P0299 wskazuje, że turbosprężarka wykazuje zbyt niską wydajność. Kiedy ECU wykryje niższe doładowanie niż to, które jest uważane za normalny zakres, ustawi P0299 DTC. Nieszczelność lub blokada wlotu powietrza. Nieszczelność rury doładowania. Nieprawidłowo działający czujnik ciśnienia doładowania turbo. Nieprawidłowo działający regulator ciśnienia turbo...
Jak w temacie szukam w mojej Astrze 17 isuzu regulatora ciśnienia od turbiny i nie mogę go znaleść, mianowićie chciałbym troszkę zwiększyć ciśnienie doładowania.
Okazało się że nie ma regulatora ciśnienia turbo.Regulator został założony,a problem jest dalej.Tryb awaryjny jest cały czas,tester TEXA nie pokazuje więcej błedów.Gdzie szukać przyczyny?
Sterowniki Denso nie są normalne. Tak jak pisałem wcześniej samochód nie miał mocy i nie zgłaszał problemu, tylko było niskie ciśnienie paliwa podczas jazdy. Po wymianie regulatora wszystko przeszło.
Dzień dobry, Samochód po przejechaniu kilkunastu metrów gaśnie. Po podłączeniu miernika ciśnienia paliwa okazuje się, że z 4 barów spada do zera. Dodam, że pompa paliwa pracuje dość głośno mimo, że była wymieniona na nową. Kiedy problem wystąpi pompka pracuje dużo ciszej ale cały czas pracuje jednakże ciśnienie spada do zera. Po kilku próbach rozruchu...
sprawa jest prosta ,kupujesz wskaźnik ciśnienia doładowania,regulator ciśnienia doładowania,i podnosisz ciśnienie dokładnie tyle ile chcesz,a raczej o ile pozwoli ci bezpiecznie mechanizm,żeby turbo nie odfrunęło,mapa spokojnie to ogarnie bo paliwa na wtryskach jest zawsze więcej niż potrzeba wg map producenta.
Spróbuj podmienić zawór gazowy [ regulator ciśnienia ].
no to od początku jeśli włożę sterownik nr.1 to chwilowe ciśnienie też podchodzi po 1800 podmieniłem już regulator ciśnienia nic to nie zmieniło ....podmieniłem ecu żeby się upewnić czy wiązka regulator etc. działa poprawnie i po zmianie ciśnienie paliwa w pozadku samochód opdpala jeździ no ale nie steruje zaworkiem od aktuatora turbo czyli doładowania...
Przy obudowie filtra powietrza jest mały "pierdolnik" z trzema gumowymi wężykami (czerwony, zielony i żółty). To jest jakiś regulator ciśnienia doładowania. Wężyk z czerwonym paskiem jest połączony ze stroną tłoczącą turbiny, więc jest w nim ciśnienie jakie daje sprężarka. Podłącz przez trójniczek manometr (na dość długim wężyku), wsiądź do auta i...
Chciałbym odświeżyć temat. Mam podobny problem z tym że w 2.2 100kw z jednym regulatorem ciśnienia w pompie. Generalnie silnik strasznie ciężko wkręca się na obroty, rozpędzenie go to spory problem. Czasem zdarzy się że coś mu odbije, puści czarną chmurę i chwilę jest ok a jak odpuszczę gaz to znowu to samo. Wymienione na nówki były: wtryski, rozrząd,...
Witam, w moim Vivaro nagle stracił moc podczas jazdy. Podpiąłem CLIPA i wyszedł błąd DF569 - DEF2 czyli zbyt niskie ciśnienie doładowania. Wprawdzie auto jeszcze ze dwa razy na kilkanaście sekund odzyskało moc ale obecnie permanentnie nie wkręca się powyżej 3 tys obrotów (nawet na postoju). W CLIPie podczas jazdy niestety ciśnienie doładowania jest...
Koledzy jak w temacie master przyjechał na sznurku, spalony bezpiecznik 20A pod maską odpowiadający za funkcje silnika - zawór turbo,regulator ciśnienia paliwa, przepływomierz itp. Miga "check" z znakiem stop na czerwono, auto nie pali. Brak obrotów z czujnika wału itp. Po wymianie bezpiecznika kontrolka nie miga , obroty pod testerem już są ale auto...
F-28 - zakłócenia w dopływie gazu ,uszkodzony regulator gazu,niskie ciśnienie lub brak gazu ,uszkodzony układ zapłonowy , brak prądu jonizacji , Piszesz że "piecyk chodził ciszej"- słyszałeś pracę wentylatora ,palnik nie pracował .
rozumiem ale podczas testu drogowego,stwierdzono że ciśnienie jest ok,ja ze swej strony sugerowałem AGR ale jest oki, przepływka może ?? ale mechanik który zajął się moim autem stwierdził że po ostatnim podłaczeniu do kompa i odczytaniu błedów to najprawdopodobniej problemy z turbo ale zaznaczył że też niekoniecznie,oto błędy P 0299 - TURBOSPRĘZ.NIEZNACZNE...
