Światła + nadmuch = obciążony alternator alternator napędzany jest przez silnik z czego wynika ze alternator powoduje ten problem spróbuj zrobić tak naładuj akumulator prostownikiem potem zdejmij pasek co napędza alternator odpal samochód i włącz światła i nadmuch i patrz czy obroty wzrosną jeśli nie to problem tkwi w obwodach alternatora ( świateł...
Gdy przeczytasz, to może pomożesz nam rozwikłać sprawę Przeczytałem i tak stwierdziłem dwie rzeczy: - odzysk zaczyna się na początku łańcucha transmisji mocy - czyli tam gdzie jest jej najwięcej, nie na końcu, gdzie jest jej najmniej i jakiekolwiek jej generowanie wiąże się z minimalną sprawnością, - poziom szkolnictwa akademickiego zdaje się lawinowo...
Na jakimś zagranicznym forum znalazłem dość pokrętne wytłumaczenie, że te dwie dodatkowe diody podłączone do punktu środkowego stojana służą do prostowania trzeciej harmonicznej przebiegu prądu i dają dodatkową "wydajność" alternatora przy wysokich obrotach. Ale coś mi się nie chce wierzyć w tą teorię. Skąd ta trzecia harmoniczna w zwykłej trójfazowej...
Posiadam małe autko Suzuki Swift GTi , które seryjnie ma alternator 50 lub 55A . Jako że posiadam sporo muzyki w aucie ( dwa wzmacniacze 300watt rms w 4ohm i 170watt rms drugi ) założyłem sobie alternator Mando z Kia Clarus II 2.0 16v DOHC o mocy 90A. Obecnie mam akumulator 55AH firmy Moll i po wiecznym niedoładowywaniu małym alternatorem jest już powoli...
Problem polega na podłączeniu alternatora marki mitshubishi z Suzuki samuraia 1.0 w aucie posiadałem alternator na kostkę z 2 pinami i jednym kablem oznaczonym B oznaczenie przy kostce to IG i L niestety nawalił nigdzie nie mogłem dostać takiego alternatora. Kupiłem na alledrogo alternator od samuraia 1.0 ale posiada kostkę na 3 piny i kabel B oznaczenie...
Po pierwsze, to alternator w RG80 jest oparty na cewce "bezmasowej", ale widzę że podłączając regulator od chinola zmasowałeś jedno z wyprowadzeń. Po drugie to źle podłączyłeś ten regulator napięcia, wszystko na odwrót. Nic dziwnego że się regulatory paliły. Po trzecie, ponieważ oświetlenie jest zasilane bezpośrednio z akumulatora (patrz schemat: ),...
Dokładnie, zwykły regulator od skutera nie pasuje - inne rozwiązanie alternatora. Potrzebujesz oryginalnego regulatora, który jest przeznaczony do uzwojenia alternatora "bezmasowego", gdzie światła są zasilane z akumulatora. Alternatywnie możesz pokombinować z zastosowaniem regulatora od chińczyka który ma światła z akumulatora - j.w. od quada, niektóre...
Witam serdecznie wszystkich użytkowników. Jestem tu nowy. Potrzebuje pomocy w motocyklu. Posiadam suzuki c90 Boulevard z 2006 roku. Wczoraj w czasie jazdy padł mi akumulator, żona przywiozła mi drugi ale po przejechaniu około 20 km również padł. Dzisiaj sprawdziłem ładowanie i wygląda na to że nie ładuje alternator. Najgorsze jest to że teraz nigdzie...
Dla wszelkiego sprawdź drożność układu jak masz możliwość. Jak to sprawdzić? Pasek napędu pompy napięty prawidłowo? Pasek jest napiety dobrze, napinacz jest nie regulowany, ma fabryczne napięcie. Po za tym pasek napędza równolegle pompę wspomagania, pompę klimy i alternator. Żaden z układów nie szwankuje. Ciekawy przypadek, lokalnie mam 3 "mechaników"...
Akumulator do sprawdzenia/naładowania oraz alternator. Wydaje mi się, że po prostu nie masz w samochodzie ładowania.
Nie podałeś roku produkcji itd. Jeśli jest to auto "dość młode", to może mieć zaprogramowane w komputerze światła "odprowadzające" tj. zapalające się po uruchomieniu centralnego zamka, aby kierowca doszedł do domu, bramy itd. Takie światło pali się kilka sekund. W przypadku nie posiadania w aucie tej opcji, pewnie będzie to awaria elektryki, albo jakaś...
