Nie nadaje się. Te alternatory mają specjalne sterowanie z systemu samochodu. Chyba że zrobisz do tego regulator PWM.
Wyjście 15 w 9 diodowym alternatorze jest praktycznie w 100% wykorzystywane do kontrolki ładowania ale pełni jeszcze funkcję ,,wzbudzenia" alternatora bo jak już wiesz albo nie wiesz alternator 9 diodowy jest samowzbudny. Tak to można najprościej wytłumaczyć. Ktoś to pewnie zakleił bo wyszedł z założenia że i tak akumulator będzie potrzebny do odpalenia...
Do budowy małej elektrowni wystarczy alternator 12V. No to masz dużo wiatru do zmarnowania, a dlaczego to już było, że nie stosujemy alternatorów i męczymy się z regulatorami i zabezpieczeniami. Fajnie że Ci działa!
Regulator nie posiada cechowania producenta. Jego budowa i wygląd przypomina do złudzenia regulator firmy Bosch.
Uwaga przy rozruchu Diesla akumulator daje setki amper więc obniżenie elektroniczne na akumulatorze raczej odpada ze względu na prądy. Podczas rozruchu alternator nie ładuje akumulatora (zbyt niskie obroty), więc tutaj troszkę "pobłądziłeś". Jak najprościej i najtaniej być pewnym że napięcie ładowania mierzone na zaciskach akumulatora nie przekroczy...
Do Marcin Lapa. Poczytaj wcześniejsze posty. Edek zamieścił schemat takkiego regulatora do upuszczania nadmiaru mocy. A alternator z regulatorem sam sie reguluje.
Jakim cudem? Fakt, przy rozruchu następuje silny spadek napięcia akumulatora, z powodu gwałtownego rozładowania utrzymujący się już po zaprzestaniu działania rozrusznika. Zatem początek ładowania takiego akumulatora przez cokolwiek, w tym przypadku alternator charakteryzuje się dużym prądem przez kilkadzesiąt sekund. Później regulator alternatora ustala...
Czy ktoś z szanownych przedmówców próbował włożyć regulator mapięcia od alternatora z dwoma wyprowadzeniami (nowszego typu) do alternatora z pięciowa wyprowadzeniami (starszego typu)? Czy budowa starego alternatoraa pozwala umieścić w nim regulator (bo koszt samego regulatora nie jest wysoki ok 20 zł) a tym sposobem może udało by się przy minimalnej...
Miałem już nie pisać nic w tym temacie, ale. Ciągnika nie oglądałem chyba z pół roku. Jednak nieodparcie mam przekonanie, że ten sam pasek klinowy napędza alternator i pompę chłodziwa. Jako, że drugi pasek może być do sprężarki. Więc jak to będzie wyglądało użytkowanie tego sprzętu bez chłodzenia ( a może i bez chłodziwa) ? Jeśli już upierasz się przy...
Witam Każdy alternator to prądnica trójfazowa, która ma standardowo 6 szt diod prostowniczych głównych oraz 3 szt tzw. "przepięciówki". Tu sytuacja jest odwrotna jak w normalnej pradnicy tzn. wiruje stojan a wirnik czyli to co na zewnątrz jest nieruchome. Muszą też być szczotki do pierścieni ślizgowych - jedna zwarta do masy druga do zasilania (regulator,...
Wzbudzenie tego alternatora jest wykonane w postaci okręgu umocowanego w taki sposób,że pole magnetyczne tej zwojnicy podmagnesowuje wirnik.Nawiasem mówiąc,bardzo mi się ta konstrukcja podoba.Nie ma iskrzeń na szczotkach,nie ma słabych styków itp.Ale do rzeczy.Ponieważ budowa elektryczna tego alternatora w zasadzie nie różni się od budowy 6-cio diodowego...
Będzie ciężko uzyskać więcej niż 100 W z alternatora. Trzeba by się bawić w montaż alternatora trójfazowego, co by też mogło wymagać zmiany układu zapłonu na DC-CDI.
Alternator o tym oznaczeniu pochodzi z jumza a 306 z z mtz-ta. Oba nie mają szczotek ale też różnią się budową. Strona 140. http://rolczar.com.pl/katalogi/Katalog%2... Dalej jest schemat z tym typem altka ale to to samo co z 306 łącznie z regulatorem.
Nie masz pojęcia o budowie tego alternatora. Tam nue nie ma diod wzbudzeń
umieszczam link do czeskiej produkcji, widać ze to juz profesjonalizm. interesuje mnie ten regulator w alternatorze może ktoś podpowie :idea: http://www.youtube.com/watch?v=1QlTl3D5R...
