Nic nie stoi na przeszkodzie, skoro kolega jest tak zaawansowany w temacie, aby kolega przedstawił swoje własne, autorskie rozwiązanie. Kolego, teoretyzujesz wykraczając poza temat bez jego znajomości poza niego. Ale po co jak takich rozwiązań w necie jest pełno. Jakiekolwiek nie potrzebuje jakiejkolwiek kompensacji o której kolega pisze, ani kosmicznej...
chciał bym się dowiedzieć czy po ustawieniu przerwy na przerywaczu w silniku iskrowym trzeba następnie ustawić zaplon czy można tak zostawić i nic się nie zmieni.
model silnika to Roto King H2TA46 Zdjęcie mogę zrobić dopiero jutro. Gaźnik przedmuchany sprężonym powietrzem. Filtr powietrza czysty. Dzięki za dane do regulacji zapłonu.
Mam kose RED DEWIL 20C nowa kosila ale odkrecila sie osłona filtru i teraz jest problem na ssaniu chodzi wolno a bez gaśnie może zapchała się dysza tylko gdzie ona jest i ile ma być wkręcona śruba do regulacji ze sprężyną
Jak wiadomo sezon koszenia w pełni więc trzeba było rozkręcić kosiarkę i wyczyścić wszystko, tak więc gaźnik etc. zdemontowane, potem ponownie skręcone i tu mały zonk bo kosiarka przestała wchodzić na mniejsze obroty, po odpaleniu od razu na najwyższe, tak więc po sprawdzeniu linek, cięgieł, śrubek regulacyjnych, spręzyn doszedłem do momentu gdzie obroty...
Druga sprawa to nie ma tej sprężynki od regulatora obrotów, ale nie wiem czy powinna tam być, bo nie widzę żadnych otworów? A jak tak to jaka i gdzie ją założyć, bo niby jak ta wajcha z tym drutem ma się cofać by zamknąć przepustnicę? Jl50Z-C3 - to jest ta kosiarka.
Jeżeli przyciśniesz dźwignię hamulca (naciskasz ją w ogóle) to automatycznie powinien rozłączyć się wył. zapłonu i powinna być iskra, po jej zwolnieniu silnik się wyłącza. Regulacja linki hamulca, odepnij ten kabelek od tej kostki i spróbuj odpalić. Jeżeli silnik zapali to jest problem z wyłącznikiem zapłonu. Ta mała kostka to właśnie wyłącznik.
Jak podają poradniki kierowców z lat 60-ych strzał w gaźnik (tzw. kichanie) jest spowodowane zbyt wczesnym zapłonem. Twoja kosiarka może mieć ustawiony zapłon na sztywno bez możliwości regulacji. W takim wypadku trzeba sprawdzić czy coś się nie poluzowało w układzie zapłonowym i przy połączeniu silnika z gaźnikiem.
Dokładnie. Obie zaczepiasz za oczko w drucie łączącym chorągiewkę z przepustnicą gaźnika. Dłuższą sprężynkę podłączasz do ruchomej blaszki nastawiacza obrotów, a krótką za nieruchomy uchwyt. Co do regulacji zapłonu możesz regulować na kartkę. Ja tak robię i jest dobrze.
Problem jest taki że ten model nie ma regulacji, cewka ma tylko regulację bliżej/dalej. Według książki serwisowej odstęp ma być 0,35mm a regulacja przód/tył nie powoduje zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu. Owszem oddalając cewkę maksymalnie od koła udało mi się uruchomić kosiarkę ale to nie jest regulacja.
Napisałem iglica nie zamyka dopływu paliwa. Jak pływak sprawny to spowoduje że iglica zamknie dopływ paliwa. Jak jest uszczelka to ja wymień tą pod iglicą. Jak jest regulacja to prawidłowo ustaw docisk iglicy. Dziurawy pływak wymień go. Filozofii nie ma, masz odpowiedź, znajdź ją w zdaniach powyżej w tym poście. Dodano po 2 Dałem ci link, ale pewnie...
http://obrazki.elektroda.net/27_12705045... Witam chciałbym pochwalić się moją kosiarką do trawy. Projekt przerobienia kosiarki spalinowej na kosiarkę zdalnie sterowaną już od dawna chodził mi po głowie. Chcąc podnieść poziom i unikalność maszyny postawiłem sobie niezależne założenia. Pierwsze założenie to takie, że kosiarka po przeróbce powinna...
