Alternator Bosch, więc regulator napięcia również firmy BOSCH. Tylko i wyłącznie oryginał. Jak wyciągniesz alternator to koniecznie sprawdź diody prostownicze w nim - miałem przypadek, że "chińczyk) ubił mostek prostowniczy.
Witam, Chciałbym wiedzieć czy Jest możliwość w alternatorze "BOSCH 70A 14V 058 903 016" zmiany Regulatora napięcia 14V "BOSCH 1 197 311 235" na 24V do ładowaniu dwóch 12V akumulatorów szeregowo podłączonych. Mile widziane podanie ewentualnego numeru zamiennika Regulatora 24V.
Witam, chciałbym się dowiedzieć czy da się wymienić same szczotki w regulatorze napięcia alternatora (Bosch 1197 311 214). Regulator jest taki sam co w linku poniżej:
Mam prądnicę BOSCH o nr. 0101402080 -28V19A14 były montowane w autobusach tzw."ogórki" i w wywrotkach Tatra z "ryjkiem" typ silnika prawdopodobnie RTO. Czy ktoś z szanownych forumowiczów ma może regulator lub schemat ewentualnie potrafi zmienić schemat regulatora prądnicy 12V tak by dawał ok 24V. Prądnica na stole do sprawdzania alternatorów przy odpowiednich...
Jak to zrobić w załączniku BR14-MO.xls[/b]
Witam. Mam taki problem - robiłem ostatnio projekt o regulatorze napięcia w alternatorze Bosch (jak na schemacie). Prosiłbym was o "drogę" prądu (w sensie jak przepływa) od punktu zaznaczonego na schemacie na czerwono czyli od +. Bardzo proszę o napisanie drogi prądu ew. co się dzieje po drodze również będzie mile widziane. Pozdrawiam :)
Witam, wczoraj wymieniłem w swoim alternatorze 045903023A sam regulator napięcia na Bosch F00M144136. Po uruchomieniu silnika napięcie w granicy 14V ale gdy włączę obciążenie np ogrzewanie itd to napięcie dojść mocno spada 12,50V po czym słychać jakiś przekaźnik i napięcie ładowania powraca na 13,90V. Czy takie zachowanie jest normalne? Dzięki Pozdrawiam.
jak sprawdzić regulator napięcia w alternatorze BOSCH bo po podłączeniu wielu odbiorników napięcie w instalacji przy włączonym silniku wynosi ok. 13V czy to wartość poprawna? bo moim zdaniem raczej powinno być 14.4V co o tym sądzicie? muszę jeszcze dodać że kontrolka ładowania zapala się tylko po włączeniu zapłonu a w momencie uruchmienia silnika nie...
Witam od kilku lat posiadam Traktorek ogrodniczy Holder B-10 wynalazek z lat 50 pochodzący od naszych wschodnich sąsiadów. Wyposażony w jednocylindrowy silnik dwutakt Disel chłodzony cieczą. no i do tego nieszczęsna prądnica Bosch z wbudowanym mechanicznym regulatorem napięcia. Pewnego dnia urwała się śruba i spalił się doszczętnie regulator napięcia,...
Witam, proszę o pomoc problem w tym że alternator ładuje zbyd wysokim napięciem, to jest w granicach 14.8 V do 15.2 V nie zależnie od obciążenia napięcie zmienia się w tych granicach. Dodam że alternator bosch-a został wymieniony regulator napięcia na oryginał taki sam bosch i nadal to samo.... . Do alternatora dochodzą dwa przewody jeden wyjście 12...
Witam szanownych forumowiczów, Chce zbudować tester regulatorów alternatorów z interfejsem LIN na mikro kontrolerze Atmega 32. Bazowym modelem regulatora jest F00M144150 firmy bosch Mój teść zajmuje się naprawa alternatorów i rozruszników i właśnie dla niego chce to opracować. Zrobiłem poszukiwania i znalazłem trochę dokumentacji na temat interfejsu...
Ten alternator co jest na fotce jest produkcji Czeskiej (PAL Magneton),stosowany w pojazdach Skoda.Był stosowany w ciągnikach Zetor. Zacisk M to szczotka,tam jest doprowadzany prąd do wirnika,odpowiednik zacisku 67 Zacisk R to katody diod mostka wzbudzenia,odpowiednik zacisku 15 (lub D+ w Boschu) Ten alternator jest przystosowany do współpracy z zewnętrznym...