Cześć, Mam problem z Masterem 2,5 DCI 115KM (84KW). Auto odpala na 1s i gaśnie, CLIP odczytuje błąd "zawór EGR w pozycji otwartej". Ciśnienie paliwa 300 bar obroty 800 na plaku, bez plaka gaśnie. Zawór EGR zaślepiony, opór czujnika wału 225 Ohm, czujnik Halla przy pompie paliwa sprawdzony (dioda mruga przy kreceniu rozrusznikiem), nowy regulator ciśnienia...
Numer wtyku Kolor przewodu Podzespół Numer wtyku Kolor przewodu A 1 Brązowy A3 Solenoid regulujący ciśnienie paliwa 2 Brązowy A 1 Brązowy E8 Jednostka sterująca świecami żarowymi 7 Brązowy A 1 Brązowy M8 Pompa cieczy chłodzącej 1 Brązowy A 1 Brązowy O8 Punkt uziemienia 640 Brązowy A 1 Brązowy S1 Przełącznik pedału hamulca 2 Brązowy A 13 Zielony/Fioletowy...
Witam. Samochód z silnikiem 1,8 CDI 2011r. Na wstępie dodam, że w osprzęcie uszkodzona jest przepustnica. Działała ale w korpusie pękł ogranicznik/prowadzenie i sterownik wyrzucał błąd jej niepoprawnej pracy, nie działał EGR i silnik wchodził w tryb awaryjny. Wyprogramowałem ją poprzez usunięcie błędów z tablicy. EGR zaczął działać, auto odzyskało moc....
Witam, W moim Stilo 1.9 JTD 115KM jest problem z czarnym dymem pod dużym obciążeniem. Gazując na postoju do 4 - 4,5 tys. obr/min można zakopcić całą okolicę. Każde mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje chmurę za autem. Jak próbowałem to naprawić: - przepływka używana oryginalna - przepływka nowa chińska - czyszczenie przepływek brake cleanerem - jazda...
Pisałem w pierwszym poście. Drożność i szczelność wszystkich elementów podciśnienia sprawdzona. Zapomniałem napisać o jeszcze jednym teście jaki wykonałem : odłączyłem podciśnienie od turbo - czyli turbo permanentnie wyłączone (uprzedzając pytania - cięgno gruszki w położeniu wyłączonym) , z trudem ale rozpędziłem się do 140 i wywaliło błąd. Wydaje...
no a jak mam zmierzyć ciśnienie w kolektorze bo dla mnie to jest trochę czarna magia:( mogli byście mi tak krok po kroku pomóc z tym wszystkim?? Dodano po 1 tylko z tego co widzę na tym filmiku to tam jest silnik 6cyl a ja mam 4cylindry a to jest różnica Dodano po 4 i skąd mam wziąć ten regulator ciśnienia do pompy?? i ile to może kosztować tak mniej...
Hm...... wykożystanie waku nie bedzie dobrym rozwiązaniem bo nie bedzie miało to odzwierciedlenia w rzeczywistym obciążeniu silnika. Co do tego że turbina by sie dostosowywała do wyższego ciśnienia to z tym sie zgodze fakt, ale można to rozwiązać regulując odpowiednio ciśnienie idące na siłownik sterujący łopatkami, można by było albo zastosować regulatory...
Witam, Mam problem z szarpaniem przy rozpedzaniu w zakresie 1300-2300obrotow. Na kompie nie ma żadnych błędów, tylko ciśnienie paliwa się rozbiegalo i falowal parę razy na wolnych obrotach. Wymieniłem regulator ciśnienia i przeszło falowanie a poszarpywanie nadal jest tylko z mniejszą częstotliwością. Wczoraj przy podłączeniu kompa wyskoczył tylko błąd...
Póki co musiałem zmienić przepływomierz na stary bo tamten złapał błąd obwodu temperatury powietrza ... i auto ma większą jeszcze boost dziurę co pewnie widać na logach .... Dodałem kilka pól z zakładki w/w dot. rail pressure być może to jeszcze nie te wszystkie , które proponujesz : 1 kolumna - czas sekundy 3. temp powietrza 4. procent wciśniecia pedału...
Dzień dobry, a więc tak: dziś podpiąłem komp wykasowałem wszystkie błędy. wykasowane to : Usterka trwała regulator ciśnienia paliwa, zatrzymanie wymagane ale regulator zawsze aktywny P0090 kolejny skasowany to P0235 Sygnał ciśnienia turbo, zwarcie z plusem alno obwód przerwany - to pewnie efekt szarpania. Poprawiałem wtyczki i może cośnie kontakciło...
A odmę z zaworkiem wymieniałeś? bo może warto to zmienić? Sprawdź też rurki pod kolektorem i do regulatora paliwa. Ale jak wszystko szczelne to szczelne. Tak przy turbinie może być wyrobiona gruszka, sprężyna słabiej trzymać itd. żeliwo może byś spękane. sprawdź czy bez n75 turbo bije około 0,3bar z samej gruszki Ogólnie tak jak wyżej napisałem warto...