Zapłon zbyt wczesny. Już zaglądałeś kręciłeś. :D Właśnie nie bo tam nie ma w ogóle regulacji zapłonu... są tylko te rzeczy które wymieniłem w pierwszym poście
Wygląda na opóźniony zapłon ale jak klin jest w porządku to raczej regulacji wyprzedzenia zapłonu nie ma . Jest on stały jak w wielu kosiarkach . Sprawdził bym ciśnienie sprężania , bo może któryś zawór jest nie szczelny lub nie domyka przez nagar . :| Dodano po 2 Czy filtr jest czysty , nie ma w nim oleju ? Ja bym jeszcze rozebrał i wyczyścił gaźnik...
W tym silniku niema możliwości regulacji gaźnika. Wstrzyknij trochę paliwa bezpośrednio do cylindra i spróbuj uruchomić silnik.
Witam. Problem dotyczy silnika kosiarki green world, silnik briggs&stratton 450. Kosiarka ma dwa lata ale przepracowała jeden sezon. Rok temu żona kosząc trawę wjechała pod choinki i kosiarka zgasła. Od tej pory nie można nią pracować. Da się odpalić. Pracuje chwilę ale tylko na niskich obrotach. Po kilku minutach albo puszcza białą chmurę albo zaczyna...
Witam, mam problem z moją MFką, nie mogę sobie poradzić ze stałym zakopceniem świecy zapłonowej, kosiarka świetnie chodzi zaraz po uruchomieniu, natomiast gdy się nagrzeję wskakują mu wyższe obroty i gaśnie. Wykręcam świecę - sadza, więc czyszczę ją dokładnie i uruchamiam silnik który znów chodzi świetnie, ale po kilku minutach znów to samo. Ostatnio...
Nie mam instrukcji do tej kosiarki, ale zaraz poszukam w internecie, ale raczej to nie chodzi o benzynę bo mam drugą kosiarkę z nowszym silnikiem, tylko że OHV, ale się tak nie grzeje, a leje tą samą benzynę. W tym silniku nie ma możliwości regulacji zapłonu, jest tylko odległości od cewki, ale to ustawiłem na tekturkę od bloku i wydaje się że jest...
Mam problem z uruchomieniem zarówno zimnego, a przede wszystkim ciepłego silnika w kosiarce briggs stratton sprint 40, ponadto w trakcie uruchamiania silnika często linka chce wyrwać rękę. Domyślam się, ze problem z zapłonem - czy jest jakaś regulacja tego ustrojstwa - doczytałem się że reguluje się cewkę -ale jaka powinna być przerwa, może jakieś jeszcze...
Z tymi zaworami to jest tak , że nie które nie posiadają żadnej regulacji . Pisze o tym gdyż z kilkoma się spotkałem z takim rozwiązaniem . :| Podobnie jak stały punkt zapłonu , nie ma co regulować . :|
Problem z klinem rozwiązany, dokręciłem bardzo mocno i nie zrywa, natomiast dalej strzela w tłumik przy wyłączeniu zapłonu. Przy wymianie świecy zauważyłem że stara była czarna co raczej wskazuje na za dużą dawkę paliwa. Zanim wymienię moduł zapłonu to może istnieje jakaś regulacja dopływu paliwa i ustawienia mieszanki. Na razie nic nie kręcę, wyregulowałem...
Tam nie ma możliwości regulacji zapłonu. Trzeba sprawdzić kilka rzeczy. 1. Czy fajka nie ma przebicia do metalowego ekranu. Spróbuj na innej fajce lub połączeniu bezpośrednim przewodu z końcówką świecy. 2. Czy cewkomoduł nie ma problemu z energią iskry — sprawdzić na ile mm daje iskra z samego przewodu WN. W tych silnikach jest dosyć słaby zapłon, powinien...
