Tak to potencjometr.
Tam jest regulator napięcia - jest najpierw Magneto --->>>> regulator jest wpięty w instalację i blokuje wyższe napięcie niż takie +15 ---->>>> więc generalnie jeśli by padł regulator to by dawało większe napięcie na instalacji ale w ogóle nie ładuje Aku ma 11.98 na włączonym silniku.
Pytanko - jak sprawdzić regulator napięcia (skuter ,magneto) , padł czy nie ? Dysponuję standardowym multimetrem .
Prąd z magneta powinien być prostowany ( stały DC ) więc regulator do kontroli.
jakie magneto tam stoi alternator
Zdanie moje jest takie, albo regulator Ci się trafił wadliwy, albo magneto wadliwe daje za duże napięcie i każdy następny regulator się zepsuje. Musisz sprawdzić jakie napięcie wychodzi z magneto potem z regulatora
Na początek weź multimetr i przedzwoń uzwojenia czy nie są przerwane lub przebite na masę. Z tego co wiem to w tych quadach jest tak, że światła mają wspólne uzwojenie z ładowaniem, ale świeca bezpośrednio z generatora bez prostownika i regulatora napięcia po drodze. Jeśli uzwojenia dobre i Magneto nigdzie nie ociera o stator to następnym elementem...
Jak odsuniesz cewkę od magneta to jej wydajność prądowa spadnie.
Napięcie na czerwonym przewodzie jest z akumulatora, a nie z cewek zasilających światła. Jeżeli na żółtym przewodzie nie ma napięcia to uszkodzone są cewki magneta lub jest zwarcie w regulatorze napięcia. Mozna wypiąć kostkę magneta od reszty instalacji i sprawdzić czy bezpośrednio z niego wychodzi zasilanie (żółty przewód)
REgulator napięcia jest po której stronie? Tam gdzie magneto?
Z silnika wychodzi wiązka przewodów, musisz znaleźć biały i żółty kabel i zmierzyć rezystancję między nimi i masą pojazdu. Powinna wynosić maksymalnie kilka omów dla każdego z przewodów, jeżeli na którymś przewodzie jest wyraźna różnica to cewki magneta do wymiany. Jeżeli rezystancja jest porównywalna to regulator napięcia leży.
Witam, Posiadam agregat prądotwórczy 3-fazowy 6300W UNITECH ( AN-GG63ES). Agregat przestał działać, magnes na magnecie się rozsypał przez źle dokręconą śrubkę. W agregacie nie działa również regulator napięcia. Nigdzie nie mogę znaleźć magneta, oraz regulatora napięcia do tego agregatu. Bardzo proszę o pomoc w znalezieniu tych dwóch części. Pozdrawiam...
więc nie jest to regulator ze wzbudzeniem Przestańcie Panowie bajdurzyc ! :cry: Silnik ma jedną lub dwie cewki na zasadzie magneta, więc skąd i jakie wzbudzenie ? Regulator ma za zadanie wyprostować to zmienne napięcie z magneta, obniżyc je do kilkunastu woltów (14,5 DC) i wytrzymac parę amperow. Gdzie tu filozofia ?
oki. Pomierz przed regulatorem napięcia, napięcie przemienne, czy wychodzi z magneta, prawdopodobnie 3 fazy.
No to teraz już wiemy o co biega. Jeśli chcesz po prostu wywalić oświetlenie, to je po prostu wywal i cześć. Wstaw regulator napięcia, jakiś akumulator (bo z tego co wiem, tu jest zapłon DC CDI). Gdyby było AC CDI, to sprawa byłaby jeszcze prostsza i mógłbyś całkiem olać regulator napięcia. Czy taki zwykły regulator napięcia będzie działać? Gwarancji...
mysle ze rozwiązanie z motoroweru simson bedzie odpowiednie gdzies na tym forum opisywałem i zamieszczałem schematy takich regulatorów PS HHmmmm pogoda na latanie sie zbliza co ??? poniżej najprostrze z możliwych rozwiązań w zależnosci od typu magneta ( wyprowadzone na zewnątrz oba lub tylko jeden zacisk cewki ładowania) możemy zastosować lub nie mostek...
A to błąd myślenia, bo te magneto i cewki mogą dać nawet 50V na jałowym lub małym prądzie. A oryginalny regulator z skuterów mija się z celem. Proszę o informację jaki regulator napięcia będzie odpowiedni?
