Tak to potencjometr.
Na początek weź multimetr i przedzwoń uzwojenia czy nie są przerwane lub przebite na masę. Z tego co wiem to w tych quadach jest tak, że światła mają wspólne uzwojenie z ładowaniem, ale świeca bezpośrednio z generatora bez prostownika i regulatora napięcia po drodze. Jeśli uzwojenia dobre i Magneto nigdzie nie ociera o stator to następnym elementem...
Tam jest regulator napięcia - jest najpierw Magneto --->>>> regulator jest wpięty w instalację i blokuje wyższe napięcie niż takie +15 ---->>>> więc generalnie jeśli by padł regulator to by dawało większe napięcie na instalacji ale w ogóle nie ładuje Aku ma 11.98 na włączonym silniku.
Witam, mam problem z quadem 125. Nie chce odpalić, nie ma iskry. Podpiąłem tak, jak na schematach było i nic. Już nie mam siły do tego. Wymieniłem cewkę, kable, regulator, magneto, iskrownik, wszystkie moduły i nadal proszę o szybką odpowiedź. AI: Jaka jest marka i model quada? To pomoże w dokładniejszym zdiagnozowaniu problemu. quad 125 AI: Czy zauważyłeś...
Masy sprawdzone, wymieniony na nowy regulator., magneto przeczyściłem pooglądałem i nic, dalej to samo......
Pytanko - jak sprawdzić regulator napięcia (skuter ,magneto) , padł czy nie ? Dysponuję standardowym multimetrem .
jakie magneto tam stoi alternator
Prąd z magneta powinien być prostowany ( stały DC ) więc regulator do kontroli.
Witam, posiadam traktorek z silnikiem Briggs 15,5 i mam problem z ładowaniem, wymieniłem regulator i alternator, wyczyściłem magneto papierem i dalej to samo – świeci kontrolka od ładowania. Gdzie szukać dalej problemu? Pozdrawiam
Zdanie moje jest takie, albo regulator Ci się trafił wadliwy, albo magneto wadliwe daje za duże napięcie i każdy następny regulator się zepsuje. Musisz sprawdzić jakie napięcie wychodzi z magneto potem z regulatora
Regulator raczej dobry, Pewny jesteś ? Tam nic nie ma więcej niż ten nieszczęsny regulator, ,,magneto" i akumulator. Skoro na naładowanym ,,zewnętrznie" akumulatorze, wszystko OK, to raczej zwarcie w instalacji można wykluczyć, chociaż coś może zwierać od wstrząsów podczas jazdy. Regulator prawdopodobnie zwiera jedną diodę po nagrzaniu się.
Dlaczego w tym skuterze prądnica nie może całego prądu dawać przez prostownik na akumulator, Może i tak się robi stosując odpowiedni regulator. Na światła mijania/drogowe idzie prąd zmienny, czy stały? W Twoim przypadku przemienny z cewek ,,oświetleniowych" magneta. W którym miejscu powinna być zainstalowana? Taki prostownik + regulator to zwykła rzecz....
Witam, Borykam się z problemem ładowania w zipp pro gt 50. Sprawa wygląda tak, że motorze posiada dwie h4 w lampach. Jak go zakupiłem miał zamontowane zwykłe h4 z samochodu 55/60W. Pomyślałem, że przez to rozładowuje akumulator (za słabe ładowanie). Zamontowałem 30/30W było ciut lepiej ale dalej brakowało mocy ładowania. Zacząłem sprawdzać magneto,...
WIęc trzeba wyjąć magneto i cewke.
A czy to problem dodać większy radiator? Pozatym jest to typowy regulator dla magneta trójfazowego. DObierać pod kątem mocy alternatora. Są zamienne.
ja bym podłączył ten regulator tak: 15/54 -> plus po stacyjce (na schemacie też plus po stacyjce masz tak opisany) M - magneto -> do prądnicy (jak na schemacie) R -> najprawdopodobniej do kontrolki ładowania (w liczniku) ale nie lepiej tam założyć alternator ze 105/120/Favoritki/Felicji ??? prądnica to straszne beznadziejstwo, to ledwo co ładuje,...
