Tak to potencjometr.
Mam problem ze skuterem Peugeot Kisbee 50 2T 2013 rok. Światło tylne i przednie nie działają w trybie świateł dziennych (gdy przełączę na długie światła, świecą się z akumulatora, ale też ładują się, ... 1. Krótka odpowiedź Najbardziej prawdopodobne źródło obu opisanych objawów (brak świateł pozycyjnych/mijania + gaśnięcie silnika po rozgrzaniu) to...
Na początek weź multimetr i przedzwoń uzwojenia czy nie są przerwane lub przebite na masę. Z tego co wiem to w tych quadach jest tak, że światła mają wspólne uzwojenie z ładowaniem, ale świeca bezpośrednio z generatora bez prostownika i regulatora napięcia po drodze. Jeśli uzwojenia dobre i Magneto nigdzie nie ociera o stator to następnym elementem...
jakie magneto tam stoi alternator
Jedna, tylko jedna cewka, mam niby jeszcze wyżłobione wejścia na drugą cewkę Ale jej nie mam Albo to diesel, albo to cewka od zapłonu. Pierwsza opcja jest mało realna - gdzie wchodzi przewód od świecy zapłonowej? Wcześniej nie było regulatora, chciałbym założyć żeby zasilić lampkę. Czyli rozumiem to był jakiś "motór" off-roadowy (marka? model?) bez...
Tam jest regulator napięcia - jest najpierw Magneto --->>>> regulator jest wpięty w instalację i blokuje wyższe napięcie niż takie +15 ---->>>> więc generalnie jeśli by padł regulator to by dawało większe napięcie na instalacji ale w ogóle nie ładuje Aku ma 11.98 na włączonym silniku.
A to błąd myślenia, bo te magneto i cewki mogą dać nawet 50V na jałowym lub małym prądzie. A oryginalny regulator z skuterów mija się z celem. Proszę o informację jaki regulator napięcia będzie odpowiedni?
Pytanko - jak sprawdzić regulator napięcia (skuter ,magneto) , padł czy nie ? Dysponuję standardowym multimetrem .
Witam. Od razu zaznaczam, że się na tym nie znam, dlatego mam do was pytanie. W moim motocyklu Kymco Zing 125 RF25 jest brak ładowania. Oddałem go do serwisu, wymienili regulator napięcia i iskrownik. Tylko że iskrownik oryginalnie był 4-cewkowy, a wymienili na 8-cewkowy. Magneto zostawili takie, jakie było. Oczywiście brak ładowania, jak był, tak jest...
No tak o kole magnesowym nie pomyślałem. Podejrzewam, że adaptacja do K750 właśnie tego zestawu związana była z małymi gabarytami - magneto ma chyba 104 mm średnicy na zewnątrz. Jeśli wielkość była głównym powodem to chyba lepiej byłoby kupić gotowy zestaw 3fazowy np. taki: https://allegro.pl/oferta/kolo-magnesowe...
Nie mam też pewności, czy dobrze jest podłączone ładowanie akumulatora i zasilanie świateł, ponieważ mam 2 żółte kable, a w instalacji motocykla jest żółty i biały, które idą na regulator napięcia. Zrobiłem pomiary bezpośrednio na magneto po odłączeniu instalacji motocykla. Wyniki: 1. po odłączeniu instalacji masa dwa żółte kable - brak przejścia dwa...
Mam problem ze spalinowym kompresorem śrubowym KEASER M32, chwilę po odpaleniu odcina prąd do elektrozaworu paliwowego i kompresor gaśnie, tak jakby zadziałało jakieś zabezpieczenie, sprawdziłem czujnik ciśnienia oleju-dobry, czujnik temp. śruby- dobry, jest jeszcze chyba zabezpieczenie, które powinno wyłączyć silnik w chwili zerwania paska napędzającego...
witam i z góry przepraszam że wtrącam się w temat ale już nigdzie nie mogę uzyskać pomocy mam tego skutera i od 2 lat wielki problem z elektryką od czasu gdy rozleciała się cewka na iskrowniku przestał ładować akumulator tak mi się wydawało więc kupiłem nowy iskrownik magneto regulator napięcia i dalej to samo światła bez akumulatora ledwo świeciły,więc...