Witaj posprawdzaj dokładnie połączenia uzwojenia magneta od zacisków prostownika (regulatora) jak i punkty lutownicze magneta.
Jeśli motocykl nie jest fabrycznie wyposażony w lampę przednią, to odpowiednich cewek do jej zasilania nie będzie (bo i po co?). Wtedy nie masz wyjścia, musisz walić bezpośrednio z akumulatora. Tylko dalej pamiętaj że akumulator w takiej sytuacji jest głównie do zasilania zapłonu a to nie wymaga wiele prądu. Więc ładowanie będzie słabe. W rezultacie,...
Zamieszczam schemat regulatora napięcia ładowania akumulatora skutera MACAL Regulator ten pełni 2 funkcje 1 - stabilizacja napięcia ładowania akumulatora 2 - stabilizacja napięcia zasilania żarówek reflektora świateł mijania oraz drogowych regulator wykorzystuje 2 cewki magneta cewka ładowania oraz cewka stabilizacji napięcia zasilania świateł układ...
A czy to problem dodać większy radiator? Pozatym jest to typowy regulator dla magneta trójfazowego. DObierać pod kątem mocy alternatora. Są zamienne.
Bez poważnej ingerencji w układ elektryczny nie uda się wykorzystać obydwu połówek napięcia z magneta. Regulator samochodowy w zależności od napięcia w instalacji odpowiednio zwiększa lub zmniejsza prąd wzbudzenia, zaś regulator w twoim motocyklu przy wzroście napięcia zazwyczaj wyzwala tyrystor przez który obciążane są cewki generujące napięcie- im...
2 żółte w kostce - cewka ładowania iskrownika czarny/żółty - masa biały/czerwony - ładowanie prosto do akumulatora (z pominięciem stacyjki) brązowy - do stacyjki, do styku na którym jest "+" po włączeniu stacyjki na "ON" Tak to powinno być podpięte do odpowiedniej instalacji. Ale jeżeli masz instalacje bez reglera za to z diodami, to najprawdopodobniej...
Witam Mam problem z ładowaniem w traktorku/kosiarce John Deere silnik B&S, z magneta wychodzi prąd stały 30V-40V, kupiłem już drugi regulator napięcia i jak podłączę regulator to jest 6-10V prądu stałego, jeśli nie przykręcę regulatora do masy to wychodzi jakieś 12-16V, czy jest coś nie tak z masą czy jednak te regulatory są nieodpowiednie?
Ale magneto daje napięcie zmienne...
W moim Romecie 767 na wyjściu z regulatora napięcia na żółtym przewodzie idącym do świateł są tylko 4 V prądu zmiennego, ale gdy odłączę zestaw oporników (są dwa - 30W i 5 W) to napięcie wynosi ok. 17 V. Jest nowy iskrownik, nowe magneto, nowy regulator napięcia i jest nowy zestaw oporników. Co może być przyczyną tej usterki?
Witam. Potrzebuję schemat regulatora napięcia do skutera. Mierzyłem napięcie i z magneta wychodzi mi prąd od 35v do 130v w zależności od obrotów silnika. Na wyjsciu z regulatora powinien mieć 13,5v - 14v i około 5 amper. Jak zbudować regulator o takich parametrach.
Jaka wydajność prądnicy? Jakie napięcie na przewodach z prądnicy bez podłączonego regulatora? Jakiej pojemności akumulator? Podaj dokładnie typ silnika. Stare rozwiàzania były nieco inne. Począwszy od najprostszego mostka prostowniczego przez regulatory szeregowe do dzisiejszych rozwiązań. Tu myślę że powinien być regulator szeregowy (więcej prądu...
Witam i potrzebuje pomocy. Odrestaurowuję skuter Yamaha majesty yp250 2003 rok. Poprzedni właściciel rozebrał wiązkę elektryki i obciął kostkę do regulatora napięcia, jest 5 przewodów ( czerwony ,czarny, i 3 białe). Wg schematu i kostki przy regulatorze wiem gdzie podłączyć czerwony i czarny ale problem mam z 3 białymi,są one od magneto i w kostce regulatora...
Z czego tam światła drogowe są zasilane ? Z osobnej cewki ,,magneta"- statora ?
