o ile dobrze pamiętam jest tam odśrodkowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu sprawdź go czy sie rusza bez oporów ( pod aparatem zapłonowym takie 2 pólksięzyce metalowe ) ustaw przerwę na kowadełku na około 1-1.5 mm przeczyść styki przerywacza papierem ściernym zapłon ma być 3 mm przed GMP
Błędna metoda. Silnik pracujący na obrotach biegu jałowego osiągnie najwyższe obroty przy kącie wyprzedzenia rzędu 20–30° przed GMP, co spowoduje że silnika będzie ciężko uruchomić. Jeżeli tak drastyczne zwiększenie kąta wyprzedzenia zapłonu poprawia osiągi silnika, przestaje kichać w gaźnik i strzelać w wydech, to oznacza że regulator odśrodkowy...
witam, mam pytanie do fachowców ,czy to normalne ze w tz4k14 silnik dość mocno stuka przy dodawaniu gazu. i przy obciążeniu silnika,na wolnych obrotach jest ok.a przy wchodzeniu na obroty silnik pracuje równo lecz stuka,czy to kwestia kąta wtrysku? który wyregulowałem i myśle że jest idealnie,silnik chodzi stabilnie ale jak silnik ma jakis opór to tak...
Sprawdź czy nie przycina się podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu.
https://obrazki.elektroda.pl/9146506600_... https://obrazki.elektroda.pl/3298884700_... https://obrazki.elektroda.pl/7456888800_... Witam serdecznie wszystkich forumowiczów tu na elektrodzie.pl i zrobiłem rozeznanie silnika motocykla. Takie czujniki halla bezstykowy elektroniczne sterowanie cewka zapłonowa...
Witam serdecznie.Mam problem z fordem trasitem 2.4 tddi,samochód zgasł w trakcie jazdy po podłączeniu texy sczytałem błąd P1564 oraz P1664 czyli jednoznacznie usterka tkwiła w sterowniku pompy.Przy sprawdzaniu organoleptycznym,odkręcona rurka od wtrysku,paliwo ledwie leciało przy kręceniu rozrusznikiem,wymontowana została pompa i został naprawiony sterownik...
czy podczas rozruchu zimnego silnika regulator kąta wtrysku powinien działać???????? nie , N108 działa dopiero po odpaleniu silnika i jest sterowany przez ECU za pośrednictwem czujnika z wtrysku sterującego 3-ciego cylindra, sprawdź kąt wyprzedzenia tłoczenia na pompie wtryskowej i ustaw na wartość 51
Niestety, ale stosując rozwiązanie mapy zapłonu z 4T nie poprawisz pracy silnika 2T, tutaj przebieg charakterystyki wygląda zupełnie inaczej. Przerabiałem temat podczas opracowywania mikroprocesorowego sterowania zapłonem w Simsonie. Dla przykładu na biegu jałowym kąt wyprzedzenia jest niski (ok. 10°), już przy 2500 RPM jest największy (np. 30°) następnie...
Witam. Użytkowałem "Malucha" ok. 25 lat temu ale z tego, co sobie przypominam, to kondensator potrafił zepsuć całą przyjemność jazdy. Proponuję sprawdzić także sam aparat zapłonowy, jego regulator odśrodkowy kąta wyprzedzenia zapłonu. Może nie działać poprawnie i wówczas jest problem z wejściem silnika na obroty.
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Panie rychu, czy ten regulator to jest to? Regulator odśrodkowy aparatu zapłonowego (centrifugal spark-advance control, Fliehkraftverstellung) - system umożliwiający zmianę kąta wyprzedzenia zapłonu w zależności od prędkości obrotowej silnika (im wyższe obroty, tym wyprzedzenie musi być większe ze względu na czas spalania mieszanki). Działa na zasadzie...
Mam pytanie-prośbę bo ja nie znam się na elektronice. Jak zrobić elektroniczny regulator kąta wyprzedzenia zapłonu? W tej chwili mam w swoim bolidzie – Syrena 105L, układ zapłonowy z mechanicznymi przerywaczami i elektronicznymi modułami GL200. Ma to wszystko tylko jedną wartość kąta zapłonu ustawianą na tych przerywaczach. Bardzo chciałbym to...
