Prąd z magneta powinien być prostowany ( stały DC ) więc regulator do kontroli.
Z silnika wychodzi wiązka przewodów, musisz znaleźć biały i żółty kabel i zmierzyć rezystancję między nimi i masą pojazdu. Powinna wynosić maksymalnie kilka omów dla każdego z przewodów, jeżeli na którymś przewodzie jest wyraźna różnica to cewki magneta do wymiany. Jeżeli rezystancja jest porównywalna to regulator napięcia leży.
Jaka wydajność prądnicy? Jakie napięcie na przewodach z prądnicy bez podłączonego regulatora? Jakiej pojemności akumulator? Podaj dokładnie typ silnika. Stare rozwiàzania były nieco inne. Począwszy od najprostszego mostka prostowniczego przez regulatory szeregowe do dzisiejszych rozwiązań. Tu myślę że powinien być regulator szeregowy (więcej prądu...
Ratuje cię tylko przezwojenie cewek magneta na 12 V i zmiana żarówek ale muszą być tej samej mocy . Lepszym rozwiązaniem było by założenie akumulatora 6 V , zbudowanie mostka diodowego oraz założenie regulatora napięcia na max. 7.2 V . Przy zapalonych światłach ładowanie będzie znikome . trzeba wtedy trzymać wyższe obroty silnika . A i jeszcze jedna...
Tak to potencjometr.
Zamieszczam schemat regulatora napięcia ładowania akumulatora skutera MACAL Regulator ten pełni 2 funkcje 1 - stabilizacja napięcia ładowania akumulatora 2 - stabilizacja napięcia zasilania żarówek reflektora świateł mijania oraz drogowych regulator wykorzystuje 2 cewki magneta cewka ładowania oraz cewka stabilizacji napięcia zasilania świateł układ...
Witam Mam problem z ładowaniem w traktorku/kosiarce John Deere silnik B&S, z magneta wychodzi prąd stały 30V-40V, kupiłem już drugi regulator napięcia i jak podłączę regulator to jest 6-10V prądu stałego, jeśli nie przykręcę regulatora do masy to wychodzi jakieś 12-16V, czy jest coś nie tak z masą czy jednak te regulatory są nieodpowiednie?
Ile cewek ma stator kisbee peugeot 2T 2013 rok? (at)ElektrodaBot AI: Chodzi Ci o oryginalny (fabryczny) stator czy o jakiś zamiennik? oryginalny AI: Masz już ten stator i chcesz go zidentyfikować, cz... Bezpośrednia odpowiedź Dla europejskiej wersji Peugeot Kisbee 50 2T z rocznika 2013 (silnik dwusuwowy AC, gaźnik) fabrycznie montowano stator z 6 uzwojonymi...
No to teraz już wiemy o co biega. Jeśli chcesz po prostu wywalić oświetlenie, to je po prostu wywal i cześć. Wstaw regulator napięcia, jakiś akumulator (bo z tego co wiem, tu jest zapłon DC CDI). Gdyby było AC CDI, to sprawa byłaby jeszcze prostsza i mógłbyś całkiem olać regulator napięcia. Czy taki zwykły regulator napięcia będzie działać? Gwarancji...
Witam Temat mojej pracy magisterskiej to "Analiza maszyny bezszczotkowej w roli alternatora samochodowego". Mam zaprojektowaną maszynę w programie maxwell i muszę stworzyć do niej układ regulacji z którym mam problem. Narazie doszedłem do tego, że prąd został wyprostowany i tyle by było. Napięcie jakie mam otrzymać na wyjściu z układu to 42V (Imax=25A)....
Mam problem ze sterowaniem stratnym regulatorem napięcia alternatora trójfazowego z magnesami stałymi. Stopień wykonawczy regulatora na tranzystorach polowych działa bez zastrzeżeń, więc nie będę go szczegółowo omawiał (mostek 3F z diodami Schottkiego w górnej i n-mosfetami w dolnej gałęzi, których diody pasożytnicze działają jako prostownicze), natomiast...
