Faktycznie niedopatrzyłem zintegrowanych diod w tych MOSFETach. Mimo wszystko można dać diodę na wyjściu regulatora, a przed przełącznikiem zmiany kierunku wirowania. Przepraszam.
Witam Potrzebuję wykonać układ, za pomocą którego mógłbym sterować kierunek obrotów silnika prądu stałego zasilanego napięciem do 24V. Czyli obroty w prawo, zatrzymanie silnika, obroty w lewo. Potrzebuję schemat takiego urządzenia lub adres gdzie mógłbym nabyć gotowe takie urządzenie.
Podłączyć koniecznie pod regulator ze stabilizacja obrotów tak by zapobiec rozbieganiu silnika. Najlepiej zastosować regulator oparty na TDA1085: http://pdf.datasheetcatalog.com/datashee... Schemat podłączenia silnika do regulatora wraz ze zmianą kierunku obrotów: https://obrazki.elektroda.pl/9879320300_...
W którym z dwóch zaznaczonych miejsc podłączyć jeden z przewodów sieci, a w którym jeden z biegunów silnika? Nie ma to znaczenia zarówno dla pracy silnika jak i regulatora. Jest jeszcze kondensator 0,22uF 250V~. Równolegle z zasilaniem silnika, to kondensator przeciwzakłóceniowy. czy jest różnica jak podłączę silnik za regulatorem, tzn. do których...
Urządzenie prezentowane na zdjęciu nie jest falownikiem, zwykły regulator napięciowy. Potrzebujesz profesjonalny falownik do silnika 1-fazowego, przełączanie kierunku obrotów zrobisz wtedy przełącznikiem, a regulację obrotów potencjometrem. Taki falownik kosztuje dużo więcej niż ten regulator na zdjęciu.
czy włącznik przy tym regulatorze zmienia kierunek pracy takiego siłownika, czy tylko włącza i wyłącza? Włącznik nie, ale zworka zmienia kierunek. Aby zmienić kierunek pracy silnika, wystarczy zamienić linie zworek ?CCW? i ?CW? z tyłu sterownika.
Prawdopodobnie na regulatorze obrotów był przełącznik kierunku obrotów.
Witam. Zlecę wykonanie regulatora obrotów wraz z regulacją kierunku obrotów w silniku DC 12v 500W. W układ chciałbym także wpiąć amperomierz z woltomierzem który będzie pokazywał aktualne natężenie prądu silnika i napięcie na akumulatorze. Chciałbym żeby sterowanie odbywało się LEWO-STOP-PRAWO. Płynny start i stop. Regulacja w technologii PWM. Nie jestem...
Może regulator i osobno przełącznik kierunku jazdy, manualny.
To u góry to prądniczka tacho. Tego nie podłączasz. Dzięki niej programator wie jakie obroty ma pralka. Masz tylko 4 przewody dwa od stojana i dwa od szczotek czyli wirnika. Łączysz w szereg zasilanie do szczotki z drugiej szczotki do stojana i drugi koniec stojana do zasilania. Zamiana miejscami zasilania szczotek zmieni kierunek obrotów. Silnik będzie...
Sprawdź czy śmigła obracają się we właściwym kierunku. Może masz zamienione przewody między regulatorem a silnikiem. Oczywiście wiesz, że zamiana miejscami 2 z 3 przewodów łączących regulator z silnikiem, powoduje zmianę kierunku obrotu danego silnika. Może tu jest błąd?
A czemu się nie grzeje R1693, skoro ma większy opór? Zwarcie? Czy te elementy między bazami tranzystorów to hallotrony? Wygląda, jakby jeden z nich robił zwarcie, dlatego tranzystor C ciągle przewodzi. A może pomyliłeś końcówki cewki lub hallotronu, i układ zamiast obracać trzyma wirnik w stałym położeniu? Co się dzieje, jak go obrócisz? Zasada działania...
Tak dwukierunkowy najtańsze dostaniesz na aledrogo oznaczenie Regulator szczotkowy ESC 320A - dwukierunkowy w zasadzie bez hamulca hamulec w spuście gazu przez hamowanie zmiana kierunku obrotów. około 60 zł jest to regulator o ciągłej pracy około 45A. Silnik 15T do dużych szybkości lub wolniejszy z większym momentem obrotowym 55T. Czy przeniesienie...
