnosci, jestem teraz w okolicach paryza, szukam tu czesci dla mojego puga, pozdrawia kolege wopora, i wszystkich forumowiczów. Jak znajde tu czesci to wracam do Polski. Znalazlem tu oscyloskop. Pozdrawia. :)
Nie każdy ma dostęp do oscyloskopu, a tym bardziej do sondy kV do wpięcia się w przewód zapłonowy. Również serwisówki zalecają sprawdzenie długości iskry, tyle że korzysta się ze specjalnego adaptera w którym igły elektrod są rozstawione o stałą odległość. Z tego co widzę w tym motocyklu jest zapłon DC-CDI, w drugim sprawnym jest TCI. Musiałbym zobaczyć...
Co do kabelków: Pin nr 1 EGR - zasilanie 12V Pin nr 2 EGR - pin nr 98 sterownika, zasilanie 5V Pin nr 4 EGR - pin nr 108 sterownika, po zapłonie masa Pin nr 5 EGR - pin nr 114 sterownika, po zapłonie 12 V, na biegu jałowym do zmierzenia oscyloskopem Pin nr 6 EGR - pin nr 100 sterownika, po zapłonie 0,92 V, na biegu jałowym 0,95 V Opór na odłączonym...
Rezystencje jaką ma, ale to musisz sprawdzić ile powinna wynosić, najlepiej oscyloskop
Autko jak powyżej przyjechało od mechaników z ze spaloną cewką (widoczne nadpalenia w kształcie kropek na górze cewki nad każdym modułem), cewka zespolona listwowa. Błędy na sterowniku: błąd cewki A,B,C,D... Napięcie dochodzi, masa na cewkę super na silniku tez, sygnały dochodzące sprawdzone diodą i oscyloskopem ok. Napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem...
Lampa stroboskopowa - sprawdź czy rzeczywiście zanika iska przy danych obrotach. Oscyloskop - sprawdź sygnał z czujnika położenia WK.
Hi, Fajnie, ze udało Ci się rozwiązać problem, jeśli możesz to napisz: - które to były czujniki (jeden, kilka ?) - jaki rodzaj zanieczyszczeń (opiłki, spalony olej, etc ?) - jaka metodą doszedłeś do tego, ze to właśnie był ten problem ..tzn poprzez podmianę czujników, jakaś ich diagnozę (za pomocą miernika, oscyloskopu) ? Pozdr M
No właśnie nie mam oscyloskopu... nigdy nie był mi potrzebny, a od jakiegoś czasu nogę bym za niego oddał ;/ bo ręce do lutowania są mi potrzebne ;] Zapłon jest elektroniczny. Zwoje przewodów dobrane są raczej dobrze, bo nawet iskra przeskakuje... co mnie zdziwiło... Odnośnie formowania impulsów zacząłem się zastanawiać czy czasem nie zrobić szerego...
Na diodzie widac czy imo działa czy jest zablokowane. Po przekreceniu kluczuka w pozycje zapłon dioda ma zgasnąc. Jezeli swieci sygnałem ciągłym to zablokowane imo
Stary kawał , z tym kondensatorem na zmiennym , pamiętasz? Można centralkę gazu podpiąć pod pin obrotomierza , jeżdzić z zapasową cewką w kieszeni. W tym wypadku sprawdzić nachylenie właczania tranzystora sterującego na module zapłonu , bez oscyloskopu nie da rady , lub podstawić inny moduł.
Taki pomiar nic nie daje. Trzeba by oscyloskopu z sondą WN po wtórnej stronie, albo z sondą prądową po pierwotnej - patrząc na przebieg oscylacji można by dopiero spekulować. Przy nierównej pracy na biegu jałowym, bardziej bym się dopatrywał nieszczelności w układzie dolotowym.
Już ci napisałem że ciśnienie podczas kręcenia ma około 23MPa wtedy następuje zapłon i silnik pracuje na wolnych obrotach a ciśnienie uzyskuje zadane dla wolnych obrotów 37MPa. A wiec oscyloskop do reki sprawdzenie na zapiętym wtrysku jakie są napięcia na przewodach. Wolałbym być złym prorokiem ale czasami dochodzi do zapowietrzenia wtrysków jeśli oscyloskop...
W sumie to chcę zbadać tylko, czy nie gubi zapłonu. Wymyśliłem sobie tak, że jak zapłon jest to widzę jakiś przebieg, jak następuje wypadnięcie zapłonu to widzę zakłócenie/zanik przebiegu na oscyloskopie i mogę stwierdzić, że to to np. cewka nawala. Jestem zdany tutaj na Was, jeśli nie indukcyjna to jak się wpiąć ? Jak się odepnie kabel WN to wtedy...