Problem jest w sumie banalny bo muszę wykonać regulator prądu. Sprawa komplikuje się w momencie gdy dochodzi do tego fakt że muszę regulować tylko prąd w zakresie 0-20A. Układ ma sterować elektromagnesem (więc cewką). Cewka mjest nawinięta z drutu 2mm i ma być zasilana 5V (stałe). Opór cewki to około 0,1Ω Chodzi tylko o to by cewka się nie przepaliła...
Zapomniałem o temacie... sory... Układ elektryczny w takich skuterach jest bardzo porsty. Nie ma wczuwać sie we wnętrze regulatora napięcia bo... jest on nierozbieralny. I rzeczywiście za słabe światło odpowiedzialny był regulator napięcia. Zamiast wymiany przełożyłem jeden przewód zasilający z magneta w taki sposób ze na niskich obrotach napięcie na...
Witam. Od pewnego czasu nie mam świateł w motorowerze Kingway 50. Sprawdziłem wszystkie wtyczki, przeczyściłem je. I nadal nie ma, ale gdy nacisnę hamulec to wtedy zapala się światło STOP i nagle zaczynają świecić wszystkie światła. Tak samo z klaksonem gdy go nacisnę światła nagle ożywają. Jaka może być tego przyczyna? A i światła działają z magneta...
A czy to problem dodać większy radiator? Pozatym jest to typowy regulator dla magneta trójfazowego. DObierać pod kątem mocy alternatora. Są zamienne.
Wszystko idzie przez regulator ELBA nawet ładowanie akumulatora. Nieprawda. Nawet zamieszczony przez ciebie schemat temu przeczy. W Simsonie każda cewka magneta to osobny rozdzielony galwanicznie obwód. Jedynie masa i to nie wszędzie jest wspólna. Do tego ELBA 6V była różna od ELBA 12V. Ta pierwsza nie potrzebowała prostownika(ładowanie jednopołówkowe...
Ok, czy słabe światła/klakson to nowa sytuacja? Tzn wcześniej było lepiej, a ten problem o którym piszesz pojawił się nagle? Ogólnie rzecz biorąc brak akumulatora nawet niewielkiej pojemności to kiepsko, nie ma co potrzymywac napięcia dla tych świateł czy klaksonu, przy niskich obrotach silnika. Generalnie rzecz biorąc prądnica na niskich obrotach nie...
Witam. Potrzebuję schemat regulatora napięcia do skutera. Mierzyłem napięcie i z magneta wychodzi mi prąd od 35v do 130v w zależności od obrotów silnika. Na wyjsciu z regulatora powinien mieć 13,5v - 14v i około 5 amper. Jak zbudować regulator o takich parametrach.
Jest to bezszczotkowy alternator składający się z cewki i magneta od honda xl125 cross 90r. 2 uzwojenia są jedno do akumulatora ładowania i świateł a drugie do zapłonowej cewki.
Witam. Przerabiam elektrykę Simsona, tak aby miał z przodu żarówkę H4 55/60W. Zastosowałem 2 cewki 12V 42W, połączone co daje 84W. Wyczytałem że trzeba dać regulator od chińskiego skutera, żeby nie zagotować akumulatora. Żarówka ma działać na prąd zmienny. I teraz pytanie czy na schemacie zielony kabelek ma łączyć dwa piny modułu? Czy powinno być tak...
To jest podobne do rjeju, prosta sprawa bierzesz fazę z magneta prostujesz mostkiem i zasilasz co tam chcesz 2 przewodami na pływającej masie. Regulator orginalny reguluje gratis ci napięcie.
Witam problem polega na zbyt niskim ładowaniu w skuterze 3,5 v na wolnych obrotach a max dochodzi do 9 v przy przegazowaniu . Regulator napięcia 4 pinowy. Światła przednie są zasilane prosto ze statora a cała reszta napięciem po regulatorze.Wydaje mi się ze zbyt małe napięcie dochodzi ze statora do regulatora. Napięcia wejściowe na regulatorze to 18...
