Trzeba ustalić, jaki prąd może pobierać ten siłownik - w tym, jaki prąd popłynie przy włączaniu, zanim silnik się rozpędzi.To pewnie jest w nocie katalogowej (albo są tam dane, z których można to wyliczyć) - ale trzeba ją znaleźć, a tu nawet nie podano, co to ma być. Jeśli zasilacz jest na zbyt mały prąd, to albo zadziała zabezpieczenie i siłownik nie...
Faktycznie niedopatrzyłem zintegrowanych diod w tych MOSFETach. Mimo wszystko można dać diodę na wyjściu regulatora, a przed przełącznikiem zmiany kierunku wirowania. Przepraszam.
W którym z dwóch zaznaczonych miejsc podłączyć jeden z przewodów sieci, a w którym jeden z biegunów silnika? Nie ma to znaczenia zarówno dla pracy silnika jak i regulatora. Jest jeszcze kondensator 0,22uF 250V~. Równolegle z zasilaniem silnika, to kondensator przeciwzakłóceniowy. czy jest różnica jak podłączę silnik za regulatorem, tzn. do których...
Odpowiem tak, mam klucz King Tony 650 Nm oraz jakiś produkt PRC z siłą 1560 Nm. Nie wiem czym się różnią chińskie niutonometry, ale żadnej śruby przy kole bym nie odkręcił. Kosztował coś około 500 zł. Za dwieście zł to są zabawki dla dużych majsterkowiczów.
Witam Potrzebuję wykonać układ, za pomocą którego mógłbym sterować kierunek obrotów silnika prądu stałego zasilanego napięciem do 24V. Czyli obroty w prawo, zatrzymanie silnika, obroty w lewo. Potrzebuję schemat takiego urządzenia lub adres gdzie mógłbym nabyć gotowe takie urządzenie.
Witam. Zależy jaka moc tego silnika ale nie prościej i taniej o ile ta moc nie jest zbyt wysoka to zamontować falownik?
Podłączyć koniecznie pod regulator ze stabilizacja obrotów tak by zapobiec rozbieganiu silnika. Najlepiej zastosować regulator oparty na TDA1085: http://pdf.datasheetcatalog.com/datashee... Schemat podłączenia silnika do regulatora wraz ze zmianą kierunku obrotów: https://obrazki.elektroda.pl/9879320300_...
Witam. Zlecę wykonanie regulatora obrotów wraz z regulacją kierunku obrotów w silniku DC 12v 500W. W układ chciałbym także wpiąć amperomierz z woltomierzem który będzie pokazywał aktualne natężenie prądu silnika i napięcie na akumulatorze. Chciałbym żeby sterowanie odbywało się LEWO-STOP-PRAWO. Płynny start i stop. Regulacja w technologii PWM. Nie jestem...
Miernik do ręki i ..... Sprawdź po kolei styk: bateria - wiertarka przełącznik- regulator obrotów przełącznik kierunku obrotów sprawność baterii Powodzenia
Urządzenie prezentowane na zdjęciu nie jest falownikiem, zwykły regulator napięciowy. Potrzebujesz profesjonalny falownik do silnika 1-fazowego, przełączanie kierunku obrotów zrobisz wtedy przełącznikiem, a regulację obrotów potencjometrem. Taki falownik kosztuje dużo więcej niż ten regulator na zdjęciu.
Prawdopodobnie na regulatorze obrotów był przełącznik kierunku obrotów.
Witam ! Kierunek obrotów dobrze przełączasz. Do regulacji prędkości możesz użyć np. LM317 Google "regulator obrotów LM317" Potencjometr już uszkodziłeś. Włącznik zasilania źle narysowałeś. Regulator podłącz przed przełącznikiem kierunku. Silniczkiem DC można jeszcze sterować ( prawo/lewo i regulacja obrotów ) w inny sposób: Jeden potencjometr liniowy,...