Schemat do ręki i wiadomo. 4, 5, 7, 8 Dwa potencjometry, czasami lubi się jeden względem drugiego przestawić. Dla potencjometru przepustnicy: 4 i 7 ma być 5V przy włączonym zapłonie. 5 i 7 - 1500 do 1600 omów przy zamkniętej, 700 do 900 omów przy całkowicie otwartej przepustnicy. Dla potencjometru nastawnika przepustnicy: 7 i 8 - około 1200 omów. Włączyć...
elektrit jak programowałes tam punkt zapłonu to na którym kanale, może robiłeś adaptacje czujnika położenia wału :D poco więc wspornik mocujący czujnik do pokrywy łańcuszka ma fasolki do regulacji ? Złącze diagnostyczne jest poto by podłączyć oscyloskop i sprzawdzić sygnał z czujnika wału a zapłon sprawdzamy i ustawiamy lampą stroboskopową
Znalazłem jeszcze taką informację: Świeci się lampka ostrzegawcza silnika; Trzęsienie silnika na biegu jałowym Objaw Świeci się lampka ostrzegawcza silnika Kod usterki: P1335 Trzęsienie silnika Warunki w chwili pojawia się objaw: Na biegu jałowym Przyczyna Uszkodzony czujnik położenia zaworu recyrkulacji spalin Rozwiązania Włączyć zapłon Zawór recyrkulacji...
Szukam schematu sond indukcyjnych lub pojemnościowych podłączanych do oscyloskopu, które mogłyby być zapięte na przewodach wysokiego napięcia dochodzących do świec zapłonowych w samochodzie, dzieki którym można by było oglądać przebiegi wyładowania iskry na świecy. Czy coś takiego można zbudować? Czy ktoś dyspnuje schematami? Z góry dzieki!
gdy już przekroczymy bariere 4 tysięcy obrotów zapłon zaczyna wariować Jeśli mierzyłeś popularnym miernikiem cyfrowym, to te wszystkie pomiary możesz sobie w buty wsadzić. Tego typu miernik przekłamuje wynik jeśli będą to impulsy napięcia/prądu lub/i jeżeli częstotliwość przebiegu będzie większa niz 400Hz (dla większości mierników). W Twoim wypadku...
Sprawdź wąskie od wtrysku. Probówka w rękę i sprawdź sygnał i masa czy dochodzi. sygnałowego nie sprawdzisz probówką. takie rzeczy to oscyloskop, ale przeglądnąć wstępnie wiązkę musisz. Natomiast on idzie bezpośrednio ze sterownika więc oporności i na zwarcie można sprawdzić, nie mam niestety przy sobie schematów żeby Ci podesłać
A nie lepiej monitorować prąd wyładowania? Dla sprawnej świecy przebieg na oscyloskopie będzie zupełnie inny niż dla uszkodzonej.
Witam! mam problem z tym autkiem. Nie odpala. jedyne co narazie sprawdzilem, to to czy dochodzi napiecie na cewke zaplonowa. Napiecia nie ma. Z tego co wiem to samochodd odpalany byl na starterze. odpalil i starter zostal wylaczony. pochodzil chwile i tak jak zgasl tak juz nie odpalil. sprawdzilem wszystkie bezpieczniki, sa ok. nie wiem co teraz sprawdzac....
Przystawki zazwyczaj nie działają. A jeśli podłączysz im jeszcze zapłon, to i nie będzie działał laptop. Najporęczniej Fluke 99 z kompletem akcesoriów. Mniej poręcznie, każdy analogowy dwukanałowy oscyloskop o paśmie około 20MHz.
A mi się wydaje, że coś nie tak z czujnikiem optycznym zapłonu. Trzeba podłączyć pod oscyloskop i sprawdzić. Najlepiej podmienić cały aparat zapłonowy, wtedy będzie jasno.
Witam mam problem ze skuterkiem. Jest w nim zapłon bez czujnika/przerywacza. Problem polega na tym ze jest iskra tylko bardzo słaba wręcz prawie niewidoczna na kablu WN lecz gdy przyłoże kabel z modułu do cewki WN do masy to iskrzy wyraźnie. Moduły sprawdzone oscyloskopem wszystko sprawne czy możecie mi pomóc w zlokalizowaniu usterki???
