Witam, Jest to mój pierwszy temat tutaj i pierwszy poważny projekt na studiach więc proszę o wyrozumiałość .Tak jak w temacie mam za zadanie wykonać regulowane dynamo ,myślałem o zastosowaniu serwomechanizmu obrotowego do którego przyczepię dynamo, zamysł jest taki że gdy jedziemy pod górkę czujnik wykrywać będzie odchylenie od poziomu co w rezultacie...
W-obrotomierz/zacisk jednej fazy L-lampka kontrolna ładowania 15-plus za stacyjką S-zacisk pomiarowy napięcia, zazwyczaj do 30 DF-dynamo field, czyli szczotka.
Nic nie wywalasz. Odpinasz swój alternator, który w.g schematu też miał tylko dwa przewody (stator 1, stator 2) i podpinasz nowy z dwoma przewodami. Ten "alternator" z linka, to zwykłe dynamo - musi mieć zewnętrzny regulator z prostownikiem, bo nie ma wbudowanego.
Maćku jaki masz silnik? Co to za rower? Nie ma w nim prądnicy zwanej dynamo? Typową rowerową prądnice kupisz nawet za 5 zł.
Jeśli to ma być układ sterujący ładowaniem/rozładowaniem akumulatorów tak, by je zabezpieczać, to raczej tak powinno być. A podpowiedział byś, czy te przełączniki są tam potrzebne w moim zastosowaniu, tj. w lampce z dynamo?
Prawdopodobnie przez zacisk DF regulatora płynie prąd wzbudzenia prądnicy. Jeśli regulator jest uszkodzony to na próbę można podać napięcie wzbudzenia przez żarówkę 20W na zacisk DF prądnicy i plus akumulatora.
mój kolega zrobił mi coś takiego do mojego MD1 odezwij się 660745858
Dynamo wytwarza napięcie przemienne. Potrzebny by był na wyjściu mostek i układ który pilnowałby przed przeładowaniem akumulatorków. Wydajność tego nie byłaby wielka ale ładować akumulatorki tym sposobem dało by radę.
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
Witam serdecznie. Szukam fachowca od ELEKTRYKI samochodowej. Otóż spalił się regulator napięcia w traktorku YANMAR F20D. Nie ma tutaj alternatora klasycznego tylko PRĄDNICA/DYNAMO. Różnie mówią na to. Samo DYNAMO działa i daje napięcie 14V. NIestety kupić oryginalny graniczy z cudem a na klasyczny alternator brakuje miejsca. Wygląda to tak:http://ecx.images-amazon.com/images/...
Czy ten regulator RG15d da się podłączyć z tym dynamostarterem? Niestety regulator dedykowany do tego pojazdu nie jest dostępny w naszym kraju i trzeba sprowadzać. Dynamostarter jest na 100% sprawny (był sprawdzany w zakładzie). Ewentualnie jaki regulator by pasował? Nie znam się na elektryce, chciałbym uruchomić pojazd dla dziecka, dziękuję za pomoc...
Kontrolka w samochodzie jest elementem układu wzbudzania alternatora i jest sterowana przez regulator napięcia. W kosiarce raczej nie masz alternatora, tylko coś w stylu "magneto" (dynamo), a regulator działa na innej zasadzie, więc nie ma prostej metody na zrobienie kontrolki ładowania. Możesz natomiast założyć woltomierz panelowy, np.: https://allegro.pl/oferta/led-cyfrowy-wo...
Z alternatora wychodzą tylko dwa przewody Na pewno jest to alternator? Wierzyć mi się nie chce. Pokaż jakąś fotkę "alternatora". Jak rozpatrujesz nazwę "alternator" jako trójfazowa prądnica synchroniczna prądu przemiennego, ze zintegrowanym prostownikiem półprzewodnikowym to to faktycznie nie to. To prosta prądnica, w budowie jak dynamo - stojący stator...
https://obrazki.elektroda.pl/3684745700_... Dobry wieczór, Koledzy, czy ta kontrolka w pierwszym wierszu po prawej oznacza poziom płynu w chłodnicy? Z góry dziękuję
to wg was co jest teraz uwalone w moim alternatorze... mostek, czy regulator napięcia? Objaw: Napięcie rośnie wraz z obrotami. Jeśli napięcie rośnie wraz z obrotami to wymień regulator. Jak masz dynamo na zewnątrz auta, możesz profilaktycznie sprawdzić mostek i łożyska.
Dynamo? Zapomnij. Zainteresuj się lepiej alternatorem z samochodu, dostatecznie duży wiatrak, regulator i/lub multiplikator obrotów i powinno być ok.
