Tak to potencjometr.
Na początek weź multimetr i przedzwoń uzwojenia czy nie są przerwane lub przebite na masę. Z tego co wiem to w tych quadach jest tak, że światła mają wspólne uzwojenie z ładowaniem, ale świeca bezpośrednio z generatora bez prostownika i regulatora napięcia po drodze. Jeśli uzwojenia dobre i Magneto nigdzie nie ociera o stator to następnym elementem...
ja bym podłączył ten regulator tak: 15/54 -> plus po stacyjce (na schemacie też plus po stacyjce masz tak opisany) M - magneto -> do prądnicy (jak na schemacie) R -> najprawdopodobniej do kontrolki ładowania (w liczniku) ale nie lepiej tam założyć alternator ze 105/120/Favoritki/Felicji ??? prądnica to straszne beznadziejstwo, to ledwo co ładuje,...
Mam problem ze skuterem Peugeot Kisbee 50 2T 2013 rok. Światło tylne i przednie nie działają w trybie świateł dziennych (gdy przełączę na długie światła, świecą się z akumulatora, ale też ładują się, ... 1. Krótka odpowiedź Najbardziej prawdopodobne źródło obu opisanych objawów (brak świateł pozycyjnych/mijania + gaśnięcie silnika po rozgrzaniu) to...
jakie magneto tam stoi alternator
Dlaczego w tym skuterze prądnica nie może całego prądu dawać przez prostownik na akumulator, Może i tak się robi stosując odpowiedni regulator. Na światła mijania/drogowe idzie prąd zmienny, czy stały? W Twoim przypadku przemienny z cewek ,,oświetleniowych" magneta. W którym miejscu powinna być zainstalowana? Taki prostownik + regulator to zwykła rzecz....
Jedna, tylko jedna cewka, mam niby jeszcze wyżłobione wejścia na drugą cewkę Ale jej nie mam Albo to diesel, albo to cewka od zapłonu. Pierwsza opcja jest mało realna - gdzie wchodzi przewód od świecy zapłonowej? Wcześniej nie było regulatora, chciałbym założyć żeby zasilić lampkę. Czyli rozumiem to był jakiś "motór" off-roadowy (marka? model?) bez...
Tam jest regulator napięcia - jest najpierw Magneto --->>>> regulator jest wpięty w instalację i blokuje wyższe napięcie niż takie +15 ---->>>> więc generalnie jeśli by padł regulator to by dawało większe napięcie na instalacji ale w ogóle nie ładuje Aku ma 11.98 na włączonym silniku.
Witam, posiadam traktorek z silnikiem Briggs 15,5 i mam problem z ładowaniem, wymieniłem regulator i alternator, wyczyściłem magneto papierem i dalej to samo – świeci kontrolka od ładowania. Gdzie szukać dalej problemu? Pozdrawiam
Witam, Borykam się z problemem ładowania w zipp pro gt 50. Sprawa wygląda tak, że motorze posiada dwie h4 w lampach. Jak go zakupiłem miał zamontowane zwykłe h4 z samochodu 55/60W. Pomyślałem, że przez to rozładowuje akumulator (za słabe ładowanie). Zamontowałem 30/30W było ciut lepiej ale dalej brakowało mocy ładowania. Zacząłem sprawdzać magneto,...
A to błąd myślenia, bo te magneto i cewki mogą dać nawet 50V na jałowym lub małym prądzie. A oryginalny regulator z skuterów mija się z celem. Proszę o informację jaki regulator napięcia będzie odpowiedni?
Witam. Od razu zaznaczam, że się na tym nie znam, dlatego mam do was pytanie. W moim motocyklu Kymco Zing 125 RF25 jest brak ładowania. Oddałem go do serwisu, wymienili regulator napięcia i iskrownik. Tylko że iskrownik oryginalnie był 4-cewkowy, a wymienili na 8-cewkowy. Magneto zostawili takie, jakie było. Oczywiście brak ładowania, jak był, tak jest...
Pytanko - jak sprawdzić regulator napięcia (skuter ,magneto) , padł czy nie ? Dysponuję standardowym multimetrem .
Zdanie moje jest takie, albo regulator Ci się trafił wadliwy, albo magneto wadliwe daje za duże napięcie i każdy następny regulator się zepsuje. Musisz sprawdzić jakie napięcie wychodzi z magneto potem z regulatora
No tak o kole magnesowym nie pomyślałem. Podejrzewam, że adaptacja do K750 właśnie tego zestawu związana była z małymi gabarytami - magneto ma chyba 104 mm średnicy na zewnątrz. Jeśli wielkość była głównym powodem to chyba lepiej byłoby kupić gotowy zestaw 3fazowy np. taki: https://allegro.pl/oferta/kolo-magnesowe...