Jeśli błąd pojawia się w początkowej fazie grzania to raczej było F22 ( sprawdź w pamięci felerów) - ale też pomoże podwyższenie. Wg instrukcji F22 to: Brak wody lub praca „na sucho“/palenie się Przyczyna: Zbyt mało wody w urządzeniu, uszkodzenie przełącznika braku wody, uszkodzenie kabla do pompy lub uszkodzenie przełącznika braku wody,...
He, byłem u magika który mi to tak wytłumaczył. Ja przyjąłem że regulator (sztanga) rusza kierownicą - pręt fi 6 - ale byłem w błędzie. Zrobiłem taką próbę - zdjąłem wężyk który idzie z turbo do intercolera, zatkałem ręką wylot turbiny, pominąłem N75 (czyli wylot turbiny zmostkowałem z gruchą), po przegazowaniu nic się nie rusza. Ręcznie sztanga (pręt...
Lanca Dedra 2,0t rozmawia bez żadnych problemów z euroscanem z visą 1.83. Jednak jak już koledzy tutaj pisali podgląd parametrów raczej marny. Jedno co cieszy to to że Visa 1.83 posiada opcje diagnozy głównych podzespołów odpowiedzialnych za prace silnika. Jednak miałem przypadek że zawór od wolnych obrotów miał zwarcie na uzwojeniu a diagnoza wyszła...
Witam. Samochód jak w temacie. Pytanie cóż to za urządzenie-podejrzewam, że jakiś ogranicznik obrotów turbiny. Nie chcę pisać głupot ale potrzebuję nazwy tego mechanizmu oraz pomocy w stwierdzeniu usterki. W terenówce kompresor nie spełnia swojego zadania- nie wtłacza powietrza do intercoolera. Turbo napewno jest uszkodzone ale nie wykluczam również...
Witajcie drogie koleżanki i koledzy, Chciałem was prosić o pomoc w analizie wykresu kilku parametrów pracy silnika 2.0 HDI 135KM w czasie jazdy. Wykres został zapisany dzisiaj przy pomocy programu ScanXL. Samochód ma silnik w systemie common rail, układ wtryskowy firmy Delphi, nie ma FAPu, samochód jest w rodzinie od nowości i został kupiony w salonie...
Witam, Mam Peugeot 407 SW, 2.0 Hdi 136 KM, z 2005r. typ RHR, skrzynia 6-biegowa, przejechane ma 210 tys. km. (brak navi, tempomatu, poza tym, chyba ma wszystko z wyposażenia do tego modelu) i jestem nieszczęśliwym właścicielem od połowy grudnia 2013r. Poniżej opiszę dwa problemy, które wydaje mi się, mogą być ze sobą jakoś powiązane: 1.) Mam taki problem,...
Ciśnienie żądane jest wyliczane przez komputer. Określa ono ilość powietrza niezbędną do optymalnego spalenia dawki. Może należało by wyregulować położenie cięgna "gruchy"? Domyślam się, że to sprężarka VGT i możliwe że brakuje zakresu roboczego podciśnieniowemu regulatorowi na dalsze przestawienie łopatek turbiny. Z tego co wiem to regulator przymyka...
W końcu ja z tym fatem jest, bo znane mi modele 75 to albo stary uno na LE2Jetronic, ale sondy nie miało ( silnik podobny jak w uno turbo) albo nowszy na Mono-Jetronic A2.2 ma sondę, ale wtrysk pojedynczy? Generalnie jakie by nie było należy sprawdzić jakie jest ciśnienie paliwa, czy nie za duze, czy silnik nie jest pojony obcym paliwem, spoza wtryskiwaczy...
Witam wszystkich. Tematem jest mój transit, któremu po regeneracji wtryskiwaczy występuje objaw spadku ciśnienia na szynie na ciepłym silniku. Auto odpala ładnie na zimnym i pracuje równo, obroty trzymają bardzo blisko 8000, a ciśnienie na szynie oscyluje w granicach 30000 kPa. Poniżej podaję screeny, począwszy od pomiaru na zimnym, kończąc na ciepłym,...
Po co zmieniać mapę n75? Stroiłem takie silniki na dużym turbo i nigdy jej nie ruszałem. Mapa N75 jest korygująca. Sterownik dąży do zadanego ciśnienia. Ja bym sprawdził geometrię i ewentualnie podmienił zawór n75 Przy 1 podejściu zmieniłem zadane ciśnienie na 2150mbar nie ruszając mapy N75, problemem wtedy był pik ciśnienia do 2300mbar przy ~2100obr/min....