No do pracy od podstaw! Iskrownik na stół, zbadać układ cewek i ich połączenia. Potem dobrać do tego jeden ze standardowych układów ładowania i gotowe. I zamieść dokładne zdjęcia tego iskrownika. Schemat wcale nie musi być od tego konkretnego pojazdu. Pewnie niejeden z podobnych ma taką samą elektrykę. Pozostaje jeszcze jedna możliwość - wymiana całości...
No.. Tak mierzyłem ale nie zaglądałem do silnika.... Tam na 100% jest prądnica i wali prądem zmiennym (coś jak dynamo)
Ale regulator musi mieć wejście na tacho to taka mała prądnica jak dynamo w rowerze założona na silniku która daje sprzężenie zwrotne do obrotów.
Tu masz http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... z tym że: D+ to 15 DF (dynamo field) to 67
Pomysl z tym obwodem bazuje na tym filmiku: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... Do projektu musze dodac przelacznik, widzialem podobny sprzet na ebayu: http://www.ebay.ie/itm/BICYCLE-DYNAMO-US... jesli macie jakies...
[quote="kortyleski"]dzięki za odpowiedź, ale jeszcze dla pewności. potrzeba mi : 1 dynamo ( to które mam), 2 podwajacz napięcia, 3 regulator, dobrze to zrozumiałem? PS. ładowarkę do tel mam żeby baterii nie spalić .
krzysiek7 miałem już taki jeden jak ten na tym linku od ciebie i ładował dobrze ale spalił się po 2 tygodniach. Tzn nie wiem bo wirnik i stojan wygląda na nie zakopcony i szczotko trzymacz cały jednak nie ładuje. Co możne być przyczyna? A szczotko trzymacz którego potrzebuje wygląda tak http://www.avtozapchasty.ru/shop/im/pic6... nie wiem od czego...
Tylko jeden problem: dynamo daje zmienny prąd. Musisz go wyprostować a i regulator by sie przydał. Po wyprostowaniu i wyfiltrowaniu na takim dynamie w stanie jałowym masz napięcie rzędu do 14V. Sprawdzałem, zasilałem radio samochodowe ,które chodzi przy 12V.
dołożyłbym kondensator 1000uF + regulator na LM317 do ograniczenia pradu ładowania oraz nie rozładowania akumulatora pod czas braku zasilania
to napięcie wyjściowe z cewek jest calkowicie zalerzne od obrotów tak? czy masz tam jakies użwojenie do wzbudzania pola elektromagnetycznego? Znając życie to tak jaki przy zwyklych polskich motorkach jest tam "większe dynamo" więc nie ma uzwojenia wzbydzenia, jesli się myle to sprawa jest prosta, wystarczy wykożystac regulator np od poloneza czy od...
No i przygody z elektroniką kolejna część :D Po jednym dniu testów diody zaczęły padać :) 4 diody 3,2V 20mA dwie gałęzie połączone szeregowo. Z ciekawości zamiast diod podłączyłem podczas jazdy multimetr żeby sprawdzić napięcie. No i chyba nie dziwne , że diody zaczęły padać. Dynamo wypluło przy szybkiej jeździe 16,5V. :D A tak pięknie te diody świeciły...
kolego "pawlos105" gdybyś dodał jeszcze 1 dynamo to by może cos wyszło. Dynamo daje 5w. 3 dynama połączone szeregowo dadzą nam 18v i 5w, do tego jakiś regulator na 12v, i tyle. Ale wydatek prądowy tego "cuda" jest bardzo mały (około 3 ampery), co daje ładowanie aku 50ah przez około 20 godzin na pełnym wietrze bez żadnego odbioru prądu. Druga sprawa...
Czytałem coś na wikipedi i alternatora nie mam Masz alternator ze stałym kołem magnesowym i regulator stratny. Czyli takie przerośnięte dynamo rowerowe. Na pewno masz też moduł zapłonowy. Kwestia w jakim systemie. Ja instalacje do takich pojazdów wykonuje samodzielnie od podstaw. Czasem wykorzystuję jakieś fragmenty oryginału. Do wszelkich odbiorników...
Dynamo daje 6v... więc teoretycznie na jednym dynamie by naładowało telefon jako że usb w kompie ma 5v. Bardziej chodziło mi o coś, że kupujemy akumulator mały 12v.... wpinamy 2 dynama i z aku mamy ładowanie telefonu czy czego tam chcemy, porządne światła a i jak by się uprzeć to radio na kempingu pociągnie ;P Wiem, że to przerost formy nad treścią...
Mam latarkę na kilkunastu jasnych LEDach, zasilaną z trzech paluszków. Myślę że do doraźnych potrzeb taka bateria o (3,6-4,8)V/2000mAh powinna wystarczyć. Tak, jak napisano wyżej dynamo ma niewielką sprawność, ale z drugiej strony zapotrzebowanie na energię nie jest duże, więc może wystarczy, tyle że trzeba by dorobić kawałek regulatora ładowania. Też...