Dzięki za info - pocieszony raczej nie jestem bo cały dzień sie bawiłem żeby zrobić to mocowanie a najlepsze jest to że motor robie na prace dyplomową i mam jeszcze tylko 2 tygodnie czy naprawde nie ma jakiegos sposobu zeby ten od cc krecił sie w prawo?? Ewentualnie jaki inny moge zastosowac najlepiej samowzbudny i z regulatorem ??
Moim zdaniem to tylko odwrócić biegunowość akumulatorów tak aby masą był "-" , a nie "+".Wstawić alternator, a rozrusznik po zmianie biegunowości nie zmieni kierunku swych obrotów.
Dzięki to jutro sobie zadzwonię do sprzedawcy... A z tym regulatorem to co ?
Może regulator i osobno przełącznik kierunku jazdy, manualny.
Tak dwukierunkowy najtańsze dostaniesz na aledrogo oznaczenie Regulator szczotkowy ESC 320A - dwukierunkowy w zasadzie bez hamulca hamulec w spuście gazu przez hamowanie zmiana kierunku obrotów. około 60 zł jest to regulator o ciągłej pracy około 45A. Silnik 15T do dużych szybkości lub wolniejszy z większym momentem obrotowym 55T. Czy przeniesienie...
Użyj regulatora od starego odkurzacz, gorzej będzie z kierunkiem prawo- lewo.
To u góry to prądniczka tacho. Tego nie podłączasz. Dzięki niej programator wie jakie obroty ma pralka. Masz tylko 4 przewody dwa od stojana i dwa od szczotek czyli wirnika. Łączysz w szereg zasilanie do szczotki z drugiej szczotki do stojana i drugi koniec stojana do zasilania. Zamiana miejscami zasilania szczotek zmieni kierunek obrotów. Silnik będzie...
A czemu się nie grzeje R1693, skoro ma większy opór? Zwarcie? Czy te elementy między bazami tranzystorów to hallotrony? Wygląda, jakby jeden z nich robił zwarcie, dlatego tranzystor C ciągle przewodzi. A może pomyliłeś końcówki cewki lub hallotronu, i układ zamiast obracać trzyma wirnik w stałym położeniu? Co się dzieje, jak go obrócisz? Zasada działania...
Być może że zdarte szczotki silnika ( spróbuj uderzyć silnikiem może szczotki się ruszą ), sprawdź zamieniając przewody silnik regulator ( zmieni się kierunek obrotów ), jeśli będzie to samo tylko odwrotne kierunki jazdy to do sprawdzenia jest też regulator. Długo użytkujesz autko.
czy sprawdzałeś regulator obrotów idz w tym kierunku
Tak ten regulator będzie odpowiedni tylko trzeba pominąć zmianę kierunku obrotów.
zgadza się ma wyłącznik jest z regulatorem i z wajchą która zmienie kierunek obrotów
A nie prościej wsadzić tam po prostu regulator dwukierunkowy?
Coś mi się wydaję że ciągniki są wyposażone w samo regulator obrotów i utrzymują zadane obroty.
czy istotny jest kierunek wstawienia kondensatora
witam mam w domu uszkodzoną wiertarkę j/w problem w tym ze oprócz standardowego regulatora obrotów i przełącznika kierunku obrotów posiada jeszcze dodatkowy moduł, podejrzewam ze jest to moduł mocy do regulatora obrotów, gdyby ktoś z szanownych Formowiczów mógł to potwierdzić lub -jeżeli sie mylę- podać jakie zadanie spełnia ten moduł. Druga prośba...
Wybaczcie za umiejscowienie tego postu w tym miescu, ale nie wiedziałem w którym dziale go napisać. Poszukuję schematu wyżej wymienionego regulatora obrotów, posiadającego kierunek prawo lewo i hamulec. Regulator musi pracowac z odbiornikeim R/C instalowanym w modelu. Znalazłem wiele takcih schematów ale niestety wszystkie mają tylko jeden kierunek...
Przy zmianie masy z (+)na (-),należy nie zapomnieć o zmianie kierunku obrotów silnika dmuchawy WARSZAWA miała dmuchawę?