Jeśli chodzi o montaż turbo w silniku gaźnikowym to są dwie możliwości: -gaźnik w strefie podciśnienia (przed sprężarką) -gaźnik w strefie nadciśnienia (za sprężarką) Rozwiązanie drugie jest częstsze, a jeśli występuje IC to jedyne. Gaźnik jest w nim po prostu uszczelniony (uszczelki muszą wytrzymać ciśnienie doładowania), a paliwo podawane jest przez...
Witam.A więc tak gdy odpalę z rana auto i po chwili nim jadę za mną kupa dymu taki biało niebieski,po rozgrzaniu silnika dymi już mniej i czuć spalony olej,podłączyłem pod laptopa wyskoczył błąd 17958 -Ciśnienie turbosprężarki (TC) słaby przepływ dolotu wydechu ,MAP,regulator, zauważyłem też z kanału zaraz za turbiną na wydechu plama oleju teraz wiadomo...
Witam Panowie ponownie Tym razem mały problem z DS4 (174000km) silnik DV6C - 9HR (Siemens-Conti) Auto przyjechało 1500km z Francji bez problemu W Polsce sporadycznie używane (około miesiąca) Pewnego dnia zaczęły się problemy z odpaleniem tzn Na zimnym silniku ciężki rozruch (kręci normalnie) Jak odpali to do momentu uzyskania temp chłodziwa około 75...
Sprawdź regulator ciśnienia paliwa i wężyk od niego do kolektora ssącego.
To jest ciśnienie gazu pomiędzy listwami a reduktorem. Musi być 1,34 do 1,40. NIe mniej nie więcej. To pozwala na odpowiednie odniesienie się mapy bez korekcji map cisnienia. To bardzo istotne. To jak się ma do tego zapis w instrukcji Omegasa? "IG1 PRV VAPORIZER/PRESSURE REGULATOR (Maggiorato version for aspirated engine, turbo version for turbocharged...
należało by zacząć od sprawdzenia regulacji ciśnienia ładowaniaPo przekroczeniu 3000 obrotów na 3cim biegu regulator powinien zadziałać .Czyli puszka przy turbo do sprawdzenia i zaworek elektryczny
Jak na foto silnik ma gumową czarną osłonę montowaną w obudowie. Pracował OK jak czyściłem wężem do przetykania rur. Później czyściłem chodnik jakieś 10min zwykłe ustawienie pistoletu. Wtedy przełączyłem na Turbo wirującą końcówkę i po chwili zauważyłem że karcher który stał na wycieraczce pod domem zaczoł znowu cieknąć pod spodem. Jak zwykle rozebrałem...
niebieskie spaliny oznaczają niespaloną mieszankę paliwo-powietrze. niespełnione AFR. zobacz na VAG'u (o ile jest tam taka opcja). w normalnym aucie powinno wychodzić 14,7-1 czyli okolo 14-15 dm3 na 1 litr benzyny/ropy. w dieslu (Szczegolnie VW) ślady oleju w dolcie są NORMALNĄ rzeczą. podkreślam słowo "ślady". czy moc auta spadla? turbo rozkręca sie...
F.28 Urządzenie nie uruchamia się: próby włączenia zapłonu podczas uruchamiania urządzenia nie powiodły się Zakłócenie w dopływie gazu: - uszkodzony licznik gazu lub regulator ciśnienia gazu - powietrze w gazie - za niskie ciśnienie gazu w instalacji - zadziałał zawór przeciwpożarowy Błąd w armaturze gazowej (uszkodzenie głównego magnesu gazowego albo...
Przepraszam, że post pod postem. Zacięty był zaworek w pompie wstępnej, przeczyściłem i teraz na wolnych obrotach jest 4,5 bara na pompie wstępnej, więc ok. Zauważyłem, że np na 3 biegu jak wcisnę gaz do końca, to dochodzi do 3 tyś obrotów i nie chce dalej przyśpieszać. Jak wciskam gaz powoli to wchodzi na ponad 4,5 tyś. Maksymalne ciśnienie jakie mi...
Auto Kia ceed 1.6 crdi. Auto jak jest zimne to po odpaleniu: w miejscu dodanie gazu - wkręca się normalnie Ale jakby troszke wolno. Jak wrzucę bieg i dodaję gazu to obroty 1000obr/min i zero przyspieszenia przez dobre 20-30 sekund ,potem bardzo mozolnie zaczyna się wkręcac na obroty. Wbijam 2 bieg i to samo 20-30 sekund 1000 obrotów nieraz lekko poszarpie...
Witam, Po wakacjach wróciłem, nowy czujnik położenia wału wymieniłem ale niestety to nie on, zastanawiam się nad pompą paliwa (czy łopatki nie miękną po rozgrzaniu), pada też podejrzenie na regulator ciśnienia paliwa, lecz wątpię w tą opcję.
Na razie nic nie kupuj sam błąd może świadczyć o wielu usterkach. Może być przytkany dolot przy zaworze EGR, może być katalizator,filtr powietrza trzeba było by sprawdzić. Sprawdzić jakie przepływy pokazuje sam przepływomierz powietrza,czy pracuje. Błąd jest opisany tak: ,,,- 17958 P1550 4626 Ciśnienie turbosprężarki (TC) - słaby przepływ dolotu/wydechu,...