1.Regulator dynam 25A 2. Pisałem że sprawdzałem na kilku silnikach 3. Sprawdzałem tranzystory mocy miernikiem uniwersalnym funkcją tej diody w każdą możliwą stronę. Dodano po 6 Tranzystory zasilania BEC też sprawdzałem wszystkie przewody sprawdziłem 3 do silnika i 2 zasilające. Dla Państwa pewności na kazdej fazie są 2 pary tranzystorów p86ad 6679 i...
Nie wiem czemu nie wskoczył odnośnik http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic42... A z załączonego przez ciebie schematu wynika, ze moduł zapłonowy ma własną cewkę zasilającą i wyzwalającą (typowe rozwiązanie), więc nie powinien ucierpieć. Reszta elektryki jest prosta i odwrotne podłączenie nie powinno jej zaszkodzić. Skoro znikło ci ładownie, to...
Krzychu ciekawe dopiero jak działa wykrywacz zakłóceń w tym Unidenie. Bierzesz wiertarkę i kręcisz wrzecionem. Się rozumie ta nie podłączona ma być do gniazdka, czyli coś jak dynamo w rowerze. Ja mam do tego taką starą bułgarkę, co nie ma jeszcze regulatora obrotów. Jedyne CB co łapie takim sposobem full na s-metrze.
Jak pisałem, nie wiem dokładnie jak taką przeróbkę wykonać. Zresztą koszt takiej przeróbki, koszt napędu, czas... Jeżeli wymagania co do pracy zaliczeniowej nie są zbyt wysokie, to może kolega obniżyłby loty i zrobiłby coś podobnego z silniczkiem od dmuchawy na 12V DC napędzającym małą prądniczkę (tachoprądnicę, lub nawet dynamo od roweru). Silniczkowi...
w motocyklach zazwyczaj nie ma alternatorów tylko prądnica i regulator. Kolego lepiej sie już nie wypowiadaj, bo za chwile się dowiemy że motocykl ma dynamo czerpiące napęd z opony.
No to masz alternator jednofazowy. Czyli takie duże dynamo rowerowe. Potrzebujesz więc jeden blok takiego prostownika - regulatora. Inny pomysł podsunął mi ostatnio znajomy. Ma w swojej firmie moduły impulsowych zasilaczy 12 V, które dają 12 V przy zasilaniu coś od 15 do 250 V. Tylko nie wiem jak zniosłyby ciągłe zmiany napięcia zasilającego i jego...
Coś nie czytasz ze zrozumieniem... Wszyscy pisali: doda min 100V , min 3A. Może być "większa" "lepsza" itp. To prądnica prądu przemiennego identyczna w zasadzie działania jak dynamo rowerowe. Napięcie z niej uzyskiwane zmienia się (i to bardzo, nawet 10-cio krotnie!) w zależności od prędkości obrotowej silnika i od wielkości i rodzaju przyłączonego...
Ad. 1 - Trochę mnie zastanawia wartość napięcia czerwony-masa, bo wg mnie powinno być albo 20V, albo 0V. Nie wiem co dalej podpięte jest do przewodów czerwonego i czarnego, ale przypuszczam, że jak jest akumulator, powinien tam być w pierwszej kolejności podpięty regulator napięcia, bo 20V, to dla akumulatora za dużo. Regulator ze względu na prądnicę,...
To alternator ze stałym kołem magnesowym, czyli duże trójfazowe dynamo. W tych rozwiązaniach stosuje sie zespolone prostowniki regulatory, gzie regulacja odbywa się najczęściej na tyrystorach zwieranych do masy. I jakbyście tyle nie filozofowali, tylko użyli wyszukiwarki i odrobinę głowy, to w kilka chwil mielibyście taki schemat na monitorze. Bo są...
Jeszcze raz powtarzam: tam jest magneto(obraca się naokoło cewek i jest zanurzone w oleju) i to robi trzy fazy bez komutatora, wzrost napięcia jest liniową funkcją obrotów. (działa podobnie jak dynamo w rowerze) moc tego to 270 W
Jaki stabilizator równoległy? Jakie konkretnie rozwiązanie? Na to nie odpowiem, bo się tym specjalnie nie interesowałem, ale z ciekawości poszukam. Bo chyba wiąże się to ze stratami mocy i wydzielaniem ciepła? Taki stabilizator tylko traci napięcie ale nie podbija prądu jak przetwornica. Na pewno wiąże się ze stratami mocy i wydzielaniem ciepła i nie...