A nie prościej wsadzić tam po prostu regulator dwukierunkowy?
Ta elektronika, to zasilacz silnika, bo silnik nie jest na 230V. Oczywiście jest niezbędna. Kierunek obrotów można zmieniać bez ograniczeń. A ten regulator się nie nadaje.
Oscyloskopu nie posiadam. Co do diody na silnik to jak sprawa będzie wyglądała gdy za regulatorem będę chciał zrobić zmianę kierunków obrotów silnika mostkiem h, tzn. jak wtedy umieścić diod-ę/y?
Przy zmianie masy z (+)na (-),należy nie zapomnieć o zmianie kierunku obrotów silnika dmuchawy WARSZAWA miała dmuchawę?
Do sprawdzenia R3, poprawność wyprowadzeń LM317, kierunek D5 Brak kondensatora elektrolitycznego za mostkiem (sch. źle narysowany jest jako C4, kondensator ma być przed przekaźnikiem)
Zmierzyłeś te 2A czy strzelasz? Jak by się okazało, że prąd przy starcie nie przekracza 1A, to można do regulacji wykorzystać lm317 + l293D, wtedy masz załatwioną regulacje szybkości i kierunku.
W przypadku silników, o którym wspominasz zmiana kierunku obrotów odbywa się poprzez odwrócenie biegunowości. Można zastosować różne rezystory. Przykładem jest tu regulator obrotów w samochodowym nadmuchu.
Poszukaj rozwiązań w regulatorach obrotów silników. Kiedyś coś takiego robiłem że jednym potencjometrem sterowałem silnik prądu stałego gdzie w pozycji środkowej silnik stał a kręcąc w lewo obroty rosły w jednym kierunku a kręcąc w prawo rosły w drugim kierunku. Potencjonetr wpięty był pomiędzy + i - zasilacza symetrycznego a suwak sterował dwoma bazami...
Ja w swoim warsztacie do napędu maszyn tokarka , frezarka , wiertarka (i jeden zestaw falownik i silnik w zapasie ) stosuję falowniki Emerson 0.5 i 0,75 kW. Jeden w tokarce to klon Carlo Gavazzi . Falownik prosty w obsłudze , 10 podstawowych parametrów silnika ustawiane z panela , wyprowadzony potencjometr i przełącznik zmiany kierunku obrotów w dogodne...
Odwróć obroty w regulatorze. Obroty najłatwiej zmienić kartą przeznaczoną do tego regulatora ale nie wszystkie karty pozwalają na odwrócenie kierunku obrotów silnika. Wstaw oznaczenia symbol ESC i silnika.
Mój błąd bo wysłałem zapytanie o ustawienia programatora i się wygadałem. Silnik bezszczotkowy, to zwykły silnik trójfazowy. Jeśli kręci się w złą stronę, to zamieniasz miejscami dwa dowolne przewody. Regulator nie zmieniał kierunku obrotów silnika chociaż w ustawieniach programatora była możliwość zmiany kierunku obrotów. ( Zestaw bezszczotkowy Dualsky...
łączy się dlatego, że jeden ma wyjściowo 2A, a w mostku 3. Wyszło na to, że prąd przy małym wypełnieniu nie zdąży narosnąć do wartości jakiej powinienn, zanim nastąpi zmiana stanu PWMa, tak mi powiedział promotor... w każdym razie poprzez zmiane częstotliwości i zmianę trybu do fast PWM udało mi się uzyskać kontrole od jakichś 50% do 100, więc będę...
Poustawiaj to teraz porzadnie potencjometrami - z opisu wynika, że masz ,,za głęboką" regulację prądu wirnika, po prostu regulator jest przekompensowany.
Witam. Zależy jaka moc tego silnika ale nie prościej i taniej o ile ta moc nie jest zbyt wysoka to zamontować falownik?
Być może że zdarte szczotki silnika ( spróbuj uderzyć silnikiem może szczotki się ruszą ), sprawdź zamieniając przewody silnik regulator ( zmieni się kierunek obrotów ), jeśli będzie to samo tylko odwrotne kierunki jazdy to do sprawdzenia jest też regulator. Długo użytkujesz autko.
