Podpowiem że regulator podobnie jak w japońskich alternatorach samochodowych jest zasilany z akumulatora (po stacyjce), alternator nie posiada diod wzbudzenia. Proponuję poszukać podobnego regulatora od innych silników motocyklowych (Suzuki, Kawasaki) lub też przystosować jakiś "Jezpol".
Mam goły alternator od suzuki swif.Czy moge podłączyć elektroniczny regulator alternatora z maluszka?
Ja już zacząłem podejrzewać że używasz miernika z rozładowaną baterią. Niemożliwe, aby na kilku regulatorach napięcia (bez wejścia sense) nie działało ograniczanie napięcia. Oczywiście takie uszkodzenia występują, ale częściej dochodzi do upalenia zestawu alternator-regulator.
Alternator w samochodzie regulator udało się wymienić bez wyciągania do alternatora dochodzą tylko 2 kable: 1akumulator 2wzbudzenie podstawiane regulatory są nowe ale widać że nie orginalne jednak po wymianie jest różnica możliwe dwie usterki albo faktycznie nieprawidłowy regulator
Po pierwsze, to alternator w RG80 jest oparty na cewce "bezmasowej", ale widzę że podłączając regulator od chinola zmasowałeś jedno z wyprowadzeń. Po drugie to źle podłączyłeś ten regulator napięcia, wszystko na odwrót. Nic dziwnego że się regulatory paliły. Po trzecie, ponieważ oświetlenie jest zasilane bezpośrednio z akumulatora (patrz schemat: http://wandysku.dyn.pl/motoelektr/suzuki...
Gdzie te 31V? Chyba akumulator złom. Kolejność faz alternatora nie ma znaczenia.
regulator był stosowany w latach 76-85 W modelach z roku 94 go widziałem (Suzuki Vitara).
Zamykam
Która faza to nie ma znaczenia. Musisz znaleźć tę 3 fazy tak jak napisałem Dodano po 1 Sprawdzaj od strony alternatora na odłączonym regulatorze
Prostownik ośmiodiodowy to typowe rozwiązanie w japońskich alternatorach. Regulatory typu japońskiego zawierają kilka funkcji zabezpieczających, zacisk P do czegoś służy. Informacji trzeba szukać w książkach.
Jaki rodzaj alternatora i regulatora napięcia został tam zastosowany?
Tam jest alternator czy magneto?Bo to istotna różnica.Czy to chodzi o suzuki,taka crossówke,regulator pod zbiornikiem paliwa?
Czyli co alternator nadaje sie na smieci, czy jest mozliwa naprawa w jakims zakładzie elektromechanicznym? Bo jak podłacze kontrolke pod L, napiecie po stacyjce pod IG, a gł. przewód z akumulatora na alternator pod rube M6, to jest opór, czyli mozliwe ze regulator do wymiany?
Regulator "dwufazowy", ponieważ uzwojenie ładowania jest jednofazowe, ale bez połączenia z masą. Tak więc z alternatora wychodzą dwa przewody "fazowe", dlatego też nazwę "dwufazowy" biorę w cudzysłów. Przy takich pojazdach regulator jest stratny - wewnątrz jest mostek Graetza i dwa tyrystory zwierające nadmiar napięcia na masę. Światła według tego nieczytelnego...
Moze to rozwiaze problem co gdzie jest . strona 178 Drugi zalacznik to instalacja elektryczna tego pojazdu z tym tylko ze nie ma uwzglednionego Diesla Napisalem bo wiazki przewodow i ich kolory sa takie same Bezpiecznik nr 13/20A to ten ktory sie u Ciebie przepala i jest zwiazany bezposrednio z regulatorem napiecia w alternatorze . Dokladnie schemat...
Posiadam schemat takiego regulatora na tyrystorach do kawasaki i suzuki Jest to regulator do pradnicy 3-fazowej (nie alternatora) Ja posiadam kawasaki gpz500 i tam jest własnie taka pradnica Jesli nadal potrezbujesz to skontaktuj sie ze mną na maila suzukirf900(at)interia.pl
Urwie kolo napędowe. Alternator ma urwać koło napędowe? Jak? A czy jeśli wezmę ten 150A od peguota 307 to czy regulator też musze zmienić?