Do Jerzy Węglorz .Dziękuję za rady tylko jest mały problem , z elektroniki to jestem zero, poza kilkoma podstawami, wiem jak zrobić układ połówkowy ale jaki dobrać kondensator .Kolega pomógł mi to wszystko pomierzyć , dynamo z układem gretza podpięte do akumulatorka to 5v i 170 -200ma.Rada kolegi jest taka, żeby rozebrać dynamo i dowinąć cewkę , to...
Regulatory, sterowniki i akumulatory to wszystko jest zbędne. Potrzebna jest prądnica chłodzona wiatrem na maszcie i grzałka zanurzona w wodzie. Zgodnie z prawem Joule'a moc zamieniona na ciepło Q = R x I(kwadrat) x t. Q = Q w prądnicy i Q w grzałce. Prąd I do kwadratu oraz czas t jest takie samo w całym obwodzie. Prądnica jako źródło energi będzie...
A wokół niego wiruje sobie koło magnesowe. Wszystko jasne. Ten regulator z jawy to już możesz sobie w buty wsadzić lub przerobić pokrywkę na popielniczkę. Ten alternator to właściwie duże dynamo rowerowe, do tego trzyfazowe. Regulacja tam polega nie na regulowaniu prądu wzbudzenia wirnika/magneśnicy jak to robi regulator, który właśnie niepotrzebnie...
(...) Nie ma, a dokładniej pisząc prostymi słowami to dynamo samo się ogranicza (oczywiście przy podłączonym obciążeniu, np. w postaci żarówki). Jeśli masz dynamo 3W, a żarówkę 2.4W, to najpewniej będzie się ona przepalać (prawie) zawsze po uzyskaniu określonej prędkości. Takie dynamo jest przeznaczone do żarówek 3W, czyli 2.4W przód + 0.6W tył. Można...
Najwyraźniej regulator ma opóźnienie włączania tyrystorów - gdyby je włączał _natychmiast_ po osiągnięciu progu napięcia, to przy zwiększonych obrotach żarówka powinna świecić _słabiej_. Stała czasowa tych kondensatorów z taką żarówką, to (przy założeniu, że żarówka jest opornikiem o liniowej charakterystyce, a kondensatory mają równo nominalną pojemność)...
No to się dogadaliśmy. To jest to?: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... To ponieważ instalacja i tak robiona jest od podstaw, proponuję gruby przewód z " B+ "alternatora (lub " 30 " regulatora napięcia jeśli jest to jeszcze "dynamo") podłączyć nie jak było w Maluchu do rozrusznika ale do śrubki " + " amperomierza. Do tej...
Mam pytanie, mianowicie jak zrobić układ prostujący 9-cio diodowy taki jak jest w alternatorze, tyle, że do dynama w rowerze. Żart jest taki, że mam akumulatorki w rowerze wnioskując z tego, co jest napisane na wikipedii Układ prostowania prądu posiada często oddzielne diody do prostowania prądu głównego i oddzielne 3 diody do prostowania prądu używanego...
Obawiam się, że dynamo, a nawet dwa, nie obskoczą tego co planuje autor tematu. Jeżeli akumulatorki miałyby zasilać tylko oświetlenia, to wystarczy je połączyć równolegle. Można wtedy zasilać bezpośrednio ledy, a do ładowania z dynama wystarczy mostek i regulator napięcia na LM317 z ustawionym napięciem 4.2V. Można zaryzykować LM7805, ale to moze grozić...
Z silnikami modelarskimi jest pewien problem: mianowicie chłodzenie. Jeśli chodzi o chłodzenie, to zawsze można dotoczyć radiator na rotor i zrobić wentylator na wale-to zdecydowanie poprawiło by chłodzenie. Inna sprawa, to cena Wink Akurat cena bezszczotkowego silnika modelarskiego o mocy "x" jest porównywalna, albo zdecydowanie niższa od ceny silnika...
Tego konkretnie nie wiem w jakich pojazdach może występować, ale powinien występować we wszystkich tych gdzie są akumulatory, a ich ładowanie odbywa się z generatora działającego podobnie do jak dynamo w rowerze (cewka i ruchomy magnes stały). Regulacja napięcia w takim regulatorze polega na tym ze jest on obciążeniem regulowanym dla w/w generatora,...
W oryginale zmian dużych w świeceniu nie było. Pytanie czy regulator poradzi sobie z dynamem, które nie ma regulacji napięcia jak prądnica z uzwojeniem wzbudzenia.
I co zamierzasz uzyskać z tego dynama i regulatora?