Witam Temat mnie zainteresował i wykonałem ponowne pomiary. W załączeniu zrzuty z oscyloskopu z wykorzystaniem modułu elektronicznego oryginalnego, jednak z tranzystorem IGBT: 1. C 220n 50us_dz.JPG - kondensator wyjściowy 220nF 2. C 0 50us_dz.JPG - brak C 3. C 0 5us_dz.JPG - brak C, rozszerzona podstawa czasu 4. C 10n 5us_dz.JPG - kondensator 10n Częstotliwość...
http://obrazki.elektroda.pl/6197331100_1... http://obrazki.elektroda.pl/6930508700_1... Witam. Poproszono mnie o diagnozę układu zapłonowego w wózku widłowym. W wózku zamontowany jest odprężony silnik perkins 3 cylindrowy zasilany LPG i dodatkowy układ zapłonowy ze sterownikiem Plan Electronic typ 4354 (ten żółty). Usterka...
tak tak jeszcze powiedz że ma wziąść oscyloskop i sprawdzić jaki sygnał jest na cewce, albo na nadajniku...doldwinger, on sie nie zna!!!!!!!!
Ja stawiam na lmbdę, jeśli masz możliwość to sprawdź ją na oscyloskopie, albo pojedź do jakiegoś dobrego serwisu elektromechanicznego/// czujnik wału też może być(zapłon nie zawsze jest wtedy, kiedy trzeba)/// tam jest jednopunktowy wtrysk???
A sprawdzałeś czujnik polożenia wałka rozrządu ? .Miałem u kumpla podobny problem tylko że z '85 vt1100 nie wiem czy w nowszej jest tak samo.Najlepiej sprawdzić na oscyloskopie dwukanałowym synchro między czujnikiem wałka a którymś z czujników na wale.
Nie zgłasza. Ciągle wydaje mi się że to zapłon. Czy te tranzystory są poprawne ? Nadal nie mam pojęcia gdzie szukać , jutro podłącze stroboskop i będę szukał oscyloskopem zakłóceń impulsu. Nadal nie mam pojęcia dlaczego wali w dolot, raczej mieszanka nie jest za uboga bo na LPG dawałem mnożnik w gore i nic się nie zmieniało, czyli pozostaje zapłon .
Witam koledzy. Jestem tu nowy, od jakiegoś czasu próbuję używać oscyloskopu, bawię się w diagnozowanie silników. Wyczytałem tu (niestety nie potrafię znaleźć) wypowiedź jednego z kolegów, który twierdził że w pewnych stanach sterownik silnika przyśpiesza zapłon aż do momentu wystąpienia spalania stukowego, opóźnia i znowu przyspiesza...Zrozumiałem to...
Dzięki wszystkim za pomoc i rady, szczególnie carrotowi. Dzisiaj uruchomiłem "badactwo" i postanowiłem poeksperymentować z indukcyjnością(szeregowo z impulsem sterującym) . Przy odpowiednim doborze L (liczy się także materiał z jakiego wykonano rdzeń - bo częstotliwość przy rozruchu malutka) pomiarowo uzyskałem obiecujące efekty. Najlepszą cewką przy...
Ja mówiłem o pomiarze na oscyloskopie. Nie mam już nic wiecej do powiedzenia.
Faktycznie nie wesoło.Jedno jest pewne, bez podłąconej skrzyni znaczy TCM, powinien pracować normalnie.I tak zastanawiam się czy warto się czepiać aparatu, skoro iskra jest.Myślę tylko jeszcze nad jedną rzeczą, a mianowicie nad sekwencją wtrysku.Skoro wtryskiwacze są zasilane, iskra jest generowana a zapłonu mieszanki nie ma, to wydaje się że te dwie...
A wydawało by się że uszkodzony czujnik powinien wyskoczyć w kodach błędów. Może być zapamiętany, ale nie musi. Gdybyś znał zasadę działania owego czujnika, to byś nie gdybał... Sam czujnik da się sprawdzić, ale do tego Ci potrzebny oscyloskop. Jeśli już go zdobędziesz, to podłączasz do (wtyczka zapięta i tu zwróć uwagę, czy piny przewodzą co trzeba,...
Od ostatniego postu został sprawdzony oscyloskopem kąt zapłonu okazało się że jest stale opóźniony. Dodatkowo sprawdzony został dokładnie sterownik i czujnik kąta obrotów w firmie specjalizującej się w naprawie sterowników, okazało się że wszystko jest w porządku. Tutaj może tylko pomóc Edd China z programu '' Fani czterech kółek ''
zapłon oscyloskop regulacja zapłon oscyloskop zapłon punkt zapłon
radiowy pilot sterowa kodowanie radio filtr cząstek stałych
Wideorejestrator ADAS wyłącza muzykę i USB - przyczyny i rozwiązania Lokalizacja odmy w Skoda Fabia 1.6 16V