Witaj posprawdzaj dokładnie połączenia uzwojenia magneta od zacisków prostownika (regulatora) jak i punkty lutownicze magneta.
Jedna, tylko jedna cewka, mam niby jeszcze wyżłobione wejścia na drugą cewkę Ale jej nie mam Albo to diesel, albo to cewka od zapłonu. Pierwsza opcja jest mało realna - gdzie wchodzi przewód od świecy zapłonowej? Wcześniej nie było regulatora, chciałbym założyć żeby zasilić lampkę. Czyli rozumiem to był jakiś "motór" off-roadowy (marka? model?) bez...
Witam,nie wiem jak sprawdzić regulator a z magneta wychodzi mi ok 6V czy tylko tyle ma wychodzić a nie 12-14V do regulatora żeby ten regulował na 12V ?,światła,kierunki są tylko jak aku mam doładowane.
(at)elsat1 NSU 501 Kalosz ? :D Sprawdziłeś, choćby wkrętakiem całkowity zanik pola magnetycznego magnesów iskrownika ? Oraz stan szczotek prądnicy, styków przerywacza magneta i kondensatora? Do pracy samej prądnicy tego typu magnes jest zbędny. Regulator/ wyłącznik prądu zwrotnego też nie oczyszczony :cry: Zanik szczątkowego magnetyzmu w prądnicy niemal...
Witam i potrzebuje pomocy. Odrestaurowuję skuter Yamaha majesty yp250 2003 rok. Poprzedni właściciel rozebrał wiązkę elektryki i obciął kostkę do regulatora napięcia, jest 5 przewodów ( czerwony ,czarny, i 3 białe). Wg schematu i kostki przy regulatorze wiem gdzie podłączyć czerwony i czarny ale problem mam z 3 białymi,są one od magneto i w kostce regulatora...
W 95% chińskich 50 cm światła są zasilane prądem przemiennym z magneta, gdzie regulator dba tylko o obcięcie wszystkiego, co powyżej 12V. Prąd stały dociera do akumulatora, klaksonu, kierunkowskazów i stopu. Więc na pewno będzie zapłon, światła, a obwody stałoprądowe działać będą do czasu spadku napięcia.
A to błąd myślenia, bo te magneto i cewki mogą dać nawet 50V na jałowym lub małym prądzie. A oryginalny regulator z skuterów mija się z celem. Proszę o informację jaki regulator napięcia będzie odpowiedni?
Napięcie za małe, więc to nie wina regulatora. Ciężko "zmierzyć" magneto w warunkach domowych, nowe lekko ponad 50zł. Twoje pomiary wskazują na to że strator jest ok. Więc wychodzi że coś z niedopasowaniem, lub samym magneto.
Podczas uruchamiania przerzuca plus na minus i pali bezpiecznik Że co proszę ??? Tam jest mały 12 V akumulator, stycznik rozrusznika i magneto/alternator z regulatorem, czyli instalacja jak w każdym skuterze. Co ci i gdzie przerzuca?
REgulator napięcia jest po której stronie? Tam gdzie magneto?
Witam sprawdź wszystkie masy w tym modelu jest układ zabezpieczający elektronikę przed za wysokim napięciem ładowania. Jeżeli nie będzie masy od regulatora napięcia to może wyłączać wszystko.W tym modelu jest magneto a w regulatorze tyrystor który zwiera do masy. Spróbuj jeździć na światłach jak nie będzie gasła to masz winowajce.
Napięcie na żółtym przewodzie z podłączonym regulatorem 12-15V ~, bez podłączonego regulatora (prosto z magneta) złączka wypięta 60-90V~
Z silnika wychodzi wiązka przewodów, musisz znaleźć biały i żółty kabel i zmierzyć rezystancję między nimi i masą pojazdu. Powinna wynosić maksymalnie kilka omów dla każdego z przewodów, jeżeli na którymś przewodzie jest wyraźna różnica to cewki magneta do wymiany. Jeżeli rezystancja jest porównywalna to regulator napięcia leży.