(at)gimak Jeśli dynamo ma ograniczoną wydajność prądową to może być dobry pomysł, ale sprawdził bym w szerszym zakresie prędkości LM317 jest prosty w użyciu ale ma duży spadek napięcia, wiec się nie dziwię. Ale jakby jakiś regulator był potrzebny można podejść inaczej.
ze "sztywnego" Masz na myśli baterie, czy panele słoneczne? Co do tego pierwszego to się zgadzam i to fakt, że nie do końca precyzyjnie się wypowiedziałem w swoim poście. (at)lewincjusz. Możliwości masz dużo, ale sprecyzuj trochę potrzebę. Gdzie chcesz ten telefon ładować? Jadąc rowerem, spacerując czy jak? Ładowarka w teren musi być praktyczna. Każdy...
Oczywiście jak zwykle wszyscy radzą tylko nikt pojecia nie ma .... Jakie znowu trafa, przetwornice? Jaka obcowzbudna prądnica??? Toć to zwykłe dynamo rowerowe tylko większe! Widział ktoś w dynamku wzbudzenie? Pedałowe chyba tylko :) hubiwit popatrz pod hasłem "regulator stratny) tudzież przejrzyj schematy instalacji motocyklowych gdzie alternator jest...
Może od początku, bo wszystko pomieszałeś. DF (Dynamo Feld (pole)) z niem. czyli wzbudzenie, czyli stojan prądnicy. D czyli Dynamo, czyli wirnik (szczotki), jedna połączona z masą, czyli z obudową. Jeżeli chcesz sprawdzić ta prądnice, to zacznij od zwarcia razem D i DF na prądnicy i podłącz tam żarowkę 12 V/ 21 W. Jeżeli w tej starej prądnicy nie zanikł...
uwaga Silnik to LIFAN 110cc . Rozbierałem to wiem,że cewka niskiego (jedna)i wysokiego dokręcana jest do dekla ( najprostrza prądnica - takie spore dynamo ), do wału dokręcono kolo magnesowe i jak mistrz napisał jest to proste jak konsrtukcja cepa . Kolejne tłumaczenie - jest to replika Hondy Monkey , otrzymana w spadku , otrzymana z odcietą wtyczką...
Po przeczytaniu twego problemu przypomniał mi się czas z mojej młodosci i podobne problemy z motocyklem WSK-125. W tamtych czasach nie było tyle możliwości co teraz (chociażby Elektroda pl.) Ja wswoim przypadku poradziłem sobie zamieniając żarówkę 6V 25/25W na 6V15/15W, jasność świecenia poprawiła się zdecydowanie,natomiast ilość światła (lux)spadła...
Miałem alternator 24 V z Jelcza - Zauważyłem wzbudzenie z magnetyzmu szczątkowego - też hamował - wyrzuciłem regulator - zrobił się jak dynamo.Miał ponad 60 V po trójfazowym prostowniku. Jak zmieniłem wirnik na neodymowy to osiągał ponad 150 V i mocy turbiny starczało na 1.5 kW.(tylko 10 A) mogło być więcej ale nie było czym kręcić.12 V osiągał przy...
można na regulatorze typu LM317 lub podobnych i jednym rezystorze Ja na czymś takim jeżdżę już od dosyć dawna. Moje dynamo w piaście nieobciążone przy ok. 20 km/h daje ok. ~20V, a przy prędkości ok. 45 km namierzyłem ok. ~60V, a przy obciążeniu diodą Led 3W spada do ok. ~6V. Dołożyłem też po mostku elektrolit (nie pamiętam pojemności) i teraz przy...
Pewnie późno, ale z mojego doświadczenia wiem że te prądnice bardzo rzadko się psują, budowę tej prądnicy można porównać do dynama rowerowego, zwykle pada regulator, ten regulator ma w sobie mostek prostowniczy, o oryginał się nie pytaj na pewno min 3 stówki, powinien podejść regulator od chińskiego quada 250 tylko nie wiem jak wtedy z kontrolką ładowania,...
Napięcie generowane przez stojan jest bezpośrednio zależne od prędkości obrotowej silnika. Tak działa fizyka i tego nie przeskoczysz. Regulator napięcia może tylko częściowo degradować napięcie w dół, ale na najniższych obrotach, napięcie jest tak niskie że nie ma "czego degradować". Dlatego właśnie powinien być akumulator. I dziwne aby ten model go...
U mnie serwisant chyba woli robić to sam jakimś pilnikiem bo srodze mnie "nastrasza" aby nie robić tego samemu bo bez klucza dynamometrycznego nie wolno przykręcać wymiennika!!! :) Tak to dba o swoją coroczną dolę... na plus to ten analizator spalin choć nie dam ręki uciąć czy ostatnio go miał. Nie chciał założyć zaworu mieszającego przy zbiorniku i...
Więc jeśli jest tam nagrzebane, to może być wszystko. Spotyka sie kłady bez regulatora, alternatory z regulatorem typu samochodowego, alternatory z magnesem stałym i regulatorem "stratnym", prądnice, dynama. Potrzeba więcej szczegółów. A poza tym jeśli to ktm, i do tego wyczynówka,to moto to trzęsie jak jasna chole*a. A w takich warunkach, to żadna...
