Chiński moduł zapłonowy, a pokrętło-regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu.
0351Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 1 + 4 za niskie napięcie......... chyba. O ile nie pomyliłem. Napisz dlaczego myślisz że ECU ok ? - bo tam najczęściej jest problem. Problem pojawia się od razu po odpaleniu czy dopiero po przejechaniu jakiegoś kawałka ?
Z założonym i ze zdjętym ma być tak samo. Jeśli się zmienia kąt jak założysz wężyk to znaczy że przepustnica jest za bardzo uchylona.
1) Czy ω jest stała? Jeśli tak, jakiego jest rzędu? Jeśli nie, w jakim się będzie zmieniać zakresie? 2) Jakich danych potrzebuje ten generator, czyli jakie wyjścia ma mieć nasz układ? Masz tu jakiś pomysł? 3) Czy to ma być układ specjalizowany, czy na mikrokontrolerze? 4) Czy układ jest tylko czysto teoretyczny, czy może ma być uruchomiony i działać?...
Czujnik nad kołem wieńcowym rozrusznika,zlicza impulsy i przyrównuje do wzorca.Prosty układ,albo na uP,albo na wzmacniaczach operacyjnych.Pozostaje kwestia mechaniczna oddziaływania na wzrost prędkości.Można to osiągnąć poprzez -regulację kąta wyprzedzenia zapłonu -napełnienia cylindrów mieszanką (lepiej) Sterowanie napełnieniem realizujemy przepustnicą...
A te dane to po co ?? Wszystkim steruje ecu. Brak możliwosci regulacji.
Musiałbyś podać jaką próbkę dźwiękową lub video, jak silnik pracuje kiedy ma problem z mocą. Obecnie nie wiadomo czy problem leży po stronie układu paliwowego, czy jest coś ze silnikiem. Układ zapłonowy może mieć regulację kąta wyprzedzenia zapłonu w zależności od obrotów silnika, czasami trafia się usterka cewkomodułów zapłonowych. Jak masz możliwość...
To nie jest obrotomierz. Nie wiem skąd się wziął pomysł na takie nazwanie tego zegara. To urządzenie stosowane było do regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu.
Mogę tylko potwierdzić - w samochodach z rozdzielaczowym układem zapłonowym, przed przystąpieniem do regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu, trzeba wyłączyć regulację kąta wyprzedzenia zapłonu na wolnych obrotach. W starszych autach grupy VAG trzeba było odłączyć podciśnienie od rozdzielacza, w nowszych wejść w tryb nastawów podstawowych. Podstawą oczywiście...
Powitać kolege panja321 :D To ile silnik już ma przejechane km? ;) Teoretycznie pierścienie tego silniczka projektowane są na 10tys. km (oczywiście mogą wytrzymać i więcej). Skleciłem dziś dwa moduły do cewki WN z części które mi zostały: jeden ze zworkami (regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu) ,a drugi na standardowych ustawieniach. Jakby ktoś byłby...
CO-regulacja śrubą na przepływomierzu ( imbus 5), MAF to przepływomierz, KWZ to kąt wyprzedzenia zapłonu, czyli regulacja aparatu, zaś przycisk "pomógł" w czyichs postach służy do tego, aby go naciskać.
Witam.Byłaby możliwość regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu korzystając z tego układu?
Zawory były regulowane? Silnik łapie samozapłon może być od zaworów, nagaru może być od aparatu zapłonowego- źle ustawiony kąt wyprzedzenia zapłonu (podciśnienie do regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu sprawne?)
Tak w ogóle to który rocznik motocykla? Spojrzałem do serwisówki z 2008 roku i tam przedstawiono charakterystykę kąta wyprzedzenia zapłonu. Według takiej charakterystyki należałoby się bazować w regulacji i dopasowywaniu zapłonu. Fakt, że fabryka przedstawia regulację kąta wyprzedzenia na ileś mm przed GMP i niewielki statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu,...
Pewną wskazówkę odnalazłem na forum tunerów. Ujemny kąt wyprzedzenia zapłonu jest skutkiem niepoprawnie działającej regulacji biegu jałowego, wynikającego głównie z zasysania lewego powietrza, źle pracującej przepustnicy (elektrycznej), lub sygnałów z czujników. No tak, z informacji producentów ECU wynika, że w celu uzyskania płynnego biegu jałowego...