Niestety mój projektant a zarazem wykonawca taki właśnie piec mi narzucił - pomimo moich sugestii że chciałbym coś o naprawdę niewielkiej mocy. Wcześniej drążyłem temat na forach i rzeczywiście optymalnym byłby kocioł zdecydowanie mniejszy. Stało się jak się stało, projektant twierdził że można regulować moc kotła i ten będzie dla mnie optymalny. Trudno...
Na początek jedno zastrzeżenie - to co opiszę dotyczy rozwiązania w innym samochodzie,ale podejrzewam że w mercu może być dokładnie tak samo. Przekaźnik sterujący ciśnieniem a właściwie podciśnieniem wysterowania wydajnością turbiny może po prostu się klei - i tu niestety tylko wymiana na nowy. W prosty sposób można to sprawdzić ( czy działa czy nie...
Witam, Na wstępie zaznaczę, że przeczytałem dużo tematów na tekst tego pieca ale jak wiadomo wszystko zależy od mieszkania. Mam mieszkanie (blok wielorodzinny), 3 pokoje, 62m2, piecyk jak w temacie: dwufunkcyjny Termet Minimax Elegance Turbo. Mma kilka pytań/problemów z którymi sobie nie radzę, ale to później. Teraz krótka specyfikacja: - łazienka:...
Witajcie (Szukałem i szperałem, uzupełniłem wiedzę, prosiłbym o potwierdzenie moich przypuszczeń z Waszego doświadczenia) Citroen Xsara II 2.0 HDi (RHZ DW10ATED) w automacie 109KM 2002 rok. Dwie dolegliwości: 1 Dolegliwość Jak osiąga temperaturę pracy (75st i więcej) to sporadycznie podczas ostrego przyspieszania (niski bieg na skrzyni auto - np 2,...
Jest to boxer z silnikiem 2,8 hdi taki jak w ducato. maxymalna predkosc jaką można osiągnąc to 110 km/h z wiellkim trudem na 4biegu a nie na piatym, bo brakuje mocy auto nie jest to wersja bez przepływomierza i egr-u Ciśnienie na railu na wolnych około 25 przy max obciążeniu 130 bar turbo na wolnych obr 1000 mbar max okolo 1950 mbar i utrzymuje sie...
forum to nie warsztat, ktoś kto się zna musi zobaczyć samochód i sprawdzić parametry, jeżeli mechanik jest dobry to mówi ci prawdę, jeżeli nie wierzysz mu to napraw sam, a tak swoją drogą z objawów jakie napisałeś bez diagnostyki wymienił bym : turbo, czujnik ciśnienia doładowania, interkoler, rury dolotowe, egr, czujnik ciśnienia paliwa, regulator...
Aby odnieść się do min podanego zużycia gazu, należałoby mieć więcej informacji. Podaję ważne czynniki i parametry mające wpływ na pracę instalacji i zużycie gazu. 1. Jakie są obliczeniowe straty ciepła? Jaka jest strefa klimatyczna i wietrzność tej okolicy? Jakie są okna ( wsp. K ) i wielkość np. przeciętne, duże, b. duże.? Największe straty ciepła...
Witam Piec: GCO-DP-21-03, Termet MiniMax Dynamic Turbo Sterownik: EuroTerm 2000 Ciśnienie w instalacji: 1,5 Miejsce instalacji: Mieszkanie 4 pokojowe w starym "po niemieckim" budynku (ostatnia kondygnacja przed nieocieplonym poddaszem) o pow. 65m2, piec zainstalowany w kuchni. Opis: Pod koniec tamtego roku zakupiłem ww. piecyk. Na początku chodził bez...
No u mnie były w filtrze i na siteczku regulatora ciśnienia paliwa na pompie CR.
Witam ponownie. Podpiąłem dzisiaj moją ibize pod komputer. Pojawiły się następujące błędy: - 17958- ciśnienie doładowania (odchyłka sterowania), - 17552- czujnik przepływu masy powietrza, - 17571- czujnik temperatury paliwa, - 17970- regulator przepływu (osiągnięty górny limit), - 1039- czujnik cieczy chłodzącej (obwód przerwany), - 1320- sterowanie...
Czy Kolega na pewno wie,że ten silnik ma turbo doładowanie? Szukać w zasilaniu paliwem , jeszcze raz dobry pomiar ciśnienia paliwa i regulator ciśnienia. Wtryski nie przesączają?