W istocie pierwotnie w tym rozwiązaniu stosowano najpierw mechaniczne regulatory Forda, później zaczęto stosować elektroniczne na 3 piny (sense, aku, field) a teraz stosowane są 6cio pinowe. Sposób regulacji jest raczej sprawą prozaiczną. Tak, czy tak, polega on na 'przerywaniu' napięcia wzbudzenia, inaczej niż w przypadku regulatorów mechanicznych....
Domyślam się, że to TGM. Bezpieczniki przy akumulatorach sprawdzone? Ma ADR? Regulator oryginalny czy chiński? Dodano po 2 W większym bracie jest przekaźnik proszę podmien go jeżeli i Ciebie występuje, obecnie nie mogę tego sprawdzić. W tym modelu często występuje problem z wiązka elektryczna , ostatnio sciagalem zderzak przedni to dosłownie chwila...
Regulator nie posiada cechowania producenta. Jego budowa i wygląd przypomina do złudzenia regulator firmy Bosch.
Witajcie posiadam rozebrany regulator od alternatora Bosch/Valeo oczyściłem go z osłony i przy okazji ułamałem nóżki ... miejsca te oznaczyłem numerami: 1 2 3 mam teraz pytania: które luty są dla szczotek a które dla masy? którym opornikiem mogę zwiększyć napięcie wyjściowe tak by uzyskać wyższe napięcie ładowania ? Uploaded with [URL=]ImageShack.us
Oto jak rozbiera się alternator Boscha. I link do ciekawego problemu z napięciem altka Bosch: Pozdrowienia, jS(at)ty
Witam Serdecznie. Problem polega na tym, że już trzeci regulator napięcia wymieniam w moim Pasku w stosunkowo niedługim czasie. Mam alternator Boscha. Co może być przyczyna tego, ze tak szybko psuja się? Dodam jeszcze, że tak dzieje się jak jest mokro. Diody na pulpicie nie świecą. Dodatkowo po wyłączeniu silnika i wyjęciu kluczyków, dotykając drzwi...
Mechanik zapewniał mnie że zamówił i zamontował regulator napięcia oryginalny taki jak był czyli BOSCH. (nie był tani ) Mam fakturę z tego regulatora ale tam nie pisze jakiej firmy ani nic tylko "reg nap" i jakieś numery. O diodach była mowa z mechanikiem ale zapewniał że sprawdzał i diody są w porządku. Tak na marginesie to już żałuje że nie oddałem...
Cześć, mam problem ze sprawdzeniem regulatora Bosch F 00M 145 247. Pod 1 i B+ podłączyłem żarówkę 5W Pod B+ i masę (obie) zasilacz regulowany Pod szczotki żarówkę 21W Żarówka 21W żarzy się (napięcie kilka wolt) aż do napięcia 14V, powyżej gaśnie. Jeśli podam napięcie z zasilacza sieciowego 9V AC z jedną diodą (górna część sinusa) na dodatkowy styk regulatora...
Witam Jak w temacie. Jak spiąć avt-1007 z szlifierką kątową bosch. Podłączać jak włącznik czy jakoś inaczej. Bardzo proszę o pomoc.
Sprawdziłem komutator niby wszystkie cele są takie same, podobna oporność, jednak dwie cele jakby bardziej przykopcone-sąsiadują ze sobą. Nie sprawdziłem jeszcze bez regulatora. Jak podpiąć napięcie bezpośrednio do szczotek??
Jak akumulator 45 Ah można dać alternator od malucha z przykręconym regulatorem do obudowy. Wydaje się prostsze jak tylko jest miejsce. Panie, głupoty mówisz. Ale jeśli miałby zmienić alternator to najlepiej na jakiegoś Bosch. Po co się bawić w inny alternator, jak w przypadku tego, co ma autor wątku to wystarczy tylko zmienić regulator napięcia. Bez...