Standardowy problem z alternatorem, regulatorem, szczotkami lub ich bierznią. Czyli altek do ponownego demontażu i spr lub wymiany na prawidłowy. pamiętaj mimo identycznej budowy w a6c6 występowały różne alternatory i podczas regeneracji mógł zostać zamontowany nie prawidłowy regulator lub jakieś chińskie zamienniki
Najprościej, bierzesz miernik, ustawiasz jak do sprawdzania diody i mierzysz pomiędzy D+ i B+ alternatora, jak w jedną stronę pokazuje przejście, to alternator 6diodowy, 9 diodowy pokaże w obie strony przerwę Do 6 diodowego można podłączyć kontrolkę ładowania, tyle, że przez przekaźnik. Pamiętaj, ze regulatory napięcia są inne, w zależności od budowy...
Tak to racja przy wyższym napięciu większą moc bym otrzymał , ale musiałbym ustawić wieksze napięcie regulatorem Ale jak uzyskam przy 15V 60A to mam 900Wat przy zastosowaniu 3 alternatorów mam 2,7KW a to byłby dobry wynik i byłbym spokojny iż wytrzyma alternator .
Alternator zaczął ładować dopiero po spadku obrotów. To by wskazywało na nieprawidłową pracę regulatora napięcia. Należałoby też sprawdzić szczotki — może są już krótkie, w tym alternatorze występują jako osobna część. Ten regulator nie ma wyjścia na kontrolkę ładowania. Do działania chyba nadal potrzebuje zasilania po stacyjce, chociaż budowa...
Ten alternator nie jest trudny ani w rozbieraniu, ani w budowie. W regulatorze opłaca się wymienić sam chip, a nie cały regulator.
Dziękuje za porady alternator już kupiłem na szrocie, a ten może kiedyś wykorzystam do budowy wiatraka ;)
Tak wygląda regulator zamontowany w tym alternatorze: http://obrazki.elektroda.net/50_12738249... B - B+ A - kontrolka ładowania W - wolny (obrotomierz?) M - masa (jeden na stałe, drugi po dokręceniu śrubą regulacyjną) Nowy, który kupiłem ma takie same wyjścia, choć jest innej budowy.
Uroki zimy i pokonywania małych odcinków drogi. Akumulator ciągle niedoładowany. A to że alternator ładuje mocniej rozładowany akumulator to nic nie normalnego Taka budowa regulatora ładowania. Jest jest spadek napięcia to próbuje go dużym prądem naładować jak najszybciej.
O problemie z alternatorem to pierwsze słyszę. Wszędzie są informacje nawet na forum VFR o padającym regulatorze, a konkretnie z jego przegrzewaniem się. Problem ten dotyczy większość Hond. Niektórzy kombinują z wiatraczkami z kompa, lub przenoszą je w inne miejsce bardziej chłodzone. Młodsze modele VFR nie mają tego problemu ponieważ regulator mają...
Myślę, że nie będziemy tego ciągnąć dalej. To podstawowa książkowa wiedza. Informacje o rodzajach alternatorów (obcowzbudne, samowzbudne), budowie alternatora (nieszczęsny komutator, którego tam nie ma), zasadzie działania regulatora napięcia (mechanicznego i elektronicznego) są bardzo łatwe do zdobycia. Polecam podręcznik elektrotechniki samochodowej.
Z alternatora wychodzą tylko dwa przewody Na pewno jest to alternator? Wierzyć mi się nie chce. Pokaż jakąś fotkę "alternatora". Jak rozpatrujesz nazwę "alternator" jako trójfazowa prądnica synchroniczna prądu przemiennego, ze zintegrowanym prostownikiem półprzewodnikowym to to faktycznie nie to. To prosta prądnica, w budowie jak dynamo - stojący stator...
ok. więc szykując się na naprawę co mam przygotować od razu ? regulator, szczotki, diody? edit: szczegóły budowy alternatora będę znał w ciągu kilku najbliższych dni gdy zacznę jego naprawę. z zewnątrz od strony wychodzących przewodów widać 2 czarne kostki 1- prostokątna BOSH i z drobnymi oznaczeniami i druga trapezowa.
regulator był skomplikowany i potrzebował jeszcze przewodu ze „środka” uzwojeń. Bzdura. Nie był bardziej skomplikowany. W zasadzie to taki sam regulator jak do alternatora 9-cio diodowego. Różnica była w sposobie zasilania regulatora, a nie w budowie. Regulator 6-cio diodowego alternatora był zasilany bezpośrednio z akumulatora poprzez...
W środku nie bardzo jest miejsce. Chociaż..... Więc w zasadzie tylko na zewnątrz się da. Są małe alternatory na magnesach stałych, tyle że regulatory mają stratne więc odbieranie mocy z silnika było by spore. A normalny alternator jest duży.
Witam, tutaj paintowo prostownik: http://obrazki.elektroda.pl/2021564400_1... http://www.motorstore.pl/sklep/produkt/1... Taki regulator bedzie pasował do Jawy TS 350 Pozdrawiam.