Posiadam schemat takiego regulatora na tyrystorach do kawasaki i suzuki Jest to regulator do pradnicy 3-fazowej (nie alternatora) Ja posiadam kawasaki gpz500 i tam jest własnie taka pradnica Jesli nadal potrezbujesz to skontaktuj sie ze mną na maila suzukirf900(at)interia.pl
Witam posiadam silnik przyczepny (zaburtowy) do jachtu model Suzuki DT 2.2 ostatnio podczas rejsu jeden z napotkanych żeglarzy powiedział mi że jest możliwość zrobienia ładowania akumulatora za pomocą mojego silnika mimo że nie posiada on ani prądnicy ani alternatora. podobno w jakiś sposób wykorzystuje się prąd z cewki czy jakoś tak, niestety nie pamiętam...
Myślę że to będzie alternator. Ale akumulator ile ma volt?. Bo jeśli 12 to norma że alternator ładuje z większą mocą i właśnie 14v to prawidłowe...
Coś słabo się starasz aby poszukać, drugi link z googla: To mam, myślałem że może jest "po naszemu" gdzieś. Jeśli tylko problem tkwi w zabrudzeniu od przestarzałego paliwa, tudzież pozostałości po odparowanym paliwie, to spróbuj odkręcić komory pływakowe bez wyciągania gaźników. Chyba powinieneś mieć tam trochę dojścia, tylko potrzebny jest dobry krótki...
Masz tam dynamicznie sterowanie LIN alternatora. Jak nic się nie dzieje nie wymyslaj.
Tragedia sprawa beznadziejna wiem sam kiedyś szukałem ,ale w czym problem?Chyba nie z alternatorem....?
Albo biorąc pod uwagę raczej niewielką ( z racji wymiarów) wydajność takiego alternatoran prosty stabilizator szeregowy na tranzystorach mocy. Nie, nie. Na takim stabilizatorze odłoży się kilkadziesiąt watów. U mnie w motorowerze suzuki obciążenie wynosi ~100W, przy czym prądnica daje napięcie 30V na srednich i wysokich oborotach. Czyli na tabilizatorze...
Witam pomóżcie proszę mam zbyt wysokie ładowanie. Alternator pochodzi z motorku suzuki gsx 600f ale z tego co się orientuje były też montowane w autach suzuki swift 3 oraz w suzuki alto. Wymieniłem regulator napięcia niestety oryginalny nie jest do dostania wiec zastąpiłem go naszym polskim zwykłym 6d (diodowym) na stole alternator ładował około 14,3...
Objawy Silnik w Suzuki Swift 1,3 '99 zachowywał się bardzo dziwnie. Po mroźniej nocy zimowej palił i pracował równo i bez jąkania. Problemy zaczęły się w momencie lekkiego ocieplenia i pojawienia się wilgoci w powietrzu(tak myślałem). I tu kolejny bardzo dziwna sprawa bo silnik po całej nocy odpalony pracował normalnie, po przejechaniu ok. 3km i odpoczynku...
Witam, mam Suzuki dr 350 i tez nie ma iskry, był wymieniany alternator bo podobno padło uzwojenie na cewce alternatora, nadal iskry brak :/ tzn przeskoczy raz na 15 razy kręcenia rozrusznikiem i koniec.
Witam wszystkich zainteresowanych tematem. Auto jak w temacie,silnik taki jak we francuskich autach. Po wymianie w autoryzowanym serwisie alternatora,pojawił się problem z pracą silnika.Od czasu do czasu coraz częściej zapala się lampka usterki silnika,silnik przechodzi w tryb awaryjny,a wyłaczenie zapłonu powoduje,że silnik znowu pracuje prawidłowo......
Witam, Mam taki mały problem, chciałbym zamontować dodatkowe oświetlenie do mojego resoraka Jimmiego:) i nie wiem czy alternator to uciągnie: - 3 halogeny (3 x H3 55w): Wesem Ho2 Alternator mam 70A, Nie wiem czy to istotne ale akumulator mam nowy kupiony rok temu i jest taki taki: Yuasa Dane techniczne: Numer handlowy 46B24L / 46B24P Napięcie 12V Pojemność...
Wiem, ze to nie samochód, ale poszukuję Suzuki Desperado (Marauder starsza wersja pod wzgledem elektroniki identyczna tylko tlumiki i malowanie zmienili) VZ 800 to oczywiście typ rok 1999/2000 Glownie mi chodzi o dokladny opis i rozklad albo nawet rozrysowany uklad elektryczny bo co ile pradu pobiera jakie sa rzarowki jakie parametry akumulatora alternatora...