To bezpiecznik F1-20A na schemacie, zasilanie po zapłonie wszystkich obwodów sterowania silnika . Gdzieś wiązka na silniku ci się przetarła i zwiera do masy, zasilanie to leci pomarańczowym kablem. Schemat masz załączony, pozostaje szukać po kablu. Na tym kablu wisi zasilanie przepływki, zawór podciśnienia egr, zawór sterujący turbo, czujnik wału, czujnik...
witam wszytkich , problem został rozwiązany mianowicie uszkodzone były regulatory ciśnienia doładowania ,umieszczone są na prawym nadkolu . mam nadzieje że komuś przyda się ten post,
Witam, objawy takie może wywoływać zacinający się zawór elektryczno-pneumatyczny ("zawór N75"), który jest regulatorem ciśnienia. A jest znany kod błędu na komputerze? Pozdr.
Z instrukcji kotła wynika, że moc min wynosi 8.9 KW jaka jest max dla c.o. nie wiem. Mój atmosferyk VUW240/2-5 wg instrukcji ma 9,1kW, a wydawało mi się, że zwykle TURBO miały ciut większą moc, stąd sugestia, że masz ok. 10kW. Ustawienie parametru mocy d.0 jest na poziomie d=13. (zakres od 1do 15). Przy ostawieniu d=10 i mrozach w granicach -18 st....
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
To bardziej wygląda mi na kłopoty z układem paliwowym np. wtryskiwacze, regulator ciśnienia. Zrób diagnostykę komp. i opisz co tam pokaże.
ECU, pompa wstepna, pompa wysokiego, wtryski, silnik, regulator ciśnienia, instalacja, zabezpieczenia przeciwzwarciowe, czujniki silnika zrób podstawową diagnostyke i powiedz jakie są jej wyniki
"Objawy kodu błędu P0170 Lampka kontrolna silnika jest włączona na desce rozdzielczej. Następuje utrata mocy. Praca silnika jest niestabilna. Zmniejsza się zużycie paliwa. Przyczyny kodu OBD2 P0170 Czynniki, które mogą prowadzić do ustalenia kodu błędu P0170 są następujące: Wycieki próżniowe. W paliwie może znajdować się olej. W zależności od modelu...
Dodano po 1 podaj rocznik
Zaraz silnik się kończy... może np. uszczelniacze nie trzymają i zbiera się olej silnikowy w cylindrach albo turbo puszcza i gromadzi się olej w intercoolerze, częstym problemem tych silników są też usterki regulatora ciśnienia paliwa i pompy CR.
Nie do końca przyznaję ci rację. Po prostu tak przekomarzać można się jeszcze długo i nic z tego nie będzie. Każdy z nas ma swoje doświadczenia, ich się trzyma i niech tak zostanie. Zużycie cylindra.... bo ja wiem. W moim c-4011 luz na zamkach dochodził do 4mm, pierścienie zgarniające nie miały rowkach, szczelina pomiędzy tłokiem a cylindrem miała...
Sprawdzał kolega regulator ciśnienia doładowania? Czy styki nie mają rezystancji pasożytniczej i czy przewody ciśnieniowe są szczelne?
A co potrzebne jest do wzbogacenia dawki? Próżnia? Masz silnik do którego fabryka dołożyła turbo, potrzeba było więcej paliwa, więc na pompie zamontowano regulator ciśnieniowy, który zwiększa dawkę pod wpływem wzrostu ciśnienia w dolocie.
Cześć Koledzy. Jestem tu nowy.Moja wiedza o mechanice, nie jest duża.Ale wiem co to diesel a benzynka.:-) Mam już ok 3 lat swojego scenica i dotąd chodził prawie idealnie.Ale teraz coś go boli,nie wiem już w którą stronę mam iść,co sprawdzać po kolei. Elektryke Elektronike Układ zasilania paliwem ,powietrzem ,itp Ale po kolei czemu myślę że coś go boli:...
Samochód ma przebieg 184000 km, przed zakupem była wymieniana turbina w serwisie renault w Belgii przy 135tys i egr przy 109tys. Od momentu kiedy go kupiłem mam problem ze spalaniem. Przekładałem przepływomierz , zaślepiłem egr, czyściłem zawór regulacji ciśnienia turbo (tu trochę moc podskoczyła), regenerowałem wtryskiwacze, przekładałem czujnik ciśnienia...
A tu się koledzy mylicie...istniały fabryczne polonezy 1,5 turbo. Było to w okolicach 1987r i były dwie wersje: jedna chyba A grupowa, odprężona, po większych modyfikacjach, z tego co pamiętam ok 220KM, o dziwo na gaźniku FOS Łódź i ze skrzynią rajdową (niesynchronizowaną) oraz mostem ze szperą, oraz N grupowa, mająca stokilkadziesiąt koni, posiadająca...
Auto jeździ normalnie pompa wyje od jakiegoś roku to cud ze jeszcze działa. W filtrze paliwa jest regulator ciśnienia paliwa być może pompa jest mniej wydajna i tak się dzieje.Boje się ze kupie pompę nowa a problem pozostanie.Co sądzicie?
Problem jak w temacie, auto w chwili obecnej pali około 18 litrów na 100 kilometrów co powoduje "zarzucanie" świec zapłonowych. Wymieniona sonda lambda, czujniki temperatury powietrza zasysanego i silnika sprawne, jeszcze nie sprawdziłem przepływomierza (tylko czy jego ewentualna niesprawność może skutkować aż tak dużym spalaniem?). Podłączając kompa...
