Witam. Wie ktoś jak poprawnie podłączyć regulator napięcia od poloneza (9d) do MZ etz 250? w regulatorze są wejścia 15 i 67: 67 podpinam pod wzbudzenie, czyli Df na alternatorze..? 15 pod 61 na prostowniku z przewodem od kontrolki razem..? D- na alternatorze, do obudowy regulatora przymocowanej do...
Witam ! Mam takie pytanie. Czy możliwa jest naprawa regulatora napięcia ? Alternator to chyba dosc standardowy fordowski LUCAS(Magnetii Marelli), zamontowane w polonezie 1.4. Napięcie przy obciązeniu to kolo 13-13.5V. Regulator jest zintegrowany ze szczotkotrzymaczem i szczotkami, szczotki są jeszcze...
Witam . To masz alternator do którego należy podłączyć regulator zewnętrzny mechaniczny ,lub elektroniczny z Fiata 125p,Polonez.Należy jeszcze sprawdzić czy jest to alternator 6-cio diodowy ,czy 9-cio diodowy.Jak podłączysz regulator do alternatora sprawdź miernikiem jakie jest napięcia na tym konektorze...
Witam. Regularnie odwiedzam wasze forum szukając rozwiązania mojego problemu. Niestety znalazłem tylko jedna wskazówkę, ale nieprecyzyjną. Odpowiedź pana Tomka665 na zapytanie: "Za wysokie napięcie ładowania". Na początek trochę danych. Praktycznie ostatni miesiąc produkcji modelu CT150 - Listopad...
Od poloneza diesla (XUD9) sie nie nada,bo Valeo A13N95 stosowane w Polonezie jest 9-cio diodowy,w renault 6-cio. Dało by się to przerobić,ale czy to sie opłaca?
Osobiście dużo montuje alternatorów od fiata i poloneza w ciągnikach rolniczych, regulator sprawdzam w następujący sposób, zasilacz regulowany 0-16V, + do 15 regulatora a 67 przez żarówkę 2W do masy. Zwiększając napięcie sprawdzam przy jakim napięciu gaśnie żarówka, jeżeli jest to 14.3, 14.4V to jest...
Witam. Mam alternator od jelcza i elektroniczny regulator napięcia firmy sumer na 28V. Regulator na dwa zaciski i alternator trzy. Zacznę od regulatora- jest on elektroniczny lecz zewnętrzny. Dość spora puszeczka. Są na niej dwa zaciski. 15 i 67. NA 15 jest oznaczenie D+ a na 67 DF. Df to rzecz jasna...
Regulator z malucha nie bezie działał bez przeróbek instalacji! W alternatorze z malucha szczotki są odizolowane od masy a prąd wzbudzenia regulowany jest przez tranzystor NPN (plus na jedną szczotkę a minus poprzez złącze kolektor-emiter tranzystora). W MZ jedna szczotka podłączona jest do masy i trzeba...
Bardzo dziękuje koledze za pomoc. Ja już prawie 4 miesiące się męczę z tym ładowaniem. U mnie pewien znajomy teraz opracował jeden system ładowania. Też mam podłączony mostek Groetza, ale dodatkowo do obniżenia napięcia podłączyliśmy regulator napięcia z poloneza. Ponieważ prądnica jaką daje motor, daje...
Mam regulator napiecia 12v z którego sa dwa wyjscia z opisem: 1) "15D+ 2) 67 wzbudzenie jak podłaczyc do tego akumulator i pradnice ,lup alternator Jestam kompletnie zielony a musze podłaczyc prady do motocykla (regulator jest samchodowy chyba od poloneza) Dzieki za pomoc :):D
Buduję sobie samochodzik "rurowca" mam silnik od Poloneza. Problem mam z podłączeniem regulatora napięcia, pudełeczko ma zaciski "15" i "67" powiedzcie co pod nie podłączyć.