Koledzy, w myśl starego porzekadła, "wiecie że dzwonią ale nie wiecie, w którym kościele". :-) Postaram się więc krótko uporządkować informację. W zastosowaniu amatorskim były/są używane 4 rodzaje taśm magnetofonowych: Typ I (Normal, Ferro, Fe, Fe2O3) Typ II (Chrome, CrO2, High) Typ III (Ferrochrom, FeCr) Typ IV (Me, Metal) Taśmy typu III zostały wycofane...
mysle ze rozwiązanie z motoroweru simson bedzie odpowiednie gdzies na tym forum opisywałem i zamieszczałem schematy takich regulatorów PS HHmmmm pogoda na latanie sie zbliza co ??? poniżej najprostrze z możliwych rozwiązań w zależnosci od typu magneta ( wyprowadzone na zewnątrz oba lub tylko jeden zacisk cewki ładowania) możemy zastosować lub nie mostek...
Jakie tam te cewki są to nie wiem bo tam nie zaglądałem pod magneto. I jak ten regulator tam podłączyć?
Napięcie na czerwonym przewodzie jest z akumulatora, a nie z cewek zasilających światła. Jeżeli na żółtym przewodzie nie ma napięcia to uszkodzone są cewki magneta lub jest zwarcie w regulatorze napięcia. Mozna wypiąć kostkę magneta od reszty instalacji i sprawdzić czy bezpośrednio z niego wychodzi zasilanie (żółty przewód)
więc nie jest to regulator ze wzbudzeniem Przestańcie Panowie bajdurzyc ! :cry: Silnik ma jedną lub dwie cewki na zasadzie magneta, więc skąd i jakie wzbudzenie ? Regulator ma za zadanie wyprostować to zmienne napięcie z magneta, obniżyc je do kilkunastu woltów (14,5 DC) i wytrzymac parę amperow. Gdzie tu filozofia ?
Jeśli dobrze rozumiem to wystarczy bezpośrednio dodać akumulator, nie trzeba żadnego regulatora ani nic? A jakbym chciał mocniejsze lampy musiałbym dać inne magneto czy jak
Ale magneto daje napięcie zmienne...
Zapewne jest w nim magneto, prawdopodobnie uwalony będzie regulator.
witam. Jak podłączyć kontrolkę ładowania (żarówka) do elektronicznego regulatora ładowania (WMCN00173) w ROMET ZETKA 50. Instalacja 12v, magneto, cztery cewki.
Witam, Posiadam agregat prądotwórczy 3-fazowy 6300W UNITECH ( AN-GG63ES). Agregat przestał działać, magnes na magnecie się rozsypał przez źle dokręconą śrubkę. W agregacie nie działa również regulator napięcia. Nigdzie nie mogę znaleźć magneta, oraz regulatora napięcia do tego agregatu. Bardzo proszę o pomoc w znalezieniu tych dwóch części. Pozdrawiam...
Jeśli motocykl nie jest fabrycznie wyposażony w lampę przednią, to odpowiednich cewek do jej zasilania nie będzie (bo i po co?). Wtedy nie masz wyjścia, musisz walić bezpośrednio z akumulatora. Tylko dalej pamiętaj że akumulator w takiej sytuacji jest głównie do zasilania zapłonu a to nie wymaga wiele prądu. Więc ładowanie będzie słabe. W rezultacie,...
Kontrolka w samochodzie jest elementem układu wzbudzania alternatora i jest sterowana przez regulator napięcia. W kosiarce raczej nie masz alternatora, tylko coś w stylu "magneto" (dynamo), a regulator działa na innej zasadzie, więc nie ma prostej metody na zrobienie kontrolki ładowania. Możesz natomiast założyć woltomierz panelowy, np.: https://allegro.pl/oferta/led-cyfrowy-wo...