To jest najzwyklejsza cewka przystosowana do zapłonu TCI, bzdury Ci ta firma pisze Oczywiście pozostaje kwestia regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu, ale skoro o niej nie wspominasz, to jakos rozwiązałeś ten problem
Z mojej strony dodam kilka uwag na temat przeróbki na zapłon CDI. 1. Impulsatory są produkowane w dwóch wariantach różniącym się polaryzacją sygnału wyjściowego. Najłatwiej można dostać impulsatory od chińskich 4T (skutery GY6) które mają odwróconą polaryzację do modułu z elektroniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu, czyli dodatni impuls na początku...
częścią wspólną dla LPG i benzyny w tym sterowniku jest regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu i jeśli to nie jakaś inna przyczyna to może być tak że sterownik bałagani z zapłonem
Jeżeli to nie jest klasyczny aparat zapłonowy tylko jest czujnik położenia i jakiś sterownik (gaźnik, wtrysk ?) to taka przeróbka jest niby wykonalna, ale wyeliminuje regulację kąta wyprzedzenia zapłonu.
Wygląda na typową chińską konstrukcję, ale z pozmienianymi plastikami. Katalog Einhell nie uwzględnia żadnych części zamiennych do tego silnika, tylko kompletny silnik. Zjawisko odbicia przy rozruchu może być wzmożone nieprawidłową regulacją gaźnika — zbyt mocno zwiększone obroty biegu jałowego, skład mieszanki + regulacja przepustnicy. W tym silniku...
Statycznego kąta wyprzedzenia zapłonu lepiej nie zmieniać, powinien się znajdować w przedziale 5–10° przed GMP, inaczej będą występowały problemy z odpaleniem silnika. Dopasowanie kąta wyprzedzenia zapłonu pod paliwo o wyższej LO powinno polegać na zmianie charakterystyki regulatora odśrodkowego. Tutaj znaczenie ma twardość sprężynek i masa ciężarków...
gdyby wgrana była mapa dla konkretnego motoru nie potrzebne byłyby przełączniki regulacji wyprzedzenia zapłonu.
0351 Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 1 + 4 za niskie napięcie, P0252 - nie ma takiego błędu, pewnie chodzi o P0352 Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 2 + 3 za niskie napięcie. Grzeb koło cewkomodułu - coś źle podłączone przy przekłądce ( brak zasilania), ewentualnie uwalony...
problem rozwiązał się właściwie sam, po zmniejszeniu przerw na świecach, wysprajowaniu sprajem do niwelowania wilgoci na granicach złączek, i wymianie jednej świecy z lekko ukruszoną ceramiką jest o niebo lepiej. Teraz pozostaje jeszcze kwestia regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu ale to już zupełnie inny temat. Dzięki za pomoc!
chodzi mi jeszcze po głowie jakaś regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu Przy tym układzie zapłonowym ma to mały sens. Dość, że było by to trudne do wykonania, to jeszcze nie wiadomo jaką charakterystykę miałby mieć regulator. W zasadzie trzeba by przejść na zapłon z impulsatorem lub całkiem mikroprocesorowy. Do tego zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu niewiele...
witam ponownie byłem dziś u kolejnego specjalisty i powiedział że nie jest potzrebny vag do ustawienie zapłonu Sciągnij sobie załącznik.'Procedura regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu w ALM. Pan mechanik robi Skody S100 i Seaty Malaga,
Jeżeli 2.0 16 V to silnik X20XE z systemem simtec 56.1,przepływomierz jest istotny bez wzgledu na rodzaj zasilanie.Bez niego samochód nie ma wolnych obrotów,z tendencją do gasnięcia,jak i znacząco spadają osiągi samochodu-chodzi o regulację kąta wyprzedzenia zapłonu.
W pewnym sensie ALDL pracuje dwukierunkowo, jeżeli transmisja jest wymuszana opornością 10 koom, pracuje jednokierunkowo, jeżeli 4,7k ( tryb limp mode) sterownik wykona z góry założone przez programistę zadanie, np wyłączy się funkcję regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu :)
Chcę dokonać regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu, jednak ze względu na brak obrotomierza w moim Amazonie chciałem sprawdzić obroty za pomocą multimetru. Niestety po ustawieniu go w pozycję pomiaru obrotów silnika 4 cylindrowego, wyniki mam na poziomie 1900-2000 rpm. Jest to zdecydowanie za dużo, i słychać że silnik nie pracuje na tak wysokich obrotach....