Jeśli po "wycięciu" tego cudu inżynierii pt. automatyczny włącznik świateł dziennych kontrolka ładowania się żarzy to w/g mnie uszkodzony jest regulator, ale może niech się wypowie jakiś elektryk samochodowy który zna budowę tego konkretnego alternatora, bo straciłem przekonanie, kiedy napisałeś, że kontrolka jest podłączona do alternatora, a nie do...
Owszem, nie jest to optymalne rozwiązanie. Dlatego japoński Shindengen opracował nowe rozwiązania, w tym specjalny regulator napięcia dla pojazdów z oświetleniem LEDowym. Szeregowe regulatory napięcia w motocyklach bywały bardzo rzadko stosowane. Mam tu na myśli układy alternatorów „dwufazowych”, gdyż w jednofazowych to standard —...
Impulsatory 4T a 2T mają zwykle odwróconą polaryzację sygnału. Statory muszą być fizycznie takie same, tj. ta sam średnica rdzenia, te same ustawienie otworów względem cewki zasilającej CDI. Pnadto trzeba zwrócić uwagę na budowę uzwojenia alternatora, ponieważ przerabianie instalacji i regulatora nie ma sensu. Poza tym, nie ma problemu z zakupem statora...
Zastanawia mnie w jaki sposób regulator powoduje miganie kontrolki przy pełnym naładowaniu. Skoro jest to normalne to jaki jest ciąg przyczynowo skutkowy, że kontrolka miga. W pełnym naładowaniu tranzystor w regulatorze zwiera D+ do masy czy jak to działa? I dlaczego niektórzy mają ten problem a inni nie? Chyba rozbiorę stary regulator by odtworzyć...
Też to zaważyłem że kolega ma braki w tym temacie. FSO 1500 miał alternator współpracujący z regulatorem alternatora mechanicznym a z biegiem czasu regulatory mechaniczne zastąpiły regulatory elektroniczne.Regulator prądnicy a regulator alternatora to dwa różne światy.Regulator prądnicy posiada w swojej budowie wyłącznik prądu zwrotnego aby w porę odłączył...
Witam. Mogę trochę po mądrować? Jeżeli błędnie to proszę o skarcenie i usunięcie posta. Alternator np. 150A i regulator 14,4V. Alternator podczas pracy prawie od zerowych obrotów daje nam te 14,4V i max można z niego pobrać 150A. Ale nie trzeba i w całym zakresie prądu powinien regulator utrzymać te 14,4V A akumulator po "dostarczeniu"mu tych że 14,4V...
Wszystko już wymyślone tylko nie regulator obrotów silnika. Będzie to jednofazowy motorek o mocy do 2kW. Ma ktoś jakieś sugestie:D:?::?::?:. W planach stół do testowania rozrusznika.
Jeśli ma to być profesjonalna naprawa to proponowałbym wizytę w zakładzie specjalizującym się w serwisie alternatorów i tam na ogół wymieniają od ręki na sprawny za jakąś tam opłatą (napewno niższą niż nowy). Jeśli zaś profesja jest na drugim miejscu to informacja że regulatory alternatorów w większośći typów pracują na takiej samej zasadzie lecz mają...
Stojana napewno nie. A tak poza tym to po objawach które napisałeś to raczej mostek i w związku z tym falowaniem świateł regulator napięcia. A ten alternator to jest tak prosty w budowie że spokojnie samemu można go w domu pomierzyć i sprawdzić nie trzeba żadnego sprzętu dodatkowego - miernik wystarczy z funkcją pomiaru diód. To jest ten alternator...
https://www.auto-wiedza.pl/alternatory-p... Tu masz ogólne przykłady budowy. A zawarcie miernikiem i żarówką.
Przeróbka jest prosta jak budowa cepa, rozwiercasz otwory w uchwycie prądnicy na 12 i pręt gwintowany i 4 nakrętki i masz przykręcone. W zależności jaki masz alternator z regulatorem przykręconym do alternatora czy osobno podłącza się przewody.
Mówię o akumulatorze samochodowym ;) Prąd bliski zeru - miałem na myśli taki prąd który równoważy samorozładowanie akumulatora, a nie powoduje jego przeładowania. Nie bez powodu regulator do alternatora w samochodzie ustala napięcie na 14,5V ;)
Nie wiem, jestem dopiero w fazie rozbudowywania pomysłu. Jedyne co wiem to, że zastosuję alternator samochodowy z regulatorem napięcia i akumulator 12V do magazynowania energii. Regulator powinien zapobiegać przeładowaniu się aku. Co do wielkości łopatek i budowy samego mechanizmu nie wiem (czy bezpośrednio na kółku alternatora czy za pomocą przekładni)...