Nie ma VIN'u, nie wyciągałem na wierzch tego wszystkiego, ale z pod magneto (?) wychodzą tylko dwie wiązki, (3xZółty) i (Impulsator) Nic więcej z tych okolic nie wychodzi, polecasz jednak tam zajrzeć? Myślę że gdyby była tam oddzielna sekcja na zasilanie CDI nawet jeśli spalona to były by jej pozostałości jakiekolwiek. Jeśli chodzi o regulator to on...
witam i z góry przepraszam że wtrącam się w temat ale już nigdzie nie mogę uzyskać pomocy mam tego skutera i od 2 lat wielki problem z elektryką od czasu gdy rozleciała się cewka na iskrowniku przestał ładować akumulator tak mi się wydawało więc kupiłem nowy iskrownik magneto regulator napięcia i dalej to samo światła bez akumulatora ledwo świeciły,więc...
Mam problem ze spalinowym kompresorem śrubowym KEASER M32, chwilę po odpaleniu odcina prąd do elektrozaworu paliwowego i kompresor gaśnie, tak jakby zadziałało jakieś zabezpieczenie, sprawdziłem czujnik ciśnienia oleju-dobry, czujnik temp. śruby- dobry, jest jeszcze chyba zabezpieczenie, które powinno wyłączyć silnik w chwili zerwania paska napędzającego...
Nie mam też pewności, czy dobrze jest podłączone ładowanie akumulatora i zasilanie świateł, ponieważ mam 2 żółte kable, a w instalacji motocykla jest żółty i biały, które idą na regulator napięcia. Zrobiłem pomiary bezpośrednio na magneto po odłączeniu instalacji motocykla. Wyniki: 1. po odłączeniu instalacji masa dwa żółte kable - brak przejścia dwa...
Regulator jest (musi być) w motocyklu. Poszukaj, dochodzą do niego 2 przewody żółte, jeden czarno-biały i jeden czerwony. Tak, jakbyś chciał więcej mocy to tylko wymiana kompletnego magneta czyli cewek i koła magnesowego. Najpierw załóż ten akumulator, a później weź amperomierz i zrób bilans energii. Będziesz wówczas wiedział na ile sobie możesz pozwolić.
Czy ten regulator można zastosować do instalacji 1 fazowej 6V ( magneto i cewka ) a jesli tak to jak to podłączyć bo coś autor pisał że plus na ramie ...? . Orginalnie regulator ma 4 piny ( minus do akumulatora ,plus do akumulatora , do cewki różowy kabek i do cewki żółty kabel)
No to teraz już wiemy o co biega. Jeśli chcesz po prostu wywalić oświetlenie, to je po prostu wywal i cześć. Wstaw regulator napięcia, jakiś akumulator (bo z tego co wiem, tu jest zapłon DC CDI). Gdyby było AC CDI, to sprawa byłaby jeszcze prostsza i mógłbyś całkiem olać regulator napięcia. Czy taki zwykły regulator napięcia będzie działać? Gwarancji...
Problem rozwiązany winny był regulator napięcia. BANANvanDYK jestem ci winny duże piwo. Zamykam temat.
Mam taki sam problem i też iskrownik 8 cewkowy chce zrobic tak samo jak pan tylko mam pytanie rezystor świateł odpiąć całkowicie i światła potępia pod akumulator muj skuter to kymco New Dinka 50cm 4t zamówiłem iskrownik magneto i regulator tylko mam ssanie automatyczne i rezystor świateł 30w / 5w 5.9 OMA
am mam nietypowy problem.. nie mam ladowania ale sprawa wyglada tak kupilem nowy akumulator i jak włozyłem go do skutera pojezdziłem i sie wyładował wiec go naładowałem i poszedłem dalej jezdzic ale po 30 min aku znowu sie rozładował. sprawdziłem napiecie miernikiem ładowanie jest ale bardzo małe wzrasta moze 0.2 0.3 v wiec przełozylem stary akumulator...
Podejrzewam, że wystarczyłby LM317/350 + mocny tranzystor wykonawczy w celu rozproszenia nadmiary ciepła (oczywiście należy pamiętać, że LM317 wytrzymuje napięcie do 37 V - jeśli magneto daje więcej to trzeba mocniejszy stabilizator Napięcie bez regulatora dochodzi do 80-90V AC. Żaden scalony stabilizator szeregowy tego nie wytrzyma. Zakładam z każdym....