Witam. Posiadam alternator z tarpana ale nie mam regulatora. Czy do tego alternatora będzie pasował elektroniczny regulator z poloneza? Pozdrawiam.
To chyba alternator 6 diodowy bez wzbudzania własnego.Możesz tu zastosować regulator od Poloneza starego typu lub Fiata 125.Szukaj regulatora do alternatora 6-cio diodowego.
Cześć, <E>, pisze z drugiego konta, bo tamto mi zablokowali przez ~taką jedną~. Musisz znaleźć wyprowadzenie szczotek dołaczyć do zacisku 67 klasycznego regulatora np z Poloneza, zacisk 15 regulatora dajesz na plus po stacyjce.
Polonez caro 1.6 - Zerwały się śrubki mocujące regulator napięcia. Czy można go bądź jak przymocować, czy w tych śrubkach jest masa?
Coś mieszasz. Daj schemat do tego. 2. Nie, to co opisałeś (LM + npn) nie jest nisko stratne, mogłeś trafić na stabilizator LDO - o mały spadku napięcia. Wygląda na to, że właśnie o takim układzie mówimy. Niestety schematu nie mam. Jest to regulator prędkości wentylatora z Poloneza 3. A jaki...
Może po prostu zabrakło szczotek skoro nie świeci kontrolka. Jeżeli szczotki są dobre to jak kolega viper555 pisze prawdopodobnie regulator.Prawdopodobnie podejdzie regulator od malucha lub poloneza,przydałoby się lepsze zdjęcie tylnej części alternatora.
Witam. Posiadam Alternator chyba z poloneza. 9-diodowy A124n nie wiem o jakim amperarzu . I jak mozna to sprawdzic ile ma amperów? Moje pytanie jest nastepujące jaki można zastosować regulator napiecia? Da rade z wbudowanym szczotkotrzymacze? Słyszałem że może byc ten od malucha tylko trzeba zmnienic...
Witam, kupiłem nowy regulator od poloneza (6d) z 3 pinami i teraz jak go podłączyć pod MZ ETZ 150 i jak podłączyć lampkę ładowania? Taki regulator kupiłem.
A masz prądnice czy alternator? Bo jesli altrnator to ten mechaniczny regulator wyrzuc i wstaw elektroniczny pasujący do starego fiata lub poloneza, znaczy taki w którym w układzie jedna szczotka podpięta jest do masy... Jak prodnica to tez poroponował bym wstawić jakiś elektroniczny... :)
w polonezie i fiacie dużym jest ten sam regulator schemat będzie ciężko dostać ale użądzonko jest proste
To wszystko wygląda skąplikowanie ale wszystko jest bardzo proste. Alternator normalny poza braku szczotek. Zbudowany tak samo jak inne. Diody tylko są oddzielnie i regulator, który daje sie zastąpić elektronicznym od poloneza. Pozdrawiam.
Proponowalbym Ci ustalic jaki to typ alteranatora i dobrac do niego oddzielny nowy regulator , np. od poloneza kosztuje okolo 16 zlotych. ewentualnie mzoesz jeszcze dobrac ten tarnzystor zakladajac oczywiscie ze jest to faktycznie tranzystor , zmierz na podlaczonym ukladzie jakie napiecia sa na plytce...
Witam!!! Mam problem z ładowaniem w Chryslerze. Wiem ze podobna sytuacja była opisywana juz wcześniej , ale mój problem nieco odbiega od tego przedstawionego w powyższym poście. Miałem problem z ładowaniem, ale udało mi się go rozwiązać w inny sposób; wstawiając elektroniczny regulator napięcia...