Gdyby kolega wyłuszczył nam przyczyny stosowania takich pomysłów to może warto by myśleć. Tymczasem stwierdzenie, że mają być ładowane 2 akumulatory 12 V i łączone szeregowo to jest mało logiczne. A niby dlaczego nie podłączyć ich równolegle ewentualnie z jakąś kompensacją (jeśli nie są jednakowe)? Ale jeśli nie są jednakowe to łączenie szeregowe też...
planuję stworzenie małego projektu z wykorzystaniem alternatora z ciężarówki Blisko 100% nowoczesnych alternatorów ma wbudowany regulator (od kilkudziesięciu-kilkunastu lat). Nie napisałeś do czego potrzebujesz, i jakiego prądu oczekujesz. Jak powyżej 120A, to szukaj altka z autobusu. Budowa taka sama, ale wydajność prądowa i gabaryty zdecydowanie...
Ja będę wykonywać te uproszczone - żeby powiedzieć komuś czy działa czy ma kupić nowy alternator/regulator. W sumie to nie zajmuję się elektryką samochodową ale już kilka osób mnie pytało czy bym im nie sprawdził itp, a akurat mam silnik który mogę wykorzystać do budowy takiego stołu i sporo innych rzeczy to postanowiłem to wykorzystać. Amperomierz...
No żeby tak chociaż z 500-700W wyciągnąć przy 14V, alternator ma 80A. Czy jest jakaś możliwość oszukania regulatora napięcia 14,4V aby pozwolił alternatorowi wytworzyć napięcie 28V. Może by tak http://www.youtube.com/watch?v=x39ToeZdi...
Przekładnia pasowa ma największe opory ze wszystkich znanych mi przekładni. przerobić jakiś silnik bo ma dłuższy rdzeń Nie tylko. Ważna jest również średnica, im większa tym bardziej stroma jest charakterystyka SEM w funkcji obrotów. Oznacza to, że wysokie napięcia są osiągalne przy niższych obrotach. Ale to co uzyskałeś też jest fajną bazą do budowy...
Witam wszystkich.Potrzebuję pomocy przy budowie regulatora napięcia.Ma on być zasilany z instalacji w autobusie.Gdy alternatory ładują napięcie wynosi 28,5v.Potrzebuję układ który stabilizował by to napięcie do poziomu 24-25 v.Prąd pobierany przez odbiornik nie powinien przekraczać 15A.Mam schemat tylko zwracam sie z pytaniem czy ten układ będzie działał.Proszę...
To wszystko nie trzyma się kupy z nic. Wirnik - przejście pomiędzy pierścieniami jest - każdego osobno, nie pierścień do pierścienia Uzwojenia nie odlutowałem ale sprawdzone połączenia - wszystko jest ok śrubka od korpusu jest bez podkładki i jest styk ok szczotki dolegają do pierścieni Zastanawia mnie jedynie to przejście pomiędzy szczotkami bo w samochodzie...
Nie gniewaj się, ale nie rozumiesz najprostszych zagadnień budowy instalacji motocyklowej... Każdy quad ma alternator, 1f lub 3f, Twój ma TRZY FAZY. Po co chcesz kupować moduł, napisałeś że masz takowy i regulator?
los_sombreros napisał: Oczywiście że temperatura wpływa na działanie regulatora. Pół prawda, elementy użyte do budowy regulatora mają określone parametry pracy, ich jakość określa czy podzespół alternatora jest "lepszej" czy "gorszej" kategorii części zamiennej.Bardziej wrażliwe na zmiany temperatury ,niestety będą powodem nietypowej pracy podzespołu....
Witam! Przyznam się że nie spotkałem prądnicy asynchronicznej w agregacie i nie przychodzi mi nic do głowy jak ona by miała tam działać. Zacznę od prądnic synchronicznych. Stosowane są wszędzie od dużych elektrowni, średnich i małych elektrowni, agregatów, alternatorów w autach na dynamie rowerowym kończąc. Trójfazowe mają trójfazowe uzwojenie najczęściej...
Dokładnie tak jak napisał imiela. Samowzbudzanie się alternatora wynika z istnienia magnetyzmu szczątkowego rdzenia wirnika. Swoją droga możnaby alternatorowi trochę pomóc przyklejając do wirnika małe magnesy neodymowe, ale tu pojawia się problem ich doboru - bo jeśli chcemy zachować regulator napięcia to może się okazać że przy bardzo wysokich obrotach...
Alternator juz posiadam, jest on sprawny lecz nie ma regulatora, diód i zadnej innej "elektroniki", poprostu wystają kable z uzwojeń. Wiem jak działa alternator i tak wygląda mój plan: Napięcie wzbudzenia będzie regulowane z akumulatora poprzez tranzystorowy regulator napięcia. Z prądu który da mi alternator będzie zasilona ładowarka do akumulatora....