Jeśli potrzebujesz moment trzymający pomimo, że nic nie wyprowadza silnika z równowagi (co jest bardzo dziwne) to stosujesz silnik krokowy i zapodajesz mu pracę mikrokrokową aby zapewnić płynność ruchu. I tylko wtedy pracujesz z jako takim momentem obrotowym. NIE MOŻNA (a właściwie to można tylko to jest niezgodne z zasadami, ze sztuką i takie tam)...
W Wartburgu 1.3 (silnik z Golfa/Polo) był tego typu układ zapłonowy - całość mieściła się w aparacie zapłonowym, napędzanym z wałka rozrządu. Był tam czujnik Halla, odśrodkowy i podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu oraz rozdzielacz zapłonu. Całość była wielkości puszki Coli. Do tego był tranzystorowy moduł zapłonowy, rezystor przeciwzakłóceniowy...
Stawiam na uszkodzony regulator kąta wyprzedzenia zapłonu w zalezności od temperatury, ale nie znam budowy pompy eskorta i nie powiem gdzie szukac ale napisz jakiej jest firmy i jaki model to sprawdze u kolegi w katalogu.
Wolnymi obrotami w tym silniku steruje "mega szybki" procesor za pomocą silniczka krokowego. Na podstawie lawiny danych, czyli: prędkości obrotowej silnika, temperatury zasysanego powietrza, temperatury silnika - wydaje on (procesor) polecenie aby silniczek krokowy zwiększał bądź zmniejszał obroty silnika przy zdjęciu nogi z gazu. Czasami może nie zdążyć...
Potrzebuję jakiegoś schematu lub choćby dobrego pomysłu na układ sterujący pracą silnika odkurzacza w zależności od podciśnienia jakie wytwarza. Zadane ma np. -0,7 Bara i takowe ma utrzymywać sterując obrotami silnika wytwarzającego to podciśnienie. Chodzi mi o utrzymanie zadanego ciśnienia w "pojemniku" podłączonym do turbinki z odkurzacza (1800W)
Zlecę wykonanie regulatora silnika -słyszałem że na tym elelmencie-U2008B-niestety za dużo nie wiem o elektronice :( więc zwracam się do Was!!! Mój gg 6265488 lub PW Dziękuję z góry Post był raportowany. (!!!!Sląsk!!!!)) – ozdobnik ? -- > REGULAMIN pkt 11.1 i 11.2. Popraw błędy i interpunkcję. Użyj przycisku PISOWNIA --> REGULAMIN.
Mam pytanie do czego służy śruba regulacyjna tzw obiegu jałowego? Posiadam reduktor BRC TECNO 100 kv i zastanawiam się czy tą śrubkę też należy regulować a jeśli tak to w jaki sposób? Dodano po 22 Znalazłem Zamykam temat A ja mam jeszcze jedną śrubkę w reduktorze ! Niektóre Reduktory mają jeszcze regulację tzw. obiegu jałowego. Po prostu regulacja dyszy...
Ten post wybaczcie jeśli jest w złym dziale, ale jest bardziej w charakterze zapytania niż pochwalenia się czymś. Do rzeczy. Rozważam taki pomysł na pracę magisterską pt sterownik zapłonu do samochodu. Obracam się akurat wokół starych aut, i to potencjalne cudeńko miałoby sterowac zapłonem w moim fiacie 125p, i przez sterowanie zapłonem mam na myśli...
Takie „zawieszanie” na obrotach może być spowodowane: – Zacinaniem się linki gazu (nie pamiętam, czy tam było bezpośrednie połączenie dźwigniami). – Luzem osi przepustnicy, zaciąganiem lewego powietrza. – Niewłaściwą regulacją mieszanki biegu jałowego, lub problemem z dopływem paliwa do układu biegu jałowego. – Zacinającym się regulatorem kąta wyprzedzenia...
Podejrzenie zawieszania się wtryskiwacza (czy), albo problem z pompą wtryskową - regulator kąta wyprzedzenia. wtrysku. Silnik chłodzony olejem, więc gdyby poszła uszczelka pod głowicą, raczej kopcił by na niebiesko. Ten biały ,,opar" ma zapach oleju napędowego czy spalin ?