Może i z reguły jest. Spróbuj podmiankę regulatora. Aby być pewien sprawdź rezystancje uzwojeń na kablach po odłączeniu regulatora i napięcia bez regulatora. Nie wiem jaki masz regulator. Były wersje z osobnym prostownikiem lub (częstsze) z prostownikiem zintegrowanym z regulatorem. Poszukaj, bo na pewno był temat na Elektrodzie o testowaniu alternatorów...
Witam, padł regulator w mojej suzie, a że z kasą u mnie ostatnio krucho to szukam jakiegoś taniego zamiennika. Instalacja 12 V, alternator samowzbudny trójfazowy - 200W. Napięcie między każdą parą uzwojeń - 80 V przy 5000 obr. Przerabiał już ktoś ten problem? pozdrawiam Filip
Jakiej produkcji ten alternator?
Jest taki sterowany com. https://as-pl.com/p/ARE3120(VALEO) regulator are3052 https://as-pl.com/p/ARE3052 podejdzie np. z peugeota 307 1,6hdi itp.. ma 2 śrubki ale wykorzystujesz tylko jedną od lampki.
Nie można zastosować innego regulatora. Dostępny jest zamiennik WM Motor. Jedyna opcja przeróbki to zastosowanie alternatora od Aprilii SR50 (Morini gaźnik) i zapłonu DC-CDI. Nie daje gwarancji niezawodności i też trochę kosztuje...
Mam pytanie i proźbe spalil mi sie alternator w suzuki gsxr 600 ( uzwojenie ma przbicie na obudowe zwoju) chciał bym sprawdzic regulator napięcia czy tez nie jest uszkodzony ??? jak to sprawdzic ???
Cieszę się, ze pomogłem Wodniakowi, może to Kolega rozpropagować. Z łódkę i akumulatorem na niej, jest jeszcze jeden problem. Małe obciążenie instalacji. Jakie Kolega posiada na swej łódce odbiorniki energii elektrycznej obciążające alternator silnika podczas pracy ? Mam Suzuki 120hp, akumulator 45Ah i pracuje zawsze GPS, echosonda, kilka światel, prawie...
nie pomyliłeś zacisku L z G? jak do lampki choć na chwilę podałeś bezpośrednio plusa z akumulatora to najprawdopodobniej uszkodziłeś regulator
Znaczy się, wiem na pewno, iż w tym rg jest zwykła prądnica, alternatora nie ma ;) .
Chłodzony powietrzem czy cieczą? Bo to jest duża różnica pomiędzy modelami. Jaki gaźnik? To normalne że włączenie świateł obciąża alternator i silnik, ale przy prawidłowo wyregulowanej mieszance biegu jałowego nie powinno to być tak bardzo odczuwalne. Suzuki chłodzone powietrzem miało gaźnik Mikuni i to była jednym słowem tragedia. Wersje chłodzone...
Witam Mam problem z regulatorem w moim gsx600f poszukuje jakiegos odpowiednika najlepiej z auta bo najlatwiej sa dostepne. Alternator to Denso 1002114910. Prosze o pomoc bo juz sie pogubilem w tym wszystkim. Jedni mowia ze trzeba dobrac odpowiedni a inni ze byle jaki aby byl pod 12v. Czy ten regulator musi miec jakas konkretna specyfikacje? Z tego co...
Jak to do ładowania uzywa sie tylko prostownika. W alternatorze regulator reguluje prad podawany na uzwojenie wirnika , w prądnicach zazwyczaj w moto japonskich jest 3 fazowa, i regulator jest zrobiony na 3 tyrystorach, Ja mam Kawasaki i mam pradnice 3 fazową Panowie przecież do ładowania aku, nie wystarczy tylko prostownik bo napiecie na mojej prądnicy...