Pokazało takie coś 10 3 5 2 Domyślając się to kod 4 cyfrowy 0352Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 2 + 3 za niskie napięcie Usuwa się ten błąd kompem czy może kable WN do wymiany? A może coś innego...
Jeśli nie chce ci się lutować i próbować samemu, to ten MZPK jak najbardziej. A jeśli chcesz robić coś samemu, to faktycznie układy z odcięciem jak najbardziej polecane (odłączenie cewki jeśli brak impulsów z przerywacza). Znajdziesz też trochę bardziej skomplikowane układy z możliwością dodatkowej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu. To jest dopiero...
W grupie 04 nie zmieniasz dawki tylko kąt wyprzedzenia zapłonu, jeśli masz tam co innego niż to co napisałem to znaczy ze ktoś mieszał w adaptacjach. Kąt statyczny to kąt który ustawiasz przestawiając pompę, i jest on potrzebny do odpalenia silnika i ma wynosić w BS dla tego silnika od 52-58. Kąt dynamiczny to kąt regulowany zaworem wyprzedzenia kąta...
Problem jest taki że ten model nie ma regulacji, cewka ma tylko regulację bliżej/dalej. Według książki serwisowej odstęp ma być 0,35mm a regulacja przód/tył nie powoduje zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu. Owszem oddalając cewkę maksymalnie od koła udało mi się uruchomić kosiarkę ale to nie jest regulacja.
Tak jak napisał robokop ustaw najpierw przerwę na 0,8mm, a potem przesuwając podstawką przerywacza ustaw początek rozwierania styków (sprawdź to multimetrem lub żarówką) na 3mm przed GMP. To samo dla drugiego cylindra. Jedyna niedogodność w Jawie jest taka, że przy regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu lubi się zmienić przerwa, i trzeba ją sprawdzić,...
Te dwa układy, które podałeś w zasadzie zmieniają w układzie zapłonowym tyle ze energia iskry jest większa i niższe jest napięcie przy którym cewka zapłonowa iskrę wytworzy co daje tą korzyść że przy słabym akumulatorze auto będzie lepiej palić. Może też zmniejszy się zużycie paliwa z uwagi na większą energię iskry. Wadą tych układów jest to że jako...
jacekzamki, a on sobie żyje tak swoim życiem, czy jest sterowany przez coś? Pewnie nie wiesz. Dalej-szybka stabilizacja biegu jałowego w tym modelu jest realizowana poprzez dynanmiczną regulację kąta wyprzedzenia zapłonu. Za wolne obroty odpoiwada tam wiele czynników. Czujnik temp. biegu jałowego ma znaczny wpływ na bieg jałowy.
byłem u znajomego elektromechanika i odczytał błędy podaje je 31 - Sygnał obrotomierza lub jego obwód (brak sygnału) 1405 - Uszkodzenie zaworu EGR 0400 - Nieprawidłowy sygnał zaworu EGR 0352- Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 2 + 3 za niskie napięcie nie bardzo rozumiem kodu 0352
silnik nie odpala, podaje błąd 351, 352 - usterka elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu cylindrów (1-4 i 2-3) za niskie napięcie, również błąd 230 i 120. Mam pytanie czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem i co to może oznaczać. Auto zholowałem i jeszcze nie sprawdzałem niczego, proszę o pomoc.
W Romecie :lol: mam zapłon CDI i widać dużą poprawę, silnik lepiej pracuje na niskich obrotach, szybciej reaguje na kręcenie manetką. Spalanie ponoć też się zmniejsza, ale nie zauważyłem. Jeśli już chciałbyś robić jakiś układ na bazie tyrystora to pamiętaj o szybkości jego przełączania. Jest to ważne, by na wyższych obrotach silnik nie był po prostu...
Witam. Tak sobie czytam i widze , że nikt nie wspomniał o tym że zastosowanie osobnej cewki dla każdego cylindra umożliwia bardzo dokładną regulację kąta wyprzedzenia zapłonu . Chodzi oto by był on maksymalnie wczesny , na granicy spalania stukowego , co umozliwia maksymalne wykorzystanie mieszanki . Oczywiście w układzie takim musi być użyty tzw. czujnik...
Przy takich ustawieniach nie będziesz miał pełnej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu np na zimnym silniku czy zależnie od obciążenia silnika. Lepiej dołożyć czujnik podciśnienia tzw MAP i już coś tam sobie poreguluje. Inne pytanie napisałeś że ten silnik ma przy rozrządzie to koło foniczne. W CC znajduje się przy wale korbowym co z natury oznacza ze...