Właśnie w tym cały "myk" - należy to zrobić ręcznie na zasadzie prób. Ja bym polecał po prostu dla danej kasety ustawić nagrywanie jakiegoś w miarę jednolicie brzmiącego materiału w trakcie którego powoli kręcić i posiłkując się sekundnikiem lub licznikiem magnetofonu notować kolejne położenia pokrętła w trakcie nagrania. Przy odsłuchu znaleźć najlepsze...
Musi być regulator,musi być akumulator. Tam jest magneto,musi być zrównoważone na wszystkich cewkach
Dzięki za odpowiedź. Ja podłączyłem w sumie też 6ohm (2x12ohm równolgle) ale tylko 10W i strasznie się grzeje... najwyżej zmienię choć nie o to mi chodziło wsadzając ledy żeby teraz tracić waty na rezystorze:D a jak jest z prostowaniem napięcia? wg oryginalnego schematu jest tak, że jeden przewód idzie do regulatora (regulator ma 4 wyprowadzenia: dwa...
Dla ułatwienia podłączenia - znalazłem taki opis http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15... Oryginalny regulator do tego alternatora jest też osiągalny https://osinskiartur.pl/Produkt/Regulato...
Które żarówki się przepalają? Od kierunkowskazów, świateł pozycyjnych, hamowania? Czy tylko od świateł drogowych/mijania? to ma znaczenie.. jeśli tylko od świateł drogowych to sprawdź: odepnij regulator, odpal silnik i sprawdź czy światła drogowe będą świeciły, w skuterkach 50ccm często jest tak, że przednia żarówka od świateł drogowych zasilana jest...
Czy ten regulator można zastosować do instalacji 1 fazowej 6V ( magneto i cewka ) a jesli tak to jak to podłączyć bo coś autor pisał że plus na ramie ...? . Orginalnie regulator ma 4 piny ( minus do akumulatora ,plus do akumulatora , do cewki różowy kabek i do cewki żółty kabel)
No to teraz już wiemy o co biega. Jeśli chcesz po prostu wywalić oświetlenie, to je po prostu wywal i cześć. Wstaw regulator napięcia, jakiś akumulator (bo z tego co wiem, tu jest zapłon DC CDI). Gdyby było AC CDI, to sprawa byłaby jeszcze prostsza i mógłbyś całkiem olać regulator napięcia. Czy taki zwykły regulator napięcia będzie działać? Gwarancji...
Witam mam skutera zico simple i nie działają światła magneto dobre ,możliwe że regulator napiecia jest rozwalony... Jak to sprawdzić?
W #8 napisał że magneto. Bodzio daj fotkę regulatora z ktm. Raczej nic więcej nie potrzeba bo regulator z ktm robi jednocześnie za prostownik.
Witam, mam problem ze skuterem YB50QT-15 (Motobi Sowa 2), otóż wymieniłem stator i magneto, odpalił, pochodził i nagle straciłem światła, działają tylko światła na napięcie stałe, czyli kierunki, światło stop. Na wyjściu świateł napięcie 3-4 volt, zamiast odpowiednich 12. Podejrzewałem regulator, ale na innym regulatorze też nic. Dodam że przed wymianą...
oki. Pomierz przed regulatorem napięcia, napięcie przemienne, czy wychodzi z magneta, prawdopodobnie 3 fazy.
Mam taki sam problem i też iskrownik 8 cewkowy chce zrobic tak samo jak pan tylko mam pytanie rezystor świateł odpiąć całkowicie i światła potępia pod akumulator muj skuter to kymco New Dinka 50cm 4t zamówiłem iskrownik magneto i regulator tylko mam ssanie automatyczne i rezystor świateł 30w / 5w 5.9 OMA
Sprawdź zasilanie modułu z cewek statara (magneta). W wersji AC regulator nie ma wpływu na iskrę (tylko ładowanie i światła)
witam i z góry przepraszam że wtrącam się w temat ale już nigdzie nie mogę uzyskać pomocy mam tego skutera i od 2 lat wielki problem z elektryką od czasu gdy rozleciała się cewka na iskrowniku przestał ładować akumulator tak mi się wydawało więc kupiłem nowy iskrownik magneto regulator napięcia i dalej to samo światła bez akumulatora ledwo świeciły,więc...