3 żółte do alternatora (można zamieniać miejscami) a kolejne dwa to plus i minus na klemy akumulatora i to wszystko
Autko nabawiło się dziś problemów z ładowaniem akumulatora. Napięcie na klemach przy wyłączonym silniku wynosi 11,8V. Po uruchomieniu silnika, na obrotach jałowych, praktycznie bez żadnych dodatkowych obciążeń napięcie spada do 10,6V i obserwuję na mierniku powolne obniżanie się tej wartości. Cały czas świeci się kontrolka akumulatora na desce rozdzielczej...
Kup jakiś zwykły na 5 kabli. Podłącz po kolorach i będzie działać. Tylko musisz pociąć i polutowac kable. 3 żółte kable to trzy fazy alternatora, a czerwony i czarny to plus i minus.
Dla niewtajemniczonych - w motocyklach stosuje sie alternatory z magnesami trwałymi. Taki alternator nie może pracować bez obciążenia - napięcie potrafi narosnąć nawet do kilkuset wolt - przebija izolację międzyzwojową i alternator na śmietnik. Odpalenie silnika z podłączonym regulatorem bez innych obciążeń spowoduje próbę utrzymania napięcia przez...
Wygląda jakby nawalił jednak regulator napięcia, może luźne szczotki na alternatorze. Bo rozumiem że posprawdzałeś że nie ma luźnych połączeń, słabo zaciśniętych konektorów - szczególnie przy alternatorze ? Ogólnie możliwych przyczyn nie jest wiele: akumulator, rozrusznik, alternator (szczotki albo diody), regulator napięcia, stan połączeń styków/kostek,...
Witam Suzuki Grand Vitara 2.0 hdi 2003r objawy podczas jazdy czasem na wolnych zapala się kontrolka ładowania. Gdy nie świeci ładowanie prawidłowe 14,4V po zapaleniu kontrolki brak ładowania, po wymianie regulatora w alternatorze problem zniknął lecz tylko do 2500-3000 obrotów po przekroczeniu przestaje ładować aż do ponownego odpalenia obstawiałem...
Dla sprostowania, alternator jest niedaleko podszybia. Także alternator nie miał żadnej usterki od stłuczki, mechanicznie nie było nic, nawet chłodnica cała. Jedynie maska, lampy i zderzak ucierpiały. Tyle, że jak go kupiłem to stanięty był ten alternator i urwany pasek klinowy, ale pewnie przez alternator. Co prawda auto po tej stłuczce stało u poprzedniego...
Czy instalacja odpowiada temu schematowi? http://i675.photobucket.com/albums/vv118... Porównując do schematu innej wersji http://i675.photobucket.com/albums/vv118... można wywnioskować tyle, że Suzuki zupełnie skopała sprawę ładowania. Alternator z regulatorem trójfazowym nie może pracować bez akumulatora,...
Raczej alternator obcowzbudny. Masz duży spadek napięcia między akumulatorem a zaciskiem IGN regulatora. Sprawdź stacyjkę i główne przewody prądowe od instalacji elektrycznej przy akumulatorze.
Do tych zapłonów musisz mieć odpowiednią cewkę i porządny regulator napięcia. Bez tego nie masz co ruszać tematu, każdy padnie. Alternator suzuki bandit, cewka punto. Po prostu chce złożyć coś swojego. :) https://obrazki.elektroda.pl/4665952400_... Chińskich sovkow mi nie brakuje
Ręce mi opadają. Alternator wymontowałem sprawdziłem nowym miernikiem (poprzedni prawdopodobnie zawyżał napięcie) : regulator (sprawny odcina przy 14V) diody prostownicze (sprawne) uzwojenia (rezystancja w normie, bez przebić do masy) ....
A co to jest za motor? Ja jednak stawiałbym na jakieś uszkodzenie. W japoniach ze względu na konstrukcje alternatora (najczęściej z magnesem stałym) i jego umiejscowienie (często zbiornik oleju - gorącego - np. Suzuki DR650) dochodzi do przegrzania i zwarć uzwojeń i uszkodzeń regulatorów.
Dokładnie, zwykły regulator od skutera nie pasuje - inne rozwiązanie alternatora. Potrzebujesz oryginalnego regulatora, który jest przeznaczony do uzwojenia alternatora "bezmasowego", gdzie światła są zasilane z akumulatora. Alternatywnie możesz pokombinować z zastosowaniem regulatora od chińczyka który ma światła z akumulatora - j.w. od quada, niektóre...