Też miałem taki problem z moim ATU z Boschem. U mnie jednak objaw był taki że obroty pływały od 700-1000 i zawsze zaświecał CHECK a po lekkim dodaniu gazu gasł. Też gdy obroty spadały szarpało silnikiem jakby brak iskry. Błędy najczęściej nie były rejestrowane a jak już to związane z przepustnicą wtrysku. W moim przypadku okazał się regulator napięcia...
bardzo szybko potrzrebuje rozwinięcie oznaczen regulator napiecia boscha 0 333 402 006 ma na sobie końcówki: 31, 86, 15, K, 50, G
Witam!!! Posiadam BMW e30 318iS o numerach Motronic Bosch 0261200175 ( 0 261 200 175 ) mam 3 takie sterowniki i sprawa wygląda tak: dwa z nich mają identyczny numer scalaka i są prawie identycznie zrobione a nr3 ma ten sam numer bosch(0261200175) jednak inny numer płyty . na pierwszy rzut oka wszystko wygląda podobnie jednak się różni. nr.1 sterownik...
W kilku innych tematach była podawana charakterystyka regulatora Bosch. Napięcie się zmniejsza wraz ze wzrostem temperatury. Te 13.8 to masz przy dobrze nagrzanym silniku.
Witam jeżeli chodzi o zamianę regulatorów to jest raczej nie możliwe ponieważ każdy z regulatorów działa zupełnie inaczej, co do wyjść (DFM L) owszem są to wyjścia L-lampka; DFM-sygnał do komputera o obciążeniu alternatora , ale wyjścia SAT1 i SAT2 są wyjściami zasilającymi regulator czyli regulator zasilany jest dwoma fazami alternatora i to nie są...
Witam. Opisze krótko mój problem. Nie działa mi regulator obrotów w wyżej wymienionym renowatorze. Po podpięciu do prądu nic się nie dzieje. Silnik nie startuje jeśli przełączę pokrętło zmiany obrotów na „6” słychać buczenie. Napięcie nie dochodzi do silnika na szczotki. Wirnik jak i stojan sprawdziłem. Podłączając zasilenia pod włącznik,...
Wszystkie regulatory będą pasować. Szczotek nie zmienia się w oryginalnym Boschu. Wsadziłem ten który miał najdłuższe szczotki i działa. Winne były przewody masowe silnika i akumulatora . Z 1V spadku napięcia zszedłem na 0,2V po czyszczeniu. Na nowe części przyjdzie czas przy regeneracji.
Cześć, Mam pytanie odnośnie zamiany alternatora na inny model - w oryginale jest Bosch (0 980 049 370) 70A a ten który chcę zamontować to - Valeo (H541970R) 80 A, przez pomyłkę zamówiłem nie ten co trzeba a jestem w Norwegii i teraz mam kłopot. Problem polega na tym że oryginalny alt. BOSCH ma zintegrowany reg. napięcia oraz gniazdo na wtyczkę 2PIN...
Witam, to dosc popularny przed wojna regulator napiecia '1-kotwicowy' / z 'mag-dyn Bosch D 1 / D 2', itp., a oprocz tego stosowany takze jako 'kopia Boscha' w powojennych 'Jawach - Perak' 125, 250, 350, wiec nie powinno byc klopotu z dobraniem 'zamiennika' w dobrym stanie technicznym, na wiekszosci bazarow motocyklowych do dostania u nas i 'za Odra'...
Słuchaj-napisz jaki to alternator (producent).Czasami niewarto kombinować. Co za herezje,że regulator też musi być z alt.70?Dziwne teorie. Z tego co tam piszesz wyglada że alternator Boscha,to "fi " oznacza do jakich pierścieni jest on przystosowany,w starych alternatorach Boscha były stosowane pierścienie o srednicy 28 i 32 mm
Jeszcze raz cena za nowy regulator napięcia do mojego alternatora HITACHI to 1450zl a 150zl to cena za regulator napiecia Boscha stosowany w alternatorze Boscha ale o tym samym natezeniu pracy 70A
Witam.Silnik wyposażony jest w magneto Bosch 12V,z wirującymi magnesami stałymi oraz w trzy cewki,jedna do przerywaczowego układu zapłonowego,druga 30W do tachometru i trzecia,oświetleniowa 110W (30 i 110W można łączyć).Oryginalny regulator napięcia kosztuje bagatela,400zł.Mnie w zasadzie potrzebne jest tylko ładowanie akumulatora 12V,12Ah.Czy istnieje...
mam problem z ładowaniem akumulatora mianowicie na zapalonym silniku i wolnych obrotach mam równe 14V przy załączeniu świateł napięcie spada do 13,6V a jak dodatkowo włączę ogrzewanie szyby to napięcie jeszcze spada do 13,4V regulator nowy akumulator nowy samochód to astra 2 z 92r 1,8 pojemności jaka może być przyczyna regulator to BOSCH z szczotkami...