Sądzę, Koledzy, że to Wy komplikujecie prostą sprawę. Cewka w magneto, przewód do hybrydy,masy i stacyjki (gaszenie) kabel WN na świecę, znaleźć punkt zapłonu i jazda. Co do regulatora napięcia z takiego alternatora, utworzonego z trzech cewek oświetleniowych i sześciu diod, regulator musial bym opracować sam, z jakimś MOSFETem na wyjściu (pobór prądu...
Dzień dobry, pierwszy raz zakładam nowy temat, więc proszę o zrozumienie. Kupiłem nowy silnik Loncin LC1P96F 608CC i nie bardzo wiem, jak go podłączyć, chodzi mi o elektrykę. Z silnika wychodzi kostka z czterema przewodami: pierwszy niebieski od elektrozaworu przy gaźniku, drugi czarny od magneto, trzeci czerwony od regulatora napięcia i rozchodzi...
Witam ja już swój skuter zrobiłem i brak ładowania (miałem 6V) to była przyczyna regulatora napięcia,a żarówki pali dlatego bo jest zepsuty właśnie regulator napięcia.Nowy kupiłem na allegro koszt ok 70-90 zł.Jak miałem stary regulator też mi paliło żarówki i zmierzyłem napięcie na wyjściu z magneta było tylko 6V a powinno by więcej jak 12V,regulator...
Jakie napięcie dają cewki magneta? Jaki to silnik?
Witam. Ostatnio pojawił się problem z moim aeroxem (rocznik 2006) przestał działać przedni reflektor, rozrusznik oraz wskaźnik paliwa. Nie wiem czego to może być wina, podejrzewam jednak że winny może być przekaźnik rozrusznika, i tu mam pytanie czy reflektor jest w jakimś stopniu połączony z przekaźnikiem ? Następne podejrzenia padają na regulator...
żółty przewód wychodzi z magneta i jeszcze przed regulatorem napięcia idzie do świateł. Ja widzę że prócz regulatora idzie on tylko do kontrolki temperatury płynu chłodniczego oraz do podświetlenia zegarów. Do świateł idzie przez przekaźnik a akumulatora.
Problem rozwiązany winny był regulator napięcia. BANANvanDYK jestem ci winny duże piwo. Zamykam temat.
witam i z góry przepraszam że wtrącam się w temat ale już nigdzie nie mogę uzyskać pomocy mam tego skutera i od 2 lat wielki problem z elektryką od czasu gdy rozleciała się cewka na iskrowniku przestał ładować akumulator tak mi się wydawało więc kupiłem nowy iskrownik magneto regulator napięcia i dalej to samo światła bez akumulatora ledwo świeciły,więc...
Zapomniałem o temacie... sory... Układ elektryczny w takich skuterach jest bardzo porsty. Nie ma wczuwać sie we wnętrze regulatora napięcia bo... jest on nierozbieralny. I rzeczywiście za słabe światło odpowiedzialny był regulator napięcia. Zamiast wymiany przełożyłem jeden przewód zasilający z magneta w taki sposób ze na niskich obrotach napięcie na...
Cześć , link do schematu o.k. Żmudne przedzwanianie i znakowanie, kabelka po kabelku.Wszystkie obwody sprawdzone i sprawne ,działa. WAŻNE W SKUTERZE SĄ DWA RODZAJE INSTALACJI Z AKUMULATORA STAŁY/A Z MAGNETA ZMIENNY ,JEST TEŻ REGULATOR NAPIĘCIA. ZAMYKAM TEMAT.
w skuterkach 50ccm często jest tak, że przednia żarówka od świateł drogowych zasilana jest bezpośrednio z ""magneta"(cewek generatora prądu w silniku) a nie przez regulator A to zbytnio nie ma znaczenie bo to bardziej opornica niż taki prawdziwy regulator, nadwyżka mocy tz napięcia idzie na zwarcie do masy. Więc ten Niiby regulator utrzymuje napiecie...
witam. Jestem użytkownikiem fiata uno i kilka dni temu od czasu do czasu zapalała mi się podczas jazdy lampka "akumulator", ponieważ ma już 80 tys . na zegarku to profilaktycznie wymieniłem cały regulator napięcia (nóweczka magneto marelli - tak jak oryginalny był, bo podejrzewałem, że szczotki sie "kończą" powoli), ale niestety problem pozostał bez...