Niestety kalibracja VNT nie powiodła się https://obrazki.elektroda.pl/3749669600_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Z Twojego opisu wynika, że procedura kalibracji siłownika zmiennej geometrii (VNT) nie powiodła się. Jest to dość częsty sygnał, iż sterownik silnika (PCM) nie może w prawidłowy sposób ustalić minimalnego...
Nie będę miał wyjścia, ale czekam bo może ktoś miał podobny problem i wystarczy sprawdzić jakiś kabelek lub wymienić jakiś element pt. regulator doładowania ciśnienia na turbinie - szukam po sieci ale nic konkretnego nie mogę znaleść. :(
Nie odpowiadasz na moje pytanie. Nie chce budować rakiety kosmicznej tylko regulator i widzę że nie dowiem się co mogę użyć żeby tak było bo każdy wie lepiej co ja mam zepsute a nie o tym mowa.
Witam! Mam lagune od prawie roku. Wszystko było ok, az zaczela brać olej. Mechanik powiedział, ze to Turbo, więc wymieniłem na nowe i tu zaczął sie problem. Po przejecaniu 2000 km zauważyłem, że przy odpalaniu i jak stoi na wolnych obrotach to kopci na biało tak intensywnie, ze ludzie na mnie trąbią i zostawiają duży odstęp. Podczas jazdy dymienie ustaje....
Zaraz ,to nie jest czasem 1.8 turbo 20v?bo jak tak to na automacie pali w cholerę.Jedyne co do głowy mi przychodzi to fakt sonda ,hamulce itp.może regulator ciśnienia na listwie.Ale mówisz że te rzeczy sprawdzałeś,ale ,jak sprawdzałeś sondę?
Jak działa regulator ciśnienia ?, najkrócej jest to membrana z umieszczonym centralnie zaworkiem iglicowym dociskana do niego sprężyną. Jego zadaniem jest utrzymywanie na listwie wtryskowej stałego ciśnienia (przeważnie 3bar przy wielopunkcie). Wężyk podciśnieniowy łączący go z kolektorem ssącym ma za zadanie zmniejszenie ciśnienia w momencie małego...
Renault Master 2.5 dCi 115 km, brak mocy, max prędkość 100 km, nowe wtryski, pompa wtryskowa, regulator paliwa, map sensor, czujnik ciśnienia paliwa, zawór na szynie, czujnik położenia wału i wałka, nowy rozrząd zrobiony na blokadach, parametry podczas jazdy to paliwo 1340 bar, turbo 2.3 bar, żadnych błędów, brak kagańca, brak białego i czarnego dymu,...
Witam Panowie, auto jak w temacie, od nowości(produkcja 2009rok) przejechane 25tys km z pl salonu. Problem taki że czasem zapala się kontrola silnika i EPC auto jakby odcinało turbo, tryb awaryjny mocy brak jechać się praktycznie nie da. Błędy szczytałem gutman-em 50(wybrałem opcje 2.0TFSI) bo tester ciut starszy wyszło: 11825 i 11826- Regulator ciśnienia...
Ciśnienie paliwa ustala regulator na listwie, a nie pompa w zbiorniku, nie sugeruj się opisami w katalogach hurtowni. Przy starych systemach wtrysku ciągłego (K, KE Jetronic), gdzie ciśnienie robocze wynosi 6bar pompa ma już inną konstrukcję, do zwykłego wielopunkta nie ma znaczenia Chyba, że ja źle to rozumiem Regulator 3,5 czy 4 bary ma za zadanie...
T w 1Z był zawór upustowy? Klapka po gorącej stronie upuszczająca spalin poza wirnikiem. Regulacja przy pomocy kompresora niemożliwa - nijak nie odwzorujesz prawdziwego działania regulatora. http://obrazki.elektroda.net/57_12742992... Chyba że masz dostęp do przemysłowego kompresora takiego jak np. do piaskowania czy zasilania młotów pneumatycznych-...
http://obrazki.elektroda.net/85_12180614... Chciałem zaprezentować silnik turbinowy, który zbudowałem na bazie turbosprężarki z silnika Fiata Ducato 1.9 TDI. Silnik jest zbudowany z części, które miałem dostępne lub ewentualnie kupione zostały na złomowcu. Stelaż pospawał mi kolega, a komora spalania została zrobiona w zaprzyjaźnionym warsztacie...