Jaki prąd może przenieść regulator napięcia Bosch 14V 0 192 052 008 i czy można go zastosować do alternatora 980W?
Witam wszystkich. Mam następujący problem bo padł mi regulator napięcia. Auto to Opel Omega B 2.0 16V 136KM 1997 rok. A więc tak, alternator mam firmy Bosch 0 986 043 680 ma 100A i 14V I mam takie pytanie czy będzie można zamontować nowy regulator napięcia o takich parametrach: HELLA 5DR 004 241-121 14.1V 100A LUB HELLA 5DR 004 241-151/157 14.1V 160A...
Witam serdecznie mam takie małe pytanie ponieważ w moim simsonie pali mi żarówki a słyszałem że jest jakaś mozliwość założenia tego szczotkowego regulatora tylko jak sie w niego wlutować??
Witam, jestem użytkownikiem Calibry V6 w który oryginalnie był zamontowany alternator delco remi, po awarii zespołu prostowniczego kupiłem regenerowany alternator boscha, po zamontowaniu jednak nie ładował. Wyjąłem go i zbudowałem prosty stolik do testów okazało się, że aby zaczął ładować musiałem wzbudzić go aż 12voltami, gdzie w instalacji pojazdu...
Dzisiaj wymieniłem regulator wraz ze szczotkami na oryginalny BOSCH, poprawiłem luty w mostku i pomierzyłem diody. wszystkie diody mają ten sam opór około 436Ohm. wymieniłem pasek wielorowkowy na nowy. Po tych zabiegach napięcia ładowania bez obciążenia na zimnym silniku 14,2-14,5 wahało się powoli w tym przedziale na lekko zagrzanym silniku spadało...
Witam, Co jest podłączone pod styk "PS" w niektórych regulatorach napięcia BOSCH? Tutaj schemat:
Od razu przejdę do rzeczy, alternator Bosch 14V 55A na stole probierczym z wiertarką. Kontrolka ładowania gaśnie na napędzie zawsze ponieważ uporałem się z diodami. Lecz problem jest następujący: Na stole z wiertarką gdy alternator jest obciążony tylko akumulatorem napięcie na D+ i B+ jest niemal równe. Na D+ 14,2. Na B+ 14,0. Kontrolka nie świeci....
Regulator 1197 311 009 EL 14V 4C Chcę go przerobić na wyższe napięcie ładowania 14,8V. Co należy wymienić? Czy jest to związane z tym zielonym opornikiem widocznym na zdjęciu?
Witam, problem pojawił się nagle. Po włączeniu programu mycia napuszcza wodę i próbuje wystartować pompa wody. Niestety jakby była przyblokowana. W końcu zawiesza się ( trwa to max kilkanaście sek). Na wyświetlaczu lekko widoczne podświetlenie (jakaś kreska), znika jakiekolwiek podświetlenie informujące o ewentualnej awarii. Po kolei sprawdziłem włącznik,...
Witam. Czy orientuje się ktoś gdzie można znaleźć numery katalogowe zamienników regulatora napięcia do tegoż alternatora? Zobacz to ale to nie bosch tylko DELCO po nr które podałeś Podał regulator do Delco.
Dzień dobry. Posiadam ciągnik Hako 2000V, niestety awarii uległ regulator napięcia. Elektryk powiedział, że spaliły się styki i jest to nienaprawialne i trzeba by poszukać innego. Nie udało mi się napotkać na polskich serwisach aukcyjnych takiego urządzenia, a identyczne do oryginalnego na stronach niemieckich są bardzo drogie. Z tąd moje pytanie czy...
Witam, mam w Audi 80 2.0 ABK alternator o ozn. BOSCH 70A 0 120 485 047 KC -> 14V 37-70A 050 903 015 C i był w nim reg. napięcia BOSCH 1 197 311 235 czyli wg dokumentacji dla poj. z alternatorem o prądzie ładowania 70A, czy mogę zamontować reg. nap. BOSCH o nr 1 197 311 223 czyli wg dokumentacji dla poj. z alternatorem o prądzie ładowania 90A ? Nie zabardzo...