Kolego może pomoże Ci informacja dot. ustawiania zapłonu w silniku górnozaworowym (stosowanym w skuterach i quadach), z rozrządem napędzanym łańcuszkiem. W moim przypadku okazało się, że znaki na kole wałka rozrządu w postaci 3 otworów tj. jeden o większym wymiarze, usytuowany bliżej zębów na kole i dwa mniejsze boczne musiałem ustawić tak, aby mniejsze...
Paliwo mam nowe, bo normalnie odpala, tylko po długim kręceniu i nie wiem, czym może być przyczyna tego długiego odpalania. Świeca, jak wykręcałem, była czarna dookoła gaźnika. Nie sprawdzałem filtra, jest czysty. Ta rura, gdzie zasysa powietrze, występują krople paliwa. I zapomniałem dopisać, silnik na wolnych obrotach strzela z wydechu, nawet jak...
Witam. W mojej mającej cztery lata kosiarce Makita PLM5120N2 z silnikiem B&S 625E zacząłem słyszeć dziwny dźwięk podczas gaszenia silnika. Dźwięk jest nieco trudny do opisania, z jednej stron brzmi podobnie jak niedokręcona blacha/osłona (podobny miałem w starej kosiarce), taki trochę metaliczny ale z drugiej strony jest on nieco niższy, bardziej pełny....
Nie, regulacja niema nic wspólnego z zapłonem, regulator struje przepustnicą gaźnika. To co na zdjęciu. http://obrazki.elektroda.pl/6679776200_1... Stukot słychać tylko, gdy zębatka rozrządu jest metalowa. Ten stukot pojawił się nagle, czy był już wcześniej. Sprawdź klin koła zamachowego.
Dostałem w prezencie 6-letnią kosiarkę w następującym stanie - filtr powietrza nigdy nie zmieniany skutkiem czego dymiła na czarno jak diesel przy wyprzedzaniu :) Bez filtra pracuje na czysto. Odpala bez problemu, ale obroty falują, że prawie gaśnie. Zdjąłem nóż, bo był skatowany na maksa. Klin na kole magnesowym cały. Kolektor dolotowy cały, uszczelki...
Podejrzewam że najlepszym rozwiązaniem będzie zakup silnika w pierwszej kolejności. silniki od WSK wydają się proste ale ja bym się na to nie porywał. Większość dostępnych na rynku wtórnym ma za sobą spotkania z szerokim gronem domorosłych naprawiaczy. Dostępne na rynku rzemieślnicze części gwarantują zajęcie do końca życia projektu ;-). Zapłon z przerywaczem...
i ponowię moje pytanie czy w zaznaczonym miescu na schemacie ma być połączenie czy nie ? Rysunek jest mało wyrazisty i trudno stwierdzić. Bez tego połączenia nie ma nadziei na to by ujemny impuls z cewki wyzwolił tyrystor.
Tak jak napisałeś. I tak jak napisałem ja, brak możliwości regulacji obrotów silnika a co za tym idzie brak jałowego biegu. Jaki bieg jałowy ? W kosiarce do trawy nie jest potrzebna żadna regulacja prędkości obrotowej prócz tej utrzymującej jej stałą wartość. Puszczenie dźwigni gazu gasi silnik... A myślałem że dźwigni hamulca, która wyłącza zapłon....
Wyjątkowe podziękowania dla Rycha T Można na Nim polegać jak na Zawiszy.Jak zwykle niezawodny. No ale dość słodzenia. Po wyregulowaniu według porad Rycha T silnik bardzo ładnie pracuje w całym zakresie obrotowym, ale jest pewne ale. Po wyłączeniu silnika (mocno rozgrzanego, gdyż jest w traktorku stosowanym do odśnieżania)następuje detonacja w tłumik....
Hehe nie mam DSK (jestem informatykiem z jakąś tam wiedzą o działaniu silników, kątem zapłonów itp.a majstruje z ciekawości). Po prostu w warsztacie po wujku mechaniku znalazłem 2 kosiarki. Jedna z silnikiem BVS-173 po założeniu gaźnika i regulacji składu mieszanki na wolnych obrotach , oraz dźwigni dodającej gaz wszystko ruszyło. Z bvs-143 jest problem...
