Nic nie wywalasz. Odpinasz swój alternator, który w.g schematu też miał tylko dwa przewody (stator 1, stator 2) i podpinasz nowy z dwoma przewodami. Ten "alternator" z linka, to zwykłe dynamo - musi mieć zewnętrzny regulator z prostownikiem, bo nie ma wbudowanego.
Kontrolka w samochodzie jest elementem układu wzbudzania alternatora i jest sterowana przez regulator napięcia. W kosiarce raczej nie masz alternatora, tylko coś w stylu "magneto" (dynamo), a regulator działa na innej zasadzie, więc nie ma prostej metody na zrobienie kontrolki ładowania. Możesz natomiast założyć woltomierz panelowy, np.: https://allegro.pl/oferta/led-cyfrowy-wo...
Dynamo? Zapomnij. Zainteresuj się lepiej alternatorem z samochodu, dostatecznie duży wiatrak, regulator i/lub multiplikator obrotów i powinno być ok.
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
krzysiek7 miałem już taki jeden jak ten na tym linku od ciebie i ładował dobrze ale spalił się po 2 tygodniach. Tzn nie wiem bo wirnik i stojan wygląda na nie zakopcony i szczotko trzymacz cały jednak nie ładuje. Co możne być przyczyna? A szczotko trzymacz którego potrzebuje wygląda tak http://www.avtozapchasty.ru/shop/im/pic6... nie wiem od czego...
Z alternatora wychodzą tylko dwa przewody Na pewno jest to alternator? Wierzyć mi się nie chce. Pokaż jakąś fotkę "alternatora". Jak rozpatrujesz nazwę "alternator" jako trójfazowa prądnica synchroniczna prądu przemiennego, ze zintegrowanym prostownikiem półprzewodnikowym to to faktycznie nie to. To prosta prądnica, w budowie jak dynamo - stojący stator...
Tu masz http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... z tym że: D+ to 15 DF (dynamo field) to 67
w motocyklach zazwyczaj nie ma alternatorów tylko prądnica i regulator. Kolego lepiej sie już nie wypowiadaj, bo za chwile się dowiemy że motocykl ma dynamo czerpiące napęd z opony.
Z dynama bedziesz miał silniczek a nie alternator. kup lepiej jakies orginalne oswietlenie na ledach, fabrycznie do roweru i po problemie.
to wg was co jest teraz uwalone w moim alternatorze... mostek, czy regulator napięcia? Objaw: Napięcie rośnie wraz z obrotami. Jeśli napięcie rośnie wraz z obrotami to wymień regulator. Jak masz dynamo na zewnątrz auta, możesz profilaktycznie sprawdzić mostek i łożyska.
Witam serdecznie. Szukam fachowca od ELEKTRYKI samochodowej. Otóż spalił się regulator napięcia w traktorku YANMAR F20D. Nie ma tutaj alternatora klasycznego tylko PRĄDNICA/DYNAMO. Różnie mówią na to. Samo DYNAMO działa i daje napięcie 14V. NIestety kupić oryginalny graniczy z cudem a na klasyczny alternator brakuje miejsca. Wygląda to tak:http://ecx.images-amazon.com/images/...
To alternator ze stałym kołem magnesowym, czyli duże trójfazowe dynamo. W tych rozwiązaniach stosuje sie zespolone prostowniki regulatory, gzie regulacja odbywa się najczęściej na tyrystorach zwieranych do masy. I jakbyście tyle nie filozofowali, tylko użyli wyszukiwarki i odrobinę głowy, to w kilka chwil mielibyście taki schemat na monitorze. Bo są...
Mam pytanie, mianowicie jak zrobić układ prostujący 9-cio diodowy taki jak jest w alternatorze, tyle, że do dynama w rowerze. Żart jest taki, że mam akumulatorki w rowerze wnioskując z tego, co jest napisane na wikipedii Układ prostowania prądu posiada często oddzielne diody do prostowania prądu głównego i oddzielne 3 diody do prostowania prądu używanego...
No to masz alternator jednofazowy. Czyli takie duże dynamo rowerowe. Potrzebujesz więc jeden blok takiego prostownika - regulatora. Inny pomysł podsunął mi ostatnio znajomy. Ma w swojej firmie moduły impulsowych zasilaczy 12 V, które dają 12 V przy zasilaniu coś od 15 do 250 V. Tylko nie wiem jak zniosłyby ciągłe zmiany napięcia zasilającego i jego...