Mam goły alternator od suzuki swif.Czy moge podłączyć elektroniczny regulator alternatora z maluszka?
Możesz spróbować zastosować schemat ktory posiadam Jest to regulator do pradnicy 3fazowej 450 Watt, ale na 12 volt, ale mysle ze mozesz go przerobić zmieniając tylko diody zenera na wyzsze napiecie Jesli nadal potrzbujesz to kontakt na maila suzukirf900(at)interia.pl
A co to jest za motor? Ja jednak stawiałbym na jakieś uszkodzenie. W japoniach ze względu na konstrukcje alternatora (najczęściej z magnesem stałym) i jego umiejscowienie (często zbiornik oleju - gorącego - np. Suzuki DR650) dochodzi do przegrzania i zwarć uzwojeń i uszkodzeń regulatorów.
Sam odpowiem na swój post bo dostałem wiedzę na innym forum ale dla potomnych jakby ktoś chciał wiedzieć. Cewka w suzuki ( samurai ) sj 410 jest z opornikiem zewnętrznym. Takie sprytne urządzonko. W momencie rozruchu kiedy z akumulatora prąd przede wszystkim idzie na rozrusznik na cewkę doprowadzony jest prąd z akumulatora pomijając opornik . Cewka...
Sorki panowie ze zakładam niepotrzebnie kolejny temat ale dorwałem niedawno całkiem malutki alternator od suzuki maruti, i niestety tam niema oznaczeń typu B+ i D+ , tylko jest przy jednym zacisku oznaczenie "16" a przy drugim nic niema. Czy jest to obojetne gdzie podłącze kontrolke ładowania a gdzie plus akumulatora? Pozdrawiam A tu jest zdjecie alternatora...
Witam, Samochód Suzuki Swift GTi 1,3 16V 1989rok model MK2. Silnik dopiero złożony instalacja w trakcie zostało do podłączenia kilka czujników. Problem jest tego typu, że po próbie odpalenia auta załapuje na sekundę i gaśnie pompowanie pedałem gazu powoduje to ze przy minimalnych obrotach jeszcze jakby starał się zakasłać ale i tak padnie. Dziwną rzecz...
Moje pytanie brzmi: czy mogę włożyć aku o większej pojemności - około 50Ah nie wymieniając alternatora? Jeżeli tylko się zmieści w zasobniku to zakładaj śmiało większy , w okresie zimowym będzie łatwiejszy rozruch , alternator spokojnie da sobie radę nawet z jeszcze większym . :D
Według moich informacji ten system zapłonu stosowany był wyłącznie w silnikach chłodzonych cieczą. Składak jakiś? W silnikach chłodzonych powietrzem stosuje się prosty moduł tzw. bezimpulsatorowy. Moduł który otrzymałeś z pewnością przeznaczony jest do motorowerów z silnikiem AM6, ew. Derbi (zapłon Ducati Energia). Nie ma opcji aby dało się go podłączyć...
?? Co wy za głupoty opowiadacie? Jakie magneto? Magneto jeździł w "Czterech pancernych".. W Suzuki DR 800 Big zapłon jest elektroniczny bateryjny, a to co odkręciłeś to pokrywa alternatora który pracuje w oleju. Nie grzeb w ciemno bo więcej popsujesz niż naprawisz w tym motocyklu. Czy motocykl stracil iskrę nagle? Czy może po zimie nie potrafisz go...
Kiedy spinam przewody 1 i 2 włącza się zapłon. Przy spiętych 1 i 2, spinam 2 i 3 i mam rozruch. Po co jest reszta przewodów w stacyjce skoro bez nich można włączyć samochód? Łącznie 7 przewodów dochodzi do stacyjki. Stacyjka nie do odratowania, muszę założyć zapłon i starter na przyciski i mam zagwozdkę. Pierwszy raz w tym grzebię i w ogóle nie jestem...
Z tego co widzę, to w tym modelu jest wymyślona jakaś kombinacja z układem stycznika rozrusznika. Trzeba o tym dobrze poczytać, jak to działa i po co zostało wprowadzone. Jeśli "na krótko" rozrusznik kręci jak szalony, to podejrzenia padają na stycznik rozrusznika, przewody prądowe (przełamane druty albo zły kontakt żyły z konektorem), albo ten dziwny...
Witam . Mam pewnien problem , potrzebowałem mocnego alternatora suzuki samuraia z wyciągarką elektryczną . Więc wybór padł na alternator 220A Valeo z BMW X3 F25 ( 8507625 ) , dzisiaj go otrzymałem i chciałem go od razu sprawdić " na stole " , wkręciłem go w imadło , podłączyłem akumulator masę pod obudowę , plus pod złącze B+ , i wzbudzenie przez żarówkę...