Pacjent, jak w temacie. Po odpaleniu na zimnym silniku, książkowe 14V z kawałkiem. Po rozgrzaniu, spada do 12.25V, po czym poniżej 12V, czyli ładowania brak, ciągnie prąd z baterii. Podmieniony regulator, alternator zmierzony z odpiętym regulatorem (alternator ze stałym kołem magnesowym), z zapiętym regulatorem. Odczyty takie same - międzyfazowe napięcia...
Zamiszczam to tutaj dlatego że moze sie to przydać wielu innym motocyklistom. Uzi 18 napisał: Oryginalny regulator na biegu jalowym daje 14-15 V. Tak jak w instrukcji. Przy zwiekszeniu obrotów napiecie spada do ok. 13 V przez co mam problemy z ladowaniem. Gdy Odlacze regulator i mierze V na alternatorze wraz z obrotami rosnie V. Co mozna w tym temacie...
Miałeś chyba na myśli diody w alternatorze a nie w aku. :D Regulator napięcia można dać zupełnie gdzie indziej wykorzystując z tego jedynie szczotkotrzymacz wywalając wszystkie pozostałe bebechy. Można zrobić regulator samemu albo kupić gotowca nawet na szrocie.Podłączyć przewodami. Sprawdź dokładnie napięcie ładowania po wszystkim. Nie powinno przekraczać...
Szukasz problemu tam gdzie nie ma. Piszesz że stator wizualnie dobry. Przebicia do masy też nie ma. Gdybyś zmierzył napięcie międzyfazowo na zakresie AC miernika to wyszłoby tak jak kol. wyżej napisał. Jeszcze jedno. W niemal każdym motocyklu przy 1000 RPM praktycznie nie ma ładowania. Najlepiej mierzyć przy ok. 5000 RPM, są to obroty od których alternator...
czyli nie wystarczy na akumulatorze podpiąć próbnik. Jeśli prąd ładowania jest za niski, to uszkodzony może być regulator (prostownik) jak i prądnica (alternator). Jeśli byłby za wyskoki, to na 99% uszkodzony regulator. Regulator napięcia (jak sama nazwa wskazuje) ma regulować napięcie do zadanego poziomu (np. 14V), ale jeśli dostaje zbyt niskie napięcie,...
Albo biorąc pod uwagę raczej niewielką ( z racji wymiarów) wydajność takiego alternatoran prosty stabilizator szeregowy na tranzystorach mocy. Nie, nie. Na takim stabilizatorze odłoży się kilkadziesiąt watów. U mnie w motorowerze suzuki obciążenie wynosi ~100W, przy czym prądnica daje napięcie 30V na srednich i wysokich oborotach. Czyli na tabilizatorze...
Większość posiadaczy Simsonów, to młodzież i 120 zł na moduł EWR ograniczający napięcie, to dla nich spory wydatek. Mój jest dużo tańszy a działa na bardzo podobnej zasadzie. Witam! Spotkałem się kiedyś z częstymi awariami tego modułu w modelu S53. W takich prądnicach jest bardzo nietypowa sytuacja, ponieważ nie ma możliwości wpływania na napięcie...
Coś ci się pokręciło. W alternatorach trójfazowych nie ma połączenia żadnej fazy z masą! Włąśnie , skoro żarówka zaświeci lub się spali to znaczy że jest przejscie na mase. Jeżeli odpiąłeś (a nie odpiołeś!) aku podczas pracy silnika to mogłeś (nie musiałeś!) spalić regulator To prawda nawet słaby lub uszkodzony akumulator będzie palił regulatory i...
Włożyłem sobie do suzuki swift zamiast 50A alternator 90A z Kia Clarus II , alternator to Kia precison Works http://obrazki.elektroda.pl/4443748900_1... W tych autkach też występowały alternatory firmy Mando do których jest pełno regulatorów napięcia , ja nie mogę nigdzie odszukać do tego oryginału od KIa ;/ Sprawa jest taka że bez obciążenia...