Silnik z przekładnią będzie działał jako serwomechanizm lub napęd śruby w siłowniku. Więc będę musiał zastosować też mostek H. Dlatego wole stabilizować napięcie i jedynie zmieniać polaryzację w mostku H. Jeśli to ma być serwomechanizm to i tak regulator musi sterować obrotami silnika i zmieniać kierunek, podawanie PWMa na mostek H jest najprostszym...
Proponuję zamiast silnika podłączyć żarówkę 12-24V o mocy przynajmniej 50-100W i zobaczyć co się będzie działo. Jeśli elektronika sprawna to żarówka zaświeci. Pomiar multimetrem nic tu nie da. PS: Najbardziej podejrzany przełącznik kierunku obrotów. Przez niego wszakże płynie cały prąd silnika. Reszta przełącznika to tylko potencjometr sterujący regulatorem...
Z obrotami prawo - lewo nie będzie problemu, kwestia zamontowania przełącznika. Jeśli chodzi o regulację obrotów, to tak jak już napisał robokop , nie będzie ona od "0". Silniki te mają wysokie obroty więc musisz dać dość duże przełożenie. Nie wiem jak by było pod obciążeniem, ale bez obciążenia te silniki przy regulacji na triaku potrafią się rozbiegać....
Tam może być jeszcze regulator - to niekoniecznie sam silnik.
Super. Dziękuje CI za pomoc. Tak myślę czy są takie regulatory obrotów silnika które mogą mieć podany raz plus raz minus aby utrzymać prędkość obrotową ale i zmieniły się kierunki obrotów bo jak wiadomo sterownik który posiadam sam zamienia bieguny.
Możesz spróbować tego https://m.youtube.com/watch?v=4k9oyFEq7S... Wszystkiego co napisałeś nie osiągniesz ale regulacja obrotów jest oraz kierunek też po zamianie dwóch przewodów na silniku. Układ prosty i działający z każdym silnikiem kwestia doboru odpowiednich tranzystorów i elementów. Pozdrawiam...
Na pierwszy rzut oka razi lichy przełącznik kierunku obrotów. On może ograniczać prąd wyjściowy regulatora. Sprawdź czy przełącznik jest dołączany wprost do silnika. Żeby silnik miał duży moment rozruchowy powinien być sterowany regulatorem, który odbiera sygnał o prędkości obrotowej silnika. Ten ze zdjęć tego nie robi.
Witam. Jeśli to ma być niskokosztowy układ to może i regulacja na triaku jest jakimś rozwiązaniem. Ale nie umywa sie ona do sterowania poprzez przemianę częstotliwości (falownikiem). Najtańszy falownik do takiego silnika można kupić za ok 500 zł i gwarantuje on "profesjonalną" płynną zmianę obrotów i kierunków w całym zakresie. Pozdrawiam
Witam ! Kierunek obrotów dobrze przełączasz. Do regulacji prędkości możesz użyć np. LM317 Google "regulator obrotów LM317" Potencjometr już uszkodziłeś. Włącznik zasilania źle narysowałeś. Regulator podłącz przed przełącznikiem kierunku. Silniczkiem DC można jeszcze sterować ( prawo/lewo i regulacja obrotów ) w inny sposób: Jeden potencjometr liniowy,...
Regulator obrotów do modelu RC napewno rezystor ( opornik ) z odczepem do regulacji obrotów silnika Nawet dokładnie nie wiemy, czy chodzi o regulację obrotów, czy o zmianę kierunku biegu silnika.
Potencjometr niby płynnie zmienia rezystancje. Uruchomienie przy ustawieniu max jest prawdopodobne. Nie wstawię takiego jaki był, ponieważ sklep mam 30km od miejsca zamieszkania i nie mogę pojechać specjalnie. kompletny brak czasu. Kupiłem już BT136 i jak padnie to ewentualnie wtedy kupię inny ( oryginalny) Czy ktoś potwierdzi obudowę starego triaka...
Witam, Kupie prosty sterownik silnika krokowego 4 przewodowego. chodzi o to, by był w nim tylko przełącznik kierunku obrotów i regulator prędkości obrotowej. Chodzi o testowanie silników stosowanych w instalacjach gazowych. pozdrawiam i czekam na oferty
Odepnij od wałka wieszaki łączące go z pancerzem i uruchom silnik z wałkiem w kierunku opuszczania. Jeżeli silnik się po kilunastu czy trochę więcej (max chyba ok 40) obrotów się wyłączy to krańcówka jest ok. Wtedy włącz silnik w kierunku podnoszenia, zatrzymaj i przekręcaj białą krańcówkę w kierunku "-". Sprawdź czy skok (liczba obrotów ) w kierunku...