Nie wiem czemu nie wskoczył odnośnik http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic42... A z załączonego przez ciebie schematu wynika, ze moduł zapłonowy ma własną cewkę zasilającą i wyzwalającą (typowe rozwiązanie), więc nie powinien ucierpieć. Reszta elektryki jest prosta i odwrotne podłączenie nie powinno jej zaszkodzić. Skoro znikło ci ładownie, to...
A wokół niego wiruje sobie koło magnesowe. Wszystko jasne. Ten regulator z jawy to już możesz sobie w buty wsadzić lub przerobić pokrywkę na popielniczkę. Ten alternator to właściwie duże dynamo rowerowe, do tego trzyfazowe. Regulacja tam polega nie na regulowaniu prądu wzbudzenia wirnika/magneśnicy jak to robi regulator, który właśnie niepotrzebnie...
Czytałem coś na wikipedi i alternatora nie mam Masz alternator ze stałym kołem magnesowym i regulator stratny. Czyli takie przerośnięte dynamo rowerowe. Na pewno masz też moduł zapłonowy. Kwestia w jakim systemie. Ja instalacje do takich pojazdów wykonuje samodzielnie od podstaw. Czasem wykorzystuję jakieś fragmenty oryginału. Do wszelkich odbiorników...
Witam mam taki problem posiadam w traktorku alternator/dynamo(cewki i magnes).Jest to alternator, który nie wiem jak podpiąć. Ponieważ ktoś poszedł na łatwiznę i całą instalacje podpiął bezpośrednio do akumulatora, a z alternatora wychodzą tylko 3 kabelki(biały żółty i brązowy) i nic po za tym. Potrzebuje jakiś regulator dobrać do tego i jakiś schemacik...
Witam! Przyznam się że nie spotkałem prądnicy asynchronicznej w agregacie i nie przychodzi mi nic do głowy jak ona by miała tam działać. Zacznę od prądnic synchronicznych. Stosowane są wszędzie od dużych elektrowni, średnich i małych elektrowni, agregatów, alternatorów w autach na dynamie rowerowym kończąc. Trójfazowe mają trójfazowe uzwojenie najczęściej...
Tego konkretnie nie wiem w jakich pojazdach może występować, ale powinien występować we wszystkich tych gdzie są akumulatory, a ich ładowanie odbywa się z generatora działającego podobnie do jak dynamo w rowerze (cewka i ruchomy magnes stały). Regulacja napięcia w takim regulatorze polega na tym ze jest on obciążeniem regulowanym dla w/w generatora,...
Dynamo daje 6v... więc teoretycznie na jednym dynamie by naładowało telefon jako że usb w kompie ma 5v. Bardziej chodziło mi o coś, że kupujemy akumulator mały 12v.... wpinamy 2 dynama i z aku mamy ładowanie telefonu czy czego tam chcemy, porządne światła a i jak by się uprzeć to radio na kempingu pociągnie ;P Wiem, że to przerost formy nad treścią...
No to się dogadaliśmy. To jest to?: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... To ponieważ instalacja i tak robiona jest od podstaw, proponuję gruby przewód z " B+ "alternatora (lub " 30 " regulatora napięcia jeśli jest to jeszcze "dynamo") podłączyć nie jak było w Maluchu do rozrusznika ale do śrubki " + " amperomierza. Do tej...
Masz tam tak zwane AC dynamo czyli alternator z magnesowym wirnikiem wirującym wokół 8 cewek.Teoretycznie taka maszyneria jest bardziej efektywna przy pracy na malych obrotach i zadowalająca na wyższych. Ładowanie powinno byc w okolicach 14,5V. Z tego co pamietam miały one problem z diodami Zenera w regulatorze a własciwie w jego cześci odpowiedzialnej...
Oczywiście jak zwykle wszyscy radzą tylko nikt pojecia nie ma .... Jakie znowu trafa, przetwornice? Jaka obcowzbudna prądnica??? Toć to zwykłe dynamo rowerowe tylko większe! Widział ktoś w dynamku wzbudzenie? Pedałowe chyba tylko :) hubiwit popatrz pod hasłem "regulator stratny) tudzież przejrzyj schematy instalacji motocyklowych gdzie alternator jest...