Witam. Mam problem ze światłami, wiem było już dużo tematów o tym ale mój przypadek jest jak by inny. Otóż, Spaliły mi się żarówki, padło magneto i w między czasie regulator co skutkowało całkowitym brakiem świateł. Wymieniłem magneto, regulator wszystkie żarówki no i pojawił się kolejny problem którego nie potrafię rozgryźć. Jak odpalę skuter wszystko...
a jak ma działać ? magneto obraca się i wytwarza prąd w cewkach i dalej idą sobie kabelkami do modułu/regulatora napięcia Czyli nie doczytałeś. Odłóż regulator napięcia na bok, zastanów się co się dzieje w module. Względnie masz gdzieś po prostu przerwany kabel. Albo pomyłkę w połączeniach, np. cewki ładującej z wyzwalającą CDI albo zamienione końcówki...
Witam.Silnik wyposażony jest w magneto Bosch 12V,z wirującymi magnesami stałymi oraz w trzy cewki,jedna do przerywaczowego układu zapłonowego,druga 30W do tachometru i trzecia,oświetleniowa 110W (30 i 110W można łączyć).Oryginalny regulator napięcia kosztuje bagatela,400zł.Mnie w zasadzie potrzebne jest tylko ładowanie akumulatora 12V,12Ah.Czy istnieje...
W oryginale zmian dużych w świeceniu nie było. Pytani czy regulator poradzi sobie z dynamem? Magneto nie ma regulacji napięcia jak prądnica z uzwojeniem wzbudzenia. Najwyżej sie spali, nie bede płakał. Ale przynajmniej będę wiedzieć ze się do tego nie nadaje 😂
Witam mam skutera zico simple i nie działają światła magneto dobre ,możliwe że regulator napiecia jest rozwalony... Jak to sprawdzić?
Witam. Złożyłem kosiarkę. Na pewno rozrząd i regulator obrotów dobrze. Rurka prowadząca paliwo nie jest dziurawa. Iskra jest, uszczelka pod głowicę OK. Gaźnik (pływakowy) magneto i cewka od sprawnej kosiarki założona. Wszystko wydaje się dobre, gdy odpalam kosiarkę nic. Gdy podleje bezpośrednio pod gaźnik, to strzela z gaźnika. Co może być przyczyną....
Ale magneto daje napięcie zmienne...
Sprawa teoretycznie bardzo prosta. Potrzebuje zbudować regulator napięcia do crossa. Zasilanie magneto cewka bez masowa, na wyjściu daje od 15v do 90v , prąd 15A. Zasilana ma być żarówka 35W przod i tył 5W i nic więcej. Próbowałem zamontować regulator od chińskiego skutera. Efektem była poprawna praca na początku a po niedługiej chwili paliło żarówki....
Dzięki za odpowiedź. Ja podłączyłem w sumie też 6ohm (2x12ohm równolgle) ale tylko 10W i strasznie się grzeje... najwyżej zmienię choć nie o to mi chodziło wsadzając ledy żeby teraz tracić waty na rezystorze:D a jak jest z prostowaniem napięcia? wg oryginalnego schematu jest tak, że jeden przewód idzie do regulatora (regulator ma 4 wyprowadzenia: dwa...
Ok, czy słabe światła/klakson to nowa sytuacja? Tzn wcześniej było lepiej, a ten problem o którym piszesz pojawił się nagle? Ogólnie rzecz biorąc brak akumulatora nawet niewielkiej pojemności to kiepsko, nie ma co potrzymywac napięcia dla tych świateł czy klaksonu, przy niskich obrotach silnika. Generalnie rzecz biorąc prądnica na niskich obrotach nie...
Wszystko z magneto oprócz impulsatora wchodzi do regulatora, skuter zgaśnie po odłączeniu reg. Świeca jest już trzecia dwie poprzednie się popsuły w dwa dni (przestał odpalać)... fakt ze były ngk cr8e, teraz jest cr7e tak jak w serwisówce i chodzi juz 2 tyg. Te ładownie musi mieć związek z tym że nie wchodzi na obroty. Możesz potwierdzić kolejność,...
regulator dziś wymieniony bez efektów, co najgorsza od razu wyjściowy prad z iskrownika jest raptem 6V+ na jednym kablu i 8v+ na drugim kablu jeszcze przed regulatorem zmieniłem iskrownik i magneto efekt ten sam pomiar...... zmierzyłem napięcie wyjściowe w innych pojazdach w skuterze i crossie tam napięcie wyjściowe z iskrownika jest 40V na luzie i...
Miernikiem mierzylem na rozne sposoby caly czas jakichkolwiek wartosci. Kupilem dzis kolejny nowy stator. Podpialem przewody od impulsatora oraz zasilania modulu, tak jak wczesniej skuter odpala. 3 przewody luzne w kostce od ladowania niestety dalej pozostaja bez pradu. Nawet ich nie podpinalem. Szczerze to jestem juz bez pomyslu. Edit: Skuter uratowany,...