No tak ale mi chodziło o podłaczenie tego w środku a nie do przedłużacza a dokładnie o schemat (rysunek) jak to powinno wyglądać od środka! Gdzie jaki kabelek żeby była regulacja obrotów zmiana kierunku itp.
Do sprawdzenia R3, poprawność wyprowadzeń LM317, kierunek D5 Brak kondensatora elektrolitycznego za mostkiem (sch. źle narysowany jest jako C4, kondensator ma być przed przekaźnikiem)
Zmierzyłeś te 2A czy strzelasz? Jak by się okazało, że prąd przy starcie nie przekracza 1A, to można do regulacji wykorzystać lm317 + l293D, wtedy masz załatwioną regulacje szybkości i kierunku.
Kondensator nie jest niezbędny do działania wiertarki. To jest kondensator przeciwzakłóceniowy i bez niego wiertarka będzie działała. Co może być przyczyną ? Jest wiele przyczyn. Może być uszkodzona wtyczka, złamany przewód zasilający. uszkodzony regulator obrotów, uszkodzony przełącznik kierunku obrotów, przerwa na uzwojeniu stojana lub wirnika, zużyte...
Ok spokojnie. Silnik to szczotkowa 550 z wkrętarki. Da się zrobić do niego regulator lub kupić nie za drogi chodzi mi o regulacje prędkości obrotowej i obroty lewo prawo. Regulator i zmiana kierunku obrotów jest wbudowana w wiertarkę, w wyłącznik. Skoro masz wkrętarkę, to masz tez regulator do takiego silniczka. Tylko, ze jest to regulator sterowany...
łączy się dlatego, że jeden ma wyjściowo 2A, a w mostku 3. Wyszło na to, że prąd przy małym wypełnieniu nie zdąży narosnąć do wartości jakiej powinienn, zanim nastąpi zmiana stanu PWMa, tak mi powiedział promotor... w każdym razie poprzez zmiane częstotliwości i zmianę trybu do fast PWM udało mi się uzyskać kontrole od jakichś 50% do 100, więc będę...
Na pierwszy rzut oka razi lichy przełącznik kierunku obrotów. On może ograniczać prąd wyjściowy regulatora. Sprawdź czy przełącznik jest dołączany wprost do silnika. Żeby silnik miał duży moment rozruchowy powinien być sterowany regulatorem, który odbiera sygnał o prędkości obrotowej silnika. Ten ze zdjęć tego nie robi.
Odwróć obroty w regulatorze. Obroty najłatwiej zmienić kartą przeznaczoną do tego regulatora ale nie wszystkie karty pozwalają na odwrócenie kierunku obrotów silnika. Wstaw oznaczenia symbol ESC i silnika.
Poustawiaj to teraz porzadnie potencjometrami - z opisu wynika, że masz ,,za głęboką" regulację prądu wirnika, po prostu regulator jest przekompensowany.
Oscyloskopu nie posiadam. Co do diody na silnik to jak sprawa będzie wyglądała gdy za regulatorem będę chciał zrobić zmianę kierunków obrotów silnika mostkiem h, tzn. jak wtedy umieścić diod-ę/y?
Szukam producenta/dystrybutora regulatorów PWM do silników DC, grzałek itp., prąd 4-5A, zasilnie 24V. Ma być gotowe pudełko: wejście sterujące np. 0-10V i zaciski do podłączenia obciążenia. Jak będzie możliwość zmiany kierunku obrotów to super.
Ta elektronika, to zasilacz silnika, bo silnik nie jest na 230V. Oczywiście jest niezbędna. Kierunek obrotów można zmieniać bez ograniczeń. A ten regulator się nie nadaje.
E tam. Są potrzebne dwa regulatory PWM+Hbridge z potencjometrami sprężyście wracającymi do 0.5R, z odpowiednio szeroką strefą wyłączenia przy zmianie kierunku.