No to teraz już wiemy o co biega. Jeśli chcesz po prostu wywalić oświetlenie, to je po prostu wywal i cześć. Wstaw regulator napięcia, jakiś akumulator (bo z tego co wiem, tu jest zapłon DC CDI). Gdyby było AC CDI, to sprawa byłaby jeszcze prostsza i mógłbyś całkiem olać regulator napięcia. Czy taki zwykły regulator napięcia będzie działać? Gwarancji...
Podejrzewam, że wystarczyłby LM317/350 + mocny tranzystor wykonawczy w celu rozproszenia nadmiary ciepła (oczywiście należy pamiętać, że LM317 wytrzymuje napięcie do 37 V - jeśli magneto daje więcej to trzeba mocniejszy stabilizator Napięcie bez regulatora dochodzi do 80-90V AC. Żaden scalony stabilizator szeregowy tego nie wytrzyma. Zakładam z każdym....
Czy ten regulator można zastosować do instalacji 1 fazowej 6V ( magneto i cewka ) a jesli tak to jak to podłączyć bo coś autor pisał że plus na ramie ...? . Orginalnie regulator ma 4 piny ( minus do akumulatora ,plus do akumulatora , do cewki różowy kabek i do cewki żółty kabel)
a jak ma działać ? magneto obraca się i wytwarza prąd w cewkach i dalej idą sobie kabelkami do modułu/regulatora napięcia Czyli nie doczytałeś. Odłóż regulator napięcia na bok, zastanów się co się dzieje w module. Względnie masz gdzieś po prostu przerwany kabel. Albo pomyłkę w połączeniach, np. cewki ładującej z wyzwalającą CDI albo zamienione końcówki...
Witam.Silnik wyposażony jest w magneto Bosch 12V,z wirującymi magnesami stałymi oraz w trzy cewki,jedna do przerywaczowego układu zapłonowego,druga 30W do tachometru i trzecia,oświetleniowa 110W (30 i 110W można łączyć).Oryginalny regulator napięcia kosztuje bagatela,400zł.Mnie w zasadzie potrzebne jest tylko ładowanie akumulatora 12V,12Ah.Czy istnieje...
Sprawa teoretycznie bardzo prosta. Potrzebuje zbudować regulator napięcia do crossa. Zasilanie magneto cewka bez masowa, na wyjściu daje od 15v do 90v , prąd 15A. Zasilana ma być żarówka 35W przod i tył 5W i nic więcej. Próbowałem zamontować regulator od chińskiego skutera. Efektem była poprawna praca na początku a po niedługiej chwili paliło żarówki....
Ale magneto daje napięcie zmienne...
Ok, czy słabe światła/klakson to nowa sytuacja? Tzn wcześniej było lepiej, a ten problem o którym piszesz pojawił się nagle? Ogólnie rzecz biorąc brak akumulatora nawet niewielkiej pojemności to kiepsko, nie ma co potrzymywac napięcia dla tych świateł czy klaksonu, przy niskich obrotach silnika. Generalnie rzecz biorąc prądnica na niskich obrotach nie...
To przypuszczenia kieruję na uszkodzony regulator napięcia (zwarcie). Jeśli chcesz odpalać bez regulatora napięcia, to pamiętaj aby nie włączać świateł, bo się żarówki popalą.
W oryginale zmian dużych w świeceniu nie było. Pytani czy regulator poradzi sobie z dynamem? Magneto nie ma regulacji napięcia jak prądnica z uzwojeniem wzbudzenia. Najwyżej sie spali, nie bede płakał. Ale przynajmniej będę wiedzieć ze się do tego nie nadaje 😂
Obroty silnika przy 1000obr/min = 16Hz, przy 3000rpm mamy już około 50obr/sek. Magneto z tego co wiem ma 4 pary biegunów a cewki są połączone jako trójfazowe (gwiazda). Regulator ma opóźnienie, na schematach to kondensator w tranzystorze "pomiarowym", stąd to zachowanie. W praktyce z akumulatorem problemu nie ma, gdyż ma on bardzo małą rezystancję wewnętrzną....
Problem polega na tym że w tym quadzie wysiadł mi regulator napięcia a inaczej prostownik . Jest tam magneto AC które daje napięcie 20 V AC . Moje pytanie to czy ten prostownik mogę zastąpic mostkiem prostowniczym 3 fazowym 35 A / 1600 V .