Witam!!! Mam pewien problem z alternatorem z zabytkowego samochodu . Alternator to Bosch o numerach 0120400554 . Alternator rozebrałem do ostatniej śrubki i odnowiłem oraz pomierzyłem 6 diodowy mostek oraz stojan i wirnik czy są sprawne wymieniłem w nim diody wzbudzenia oraz przewody na nowe. Problem polega na tym ze nie wiem jak go podłączyć aby wzbudzić...
Witam Mam problem z ładowaniem w powyższym aucie. Po odpaleniu 14,2 V, po chwili spada aż spadnie tak do 11,6 - 11,8. Diody w alternatorze są ok. Połączenia też. Czy winę ponosi regulator napięcia? Dodam, że po odłączeniu wtyczki sterującej od regulatora napięcie się ustawia na około 13.8V. Regulator to Bosch BR14-M2. Szczotki jeszcze są więc to nie...
Witam, mam taki problem, zastanawiam się ile wynosi prawidłowe ładowanie w samochodzie? Czytałem, że 13,8 - 14,4V ale to określa się pod obciążeniem czy bez tez? U mnie miesiąc temu wymieniany był regulator i myślałem że ładowanie będzie wręcz jak nowego auta, a tutaj słabiutko, po odpaleniu takie 13,5, potem się podniesie, jak jest mocno wszystko rozgrzane...
Witam. Może ktoś się orientuje ilu diodowe są alternatory w których chodzą takie regulatory (ten akurat F00M 144 136) ?
Witam mam alternator od dafa 105 z regulatorem bosch pięcio pinowym czy ktoś się orientuje się który pin jest do czego i jak mam podłączyć zeby sprawdzić go na stole? P.S piny są oznaczone od 1-5
Pacjent: Mercedes Sprinter 208d 2.3 1995r. Sprawdziłem miernikiem to na wolnym biegu napięcie wynosi 12,1V a jak przygazuję to rośnie do 14,3V. Jak jest podczas jazdy nie wiem.. Mam alternator Boscha i dziś wymieniłem regulator napięcia, ale nic się nie zmieniło. Na desce rozdzielczej nie pali się w ogóle ikonka akumulatora nawet podczas rozgrzewania...
Witam ponownie,potrzebuje podpowiedzi-jak wyjąć regulator napięcia z alternatora hitachi,regulator jest zamocowany dwoma-i tu nie wiem-to są chyba malutkie nity?czy to się zrywa,przewierca wiertlem żeby to wyjąć?W boschu takich problemów nie było...
Pralka po przepięciu, uszkodzony układ TNYxxxxx SMD w małej obudowie który znajduje się w przetwornicy napięcia. W podobnym temacie już zamkniętym na Elektrodzie jest podany układ TNY267DN, którego nigdzie nie ma w sprzedaży nawet na AE. Jaki właściwy układ jest w tym module i czym można go zastąpić. Chciałbym dodać, że jest to układ w małej obudowie....
Czy może być inna przyczyna zbyt wysokiego napięcia niż uszkodzony regulator napięcia BOSCH F00M145225? 15V przy wolnych obrotach, do ponad 18V na wyższych obrotach. Szczotki i ślizgi wyglądają dobrze.
CZY TO NORMALNE ??? W zasadzie nie... To wynik działania regulatora napięcia końcowego. Zasilacz ma określony poziom napięcia do którego ma ładować akumulator. Napięcie rośnie, po czym osiąga założoną nieprzekraczalną wartość i następuje wyłączenie (przekaźnikiem). Od chwili wyłączenie napięcie na akumulatorze spada, niewiele ale spada po odłączeniu...
Do tego alternatora bez problemu założysz dedykowany regulator napięcia razem ze szczotkami (wygląda jak tranzystor TO-3), szczotki prostopadle, VW golf mk I, II, passat b3, Ford escort Mk3,4, MB W124
Skończył się altek Bosch 24V 90A. Wymieniłem pierścienie, okazało się że stojan też wyzionął ducha więc kupiłem nowy; mostek, wirnik ok. Z racji znikomej długości szczotek kupiłem nowy regulator F00MA45252 jako zamiennik starego F00M145307. Teraz ciekawostka: na starym regulatorze altek zakręcony wiertarką generuje 28,4V bez żadnego problemu, na nowym...