Sprawdź czy śmigła obracają się we właściwym kierunku. Może masz zamienione przewody między regulatorem a silnikiem. Oczywiście wiesz, że zamiana miejscami 2 z 3 przewodów łączących regulator z silnikiem, powoduje zmianę kierunku obrotu danego silnika. Może tu jest błąd?
Chyba powoli łapię, zamiast kąta jest prędkość, długość impulsu odpowiada za obroty. 1. Zgadza się? 2. Co z kierunkiem? Inny zakres czasu trwania impulsu? 3. Czy prąd podawany w danych katalogowych takich regulatorów to jest szczytowy prąd wypływający na fazę czy prąd pobierany? 1. Zgadza się. 2. Dla długości impulsu od 1ms do 1.5ms obroty w jednym...
W przypadku silników, o którym wspominasz zmiana kierunku obrotów odbywa się poprzez odwrócenie biegunowości. Można zastosować różne rezystory. Przykładem jest tu regulator obrotów w samochodowym nadmuchu.
Super. Dziękuje CI za pomoc. Tak myślę czy są takie regulatory obrotów silnika które mogą mieć podany raz plus raz minus aby utrzymać prędkość obrotową ale i zmieniły się kierunki obrotów bo jak wiadomo sterownik który posiadam sam zamienia bieguny.
Mój błąd bo wysłałem zapytanie o ustawienia programatora i się wygadałem. Silnik bezszczotkowy, to zwykły silnik trójfazowy. Jeśli kręci się w złą stronę, to zamieniasz miejscami dwa dowolne przewody. Regulator nie zmieniał kierunku obrotów silnika chociaż w ustawieniach programatora była możliwość zmiany kierunku obrotów. ( Zestaw bezszczotkowy Dualsky...
Tam może być jeszcze regulator - to niekoniecznie sam silnik.
Silnik z przekładnią będzie działał jako serwomechanizm lub napęd śruby w siłowniku. Więc będę musiał zastosować też mostek H. Dlatego wole stabilizować napięcie i jedynie zmieniać polaryzację w mostku H. Jeśli to ma być serwomechanizm to i tak regulator musi sterować obrotami silnika i zmieniać kierunek, podawanie PWMa na mostek H jest najprostszym...
Z obrotami prawo - lewo nie będzie problemu, kwestia zamontowania przełącznika. Jeśli chodzi o regulację obrotów, to tak jak już napisał robokop , nie będzie ona od "0". Silniki te mają wysokie obroty więc musisz dać dość duże przełożenie. Nie wiem jak by było pod obciążeniem, ale bez obciążenia te silniki przy regulacji na triaku potrafią się rozbiegać....
Strzelam. Prądnica jest namagnesowana odwrotnie, tzn generuje napięcie tak jakby zamieniony był by plus z minusem. Trzeba połączyć prądnicę z pominięciem regulatora "na krótko", napędzić ją zgodnie z normalnym kierunkiem obrotu i zmierzyć polaryzację generowanego napięcia.
Witam . Czy zmiana kierunku obrotów ma odbywać się cyklicznie?.
A regulatory obrotów? Może idź w tym kierunku... Poza tym, nie wiatraki, tylko wentylatory.;)
Proponuję zamiast silnika podłączyć żarówkę 12-24V o mocy przynajmniej 50-100W i zobaczyć co się będzie działo. Jeśli elektronika sprawna to żarówka zaświeci. Pomiar multimetrem nic tu nie da. PS: Najbardziej podejrzany przełącznik kierunku obrotów. Przez niego wszakże płynie cały prąd silnika. Reszta przełącznika to tylko potencjometr sterujący regulatorem...
Mogę zrobić regulator, z płynną regulacją obrotów potencjometrem, oraz zmianą kierunku obrotów lewo-stop-prawo za pomocą przełącznika.
Chodzi o poprawny rozpływ prądów na wejściowe i wyjściowe tak samo jak na schemacie a zrobiłeś teraz jakby na odwrót że masa C2 odchodzi płynie od samych diod prostowniczych a potem masa kondensatora C1 prowadzi do wyjścia. Kierunek przepływu prądu ścieżki masy powinnien być taki sam jak na schemacie.