Ok rozumiem ze coś tam poszło tylko co? no i czy mogę tak pojechać 50 km bez tego lądowania? żeby dojechać do warsztatu ,po dniu stania akumulator ma jak przekręcę stacyjkę 12,24 tak pokazuje mi na vcds .jak zapale to spada do 11 z hakiem już nie pamiętam, jechałbym bez świateł najwyżej tylko pytanie czy można czy nic się tam nie powali w silniku albo...
Masz alternator Boscha, konstrukcja regulatora sprawia, że alternator jest samowzbudny, ale prąd wzbudzenia bierze z akumulatora. Wzbudzenie włącza się automatycznie po wykryciu napięcia/częstotliwości na jednej z faz uzwojenia (połączenie pod wkrętem). W moim przypadku był alternator Valeo. Nie zagłębiałem się w budowę, ale możliwe że Valeo miał jeszcze...
Witam. Zaczyna się okres zimowy co za tym idzie w pracy zaczyna się zastój, więc wymyśliłem sobie robotę. Robota ta to budowa buggy opartym na silniku Mitsubishi 4G92 czyli 1.6 113KM z modyfikacjami. Jestem mechanikiem niestety elektryka to słabszy temat ale dla chcącego. Do senda sprawy trzeba zmusić alternator by robił do czego go stworzono czyli...
Mam cos takowego i w obudowie wentylatora jest alternator takiej samej budowy i mocy co skoda 105-130 tylko nie pamiętam jakiej mocy i regulator oryginał jest taki w aluminiowej obudowie Dodano po 1 bardzo podobny do regulatora prądnicy
Ustaw LM 317 na 13,8 V lub na 14,2 tak są ustawiane regulatory napięcia w alternatorach. Musisz się jednak liczyć z tym, że jak napięcie na akumulatorze będzie dochodziło do napięcia ustawionego na LM to prąd ładowania będzie malał do zera.
Jakiś wynalazek przypomina Hitachi - trzeba ręcznie dobierać mostek i regulator. Na stronie as.pl.pl możesz poszukać po wymiarach. Niema na żadnej stronie w częściach zamiennych tego numeru alternatora, wszędzie są tylko podane zamienne kody samych alternatorów które są całkiem inne w budowie, a jak są podobne części to różnią się jednak szczegółami...
Planowałem zamontowac prostownik na stale w maszynie bo 220v raczej zawsze jest w zasiegu na budowie ale sie zastanawialem jak ograniczyc prad ladowania w miare naladowania akumulatorow ( cos na wzor regulatora napiecia w alternatorze ograniczajacy prad wzbudzenia) no i czy moga pracowac wspolnie prostownik i alternator?
Alternator z magnesami neodymowymi i z prostownikiem trójfazowym bardzo dobrze ładuje akumulator i nie trzeba żadnego regulatora.Wystarczy mieć nadzór nad napięciem akumulatora 10-15V i ciągle trzymać go na głodzie.Można wstawić akumulator z większą pojemnością i wtedy nadzór nie jest tak częsty.Zamiast alternatora można zrobić prądnicę synchroniczną...
A jaki to alternator? Valeo czy Bosch. Prąd ładowania zależy od typu alternatora i jego budowy. Np. w Scanii są stosowane altki o wydajności od 75 do 110 Amper zależnie od wyposażenia pojazdu.
A czy nie ma czegoś takiego jak wzbudzenie alternatora? Jest i generalnie jest zasilane przez D+. Przed rozruchem silnika D+ jest zasilane przez kontrolkę ładowania (i dlatego świeci przy zatrzymanym silniku). Takie zasilanie jest wystarczające do generacji napięcia po włączeniu silnika, wytwarzane napięcie trafia na B+ ale także na D+ i dzięki temu...
Witam szanownych kolegow. Od kilku dni walcze z podlaczeniem regulatora napiecia typu Bosch do alternatora od PF125p. Kilka slow wyjasnien. Zapytacie po co komplikowac sobie zycie?? A no wlasne dla chyba z tego samego powodu, co wynalazca kola. Posiadam w starych zapasach kilka regulatorow napiecia w ktorych skonczyly sie szczotki. W samochodzie poprostu...
Akumulator w aucie nie jest żadnym stabilizatorem. Układem regulującym napięcie w instalacji jest regulator w prądnicy. Nie bardzo rozumiem, co ma stabilizator (bypass) do regulatora? Dwa różnych urządzenia? Regulator bez akumulatora ucieka w kierunku 19V 2A, a akumulator ma gdzieś czy regulator istnieje. Dodano po 6 Oj kolego widać że nie masz pojęcia...