Stacyjka prawdopodobnie jest podobna jak przy Jetforce - z funkcją otwierania siedzenia ze stacyjki (siłownikiem elektrycznym). Czerwony - "+" akumulatora. Czerwono-czarny - "+" po stacyjce. Niebieski - zasilanie siłownika elektrycznego otwarcia siedzenia. Co do licznika, sprawdź stan naładowania akumulatora a następnie czy zasilanie jest dostarczane...
Padła cewka zapłonowa, kolega wymienił, i od tego momentu pali mu moduły Cewkę usmażyło, bo zdechł moduł - była traktowana prądem stałym, a że ma bodaj 0,8 oma, to półtora ampera prądu ją ugotowało. Jedna z usterek tych modułów to właśnie zwarcie stopnia mocy - "przepuszcza" cały czas prąd do cewki. Druga usterka, to uszkodzenie układu regulacji kąta...
viper555, dzięki wilekie za zainteresowanie. Fakt, że to stary gruchot, natomiast chciałem go używać do regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu w silnikach takich jak np. ABS lub AEX w vw, wiem też, że można obejrzeć przebieg napiecia alternatora, co czasem też się przydaje. Dostałem sprzęcior za darmo, wygląda jak nówka i szkoda mi go wywalić na złom,...
Nie widzę potrzeby zmieniania kąta wyprzedzenia zapłonu.
Co masz na myśli pisząc "Iskra zapalana jest w nieodpowiednim momencie."? Układ zapłonowy ma automatyczną regulację kąta wyprzedzenia zapłonu, do 2000 RPM minimalny kąt wyprzedzenia, powyżej 4000 RPM maksymalny. Minimalny i maksymalny kąt wyprzedzenia jest określony przez znacznik na kole magnesowym. Jeśli iskra na świecy wyraźnie bije kilka razy na...
Zgadzam sie z "przedmówcą", lepiej nie kombinować tylko dołożyć tranzystorowy moduł zapłonu. Skutecznie zwiększy energię iskry w całym zakresie obrotów (szczególnie na niskich) i polepsza sie rozruch w czasie mrozów. Układ nie jest skomplikowany i można zapomnieć o wypalaniu się styków przerywacza. Poza tym reszta pozostaje bez zmian np.: regulacja...
Nie traktuj tego osobiście ale temat Cię przerasta. Musisz najpierw mieć pełne dane o zastosowanym module zapłonowym i komplet informacji brać z niego, a poza tym regulacja wyprzedzenia zapłonu musi się odbywać automatycznie na podstawie prędlości obrotowej wału, ale to za mało. Wpływ ma również stopień otwarcia przepustnicy, zresztą zagadnienie jest...
na benzynie też szarpie wiec postanowiłem sczytać błędy z komputera, były tego typu 1021010 ale nie znalazłem takich wiec wywnioskowałem ze 10 jest zamiast 0 wiec: 0200-Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza 0352-Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 2 + 3 za niskie napięcie 1405-Uszkodzenie zaworu EGR poradzi ktoś co...
Witam. Problem jest następujący. Silnik po kapitalnym remoncie, rozrząd ustawiony na znaki, wtryskiwacze zrobione i pompa również. Praktycznie nie zapala a jak zapali to chodzi nie na wszystkie cylindry( na początku) i biały dym. Przez pierwszą minutę silnik ma 400obr/ min i zero reakcji na dodawanie gazu. Brak jakiejkolwiek reakcji na przestawianie...
Witam Mam problem z Daewoo Tacuma silnik 2.0 DOHC rok 2000. Silnik pracuje tylko na cylindry 2 i 3 na 1 i 4 nie ma wogóle iskry. Cewka została podmieniona ale bez rezultatu. Do podwójnej cewki dochodzi 3 pinowa wtyczka na środkowym pinie jest +12 po zapłonie. Co powinno być na pozostałym, wogóle jak ta cewka jest sterowana? Zgłupiałem już. Komputer...
Maluch miał regulację kąta zapłonu odśrodkowo, w funkcji obrotów, Łady Fiaty 125p Polonezy w wersjach gaźnikowych miały regulację ciężarkami, odśrodkową i podciśnieniową w zależności od obciążenia ( dokładniej podciśnienia w kolektorze ssącym. W tym układzie regulacja wyprzedzenia kąta zapłonu odbywa się z udziałem modułu zapłonowego, w funkcji obrotów....