W aparacie zapłonowym znajduje się odśrodkowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu, zmieniający kąt wyprzedzenia w zależności od obrotów silnika. Dwa ciężarki ze sprężynkami. Te elementy muszą być smarowane przez wpuszczenie kropli oleju na filc wciśnięty w otwór krzywki, którą sterują, a sprężynki nie mogą być wyciągnięte lub wypracowane. Odsuń śrubokrętem...
Skutery z silnikiem Baotian, Zipp itp. http://obrazki.elektroda.net/33_12711754... Popularne chińskie skutery z silnikiem 4T GY6 50 - 150 cm³: http://obrazki.elektroda.pl/8583778500_1... Jakiś nietypowy moduł w skuterze 4T (był to "koliber" z Niemiec): http://obrazki.elektroda.pl/7993154400_1... Quad /...
Urządzenie przedstawione na zdjęciu odpowiada za początek tłoczenia.Jest to mechaniczny odśrodkowy regulator wyprzedzenia kąta wtrysku. Jeżeli on jest uszkodzony, nie ma tych sprężyn, powoduje zbyt wczesny początek tłoczenia. Te urządzenie napewno jest przyczyną Twojego problemu z białym dymem. Miałem to już wcześniej zasugerować.
Uszkodzona (przebita jedna) z diod prostowniczych w regulatorze. To zmienia cały rozkład pola magnetycznego w układzie stator - koło magnesowe i powoduje zmianę kąta wyprzedzenia zapłonu i obciążenie silnika. Stąd takie zachowanie . Regulator do wymiany, bo to nienaprawialny moduł.
Witam a co z przewodami ws ? Świece zapłonowe Marka i typ: Mirelli 7 LCR. Odstęp między elektrodami: 0,7 do 0,8mm. A cewka zapłonowa sprawdzona? Marka i typ: MAgneti-Marelli BAE 506 D. Rezystancja w temperaturze 20C: - pierwotna: 0,666 - 0,814 - wtórna: 2970 do 3630 Układ zapłonowy jest elektroniczny (zasada działania wykorzystuje efekt Halla) i ma...
Stroboskop STB-1 przeznaczony do ustawiania czasu zapłonu w samochodach. Prawidłowe ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu jest niezwykle ważne, gdyż parametr ten ma wpływ na zużycie paliwa, moc oraz parametry środowiskowe silnika. Pozwalają w prosty, szybki i sprawny sposób sprawdzić i wyregulować kąt wyprzedzenia zapłonu, sprawdzić działanie regulatorów...
na twoim miejscu sprawdziłbym kąt wyprzedzenia zapłonu Kolego od kiedy to sie reguluje kąt wyprzedzenia zapłonu w silnikach ze sterownikiem?Sprawdz ten wtrysk i regulator biegu jalowego do podkrecenia.Sprawdz rezystancje wtryskiwacza powinna wynosic od 1 do 3 Om.
Witam wszystkich. Jestem na etapie przygotowań samochodu do sezonu wyścigów górskich i mam następujący problem. Zainstalowałem do silnika 1.3 16V cztery gaźniki pochodzące z motocykla Yamaha R1. Usunąłem większość czujników współpracujących z ECU (MAF, TPS, bay pass od wolnych obrotów ...) ECU w tym momencie steruje mi tylko zapłonem. Silnik jest juz...
chodzi mi jeszcze po głowie jakaś regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu Przy tym układzie zapłonowym ma to mały sens. Dość, że było by to trudne do wykonania, to jeszcze nie wiadomo jaką charakterystykę miałby mieć regulator. W zasadzie trzeba by przejść na zapłon z impulsatorem lub całkiem mikroprocesorowy. Do tego zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu niewiele...
To jest motocykl Gas Gas? Proponuję rozebrać oryginalny regulator napięcia, przerysować z niego schemat i go naprawić. Nie ma co kombinować przy zapłonie, ponieważ jestem prawie pewien że ma zmienny kąt wyprzedzenia i ingerencja może skończyć się uszkodzeniem silnika.
Pozamieniane dysze i ew. rurki emulsyjne pomiędzy gardzielami (łatwo je pomylić). Walczyłem z takim wieki temu, mając do dyspozycji dane serwisowe, ale nie dałem rady. Też kichał po dodaniu gazu choć dało się jechać. Gaźnik później trafił do innego samochodu i dopiero wtedy gazownik - specjalista od FSO zauważył błędy w montażu. Dla przypomnienia gaźnik...