Dzięki za odpowiedź. Ja podłączyłem w sumie też 6ohm (2x12ohm równolgle) ale tylko 10W i strasznie się grzeje... najwyżej zmienię choć nie o to mi chodziło wsadzając ledy żeby teraz tracić waty na rezystorze:D a jak jest z prostowaniem napięcia? wg oryginalnego schematu jest tak, że jeden przewód idzie do regulatora (regulator ma 4 wyprowadzenia: dwa...
Odświeżam Zrobiłem proponowany regulator. Założyłem go do xv700 87 rok, działa poprawnie, ruszył od kopa, zrobiłem na nim narzazie 100km, jednak przy 5000 obr/min daje 15 V. Który rezystor najlepiej zmniejszyć w celu obniżenia ładowania ? ten 750, czy jakieś inne sugestie ? Pozdrawiam Zmniejszając wartość R1,R4, R7 lub zwiększając wartość R2,R5,R8...
Najbardziej podejrzewam regulator napięcia jednak przy jego odłączeniu nadal nic nie świeci, ale sprawdzę jeszcze resztę. Jeśli chodzi o magneto to było ściągane kluczem pneumatycznym więc to raczej odpada tym bardziej, że jest napięcie z cewek, ale zbyt małe.. A i magneto było całe nowe wraz z cewkami ;)
Witam, niedawno nabyłem quada Yamaha Grizzly 125 (automat) i jak się okazało po parunastu odpaleniach akumulator się rozładowywał, zmierzyłem więc napięcie przy uruchomionym silniku i wynosi 11.5-12.0 V więc raczej wskazuje to na brak ładowania... I tutaj mam pytanie czy ma ktoś schemat instalacji elektrycznej do takiego quada lub chociaż schemat podłączenia...
Witam. Ostatnio pojawił się problem z moim aeroxem (rocznik 2006) przestał działać przedni reflektor, rozrusznik oraz wskaźnik paliwa. Nie wiem czego to może być wina, podejrzewam jednak że winny może być przekaźnik rozrusznika, i tu mam pytanie czy reflektor jest w jakimś stopniu połączony z przekaźnikiem ? Następne podejrzenia padają na regulator...
Witam mam motorynke Romet Pony której schemat (nie wiem czy to ten ) wstawiam: http://obrazki.elektroda.pl/3867963300_1... Problem bądź też natura tejże motorynki polega na tym że gdy dajemy więcej gazu magneto kręci się szybciej = większe napięcie na żarówce. Przy odkręconej na full manetce około 8V, na luzie 6V. Teraz co mógłbym zrobić...
witam. Jestem użytkownikiem fiata uno i kilka dni temu od czasu do czasu zapalała mi się podczas jazdy lampka "akumulator", ponieważ ma już 80 tys . na zegarku to profilaktycznie wymieniłem cały regulator napięcia (nóweczka magneto marelli - tak jak oryginalny był, bo podejrzewałem, że szczotki sie "kończą" powoli), ale niestety problem pozostał bez...
Silnik nie ma prądnicy, ma magneto więc wychodzi z niego jeden kabel od + i jeden od - A to ciekawostka
Witam ponownie możesz jeszcze(wyczytałem na forum i sam to zrobiłem)ściągnąć magneto i przeczyścić ale u mnie na 100% był walnięty regulator napięcia i po wymianie wszystko gra.
Od dłuższego czasu szukam w internecie/forum schematu regulatora ładowania, który działałby podobnie jak regulator w alternatorze tzn. załączał by tranzystor lub jakis inny element wykonawczy który działałby jak przekaźnik ale nim nie był wtedy gdy jest spadek napięcia i rozłączał gdy będzie jego wzrost. Napięcie jakie by miał utrzymywać na akumulatorze...
Drogi Imienniku, autor trochę poknocił. Ma trzy cewki, ale jedna jest oświetleniowa, jedna zasilająca moduł zapołonowy, a trzecia służy do doładowania akumulatora. Nie są połaczone szeregowo, a coś rodzaju gwiazdy. Srodek gwiazdy jest masą. Poza tym z tym ładowaniem akumulatora nie jest dokładnie tak jak myslisz, wyłądowany potrafi i pociągnąć z 10A....
Witam serdecznie, Jestem nowy na forum, jeśli gdzieś popełnię błąd - z góry przepraszam, nie chciałem. Starałem się robić searching i przekopałem sporą ilość tematu... Nadal nie mogę znaleźć odpowiedzi. Sytuacja wygląda następująco: Ok. 3 lata temu zakupiłem w częściach motorower 50ccm od znajomego, poskładałem odpaliłem, śmigał. Rozebrałem ponownie...