Jest to pompa hydrauliczna wielotłoczkowa o zmiennej wydajności, regulowanej hydraulicznie. Podłączenie przewodów tłocznych i ssawnych uzależnione jest od kierunku obrotów (w prawo albo w lewo). Fabrycznie - kierunek obrotów powinien być zaznaczony na korpusie, od strony napędu, prawdopodobnie będzie "w prawo". Do prawidłowe j pracy pompy potrzebny...
Poszukaj rozwiązań w regulatorach obrotów silników. Kiedyś coś takiego robiłem że jednym potencjometrem sterowałem silnik prądu stałego gdzie w pozycji środkowej silnik stał a kręcąc w lewo obroty rosły w jednym kierunku a kręcąc w prawo rosły w drugim kierunku. Potencjonetr wpięty był pomiędzy + i - zasilacza symetrycznego a suwak sterował dwoma bazami...
Dzięki jam_es za odpowiedź. Ja jestem w tym zielony, a tak jak zrozumiałem to musiałbym program wgrać w falownik. Na obrotnik do spawania to mam sobie ten silnik darować? Ja chciałem tak jak wyżej pisałem: przełącznik kierunku obrotów, regulator obrotów, start/stop pedałem nożnym. Może coś innego poszukam czy jak mi radzicie?
Możesz spróbować tego https://m.youtube.com/watch?v=4k9oyFEq7S... Wszystkiego co napisałeś nie osiągniesz ale regulacja obrotów jest oraz kierunek też po zamianie dwóch przewodów na silniku. Układ prosty i działający z każdym silnikiem kwestia doboru odpowiednich tranzystorów i elementów. Pozdrawiam...
Witam, Kupie prosty sterownik silnika krokowego 4 przewodowego. chodzi o to, by był w nim tylko przełącznik kierunku obrotów i regulator prędkości obrotowej. Chodzi o testowanie silników stosowanych w instalacjach gazowych. pozdrawiam i czekam na oferty
Ogólnie falownik wygląda na ok. Ale szczegółowo się nie wypowiem, bo takiego nie używałem. A piszę to w kontekście, w jaki sposób zmienia się tu kierunek obrotów. Jeżeli załączanie falownika i zmiana obrotów miała by się odbywać za pośrednictwem listwy zaciskowej, to sprawa wydaje się być raczej oczywista. Natomiast jeżeli ma to się odbywać za pośrednictwem...
Regulator połączony z silnikiem powoduje odwrotne obroty i spowolnioną jazdę do przodu. Zmieniaj kierunek obrotów kablami, zmień położenie przełącznika rewers. Podaj jaki to regulator.
Na rynku można dostać wyłączniki ze zmianą kierunku i regulacją obrotów. Ważny jest prąd takiego regulatora-dla 800W powinien wytrzymać 5A. Ja taki założyłem kilka lat temu-działa do teraz, brak tylko stabilizacji obrotów. W mojej wiertarce CSB 800-2RE (zielona) wpasował się idealnie. Skorzystam z okazji - w moim egzemplarzu b.szybko zużyło się łożysko...
Potencjometr niby płynnie zmienia rezystancje. Uruchomienie przy ustawieniu max jest prawdopodobne. Nie wstawię takiego jaki był, ponieważ sklep mam 30km od miejsca zamieszkania i nie mogę pojechać specjalnie. kompletny brak czasu. Kupiłem już BT136 i jak padnie to ewentualnie wtedy kupię inny ( oryginalny) Czy ktoś potwierdzi obudowę starego triaka...
Więcej niż te 14.5 V nie przekracza. Czyli "ten typ tak ma" i nic z tym nie zrobię?? Pozatym zauważyłem iż wlaczając kierunki, w rytm kierunków przygasają światła. Nie gasną, nie mrugają, a przygasają. Czy to też normalne?? Przygasają wtedy kiedy świeci kierunek.