Ja nie pisałem o odłączeniu magneta od masy tylko o odłączeniu cewki od magneta, tak abyś miał wyprowadzone obydwa końce cewki. I to do mostka, co też zrobiłeś, mimo że się nie zrozumieliśmy. może lepiej byłoby naładować aku ładowarką i dopiero wtedy sprawdzić jakie jest napięcie ładowania? Tak zrób. Będziesz wtedy szybciej wiedział czy taki układ ładowania...
Problem polega na tym że w tym quadzie wysiadł mi regulator napięcia a inaczej prostownik . Jest tam magneto AC które daje napięcie 20 V AC . Moje pytanie to czy ten prostownik mogę zastąpic mostkiem prostowniczym 3 fazowym 35 A / 1600 V .
Witam, mam problem ze skuterem YB50QT-15 (Motobi Sowa 2), otóż wymieniłem stator i magneto, odpalił, pochodził i nagle straciłem światła, działają tylko światła na napięcie stałe, czyli kierunki, światło stop. Na wyjściu świateł napięcie 3-4 volt, zamiast odpowiednich 12. Podejrzewałem regulator, ale na innym regulatorze też nic. Dodam że przed wymianą...
Ratuje cię tylko przezwojenie cewek magneta na 12 V i zmiana żarówek ale muszą być tej samej mocy . Lepszym rozwiązaniem było by założenie akumulatora 6 V , zbudowanie mostka diodowego oraz założenie regulatora napięcia na max. 7.2 V . Przy zapalonych światłach ładowanie będzie znikome . trzeba wtedy trzymać wyższe obroty silnika . A i jeszcze jedna...
Witam sprawdź wszystkie masy w tym modelu jest układ zabezpieczający elektronikę przed za wysokim napięciem ładowania. Jeżeli nie będzie masy od regulatora napięcia to może wyłączać wszystko.W tym modelu jest magneto a w regulatorze tyrystor który zwiera do masy. Spróbuj jeździć na światłach jak nie będzie gasła to masz winowajce.
Jedna, tylko jedna cewka, mam niby jeszcze wyżłobione wejścia na drugą cewkę Ale jej nie mam Albo to diesel, albo to cewka od zapłonu. Pierwsza opcja jest mało realna - gdzie wchodzi przewód od świecy zapłonowej? Wcześniej nie było regulatora, chciałbym założyć żeby zasilić lampkę. Czyli rozumiem to był jakiś "motór" off-roadowy (marka? model?) bez...
Kontrolka w samochodzie jest elementem układu wzbudzania alternatora i jest sterowana przez regulator napięcia. W kosiarce raczej nie masz alternatora, tylko coś w stylu "magneto" (dynamo), a regulator działa na innej zasadzie, więc nie ma prostej metody na zrobienie kontrolki ładowania. Możesz natomiast założyć woltomierz panelowy, np.: https://allegro.pl/oferta/led-cyfrowy-wo...
Uszkodzić magneta dodatkową cewką nie powinieneś, co najwyżej możesz go osłabić czerpiąc z niej zbyt duży prąd. Nawijając dodatkowe uzwojenia, nawet jeśli magneto je uciągnie, musisz się liczyć z tym, że mogą tam się pojawić napięcia niebezpieczne dla dołączanego osprzętu. Oryginalna cewka świateł jest tak obliczona, że jej wydajność zapewnia prawidłowe...
Zmyliły mnie poprzednie posty o wyjściu z regulatora Ściągnąłem schemat motocykla, teraz jest wszystko jasne, brązowy to jest MASA ! Tyrystor może być faktycznie przykręcony bezpośrednio do aluminiowej obudowy, cały układ jest po prostu wpięty równolegle z żarówkami i uzwojeniem cewki świetlnej magneta
Mam problem ze spalinowym kompresorem śrubowym KEASER M32, chwilę po odpaleniu odcina prąd do elektrozaworu paliwowego i kompresor gaśnie, tak jakby zadziałało jakieś zabezpieczenie, sprawdziłem czujnik ciśnienia oleju-dobry, czujnik temp. śruby- dobry, jest jeszcze chyba zabezpieczenie, które powinno wyłączyć silnik w chwili zerwania paska napędzającego...
Napięcie za małe, więc to nie wina regulatora. Ciężko "zmierzyć" magneto w warunkach domowych, nowe lekko ponad 50zł. Twoje pomiary wskazują na to że strator jest ok. Więc wychodzi że coś z niedopasowaniem, lub samym magneto.