Witam, na cewce z magneto w Yamaha XT350 mam mniej więcej taki przebieg napięcia jak na rysunku poniżej: http://obrazki.elektroda.net/55_12542199... napięcie na biegu jałowym to ok -/+ 15-20V. Taki przebieg jest na dwóch przewodach idących z magneto względem masy motoru. Jak zrobić układ, który jak najefektywniej wykorzysta energię magneto?...
Witam wszystkich.. mam problem ze swoim motocyklem "Suzuki RG 80" zacząłem trochę remontów ,a głównym był brak świateł .. Kupiłem całe nowe magneto wraz z cewkami , wszystko działa tylko jest jeden mały problem .. Te cewki na wyjściu dają prawie 30V jeżeli dobrze odczytałem .. kupiłem już drugi regulator napięcia - te chińskie za 20zł i ciągle się palą...
Witam Wiem, tematów było sporo, szukałem,, czytałem i nie jestem pewny do końca wypowiedzi . Skuter to 4t właśnie skończyła się gwarancja!! Otóż tak, w skuterze przy zapalonym silniku, gdy włączę światła pozycyjne to świecą ledwo co, o mijania i długich nie mowie bo ich nie ma. Kierunki działają, stop też ale to jest zasilane z akumulatora (chyba)....
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Witam w pierwszym poście. Jestem właścicielem motoru suzuki DR 125 S (SF43b). W motorze padło ładowanie, zamiast 14 voltów na akumulatorze jest mniej, a podczas jazdy z rozładowaniem akumulatora gasną światła. Zapłon dokonywany jest odrębnym układem, toteż motor normalnie jeździ. Układ składa się z modułu CDI, cewki zapłonowej, regulatora napięcia,...
Jacku, ale tam nie ma wodotrysków. Tam jest standardowa stacyjka z parą załącz i parą rozłącz. Standardowe magneto a regulatorem. Piszesz, że z Sensem, więc tak pewnie jest. To typowe układy występujące w większości tego typu pojazdów. Najlepiej na podstawie elektryki rozrysować sobie pełny schemat pojazdu. Nie powinno to zająć więcej niż godzinę. I...
Witam, otóż problem z ładowaniem w swoim skuterze, a dokładniej jego brakiem. Sprawdzałem już regulator napięcia (wziąłem z innego skutera ), jednak nadal brak ładowania wiec zdjąłem magneto, było na nim trochę opiłków metalu wyczyściłem starannie, sprawdziłem czy żaden kabel od cewek nie jest przetarty lub urwany. Złożyłem wszystko tak jak było, sprawdzam...
Witam! Mam pewien problem z moim motocyklem wsk 125. Zamonotowałem w nim iskrownik i magneto z rometa charta. Wszystko śmiga fajnie, zapłon działa bez problemu. Problem pojawia się z ładowaniem. Zastosowałem następujące rozwiązanie: dwie cewki ładujące które dają napięcie 6V połączyłem ze sobą równolegle żeby uzyskać napięcie 12V(cewki są bezmasowe),...
Jaką prądnicę zamontowałeś? Nie sądzę, aby była oryginalna. Czy podczas prób akumulator był podłączony? Dzisiejsze podróbki są aż za dobre. Chodzi o magneto a w zasadzie jego magnesy. Dają zbyt dużo mocy w stosunku do oryginału. Najlepiej zrobić tak jak proponuje Afcht. W oryginale układ ładowania nie miał żadnego regulatora napięcia. To był tylko ogranicznik...
Witam Quad był odkupiony, po jakimś czasie okazało się że nie ma ładowania i zacząłem szukać przyczyny i znalazłem a raczej nie znalazłem statora , więc kupiłem nowy stator jak również magneto bo gołym okiem było widać na nim mechaniczne uszkodzenia, zamontowałem to i efekt jest taki ze silnik przy rozruchu czasem zapali na kilka sekund i tak jakby...
Czy taki stator bedzie pasował być kształt ilość cewek i mocowanie sie zgadza. http://allegro.pl/stator-stojan-iskrowni... Dodano po 17 a co do tej elektryki i braku ładowania i świateł ,gdy wymienię stator to wróci wszystko na swoje miejsce czy możliwe ze i regulator napięcia padł . A oto ten mój http://obrazki.elektroda.pl/8537738400_1...