Wardburgi odkąd pamiętam (353, 353S, 353W, 1.3) miały alternator nie prądnicę... opis styków też pasuje do alternatora. DF to wzbudzenie (67), D+ to + z prostownika pomocniczego (51), B+ to + z prostownika głównego (30) a D- to masa (31). Regulator polecam od Fiata 125 lub Poloneza.
zaglądnij przy przekaźniku od kontrolki ładowania - a co jest przy tym przekazniku?. a moze jakis schemat albo link do schematu takiego rozwiazania. alternator 6 diodowy z regulatorem od poloneza?
witam wszystkich pisze z zapytaniem bo mam daihatsu 1.0 D 86 rok. No i problem z ładowaniem regulator chce wymienic na elektroniczny. Mam od poloneza RNA-1 elektroniczny niewiem czy bedzie pasowac? potrzebuje sie dowiedziec od czego założyc i jak założyc i czy konieczne jest przerabianie wnętrza alternatora....
dobra pomińmy orginalne połaczenia według schematu Przewód czerwony B+ idzie bez posrednio do zacisku rozrusznika DF idzie do regulatora D+ idzie bez posrednio do regulatora Przez stacyjke idzie tylko niebieski przewód 54 Miałem załozony regulator od poloneza gdzie przewód 54 nie był wogóle...
były na BUZ 11. Buz 11 wytrzymuje 11A, więc tyle można było pociągnąć z tego regulatora. A w plusie z klimą wiatrak brał 8-9A, więc się zgadza. Zresztą, założyłem dziadkowi taki regler w T-25 i cały czas działa. regulatory polonez regulowały 4A A co to za różnica, czy 4, czy 400? Im większy prąd,...
Działać będzie, ale będziesz musiał pozmieniać połączenia. Wg mnie 20zł za nowy sprawny regulator do poloneza to nie jest dużo i za te 20zł szkoda Twoich nerwów bo coś nie ładuje albo gaśnie silnik na włączonych światłach.
Nie doprecyzowałem(wydawało mi się że będzie jasne że chodzi mi o alternator, a nie prądnicę) więc tudzież sprostowanie ;) Chodziło mi oczywiście o regulator mechaniczny dla alternatora występujący w starych Polonezach(ten sam był w też w Żukach i innych polskich pojazdach z 6 lub 9 diodowym alternatorem)...
możesz zastosować elektroniczny regulator od Dużego Fiata / Poloneza / Żuka. on jest zewnętrzny, jego się po prostu wpina do szczotek wzbudzenia Dawno temu mialem taką przerobkę w Fordzie - dzialało idealnie i napięcie było bardzo stabilne na poziomie 14,35v. W twoim przypadku (nie znam Espace’a)...
Poszukuję schematu jak w temacie do samochodu Polonez (oczywiście elektronicznego). Z góry dzięki za pomoc. Wojtek
W fiatach były oba alternatory. W polonezie oryginalnie montyje się regulator 9d i alternator wyłącznie 9 diodowy. Jeżeli nie miałeś żadnej przeróbki w podłączeniu alternatora to kup regulator 9d. Pozdrawiam.
a czy moznaby zamiast tego altka wpakowac do ciagnika alternator zalozmy od Poloneza albo od Robura? czy trzeba byloby robic jakies przerobki?
Witam! Zapomniałem nadmienić, że układ elektroniczny - jeśli jest zamontowany pod maską - powinien być w obudowie hermetycznej. Przy myciu silnika, lub jazdy po kałużach, wiadomo. We fiacie wykorzystałem oryginalną obudowę reg. nap., tak jak w artykule. Fiata sprzedałem, a w Polonezie jest już alternator...
Wiem ponoć od poloneza też pasuje. Tylko ja chciałem zrobić z płynnym regulowaniem pądu ładowania 12-16v
Może już wymieniacie następne regulatory napięcia tak jak ja robiłem w swoim T25. W lutym wywaliłem ruski alternator i wmontowałem alternator ze szrotu wyjety ze starego opla kadeta -kwadraciaka - nawet go nie rozbierałem , tylko dorobiłem nowa podstawe . Kosztował mnie on 50 zl. Od tej pory mam święty...