Witam! Co do halogenow od samochodu to kolega adamjur1 ma racje, one maja z 50W jak nie wiecej i duzo pradu zra. Ale gdyby zalozyc jakas mniejsza zarowke - o mniejszej mocy, to mozna by zalozyc dwa akumulatory 6V polaczone rownolegle - wtedy beda mialy 12V. Tylko musiz zwrocic uwage na pojemnosc akumulatorow w stosunku do mocy zarowki - tak zeby chociaz...
LED w rowerze to zupełnie inna bajka. Dynamo ma ograniczoną moc i przy obciążeniu napięcie mocno spada. Żeby LED nie migał i startował od najniższych obrotów, potrzebne jest zastosowanie kilku sztuczek a nie mostka i kondensatora oraz diody LED zabezpieczonej diodą Zenera. Napięcie AC w instalacji oświetleniowej w skuterach (jednofazowy alternator)...
Myślę, że trochę za dużo kombinujesz. Przede wszystkim za dużo liniowych regulatorów. Po pierwsze musisz "wypedałować" to całe ciepełko, które się na nich odłoży, po drugie im wyższe Vdrop tym krócej będzie działał aku. Polecam zakupić przetworniczkę DC-DC za ok. 5zł, ustawić ją na 5V. Ledy w lampie dłużej pożyją i masz załatwione USB. No może na USB...
Witam mam taki problem posiadam w traktorku alternator/dynamo(cewki i magnes).Jest to alternator, który nie wiem jak podpiąć. Ponieważ ktoś poszedł na łatwiznę i całą instalacje podpiął bezpośrednio do akumulatora, a z alternatora wychodzą tylko 3 kabelki(biały żółty i brązowy) i nic po za tym. Potrzebuje jakiś regulator dobrać do tego i jakiś schemacik...
Nie zawsze był stosowany regulator. A jeśli już był, to w przypadku takiego dynama z magnesem stałym, był to prostownik - regulator. Najczęściej tyrystorowy.
Świeci, generalnie dynamo rowerowe, jego obudowa i oś służy do napędu silnika krokowego jako generatora, oczywiście napiecie wyprostowane mostkami, uzyskałem bardzo dobrą sprawność przy małych obrotach, problem w tym że po przekroczeniu 12V przetwornica przełącza się na 24V i led bardzo mocno przygasa, wiem że można dać regulator napięcia na 12V ale...
mole3650 Możesz narysować schemat i podać nazwy (parametry) elementów? Kupiłem diody schottkyego 1N5819 1A 40V w obudowie DO15 (takie pomarańczowe) i zastanawiam się czy nie zrobiłem błędu. Te kondensatory, to dałeś by filtrowały prąd przed regulatorem?
Witam! Przyznam się że nie spotkałem prądnicy asynchronicznej w agregacie i nie przychodzi mi nic do głowy jak ona by miała tam działać. Zacznę od prądnic synchronicznych. Stosowane są wszędzie od dużych elektrowni, średnich i małych elektrowni, agregatów, alternatorów w autach na dynamie rowerowym kończąc. Trójfazowe mają trójfazowe uzwojenie najczęściej...
A czy Twój wiatrak zapewni silnikowi/prądnicy obroty rzędu 2-3 tysięcy na minutę? Bo przy takich dopiero jakieś sensowne napięcie się pojawi. Schemat to regulator napięcia 7806 podbity dwoma diodami prostowniczymi w masie żeby te 7.2 v puścił. I dioda prostownicza w szereg z silnikiem bo się prąd cofnie i będziesz wiatr robił :) Jaką masz średnicę wirnika?...
W tej rg też na 99 % będzie dynamo (alternator ze stałym magnesem). Mostek będzie w każdym. Różnica może być w ilości faz. No, chyba, ze znowu Japończycy zaszaleli i na światła idzie prąd zmienny, a prostowane jest napięcie do ładowania. To częsty numer w takich konstrukcjach, by nie ładować elementów na duże prądy. Goldwinger, chyba wiesz, o czym piszę...
Masz tam tak zwane AC dynamo czyli alternator z magnesowym wirnikiem wirującym wokół 8 cewek.Teoretycznie taka maszyneria jest bardziej efektywna przy pracy na malych obrotach i zadowalająca na wyższych. Ładowanie powinno byc w okolicach 14,5V. Z tego co pamietam miały one problem z diodami Zenera w regulatorze a własciwie w jego cześci odpowiedzialnej...