Dziękuję za komentarze, już odpowiadam. Gege9797 - przepalanie się żarówek na skutek nadmiernego napięcia z cewki to dość powszechne zjawisko w Simsonach. Większość z nich nie ma tego układu EWR/ESB1 z cewki, bo on był wprowadzony w nowszych modelach. Problem ten pojawia się też, jeśli ktoś wymieni magneto na obecnie produkowane - niektóre mają dużo...
Prąd z magneta powinien być prostowany ( stały DC ) więc regulator do kontroli.
WIęc trzeba wyjąć magneto i cewke.
Zdanie moje jest takie, albo regulator Ci się trafił wadliwy, albo magneto wadliwe daje za duże napięcie i każdy następny regulator się zepsuje. Musisz sprawdzić jakie napięcie wychodzi z magneto potem z regulatora
Jeśli motocykl nie jest fabrycznie wyposażony w lampę przednią, to odpowiednich cewek do jej zasilania nie będzie (bo i po co?). Wtedy nie masz wyjścia, musisz walić bezpośrednio z akumulatora. Tylko dalej pamiętaj że akumulator w takiej sytuacji jest głównie do zasilania zapłonu a to nie wymaga wiele prądu. Więc ładowanie będzie słabe. W rezultacie,...
Z silnika wychodzi wiązka przewodów, musisz znaleźć biały i żółty kabel i zmierzyć rezystancję między nimi i masą pojazdu. Powinna wynosić maksymalnie kilka omów dla każdego z przewodów, jeżeli na którymś przewodzie jest wyraźna różnica to cewki magneta do wymiany. Jeżeli rezystancja jest porównywalna to regulator napięcia leży.
Shemat znalazłem( Li Fan 200GY-5) i wygląda to tak: Czerwony (R) do (+) akumulatora , zielony (G) masa, oba żółte (Y i Y) do alternatora (Magneto :D ). Schemat jest narysowany takim maczkiem, że kłopot z zeskanowaniem (przez lupę odczytywałem) Pozdrawiam (postaram się jakoś to zeskanować w miarę czytelnie i wysłać na maila.
REgulator napięcia jest po której stronie? Tam gdzie magneto?
Witam i potrzebuje pomocy. Odrestaurowuję skuter Yamaha majesty yp250 2003 rok. Poprzedni właściciel rozebrał wiązkę elektryki i obciął kostkę do regulatora napięcia, jest 5 przewodów ( czerwony ,czarny, i 3 białe). Wg schematu i kostki przy regulatorze wiem gdzie podłączyć czerwony i czarny ale problem mam z 3 białymi,są one od magneto i w kostce regulatora...
Sądzę, Koledzy, że to Wy komplikujecie prostą sprawę. Cewka w magneto, przewód do hybrydy,masy i stacyjki (gaszenie) kabel WN na świecę, znaleźć punkt zapłonu i jazda. Co do regulatora napięcia z takiego alternatora, utworzonego z trzech cewek oświetleniowych i sześciu diod, regulator musial bym opracować sam, z jakimś MOSFETem na wyjściu (pobór prądu...
Napięcie na czerwonym przewodzie jest z akumulatora, a nie z cewek zasilających światła. Jeżeli na żółtym przewodzie nie ma napięcia to uszkodzone są cewki magneta lub jest zwarcie w regulatorze napięcia. Mozna wypiąć kostkę magneta od reszty instalacji i sprawdzić czy bezpośrednio z niego wychodzi zasilanie (żółty przewód)
Alternator taki sam, regulator napięcia wymieniłem na magnet mareli - oświadczenie sprzedawcy. A ten mostek to która część - jeśli mogę prosić o zaznaczenie. Dziękuję wszystkim za dotychczasowe informacje
Witaj posprawdzaj dokładnie połączenia uzwojenia magneta od zacisków prostownika (regulatora) jak i punkty lutownicze magneta.
W moim Romecie 767 na wyjściu z regulatora napięcia na żółtym przewodzie idącym do świateł są tylko 4 V prądu zmiennego, ale gdy odłączę zestaw oporników (są dwa - 30W i 5 W) to napięcie wynosi ok. 17 V. Jest nowy iskrownik, nowe magneto, nowy regulator napięcia i jest nowy zestaw oporników. Co może być przyczyną tej usterki?
oki. Pomierz przed regulatorem napięcia, napięcie przemienne, czy wychodzi z magneta, prawdopodobnie 3 fazy.