Chciałbym jeszcze zapytać jakie napięcia występują w skuterach prosto po wyjściu z magneta. U mnie w traktorku bez obciążenia jest około 40V AC.
Gratuluję zabawy. I winszuję wymianę regulatora napięcia. Raczej nie powinno tak być. Raczej, bo nie znam schematu tego pojazdu, ani nie widzę instalacji. Światła z reguły są zasilane z magneta prądem przemiennym ograniczonym przez regulator. Choć może się zdarzyć, że będą zasilane stałym po pełnym prostowaniu i regulacji. Trzeba zmierzyć napięcie w...
Dzięki za odpowiedź. Ja podłączyłem w sumie też 6ohm (2x12ohm równolgle) ale tylko 10W i strasznie się grzeje... najwyżej zmienię choć nie o to mi chodziło wsadzając ledy żeby teraz tracić waty na rezystorze:D a jak jest z prostowaniem napięcia? wg oryginalnego schematu jest tak, że jeden przewód idzie do regulatora (regulator ma 4 wyprowadzenia: dwa...
Nie mam też pewności, czy dobrze jest podłączone ładowanie akumulatora i zasilanie świateł, ponieważ mam 2 żółte kable, a w instalacji motocykla jest żółty i biały, które idą na regulator napięcia. Zrobiłem pomiary bezpośrednio na magneto po odłączeniu instalacji motocykla. Wyniki: 1. po odłączeniu instalacji masa dwa żółte kable - brak przejścia dwa...
Witam Żeby pomóc potrzebne są pewne uściślenia : 1. posiadam też silnik kajakowy produkcji DDR Tummler. Jest to konstrukcja dość leciwa, ale niezawodna :). Silnik ma wtyczkę na gniazdko samochodowe Niech kolega wrzuci wyraźne zdjęcia tego silnika a szczególnie tabliczki znamionowej i tam gdzie są jakiekolwiek gniazda. 2. wolałbym z silnika ładować akumulator....
Witam problem polega na zbyt niskim ładowaniu w skuterze 3,5 v na wolnych obrotach a max dochodzi do 9 v przy przegazowaniu . Regulator napięcia 4 pinowy. Światła przednie są zasilane prosto ze statora a cała reszta napięciem po regulatorze.Wydaje mi się ze zbyt małe napięcie dochodzi ze statora do regulatora. Napięcia wejściowe na regulatorze to 18...
Witam. Mam problem z moim routerem. Jest to rocznik 2011. Niestety nie ma ładowania. Napięcie na stykach akumulatora wynosi około 12.3 V. Wymieniłem w nim już cewki, regulator napięcia, moduł. Czy to może być wina akumulatora lub magneta?? Dodam jeszcze że nawet po podłączeniu do prostownika motor nie odpala i nie ma świateł. Co to może być??
Podejrzewam, że wystarczyłby LM317/350 + mocny tranzystor wykonawczy w celu rozproszenia nadmiary ciepła (oczywiście należy pamiętać, że LM317 wytrzymuje napięcie do 37 V - jeśli magneto daje więcej to trzeba mocniejszy stabilizator Napięcie bez regulatora dochodzi do 80-90V AC. Żaden scalony stabilizator szeregowy tego nie wytrzyma. Zakładam z każdym....
W oryginale zmian dużych w świeceniu nie było. Pytani czy regulator poradzi sobie z dynamem? Magneto nie ma regulacji napięcia jak prądnica z uzwojeniem wzbudzenia. Najwyżej sie spali, nie bede płakał. Ale przynajmniej będę wiedzieć ze się do tego nie nadaje 😂
Mam pytanie bo chciałbym kupić bezstykowy zapłon CDI ale nie mam w motorze instalacji i chce żeby była tylko iskra. Czy wystarczy magneto, iskrownik i przewód wysokiego napięcia żeby była ta iskra, trzeba regulator napięcia itp podłączac?
Napięcie na żółtym przewodzie z podłączonym regulatorem 12-15V ~, bez podłączonego regulatora (prosto z magneta) złączka wypięta 60-90V~ Napięcie było na wolnych obrotach ok. 15V a silnik zwolnił obroty jakby miał ciężko - chyba "trzymała" prądnica. Dodano po 5 Oczywiście przy rozpiętej kostce przy silniku. Przepraszam :D
Magneto to samo podejdzie do statora 6 cewkowego ?