Czasem można dostać używane sterowniki na allegro lub na forum cnc, okazja to cena ok 100-150 zł. Sterowanie +-10 V. Regulatory z modeli chyba będą za słabe. Są jeszcze regulatory z silników rowerów elektrycznych, ale nie wiem czy można zmieniać kierunek obrotów. Na allegro też widziałem tani sterownik BLDC z jakieś pralki.
Miernik do ręki i ..... Sprawdź po kolei styk: bateria - wiertarka przełącznik- regulator obrotów przełącznik kierunku obrotów sprawność baterii Powodzenia
Dwa stery mocne i szybkie zmiany kierunku. Stery w osi śrub napędowych.
Nic nie chwytasz. Aby silnik się obracał w przeciwnym kierunku nagle musi mieć zmienione bieguny + i - staje się - i +. Aby silnik się obracał potrzebny jest regulator, to on odpowiada za prędkość obracania się silnika, oraz gdy regulator jest np samochodowy, to odpowiada za kierunek obrotów i czegoś takiego potrzebujesz i pod to dobrać silnik. Natomiast...
Nie. Zwykły od Hdd :P Chcę od czegoś zacząć żeby nie wyszło za drogo :) Przewijać go nie będe bo niejestem w stanie go rozłożyć :P Mam jeszcze pytanie. W takich silnikach da sie zmienić kierunek obrotu ?
Styczniki sprawdzone,również styki ślizgacza regulatora oporowego. Silniki nie posiadają tachoprądnic. Pzdr.:idea:
Oj, a po co przetwornica ? ( masę wyjściową trzeba podłączyć jeśli to przetwornica izolowana, jeśli nieizolowana to masa we i wy są już połączone). Zasil NE555 z +24V przez szeregową diodę Zenera 12V (tylko nie pomyl jej kierunku - ma być katodą do +24V, anodą do NE). Wskazane wstawić kondensator 100-220 mikroF/16V na zasilaniu NE555 (po tej diodzie...
Raczej przy zastosowaniu przekaźnika zmiana kierunku obrotów silnika, wątpię czy wytrzyma to regulator. Polecam zmianę regulatora na dwukierunkowy o sporo większej mocy.
(at)viayner Wbrew pozorom w bardzo prosty sposób - podobno ;) Wygląda to podobnie jak na zdjęciu z linku http://www.hydrogenappliances.com/boatmo... Obroty prawo/lewo załącza za pomocą sterownika wciągarki góra/dół. Obroty oczywiście w jedną i drugą stronę są maksymalne w obydwu kierunkach, z racji braku regulatora obrotów.
Witam.Mam problem i prosilbym Was o jakakolwiek pomoc. Mam do zrobienia projekt na zaliczenie [i]Regulatora prędkości i kierunku obrotów silnika DC 12V / 100 W. Kombinowałem już z układem 555 w połączeniu z tranzysotrm MOSFET BUZ11, ale przy starcie silnika jara sie tranzystor. Czy mógłby ktoś z Was podać mi jakiś gotowy schemat takiego ragulatora,...
Co to za silnik ? Szczotkowy prądu stałego? Zmiana obrotów to nie problem. wystarczy regulator umieścić przed przekaznikiem zmieniającym kierunek. Możesz zastosować regulację PWM Na priv wysłałem przykładowy link...
Po co masz kombinować- u kogoś lub kolegów z forum znajdziesz ładowarkę do starej wkrętarki. Może zamienisz za coś innego. Gotowe i co ważniejsze bezpieczna obudowa. W gnieździe baterii można dać przełącznik kierunku obrotów. O ile dobrze liczę, 4A powinny wystarczyć? Dodano po 1 Do zmiany kierunku obrotów znalazłem [url=https://allegro.pl/oferta/regulator...
Jest napisane: Pro-20 A Brushless ESC 2-4S Lipol BEC 5V/2A To wszystko ok można nawet użyć na przykład pakietu 3S 11,1V. Pamiętaj że zmianę obrotów możesz wykonać tylko przez zamianę przewodów podłączonych do silnika z regulatora, aby uzyskać lewy lub prawy kierunek obrotów tylko przewodami zewnętrznymi, środkowy kabel regulatora z środkowym kablem...