Odświeżam Zrobiłem proponowany regulator. Założyłem go do xv700 87 rok, działa poprawnie, ruszył od kopa, zrobiłem na nim narzazie 100km, jednak przy 5000 obr/min daje 15 V. Który rezystor najlepiej zmniejszyć w celu obniżenia ładowania ? ten 750, czy jakieś inne sugestie ? Pozdrawiam Zmniejszając wartość R1,R4, R7 lub zwiększając wartość R2,R5,R8...
Obroty silnika przy 1000obr/min = 16Hz, przy 3000rpm mamy już około 50obr/sek. Magneto z tego co wiem ma 4 pary biegunów a cewki są połączone jako trójfazowe (gwiazda). Regulator ma opóźnienie, na schematach to kondensator w tranzystorze "pomiarowym", stąd to zachowanie. W praktyce z akumulatorem problemu nie ma, gdyż ma on bardzo małą rezystancję wewnętrzną....
Tak. Reszty nie podłączaj i wyrzuć... Odpowiedni do tego jakie magneto kupisz. To powinien być komplet. Regulator dowolny (prawie).
Problem polega na tym że w tym quadzie wysiadł mi regulator napięcia a inaczej prostownik . Jest tam magneto AC które daje napięcie 20 V AC . Moje pytanie to czy ten prostownik mogę zastąpic mostkiem prostowniczym 3 fazowym 35 A / 1600 V .
Witam Przejrzałem mnóstwo postów szukając podpowiedzi w swoim problemie. Nie udał mi się go jednak samodzielnie rozwikłać dlatego postanowiłem zwrócić się o pomoc. W założeniu temat jest być może nie typowy, ale tak już mam, że lubię sobie utrudniać ;) Na wstępie powiem, że nie jestem wykształconym elektronikiem - lubię po prostu dłubać przy motorze......
Najbardziej podejrzewam regulator napięcia jednak przy jego odłączeniu nadal nic nie świeci, ale sprawdzę jeszcze resztę. Jeśli chodzi o magneto to było ściągane kluczem pneumatycznym więc to raczej odpada tym bardziej, że jest napięcie z cewek, ale zbyt małe.. A i magneto było całe nowe wraz z cewkami ;)
Jacku, ale tam nie ma wodotrysków. Tam jest standardowa stacyjka z parą załącz i parą rozłącz. Standardowe magneto a regulatorem. Piszesz, że z Sensem, więc tak pewnie jest. To typowe układy występujące w większości tego typu pojazdów. Najlepiej na podstawie elektryki rozrysować sobie pełny schemat pojazdu. Nie powinno to zająć więcej niż godzinę. I...
Witam, niedawno nabyłem quada Yamaha Grizzly 125 (automat) i jak się okazało po parunastu odpaleniach akumulator się rozładowywał, zmierzyłem więc napięcie przy uruchomionym silniku i wynosi 11.5-12.0 V więc raczej wskazuje to na brak ładowania... I tutaj mam pytanie czy ma ktoś schemat instalacji elektrycznej do takiego quada lub chociaż schemat podłączenia...
Witam ponownie możesz jeszcze(wyczytałem na forum i sam to zrobiłem)ściągnąć magneto i przeczyścić ale u mnie na 100% był walnięty regulator napięcia i po wymianie wszystko gra.
Więc kup zestaw od dwusuwa i zamontuj całość. I pewnie tak zrobię tylko drożej mnie to wyniesie. Dodano po 5 Dokładnie! Nie wiem tylko jak jest ze stożkami wału i piasty koła magnesowego. Trzeba się zorientować. Poza tym aby motor mógł bezpiecznie jeździć pasuje mieć światła i aku, więc należy też dokupić regulator napięcia. A jeżeli kupisz tylko moduł...
Drogi Imienniku, autor trochę poknocił. Ma trzy cewki, ale jedna jest oświetleniowa, jedna zasilająca moduł zapołonowy, a trzecia służy do doładowania akumulatora. Nie są połaczone szeregowo, a coś rodzaju gwiazdy. Srodek gwiazdy jest masą. Poza tym z tym ładowaniem akumulatora nie jest dokładnie tak jak myslisz, wyłądowany potrafi i pociągnąć z 10A....
Witam, mój problem dotyczy braku ładowania. Sprawa prosta. Podczas jazdy zgasły mi światła i po zgaszeniu silnika akumulator rozładowany. Od razu kupiłem regulator napięcia, posiadam taki z 5 kablami. Po wymianie brak ładowania oraz brak świateł po odpięciu akumulatora. U mnie w skuterze jest światło po przekręceniu stacyjki, więc jest z aku, ale nie...