Witam Poszukuje schematu : 1)testera Fiat Lancia lub podobnego 2)lampy stroboskopowej do ustawiania zapłonu z regulacją kąta wyprzedzenia
To jest właśnie skutek tego, że za handel biorą się ludzie którzy nie mają zielonego pojęcia o towarze i branży. [syntax=c]55K to moduł zapłonowy do Yamahy RX-Z/RXZ135 z 1985 roku, modelu przeznaczonego wyłącznie na rynek azjatyckiej polinezji. Natomiast zbliżone modele RX były przeznaczone na rynek Indyjski i krajach ameryki łacińskiej. Ten model nie...
Dzień dobry, Kupiłem chiński motocykl z silnikiem 139fmb, poprzedni właściciel zmienił cylinder na 72 ccm. Świeca jest okopcona jak przy zbyt bogatej mieszance i przy wysokich obrotach poddymia na czarno. Dzieje się tak nawet jeśli ustawię mieszankę na ubogą. - oleju nie pobiera, przejechałem 300 km i ile wlałem tyle jest, - pali od kopnięcia, zimny...
Tak jest to możliwe. Czujnik położenia wału korbowego jest przykręcony do bloku za pomocą dwóch śrub, jedna ma klasyczny łeb sześciokątny a druga to "urywka" - musisz wziąć kleszcze, chwycić na wystający walec i odkręcić, nastepnie na jej miejsce dajesz normalną srube i jest ok - możesz już regulować kat wyprzedzenia zapłonu.
JA zacząłbym od podstaw: wymiana rozrządu potem regulacja luzów zaworowych kąt wyprzedzenia zapłonu regulacja gaźnika nowe świece i powinno być ok. Zresztą niabardzo wierzę w 200tyś przebieg na jednym rozrządzie, byłby wyciągnięty że po zębach by skakał :D
Wertuję serwis i żadnego dostatecznie prostego układu nie znalazłem. Chodzi o coś a'la lampę stroboskopową do regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu w silnikach spalinowych, ALE nie opierającą się na diodach zenera, transformatorach itp ambitnych elementach. Kilku kolegów pisało (dość dawno niestety), że mają schematy takich lampek opartych na diodach...
Załóż zapłon bezstykowy (elektroniczny), już będzie wyczuwalna różnica. Idą c dalej w kierunku modyfikacji układu zapłonowego, w archiwalnych numerach "Radioelektronika", a także w nieco świeższych "Elektroniki dla wszystkich" były artykuły pana Stefana Roguskiego odnośnie samodzielnego wykonywania układów zapłonowych z możliwością regulacji kąta wyprzedzenia...
Autko jw po wymianie uszczelki pod głowicą, wałka rozrządu, popychaczy,pasków. Autko zapala (na zimnym) i przyśpiesza normalnie, trzyma wolne obroty Dwa problemy: 1.Przy gwałtownym przyśpieszeniu (pod obciążeniem), w zakresie średnich obrotów słychać spalanie detonacyjne/"granie zaworów" - zanikające przy wysokich obrotach, na biegu jałowym i przy delikatnej...
Po wprowadzeniu nowego paliwa E10, niektórzy kierowcy także odczuli drobne różnice w pracy silnika, które znikały po zatankowaniu E5 98 oktanów. Między innymi drobne szarpnięcia, nierównomierność pracy silnika, elastyczność silnika, różnicę w zużyciu paliwa. Ja nie zauważyłem żadnej różnicy po wprowadzeniu E10. Silnik konstrukcyjnie przystosowany do...
Witam, opisów podobnych problemów znalazłem wiele, jednak każdy jest inny i proponowane tam rozwiązania nie przyniosły efektu, dlatego zdecydowałem się założyć nowy temat. Postaram się solidnie opisać problem. Codziennie jeżdżę do pracy 40 km a więc 80 km dziennie, trasa wąska, kręta więc auto raczej męczone na tej trasie. Autko na LPG od około 40 tys...
Tak to jest silnik czterosuwowy. Chciałem dać niezależną regulację kąta wyprzedzenia zapłonu dla każdego cylindra. A dwa układy dlatego, że ten układ z zapalniczki dość szybko przytyka się jeżeli chodzi o częstotliwość. Zastosowanie jednego powoduje, że powinien od pracować co najmniej z dwukrotnie większą częstotliwością (przy kącie między cylindrami...