Jednak masz mała wiedzę. Żaden wstyd. Chwała ci za to, że się przyznałeś! Jest łatwiej doradzać, gdy poziom odbiorcy jest znany. Do przeróbki zapłonu na CDI WYSTARCZY przewinięcie cewki! Można nawet przewinąć grubym drutem stosunkowo mało zwoji i dodać gotowy transformatorek podwyższający napięcie. Układ będzie droższy ale bardziej niezawodny. Można...
Nie wiem, skąd ludziom bierze sie taka opinia, że skoro wstawia się większy akumulator, to alternator go nie doładuje. Idąc za ciosem przedmówcy -umieszczając akumulator o wiekszej pojemności powinno wzrosnąć zużycie prądu w samochodzie, z którym nie poradziłby sobie alternator. A co ma zużywac tyle prądu? Chyba podstawa pod akumulatorem :sm16: . A...
witam Mam poważny problem. auto - suzuki vitara cabrio 1.6 16v '96 Auto jeździ dziennie ok. 7 kilometrów rano i ok 7 kilometrów po południu Jest nowy akumulator kupiony miesiąc temu. Jest duży problem z uruchomieniem auta o poranku i po południu po pracy. bez kabli rozruchowych sie nie da. Po podłączeniu kabli startuje od razu. Kontrolka od alternatora...
Witam. Proszę o pomoc w dostosowaniu "elektryki" na "łódce" - poniżej schemat blokowy. https://obrazki.elektroda.pl/2097641900_... Założenia są takie: - akumulatory AGM, pojemność jak na rysunku - lodówka (dane jak na rys.) powinna działać co najmniej 2 dni bez ładowania akumulatora. https://obrazki.elektroda.pl/9492291200_...
Witam! Mam taki problem - potrzebuję awaryjnie podładować akumulator w motocyklu. Rozładował się (do ok 12,00V i ledwo kręci rozrusznikiem), a ja nie mam niestety w tej chwili prostownika. Przejrzałem na szybko tematy o odpalaniu motocykla za pomocą kabli rozruchowych, lecz tam było sporo wypowiedzi nt. możliwości uszkodzenia w ten sposób regulatorów...
Witam Mam taki problem. Ładowanie na włączonych światłach jest 15,8V a na wyłączonych 14,8V. Czy jest to wina regulatora napiecia, czy alternatora. Jak mierze napięcie miedzy masą a "B" (wyjście z diód) jest 15,8V i na klemach aku też. Jeśli mierze miedzy masą a "IG" (rotor coil ) jest prawidłowo 14,5V. Jeden regulator już wymieniłem na inny używany...
Według moich informacji ten system zapłonu stosowany był wyłącznie w silnikach chłodzonych cieczą. Składak jakiś? W silnikach chłodzonych powietrzem stosuje się prosty moduł tzw. bezimpulsatorowy. Moduł który otrzymałeś z pewnością przeznaczony jest do motorowerów z silnikiem AM6, ew. Derbi (zapłon Ducati Energia). Nie ma opcji aby dało się go podłączyć...
Nie mogłem znaleźć schematu instalacji. Jest to chyba jednofazowy alternator z magnesem stałym. Czy mógłbym zastosować taki regulator [url=http://www.google.com/imgres?um=1&h...
Albo kupiłeś mega polepionego gniota albo jak pisze powyżej kolega, zmień mechanika. 1. sprawdź czy akumulator jest Ok, czy nie ma przebicia na celach itd, naładuj, odstaw na 2-3 dni i zobacz jaki masz spadek napięcia. 2. jeżeli bateria jest ok sprawdź kable, idące od alternatora do regulatora itd, czy nie ma przerw, luzów na zaciskach itd, ew spróbuj...
https://www.youtube.com/watch?v=gIoCBcOb... http://www.wiringdiagrams21.com/2012/07/... Z tego co widzę, to w tym modelu jest wymyślona jakaś kombinacja z układem stycznika rozrusznika. Trzeba o tym dobrze poczytać, jak to działa i po co zostało wprowadzone. Jeśli "na krótko" rozrusznik kręci jak szalony,...