Jak pisałem, nie wiem dokładnie jak taką przeróbkę wykonać. Zresztą koszt takiej przeróbki, koszt napędu, czas... Jeżeli wymagania co do pracy zaliczeniowej nie są zbyt wysokie, to może kolega obniżyłby loty i zrobiłby coś podobnego z silniczkiem od dmuchawy na 12V DC napędzającym małą prądniczkę (tachoprądnicę, lub nawet dynamo od roweru). Silniczkowi...
kolega ma rację z tymi korkami. Byłem tam w piątek w G. - istny koszmar. Z tego powodu nie bacząc na przeciwności losu przesiadałem się na motocykl kiedy tylko śnieg się stopił. Pieniądze wydane na rower zwrócą się na zmarnowanym czasie podczas przymusowych postojów na nerwy nie mają ceny więc tego nie da się przeliczyć. Z odzyskiem energii to myślę...
LED w rowerze to zupełnie inna bajka. Dynamo ma ograniczoną moc i przy obciążeniu napięcie mocno spada. Żeby LED nie migał i startował od najniższych obrotów, potrzebne jest zastosowanie kilku sztuczek a nie mostka i kondensatora oraz diody LED zabezpieczonej diodą Zenera. Napięcie AC w instalacji oświetleniowej w skuterach (jednofazowy alternator)...
W tej rg też na 99 % będzie dynamo (alternator ze stałym magnesem). Mostek będzie w każdym. Różnica może być w ilości faz. No, chyba, ze znowu Japończycy zaszaleli i na światła idzie prąd zmienny, a prostowane jest napięcie do ładowania. To częsty numer w takich konstrukcjach, by nie ładować elementów na duże prądy. Goldwinger, chyba wiesz, o czym piszę...
...włączenie świateł oznacza dodatkowe hamowanie samochodu - może nie jeździli nigdy na rowerze, już nie mówiąc o tym, że w szkole chyba się nie uczyli... ja zauważyłem, że dynamo hamuje rower, jak włączę światła, zanim jeszcze przeczytałem o tym w podręczniku fizyki. Kolega powinien zauważyć że dynamo w rowerze daje prąd bezpośrednio na żarówki, a...
Palnik xenonowy osiąga swoje parametry pracy 1 do 3 sekund od załączenia. Dlatego też nie nadaje się na światłą długie, które są używane także do "błyskania" światłami. Nie wpływa też na niego dobrze częste wyłączanie i załączanie. Dlatego też stosuje się mechaniczne metody przełączania rodzaju światła. Nie wiadomo też jak na sprawność i żywotność xenonu...
Więc jeśli jest tam nagrzebane, to może być wszystko. Spotyka sie kłady bez regulatora, alternatory z regulatorem typu samochodowego, alternatory z magnesem stałym i regulatorem "stratnym", prądnice, dynama. Potrzeba więcej szczegółów. A poza tym jeśli to ktm, i do tego wyczynówka,to moto to trzęsie jak jasna chole*a. A w takich warunkach, to żadna...
Miałem alternator 24 V z Jelcza - Zauważyłem wzbudzenie z magnetyzmu szczątkowego - też hamował - wyrzuciłem regulator - zrobił się jak dynamo.Miał ponad 60 V po trójfazowym prostowniku. Jak zmieniłem wirnik na neodymowy to osiągał ponad 150 V i mocy turbiny starczało na 1.5 kW.(tylko 10 A) mogło być więcej ale nie było czym kręcić.12 V osiągał przy...
kurde ludzie widze kompletnie niemacie pojecia o samochodach popierwsze klemy to zaciski na alternatorze po drugie paski klinowe i srednica kół pasowych niemają nic wspólnego z tym jak bedzie dzialal obrotomiez (to niejest dynamo!!)alternator ma sam w sobie joz stabilizator napięcia .Najlepiej podskoczyc na najblizszy szrot(autozlomowiec) tam popytac...
Od kilku miesięcy interesuje się energią odnawialną, a wiatraki stały sie pasja . Wiele czsu poświęcam na czytanie postów i przeglądanie stron, a mam ich ok 200, poświęconych energii odnawialnej. Niestety nie znalazłem gotowego rozwiązania na małą przydomową elektrownie wiatrową. A przecież drzwi otwartych nie mam ochoty wyważać. Kiedyś dość mocno interesowałem...
... lepsza jest jednak szczotkowa ... czy jest bezszczotkowa Prądnice z magnesami trwałymi są bezszczotkowe, bo wzbudzenie pochodzi od magnesów. A teraz pomyśl: w "reglerze" do prądnicy "szczotkowej" samochodowej (lub alternatora) wydziela się kilka - kilkanaście Watów ciepła. Taki regler zbudujesz z kilku tanich elementów. Aby uzyskać stabilizację...