Witam, to raczej w miare nowoczesny motocykl, to nie nastepuje tu 'rozdzwiek / LO dzisiejszego paliwa - do zaplonu', jak przy 'zabytkowych', o niskim stopniu sprezania 5 - 7 : 1 [ ktore byly skonstruowane na 68 - 72 Oktany ]. To najprosciej ustawic tak, jak jest w instrukcji podane, no chyba - ze sie chce 'dostrajac silnik / zaplon' bardzo precyzyjnie...
Witam, do mojego VW silnik 2.0 16v o oznaczeniu 9a zaadoptowałem gaźniki keihin z yamahy o gardzieli 4x38mm. Aktualnie silnik pracuje na zapłonie podciśnieniowym (i odśrodkowym). Nie jestem zadowolony z działania tego układu, wiem że przy dobrym zapłonie zyskam sporo na mocy i zadbam o kondycje silnika. Wymyśliłem kilka opcji : 1. EDIS 4 + ECC IV +...
Kupię przyrząd diagnostyczny do regulacji i pomiaru kąta wyprzedzenia zapłonu FOS SUS-9, taki jak na zdjęciu. Kontakt przez PW :) https://obrazki.elektroda.pl/7116457900_...
Chodziło mi o kąt wyprzedzenia zapłonu jeżeli niema możliwości regulacji kąta to występuje czujnik stukowy i on może być uszkodzony
Jakiś trop? Dodano po 14 Mam bledy ktore u mnie wystepuja, 1231 Uszkodzenie w obwodach przekaźnika pompy paliwa / przekaźnika zasilania sterownika 1405 Uszkodzenie zaworu EGR 0400 Nieprawidłowy sygnał zaworu EGR 0352 Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 2 + 3 za niskie napięcie 1410 Przekaźnik dmuchawy powietrza dodatkowego...
Nie ma sensu takie kombinowanie. Powyżej 4000 RPM masz maksymalny kąt wyprzedzenia zapłonu, którego nie możesz już regulować (chyba że przerobienie mocowania impulsatora). Zmniejszanie kąta wyprzedzenia zapłonu nie poprawi Ci osiągów. Poniżej 4000 RPM takie skutery rzadko jeżdżą.
Według mojej wiedzy to leciwe konstrukcje lamp stroboskopowych stosowane do regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu w samochodach z silnikami spalinowymi benzynowymi.Podam koledze ogólną wiedze , ponieważ schemat da się odtworzyć z samego urządzenia - bo to proste konstrukcje. Zasada działania;konstrukcje oparto na lampie błyskowej wyładowczej(stosowane...
Prawdopodobnie masz kolego moduł który elektronicznie reguluje kąt wyprzedzenia i wtedy zapłon statyczny trzeba mocno wyprzedzić żeby ten elektroniczny miał czym regulować.Ssam kiedyś skonstruowałem coś podobnego do motocykla który miał tylko statyczną regulację zapłonu czyli kąt wyprzedzenia był stały w funkcji obrotów silnika.
Zasadniczo jest tak: częśc pojazdów ma znacznik punktu zapłonu lub inna podziałkę stopniową; na obudowie rozrządu lub kole zamachowym, zaś część ma tylko znacznik GMP. Jeżeli mamy podziałkę, więc lampe ustawiamy na błyski synchroniczne z iskrą i zapłon ustawiamy do podziałki. Jeżeli jest tylko znacznik GMP to na lampie ustawiamy takie opóźnienie błysku,...
Gaźnik do wersji 2-mix ma dodatkowy element do lepszego oddzielenia strug mieszanki i powietrza: https://obrazki.elektroda.pl/5453741400_... Pompka przyśpieszająca jest ukryta wewnątrz korpusu, w otworze przez który przechodzi oś przepustnicy (widać to na powyższym zdjęciu). W chińskim gaźniku na pewno masz zamontowaną membranę pompującą...
Da się regulować skokowo-po prostu mostkować styki przełącznika podciśnieniowego.To ten co dochodzi do niego wężyk z podstawy gaźnika.Jeżeli chodzi o regulację w zakresie liniowym to kiepsko to widzę,może układ opóźniający kluczowanie cewki-moduł pozostaje bez zmian
Położenie magnesów jest tak ważne? Przecież i tak mamy jedno wyładowanie na obrót i steruje nim moduł a energia zbiera się przez cały czas w kondensatorze... Czy błędne podłączenie cewki zbierającej (pickup coil) i ładującej (cdi) będzie skutkować uszkodzeniem modułu? Jeśli nie to kombinacji nie ma zbyt wiele bo raptem 4 :) Informacji nie ma zbyt wiele,...