Sprawa teoretycznie bardzo prosta. Potrzebuje zbudować regulator napięcia do crossa. Zasilanie magneto cewka bez masowa, na wyjściu daje od 15v do 90v , prąd 15A. Zasilana ma być żarówka 35W przod i tył 5W i nic więcej. Próbowałem zamontować regulator od chińskiego skutera. Efektem była poprawna praca na początku a po niedługiej chwili paliło żarówki....
Luzy zaworowe jack63 stosunkowo za małe często gniazda zaworowe ugniataja się przez co zawory są podparte ciężko jest z uruchomieniem i prowadzi do wypalenia zaworu Ssący 0,10 Wydechowy 0.20 Musisz mieć dobry akumulator to podstawa , jak nie masz ładowania to regulator napięcia do sprawdzenia lub zasilanie z magneta czy wychodzi prąd powinien być około...
Jest to bezszczotkowy alternator składający się z cewki i magneta od honda xl125 cross 90r. 2 uzwojenia są jedno do akumulatora ładowania i świateł a drugie do zapłonowej cewki.
Obecne od kilku lat na rynku stacyjki są marnymi podróbami. Największym problemem jest mechanizm ustalania wybranej pozycji stacyjki. Z reguły ciężko obrócić kluczykiem i nie ma charakterystycznego kliknięcia zapadki. Mało tego ustalona pozycja zapadki nie odpowiada właściwemu położeniu styków elektrycznych! W zasadzie lepiej naprawić starą, ale oryginalna...
To jest podobne do rjeju, prosta sprawa bierzesz fazę z magneta prostujesz mostkiem i zasilasz co tam chcesz 2 przewodami na pływającej masie. Regulator orginalny reguluje gratis ci napięcie.
Po pierwsze w simku masz do ładowania dodatkowe cewki. A w komarku cewki za mało wytwarzają i nie będzie ładowania! A jak pali ci żarówki to weź looknij do magneta może robi się jakieś zwarcie! A i zobacz też bo może Ci się coś psuć przy przełącznku krótkie długie. Jak masz problem w takich sprawach zapraszam www.romety.pl sorka za reklame :P Dodano...
Shemat znalazłem( Li Fan 200GY-5) i wygląda to tak: Czerwony (R) do (+) akumulatora , zielony (G) masa, oba żółte (Y i Y) do alternatora (Magneto :D ). Schemat jest narysowany takim maczkiem, że kłopot z zeskanowaniem (przez lupę odczytywałem) Pozdrawiam (postaram się jakoś to zeskanować w miarę czytelnie i wysłać na maila.
Ale po co robisz zdjęcia? Ty weź kartkę i sobie narysuj schemat. A potem go porównaj z jakimiś quadami. Poza tym, opisujesz przewody, a nie wiesz, który jest od czego. Zdejmij koło magnesowe i będziesz wiedział, który przewód to jest zasilanie modułu CDI, który to wyjście cewki prądowej, który cewka wyzwalająca. Poznasz też konfigurację tego magneta....
A co to za szyfr? "f5" ??? Masa silnika często jest prowadzona jednym z kabli wychodzących z magneta. Musiałeś czegoś nie podłączyć. Pewnie dzięki temu spaliłeś regulator napięcia. Sprawdź napięcia na kablach z prądnicy. Czy światła działają? Skąd wiesz,że nie ma ładowania?
Najbardziej podejrzewam regulator napięcia jednak przy jego odłączeniu nadal nic nie świeci, ale sprawdzę jeszcze resztę. Jeśli chodzi o magneto to było ściągane kluczem pneumatycznym więc to raczej odpada tym bardziej, że jest napięcie z cewek, ale zbyt małe.. A i magneto było całe nowe wraz z cewkami ;)
Ok, czy słabe światła/klakson to nowa sytuacja? Tzn wcześniej było lepiej, a ten problem o którym piszesz pojawił się nagle? Ogólnie rzecz biorąc brak akumulatora nawet niewielkiej pojemności to kiepsko, nie ma co potrzymywac napięcia dla tych świateł czy klaksonu, przy niskich obrotach silnika. Generalnie rzecz biorąc prądnica na niskich obrotach nie...
z może spróbuj wsadzić trafo o przełożeniu 1:2,ale przed regulator napięcia?tzn tam,gdzie idzie prąd od prądnicy do regulatora,wpakuj się w to miejsce szeregowo ;) ,po czym mostek a na końcu LM7812?Tylko nie wiem ile taki LM wytrzyma....tzn musiał byś sprawdzić napięcie na wyjściu z magneto,bo może ono być wyższe o kilka V niż za regulatorem napięcia...