(at)viayner Wbrew pozorom w bardzo prosty sposób - podobno ;) Wygląda to podobnie jak na zdjęciu z linku http://www.hydrogenappliances.com/boatmo... Obroty prawo/lewo załącza za pomocą sterownika wciągarki góra/dół. Obroty oczywiście w jedną i drugą stronę są maksymalne w obydwu kierunkach, z racji braku regulatora obrotów.
Regulator z wkrętarki ma wszystko co trzeba (zmiana kierunków i obroty prawie od zera) może wysterować to mechanicznie dwoma serwami, ale aparatura minimum trzy kanały.
Oj, a po co przetwornica ? ( masę wyjściową trzeba podłączyć jeśli to przetwornica izolowana, jeśli nieizolowana to masa we i wy są już połączone). Zasil NE555 z +24V przez szeregową diodę Zenera 12V (tylko nie pomyl jej kierunku - ma być katodą do +24V, anodą do NE). Wskazane wstawić kondensator 100-220 mikroF/16V na zasilaniu NE555 (po tej diodzie...
Dwa stery mocne i szybkie zmiany kierunku. Stery w osi śrub napędowych.
Witam. Jeśli to ma być niskokosztowy układ to może i regulacja na triaku jest jakimś rozwiązaniem. Ale nie umywa sie ona do sterowania poprzez przemianę częstotliwości (falownikiem). Najtańszy falownik do takiego silnika można kupić za ok 500 zł i gwarantuje on "profesjonalną" płynną zmianę obrotów i kierunków w całym zakresie. Pozdrawiam
Temat bardzo popularny na tej stronie. Przeczytaj tematy dotyczące regulatorów szczególnie "mostek H") - tam jest rozwiazanie.
Odepnij od wałka wieszaki łączące go z pancerzem i uruchom silnik z wałkiem w kierunku opuszczania. Jeżeli silnik się po kilunastu czy trochę więcej (max chyba ok 40) obrotów się wyłączy to krańcówka jest ok. Wtedy włącz silnik w kierunku podnoszenia, zatrzymaj i przekręcaj białą krańcówkę w kierunku "-". Sprawdź czy skok (liczba obrotów ) w kierunku...
Po co masz kombinować- u kogoś lub kolegów z forum znajdziesz ładowarkę do starej wkrętarki. Może zamienisz za coś innego. Gotowe i co ważniejsze bezpieczna obudowa. W gnieździe baterii można dać przełącznik kierunku obrotów. O ile dobrze liczę, 4A powinny wystarczyć? Dodano po 1 Do zmiany kierunku obrotów znalazłem [url=https://allegro.pl/oferta/regulator...
Przy prądnicy jest ważny tylko kierunek obrotów reszta nie ma znaczenia.Proszę pokazać różnice w budowie z plusem czy minusem na masę, i oczywiście nie mówimy o jakimś regulatorze od alternatora.P A widziałeś inny kierunek obrotów prądnicy... Pozdrawiam.
Witam! zwracam sie z prośbą o pomoc w podlączeniu silnika takiego jak w tym wątku http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... udało mi sie go uruchomić tak ze działał na najwyższych obrotach zwierając styki 5 i 4 a podając napięcie na 3 i 6. Nie wiem jak go podączyć aby chodził na wolnych obrotach z możliwością zmiany kierunku [lewo - prawo]....
Raczej przy zastosowaniu przekaźnika zmiana kierunku obrotów silnika, wątpię czy wytrzyma to regulator. Polecam zmianę regulatora na dwukierunkowy o sporo większej mocy.
pomiędzy kabel zółty i zielony podpinasz zarówkę. Kablel żółty podpinasz do plusa zasilacza, obudowę regulatora podpinasz do masy. Na zasilaczu masz ustawione powiedzmy 12V-zarówka swieci. Kręcisz pokrętłem regulatora zasilacza, napiecie podchodzi do góry, w pewnym momencie żarówka zgaśnie.To jest napięcie przy którym regulator odcina prąd na wirnik....