To trzeba sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu. Stroboskop do regulacji zapłonu będzie potrzebny, bo może moduł daje iskrę w innym momencie. Do tego sprawdzić czy wpust lub zamek na kole magnesowym nie jest ścięty.
Ja proponował bym przy następnym ulepszaniu tej MZ-ki wykonać moduł zapłonowy z regulacja kąta wyprzedzenie zapłonu w funkcji prędkości obrotowej i ewentualnie jeszcze w funkcji obciążenia (kąta otwarcia przepustnicy). Taka modyfikacja zapłonu w takim silniku powoduje że będzie rozwijał większy moment obrotowy i większą moc oraz będzie bardziej elastyczny....
Jak w temacie mam taki problem z vento mianowicie po włączeniu zapłonu i odpaleniu autka i zgaszeniu zaworek N75 jak i zawór regulacji kata wyprzedzenia zapłonu wciąż pracuje cały czas jest napięcie na kostce n75 przewód czarno/żółty i ta zaworku kąta też przewód czarno /żółty co to może być po odłączeniu kostki stacyjki taki stan się utrzymuje Może...
6 stopni na lampie jest ustawiony Gratuluję jeśli się udało - przecież sterownik cały czas "buja" kątem, dla celów regulacji prędkości biegu jałowego, robi się to w trybie nastaw podstawowych sterownika.
Na to może mieć wpływ wiele czynników. Nieszczelne zawory, zbyt mały luz (regulacja płytkami), przestawiony rozrząd, niewłaściwy kąt wyprzedzenia zapłonu, nieszczelność w dolocie (lewe powietrze).
Ale ECU korzysta z sygnału z przepływmierza-na podstawie jego wskazań (ale nie tylko jego) steruje kątem wyprzedzenia zapłonu i regulacją biegu jałowego :)
Masz ustawić 5+-1 stopień przed gmp. przy 750-850 rpm. aparatem, uważaj palec kręci się w lewo. Regulacje za pomocą lampy stroboskopowej a nie Vaga.
To zmierz. Także napisz/pokaż co pokazuje program diagnostyczny. Temp. jest OK, mierzone po OBD2. A ciśnienie nie. Tyle, że może być nie OK jak silnik pracuje na 1,8t obrotów. Przecież są momenty kiedy pracuje z prawidłowymi obrotami. Masz podgląd parametrów, a Ty OK, OK, zamiast je pokazać by inni mogli ocenić ich OK. Napięcie TPS w granicach 0,56-0,62...
Witam! Posiadam silnik z zapłonem stykowym zrobiłem do niego moduł zapłonowy na tranzystorach... Chciałbym dorobić jeszcze przystawkę cos typu OK-1 firmy Digitech <korektor oktanowy>. Jednak nigdzie nie mogę znaleźć schematu czy mógłby ktoś wstawić schematu takich przystawek do regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu.
Moim zdaniem niekoniecznie jest to problem z instalacją zapłonową. Sprawdzenie cewki: Pomiar rezystancji uzwojenia: pierwotna strona od 3-6 Ω, natomiast wtórna 12-22 kΩ - w zależności czy mierzymy z opornikiem (fajką).Można zmierzyć indukcyjność obu uzwojeń mostkiem i porównać z inną dokładnie taką samą i sprawną cewką. Sprawdź opornik fajki,...
No to może ja się wtrące, bo ja 4 tyg temu walczylem ze swoja Area 51 i dokladnie miala te same symptomy , o ktorych piszesz, tzn. iskra miodzio, konia moznaby nia zabic na miejscu, paliwo dochodzi bez zadnego problemu, a za cholerke zapalić jej sie nie chcialo:) Udalo mi sie ta walke wygrac, wiec moge sluzyc ewentualnymi poradami w tym temacie:) Otóż...
nie wiadomo jakie oznaczenie silnika,bo jest dwa rodzaje +16zaworowy i wniektórych sie nie reguluje,punkt ustala sterownik.W silniku G16A/B jest 8*+-1przy 800obr\min, ale do regulacji pewnie trzeba zablokować komputer,
A wiesz że do precyzyjnego wyznaczenia kąta wyprzedzenia zapłonu sterowanego elektronicznie wypada mieć lampę stroboskopową? :P
Nawet przy niewłaściwie ustawionym kącie wyprzedzenia zapłonu (±5 mm na obwodzie koła magnesowego = ±5° kąta wyprzedzenia zapłonu) silnik powinien odpalać i pracować normalnie. Problem pewnie tkwi w regulacji gaźnika lub źle złożonym silniku. Ze strony zapłonu należałoby sprawdzić energię iskry przy zimnym silniku i ewentualnie sprawdzić pracę...