Wiem że trzeba podłączyć akumulator, alternator rozrusznik i aparat. Alternator to ostatnia i najmniej potrzebna rzecz do uruchomienia tego silnika poza budą.
Witam serdecznie :) Mój problem polega na rozładowującym się akumulatorze w moim motocyklu (SUZUKI SV 650S). Zmierzyłem pobór prądu na postoju i jest znikomy 2mA. Coś dziwnego dzieję się gdy przekręcę zapłon. Wtedy pobieran prąd =1,3A (światłą, kierunki itp są wyłaczone). Alternator wydaję sie być sprawny bo na pracującym silniku napięcie łądowania...
Witam, mam problem z Suzuki Swiftem II 1.0 GL. Wczoraj podlaczylem do niego radio JVC model KD-R203 i dzialalo wysmienicie. Dopoki nie ruszylem samochodem z miejsca. Po przekreceniu kluczyka i wyjechaniu z bramy, radio ustawione na CD zaczelo przygasac za kazdym razem kiedy silnik probowal rozkrecic plyte na tyle ze caly czas sie restartowalo. Na AUX...
Chłodzony powietrzem czy cieczą? Bo to jest duża różnica pomiędzy modelami. Jaki gaźnik? To normalne że włączenie świateł obciąża alternator i silnik, ale przy prawidłowo wyregulowanej mieszance biegu jałowego nie powinno to być tak bardzo odczuwalne. Suzuki chłodzone powietrzem miało gaźnik Mikuni i to była jednym słowem tragedia. Wersje chłodzone...
Tam jest alternator czy magneto?Bo to istotna różnica.Czy to chodzi o suzuki,taka crossówke,regulator pod zbiornikiem paliwa?
Ja upieram się przy swoim. Akumulator musi być dobrany do mocy alternatora( na tabliczce znamionowej alternatora powinien być opis max aku który można podłączyć). Pozdrawiam
Witam, mam takowe pytanie odnośnie tego autka, a dokładniej dysponuje takowym i w nim akumulator 35Ah firmy Schneider :) zakupiony 2 lata temu przez wcześniejszego właściciela. Akumulator ten ma tzw. magiczne oczko które ostatnio wariuje tzn. raz jest zielone że OK, raz czarne-aku nie naładowane, a raz białe -> zgłoś się do ASO. Auto pali w miarę OK,...
Jeśli to taki sam układ jak w DR bigu (w sumie w dwóch modelach o największej pojemności), to masz na stojanie alternatora dodatkową cewkę (największa i zdaje się na samej górze), która zasila niezależnie moduł zapłonowy. Dodatkowo jest mała cewka wyzwalająca. Opisz rodzaj awarii.
jutro jade wymienić łożyska w alternatorze, to może przy okazji zagadam w boschu co tu zrobić... a jak nie to moja pogoń za dzwiękiem;) się wreszcie zakończy bo alternatora nie chce wymieniać. mierzyłem dziś prąd i sytuacja na aku nie różni się zabardzo od tego na kondensatorze. ALE kiedy włączył się wentylator chłodnicy napięcia spadło do 13, 5. już...
W tej rg też na 99 % będzie dynamo (alternator ze stałym magnesem). Mostek będzie w każdym. Różnica może być w ilości faz. No, chyba, ze znowu Japończycy zaszaleli i na światła idzie prąd zmienny, a prostowane jest napięcie do ładowania. To częsty numer w takich konstrukcjach, by nie ładować elementów na duże prądy. Goldwinger, chyba wiesz, o czym piszę...
Może rolę odgrywają tętnienia z alternatora?
Witam W ww autku co ok.50.000 km występuje problem ze zrywającym się paskiem(dokładnie- przepalonym). Po ww przebiegu następuje to samo. Dodam że alternator był wymieniany dwukrotnie na nowy pasek za każdym razem dociągany -chwila spokoju i to samo. Pytanie: czy może to problem łożyska pompy wodnej? Pytam pon. w 3 ASO nie potrafią zdiagnozować usterki....
witam Mam poważny problem. auto - suzuki vitara cabrio 1.6 16v '96 Auto jeździ dziennie ok. 7 kilometrów rano i ok 7 kilometrów po południu Jest nowy akumulator kupiony miesiąc temu. Jest duży problem z uruchomieniem auta o poranku i po południu po pracy. bez kabli rozruchowych sie nie da. Po podłączeniu kabli startuje od razu. Kontrolka od alternatora...