Od dłuższego czasu szukam w internecie/forum schematu regulatora ładowania, który działałby podobnie jak regulator w alternatorze tzn. załączał by tranzystor lub jakis inny element wykonawczy który działałby jak przekaźnik ale nim nie był wtedy gdy jest spadek napięcia i rozłączał gdy będzie jego wzrost. Napięcie jakie by miał utrzymywać na akumulatorze...
Silnik nie ma prądnicy, ma magneto więc wychodzi z niego jeden kabel od + i jeden od - A to ciekawostka
Witam, na cewce z magneto w Yamaha XT350 mam mniej więcej taki przebieg napięcia jak na rysunku poniżej: http://obrazki.elektroda.net/55_12542199... napięcie na biegu jałowym to ok -/+ 15-20V. Taki przebieg jest na dwóch przewodach idących z magneto względem masy motoru. Jak zrobić układ, który jak najefektywniej wykorzysta energię magneto?...
Witam mam motorynke Romet Pony której schemat (nie wiem czy to ten ) wstawiam: http://obrazki.elektroda.pl/3867963300_1... Problem bądź też natura tejże motorynki polega na tym że gdy dajemy więcej gazu magneto kręci się szybciej = większe napięcie na żarówce. Przy odkręconej na full manetce około 8V, na luzie 6V. Teraz co mógłbym zrobić...
Mierzyłem miernikiem. Nie ma aktualnie podłączonych żadnych żarówek, a samo magneto z wałem lekko drgnie i dopiero po pomocy ręką wał się obróci. Założyłem drugi regulator i jest to samo.
Czy to silnik Wiatr-a 4 biegowy, czy tam jest prądnica czyli cewka i magneto plus selen czy prądnica jako osobny podzespół, miałem taki motor ale SHl 175 tam była cewka i magneto. Jeśli to takike rozwiązanie to reulatora tam nie założysz.
Witam. Odrestaurowuję starą Sendę z 1996 roku. Instalacja nowa, przełożyłem całą wiązkę z innego motoru. To co z akumulatora czyli kierunki, światło stop i klakson działają tak jak trzeba. Niestety nie mogę dojść z tym co powinienem mieć z cewki czyli światła mijania i długie a także ładowanie akumulatora. Prąd do świateł idzie żółtym przewodem z cewek....
Czy ty w tym quadzie miałeś oryginalnie założony akumulator 12 V? Jeśli tak to ładowanie 2-7 V? I to jeszcze zmienia się jak przygazujesz? więc regulator do wymiany.. Tak oryginalny akumulator 12 V. Napewno regulator do wymiany?? czy moze gdzieś na zwojach w magneto jest podawany taki niski prad ale zdrugiej strony jak by był niski prąd to by świecy...
Dziś parę godzin poświęciłem i coś mi mówi że akumulator walnął, mimo tego że trzyma 12V i wszystko inne działa prawidłowo. Dodam że chwila nie uwagi i naładowałem go za dużym prądem prostownikiem i zaczął się gotować. Więc tak: Mam kilka regulatorów nowych: - 4 pin z masą na obudowę (masowy) - 4 pin bezmasowy (nie ma przejścia na obudowę) - 5 pin bezmasowy...
Witam Wiem, tematów było sporo, szukałem,, czytałem i nie jestem pewny do końca wypowiedzi . Skuter to 4t właśnie skończyła się gwarancja!! Otóż tak, w skuterze przy zapalonym silniku, gdy włączę światła pozycyjne to świecą ledwo co, o mijania i długich nie mowie bo ich nie ma. Kierunki działają, stop też ale to jest zasilane z akumulatora (chyba)....
Witam. Postanowiłem zrobić remont mojej kosiarce, gdyż pod koniec poprzedniego sezonu odmówiła posłuszeństwa. Jest to model dolnozaworowy znany jako classic. W kosiarce cylinder wygląda bardzo dobrze, tłok również. Pokusiłem się o rozebranie miski. Wyczyściłem ją pod ciśnieniem. Zmieniłem pierścienie, gdyż uznałem, że jak mam już tyle rozebrane to warto....
Witam. Ostatnio pojawił się problem z moim aeroxem (rocznik 2006) przestał działać przedni reflektor, rozrusznik oraz wskaźnik paliwa. Nie wiem czego to może być wina, podejrzewam jednak że winny może być przekaźnik rozrusznika, i tu mam pytanie czy reflektor jest w jakimś stopniu połączony z przekaźnikiem ? Następne podejrzenia padają na regulator...
witam. Jestem użytkownikiem fiata uno i kilka dni temu od czasu do czasu zapalała mi się podczas jazdy lampka "akumulator", ponieważ ma już 80 tys . na zegarku to profilaktycznie wymieniłem cały regulator napięcia (nóweczka magneto marelli - tak jak oryginalny był, bo podejrzewałem, że szczotki sie "kończą" powoli), ale niestety problem pozostał bez...