Widziałem kilka schematów i wychodzi na to że wystarczy podpiąć akumulator przez prostownik i powinno działać nie trzeba regulatora napięcia. Jeśli mam akumulator 2Ah to mostek prostowniczy muszę kupić na 2A czy jak ?
Czujnik Halla na wale tam gdzie magneto. Może nie podawać impulsu. Następnie cewka.
Jakoś nie przypominam sobie w WSK prądnicy (chyba, że akurat mowa o silniku Wiatr). Standardowo były tam cewki od świateł, ładowania akumulatora i zapłonu. Z braku regulatorów moc tego urządzenia była optymalna dla konstrukcji. Możliwości dokonywania zmian malutkie. Prawdopodobnie można by te cewki nawinąć nieco grubszym drutem i nieci więcej zwojów....
Wracam do tematu . Cewka spalona którą idzie na uklad prostowniczy i regulator napiecia, została wywalona. Żarówka się świeci jak podlacze na przewody wychodzące z magneta dalej nic. Czy idzie podłączyć moduł od chińczyka na 6 pon zamiast tego oryginalnego.
Witam mam skutera zico simple i nie działają światła magneto dobre ,możliwe że regulator napiecia jest rozwalony... Jak to sprawdzić?
Ten czujnik przy gaźniku, to automatyczne ssanie. Zawiera bimetal który nagrzewa się pod wpływem płynącego prądu z magneta - po zapaleniu silnika i tak właśnie wyłącza ssanie po pewnym czasie, więc można je zostawić w spokoju. Pozdrawiam LinX
Silnik nie ma prądnicy, ma magneto więc wychodzi z niego jeden kabel od + i jeden od - A to ciekawostka
Jest to zwykły chiński quad bez immo nie wiem skąd stałe napięcie. A cewki w magneto podczas rozruchu to słabo probówka się świeci gdy się sprawdza. Do regulatora wchodzą 3 kable żółte i odchodzi masa (zielony) czerwony i jest na nim napięcie oraz czarny nie połączony z niczym
bardziej mnie interesuję dlaczego jak cewka nie jest podłączona to wychodzi prąd normalnie z modułu a po podłączeniu on znika ale wciąż stator daję prąd Poczytaj jak działa CDI. a jak ma działać ? magneto obraca się i wytwarza prąd w cewkach i dalej idą sobie kabelkami do modułu/regulatora napięcia Dodano po 8 bardziej mnie interesuję dlaczego jak...
Na początek sprawdź połączenia elektryczne. Szczególnie masy. Może coś nie łączy? Przydał by się normalny przegląd. Iskra, gaźnik filtr itd. W sprawie licznika. Spróbuj odłączyć zasilanie prądem z magneta. Nie rozłączaj zapłonu! Jeżeli wariacje z licznikiem ustaną, to masz uszkodzony regulator napięcia, a w zasadzie jego część dotyczącą ładowania akumulatora....
Czy w oryginale był regulator napięcia Układ nie jest oryginalny (w oryginale był chyba prostownik selenowy). Zamontowanie zapłonu CDI wiązało się z wyrzuceniem całego starego statora/platynek/magneta. Teraz jest 6 cewek do wytwarzania prądu użytkowego i 1 cewka do zapłonu. Regulator jest dołożony. Niestety nie zmierzyłem prądu płynącego przez żarówkę...
regulator dziś wymieniony bez efektów, co najgorsza od razu wyjściowy prad z iskrownika jest raptem 6V+ na jednym kablu i 8v+ na drugim kablu jeszcze przed regulatorem zmieniłem iskrownik i magneto efekt ten sam pomiar...... zmierzyłem napięcie wyjściowe w innych pojazdach w skuterze i crossie tam napięcie wyjściowe z iskrownika jest 40V na luzie i...
Witam. Posiadam motocykl Zipp pro 50, w którym non stop po dodaniu gazu pali mi żarówki 😡 Myślałem, że to wina regulatora napięcia, więc kupiłem dwa nowe i wciąż dzieje się to samo. Wina nie może też być po stronie iskrownika/Magneto, gdyż jakoś 3 miesiące temu kupiłem nowy silnik Moretti 110, a przed zakupem było to samo. Gdy odpalę motocykl, to od...