Witam Akumulator to jedno, a alternator to drugie. Nie możesz mieć poboru większej mocy niż moc alternatora, bo nawet gdy zainstalujesz akumulator od traktora po pewnym czasie będzie wyładowany Jerzy
mam taki problem w suzuki swift 99 benzyna akumulator laduje sie tylko do napiecia 12.5V przy najwyzszych obrotach silnika nie przekracza 12.9V (nawet jesli wczesniej naladowalem aku do pelna z prostownika) gdy pomykam autem z 1-2h na wlaczonym ogrzewaniu tylnej szyby (lub przy inny wiekszym poborze pradu) to napiecie na aku spada do 9V i jest "kaput"...
Witam. Napiszę krótko. Czy da się zwiększyć moc ładowania w skuterze na oryginalnej prądnicy? Jeśli nie to jakie jest inne rozwiązanie? Mocy potrzebuję dla: -Światła 100W -Radia 100W -Doładowywania akumulatora. Pozdrawiam PS. Proszę o poważne odpowiedzi, a nie typu: dokoptuj sobie przyczepkę w której zamontujesz alternator 120A i napęd,w niej zamontuj...
witam odnosnie alternator.. mam problem którego nie potrafie sam rozwiązac,,,mam nadzieje że ktos mi z tym pomoże. mianowicie załozyłem do motocykla w którym kiedsy działała pradnica alternator od suzuki switfa (94r) wczoraj zrobiłem w motocyklu nowa instalacje i musz tera zpodłączyc w nią alternator.. alternator posiada jedno wyjscie na + (pod kabel...
Witam wszystkich A było to tak: Wczoraj wybrałem się z Gdańska do Gdyni wieczorkiem i po 3h wróciłem. Po drodze zatrzymałem się na stacji paliw zatankować. Po zatankowaniu swift nie chciał już odpalić. Rozrusznik tylko cyknął a silnik się nie kręcił nawet. Po przekręceniu kluczyka był chyba wykrzyknik a po dalszym przekręceniu wszystkie ikonki znikały....
Regulator równoległy (stratny) stosuje się tylko gdy nie ma innych możliwości wpływania na napięcie wyjściowe. Czyli przy wzbudzeniu od magnesów trwałych. Po wielu podejściach i zakrętach już wiemy, że na 100% jest to typowy alternator sterowany prądem wzbudzenia. Więc o regulatorach stratnych lepiej zapomnieć. Radioamator Staszek Widać że dalej nie...
Dla DR 600 mapa zapłonu to: 0 st. do 2200obr/min 30st. powyżej 4300obr/min Powinien być korek wkręcany od strony alternatora do podglądu zapłonu. Lampa stroboskopowa i po kłopocie! Widać jak na dłoni. Tylko, czy to na pewno elektryka?
Witam auto jak w temacie rok 96 motor 1600 benzyna.Potrzebuje podpowiedzi skąd w tym aucie jest brany sygnał na obrotomierz ? alternator odpada-sprawdzałem.Z góry dzięki za pomoc.Pozdrawiam
Dziś zrobiłem: - pociągnięty bypass z wyjścia regulatora bezpośrednio na akumulator na zasilaniu i masie (oryginalnie idzie to po kilku łączeniach), - podstawiony regulator napięcia (powrót do oryginalnego, ponoć uszkodzonego), - podstawiony inny akumulator (nowy, stary miał już kilka lat i uległ znacznemu rozładowaniu w zimie), - przeróbka instalacji...
Nie za bardzo łapię o co temu nyemi chodzi a tobie razem z nim. Tym bardziej że jest to wyrwane z kontekstu a język opisów jest wybitnie pogański. Jeżeli masz jednak jakąś cewkę dostępną w tym motorku to zrób pomiary na niej. Ew. na cewkach świetlnych ale bez regulatora ! Znając położenie geometryczne cewek względem impulsatora można "przenieść" "kątowo"...
Czy zamieszczony schemat odpowiada "twojej" rzeczywistości? Tzn. Czy twoja instalacja w zakresie zapłonu jest identyczna? Nie wiadomo "co poeta (konstruktor) miał na myśli?". Trzeba poszukać w sieci informacji o zasadzie działania tego zapłonu. Może na motelek.net? Szczególnie forum. Niestety strona jest niemieckojęzyczna, więc ja ...wysiadam. Trochę...
130 tyś przebiegu? No popatrz, akurat mam na warsztacie mercedesa GL, też około 130 tyś. przebiegu i w alternatorze połowa części do wymiany, tak zużyte.