Regulator połączony z silnikiem powoduje odwrotne obroty i spowolnioną jazdę do przodu. Zmieniaj kierunek obrotów kablami, zmień położenie przełącznika rewers. Podaj jaki to regulator.
Witam! Zamiast prądnicy założyć alternator najlepiej z wewnętrznym regulatorem napięcia. Co się tyczy rozrusznika to moim zdaniem elektryk nie ma racji, bo to jest silnik prądu stałego, w którym chcąc zmienić kierunek obrotów zamieniamy bieguny zasilania. W twoim wypadku trzeba by może dobrać z jakiegoś innego ( z "-" na masie) samochodu. Chodzi oto...
Wszystko cacy, ale nie napisałeś jakie to ma być sprzęzenie-dwustanowe ( np reagujące na jakieś krańcowe położenie wału silnika) czy liniowe ( mierzące w sposób płynny prędkość obrotową, moment obrotowy, rzeczywisty kierunek obrotów wału).
Przeczytałem w miarę ze zrozumieniem te twoje posty,i wywnioskowałem że posiadasz zestaw nadawczo - odbiorczy pracujący na częstotliwości 40 Mhz.Przy jego pomocy chcesz zdalnie sterować pracą silników elektrycznych ( 12v).Biorąc pod uwagę pobór prądu przez silnik nie jest możliwe , ani nawet się nie stosuje podłączania bezpośrednio silnika do odbiornika...
Graficzne wyobrażenie regulatora obrotów. Czyli układu regulującego prędkość, a czasem też i kierunek pracy, silnika.
Regulatorem to będziesz regulował obrotami/prędkością/ ,ten regulator do tego służy. Zamiana wyprowadzeń do szczotek nie zawsze spełni to czego oczekujesz jeżeli silnik był konstruowany na konkretny kierunek obrotów .
do czego to ma być konkretnie zastosowane ? może wystarczy układ do zmiany polaryzacji na przekaźnikach , lub regulator obrotów silnika DC z zmianą kierunku niestety cena układów scalonych jest proporcjonalna do prądu silnika
zamiana wsuwek w gnieździe skutkuje zmianą obrotów Ok, rozumiem. Ale w dalszym ciągu nic nie napisałeś, czy silnik pracuje, gdy jeden z biegunów zasilania podepniemy pod obudowę (elementy metalowe silnika) A drugi z biegunów podepniemy pod jeden z tych pinów :?: Była by to ważna informacja. Dalej. i otwór z regulacją mam nadzieję. No niestety muszę...
podpowiem hasło "silnik repulsyjny", bardzo prosta regulacja obrotów...... Repulsyjny ? Już przez Starych Indian zapomniany? Coś takiego ? Z przestawialnymi szczotkami silnik ?? Będzie sobie regulował obroty mechanicznie, łancuszkiem od sracza :cry: . W kierunku Hyde Parku - na Wesoło sterujesz ?
sory że odświerzam temat z przed prawie roku :/ ale mam małe pytanie co do tych regli a mianowicie one z tego co widze wszystkie są jednokierunkowe a mi trzeba by taki regulatorek do silnika w samochodzie (czyli żeby działał w dwa kierunki ) :) tylko nigdzie nie moge takiego rozwiązania znaleść :(
Bez rodzaju silnika ani rusz.
Czy ten schemat modelarskiego regulatora obrotów będzie poprawny? To jest lipa jakaś a nie regulator obrotów. Z odbiornika wychodzi sygnał PPM o ściśle określonych przedziałach czasowych, gdzie kierunek i obroty silnika zależne są od czasu trwania impulsów. Nie da się tego "pożenić" z regulatorem napięcia przedstawionym na rysunku. W sieci jest pod...
Nie wiem czy tester serw na NE555 będzie nadawał się do sterowania. Układ połączeń silnik / regulator bezszczotkowy - https://obrazki.elektroda.pl/7013337900_... Ale powinien być zachowany kierunek obrotów silnika że względu na kierunek zwojów gwintu L/P. CW - zgodnie ze wskazówkami zegara CCW - przeciwnie do obrotu wskazówek zegara.