Możesz to zrobić na stycznikach. Czy masz przewidziane przyciski do sterowania? Wiemy że masz krańcówki które wyłączają na pozycji czy za nimi masz krańcówki bezpieczeństwa jeśli się nie zatrzyma na krańcówce progowej? Chciałbym zeby bylo tryb auto czyli sterowanie poprzez krancowki albo sterowanie ręczne. *Przelacznik kierunku obrotów * regulator...
Witam! Zamiast prądnicy założyć alternator najlepiej z wewnętrznym regulatorem napięcia. Co się tyczy rozrusznika to moim zdaniem elektryk nie ma racji, bo to jest silnik prądu stałego, w którym chcąc zmienić kierunek obrotów zamieniamy bieguny zasilania. W twoim wypadku trzeba by może dobrać z jakiegoś innego ( z "-" na masie) samochodu. Chodzi oto...
A sam regulator obrotów i zmiana kierunków przez przekaźniki byłaby obejściem całej skomplikowanej artylerii jaką ma w sobie falownik ?! Oczywiście min. sterowania prze AVR też by się przydało. Byłoby wtedy chyba mniej wybuchów na początek :D
i jeden działał od razu, a drugi coś nie chce. Coś pokrochmalone w połączeniach - wyjmij 555 z podstawki i pomierz rezystancje w charakterystycznych punktach układu, sprawdź też czy nie pokręciłes kierunków wlutowania diod.
Witam.Mam problem i prosilbym Was o jakakolwiek pomoc. Mam do zrobienia projekt na zaliczenie [i]Regulatora prędkości i kierunku obrotów silnika DC 12V / 100 W. Kombinowałem już z układem 555 w połączeniu z tranzysotrm MOSFET BUZ11, ale przy starcie silnika jara sie tranzystor. Czy mógłby ktoś z Was podać mi jakiś gotowy schemat takiego ragulatora,...
Jest napisane: Pro-20 A Brushless ESC 2-4S Lipol BEC 5V/2A To wszystko ok można nawet użyć na przykład pakietu 3S 11,1V. Pamiętaj że zmianę obrotów możesz wykonać tylko przez zamianę przewodów podłączonych do silnika z regulatora, aby uzyskać lewy lub prawy kierunek obrotów tylko przewodami zewnętrznymi, środkowy kabel regulatora z środkowym kablem...
Czyli muszę się wyposażyć w regulator dwukierunkowy, bo ten który mam teraz jest tylko jedno kierunkowy(nie spotyka się chyba samolotów ze wstecznym). Spotyka się. Dość popularne np. w akrobacji halowej. Ale stosuje się odwracacz ciągu lub zmianę skoku łopat. Zmiana kierunku obrotów silnika w czasie lotów, spowodowała by odkręcenie się piasty śmigła....
Nie. Zwykły od Hdd :P Chcę od czegoś zacząć żeby nie wyszło za drogo :) Przewijać go nie będe bo niejestem w stanie go rozłożyć :P Mam jeszcze pytanie. W takich silnikach da sie zmienić kierunek obrotu ?
(at)gacore W tym falowniku jest tzw. proste pozycjonowanie czyli jazda z prędkością nr 1, i dojazd(pełzanie) z prędkością nr 2. W większości aplikacji jest to wystarczające. Dodano po 3 (at)rariusz Ja robiłem coś podobnego z wykorzystaniem PLC S7-1200, Falownika Omron MX2. Enkoder był wpięty na sterownik PLC w którym zrealizowany był regulator PID....
To zależy jaki wentylator zamontowany jest w alternatorze. Np. w alternatorze A2 montowanym w Bizonie łopatki są umieszczone promieniowo i kierunek obrotów nie ma znaczenia. Natomiast np. w A 124 łopatki są pod kątem i przy zmianie kierunku obrotów nie będzie chłodzenia.