Regulator "dwufazowy", ponieważ uzwojenie ładowania jest jednofazowe, ale bez połączenia z masą. Tak więc z alternatora wychodzą dwa przewody "fazowe", dlatego też nazwę "dwufazowy" biorę w cudzysłów. Przy takich pojazdach regulator jest stratny - wewnątrz jest mostek Graetza i dwa tyrystory zwierające nadmiar napięcia na masę. Światła według tego nieczytelnego...
Może to da odpowiedź ?
Jaki rodzaj alternatora i regulatora napięcia został tam zastosowany?
Witam:) Mam pewien problem: straciłem ładowanie w Alto. Wymieniłem regulator napięcia i szczotki a ładowanie dalej niema;( czy wina leży po stronie Alternatora??? a może gdzieś indziej?? tylko gdzie??? proszę o pomoc z Góry Dziękuje i Pozdrawiam;)
Właśnie na napięcie ładowania i alternator zwróciło mi uwagę parę osób , przepraszam za drążenie tematu,może nie jestem specjalistą ale wydaje mi się że brak ładowania objawił by się rozładowanym akumulatorem i brakiem możliwości odpalenia motoru a w moim przypadku motor stracił napięcie podczas jazdy ,tak po prostu a potem ani lampy ani nic z elektryki...
Popraw post, aby wyglądał na pisany w języku polskim. Pewnie pisałeś z telefonu? Łatwiej się takie posty czyta i łatwiej zrozumieć o co piszącemu chodzi. Jakie kolory przewodów wychodzą z alternatora do regulatora? Najlepiej schemat. Same uzwojenia poza standardowymi pomiarami rezystancji (te muszą być bardzo dokładne) i napięć, najlepiej sprawdzać...
Zabrudzenie koła magnesowego nie ma wpływu na działanie alternatora i ładowanie akumulatora. Proponuję posprawdzać żarówki i zmierzyć prąd ładowania przy pracującym silniku. Jeśli zapłon zakłóca pracę miernika to sprawdź czy fajka świecy zawiera rezystor przeciwzakłóceniowy 1 kΩ lub 5 kΩ. Przypuszczam że ten cylinder to chińskie badziewie...
Witam, Baleno '98, 1.3 16V jeszcze na aparacie zapłonowym, ECU Denso. Nie znam dokładnej historii auta, wiem że stało ~rok. Spalony główny bezpiecznik 80A ( reszta wysoko prądowych nietknięta ), po odpięciu alternatora zwarcia brak. Aktualnie działa pompa paliwa, wtryski, brak iskry. Czujnik wałka najprawdopodobniej sprawny ( nie miałem pod ręką ostatnio...
Witam Posiadam regulator napięcia z motocykla suzuki gs500 i chcę go zamontować w motocyklu kawasaki kz440 ltd. Prosiłbym o pomoc, liczba kabli się zgadza, z regulatora wychodzi pięć kabli 3 żółte czarny i czerwony. Wg schematu w suzuki 3 żółte do alternatora a kolejne dwa to plus i minus. Patrząc na schemat kawasaki całkiem nie wiem jak to ugryźć....
Przyczyną usterki było sprzęgło alternatora. Ciekawostką jest fakt że nie było słychać żadnych dzwięków.
Na wyjsciu z alternatora na kazdej fazie 18v na wolnych, a przy 5000 obr ok 60-65V AC. Pomiary trzeba robić pod obciążeniem! Blisko mocy nominalnej. Niech alternator się nagrzeje! Jak możesz, to wyjmij stojan i pooglądaj i powąchaj (to nie jest żart) uzwojenia i miejsca łączenia uzwojeń z kablami. Jesli masz szanse na induktor to zmierz rezystancję...
W susuki sx4 jest dobry dostęp do zdjęcia alternatora.Jest sporo miejsca. Dla "nie-mechanika" to nie jest dobry dostęp, uwzględniając jeszcze na koniec konieczność naciągnięcia paska klinowego podczas montażu alternatora ponownie w samochodzie. Kontynuując temat, w alternatorze uszkodzone były diody (nie wiem czy jedna czy sześć). Układ prostowniczy...
Albo kupiłeś mega polepionego gniota albo jak pisze powyżej kolega, zmień mechanika. 1. sprawdź czy akumulator jest Ok, czy nie ma przebicia na celach itd, naładuj, odstaw na 2-3 dni i zobacz jaki masz spadek napięcia. 2. jeżeli bateria jest ok sprawdź kable, idące od alternatora do regulatora itd, czy nie ma przerw, luzów na zaciskach itd, ew spróbuj...