Luzy zaworowe jack63 stosunkowo za małe często gniazda zaworowe ugniataja się przez co zawory są podparte ciężko jest z uruchomieniem i prowadzi do wypalenia zaworu Ssący 0,10 Wydechowy 0.20 Musisz mieć dobry akumulator to podstawa , jak nie masz ładowania to regulator napięcia do sprawdzenia lub zasilanie z magneta czy wychodzi prąd powinien być około...
Spotkal sie ktos moze z regulatorem napiacia gtory w zakresie napiecia od 12 do 24v ciagle dawal 12V?? ma to byc wykorzystane do przerywacza nord elektronik NE043 a zasilanie ma byc z magneta motoroweru chce zrobic kierunkowskazy.z gory dzieki za odpowidzi. pozdrowiam.
Dzięki za odpowiedź Moc zakładam, że oryginalnie około 80W. Mam dwa takie magneta, czyli stojany i koła magnetyczne. Jeden stojan (uszkodzony mechanicznie) właśnie przewijam jak oryginał, czyli drutem 1mm w podwójnej izolacji, uzwojenia pierwsze 80zwoi w prawo drugie w lewo itd 4 cewki do ładowania, a 5 do regulatora i 6 zostaje wysokie napięcie oryginał...
Kolego "brunon71" mógłbyś podesłać końcowy schemat na którym można się oprzeć przy budowie ? Mam cbr 600 f4i.... dam to swoim kolegom automatykom niech kombinują ... ;) pierwszy schemat postu to schemat według którego zrobiłem regulator, tyle że zamiast mostka trójfazowego dodałem dwa jednofazowe (dla twych kolegów to żaden problem) Na forum był temat...
Po pierwsze w simku masz do ładowania dodatkowe cewki. A w komarku cewki za mało wytwarzają i nie będzie ładowania! A jak pali ci żarówki to weź looknij do magneta może robi się jakieś zwarcie! A i zobacz też bo może Ci się coś psuć przy przełącznku krótkie długie. Jak masz problem w takich sprawach zapraszam www.romety.pl sorka za reklame :P Dodano...
zmierzyłem dzisiaj przebieg na tych przewodach z magneta i mniej więcej wygląda tak: http://obrazki.elektroda.net/66_12541646... napięcie wynosi mniej więcej 15-20V na wolnych obrotach i po przyspieszeniu wzrasta czyli regulator nie spełnia swojej roli. Jeszcze sprawdzę połączenie dokładnie z regulatorem, bo w zależności od położenia włącznika...
Zasilanie wraz z biało-niebieskim kablem który wychodzi z magneta to impulsator (na kostce ten po lewej). Te 3 kable zasilanie z cewki oraz z impulsatora idzie to modułu zapłonowego i w momencie jak jest impuls z biało-niebieskiego kabelka idzie napięcie na cewkę zapłonową gdzie różnie do kilku kV i trafia na świecę zapłonową. Tak, jest to mały cross...
Ten czujnik przy gaźniku, to automatyczne ssanie. Zawiera bimetal który nagrzewa się pod wpływem płynącego prądu z magneta - po zapaleniu silnika i tak właśnie wyłącza ssanie po pewnym czasie, więc można je zostawić w spokoju. Pozdrawiam LinX
Z górnej części silnika wychodzą dwa kable na których po zmierzeniu miernikiem jest : na pewno prąd zmienny na wolnych obrotach ma od 20 do 26 V Na średnich obrotach od 40 do 60V na wysokich obrotach dochodzi nawet do 120V Nie szalej Kolego. :D To napiecie, o jakim piszesz powstaje na nieobciązonym alternatorze (magneto).Sprawdzić, czy środek tych...
cross odpala i działa, ale dopiero gdy się go odpali święcą światła i to trochę słabo po dodaniu gazu święcą mocniej Czy regulator napięcia jest od tego silnika, czy został stary? W zależności od rodzaju magneta w oryginale i w nowym silniku (cewka "zmasowana" czy nie) mogą być konieczne drobne zmiany w instalacji elektrycznej.
chodzi mi o zastosowanie tego schematu który jest podany do prądnicy 3 fazowej i użycie jednej fazy tak jak napisałeś gdzieś wcześniej ten sam schemat jest tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic83... jest link do opisu po niemiecku tylko tam inaczej jest podłączony tyrystor bo jest podłączony do masy więc musiałbym połączyć jeden z końców...