A co ty sie chcesz z tą kosiarką tak pieścić? Jest sens? Przecież ten gaźnik jest banalnie prosty. Śrubka lub dwie do regulacji. Jej zasady znajdziesz w keżdej książce poświęconej silnikom dwusuwowym lub motocyklom. Zresztą w internecie też jest tego trochę. Choćby: www.forum.motocyklistow.pl Jeśli jest tam tylko cewka pod kołem magnesowym, to najprawdopodobniej...
Nie wiem co jest powodem, że nie odpala. Tak jak opisałem, chodziła w porządku. ma około 7 lat. Podczas użytkowania szarpnęło i zgasła. szukając przyczyny znalazłem, że ścięty był klin. Teraz po wymianie klina nie wiem czy potrzebna jest jakaś dodatkowa regulacja zapłonu lub coś, po prostu założyłem klin, skręciłem i tak opisałem, odpaliła na kilkanaście...
Cześć, czy jest ktoś w stanie pomóc? Od dłuższego czasu walczę z potykaniem się silnika na wolnych obrotach, coś jak praca kosiarki ale nie do końca, jak czkawka albo wczesny zespół Touretta :-D Silnik pracuje nagle potyka się i znowu, coś jakby zapłon wypadał.. Ale zrobiłem logi statyczne, mogę wrzucić, podobno bardzo ładne korekty, obroty nie falują,...
Witam. Jak poprawnie ustawić zapłon w takim silniku (prawdopodobnie Tecumseh mv100 - dwusuwowy) (taki sam jak w kosiarkach, a ten mój jest zamontowany w małym silniku do łódki - zaburtowym). Zapłon jest na przerywaczu, umieszczony razem z cewka pod kołem magnesowym. Dźwignia obrotów, suwakowa. Połączona tak ze przy dodawaniu gazu obraca podstawkę z...
Używasz kosiarkę, a nie kosę. Kosa to kawał blachy doczepiony do kija. Silnik spalinowy to bardzo dobrze opisane urządzenie i nie powinno być wielkiego kłopotu z diagnozowaniem miejsca usterki. Ty nawyraźniej nic nie wiesz, więc wypadałoby poczytać. W skrócie zasada działania silnika: Silnik pobiera mieszankę benzyny i powietrza, która ulega sprężeniu...
(...) chem tylko przez filtr powietrza, próba palenia na płaka podlanie paliwa na denko tłoka tym samym się kończy linka gazu i rozruchu w dobrej pozycji. 1. Iskra jest. 2. Świeca mokra. 3. Kompresja jest. 4. Pływak w gaźniku cały sprawny. 5. Gaźnik wyczyszczony. Co może być powodem problemu z rozruchem? Witaj! Rozumiem, że masz problem z uruchomieniem...
Kosiarka Husar TB53S11E Zamontowany silnik w kosiarce to OHV HUSAR nr. seryjny TB53S11E21030336 Jakie powinny być ustawione luzy zaworowe? (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie • Zawór ssący (dolotowy): 0,10 – 0,15 mm • Zawór wydechowy: 0,15 – 0,20 mm Luz mierzymy i regulujemy na całkowicie zimnym silniku (temperatura otoczenia). --- 1....
Nac to jest sprzęt marketowy i tylko ryzykanci lub ci co myślą że kupili taniej super sprzęt mogą się łudzić jego dobrą jakością To jest prawda i w pełni zgadzam się z tą opinią. Możemy się tylko łudzić dobrą jakością. Dopisałbym jeszcze takie marki handlowe jak Faworyt, Hecht, czy Sterwins. Jest ich oczywiście znacznie więcej, ale te akurat oferowane...
Bo najstarsi górale nie wiedzą do czego ona tak naprawdę była. Ot tak zarówno FSO jak i FSM w pewnym momencie zaczęli ją stosować. Jej brak nie wpływał w odczuwalny sposób na "walory" eksploatacyjne. Cel zastosowania elektrodyszy był ogólnie znany i opisany chyba w każdej książce. Gaźniki ogólnie w tamtych czasach były strojone w kierunku ubogiej mieszanki,...