Stosowałem schemat modułu z regulacją kąta. Ten: http://www.zaplon.fora.pl/konstrukcje-pr...
o ile dobrze pamiętam jest tam odśrodkowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu sprawdź go czy sie rusza bez oporów ( pod aparatem zapłonowym takie 2 pólksięzyce metalowe ) ustaw przerwę na kowadełku na około 1-1.5 mm przeczyść styki przerywacza papierem ściernym zapłon ma być 3 mm przed GMP
Na początek sprawdź czy tłoczek ssania zamyka się szczelnie (gumka na tłoczku ssania). Rozumiem że przepustnica podniesiona na maksa (duża szczelina pod przepustnicą). Jeśli można wykluczyć wadę gaźnika, to pozostaje kwestia stanu tłoka z cylindrem, szczelności komory korbowej, drożności wydechu, kąta wyprzedzenia zapłonu.
Pojazd: Peugeot 405 GRI (kombi) rocznik 90 Silnik: 1.9 DDZ 8V wtrysk jednopunktowy Fenix 1B firmy Solex Bendix Siemens (jak kto woli) Instalacja LPG: Bingo M Objawy: szarpie przy przyśpieszaniu i strzela w gaźnik, poprzednio tylko do 2000 RPM, teraz w pełnym zakresie obrotów. Na wolnych obrotach trochę nierówno pracuje (jakby wypadające zapłony). Nie...
brak emu spowodowało takie zuzycie gazu Tez tak mysle, ECU nie dostaje sygnalu z sondy lambda (napisales, ze jest zmasowany) i przechodzi w tryb awaryjny przyjmujac parametry domyslne. Czasami lepiej jest dolozyc prosty emulator sondy lambda(samemu mozna zrobic za 10zł) i ECU bedzie dostawalo prawidlowy sygnal sondy od emulatora. Poza tym nie musisz...
1-ustawienie pływaka 2-pompka przyspieszająca 3-układ zapłonowy-przełącznik podciśnieniowy kąta wyprzedzenia zapłonu.
Błąd ten zostanie zarejestrowany w wyniku usterki G40 lub złego ustawienia kąta wyprzedzenia zapłonu(regulacja na podstawie wskazań vaga w grupie 07 parametrow bierzących.Podstawiane aparaty zapłonowe muszą mieć takie same rozmiary wirnika(wycięcia w blaszce).
Teraz już wiem o co chodzi i wiem czego szukać. Przedtem nic nie znalazłem, bo wpisywałem hasło z tematu. Czyli to zagadnienie jest ogólnie rozległe, można tutaj podciągnąć wszystkie układy sterowania/regulacji z czujnikami, jak chociażby układ sterujący kątem wyprzedzenia zapłonu (czujnik położenia wału korbowego), regulacja dawki paliwa (sonda lambda,...
Włąśnie chodzi mi to ten elektrozawór na przewodzie podciśnieniowym do "elektronicznej" zmiany kąta, w inny sposób jeszcze jak może być realizowana regulacja kąta wyprzedzenia przez komputer. Czy w trybie serwisowym tylko można zmieniać kąt wyprzedzenia, przez pokręcenie aparatu zapłonowego?
zrobiłem swoja lagunke wyskakiwał bład regulacja kątu wyprzedzenia a to popsuty był przyszpieszacz zapłonu
Większość modułów jakie znalazłem na necie nie miały nawet systemu który docinał by dopływ prądu do cewki przy złączonym przerywaczu w czasie gdy silnik nie działa a stacyjka jest przekręcona. Mechaniczne to wiedziałem i widziałem nawet w maluszku dałoby się zrobić (chociaż tam jest mechanizm odśrodkowy i nie ma potrzeby) he he. Ale mi chodzi o elektroniczna...
kąta wyprzedzenia zapłonu regulator kąta wyprzedzenia kąta wyprzedzenia wtrysku
indeksowanie dysku akumulator skuter elektryczny komora rezonansowa
frugal impulse mikrokomputer cobra1
Jak odkręcić zapieczone śruby imbusowe w jarzmie hamulcowym Passat B5 1.9 TDI Wymiana kurtyn powietrznych w Volvo XC90 2006