Zdjęcie by wiele pomogło, ew zakup alternatora od poloneza czy fiata to wydatek ok 50zł. Rozumiem że fiat i polonez mają regulator w alternatorze?Jakie jest zagrożenie jeżdżącz z napięciem ładowania 15.3V?
... na przykład od poloneza caro.
Radziłbym raczej od Fiata albo Poloneza. Nie wiem jak autor, ale ja mam wąski (10mm) pasek, alternator od Żuka ma koło pasowe 13mm, więc trzeba by zmieniać.
ten wyżej to maluch - polonez, a ten niżej ciągnik MF co dokładnie potrzebujesz?
Z alternatorów do zabudowania na ciągnikach fabrycznych oraz SAM ach polecam alternatory od samochodów Polonez.Awia 50, Zetor a nawet CC ze względu na swoją masywną konstrukcję oraz wszystkie alternatory posiadające masywną płaską przednią obudowę od strony koła pasowego.Wypukła przednia obudowa alternatora...
ale mi chodzi oto co w reglu powoduje ograniczenie prądu bo mam 4 w sumie i żaden nie spełnia swojego zadania i prąd dochodzi do prawie 20V mam 2 oryginalne elektroniczne niemieckie takie niebieskie jeden polski dedykowany i ,też polski od poloneza
Witam, jeśli można odgrzać temat, to mam pytanie co może być przyczyną mrugania kontrolki na wyższych obrotach?. Zapalam ciągnik kontrolka na małych obrotach świeci, dodaje troche gazu gaśnie, daje więcej zaczyna mrugać:) Ładowanie jest bo pali. Problem tylko że jak dłużej pojeżdżę to rozładowuje akumulator....
Kolego mam takie alternatory o oznaczeniu A124F2 -14V44-A53 i A124F-14V44-A53A i z pewnością są to alternatory 9 diodowe.Były i są montowane, nowy typ Żuka,ciągnik Ferguson,Polonez. A o czym ja piszę? Przecież to łatwo sprawdzić, bez rozbierania. Miernik, jedna końcówka na złącze 15, druga na jedną...
Witam serdecznie. Kupiłem niedawno ciągnik ogrodniczy tv 521 i chciałem zrobić w nim instalację elektryczną. W ciągniczku tym mam alternator, a właściwie to nie wiem czy to alternator czy prądnica, ale jest ona zabudowana w silniku i wychodzą trzy przewody. I tu pojawia się mój problem - nie wiem, jaki...
Podłączyłem bezpiecznik B pod regulator napięcia (jedna nóżka do szczotki druga właśnie do bezpiecznika B). Niestety po takim podłączeniu napięcie ładowania dochodzi do 16v (na aku) :/ W przewodzie jest napięcie po przekręceniu stacyjki. Generalnie tak jakby to nie działało :scrambleup: , łączenia...
Najlepiej wymontuj stary na wzór i pokaż w sklepie. A jesteś pewien że to regulator jakie objawy.P
i napewno będzie dobrze? nieuszkodze alternatora? szkoda by było bo to nowy alternator. regulator też jest nowy niedawno kupiłem ale sie zatarły łozyska mysle ze niebędzie problemu z przymocowaniem regulatora
Jak pisałem tak zrobiłem. Tranzystor wymieniony. Regulator działa jak należy. Koszt naprawy 8zł. Dzięki za pomoc jaka by nie była. Temat zamknięty.
Sprawdź regulator napięcia
Do wymiany regulator napięcia.
Potrzebuję podłączyć w Polonezie alternator z Opla Omegi(Denso- wbudowany regulator napięcia - Zaciski: "D+" i "-"). W polonezie mam regulator osobno, na błotniku. Z regulatora wychodzą następujące przewody: Z Zacisku 67 szary -> do alternatora zacisk 67 Z Zacisku 15 czerwony -> do alternatora Z...