Ja nie pisałem o odłączeniu magneta od masy tylko o odłączeniu cewki od magneta, tak abyś miał wyprowadzone obydwa końce cewki. I to do mostka, co też zrobiłeś, mimo że się nie zrozumieliśmy. może lepiej byłoby naładować aku ładowarką i dopiero wtedy sprawdzić jakie jest napięcie ładowania? Tak zrób. Będziesz wtedy szybciej wiedział czy taki układ ładowania...
więc nie jest to regulator ze wzbudzeniem Przestańcie Panowie bajdurzyc ! :cry: Silnik ma jedną lub dwie cewki na zasadzie magneta, więc skąd i jakie wzbudzenie ? Regulator ma za zadanie wyprostować to zmienne napięcie z magneta, obniżyc je do kilkunastu woltów (14,5 DC) i wytrzymac parę amperow. Gdzie tu filozofia ?
Zamieszczam schemat regulatora napięcia ładowania akumulatora skutera MACAL Regulator ten pełni 2 funkcje 1 - stabilizacja napięcia ładowania akumulatora 2 - stabilizacja napięcia zasilania żarówek reflektora świateł mijania oraz drogowych regulator wykorzystuje 2 cewki magneta cewka ładowania oraz cewka stabilizacji napięcia zasilania świateł układ...
Witam, Posiadam agregat prądotwórczy 3-fazowy 6300W UNITECH ( AN-GG63ES). Agregat przestał działać, magnes na magnecie się rozsypał przez źle dokręconą śrubkę. W agregacie nie działa również regulator napięcia. Nigdzie nie mogę znaleźć magneta, oraz regulatora napięcia do tego agregatu. Bardzo proszę o pomoc w znalezieniu tych dwóch części. Pozdrawiam...
Temat już z kapke nieaktualny :) Prosiłbym równiez o aplikacje do STK7216
Co może być jeszcze zepsute? A choćby spalone cewki w magneto. Omomierz i sprawdzić.
2 żółte w kostce - cewka ładowania iskrownika czarny/żółty - masa biały/czerwony - ładowanie prosto do akumulatora (z pominięciem stacyjki) brązowy - do stacyjki, do styku na którym jest "+" po włączeniu stacyjki na "ON" Tak to powinno być podpięte do odpowiedniej instalacji. Ale jeżeli masz instalacje bez reglera za to z diodami, to najprawdopodobniej...
Ratuje cię tylko przezwojenie cewek magneta na 12 V i zmiana żarówek ale muszą być tej samej mocy . Lepszym rozwiązaniem było by założenie akumulatora 6 V , zbudowanie mostka diodowego oraz założenie regulatora napięcia na max. 7.2 V . Przy zapalonych światłach ładowanie będzie znikome . trzeba wtedy trzymać wyższe obroty silnika . A i jeszcze jedna...
Witam Mam problem z ładowaniem w traktorku/kosiarce John Deere silnik B&S, z magneta wychodzi prąd stały 30V-40V, kupiłem już drugi regulator napięcia i jak podłączę regulator to jest 6-10V prądu stałego, jeśli nie przykręcę regulatora do masy to wychodzi jakieś 12-16V, czy jest coś nie tak z masą czy jednak te regulatory są nieodpowiednie?
Witam, mam problem ze skuterem YB50QT-15 (Motobi Sowa 2), otóż wymieniłem stator i magneto, odpalił, pochodził i nagle straciłem światła, działają tylko światła na napięcie stałe, czyli kierunki, światło stop. Na wyjściu świateł napięcie 3-4 volt, zamiast odpowiednich 12. Podejrzewałem regulator, ale na innym regulatorze też nic. Dodam że przed wymianą...
Magneto to samo podejdzie do statora 6 cewkowego ?
Witam sprawdź wszystkie masy w tym modelu jest układ zabezpieczający elektronikę przed za wysokim napięciem ładowania. Jeżeli nie będzie masy od regulatora napięcia to może wyłączać wszystko.W tym modelu jest magneto a w regulatorze tyrystor który zwiera do masy. Spróbuj jeździć na światłach jak nie będzie gasła to masz winowajce.
Trzask mógł spowodować uszkodzony regulator napięcia,moduł zapłonowy itp.