Witam serdecznie, Jestem nowy na forum, jeśli gdzieś popełnię błąd - z góry przepraszam, nie chciałem. Starałem się robić searching i przekopałem sporą ilość tematu... Nadal nie mogę znaleźć odpowiedzi. Sytuacja wygląda następująco: Ok. 3 lata temu zakupiłem w częściach motorower 50ccm od znajomego, poskładałem odpaliłem, śmigał. Rozebrałem ponownie...
czesc. to jest stara yamaha dt 175. schematy instalacji mam ale od innych dt ale sa one mniej wiecej podobne. akurat u mnie jest troszeczke inaczej. np w mz jest wlasnie taki regulator ktory zmienia prad wzbudzenia. u mnie jest magneto i zwykle zewki a orginalny regulator wpiety jest tylko na plusie za prostownikiem. co do aku to sie nie martwie dlatego...
Witam wszystkich, zakupiłem wszystko co jest potrzebne do złożenia zapłonu CDI który chce zastosować w mojej wsk 175 . Jedynym problemem jest stator gdyż z tego co wiem oryginaly zapłon CDI posiadał kiepskie ładowanie i trzeba przerobić lub przelutować odpowiednio cewki. Instalacja ma generować 12-14,8V - 150 czy 180 wat/ ładowanie trójfazowe. Prosiłbym...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Witam powodem palenia Żarówek jest nie trzymanie parametrów Żarówek podróbki Rezystancja wewnętrzna Żarówki 0.8 Ohm napięcie na Biegu Jałowym 5v Prąd 3 A co daje 15 Wat Prawidłowe parametr żarówki pobór 5,8a Rezystancja wewnętrzna Żarówki 1.1 Ohm napięcie 6v co daje 35 Wat . Na Żarówce z PRL odginał jest wszystko dobrze Na tej stronie można wyliczyć...
Witam wszystkich.. mam problem ze swoim motocyklem "Suzuki RG 80" zacząłem trochę remontów ,a głównym był brak świateł .. Kupiłem całe nowe magneto wraz z cewkami , wszystko działa tylko jest jeden mały problem .. Te cewki na wyjściu dają prawie 30V jeżeli dobrze odczytałem .. kupiłem już drugi regulator napięcia - te chińskie za 20zł i ciągle się palą...
Magneto jest oryginalne a cewka od ładowania jest sprawna bo ładowanie akumulatora mam... tylko z tymi cholernymi światłami problem... nie mam pojęcia od czego to może się spalać... może to regulator napięcia... a żarówka którą mam jest w tym motorze od początku (H4 55W bodajże)
Witam, otóż problem z ładowaniem w swoim skuterze, a dokładniej jego brakiem. Sprawdzałem już regulator napięcia (wziąłem z innego skutera ), jednak nadal brak ładowania wiec zdjąłem magneto, było na nim trochę opiłków metalu wyczyściłem starannie, sprawdziłem czy żaden kabel od cewek nie jest przetarty lub urwany. Złożyłem wszystko tak jak było, sprawdzam...
Problem wygląda następująco mam peugeota speedfigta 2 z 2005r. chłodzony powietrzem. Gdy odpalę skuter światła działają przez 2-3min następnie wyłączają się (podświetlanie zegarów, przednia lampa i tylna. Natomiast kierunki i stop działają) jak skuter postoi kilka godzin światła znowu działają 2-3min i gasną. Sprawdzałem wszystkie styki, włącznik, zmieniłem...
Jaką prądnicę zamontowałeś? Nie sądzę, aby była oryginalna. Czy podczas prób akumulator był podłączony? Dzisiejsze podróbki są aż za dobre. Chodzi o magneto a w zasadzie jego magnesy. Dają zbyt dużo mocy w stosunku do oryginału. Najlepiej zrobić tak jak proponuje Afcht. W oryginale układ ładowania nie miał żadnego regulatora napięcia. To był tylko ogranicznik...
Witam W motocyklu marki Gilera SMT o pojemności 50ccm magneto generuje na maksymalnych obrotach około 30V prądu przemiennego. Ponieważ oryginalny regulator jest bardzo drogi chciałem zapytać czy układ przedstawiony na prowizorycznym schemacie mojego autorstwa poniżej przetworzył by to na 12V prądu stałego ?? http://obrazki.elektroda.net/39_12765830...
Witam w pierwszym poście. Jestem właścicielem motoru suzuki DR 125 S (SF43b). W motorze padło ładowanie, zamiast 14 voltów na akumulatorze jest mniej, a podczas jazdy z rozładowaniem akumulatora gasną światła. Zapłon dokonywany jest odrębnym układem, toteż motor normalnie jeździ. Układ składa się z modułu CDI, cewki zapłonowej, regulatora napięcia,...