The LEDs are designed to run between 5 and 7.5 volts. If regularly run over 7.5 they will burn out so we would always recommend a using a regulator to keep your voltages down. Czyli mamy prymitywne rozwianie z ograniczeniem prądu rezystorem, a wiec jasność będzie mocno zależała od prędkości i jest ryzyko spalenia. Pewnie więcej sensu miało by zrobić...
A czemu ogranicznik jest potrzebny? Jeżeli masz przedni led na 6V, To możesz spróbować taki układ: dynamo - mostek - akumlator (5x1.2V) - wyłącznik - led przedni - dwa ledy tylne połączone w szereg i prawopodobnie będzie potrzebne dodatkowy opornik lub dioda (lub led) ograniczająca prąd w tylnych ledach (bez tych dwóch akumulatorków z tyłu). Wtedy...
Regulacja napięcia (a, ono jest istotne przy ładowaniu akumulatorów) przez zmianę obciążenia jest teoretycznie możliwa, ale czy ekonomiczna, i czy zdrowa dla uzwojeń generatora, chyba że jest w 100% pewne że napęd generatora nie jest stanie podać większej mocy (przez zwiększanie obrotów) niż może dać generator bez szkody dla siebie. Tu nic się nie ma...
... lepsza jest jednak szczotkowa ... czy jest bezszczotkowa Prądnice z magnesami trwałymi są bezszczotkowe, bo wzbudzenie pochodzi od magnesów. A teraz pomyśl: w "reglerze" do prądnicy "szczotkowej" samochodowej (lub alternatora) wydziela się kilka - kilkanaście Watów ciepła. Taki regler zbudujesz z kilku tanich elementów. Aby uzyskać stabilizację...
Dziękuję za zainteresowanie tematem. Rozumiem, że proponujesz do tego układ LM317, ustawiony tak, aby na wyjściu dawał 100mA? Po mostku i kondensatorze zastosuj stabilizator prądu - a nie napięcia. Stabilizator prądu np. na LM317 wg aplikacji producenta www.ee.buffalo.edu/courses/elab/LM117.pd... str.18 - schemat "1A Current Regulator" - wymagany prąd...
Ale bzdury...coś jak Pat i Mat w filmie Parkety Najbardziej podobal mi się pomysl z rowerem z kablem do gniazdka he he... Są specjalne silniki na prąd staly wplatane w piastę kola rewerowego specjalnie do takich patentów Niestety koszt ok 1000 zl.Ja zrobilem to inaczej Silnik od ruskiej pompki do kól na 12 V nieco spreparowany bendix od Passata napędza...
Witam, ostatnio zabrałem się za modyfikację mojego rowerowego oświetlenia na LED'y. Opierałem się na schemacie zamieszczonym w załączniku, mostek Graetz'a, regulator napięcia 3,3V i kondensator 1F do podtrzymania napięcia. Efekt wyszedł całkiem fajnie, ale dzisiaj pomyślałem o kolejnym udogodnieniu. Chciałbym stworzyć prosty przełącznik napięcia w przedniej...
(at)meetglass Od kiedy to klasyczny BLDC - silnik jest sterowany PWM. Tu już zaczyna się robić naprawdę.....laicko. :cry:/quote] No zgadza się cały czas mylę silnik szczotkowy bo ostatnio zakupiłem silnik do napędu pontonu razem z regulatorem który w nawie ma napisane PWM, silnik BLDC ma po prostu regulator obrotów i niech tak sobie zapamiętam :) Moc,...
Rzeczywiście silnik krokowy o większych gabarytach mógłby zdać egzamin problem w tym że przenoszenie napędu z koła na dynamo to po prostu przekładnia cierna. W przypadku „dynama większej mocy” będzie problem z przekazaniem napędu. Natomiast napęd tego silnika przez dodatkową zębatkę bezpośrednio z łańcucha to mogło by być niezłe rozwiązanie....
Zaraz, zaraz. Jak to nie ma kickstartera i akumulatora? To jak on jest odpalany? Siłą woli? Na popych? Sznurkiem? Jeżli jest rozrusznik, to jest i akumulator. Jeżeli jest akumulator, to jest układ ładowania. I teraz trzeba sprawdzić, czy jest on sprawny. Na 99,9% będzie to układ z zapłonem CDI, wirnikiem ze stałym kołem magnesowym dwu lub trójfazowym...
Witam mam szybkie i proste w sumie pytanie dla doświadczonych elektroników chciałbym zbudować taki oto regulator obrotów wentylatora: [url=http://dynamodiy.blogspot.com/2011/... Mam tylko pytanie czy muszą sotoswać jakieś zabezpieczenie jeśli chciałbym podłączyć wentylator 5V o max obciążeniu 0,46A? Jakieś...
Lampy są podłączone tył i przód z przodu nawet zastosowałem żarówkę 3W oryginalnie była 2.4W i nic, a może regulator 7806 dałby radę ?