Regulatory napięcia Bosch z serii F00 załączają wzbudzenie z zacisku B+ alternatora, to jest częsty przypadek, że regulator albo nie odłącza wzbudzenia po zgaszeniu silnika, albo załącza magnesowanie wirnika samoczynnie.
Witam, Mam problem z wysokim napięciem ładowania. Jestem po wymianie regulatora napięcia w alternatorze. Pomiary na akumulatorze w stanie spoczynku wynoszą 12,9 V, a podczas działającego silnika i obciążenia światłami, dmuchawą i klimatyzacją napięcie wynosi 15,9 V. Wymieniłem regulator napięcia na Bosch 1 986 AE0 124. Alternator to 028 903 028 D o...
tak jak napisał kolega, dodam że jest to czynność banalna (2 śrubki w Boschu) i wymieniasz zespół, nie trzeba nawet odkręcać alternatora.
jest to regulator napięcia -ładowania baterii-o schemacie nawet zapomnij
Witaj! Proponuje podstawic jakis inny alternator bosch lub tez polski polonez japonce tez pasuja! Sa wydajniejsze od orginalu. Mam taki alternator ale jest trafiony regulator proponuje zamienic. Dodano po 6 ALTERNATOR OCZYWISCIE.
Witam. Nie chciałem zaśmiecać forum setnym pewnie pytaniem na ten temat ale nie znalazlem odpowiedzi na nurtujacy mnie problem. Otoz posiadam VW Jette z 86 roku (benzyna + gaz) i od pewnego czasu zaczął słabnąć mi akumulator. Pomyślałem - starość. Wymieniłem go na nowy i od razu profilaktycznie sprawdziłem ładowanie. A tu zonk. Wartość napięcia nie...
mam prądnicę BOSCH o nr. 0101402080 -28V19A14 były montowane w autobusach tzw."ogórki" i w wywrotkach Tatra z "ryjkiem" potrzebny regulator lub schemat
nie pasowałby regulator boscha Jezeli ja bym to robił,już by był wsadzony regulator z malucha. Z tego co pamiętam nawet na śruby pasuje Koszt regulatora to około 20 zł,no nie wiem czy się opłaca siedzieć nad tym.
Alternatory DELCO REMY to zwykly zlom ktorego nie powinno sie naprawiac.Ja mialem taki w astrze 1 na poczatku ladowal 12,2V to bylo malo i co miesiac aku do ladowania bo diesel juz nie ukrecil.Wymienilem regulator napiecia i bylo od 13,3 do 17,5V to bylo juz strasznie duzo.Zrobilem eksperyment i zamontowalem ten regulator pod alternator chyba bosch...
zmierz rezystancję wirnika,ma być około 2,5 oma. Jezeli jest tak,to założyłeś licha podróbkę,albo masz uwalony mostek,co typowe w delco. No chyba że tam masz boscha...
odpowiedznie zaciski pradnicy łączysz z odpowiednimi zaciskami regulatora. Jezeli to jest prądnica z minusem na masie możesz użyć trójrdzeniowy regulator napięcia z samochodu fiat 126p, lub jego elektroniczna wersję. Prądnica nie może być podpięta wprost do akumulatora-musi być wyłącznik samoczynny, zazwyczaj umieszczony w regulatorze, inaczej połynie...
Może już wymieniacie następne regulatory napięcia tak jak ja robiłem w swoim T25. W lutym wywaliłem ruski alternator i wmontowałem alternator ze szrotu wyjety ze starego opla kadeta -kwadraciaka - nawet go nie rozbierałem , tylko dorobiłem nowa podstawe . Kosztował mnie on 50 zl. Od tej pory mam święty spokój i zalternatoerem i jego regulatorem , jak...
Jak wymienić regulator napięcia w alternatorze hitachi?
a jaki alternator ,jak boscha o na szczotkotrzymaczu a jak magnetii-mareli to na korpusie
Witam. Dziękuje kolegom za pomoc, autko naprawione. Wymiana regulatora pomogła. Dodam, że jest u mnie alternator bosch i można regulator wymienić bez demontażu alternatora choć odkręcenie osłony tylnej nie jest łatwą sprawą jak autko ma pare lat. Defekt regulatora to nie zużyte szczotki tylko rdza zrobiła swoje.