Nie oglądałem tego schematu na podanej przez Ciebie stronie, ale z góry mogę powiedzieć nie konstruuj układu na tyrystorach. Jeżeli Twoje magneto daje na wyjściu napięcie wyprostowane to można dołożyć w szereg stabilizator impulsowy na tranzystorach. Może ktoś podrzuci Ci odpowiedni schemat, jeżeli nie to coś dla Ciebie zaprojektuję.
Sprawne magneto w rometach dale w zakresie pewnej mocy / zapłon, żarówki, sygnał/ stabilne napięcie. Przygasanie świadczy o zdecydowanie zaniskich obrotach lub usterce układu. Po przeróbkach trzeba najpierw ustalić przyczynę braku mocy a potem robić dalsze zmiany. Każdy regulator ma sprawność mniejszą od 1 a z próżnego i Salomon nie naleje. Zmiany w...
Witam Quad był odkupiony, po jakimś czasie okazało się że nie ma ładowania i zacząłem szukać przyczyny i znalazłem a raczej nie znalazłem statora , więc kupiłem nowy stator jak również magneto bo gołym okiem było widać na nim mechaniczne uszkodzenia, zamontowałem to i efekt jest taki ze silnik przy rozruchu czasem zapali na kilka sekund i tak jakby...
Witam! Mam pewien problem z moim motocyklem wsk 125. Zamonotowałem w nim iskrownik i magneto z rometa charta. Wszystko śmiga fajnie, zapłon działa bez problemu. Problem pojawia się z ładowaniem. Zastosowałem następujące rozwiązanie: dwie cewki ładujące które dają napięcie 6V połączyłem ze sobą równolegle żeby uzyskać napięcie 12V(cewki są bezmasowe),...
Pierwsze testy za mną.... Drut 0.80 mm nawinięty tyle samo warstw co oryginalnie. Podpiąłem regulator i podczepiłem do akumulatora... Chciałem zmierzyć napięcie na zaciskach aku, ale multimetr coś wariował... Pokazywał nawet 18V-20V, ale to chyba zakłócenia przez magneto :) Bo wskazania były chwilowe. Więc odczepiłem akumulator i podłączyłem bezpośrednio...
Widzę kolega ma słabe pojęcie o elektronice :) Taki stabilizator liniowy jak 7805 zawsze się będzie grzał a po przekroczeniu maksymalnego prądu lub temperatury zadziała w nim zabezpieczenie i spadnie napięcie wyjściowe co może nie być zdrowe dla ładowanego telefonu ..... Ile tych amperów w końcu potrzebujesz ?? Jak to jakiś telefon to pewnie nie więcej...
Czy taki stator bedzie pasował być kształt ilość cewek i mocowanie sie zgadza. http://allegro.pl/stator-stojan-iskrowni... Dodano po 17 a co do tej elektryki i braku ładowania i świateł ,gdy wymienię stator to wróci wszystko na swoje miejsce czy możliwe ze i regulator napięcia padł . A oto ten mój http://obrazki.elektroda.pl/8537738400_1...
Witam jestem nowy na tym forum,dlatego pozdrawiam wszystkich.Wiec mam problem.Jak wiadomo kazda wsk 125 tzw trojka posiadam elektryke 6v i ladowanie 6v(ktore czasem nie starcza)Sek w tym ze chcialbym przerobic wszystko na 12v i zrobic ladowanie na 12v.A po co?chce dodac modul zaplonowy,obrotomnierz,kontrolki ladowania itd,inne bajery ktore dzialaja...
Witam. Simson którego posiadam to S51 z zapłonem elektronicznym o napięciu 6v. Posiada także akumulator. Zarówka przód 6V 35W tył pozycyjna 6V 5W. Mój problem zaczął się po wymianie magneta ponieważ moje stare sie rozsypało. Magneto kupiłem używane z Allegro. Simson na nim działa bez problemów i nie ma żadnego bicia na nim. Dodam ze zakładałem nową...
Dziękuję za komentarze, już odpowiadam. Gege9797 - przepalanie się żarówek na skutek nadmiernego napięcia z cewki to dość powszechne zjawisko w Simsonach. Większość z nich nie ma tego układu EWR/ESB1 z cewki, bo on był wprowadzony w nowszych modelach. Problem ten pojawia się też, jeśli ktoś wymieni magneto na obecnie produkowane - niektóre mają dużo...
HEhe siemasz motomis!!! Z ta linka to masz dobry pomysl ale chyba i tak nic z tego bo zeby wyregulowac obr. to trzeba troche przepustnice podniecs a zeby ja podniesc to trzeba wyciagnac linke. A jak ja zdejme z manetki to po zalozeniu jej bedzie mial za wysokie obr. Co do swiatel do mi swieca idealnie bo mam duze napiecie na pseudo wolnych obr. mianowicie...