Co to za silnik ? Szczotkowy prądu stałego? Zmiana obrotów to nie problem. wystarczy regulator umieścić przed przekaznikiem zmieniającym kierunek. Możesz zastosować regulację PWM Na priv wysłałem przykładowy link...
Regulatorem to będziesz regulował obrotami/prędkością/ ,ten regulator do tego służy. Zamiana wyprowadzeń do szczotek nie zawsze spełni to czego oczekujesz jeżeli silnik był konstruowany na konkretny kierunek obrotów .
regulator obrotów we wkrętarkach działa na zasadzie zmiany szerokości impulsów zasilających silnik, dzięki czemu traci się w nim mała moc. No i średni prąd jest odpowiednio mniejszy. Najprościej włożyć w szereg (przed przełącznikiem kierunku obrotów) taki właśnie regulator - koszt kilkanaście zł - można dobrać takie obroty jakie są potrzebne.
Graficzne wyobrażenie regulatora obrotów. Czyli układu regulującego prędkość, a czasem też i kierunek pracy, silnika.
dzięki za wyczerpującą odp. W takim razie masz może pomysł na jakiś regulator który szybko by reagował na zmianę kierunku obrotu (chociaż przy początkowym zakresie obrotów będzie działał z żyroskopem wiec musi dość szybko reagować ).Parametry to minimum 12V i około 40A Pozdrawiam Arek
raczej nie znajdziesz gotowego schematu , szczególnie jeżeli chodzi o układ z mikrokontrolerem , po prostu musisz sam dobrać odpowiednie elementy i napisać stosowny program , ogólną zasadę masz już napisaną jeżeli chodzi o propozycję w wersji analogowej dla silnika DC to przejrzyj działy "warsztat" oraz "inne" jak się nie mylę był tam schemat regulatora...
nie sprawdzałem, a trzeba to sprawdzi wizualnie bo jest dużo rozbierania aby się tam dostać. To podstawowe sprawdzenie. Trudno mi sobie wyobrazić trudny dostęp do szczotek... Obwód między E- a E+ jaką ma rezystancję (regulator odłączony)? jakie powinno być na nim napięcie? Do 48V DC. Można się jeszcze zastanowić czy przyczyna nie leży w zaniku magnetyzmu...
Można zbudować regulator w układzie mostka ale prościej sterować kierunkiem obrotów z drugiego portu. Kuba w przypływie dobroci przerobił kiedyś soft do takiego sterowania ale tylko jednym silnikiem.
Jak prądnica po podłączeniu akumulatora kręci sie w przeciwną stronę niż strzałka, to są zamienione końce uzwojenia DF (stojana), trzeba je zamienić i przemagnesować prądnicę, tj wymusić ręką prawidłowy kierunek obrotów przy podłączaniu akumulatora. Regulator napięcia: 61 szczotka i kontrolka, DF stojan, D- masa,B+ akumulator
Czy ten schemat modelarskiego regulatora obrotów będzie poprawny? To jest lipa jakaś a nie regulator obrotów. Z odbiornika wychodzi sygnał PPM o ściśle określonych przedziałach czasowych, gdzie kierunek i obroty silnika zależne są od czasu trwania impulsów. Nie da się tego "pożenić" z regulatorem napięcia przedstawionym na rysunku. W sieci jest pod...
Regulator zbudowany jest na NE555(??): https://obrazki.elektroda.pl/2013464000_... Sprawdzić należy zewnętrzny tranzystor, uszkodzenie układu może być skutkiem zwarcia w obwodzie bramki. Powinna też być podłączona na zewnątrz regulatora dioda zabezpieczająca: https://obrazki.elektroda.pl/6690166200_... Jest ona podłączona...
regulator kierunek obrót silnik rozrusznik kierunek obrót kierunek obrót rozrusznik
piosenka radia zakładanie nowych tematów livebox router bezprzewodowo
Błąd 3.0 w sterowniku Skalar 2025 RTH - co oznacza? Audi A3 8L - Kod błędu 18062: Przyczyny i Rozwiązania