Dzień dobry, pierwszy raz zakładam nowy temat, więc proszę o zrozumienie. Kupiłem nowy silnik Loncin LC1P96F 608CC i nie bardzo wiem, jak go podłączyć, chodzi mi o elektrykę. Z silnika wychodzi kostka z czterema przewodami: pierwszy niebieski od elektrozaworu przy gaźniku, drugi czarny od magneto, trzeci czerwony od regulatora napięcia i rozchodzi...
A czy to problem dodać większy radiator? Pozatym jest to typowy regulator dla magneta trójfazowego. DObierać pod kątem mocy alternatora. Są zamienne.
Jaka wydajność prądnicy? Jakie napięcie na przewodach z prądnicy bez podłączonego regulatora? Jakiej pojemności akumulator? Podaj dokładnie typ silnika. Stare rozwiàzania były nieco inne. Począwszy od najprostszego mostka prostowniczego przez regulatory szeregowe do dzisiejszych rozwiązań. Tu myślę że powinien być regulator szeregowy (więcej prądu...
Uszkodzić magneta dodatkową cewką nie powinieneś, co najwyżej możesz go osłabić czerpiąc z niej zbyt duży prąd. Nawijając dodatkowe uzwojenia, nawet jeśli magneto je uciągnie, musisz się liczyć z tym, że mogą tam się pojawić napięcia niebezpieczne dla dołączanego osprzętu. Oryginalna cewka świateł jest tak obliczona, że jej wydajność zapewnia prawidłowe...
Jakie napięcie dają cewki magneta? Jaki to silnik?
Kontrolka w samochodzie jest elementem układu wzbudzania alternatora i jest sterowana przez regulator napięcia. W kosiarce raczej nie masz alternatora, tylko coś w stylu "magneto" (dynamo), a regulator działa na innej zasadzie, więc nie ma prostej metody na zrobienie kontrolki ładowania. Możesz natomiast założyć woltomierz panelowy, np.: https://allegro.pl/oferta/led-cyfrowy-wo...
Czujnik Halla na wale tam gdzie magneto. Może nie podawać impulsu. Następnie cewka.
Witam. Potrzebuję schemat regulatora napięcia do skutera. Mierzyłem napięcie i z magneta wychodzi mi prąd od 35v do 130v w zależności od obrotów silnika. Na wyjsciu z regulatora powinien mieć 13,5v - 14v i około 5 amper. Jak zbudować regulator o takich parametrach.
żółty przewód wychodzi z magneta i jeszcze przed regulatorem napięcia idzie do świateł. Ja widzę że prócz regulatora idzie on tylko do kontrolki temperatury płynu chłodniczego oraz do podświetlenia zegarów. Do świateł idzie przez przekaźnik a akumulatora.
w skuterkach 50ccm często jest tak, że przednia żarówka od świateł drogowych zasilana jest bezpośrednio z ""magneta"(cewek generatora prądu w silniku) a nie przez regulator A to zbytnio nie ma znaczenie bo to bardziej opornica niż taki prawdziwy regulator, nadwyżka mocy tz napięcia idzie na zwarcie do masy. Więc ten Niiby regulator utrzymuje napiecie...
Witam mam skutera zico simple i nie działają światła magneto dobre ,możliwe że regulator napiecia jest rozwalony... Jak to sprawdzić?
działają oba normalnie Added after 1 był to kabel zasilania silnika magnetofonu , ale nie umiał dostarczyć wystarczającego prądu więc użyłem regulatora LM aby napięcie zasilania sprowadzić do napięcia silnika Added after 1 to był stary przewód zasilania
Cześć , link do schematu o.k. Żmudne przedzwanianie i znakowanie, kabelka po kabelku.Wszystkie obwody sprawdzone i sprawne ,działa. WAŻNE W SKUTERZE SĄ DWA RODZAJE INSTALACJI Z AKUMULATORA STAŁY/A Z MAGNETA ZMIENNY ,JEST TEŻ REGULATOR NAPIĘCIA. ZAMYKAM TEMAT.
Mam pytanie bo chciałbym kupić bezstykowy zapłon CDI ale nie mam w motorze instalacji i chce żeby była tylko iskra. Czy wystarczy magneto, iskrownik i przewód wysokiego napięcia żeby była ta iskra, trzeba regulator napięcia itp podłączac?