Jako ogólną koncepcję proponowałbym prostownik trójfazowy sześciopulsowy, następnie przetwornica step-down o odpowiedniej mocy i napięciu wyjściowym 12V. Uważam że nie będzie to prosty projekt i raczej nikt nie wrzuci gotowego schematu, jednak całość musiałaby pracować w warunkach motoryzacyjnych szerokim zakresie temperatur i najlepiej gdyby konstrukcja...
Włącznik samoczynny z samochodowego regulatora napięcia prądnicy lub z kombajnu Bizon załatwi sprawę. Napięcie alternatora osiągnie żądany poziom, włącznik samoczynny połączy alternator z resztą układu. Od strony elktronicznej jarek_lnx dobrze to przedstawił. Potrzebny jest przerzutnik wykrywający poziom napięcia alternatora i włączający przekaźnik...
a ja mam takie pytnie w zwiazku z reglerami. jest potrzebny regler 24V a mam tylko na 12V (powiedzmy że kupno nie wchodzi w rachube). Czy da sie zmieniać napiecie odłaczenia reglera?. Mozna zmieniać, np: taki "fiacikowy" regler?. Domyślam sie że jego budowa jest prostrza od cepa- dioda zenera i tranzystor. Myślałem żeby dać w szereg (od strony diod...
Cześć, mam problem z alternatorem w BMW e36 2.0. Wymieniłem ostatnio alternator na nowy (używany, sprawny) i nie posiada on ładowania, jedynie gdy obroty wzrosną powyżej 3000, alternator zaczyna podawać napięcie w okolicach 14V, na wolnych 11.5-12.5. Wymieniłem cały regulator napięcia i przy okazji napinacz paska, lecz usterka dalej występuje. Dodam...
Przeczytałem wszystkie naukowe wypowiedzi w tym temacie i aż boję się zapytać - jak jest zbudowany alternator w samochodzie, że przez 2 - 3 lata prawidłowo ładuje akumulator :?: Do moda: proszę, nie usuwaj mej wypowiedzi. Chciałbym poznać uzasadnienie do budowy monstrualnie wielkich i skomplikowanych konstrukcji elektronicznych. :arrow: eurotips: to...
Jak już dokładać diody,to od środka (montowałem w takim alternatorze),lecz należy wszystko usztywnić ,by końcówki diod nie uleciały od drgań alternatora przykręconego do silnika.Na zdjęciu za bardzo nie widać ,lecz kolor diody (jej symbol katalogowy)widoczny w miejscu wprasowania ,świadczy jaka dioda jest zastosowana.Kolor czerwony (+) ,kolor czarny(-),jednak...
To który to alternator ustawia sam z siebie ładowanie zależnie od temperatury? Podejrzewam, że mój i kilka innych też, np. znaleziony w necie cytat: Doczytałem jeszcze, że alternator w MeganeII PhII ma regulację napięcia z kompensacją temperaturową, to znaczy zmienia napięcia ładowania w zależności od temperatury (której?), być może otoczenia. I tu:...
A co było oryginalnie??? Czy to jest prądnica czy alternator??? Czasami w motorach było coś co przypominało budową alternator ale działało to tak , że z każdej z trzech cewek zasilane były inne odbiorniki , osobno oświetlenie osobno cewka zapłonowa i osobno poprzez prostownik i regulator napięcia akumulator i urządzenie wymagające prądu stałego.
Miałeś przedstawić dowody, powtórzę dowody. A nie swoje wywody. Rodem z książek o polowaniu na czarownicę Założenie większej pojemności akumulatora np. 70Ah tam gdzie zalecane jest 55Ah naraża nasz akumulator na częste niedoładowanie szczególnie w jeździe miejskiej gdzie więcej razy odpalamy niż robimy kilometrów. Bzdura totalną, fizyka się kłania....
Historycznie rzecz biorąc, jeszcze w latach '70 w motocyklach stosowano przeróżne dziwne rozwiązania konstrukcyjne jeśli chodzi o budowę alternatora, cewek, prostowników i instalacji elektrycznej. Nawet nie stosowano regulatorów, tylko zwykłe diody prostownicze. Nie mówię tu o demoludach, które posiadały prądnice z elektromechanicznym regulatorem. Wraz...
Cześć Mam zamiar zbudować agragat spawalniczy z alternatora 12V 100A. Na wzbudzanie ma byś na stałe 12V (ewentulalnie morzna dać jakiś zacilacz regulowany, co zapewni regulację prądu spawania) i ma to chodić na ok 5000 obr./min. Alternator bez regulatora będzie miał kilkakrotnie więkrzą moc, co według mnie powinno wystarczyć do spawania elektrodami...
W samochodzie alternator ogranicza napięcie ładowania do 14,4-14,6 V Nie dzisiaj. Współczesnym rozwiązaniem jest inteligentne ładowanie także w samochodach. Przy hamowaniu silnikiem alternator pompuje ponad 16 V, przy rozpędzaniu wyłącza ładowanie czasem całkowicie. Przy jeździe bez świateł i innych odbiorników napięcie utrzymuje się w okolicach 12,5...