Aparatura nie ma żadnej kierunkowości. To regulator, sterujący silnikiem, po odebraniu sygnału z odbiornika, ustala kierunek obrotów i reguluje prędkość obrotu silnika. Regulatory lotnicze są jednokierunkowe. Bo śmigła pracują w jedną stronę. Do samochodów i łódek stosuje się dwukierunkowe, pozwalające na zmianę kierunku obrotów. Co do budowy, najprościej...
Witam! zwracam sie z prośbą o pomoc w podlączeniu silnika takiego jak w tym wątku http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... udało mi sie go uruchomić tak ze działał na najwyższych obrotach zwierając styki 5 i 4 a podając napięcie na 3 i 6. Nie wiem jak go podączyć aby chodził na wolnych obrotach z możliwością zmiany kierunku [lewo - prawo]....
Chyba powoli łapię, zamiast kąta jest prędkość, długość impulsu odpowiada za obroty. 1. Zgadza się? 2. Co z kierunkiem? Inny zakres czasu trwania impulsu? 3. Czy prąd podawany w danych katalogowych takich regulatorów to jest szczytowy prąd wypływający na fazę czy prąd pobierany? 1. Zgadza się. 2. Dla długości impulsu od 1ms do 1.5ms obroty w jednym...
Opóznienie jest- około 1s Aktualnie nie sterujemy prądem silnika tylko sterujemy tą zasuwą.Norma to jakieś 20 do 22A MAX. Gdy momentalnie wsuniemy rurę zbyt głęboko i z 18A podniesie nam do 27A to po kilku-kilkunastu sekundach silnik gaśnie(wywala wyłącznik nadprądowy c25 3p).PID trochę mnie przerasta dlatego zastanawiam się nad przekaznikiem nadzorczym...
Dzięki jam_es za odpowiedź. Ja jestem w tym zielony, a tak jak zrozumiałem to musiałbym program wgrać w falownik. Na obrotnik do spawania to mam sobie ten silnik darować? Ja chciałem tak jak wyżej pisałem: przełącznik kierunku obrotów, regulator obrotów, start/stop pedałem nożnym. Może coś innego poszukam czy jak mi radzicie?
Czyli muszę się wyposażyć w regulator dwukierunkowy, bo ten który mam teraz jest tylko jedno kierunkowy(nie spotyka się chyba samolotów ze wstecznym). Spotyka się. Dość popularne np. w akrobacji halowej. Ale stosuje się odwracacz ciągu lub zmianę skoku łopat. Zmiana kierunku obrotów silnika w czasie lotów, spowodowała by odkręcenie się piasty śmigła....
Zacisk 4 i 7 - 230V . Zacisk 8 i 4 lub 7 kondensator (w zależności od kierunku obrotów).
Najlepiej zastosować porządną aparaturę RC z mikserem. Mikser do statecznika typu V załatwi sprawę. Działa na tej zasadzie że jeśli wychylimy drążek do góry oba serwa idą do góry (ewentualnie załączyć rewersy) na dół oba na dół, w lewo jeden do góry drugi na dół itd. Stosując zamiast serw regulatory uzyskasz sterowanie silnikami. Mało tego kiedy wychylisz...
Z lewej strony masz : Bat+ i Bat- tu podłączasz akumulator 14V. Kan+ i Kan- to zasilanie odbiornika napięciem 5V, również zasili Ci serwo steru kierunku, Signal to impulsy z odbiornika do regulacji prędkości obrotowej silnika który łączysz do zacisków z prawej strony schematu. Ten regulator spełnia dwie funkcje, reguluje obroty silnika i dostarcza napięcia...
Regulator z wkrętarki ma wszystko co trzeba (zmiana kierunków i obroty prawie od zera) może wysterować to mechanicznie dwoma serwami, ale aparatura minimum trzy kanały.
Panowie, kiedy skończycie wypisywać te swoje mądrości będace w rzeczywistości bzdurami ? (at)mickiewicz13 Napisałem ci wyraźnie co i jak, tym bardziej że z tymi silnikami mam do czynienia na codzień. Chinczycy wstawiają je do napędow automatyki w różnych maszynach, w AGD itp. Zaletą tych silników jest możliwość precyzyjnej regulacji obrotów z PWM i...