Odpowiedziałem sobie na to pytanie oglądając koła zamachowe do UNO na jednym z portali aukcyjnych. Rzeczywiście jest na nim nacięcie do kalibracji kąta ustawienia zapłonu, ale proponuję je poprawić kredą zanim się włączy silnik. Kąt wyprzedzenia zapłonu ustawiłem na 2 st. przy odpiętym wężyku regulatora podciśnienia. Po podłączeniu go kąt wyprzedzenia...
W związku z licznymi pytaniami zamieszczam rozpiskę modułu od poloneza. Jestem na urlopie i narysowałem z pamięci. Do przeróbek stosowałem moduł APE-05 firmy autopower electronic. Moduł nadaje się do prawie wszystkich silników z impulsatorem indukcyjnym i odśrodkowym lub podciśnieniowym regulatorem kąta wyprzedzenia zapłonu. Jedyne problemy jakie napotkałem...
Poziom merytoryczny dno. Pół godziny stracone na słuchanie o tym, jak regulacja składu mieszanki biegu jałowego ma ogromne znacznie, bo inaczej silnik nie będzie pracował poprawnie i się zatrze. No i kwintesencja, ustawianie statycznego kąta wyprzedzenia zapłonu „na słuch”. Po pierwsze rozwiązań układowych gaźników są setki, a możliwości...
Lampą stroboskopową się raczej się nie da. 1. Nie ma znaków jest otwór na kołek blokujący w obudowie koła zamachowego. Chyba że znak na kole wałka rozrządu 2. Na pracującym silniku nie mona przestawić, mozna regulować przestawiając kolo pasowe ale jest to wykonalne gdy koło stoi. 3. Nie wiem ile ma być stopni 4. Po przestawieniu, komputer EDC przestawia...
rozsądne to jakie pieniądze ,,mam na zbyciu przetwornik fi 6 jak coś to na PW a pozatym to widzę że wiedza na temat regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku jest niewielka ,każdy zakład naprawiający diesle powinien to mieć bo sama regulacja statyczna w wielu przypadkach jest niewystarczająca szczególnie jeśli regulator wyprzedzenia wtrysku ma wyciągnięte...
W najstarszym katalogu do ES 250 nie widziałem uszczelki pomiędzy karterami. Jak nie odpala nawet na samostarcie to problem jest dość poważny. Stare MZ miały inne tłoki niż np. w ETZ. Mechanik mający głowę na karku i znający silniki dwusuwowe powinien zorientować się że coś jest nie tak. W zasadzie wymiarem wyróżniającym się jest odległość od denka...
Mała uwaga!Silniki RP w Passacie nie mają regulatora podciśnieniowego wyprzedzenia kąta zapłonu.A zapłon ustawia się na 6 stopni +-1 stopien,ale po zablokowaniu komputera sterującego(np.Vagiem)
okazało się, że aparat zapłonowy był obrócony o 180 stopni Jakoś nie mogę sobie wyobrazić, że silnik pracował. Kwestia przestawienia obudowy o 180° — jeśli się da, to potem wyprowadzenia przewodów by nie pasowały. Aparat zapłonowy jest napędzany przez przekładnię z wałka rozrządu. Rozumiem ze mogło dojść do pomyłki i przestawienia wałka aparatu o 180°...
Sprawdź przewód podciśnienia między kolektorem a serwem, lubi sparcieć i ssie lewe powietrze, przewód do podciśnieniowego regulatora kąta wyprzedzenia zapłonu od gaźnika a w końcu szczelność całego kolektora, może gdzieś uszczelka poszła?. R.
No niestety , regulator zapieczony na amen :( Silnik po wymianie zaskoczył bez większych oporów , trochę nie trafiłem z kątem wyprzedzenia , muszę jutro skorygować. Z tego co pamiętam kopcąc na czarno na średnich i wysokich obrotach kąt jest za mały , czyli za późny wtrysk ???
Kąt wyprzedzenia przede wszystkim jest zależny od prędkości obrotowej silnika - kiedyś stosowano i jeszcze się stosuje regulatory odśrodkowe przeważnie w aparatach zapłonowych, obecnie jest to realizowane elektronicznie. Ponadto w Fiatach 125 stosowano jeszcze dodatkowo regulację w zależności od podciśnienia w kolektorze ssącym.