W moim Romecie 767 na wyjściu z regulatora napięcia na żółtym przewodzie idącym do świateł są tylko 4 V prądu zmiennego, ale gdy odłączę zestaw oporników (są dwa - 30W i 5 W) to napięcie wynosi ok. 17 V. Jest nowy iskrownik, nowe magneto, nowy regulator napięcia i jest nowy zestaw oporników. Co może być przyczyną tej usterki?
Sądzę, Koledzy, że to Wy komplikujecie prostą sprawę. Cewka w magneto, przewód do hybrydy,masy i stacyjki (gaszenie) kabel WN na świecę, znaleźć punkt zapłonu i jazda. Co do regulatora napięcia z takiego alternatora, utworzonego z trzech cewek oświetleniowych i sześciu diod, regulator musial bym opracować sam, z jakimś MOSFETem na wyjściu (pobór prądu...
W oryginale zmian dużych w świeceniu nie było. Pytani czy regulator poradzi sobie z dynamem? Magneto nie ma regulacji napięcia jak prądnica z uzwojeniem wzbudzenia. Najwyżej sie spali, nie bede płakał. Ale przynajmniej będę wiedzieć ze się do tego nie nadaje 😂
Tu masz schemat http://www.elektroda.net/service.php?dir... Z tego co widzę to stabilizator, regulator obrotów jest w silniku w obudowie. Można dorobić zewnętrzny .
Wszystko z magneto oprócz impulsatora wchodzi do regulatora, skuter zgaśnie po odłączeniu reg. Świeca jest już trzecia dwie poprzednie się popsuły w dwa dni (przestał odpalać)... fakt ze były ngk cr8e, teraz jest cr7e tak jak w serwisówce i chodzi juz 2 tyg. Te ładownie musi mieć związek z tym że nie wchodzi na obroty. Możesz potwierdzić kolejność,...
Dzień dobry, pierwszy raz zakładam nowy temat, więc proszę o zrozumienie. Kupiłem nowy silnik Loncin LC1P96F 608CC i nie bardzo wiem, jak go podłączyć, chodzi mi o elektrykę. Z silnika wychodzi kostka z czterema przewodami: pierwszy niebieski od elektrozaworu przy gaźniku, drugi czarny od magneto, trzeci czerwony od regulatora napięcia i rozchodzi...
Jakie napięcie dają cewki magneta? Jaki to silnik?
Nic z tego nie wyjdzie, musisz wprowadzić tą prądnicę w stan samoregulacji, to prawdopodobnie zwykłe magneto.
Bez poważnej ingerencji w układ elektryczny nie uda się wykorzystać obydwu połówek napięcia z magneta. Regulator samochodowy w zależności od napięcia w instalacji odpowiednio zwiększa lub zmniejsza prąd wzbudzenia, zaś regulator w twoim motocyklu przy wzroście napięcia zazwyczaj wyzwala tyrystor przez który obciążane są cewki generujące napięcie- im...
które w pewnych warunkach może nie nastąpić i zamiast "dowarcia" mamy pełne zwarcie przynajmniej na jednej fazie. Tyrystora nie można regulować ciągle. Po drugie moc alternatora jest w miarę dopasowana do obciążenia i jak powłączany wszystko na motocyklu to regulator praktycznie nie zwiera magneta bo cała moc idzie w odbiorniki.