Witam. Dobierałem akumulatory za pomocą tego typu stron i wyniki są bardzo zbliżone. Albo centra, albo Jenox. W każdym bądź razie jeszcze mam do wyboru firmę optima. Akumulator jednak może być obsługowy, trudno się mówi. Tutaj raczej chciałem się poradzić, która z tych marek jest lepsza. Czytając poszczególne komentarze o nich, to człowiek może się...
Raczej alternator obcowzbudny. Masz duży spadek napięcia między akumulatorem a zaciskiem IGN regulatora. Sprawdź stacyjkę i główne przewody prądowe od instalacji elektrycznej przy akumulatorze.
A gdzies ty ten regulator widzial? Wszystko jest wewnatrz alternatora. Plug-and-play, jesli wezmiesz od auta z tego samego okresu i z tym silnikiem. Dodano po 1 Weź pod uwage że błoto to nie smar i zawiera drobinki piachy, ziemi które powodują tarcie... ...i szybsze zuzycie paska i kol.
Czyli normalnie podpinam +do+ -do- i sprawdziam miernikiem jakim prądem ładuje? I jakie powinny być wartości takie jak pod alternatorem czyli koło 14v i jak sprawdzić ile ma amper
Uzwojenie alternatora zasila także nietypowo rozwiązany moduł CDI, więc albo uszkodzenie nastąpiło teraz, albo jest jakaś inna kombinacja zapłonem. Z tego co dostrzegłem na zdjęciach to jest zamontowany oryginalny moduł zapłonowy.
witam. Koledzy mam skuter jak w temacie z 2015 roku, jeździłem nim prawie przez całą zimę (skuter stał na dworze pod pokrowcem) wcześniej palił ze startera bez problemu po zimie już za bardzo nie chce, zostaje tylko kopniak. Czy możliwe, że akumulator żelowy YUASA YTX7L-BS 6.3Ah (20HR) 100A mógł ulec uszkodzeniu przez zimę i już się nie nadaje do rozruchu?...
czyli nie wystarczy na akumulatorze podpiąć próbnik. Jeśli prąd ładowania jest za niski, to uszkodzony może być regulator (prostownik) jak i prądnica (alternator). Jeśli byłby za wyskoki, to na 99% uszkodzony regulator. Regulator napięcia (jak sama nazwa wskazuje) ma regulować napięcie do zadanego poziomu (np. 14V), ale jeśli dostaje zbyt niskie napięcie,...
Zawsze możesz wykorzystać układ MPC 1322 lub nawet diodę sterowaną TL431. Przy 2 akumulatorach ten problem odpada. Zawsze masz cały główny na rozruch silnika. Ale to chyba trzeba dodać jakiś układ co by odcinał aku żelowy od rozruchowego po naładowaniu tego pierwszego? ". Razem to mają być spięte tylko podczas pracy alternatora. W najprostszym układzie....
Szczerze mowiac nie wiele mi to mowi nie znam sie za bardzo na schematach i oznaczeniach. Jak mam sprawdzic ktore kable gdzie podlaczyc? dodaje fotki mojego alternatora i regulatora, posiadam rowniez regulator czy on by moze pasowal? Dodano po 1 Dodano po 14 Dodam tez ze akumulator ma 12ah i z tego co udalo mi sie dowiedziec to ten alternator daje 350w...
ja mam wiertarkę 1100W i daje radę z nawet 200A alternatorami.
Miałeś chyba na myśli diody w alternatorze a nie w aku. :D Regulator napięcia można dać zupełnie gdzie indziej wykorzystując z tego jedynie szczotkotrzymacz wywalając wszystkie pozostałe bebechy. Można zrobić regulator samemu albo kupić gotowca nawet na szrocie.Podłączyć przewodami. Sprawdź dokładnie napięcie ładowania po wszystkim. Nie powinno przekraczać...
Kup jakiś zwykły na 5 kabli. Podłącz po kolorach i będzie działać. Tylko musisz pociąć i polutowac kable. 3 żółte kable to trzy fazy alternatora, a czerwony i czarny to plus i minus.
Szukasz problemu tam gdzie nie ma. Piszesz że stator wizualnie dobry. Przebicia do masy też nie ma. Gdybyś zmierzył napięcie międzyfazowo na zakresie AC miernika to wyszłoby tak jak kol. wyżej napisał. Jeszcze jedno. W niemal każdym motocyklu przy 1000 RPM praktycznie nie ma ładowania. Najlepiej mierzyć przy ok. 5000 RPM, są to obroty od których alternator...