Podcisnieniowy regulator zapłonu działa tylko przy niskich obrotach silnika, potem przejmuje zadanie odśrodkowy regulator wyprzedzenia kąta zapłonu. Podciśnieniowy regulator sprawny.Odśrodkowy też sprawdzony dałem nawet nową spreżynke (są dwie sprężynki o różnych siłach naciągu jedna grubsza druga cieńsza), sprawdziłem prace cieżarków nie ocierają poruszają...
Rodzaj obecnego paliwa nie powinno mieć znaczenia. Dla zabytkowego silnika znaczenie ma niski stopień sprężania (w obecnych czasach można zwiększyć, kwestia innego tłoka), odporność zaworów (gniazd, prowadnic) na benzynę bezołowiową i układu paliwowego na zawartość etanolu. Radziłbym sprawdzić czasy otwarcia/zamknięcia zaworów, kąt wyprzedzenia zapłonu...
Próbowałem ustawić kąt wyprzedzenia zapłonu zgodnie z instrukcją na 2°±2, ale gdy ustawiłem taka wartość silnik w ogóle nie ma mocy. Silnik lepiej pracuje a gdy kąt wyprzedzenie wynosi około 15°. Co może być przyczyną takiego kąta? Czy kąt powinno się regulować ze zdjętym wężykiem regulatora podciśnieniowego (tak próbowałem, ale po założeniu jest...
http://img85.imageshack.us/img85/5024/lu... 1. pompa łopatkowa niskiego ciśnienia 2. Pompa wysokiego ciśnienia 3. Dystrybutor główny 4. elektrozawór regulujący zmiany konta wtrysku 5. siłownik przestawiający kont wtrysku 6. Pierścień Krzywki 7. czujnik położenia dźwigni 8. elektrozawór stop Pompa napędzana jest od wału rozrządu silnika( lub...
W CC z Aisanem nie ma podciśnieniowego regulatora kąta wyprzedzenia zapłonu .Jak się grzeje to do sprawdzenia termostat lub UPG (jeśli ubywa płynu). Jak już zgaśnie i nie można go uruchomić to do sprawdzenia czego brakuje ,iskra czy paliwo.
Odepnij przewód od regulatora ciśnienia paliwa (ten z boku na listwie wtryskiwaczy który połaczony jest z kolektorem dolotowym), nie powinno lecieć wtedy paliwko a przytykając króciec palcem powinno czuć się jego zasysanie. Jeżeli paliwko poleci to regulator do wymiany. Ciśnienie paliwa które sprawdzałeś to ciśnienie jakie wytwarza pompa paliwa.
Przy normalnym silniku, uzależnienie kąta wyprzedzenia, tylko od szybkości obrotowej, to spore uproszczenie(tak miał PF 126P), jeżeli chcesz żeby zapłon był maksymalnie wczesny, ale bez stuków, to powinieneś wziąć od uwagę dodatkowo obciążenie silnika (stopień otwarcia przepustnicy lub wartość podciśnienia za przepustnicą), normalne silniki gaźnikowe...
Im wyższe obroty tym zapłon powinien być przyspieszony do pewnej granicy, gdyż dalsze zwiększanie KWZ spowoduje pogorszenie pracy silnika. W nowszych konstrukcjach stosuje się to ze względu na lepsze spalanie m.p.p. i łatwiejszy rozruch silnika. Skutki działania są takie same jak w regulatorach (podciśnieniowym, odśrodkowym) KWZ w samochodach. W "tuningowych"...
Witam ten silnik to chyba DSC9 Dodano po 48 W czym to siedzi masz numer silnika? Dodano po 25 Na początek tu masz wytyczne do pomp wtryskowych kąt wyprzedzenia w zależności od pompy i regulatora.
regulator kąta wyprzedzenia kąta wyprzedzenia zapłonu kąta wyprzedzenia wtrysku
awaria ekspresu philips atmega32 diody mikrofon interfejs
samsung ue40nu7192 ariva reset
Pralka nie kręci bębnem i trze - możliwe przyczyny Wybór ozonatora do klimatyzacji Haier 3.5 kW