Nie ma spadku napięcie pomiędzy masą silnika a masą auta ;) Naładowałem akumulator i bez obciązenia altek daje 13,5 ale po włączeniu swiateł i szyby ogrzewanej napiecie spada ponizej 13 voltów . I teraz nie wiem czy ten typ tak ma czy uszkodzone są diody albo regulator napięcia ??
narazie wymieniłem regulator napięcia z szczotkami i jest poprawa napięcie ładowania jest 13,9 -14,2 ale gdy dodam gazu to spada do 13,6 V zmienie jeszcze to koło i napisze o rezultatach
Witam wszystkich, w mojej BMW e39 520 skończyły się szczotki w regulatorze napięcia. Alternator jest firmy BOSCH. Regulator posiada oznaczenie 1197311545. W sklepie motoryzacyjnym dostałem 2 zamienniki HELLI, ale żaden z nich nie pasuje. Spotkał się ktoś z zamiennikiem tego regulatora? pozdrawiam
Dla mnie też bo nie wszystko to China. Dla przykładu podam dzisiaj co zobaczyłem. Potrzebowałem regulator napięcia do alternatora. Kupiłem niby firmy Hella . Otwieram kartonik firma sie zgadza Hella pod spodem napis made in China. Szczena opadła.
Niestety te regulatory są kiepskie i często wysiadają nawet szczotek w nich się nie wymienia. Tego regulatora jak nie masz wiedzy nie sprawdzisz.ap Mało wiesz kolego. Orginalne F00My Boscha nie są złe. Problemem jest połączenie linek szczotek w aluminiowymi wyprowadzeniami regulatora. Szczotki wymienia są poprzez odseparowanie coverka po przeciwnej...
Jeśli wszystko jest dobrze podłączone, to wygląda to na uszkodzony regulator napięcia.
Witam, mam problem z ładowaniem w Chrysler Voyager 94' 2,5 mianowicie, znikło... W/g mnie alternator nie wzbudza się. Alternator obejrzałem i pomierzyłem, stojan ok, wirnik ok, diody ok, szczotki wymieniłem. Podobno mógł paść sterownik. Ok, mam regulator napięcia do tego alternatora, tylko jak go podpiąć? Dołożyłem mu 3 diody prostownicze jako wzbudzające,...
Witam. Autko po awarii regulatora napięcia. Na zaciskach akumulatora pojawiło się ok. 18V. Maszyna odpala, ale nie pracuje silnik krokowy. Na module komputera ( BOSCH 0280800160 ) mam zwęglone rezystory R101 i R103. R 103 to bodajże 0R51 1% a R101 jest doszczętnie zwęglony i jego identyfikacja jest niemożliwa. Może posiada ktoś rozrysowany schemat lub...
Panowie tu nie ma co naprawiać. To prosty generator asynchroniczny za 100 netto w hurcie. Regulacja napięcia tylko obrotami. Do pracy z UPS-m się nie nadaje, za duże odchyłki od częstotliwości i napięcia. Około 3 lat temu nakłoniłem to ustrojstwo do pracy z UPS-em firmy APC model SmartUPS 1000. Mianowicie zdemontowałem prądnice na jej miejsc wstawiłem...
zdobądź alternator od poloneza 9 diodowy z regulatorem i to jest optymalne rozwiązanie cenowe, gabarytowe i prądowe do polskiej trzydziestki jak na mój gust to wystarczający alternator. Teraz tylko mała przeróbka w instalacji jak była prądnica, mała przepinka akumulatorów i fura gada Popieram kolegę. Na co alternator 150A w C-330:) Na szrocie za grosze...
W moim aucie jest alternator Bosch 65a który przestał ładować. Na początek wymieniłem regulator napięcia i dalej nic-więc go rozebrałem. Rezystancje uzwojeń wirnika i stojana po pomiarze okazały się takie jak w instrukcji, więc zabrałem się za diody i okazało się, że jedna z6 diod prostowniczych o wybitym na niej numerze 414043 jest uszkodzona tzn.zwarta...
Jeśli się nie mylę, a zweryfikować to mogą zdjęcia rozebranego radzieckiego alternatora, to nie posiada on szczotek i może także nie posiadać diod prostowniczych. Mam podobny gabarytowo i kształtem alternator i jest on dość specyficznej konstrukcji. Prawdopodobnie jest przystosowany do pracy w bardzo ciężkich warunkach, w tym w zalaniu. Zastanawiają...