A czy szukałeś sam w internecie? Czy może liczysz, że ktoś za ciebie to zrobi? Stop i migacze są zasilane z akumulatora, więc "są". Idź po kablach od przełącznika świateł do regulatora i tam sprawdzaj. Potem dalej do magneta. Może kabel się urwał lub masz spalony regulator.
am mam nietypowy problem.. nie mam ladowania ale sprawa wyglada tak kupilem nowy akumulator i jak włozyłem go do skutera pojezdziłem i sie wyładował wiec go naładowałem i poszedłem dalej jezdzic ale po 30 min aku znowu sie rozładował. sprawdziłem napiecie miernikiem ładowanie jest ale bardzo małe wzrasta moze 0.2 0.3 v wiec przełozylem stary akumulator...
Mam problem ze spalinowym kompresorem śrubowym KEASER M32, chwilę po odpaleniu odcina prąd do elektrozaworu paliwowego i kompresor gaśnie, tak jakby zadziałało jakieś zabezpieczenie, sprawdziłem czujnik ciśnienia oleju-dobry, czujnik temp. śruby- dobry, jest jeszcze chyba zabezpieczenie, które powinno wyłączyć silnik w chwili zerwania paska napędzającego...
Zamieszczam schemat regulatora napięcia ładowania akumulatora skutera MACAL Regulator ten pełni 2 funkcje 1 - stabilizacja napięcia ładowania akumulatora 2 - stabilizacja napięcia zasilania żarówek reflektora świateł mijania oraz drogowych regulator wykorzystuje 2 cewki magneta cewka ładowania oraz cewka stabilizacji napięcia zasilania świateł układ...
kupiłem komplet magneto ze statorem, nowy regulator, kompletną głowice, świece, cewkę, ładowanie wróciło, problem z odpalaniem się skończył. Dla potomnych: Szukajcie w miarę dobrej używanej wiązki przerobionej na 6 cewek.
Tak. Reszty nie podłączaj i wyrzuć... Odpowiedni do tego jakie magneto kupisz. To powinien być komplet. Regulator dowolny (prawie).
Witam Mam problem z ładowaniem w traktorku/kosiarce John Deere silnik B&S, z magneta wychodzi prąd stały 30V-40V, kupiłem już drugi regulator napięcia i jak podłączę regulator to jest 6-10V prądu stałego, jeśli nie przykręcę regulatora do masy to wychodzi jakieś 12-16V, czy jest coś nie tak z masą czy jednak te regulatory są nieodpowiednie?
Witam, mam problem w Derbi Sendzie. Otóż po ogarnięciu całej instalacji, która była wiązką poplątanych przewodów, w niektórych miejscach wogóle nie poizolowanych i poskrecanych kostkami elektrycznymi. Udało mi się zapanować nad tym, lecz po założeniu regulatora napięcia pali żarówki, widziałem poradniki o montowaniu chinskich i po zakupieniu takiego...
Problem rozwiązany winny był regulator napięcia. BANANvanDYK jestem ci winny duże piwo. Zamykam temat.
Co może być jeszcze zepsute? A choćby spalone cewki w magneto. Omomierz i sprawdzić.
Shemat znalazłem( Li Fan 200GY-5) i wygląda to tak: Czerwony (R) do (+) akumulatora , zielony (G) masa, oba żółte (Y i Y) do alternatora (Magneto :D ). Schemat jest narysowany takim maczkiem, że kłopot z zeskanowaniem (przez lupę odczytywałem) Pozdrawiam (postaram się jakoś to zeskanować w miarę czytelnie i wysłać na maila.
2 żółte w kostce - cewka ładowania iskrownika czarny/żółty - masa biały/czerwony - ładowanie prosto do akumulatora (z pominięciem stacyjki) brązowy - do stacyjki, do styku na którym jest "+" po włączeniu stacyjki na "ON" Tak to powinno być podpięte do odpowiedniej instalacji. Ale jeżeli masz instalacje bez reglera za to z diodami, to najprawdopodobniej...
żółty przewód wychodzi z magneta i jeszcze przed regulatorem napięcia idzie do świateł. Ja widzę że prócz regulatora idzie on tylko do kontrolki temperatury płynu chłodniczego oraz do podświetlenia zegarów. Do świateł idzie przez przekaźnik a akumulatora.