Witam W końcu odebrałem mojego golfa po skutkach "gibającego koła" Wsadził mi drugi silnik niestety bez turbo. Z głowicy odczytałem że z 96' roku zresztą mechanik też tak mówił. Po oględzinach zauważyłem kilka nowości na pompie czego wcześniej nie miałem. Szukałem trochę po forum ale trudno szukać jak się nie wie czego. 1. Automatyczne ssanie (zielone)...
rozglądam sie od roku znalazłem 2 niekompletne... silniek 1,3T to taki gorąy towar że zaraz idzie.... a turbo kupiłem za 70złz kolektorem weic prawie darmocha :D jak sie rozpadnie silnik to kupic cos wieksze planuje silnik punto 1,2 16V... do opuźnienia zapłonu chcę wykorzystać tak zwane UFO czyli podciśnieniowy regulator zapłonu po podaniu mu zamiast...
http://obrazki.elektroda.pl/3974474800_1... OPIS: 1. Gniazdo wtykowe diagnostyczne, Sterowanie silnikiem (benzynowy, Diesla), Zasilanie prądowe zacisk 30, Pompa paliwowa, 10 A 2. ABS z EDS, Włącznik świateł hamowania, 5 A 3. Sterownik poduszek powietrznych, Lampka kontrolna, poduszk powietrzna po stronie kierowcy, 5 A 4. Regulator ogrzewania,...
Odświeżę kotleta. Bo również męczę się z niedomaganiem zaworu ster. turbiną. Z tych zdjęć wynika że plus do tego zaworu również ze sterownika nr 35, a nie jak piszą po zapłonie z bezpiecznika, ale ten mam 100%, a masa 48. Zastanawia mnie pin 22. Załączenie regulatora ciśnienia doładowania?? Co załącza masę na pin 22 ?? Z tych schematów i opisów pinów...
Mam problem z silnikiem 1.3 cdti 55kW w Corsie C. Problem zaczoł się zimą. Auto nie chciało odpalać a jak odpaliło to strasznie dymiło na biało (czuć niespaloną ropę). Okazało się ,że wtryskiwacze leją wiec je zregenerowałem. Auto dalej dymiło więc okazało się,że jest kompletny brak kompresji na 1 i 4 cylindrze. Zrobiłem remont silnika i trochę sie...
Dzień dobry, Zwracam się z prośbą o dobór pieca dwufunkcyjnego do mieszkania dwupoziomowego 110m2 z ogrzewaniem grzejnikowym (szt 9). Aktualny piec: Vaillant turboTEC pro VUW 242/3-3 M. Piec powoli dochodzi do końca żywotu - ma kaprysy na odpalanie (np. jak jest wilgotno) oraz spada mu ciśnienie, jak również zaczyna kapać z zaworu bezpieczeństwa oraz...
Jeśli chodzi o wtryski to na powrocie szło powietrze tylko wtryski były sprawdzane i nie leją, a powietrze puściłem na powrót do baku czyli obszedłem filtr paliwa. Jeżeli silnik gaśnie nieoczekiwanie, to jest albo gwałtowny spadek ciśnienia paliwa w zasobniku (7 - rys. poniżej) (system Common Rail ), albo gwałtowny wzrost . Komputer sterujący "wyczuwa"...
Nic nie weryfikuje, jest wbudowany mechaniczny regulator i tyle, jak w starszych autach. Po włączeniu zapłonu pompa dobija do nominalnego ciśnienia i się wyłącza. Po uruchomieniu silnika pracuje cały czas ze stałą wydajnością. Te silniki które mają czujnik ciśnienia paliwa, mają dodatkowy sterownik i pompa sterowana jest PWM. Głównie silniki 1,4 turbo...
problem mam nadal nie rozwiązany. nowe ustalenia sa takie: wymieniłem jeszcze raz regulator ciśnienia na pompie i autem można było jeździć, ale po jakims czasie np. po przejechaniu 10km auto gasło bez zapowiedzi. więc wymieniłem na kolejny regulator. Bez zmian, nadal jest tak samo, czyli wygląda na to, że z tym regulatorem to był zbieg okolicznosci....
Mam podobny problem w 1,9 ASV , po odpaleniu silnika regulator kata wychylenia lopatek "gruszka" wciaga sztange maksymalnie ustawiajac max cisnienie w dolocie, po przygazowce turbo glosno gwizda tak jak by w dolocie byla nieszczelnosc a zaworek n75 jest w tym czasie pod napieciem. Sprawdzilem caly dolot pod katem szczelnosci, dodatkowo zaslepilem zawor...
To tak. na GED BOX 2 (komputer diagnostyczny) pokazuje ze regulator cisnienia ladowanie. dluzej sie nie zastanawiajac wymienilem go . faktycznie sprawsze wezyki moze ktorys puszcza cisnienie. to jest taka przygoda: jedzie sie jedzie a tu nagle spadek mocy turbo sie zawiesza i auto nie chce jechac. po jakims czasie sie "odwiesza" i jest wszystko w normie....
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
regulator ciśnienie paliwo turbo ciśnienie turbo ciśnienie doładowania turbo
tablica dwuwymiarowy sortować termostat płyty grzewczej plamy ekranie
Resetowanie licznika zużycia paliwa w Fiacie Ducato Oznaczenie niebieskiego potencjometru Alps Alpine z blokadą środka