Witam, mam problem z regulatorem napięcia w alternatorze bosch (bodajże 90A) w golfie II td. Problem polega na tym że pod koniec listopada pojawił się problem z napięciem na na obrotach jałowych, bez obciążenia odbiornikami multimetr na akumulatorze wskazywał 13,7v przy pełnym obciążeniu odbiornikami wskazywał 12.8v. Po wymianie starego regulatora (był...
1-sprawdzić silnik ''na krótko''-oczywiście przez regulator napięcia-nie 230V 2-jesli silnik sprawny-wymienić lub naprawić moduł sterowania
Klasycznym rozwiązaniem jest dioda Shottky lub zwykła krzemowa w postaci przejściówki do kabelka w alternatorze. Podbija napięcie odpowiednio o 0.3. albo 0.6 V. Zwykle Schttky wystarcza. Poza tym, czy sprawdziłeś długość szczotek w alternatorze? Bo jak się kończą to ładowanie siada. Szczotki nowe ślizgacz twornika też. Pewno diodę dawałem ale to sztuka...
No i na co Tobie interfejs? Kup nowa pompę, wymień filtr paliwa i tyle. Sądzisz że jakikolwiek "fejsik" jak kula magiczna wskaże bezpośrednio usterkę? Tak samo ze światłami - fejsik nie pokaże uszkodzenia regulatora napięcia.
Witam! Dokładny model zmywarki podam odrobinę później, generalnie sprawa ma się tak. Przycisk START sprawdzony, wygrzebany moduł wygląda tak: Generalnie uszkodzenia i moduł wyglądają w 100% tak samo jak tu: Przy czym ja z niemieckim na bakier, translator trochę mniej ale widać też. Natomiast widać tylko, że gość odpowiedzi nie dostał. Pytanie czy ten...
Witam. Przeglądając forum nie znalazłem nic podobnego z czym mam problem. Otóż mam silnik diesla 1CA90 bez wieńca zębatego umożliwiającego rozruch. Mam natomiast dynastarter BOSCH ( napisy na nim -J>14V11A32 12V1PS ).Chciałbym zastosować go do rozruchu(oczywiście z odprężnikiem) a także do zasilania odbiorników (lampy, kierunkowskazy) i ładowania akumulatora....
Witam. Mam pytanko. Zmieniłem regulator w alternatorze boscha 120A, ponieważ wytarły się szczotki. Z braku czasu wymieniłem na to co miałem w garażu. Poprzedni regulator to był 1 197 311 530, a wsadziłem 1 197 311 511. Wyglądał identycznie,jeszcze szczotki były znośne, a był poprostu z 90A. Wszystko działa, ładuje, napięcie na akumulatorze OK. Ale wczoraj...
A sprawdzałeś regulator obrotów?dochodzi napięcie do silnika na tą kostkę ośmiopinową?
Zastosowanie większego aku spowoduje przy ograniczonej mocy prądnicy spowoduje jego niedoładowanie. Zapytam z innej strony. Nie możesz tam dołożyć małego alternatora z własnym regulatorem napięcia ładowania?
Można to spokojnie przerobić na kapelutek Boscha (20 zł). Po drugie to skąd takie ceny tych regulatorów, ja płacę normalnie 70 do 80 zł.
Mało dokładnie opisałeś problem. Jeśli pralka załącza się ale po chwili wyłącza się całkowicie gasną wszystkie kontrolki) i następnie po chwili załącza się to oznacza uszkodzenie modułu. Jest to spowodowane nadmiernym nagrzewaniem się regulatora napięcia L78M05A oraz procesora, dochodzi do rozłączenia zasilania przez wewnętrzne zabezpieczenie L78M05A...
Wyrzuć ten regulator i podłącz [url=]taki. Albo jakikolwiek z regulowanym minusem. Dodatkowo plus po stacyjce podajesz na wzbudzenie przez żarówkę 10W równolegle z kontrolką w zegarach i po sprawie. Wszystko będzie lepiej. Wcześniej będzie ładował, bo nie będzie spadku napięcia na styczniku od kontrolki. Będzie lepsza regulacja napięcia itd. Przy odrobinie...
alternator to jakiś chińczyk bez numerów ale kupiłem używany oryginalny bosch 98A (numerów nie pamiętam) i jest dokładnie ten sam efekt, do alternatora przychodzi jeden kabel prądowy i jeden przewód sygnałowy (wzbudzenie-kontrolka)