Nie sądzę aby były! Sprawdź połączenia! Może jakaś kostka się wysunęła? Jeżeli nie, to padł Ci regulator napięcia i/lub cewki w magnecie odpowiadające za zasilanie świateł. Pewnie nie ma też ładowania akumulatora, choć to zależy od konstrukcji instalacji. Trzeba znaleźć regulator. Odpiąć kable idące do niego z magneta i zmierzyć ich rezystancję względem...
Myślę że najlepszym rozwiązaniem wg moich "wymagań" było by przerobienie zasilacza ATX. Powtarzasz się chłopie. Coś się tego ATXa czepił ? Kolega ,,Licznik Hektarów :D " wyłożył sprawę krótko i treściwie. Zmierzyć napięcie przemienne z ,,magneta" w całym zakresie obrotów silnika i się zdecydować. Przy bardzo wysokich napięciach (< 50VAC) zastosować...
cross odpala i działa, ale dopiero gdy się go odpali święcą światła i to trochę słabo po dodaniu gazu święcą mocniej Czy regulator napięcia jest od tego silnika, czy został stary? W zależności od rodzaju magneta w oryginale i w nowym silniku (cewka "zmasowana" czy nie) mogą być konieczne drobne zmiany w instalacji elektrycznej.
Tak samo na zapalonym jak wcisnę przycisk rozrusznika to nie słychać żeby się kręcił Brawo! Jeszcze cały ten rozrusznik ? :cry: Prawdopodobnie przebite diody w regulatorze napięcia i oberwana masa akumulatora. W takim przypadku bez pracy silnika obwód zamyka się przez zwarte diody i uzwojenie alternatora (magneta).
Impulsator ma 256Ohm (do248do372 podaje serwisówka) czyli ok. Z magneto wychodzi okolo 27-30V przy odłączonym regulatorze. Sory za wprowadzenie w błąd z aku, chodzi o to że org aku jest rozładowany do zera i siedzi podłączony w skuterze, podłączałem raz aku z samochodu i jechałem i nie było zmiany co do prędkości. Teraz jak podłączyłem sprawne aku z...
Drogi Imienniku, autor trochę poknocił. Ma trzy cewki, ale jedna jest oświetleniowa, jedna zasilająca moduł zapołonowy, a trzecia służy do doładowania akumulatora. Nie są połaczone szeregowo, a coś rodzaju gwiazdy. Srodek gwiazdy jest masą. Poza tym z tym ładowaniem akumulatora nie jest dokładnie tak jak myslisz, wyłądowany potrafi i pociągnąć z 10A....
Można.Ale po co?Magneto wytwarza prąd zmienny.Układ z tranzystorem?Trzeba dać prostownik.A więc zpadek napięcia.Raz do motoroweru dorabiałem regulator napięcia.Na triaku.
Dzięki za radę !!!! Z magneta wychodzą cztery przewody jeden dałem na stacyjkę do nr 2, drugi na zaciski (on ma połączenie z regulatorem napięcia) trzeci z nr 59b na stacyjce i ostatni z 59a (bezpiecznik). Pytanko czy ten ostatni przy bezpieczniku łączymy z drugim przewodem od regulatora napięcia z oznaczeniem ≈ . Pozdrawiam !!
W 95% chińskich 50 cm światła są zasilane prądem przemiennym z magneta, gdzie regulator dba tylko o obcięcie wszystkiego, co powyżej 12V. Prąd stały dociera do akumulatora, klaksonu, kierunkowskazów i stopu. Więc na pewno będzie zapłon, światła, a obwody stałoprądowe działać będą do czasu spadku napięcia.
Witam serdecznie . Kierunkowskazy w Simsonie działają po akumulatorze tj akumulator daje napięcie na przerywacz i żarówki lamp. Akumulator ładowany jest z cewki Magneto przez układ elektronicznego regulatora i styki stacyjki . Najczęściej problem tkwi właśnie w stacyjce . Ale niczego nie wykluczam , potrzebuje więcej danych np. jakie napięcie wuyhodzi...
regulator magneta iskra magneta ładowanie magneta
blaupunkt uderzenia komora rezonansowa syrena alarmu własnym zasilaniem
technicolor cga4236tch1 technicolor cga4236tch1
ABM241 Manual: Amprobe Multimeter or Abracon Crystal? Obroty chińskiego wiatraka 5 kW przy wietrze 5 m/s