A po co komplikować system? Po co dorabiać układ ładowania i zasilania oraz dokładać baterię? Przecież bez problemów można kupić nowoczesny zapłon CDI i spokojnie go zastosować. I na pewno będzie to prostsze niż rozbudowa o elektrykę. mczapski - stabilizator lm nie sprawdzi się w tej aplikacji. Tutaj potrzebny byłby regulator napięcia jak w każdym dynamie...
Brałem udział w tym wątku, który podał kolega jack63 . Budowałem wtedy regulator do samochodziku ligier nova z trójfazowym dynamem. Koszt oryginalnego regulatora do tego autka to kwota ponad 600 zł. Chciałem zrobić go na regulatorze stratnym w myśl autora projektu, ale to był błąd bo nie nadawał się do ego typu prądnicy. Ostatecznie zbudowałem regulator...
Witam, czy mógłby mi ktoś wyjaśnić o co chodziło autorowi opisującego wymianę rozrządu w tym samochodzie ? Dokładnie chodzi i o pogrubiony fragment. Ścisnąć napinacz łańcucha rozrządu i zablokować narzędziem blokującym T40011. Poluzować śrubę wałka rozrządu. Użyć w tym celu narzędzia przytrzymującego T10172. Uwaga: Śruba regulatora VANOS ma gwint lewy....
Dzięki śliczne. Sprawdziłem to łopatologicznie zdejmując z poszczególnych cewek zasilanie i na dwóch ostatnich po prawej i lewej stronie patrząc od przodu samochodu po prostu silnik nie reagował wcale. Zmieniłem całe cewki, świece, kable wysokiego napięcia z innym cylindrem i to samo. Więc sprawdziłem ciśnienie i na tych uszkodzonych można było palcem...
...włączenie świateł oznacza dodatkowe hamowanie samochodu - może nie jeździli nigdy na rowerze, już nie mówiąc o tym, że w szkole chyba się nie uczyli... ja zauważyłem, że dynamo hamuje rower, jak włączę światła, zanim jeszcze przeczytałem o tym w podręczniku fizyki. Kolega powinien zauważyć że dynamo w rowerze daje prąd bezpośrednio na żarówki, a...
Idea jest taka że jak masz regulator ładowania to on właśnie zapobiega przed nadmiernym napięciem i prądem ładowania akumulatora. Zobacz jakie parametry ma ten regulator
Witam, Głowie się od pewnego czasu nad tym jak ładować komórkę podczas jazdy na rowerze. Doszedłem do wniosku, że dobrym rozwiązaniem byłoby dynamo w piaście. Jednak takie coś stawia opór( no szczególnie podczas ładowania) i ma większą masę od klasycznych piast. Cena takiego bajeru też nie jest niska. Stąd nasuwa się pytanie: czy można do baterii asusa...
Witam, panowie My tu gadu, gadu, a Kazan21 nie dostał odpowiedzi. a ja sobie myślę, iż On ową odpowiedź dostał i jak jest cokolwiek rezolutny w czytaniu i "wyławianiu śliwek z kompotu" to odpowiedź jaką tu otrzymał jest bardzo obszerna... :D Mam nadzieję, że obaj się zgodzicie na taką propozycję: Należy rozpatrywać dwa przypadki: 1. praca autonomiczna-obroty...
sp3ots - dzięx bardzo; jak widzę jest to regulator dla silników komutatorowych - obawiam się jednak, iż ich trwałośc jest za niska dla moich potrzeb. Myślałem raczej o jakimś silniku bezstykowym, indukcyjnym lub krokowym. Jak napisałem wyżej używam teraz wiertarek, z silnikami komutatorowymi właśnie - "padają jak muchy" (cytat z Seksmisji) i to nie...
Nie ma i nigdy nie będzie takich alternatorów! Oczywiście że są, alternator to z definicji prądnica produkująca prąd zmienny. Poczynając od Dynama rowerowego
Śmigło jest typu E, zamocowane jest na piaście podobnej do przedstawionej na obrazku: http://obrazki.elektroda.pl/9952134500_1... Dokręciłem piastę dosyć mocno, więc nie powinno być poślizgu. Pobór prądu mierzę zaraz na wyjściu baterii. Ciąg jest mierzony przy pomocy dynamometru, do którego silnik podłączony jest na sztywno poprzez element...
alternator dynamo regulator regulator dynamo rower dynamo wiatrak
rezystor objętościowy hamować odzysk energia kuchenka elektryczna wymiana płyty
niszczarka kobra niszczarka kobra
Jak szybko schłodzić laptop? Skuteczne metody Nasadki udarowe: wytrzymałość i efektywność momentu obrotowego