Podłączałem miernik zamiast akumulatora . Światło mijania jest zasilane tylko z magneta nie sprawdzałem miernikiem ale dodając gazu mocniej świeci a na niskich obrotach na pewno będzie dużo brakować do 12V.... Regulator napięcia jest chyba po to żeby blokować zbyt wysokie napięcie podczas jazdy na wysokich obrotach ?
Jakoś nie przypominam sobie w WSK prądnicy (chyba, że akurat mowa o silniku Wiatr). Standardowo były tam cewki od świateł, ładowania akumulatora i zapłonu. Z braku regulatorów moc tego urządzenia była optymalna dla konstrukcji. Możliwości dokonywania zmian malutkie. Prawdopodobnie można by te cewki nawinąć nieco grubszym drutem i nieci więcej zwojów....
Nie sądzę aby były! Sprawdź połączenia! Może jakaś kostka się wysunęła? Jeżeli nie, to padł Ci regulator napięcia i/lub cewki w magnecie odpowiadające za zasilanie świateł. Pewnie nie ma też ładowania akumulatora, choć to zależy od konstrukcji instalacji. Trzeba znaleźć regulator. Odpiąć kable idące do niego z magneta i zmierzyć ich rezystancję względem...
Sam się kiedyś zastanawiałem żeby wyrzucić cewkę wysokiego napięcia z magneta na zewnątrz i zastąpić ją cewką niskiego napięcia i połączyć to razem w trójkąt lub gwiazdę oraz wyprostować to na trójfazowym mostku prostowniczym. NApewno trzeba by za tym prostownikiem założyć jakiś regulator napięcia tak żeby nie przeładowało to akumulatora.
Panowie ale dlaczego nie chcecie uwierzyć w to co piszę. Z impulsatora który jest na zewnątrz magneta wychodzą 2 przewody: zielony i biały. Stojan ma 6 cewek połączonych szeregowo. jeden koniec to masa drugi do żółtego przewodu. Żółty przewód zasila moduł zapłonowy i regulator. Ja potrzebuje zasilić tylko wentylator. Mierzyłem napięcie na żółtym przewodzie...
Tak. Stety lub niestety, ale Błażej ma rację. Schemat prawdę ci powie. A nawet te zdjęcia, które zrobiłeś dają tylko jedną informację: Coś masz panie spier...tego, tamtego w instalacji. Te dziwne urwane i łączone bez sensu kabelki mogły spowodować uszkodzenie regulatora! No chyba że była to nieudolna próba "uratowania sytuacji" przed sprzedażą??? Jedno...
Witam Serdecznie kolegów! Otóż mam problem polegający a tym że, po remoncie silnika w tym wymiana magneta z cewkami, borykam się z problemem niedziałającej instalacji elektrycznej. Dokładniej polega to na tym że, napięcie na żarówce w przedniej lampie jest za wysokie lub w ogóle za niskie. Testowane było na 3 regulatorach napięcia wszystkie nowe i przypuszczam...
Witam, zrobiłem w swojej ws'ce ładowanie akumulatora na 12V dałem mostek prostowniczy 10A, regulator napięcia 12V od skutera i akumulator 12V/4Ah. Akumulator ładuje z tym, że przekracza 15V, a prawidłowe ładowanie powinno mieć około 14,3V - tak mi się wydaje, co można zmienić w tym układzie, żeby nie przekraczało napięcia 14,30V? Zapewne regulator...