Witam!!! Mam od niedawna podobny objaw w iveco daily 2,5 diesel. Wystepuje powyzej 2 tys obrotow. Po prostu wskaznik paliwa zaczyna skakac. Wszystkie inne wskazniki zachowuja sie normalnie. Zastanawialem sie czy to nie wina regulatora, ale na aku mam stale napiecie (nie skacze). W sumie iveco i fiat ducato sa bardzo podobne (budowa silnika), takze jak...
Czy instalacja odpowiada temu schematowi? http://i675.photobucket.com/albums/vv118... Porównując do schematu innej wersji http://i675.photobucket.com/albums/vv118... można wywnioskować tyle, że Suzuki zupełnie skopała sprawę ładowania. Alternator z regulatorem trójfazowym nie może pracować bez akumulatora,...
Przemkrzych, moja żonka miała podobny problem w CC 700. Też jeździ na bardzo krótkich trasach. Zrobiłem tak: odciąłem połączenia fabrycznego regulatora i wyprowadziłem ze szczotek przewody. Jako regulator zastosowałem zewnętrzny moduł od Poloneza ERNA 8d ( koszt 10zł. ) W tym regulatorze korekta jednego rezystora zmienia wartość napięcia na wzbudzenie....
witam!!! mam problem z alternatorem daje duże napięcie ładowania ok 18V powodując gotowanie się akumulatora, ubytek ok litera wody destylowanej, przy max obciążeniu ogrzewanie, nadmuch,lampy itp jest ok 15,30V sprawdzałem i na zaciskach alternatora podobne pomiary. Prawdopodobnie nawala regulator napięcia tylko teraz zaczyna się mój problem w moim modelu...
W pierwszej kolejności chcę zbudować na silniku Ac bez magnesów gdzie średnie obroty to ok. 1200-1500+ /rpm, jeśli będzie to na silniku S15, lub silnik Kubota , Lombardinni , warunek chłodzenie wodne silnika. Budowa wymiennika odbioru ciepła ze spalin i odbiór z układu chłodzenia. Odzysk ciepła w okolicy 5-10 kwh ciepła wysokotemperaturowego (80-90*C)...
Z tego co wygoglowałem to nie tranzystor tylko moduł regulatora napięcia i pod tym oznaczeniem jest to produkt Yamahy z ceną od 5 do 10 euro. Nie znalazłem nic w kraju. Teoretycznie mógłbyś spróbować zastosować dowolny regulator napiecia ładowania dostępny w kraju np kiedyś miałem w rękach rodzimej produkcji do superpojazdu FSO Polonez również miał...
Kombinujesz jak koń pod górę z tymi chińskimi LEDami. Najbardziej prawdopodobne jest to, że zamienniki żarówek dwuwłóknowych mają uproszczoną budowę. Za światło pozycyjne i stop odpowiadają te same LEDy, różni się tylko prąd diody. Pomiędzy jednym a drugim zaciskiem znajduje się tylko rezystor. Do prawidłowego działania wymagany jest stan niskiej rezystancji...
To po co w alternatorze regulator napiecia 14,4V Kolejną z twoich bzdur...... Regulator są typowo na 14V. A produkuje się je od 13,8V do 14,5V i to do starszych typów alternatorów. Dzisiaj inteligentne regulatory trzymają napięcie od 13,5V do 15,5V. Co w przypadku gdy rozladowany akumulator przy prubie uruchomienia silnika uszkodzi ogniwa i powstanie...
Cześć! Mam mały problem ze starą Hondą. W załączniku umieściłem schemat elektryczny. Czerwoną strzałką zaznaczyłem alternator. Regulator napięcia to ten kwadrat z 3 nóżkami na schemacie. Środkowa nóżka idzie do aku i na instalację jako +, na środku jest śruba do masy (ramy). Pozostałe 2 nóżki powinny przyjmować energię z cewek. Oryginalnie był to regulator...
kompaktowy to taki, który ma regulator zabudowany wewnatrz (Regulator built in), jak i wewnętrzne urządzenie wentylacyjne (internal fan). Charakteryzują się zwartą budową, i korzystnieszym współczynnikiem masa(gabaryty zewnętrzne)\moc oddawana W załączniku rysunek zestawieniowy Tu nie zamieszczamy załączników. Usunąłem.
A jak będzie ktoś wątłej budowy ciała i słabo pociągnie za sznurek, to ma wyrzucić alternator bo mu się żarówka nie zaświeciła? Jak się nie zaświeci to taki alternator sprawdza się dokładniej.