Cześć , link do schematu o.k. Żmudne przedzwanianie i znakowanie, kabelka po kabelku.Wszystkie obwody sprawdzone i sprawne ,działa. WAŻNE W SKUTERZE SĄ DWA RODZAJE INSTALACJI Z AKUMULATORA STAŁY/A Z MAGNETA ZMIENNY ,JEST TEŻ REGULATOR NAPIĘCIA. ZAMYKAM TEMAT.
romet ogar 205 pradnica 6v - 20w bez akumulatora, brak regulatora napiecia po prostu dwie cewki i magneto krecace sie dookola ich
Niestety, czyszczenie nic nie dało. Nie był bardzo brudny, trochę pyłku. Po złożeniu i posmarowaniu tulejek, nadal po 5 min. regulator wraz z rezystorem się grzeje a sam silnik zwalnia. Pozostaje tylko wymiana. A jak wyglada ten silnik i jakis typ Mam jakies kilkanascie moze?
Problem polega na tym że w tym quadzie wysiadł mi regulator napięcia a inaczej prostownik . Jest tam magneto AC które daje napięcie 20 V AC . Moje pytanie to czy ten prostownik mogę zastąpic mostkiem prostowniczym 3 fazowym 35 A / 1600 V .
regulator dziś wymieniony bez efektów, co najgorsza od razu wyjściowy prad z iskrownika jest raptem 6V+ na jednym kablu i 8v+ na drugim kablu jeszcze przed regulatorem zmieniłem iskrownik i magneto efekt ten sam pomiar...... zmierzyłem napięcie wyjściowe w innych pojazdach w skuterze i crossie tam napięcie wyjściowe z iskrownika jest 40V na luzie i...
jakiś prościutki schemat A mało to schematów magnetofonów kasetowych w sieci? Wystarczy skopiować pierwszy lepszy fragment wzmacniacza odczytu. Wzmacniacz odczytu prócz tego, że wzmacnia słabiutki sygnał z głowicy to w dodatku kształtuje jego charakterystykę częstotliwościową - dość specyficznie ; w każdym razie ani PW (przedwzmacniacz) mikrofonowy,...
Gratuluję zabawy. I winszuję wymianę regulatora napięcia. Raczej nie powinno tak być. Raczej, bo nie znam schematu tego pojazdu, ani nie widzę instalacji. Światła z reguły są zasilane z magneta prądem przemiennym ograniczonym przez regulator. Choć może się zdarzyć, że będą zasilane stałym po pełnym prostowaniu i regulacji. Trzeba zmierzyć napięcie w...
Nie bez powodu zastosowano rezystor o mocy 2W - w zamkniętym dość szczelnie pudełku odtwarzacza to sporo ciepła jest - więc i po latach zejść farba mogła. przy takich wynikach należy szukać problemu gdzie indziej? Tak. Zacznij od samego silnika - w większosci wypadków był to albo kłopot z komutatorem (zabrudzone przerwy pomiędzy sekcjami robiły zwarcie...
Magneto to samo podejdzie do statora 6 cewkowego ?
Witam. Potrzebuję schemat regulatora napięcia do skutera. Mierzyłem napięcie i z magneta wychodzi mi prąd od 35v do 130v w zależności od obrotów silnika. Na wyjsciu z regulatora powinien mieć 13,5v - 14v i około 5 amper. Jak zbudować regulator o takich parametrach.
A czy skorzystałeś z woltomierza , aby zaobserwować prawidłowe podawanie zasilania zespołu silnika napędowego? Można pokusić się o wykorzystanie wskaźników w podwójnej roli. Należy jednak zastosować dodatkowy układ przełączania. Kiedyś w zamierzchłych czasach dość powszechna modernizacja w "tapeciakach". Należy wzorować się na układzie z Finezji 1,...
To znasz te od "magneta" czy jakoś tak. Do alternatora motocyklowego są inne 3F.