Wygląda jak regulator od trójfazowego regulatora stratnego jak w motocyklach. Alternator jest ze wzbudzeniem stałym wtedy (magnesy). Co to za silnik konkretnie, możesz pokazać jakieś zdjęcia tego alternatora i w wtyczki ?
Witam, panowie My tu gadu, gadu, a Kazan21 nie dostał odpowiedzi. a ja sobie myślę, iż On ową odpowiedź dostał i jak jest cokolwiek rezolutny w czytaniu i "wyławianiu śliwek z kompotu" to odpowiedź jaką tu otrzymał jest bardzo obszerna... :D Mam nadzieję, że obaj się zgodzicie na taką propozycję: Należy rozpatrywać dwa przypadki: 1. praca autonomiczna-obroty...
Nie ma i nigdy nie będzie takich alternatorów! Oczywiście że są, alternator to z definicji prądnica produkująca prąd zmienny. Poczynając od Dynama rowerowego
A po co komplikować system? Po co dorabiać układ ładowania i zasilania oraz dokładać baterię? Przecież bez problemów można kupić nowoczesny zapłon CDI i spokojnie go zastosować. I na pewno będzie to prostsze niż rozbudowa o elektrykę. mczapski - stabilizator lm nie sprawdzi się w tej aplikacji. Tutaj potrzebny byłby regulator napięcia jak w każdym dynamie...
(at)ElektrodaBot Jak ,,dobrać się" do alternatora, w WV T4 1,9 TD . Muszę go wyjąć. AI: Jaki jest rok produkcji Twojego VW T4? 1996 rok produkcji. Ciężarówka, waga: 2565 kg. AI: Czy masz dostęp do specjalistycznych narzędzi, takich jak klucze dynamometryczne lub podnośnik? Mam dostęp do wszelkich kluczy. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Aby wymontować...
1. Stabilizator liniowy to bzdura w tego typu zastosowaniu. 2. Całość dyskusji nadaje się do kosza, bo do tej pory wiemy, że autor ma jakiś "nietypowy" alternator, jakiś regulator i jakoś to ma podłączone. Ilość konkretów podanych - ZERO. 3. Z mętnych tłumaczeń wywnioskowałem, że pracuje tam coś na kształt alternatora motocyklowego, czyli trójfazowego...
Ameryki nie odkryłeś :wink: . Widzę że dopiero empiryczne stwierdzenie faktu ze dynama są niewypałem powinno ciebie przekonać. Pomyśl lepiej o zastosowaniu jakiegos alternatora ze szrotu z wbudowanym regulatorem napięcia.alternatory takie mają samochody japońskie i zachodnie. Alternato taki ładuje juz przy obrotach ok 1500 obr/min .Mogłbys zbudować...
NA PRZEWODACH WYCHODZĄCYCH JEST JAKIEŚ 10ohm I JEST RÓWNY DLA WSZYSTKICH TRZECH PAR CEWEK. ŁADOWANIE TO 30V. ZDJĘCIE ALTERNATORA/PRĄDNICY/DYNAMA W ZAŁĄCZENIU. CHYBA JEDNAK NIE DAM SAM RADY. ELEKTRYK, KTÓRY W SUMIE MNIE OLAŁ, POWIEDZIAŁ, ZE REGULATOR JEST OK, ZE 30V TO MAŁO BEZ OBCIĄŻENIA JESLI CHODZI O ŁADOWANIE. CO DO PROSTOWNIKA TO NIE WIEM. Drugi...
Niestety nie można stosować regulatorów samochodowych. taki regulator nie miałby jak regulowac napięcia, bo wzbudzenie jest magnesem stałym. Te alternatory konstrukcją bardziej przypominają dynamio rowerowe. Regulatory do motocykli to dość ciężka sprawa. Najlepiej kupić sprawną używkę. Są ludzie, którzy dorabiają takie regulatory na zamówienie. Ponoć...
alternator dynamo regulator dynamo regulator dynamo rower
workbench bramka filtr paliwa znajduje rezystor objętościowy
radio preludium glosnik sansui potecjometr
Schemat wzmacniacza ZRK TWR 12/20 - poszukiwania Odczytanie nieczytelnego zapisu z kamery - metody i narzędzia