Prąd z magneta powinien być prostowany ( stały DC ) więc regulator do kontroli.
Witam, mam problem z quadem 125. Nie chce odpalić, nie ma iskry. Podpiąłem tak, jak na schematach było i nic. Już nie mam siły do tego. Wymieniłem cewkę, kable, regulator, magneto, iskrownik, wszystkie moduły i nadal proszę o szybką odpowiedź. AI: Jaka jest marka i model quada? To pomoże w dokładniejszym zdiagnozowaniu problemu. quad 125 AI: Czy zauważyłeś...
Dla ułatwienia podłączenia - znalazłem taki opis http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15... Oryginalny regulator do tego alternatora jest też osiągalny https://osinskiartur.pl/Produkt/Regulato...
WIęc trzeba wyjąć magneto i cewke.
Koledzy, w myśl starego porzekadła, "wiecie że dzwonią ale nie wiecie, w którym kościele". :-) Postaram się więc krótko uporządkować informację. W zastosowaniu amatorskim były/są używane 4 rodzaje taśm magnetofonowych: Typ I (Normal, Ferro, Fe, Fe2O3) Typ II (Chrome, CrO2, High) Typ III (Ferrochrom, FeCr) Typ IV (Me, Metal) Taśmy typu III zostały wycofane...
(at)elsat1 NSU 501 Kalosz ? :D Sprawdziłeś, choćby wkrętakiem całkowity zanik pola magnetycznego magnesów iskrownika ? Oraz stan szczotek prądnicy, styków przerywacza magneta i kondensatora? Do pracy samej prądnicy tego typu magnes jest zbędny. Regulator/ wyłącznik prądu zwrotnego też nie oczyszczony :cry: Zanik szczątkowego magnetyzmu w prądnicy niemal...
Uszanowanko. Może od początku, żeby wszystko było jasne i klarowne. Zakupiłem Quada SMC Titan 300 z silnikiem 2 cylindry 4T 270ccm. Wadą był niby uszkodzony akumulator, jak się finalnie okazało, wina leży gdzieś indziej. Zdemontowany stator, 11 cewek 3 Fazy, w tym zasilanie do CDI AC. Między fazami było po 7V, regulator wyrzucał 14V, ale jak dostawał...
Właśnie w tym cały "myk" - należy to zrobić ręcznie na zasadzie prób. Ja bym polecał po prostu dla danej kasety ustawić nagrywanie jakiegoś w miarę jednolicie brzmiącego materiału w trakcie którego powoli kręcić i posiłkując się sekundnikiem lub licznikiem magnetofonu notować kolejne położenia pokrętła w trakcie nagrania. Przy odsłuchu znaleźć najlepsze...
Regulator raczej dobry, Pewny jesteś ? Tam nic nie ma więcej niż ten nieszczęsny regulator, ,,magneto" i akumulator. Skoro na naładowanym ,,zewnętrznie" akumulatorze, wszystko OK, to raczej zwarcie w instalacji można wykluczyć, chociaż coś może zwierać od wstrząsów podczas jazdy. Regulator prawdopodobnie zwiera jedną diodę po nagrzaniu się.
Witaj posprawdzaj dokładnie połączenia uzwojenia magneta od zacisków prostownika (regulatora) jak i punkty lutownicze magneta.
Witam i potrzebuje pomocy. Odrestaurowuję skuter Yamaha majesty yp250 2003 rok. Poprzedni właściciel rozebrał wiązkę elektryki i obciął kostkę do regulatora napięcia, jest 5 przewodów ( czerwony ,czarny, i 3 białe). Wg schematu i kostki przy regulatorze wiem gdzie podłączyć czerwony i czarny ale problem mam z 3 białymi,są one od magneto i w kostce regulatora...
Tu masz schemat http://www.elektroda.net/service.php?dir... Z tego co widzę to stabilizator, regulator obrotów jest w silniku w obudowie. Można dorobić zewnętrzny .
A czy to problem dodać większy radiator? Pozatym jest to typowy regulator dla magneta trójfazowego. DObierać pod kątem mocy alternatora. Są zamienne.
regulator napiąć magneto regulator napięcia magneto magneto napiecie
daewoo rozrząd sygnał telefoniczny generator przebieg prostokątny
podłączenie elektrozamka samsung wd80j5a10aw
Audiovox BA-200B 1 CH SUB AMP – brak kondensatora C8, schemat i dobór wartości Linde wózek widłowy kod D204 – przegrzewanie silnika, diagnostyka, seria 39X, 1202