Witam. Mam problem, z którym wcześniej nie miałem do czynienia w elektryce samochodowej - mianowicie - w Polonezie ojca (40tys. km, pasek wymieniony i nie piszczy, w tamtym roku wymiana regulatora napięcia) alternator przestał dawać prąd - na minimalnych obrotach kontrolka ładowania aku się nie świeci,...
Witam W moim polonezie ostatnio miałem awarię regulatora napięcia oraz alternatora (spalona dioda -) Po jego wymianie padł mi akumulator (p około 2 miesiącach), kupiłem nowy lecz szybko elektrolit wyparowywał, zrobiłem więc pomiar ile prądu jest ładowane na zaciskach akumulatora i napięcie wynosiło...
Witam serdecznie grupowiczów , znowu potrzebna pomoc a mianowicie chodzi o ładowanie w polonezie podłączyłem miernik pod akumulator powyżej 1 tys obrotów pokazuje 14,5v problem w tym ze podczas chamowania przygasają delikatnie zarówki od podswietlenia deski rozdzielczej i delikatnie zaswieca sie kontrolka...
Witam wszystkim forumowiczów.Podaje kody błędów Poloneza na wtrysku jednopunktowym: 12-brak impulsu czujnika polożenia walu korbowego TDC (kod ten będzie wyświetlany zawsze jako pierwszy pomieważ silnik jest wyłączony) 13-brak sygnału czujnika tlenu EOS 14-zbyt wysoki sygnał czujnika temp.płynu...
świeci lampka check engine-kod usterki wskazujący na silnik krokowyPo sprawdzeniu silniczka krokowego, połączeń z ECU i samego ECU okazało się ze problem tkwi w regulatorze napięcia alternatora. Uszkodzony regulator powodował napięcie na instalacji ok.17V. Przy tym napięciu nastąpiło wygenerowanie właśnie...
Witam. Ostatnio padł mi regulator napięcia w mojej jawie, posiadam regulator z poloneza widaczny na fotce niżej i tu moje pytanie jak go podłączyć. Na dole jest orginalny schemat. Prosze kogoś by przerobił mi ten schemat pod regulator z poloneza. Czekam na odpowiedź. Pozdrawiam...
Witam. Moim skromnym zdaniem masz uszkodzony regulator napięcia. Sprawdz jak wysokim napięciem Ci ładuje - domniemam, że dlatego masz uszkodzony akumulator. Wskakuje na wysokie obroty ponieważ jest w trybie awaryjnym. Stawiam na za wysokie napiecie i dlatego komp głupieje i nie zawsze zaświeci check...
Witam ponownie. Mój temat został usunięty prawdopodobnie za zły dział. Wklejam ponownie: Samochód Polonez Caro Plus 1.6 GLI +gas 2001r, bosh. Wracając sobie do domku, po jakichś 80km samochód zaczął szarpać i prychać, zjechałem na stację CPN i okazało się, że akumulator jest rozładowany, jako...
Skoro komputer nie jest informowany ani o stanie alternatora (sprawności elektrycznej) ani o jego temperaturze pracy , to co powoduje to "inteligentne" ładowanie ?? Czy to sam alternator jest tak inteligentny ??Rozbierałem nie jeden alternator i ten w mojej M 6 też rozbierałem po szoku jakim był spadek...
Witam, posiadam Alternator Paris Rhone A 13M 12V 28A z oddzielnym regulatorem napięcia AYB 2110 jest on zamontowany w kombajnie zbożowym przy silniku Perkins A 248. Problem w tym, że padł regulator napięcia (widoczna wypalona dziura w obudowie), znalazłem zamiennik widoczny na zdjęciu oraz widok oryginalnego...
Ja jednak zostałbym przy regulatorze napięcia. Nie musi być cały czas wyższe napięcie na regulatorze, pojawia się przy wyższych obrotach. Pewnie zmierzyłeś napięcie na wyjściu i stwierdziłeś, że jest dobre no to regulator też musi być dobry. A tak wcale być nie musi. Lepiej wymień sobie ten regulator...