Rzadko, ale istnieje możliwość uszkodzenia modułu polegające na przesunięciu punktu powstawania iskry. A ja z mojej wiedzy i doświadczenia popieram twierdzenie Rycho T . W układach z elektronicznym/mikroprocesorowym określaniem punktu zapłonu punkty odniesienia są stałe i z reguły ich się nie zmienia/reguluje. Zapłon i tak jest w innym punkcie wyliczonym...
Benzyna jest nowa? Tak jest nowa. Spróbuj wymienić świecę i sprawdź odległość cewki od koła zamachowego (0.3mm) Warto by sprawdzić zawór iglicowy w gaźniku. Świeca jest wymieniona. Zaworek w gaźniku wczoraj sprawdzałem. Nie wygląda na zużyty uszkodzony etc. Odległość sprawdzę później bo teraz nie mam jak. A czy może być oberwany klin i zapłon przestawiony...
No i jestem w punkcie wyjścia:( Wyjąłem zawory, delikatnie zwiększyłem luz, wszystko wyczysciłem, nowa uszczelka głowicy i dalej to samo. Dało się jeszcze zauważyć coś takiego- po złożeniu silnika kosiarka odpaliła bez zajaknięcia i normalnie pracowała, po 3 minutach wyłaczyłem silnik i przy próbie ponownego uruchomienia odpaliła ale na bardzo niskich...
Mogę dopisać o problem silnika suzuki gsx400E gk53c moduł zapłonu spalony jak to obejść zbudować na tranzystory? Można spróbować dobrać jakiś inny, chyba nie będzie wielkiego problemu, a jak się nie da to można spróbować ten uszkodzony naprawić lub wymodzić coś samemu. W tym spalonym będzie najprawdopodobniej uszkodzony tyrystor. Tak było u mnie. Ponieważ...
Cześć, Silnik 450 series 2 miesiące po upływie gwarancji Podczas ostatnich koszeń w tamtym roku silnik zaczął gorzej (nie równiej) pracować, ale postanowiłem poczekać tym do nowego sezonu (mój błąd). W tym roku wymieniłem (jak zawsze olej) zdziwił mnie jego czarny kolor, naostrzyłem nóż (tutaj niestety, ale podczas demontażu/montażu noża ją przechylałem...
Witam, Witam wszystko, Z góry uprzedzam, że nie jestem żadnym mechanikiem. Znam się na tym na tyle, by wiedzieć jak sprawdzać sprawność świecy, jak wymienić klin w silniku kosiarki, czy jak wyczyścić gaźnik i wymienić uszczelki :- ). Coś tam czy tam na temat, ale specem nie jestem, więc proszę o wyrozumiałość i pomoc. Mam stary miniciągnik czecho-słowackiej...
Świece trzeba podmienić,aby wykluczyć że jest zła.Następny krok ,to pozostaje regulacja zapłonu.Nie może pracować silnik bez podania wysokiego napięcia na świecę.Po zdjęciu fajki silnik musi zgasnąć.
Witam.Dostałem używaną kosiarkę z silnikiem briggs & stratton 3,5hp z gaźnikiem membranowym(dwururka) model 92902 z 2004r.Kosiarki nie można odpalić a jak już się to uda bardzo nierówno pracuje i nie może się wkręcić na obroty.Świeca nowa przy próbie palenia mokra po odpaleniu zakopcona czarna.Wymieniłem filterek,membranę i oczywiście paliwko.Przed...
Witam.Możesz zastosować typowy obrotomierz do silników spalinowych z zapłonem iskrowym.Na wyjściu obrotomierza jest napięcie proporcjonalne do prędkości obrotowej silnika i ta zależność można wykorzystać do układu regulacji.Można zastosować regulator np.PI z układem wykonawczym w postaci silniczka sprzężonego poprzez przekładnię z przepustnicą.
regulacja kosiarki ustawianie zapłonu kosiarki regulacja zapłonu
tranzystor przeciwsobny fluorescencyjny napięcie żarzenia schemat rozrząd trafić
zmywarka elektrolux zmywarka elektrolux
Mercedes W245 B200 – lokalizacja czujnika temperatury powietrza dolotowego IAT Lokalizacja bezpiecznika świateł postojowych Scania Irizar 2002