..A czy to nie jest tylko do serw? Bo mi chodzi raczej aby regulowac tym szybkosc obrotow silnika, a z tego co widze to to dziala troche inaczej. W odbiorniku RC nie ma osobnego wejścia na silnik i osobnego do sterowania serw. Identyczny sygnał steruje praca serw jak i obrotami silnika. To Ty decydujesz na którym kanale są lotki, kierunek, silnik....
Zamieniłem końce uzwojeń wirnika i silnik kręci się w drugą stronę. Szczerze mówiąc, nie przyglądałem się czy silnik iskrzy czy nie, ale po podłączeniu regulatora KDSF35 można regulować obroty praktycznie od zera do maksymalnych. (Silnik pochodzi ze starego odkurzacza Zelmer). Czy w tych silnikach, zmiana kierunku wirowania nie wpłynie niekorzystnie...
Silnik posiada 8 szt przewodów . Chciałbym go uruchomić, ale nie wiem jak podłączyć go. Nie wiem, które uzwojenia są główne, które rozruchowe. Proszę o informacje oraz jakiś schemat podłączenia tego silnika, żeby można było wykorzystać jego możliwości - różne prędkości obrotowe oraz kierunek . Silnik był stosowany w pralce np. Siemens Siwamat Plus...
Do regulacji prędkości obrotowej tego silnika służył regulator PWM od chińskich skuterów z manetką i przekaźniki samochodowe na 24 V do zmiany kierunku obrotów. Niestety układ ten był awaryjny, być może przez złą obsługę, np. zmiana kierunku obrotów przy załączonej manetce, albo przez zużycie silnika, który pobierał więcej prądu niż wskazywała jego...
Kolejność podłączenia przewodów w "trójfazowym" silniku bezszczotkowym nie ma znaczenia. W przypadku złego kierunku obrotów, zamienia się miejscami dwa, dowolne przewody z trzech.
Opis jest dość mętny. Zrozumiałem go w ten sposób, że mechanizm ma pracować cyklicznie, nawrotnie, ze stałą drogą, po której przemieszcza się wózek a silnik ma w gore jechać z jedną prędkością a w dół z inną. Dodatkowo obie te prędkości mają być niezależnie regulowane. Mikrokontroler będzie tu oczywiście najtańszy ale można to zrobić i w inny sposób....
TUR2 to raptem 80W jak się nie mylę , więc mocy co kot napłakał. Myślę, że skoro pracował z regulatorem rezystancyjnym to dlaczego nie iść w tym kierunku (wspomniane żarówki 15W np.) Trudno pomagać jak autor robi tajemnicę z czym to ma pracować. I te 5h, których ten silnik może nie przeżyć....
(at)gacore W tym falowniku jest tzw. proste pozycjonowanie czyli jazda z prędkością nr 1, i dojazd(pełzanie) z prędkością nr 2. W większości aplikacji jest to wystarczające. Dodano po 3 (at)rariusz Ja robiłem coś podobnego z wykorzystaniem PLC S7-1200, Falownika Omron MX2. Enkoder był wpięty na sterownik PLC w którym zrealizowany był regulator PID....
Przecież logiczne każde obniżenie napięcia wydłuży czas pracy tym bardziej w tych nowoczesnych z miękkim startem Raczej to nie był nowoczesny silnik bo chodził w zwykłym odkurzaczu z wyłącznikiem bez żadnego regulatora. Z regulatorem pracował poniżej połowy swojej nominalnej mocy i szczotki poszły w miesiąc do zera. A zasłużony to myślałem że to masz...
a jak z zmianą kierunku obrotów silnika ? zimą chciałbym sobie właśnie do silnika sprawić taki bajer by miec płynna regulację wraz ze zmianą obrotów prawe , lewe
Jest to typowy regulator fazowy na triaku. Możesz regulować obroty silnika,przy mniejszych moc napewno będzie mniejsza.
Witam, poszukuje gotowego (niedrogiego) urządzenia do regulacji obrotów silnika indukcyjnego 230 VAC z możliwością zmiany kierunku. Te wszystkie na Allegro są tylko regulatorami. A teraz opiszę potrzebę dokładnie: mam silnik małej mocy chyba 500 W o obrotach chyba około 2000 obr/min a chciałbym na stałe znacznie zmniejszyć mu obroty do 20-30 obr/min...