Zapomniałem o temacie... sory... Układ elektryczny w takich skuterach jest bardzo porsty. Nie ma wczuwać sie we wnętrze regulatora napięcia bo... jest on nierozbieralny. I rzeczywiście za słabe światło odpowiedzialny był regulator napięcia. Zamiast wymiany przełożyłem jeden przewód zasilający z magneta w taki sposób ze na niskich obrotach napięcie na...
Napięcie za małe, więc to nie wina regulatora. Ciężko "zmierzyć" magneto w warunkach domowych, nowe lekko ponad 50zł. Twoje pomiary wskazują na to że strator jest ok. Więc wychodzi że coś z niedopasowaniem, lub samym magneto.
Witam. W tym rozwiązaniu nie ma możliwości regulacji napięcia wyjściowego. Wzbudzenie pochodzi od magnesu trwałego. Prawda. W podobnych silnikach Simson (wózki DUO 4)postępowałem w ten sposób, że stosowałem trzy identyczne cewki stojana. Z tego wychodziło połączenie w gwiazdę. Następnie prostowniki (jednopołówkowe :cry:) Bardzo złe rozwiązanie w postaci...
Od początku, zawór ssący 0,05 zawór wydechowy 0,08 Nadal nic nie wiem, o tej wiązce co wychodzi z silnika z tej kostki obok lewarka zmiany biegów. Czujnik biegów, jeżeli masz wskaźnik biegów to można go podłączyć, jeżeli nie podłączysz to nic się nie stanie, w sensie silnik normalnie uruchomisz. Czujnik zwiera poszczególne kable do masy. W silniku masz...
Można.Ale po co?Magneto wytwarza prąd zmienny.Układ z tranzystorem?Trzeba dać prostownik.A więc zpadek napięcia.Raz do motoroweru dorabiałem regulator napięcia.Na triaku.
Napięcie na żółtym przewodzie z podłączonym regulatorem 12-15V ~, bez podłączonego regulatora (prosto z magneta) złączka wypięta 60-90V~ Napięcie było na wolnych obrotach ok. 15V a silnik zwolnił obroty jakby miał ciężko - chyba "trzymała" prądnica. Dodano po 5 Oczywiście przy rozpiętej kostce przy silniku. Przepraszam :D
Regulator jest ok, w prądnicy 3 cewki są przyczarniałe. Tam faktycznie ma być olej w magneto? Bo dziwnie na bagnecie brak, a niedawno wymieniany i sprawdzany Dodano po 4 Pomiędzy trzema białymi kablami z cewek jest 20V zmienny, ale pomiędzy dwoma a masą jest takie napięcie, a pomiędzy jednym i masą nie ma napięcia (na odpalonym). Na zgaszonym wszystkie...
z może spróbuj wsadzić trafo o przełożeniu 1:2,ale przed regulator napięcia?tzn tam,gdzie idzie prąd od prądnicy do regulatora,wpakuj się w to miejsce szeregowo ;) ,po czym mostek a na końcu LM7812?Tylko nie wiem ile taki LM wytrzyma....tzn musiał byś sprawdzić napięcie na wyjściu z magneto,bo może ono być wyższe o kilka V niż za regulatorem napięcia...
Gratuluję zabawy. I winszuję wymianę regulatora napięcia. Raczej nie powinno tak być. Raczej, bo nie znam schematu tego pojazdu, ani nie widzę instalacji. Światła z reguły są zasilane z magneta prądem przemiennym ograniczonym przez regulator. Choć może się zdarzyć, że będą zasilane stałym po pełnym prostowaniu i regulacji. Trzeba zmierzyć napięcie w...
Na mierniku prąd stały. H4 u mnie świeci pięknie w porównaniu do oryginalnej banki 35w 12v hs1 mojego kumpla na platynach + co oznacza że ma odwrócony "pinout" ? edit: nawet jeśli nie będzie to działać tak jak powinno na elektroniku, chciałbym mimo to ogarnąć podłączenie regulatora, poza tym regulator powinien i tak czy siak na 14,4V odcinać i tylko...
regulator magneto regulator napiąć magneto magneto napiecie
włączyć automatyczny aktualizacja vectra żarówki naprawa formatera
podłączenie elektrozamka samsung wd80j5a10aw
Uszczelniacz misy wypiekacza chleba - wymiana i konserwacja Oporność fotokomórki w nagrzewnicy: wartości i diagnostyka