Z magneta wychodzi 5 przewodów: niebieski łączy się ze stykiem 3 modułu zapłonowego, czerwony ze stykiem 14 modułu; zacisk 31 modułu brązowym przewodem do masy skutera, styk 15 modułu ze stykiem 15 cewki zapłonowej, a drugi zacisk cewki do masy. Styk 2 modułu przewodem brązowo-białym do stacyjki. Masz już iskrę i gaszenie silnika. Teraz czerwono-biały...
Ładowanie akumulatora :) Od jakiegoś czasu, mi wszyscy to odradzają, ale chce spróbować. Najlepiej było by to po całości przerobić i zrobić taki stator z cewkami jak tutaj: http://obrazki.elektroda.pl/5855153700_1... Spędzając parę godzin na tokarce/frezarce myślę, że dało by radę przerobić to w taki sposób, żeby ta prądnica dawała dużo...
O ile to nie będzie zamontowane w jakimś akceleratorze hadronów, to żadnych efektów ubocznych być nie powinno. Pt100 to mały opór i pole elektryczne go nie zakłóci, stały magnes też nie. Przewód czujnika dla pewności można ekranować, a każdy chyba regulator ma funkcję uśredniania sygnału wejściowego i filtrację składowych o częstotliwości sieciowej,...
Rozumiem że nie ma tam alternatora ze wzbudzeniem zewnętrznym tylko magneto? Ja zrobiłem do skutera mostek na diodach schotkiego (od zasilaczy komputerowych) i scalony stabilizator napięcia 12V podparty w 4- erma diodami i tranzystor mocy. Układ ładuje aku 12V do napięcia ok 14.4V. Zasilanie modułu zapłonowego bezpośrednio ze stabilizatora uważam za...
Jacku, ale tam nie ma wodotrysków. Tam jest standardowa stacyjka z parą załącz i parą rozłącz. Standardowe magneto a regulatorem. Piszesz, że z Sensem, więc tak pewnie jest. To typowe układy występujące w większości tego typu pojazdów. Najlepiej na podstawie elektryki rozrysować sobie pełny schemat pojazdu. Nie powinno to zająć więcej niż godzinę. I...
dzieki bardzo.......zaras sprawdzę
No zepsuło się... Schemat na stół, miernik w rękę i szukaj usterek, bo jest ich kilka. Światła główne, to jeden obwód, pozycyjne zasilane najprawdopodobniej z tego samego źródła, co główne (różnie tu bywa), ale osobny obwód. Więc albo nie ma zasilania już z magneta, albo gdzieś dalej na przewodach i przełącznikach. Klakson i stop, to już prąd stały...
Na to wpadli nawet tutejsze Czarne chłopaki, zasilając w Yamaha Mate 20 kompletny zestaw z lampą HID. Ale tu mowa o traktorku typu dzik, gdzie jest tylko jedna cewka w magnecie na ewentualne potrzeby opcjonalnego oświetlenia. Ledwo 17W. Gdzie choćby dla porównania np. taki Simson miał przód 25W, tył 5W i STOP 21W i wszystko to świeciło z magneta. Żadnym...
o ile wiem to simsonie jest magneto jak w WS-ce i nie ma regulatora prądu więc długo nie pociągnie żelówka
Odświeżam Zrobiłem proponowany regulator. Założyłem go do xv700 87 rok, działa poprawnie, ruszył od kopa, zrobiłem na nim narzazie 100km, jednak przy 5000 obr/min daje 15 V. Który rezystor najlepiej zmniejszyć w celu obniżenia ładowania ? ten 750, czy jakieś inne sugestie ? Pozdrawiam Zmniejszając wartość R1,R4, R7 lub zwiększając wartość R2,R5,R8...
regulator napiąć magneto regulator napięcia magneto magneto stihl
lanca dysza ustawienie anteny warszawa rurka oleju
Alternatywy dla smartfona Tecno z problemami dotykowymi Suszarka Hotpoint TVFM 70 - Bęben nie obraca się: Przyczyny i Diagnostyka