Wiem czym jest połączenie szeregowe a czym równoległe, Podstawy elektrotechniki przez 2 lata w szkole:). Zastanawia Mnie czy dobrze rozumiem. Chodzi o to, że tranzystory Q1 i Q2 3dd15 są połączone szeregowe względem płynącego prądu dodatniego do akumulatora. Nie wiem czy dobrze rozumiem. A i zmieniłem wypowiedz z czasu 11:56.:) Masz rację, ale trochę...
W twoim aucie jest 9 diod i słabo widzę abyś je z tamtąd wyjął nie mając nawet klucza 16???Oczywiście bez obrazy.Ale to ci się zapewne przyda, bo czegoś się dowiesz, http://autokult.pl/623,alternator-budowa... No tak. ale jak go wyjąłeś to teraz trzeba go rozmontowac i sprawdzić o co chodzi?Może to zwarcie na stojanie, może diody/tu...
cody3223 - widzę że nadal kombinujesz jak przysłowiowy koń pod górę ... Siedzisz przecież na forum kolejowym i widzisz że nikt tam nie bawi się w napędy elektryczne drezyn ... Jak już mnie posłuchałeś i chcesz użyć silnika spalinowego GX 160 to może zwróć uwagę na mój temat nawrotnika mechanicznego - traktor "Władymirec" t-25 - za niecałe 500zł masz...
"Klasyczne" rozwiazanie obciążenia to wirnik z łopatkami zanurzony w wodzie, w wannie, która jest zamocowana obrotowo (przechylnie) i na ramieniu ma zamocowaną szalkę na odważniki. Silnik napędza wirnik, który "młócąc" łopatkami wodę powoduje wychylenie wanny z położenia "zerowego". Odważnikami kładzionymi na szalkę należy zrównoważyć wychylenie wanny,...
Może warto zastanowić się w jakich warunkach zanika ładowanie? Czy pod dużym obciążęniem, czy zależnie od obrotów, a może gdy alternator jest zimny. U mnie się też tak dzieje w Cinquecento. 900-ka - więc podobna budowa układu. Mam założony woltomierz więc dokładnie mogłem zaobserwować mój defekt. Alternator kręcił się jałowo po wjechaniu w kałużę, pomimo...
Witam serdecznie! Mam pewną koncepcję i przydałoby mi się trochę więcej doświadczenia i podstaw z zakresu budowy układów elektronicznych i elektrycznych. Mam Fiata Tipo 2017r, Aku 12V/50Ah/250A Alternator 90A regulator YR 208VC7 Chciałbym zbudować "backup/booster" akumulatora z superkondensatorów Maxwell 350F (BCAP0350E250T03) x6 szt.+ płytka balansująca...
jak daleko jesteś z budową wiatraka? Chodzi o maszt, no i to co na tym maszcie. Witam, Chwilowo jestem "w lesie" gdyż pracuję w mieście a do tematu wracam urlopami. Rozważałem kwestię alternatora gdyż zwyczajnie nie wymaga on zbytniego nakładu prac. Jedyne co martwi to mała moc przy sporym zapotrzebowaniu na wiatr. Chwilowo rozważam konstrukcję przypominającą...
Witam.Mam problem z alternatorem w Espero.Padl mostek prostowniczy.Wyszlo po pomiarze diod.Nie wiem jak wyglada sprawa z regulatorem napiecia,czy jest dobry.Mam sprawny regulator od Lanosa ale nie wiem czy da sie go podlaczyc pod ten mostek.Regulatory roznia sie(poza szczegolami budowy)tym ze w orginalnym jedna koncowka szczotek jest polaczona z masa...
1000 wat to jest moc muzyczna nie znamionowa, 1000 wat to około 83 ampery przy oporności cewki głośnika 8 oma nie wytrzyma 5 minut grania głośnik, nawet ustawienie regulatora głośności na 1\4 to dalej byłby to prąd około 20 amper, dla mnie bzdura te waty jakoby to moc znamionowa była Jaki musiałby być drut na cewce głośnika żeby wytrzymał z zapasem...
Witam.był juz taki temat ale nie dowiedziałem się tam co chciałem. Więc tak. Mam Silnik od kosiarki spalinowej 3,5 KM i wpadłem na pomysł budowy prostego agregatu. Powiedzcie tylko mi czy dobrze to przemyślałem i czy to wypali. Chciałbym podłączyc silnik do alternatora 12v za pomocą paska klinowego, prąd z alternatora będzie ładował akumulator 12v ok...
alternatora budowa budowa alternatora regulator regulator alternatora schemat
renault scenic gaśnie siłownik renault kabel ethernet przerywa
zmywarka sl1501b philips 58pus7855
Wymiana pokrętła głośności w Motorola GP340 - krok po kroku Maksymalna temperatura tranzystora KD502 przy Uce 12V i Ic 1A