Temat zamykam. Alternator dziś zamontowałem drugi, wszystko działa plus nowy akumulator i napięcia ładowania na światłach mijania trzyma się w zakresie 14.3V. Dziękuje serdecznie za pomoc wszystkim, pozdrawiam. Dodano po 35 Zastosowanie nowego alternatora.
Witam forumowiczów. Przez zimę postanowiłem zmienić wygląd mojej gsx600f. Dołożyłem do motocykla przedni reflektor "made in china" na żarówkę h4. Pracę przez zimę przebiegały pomyślnie. Nowa lampa, nowe kierunkowskazy oraz odnowiony lakier. Pierwsze problemy zaczęły się pojawiać przy pierwszym dłuższym wypadzie. Motocykl po przejechaniu 50-60 km przygasa...
Jak stoisz z przodu samochodu i otworzysz maskę to koło zamachowe masz po prawej stronie, tam gdzie jest też sprzęgło i skrzynia biegów. Rozrząd ustawiasz według znaku "E", który jest bliżej krawędzi koła pasowego wałka rozrządu. Ustawiasz tak na pewno dla wersji silnika z dwiema cewkami zapłonowymi. Tak jest w instrukcji. Nie wiem do czego służą inne...
Wtyczka alternatora L kontrolka , IG zasilanie po zapłonie. Sprawdz żarówką , i zasilanie na śrubie alternatora równiez żarówką.
Sądzę że to raczej nie rozrusznik. Możliwe że świece zapłonowe. Może też to być alternator lub zepsuty akumulator.
niestety ale nie zgadza się ten opis z opisem z pokrywy bezpieczników nawet wartości bezpieczników są różne... bezpiecznik który się przepala to 20 A z opisem IG COIL co znaczy cewka a na twoim schemacie Fuse 12 - 10.0 A Przełącznik tylnych świateł przeciwmgłowych Diesel i benzyna maja te same skrzynki bezpiecznikowe-Sprawdz czy przewod czarno-bialy...
Napewno tam masz 3 fazy z alternatora ale jeszcze jest 4 Dodano po 1 Jakie masz odczyty z tych przewodów?
w takiej sytuacji silnik by przygasał poprzez „zaduszenie” obciążeniem alternatora rzeczywiście moje odczucie jest takie że zadusza alternator. Wyczyściłem masę (niewiele do szczęścia potrzebowała) nastepnie podkręciłem lekko wolne obroty i z lekkim oporem ale odpala i chodzi. Prąd ładowania z regulatora 14.30-31V, na żółtych stykach prąd zmienny 15-30V...
Nie można zastosować innego regulatora. Dostępny jest zamiennik WM Motor. Jedyna opcja przeróbki to zastosowanie alternatora od Aprilii SR50 (Morini gaźnik) i zapłonu DC-CDI. Nie daje gwarancji niezawodności i też trochę kosztuje...
Witam, w Suzuki Vitarze 1.6 '91 mam alternator 55A. Założyłem dodatkowe halogeny na kangura (55W), chciałbym jeszcze dołożyć ze 4 takie na dach, możliwe też że dojdzie wzmacniacz 2x50W. Sęk w tym, że przy włączonych wszystkich światłach, na wolnych obrotach napięcie spada do 12,3V, po dodaniu gazu dochodzi do 13,3V. Wypadałoby więc założyć jakiś mocniejszy...
Witam, padł regulator w mojej suzie, a że z kasą u mnie ostatnio krucho to szukam jakiegoś taniego zamiennika. Instalacja 12 V, alternator samowzbudny trójfazowy - 200W. Napięcie między każdą parą uzwojeń - 80 V przy 5000 obr. Przerabiał już ktoś ten problem? pozdrawiam Filip
Motocykl z roku 90, ramaGV72C. Mam problem z tym motocyklem. W zeszłe wakacje padł w nim alternator. Po tylu latach mogło się zdarzyć. Choć szczotki wyglądały jakby dopiero co fabrykę opuścił. Alternator został wymieniony na sprawny ale i ten padł dzisiaj. Alternator jest typu samochodowego, czyli normalny wirnik ze wzbudzeniem i uzwojenia, nie koło...
Autko podobne konstrukcyjnie do Deaewoo Deaewoo Tico . Alternator przy tym przebiegu warto by wymontować i zajrzeć jak tam komutator i szczotki się mają , przy okazji wymienić łożyska . Akumulator najlepiej kupić jakieś 36~45Ah obsługowy , osobiście polecam Centrę ,Exide , lub Baner Baterien . Bezobsługowy to normalne że wytrzyma ze 2 lata i potem pada...