Sklepów internetowych jest mnóstwo. Nie mam żadnego "upatrzonego". Kupuję tam gdzie jest to czego szukam i cena jest OK. Warint nr 2 może mieć dwie drogi: 1. Regulator jak twój "żart" ale wg schematu z linku. Wystarczy jeden mosfet i można zrezygnowac z driverów w scalaku robiąc wlasny na tranzystorze/rach. Schemat "opiewa" na regulator równoległy (stratny)...
damian_11bos rób pomiar tak jak napisał kybernetes , czyli pod obciążeniem! Twój wcześniejszy pomiar był na 100% bez obciążenia. Bierz pod uwagę, że prądnice ze wzbudzeniem od magnesów stałych bez obciążenia mogą mieć bardzo duże napięcia szczytowe (miernik mierzy średnie przeskalowane dla sinusa na RMS - poczytaj) nawet rzędu 200V na dużych obrotach...
Witam wszystkich. Mam problem ze swoim skuterem Romet C1 Via City S13 od 2 tyg borykam się z brakiem ładowania. Zaczęło się od tego że wykręciła się śruba z magneta i rozwaliła stojan/stator. W efekcie brak iskry, cóż trzeba było kupić nowy, tak też zrobiłem. Kupiłem również stator 8 cewkami, lecz miał inną kostkę. Mechanik ją przerobił, stwierdził...
Tam jest regulator napięcia - jest najpierw Magneto --->>>> regulator jest wpięty w instalację i blokuje wyższe napięcie niż takie +15 ---->>>> więc generalnie jeśli by padł regulator to by dawało większe napięcie na instalacji ale w ogóle nie ładuje Aku ma 11.98 na włączonym silniku.
Pytanko - jak sprawdzić regulator napięcia (skuter ,magneto) , padł czy nie ? Dysponuję standardowym multimetrem .
jakie magneto tam stoi alternator
Jak odsuniesz cewkę od magneta to jej wydajność prądowa spadnie.
mysle ze rozwiązanie z motoroweru simson bedzie odpowiednie gdzies na tym forum opisywałem i zamieszczałem schematy takich regulatorów PS HHmmmm pogoda na latanie sie zbliza co ??? poniżej najprostrze z możliwych rozwiązań w zależnosci od typu magneta ( wyprowadzone na zewnątrz oba lub tylko jeden zacisk cewki ładowania) możemy zastosować lub nie mostek...
Zdanie moje jest takie, albo regulator Ci się trafił wadliwy, albo magneto wadliwe daje za duże napięcie i każdy następny regulator się zepsuje. Musisz sprawdzić jakie napięcie wychodzi z magneto potem z regulatora
Na początek weź multimetr i przedzwoń uzwojenia czy nie są przerwane lub przebite na masę. Z tego co wiem to w tych quadach jest tak, że światła mają wspólne uzwojenie z ładowaniem, ale świeca bezpośrednio z generatora bez prostownika i regulatora napięcia po drodze. Jeśli uzwojenia dobre i Magneto nigdzie nie ociera o stator to następnym elementem...
Jeśli motocykl nie jest fabrycznie wyposażony w lampę przednią, to odpowiednich cewek do jej zasilania nie będzie (bo i po co?). Wtedy nie masz wyjścia, musisz walić bezpośrednio z akumulatora. Tylko dalej pamiętaj że akumulator w takiej sytuacji jest głównie do zasilania zapłonu a to nie wymaga wiele prądu. Więc ładowanie będzie słabe. W rezultacie,...
Witam serdecznie. Posiadam traktorek-kosiarkę CMI 96-125 MTD Briggs&Stratton Series 3 125 344cc i mam problem ze zbyt dużym prądem ładowania. Mierzyłem miernikiem i ładowarką na kablach wchodzących do akumulatora i na wysokich obrotach dobija do 16,1 A, a na niskich 15-15,6. Wyczytałem, że uszkodzony będzie regulator napięcia, więc kupiłem go po numerze...
regulator magneta iskra magneta ściągacz magneta
procesor obróbki wideo otwieranie drzwiczek mastercook kuchenka
Stacja bramowa HIKvision rozłącza się ze stacją domową - przyczyny i rozwiązania Resetowanie żółtej diody TPS w Hilti TE 56 ATC