...areometr... Czy regulator napięcia jest elektromechaniczny? Jeśli tak to raczej jego słychać w radiu (iskrzące styki). Jeśli elektroniczny to wskazywałoby na zwiększoną oporność przewodów, styków. Przy takim wieku auta to nawet końcówki zaciskane na przewodach mogą mieć osłabiony kontakt. Choć z drugiej strony jeśli podajesz napięcie mierzone bezpośrednio...
Nie za bardzo łapię o co temu nyemi chodzi a tobie razem z nim. Tym bardziej że jest to wyrwane z kontekstu a język opisów jest wybitnie pogański. Jeżeli masz jednak jakąś cewkę dostępną w tym motorku to zrób pomiary na niej. Ew. na cewkach świetlnych ale bez regulatora ! Znając położenie geometryczne cewek względem impulsatora można "przenieść" "kątowo"...
Witam forumowiczów. Przez zimę postanowiłem zmienić wygląd mojej gsx600f. Dołożyłem do motocykla przedni reflektor "made in china" na żarówkę h4. Pracę przez zimę przebiegały pomyślnie. Nowa lampa, nowe kierunkowskazy oraz odnowiony lakier. Pierwsze problemy zaczęły się pojawiać przy pierwszym dłuższym wypadzie. Motocykl po przejechaniu 50-60 km przygasa...
A w motocyklu masa/rama motocykla nie może być odpowiednikiem przewodu neutralnego ? Jest to punkt wspólny generatora w układzie gwiazdy. Bzdura. W motocyklach z alternatorem 3~ środek gwiazdy nie jest nigdy połączony z masą pojazdu. Więcej - jeśli uzwojenie ma połączenie z masą to jest uszkodzone. Spotyka się tez układ w trójkąt np SV650 po lifcie....
Plastikowe nie wytrzymaja. Szybki moga zmetniec, pociemniec. Mocowanie zarowek moze sie nadtopic. Co innego jakbys mial z metalu i szkla. Mam takie w rekinku - BMW e21. Pociagnalem nowe kabelki 4mm2. Kolega zrobil mi regulator alternatora. Ustawilem na 14,4V . Na zarowkach mam 14,0V. Przerobilem sterowanie swiatlami tak, ze jak dam na drogowe, to wszystkie...
Właśnie na napięcie ładowania i alternator zwróciło mi uwagę parę osób , przepraszam za drążenie tematu,może nie jestem specjalistą ale wydaje mi się że brak ładowania objawił by się rozładowanym akumulatorem i brakiem możliwości odpalenia motoru a w moim przypadku motor stracił napięcie podczas jazdy ,tak po prostu a potem ani lampy ani nic z elektryki...
Możesz spróbować zastosować schemat ktory posiadam Jest to regulator do pradnicy 3fazowej 450 Watt, ale na 12 volt, ale mysle ze mozesz go przerobić zmieniając tylko diody zenera na wyzsze napiecie Jesli nadal potrzbujesz to kontakt na maila suzukirf900(at)interia.pl
Potrzebuję pinout do modułu z Suzuki gn 125 6 pin skra zanika co jakiś czas na 1-2 s i tak w kółko . A oto co było sprawdzane - Alternator OK - Regulator napiecia podmieniany inny i to samo - Impulsator wymieniony - Moduł sprawdzałem na drugim module kupionym to samo (do końca nie wiem czy ten drugi sprawny) - Cewka kabel fajka sprawdzana na innym moto...
Witam pomóżcie proszę mam zbyt wysokie ładowanie. Alternator pochodzi z motorku suzuki gsx 600f ale z tego co się orientuje były też montowane w autach suzuki swift 3 oraz w suzuki alto. Wymieniłem regulator napięcia niestety oryginalny nie jest do dostania wiec zastąpiłem go naszym polskim zwykłym 6d (diodowym) na stole alternator ładował około 14,3...
alternator suzuki alternator suzuki alternator alternator suzuki
domofonu kolory kabli silniczek obrotomierza miernik uniwersalny aneng
ambient samsung ambient samsung
Fiat Ducato 1999 - Problem z kontrolką CODE po wymianie akumulatora Rozłączenie kostki reflektora w Peugeot - jak to zrobić?