Z podanym przez Ciebie regulatorem się da, ale to jest armata na mrówkę - 40A do silnika, który nie będzie brać nawet w zwarciu więcej niż 4A. Inna możliwość? Oczywiście wykorzystanie mikrokontrolera i zaprogramowanie go. Jeszcze inna opcja: sygnał sterujący podajesz na potężny filtr RC, następnie na komparator i z tego sterujesz kierunkiem obrotu przez...
też nie wiem czy zmiana obrotów lewo/prawo odbywa się poprzez zwykłej zmiany polaryzacji zasilania. Zmiana kierunku obrotów "jakoś" jest zrealizowana bo w mojej 18 letniej mikrofalówce co włączenie talerz obraca się raz w prawo, raz w lewo. A do takiego silniczka od mikrofali mogę dołożyć zasilacz z regulacją? W przypadku tego rodzaju silniczka zwykły...
Zresztą nie rozumiem tutaj sensu stosowania innych tranzystorów niż BUZ11 z małymi stratami mocy(energii), która jest tak cenna na środku jeziora. Jeśli chcesz oszczędzać energię to nie stosuj mostka H a prosty PWM na jednym tranzystorze, sterowany 555 lub TL494, sterowanie potencjometrem, zmiana kierunku na prostym przełączniku.
Ja miałem taki przypadek z regulatorem PID w falowniku napędzającym silnik pompy. Oczywiście dopuszczalny jeden kierunek obrotów, sprawdziłem, w którą stronę silnik się obraca i w odpowiednim parametrze wybrałem dozwolny tylko jeden kierunek obrotów w tym przypadku wypadło akurat na przeciwny do wskazówek zegara. Po skonfigurowaniu regulatora PID i...
Dobrze ... ale skąd wziąć taki pasek ??? Wymiarów nie znam gdyż dopiero opracowuje projekt. Nie znam wymiarów silnika (jeszcze do mnie nie dotarł) Regulator będzie "home made" (czyli servo + przełącznik od wkrętarki)
Ok, przemyślałem przez noc. Faktycznie ograniczenie ruchu roboczego można wykonać poprzez zastosowanie wyłącznik przeciążeniowy lub krańcowy- założony w odpowiedniej odległości odległości. Czy do zwolnienia obrotów wystarczy coś takiego? http://allegro.pl/regulator-obrotow-siln... http://allegro.pl/regulator-sterownik-ob...
Mam na myśli dodatkowe urządzenie, które będzie posiadało potencjometr (nie musi posiadać możliwości połączenia z manetką). Ale przy wykorzystaniu tego regulatora nie będę miał obrotów w tył (które mogę ustawić na manetce). Jak dla mnie jedno wyklucza drugie. Zmiana kierunku obrotów odbywa się przez zmianę polaryzacji napięcia na silniku. Można to...
Zamontuj sobie enkodery na osiach tych silników (nie powinno to być trudne) i zrób regulator obrotów, nawet na osobnym mikrokontrolerze. Kwestię sterowania silnikiem najlepiej rozwiązać przez zastosowanie przekaźnika do zmiany kierunku obrotów i pojedynczego mosfeta do regulacji prędkości silnika. Widziałem roboty z takim właśnie rozwiązaniem i spisywało...
Dziękuje za szybką odpowiedz. Problem w tym że pierwszy na zdjęciu moduł to nowy przeze mnie zakupiony w nadziei że uda mi się go przerobić tak żeby zastąpił ten drugi na zdjęciu. Z braku cierpliwości - zamówiłem regulator obrotów - podłączyłem i działa (autko dla czterolatka także obsługa z pilota nie jest niezbędna) Pozostaje jednak problem zmiany...
regulator obrotów we wkrętarkach działa na zasadzie zmiany szerokości impulsów zasilających silnik, dzięki czemu traci się w nim mała moc. No i średni prąd jest odpowiednio mniejszy. Najprościej włożyć w szereg (przed przełącznikiem kierunku obrotów) taki właśnie regulator - koszt kilkanaście zł - można dobrać takie obroty jakie są potrzebne.
regulator kierunek obrót przełącznik kierunek obrót silnik sterować kierunek obrót silnik
cewka mildton wkleić magnesy vestel android
silny router rozlaczniki bezpiecznikowe
Schemat serwisowy radio-CD Disney Medion MD2772 – gdzie znaleźć dokumentację? Bosch RB CMME MEV17.4 CEM3 – opis pinów, złącza X6000x, PSA, BMW, MINI