REGULATOR NAPIĘCIA!! I przy okazji szczotki. Koniecznie sprawdź miernikiem napięcie. Regulator kosztuje 30 zł i łatwo go wymienic, a szczotki to grosze..
prądnica jest sprawna sprawdziłem zgodnie z rada sebek1987 oraz zdzisław111 dzięki za pomoc przyczyną problemów okazał sie regulator napięcia w c330 jest + na masę zamierzam wstawić arternator od poloneza caro wbudowany regulator napięcia w tym celu zamierzam bez zbędnych przeróbek na przewodach...
Witam Zakupiłem niedawno trabanta z silnikiem wartburga 353. Zamontowany jest w nim alternator z poloneza (chyba) Niestety poprzedni właściciel nie pomyślał o regulatorze napięcia, jest natomiast wpięta zamiast niego żarówka 21W pod zacisk 67. Jaki kupić do tego regulator? Jak go podłączyć...
Pierścień nie jest jeszcze taki zły ale po przetoczeniu niewiele go zostanie bo i tak trzeba będzie go stoczyć do najmniejszego wymiaru. Co do pierścieni ślizgowych to są dostępne na popularnym serwisie aukcyjnym jako pierścień ślizgowy do Bosch/Iskra. Mają tam dwa wymiary, większe (32 mm) do alternatorów...
Kolego, czy wina nie jest po stronie termostatu na wlocie powietrza - możesz sprawdzić, odłączając na chwilę wąż ssący ciepłe powietrze z nad kolektora wydechowego. Pewnie nie uwierzysz, ale różne takie przypadki z podwyższonymi obrotami silnika w losowych momentach miałem w Abimexie, gdy okazało...
Witam. Poproszono mnie o zrobienie do Poloneza oświetlenia (światło stop i cofania) na paskach LED, pierw miało to być tylko same zamocowanie pasków, ale pomyślałem że napięcie w aucie to około 14,5V, a LED 12V. Poczytałem na elektrodzie i dowiedziałem się że niektóre taśmy wytrzymują inne nie, więc...
Ludzie, nie rozśmieszajcie mnie z tymi regulatorami od Poloneza, WSK, ETZ... Koniecznie potrzebny jest zwykły regulator napięcia od skutera. Cena zaczyna się od 15 zł. Przed montażem upewnijcie się czy cewka nie ma uzwojenia "bezmasowego" (wersje do motocykli ze światłami zasilanymi z akumulatora),...
Da się zrobić bardzo wiele rzeczy. Ale: 1. W wsk masz inne napięcie zasilania. I do tego niestabilne (brak regulatora napięcia). 2. W polonezie zapłon występuje co 180 stopni OWK (obrotu wału korbowego), a wsk co 360 (jeden pełny obrót). 3. Twoja wiedza chyba na prawdę jest mała, skoro nawet oznaczenia...
Witam, posiadam poloneza caro plus 1,6 z gazem 2000r (samochód kupiony z gazem w salonie). Od długiego czasu (w prawdzie odkąd pamiętam) w samochodzie tym ubywało płynu chłodniczego, teraz muszę go dolewać około 0,5l na 100km. Do tego ostatnio tj. wczoraj i dzisiaj, samochód strasznie się przegrzewa,...
zmieniłem regulator napięcie faluje od 13,2 15,0V przed wymianą było tak samo żarzy się kontrolka ładow.na wolnych obrotach ładow =14,20V jednak pod większym obciążeniem gaśnie/przy włączonym ogrzewaniu tylnej szyby ,światła krótkie,halogeny/ŁADOWANIE =13,20V.połączenie pomiędzy masą a regulatorem jest...
Przyczyn jest wiele,regulator napięcia,za słabe spręzyny dociskowe szczotek,zowalizowane pierscienie slizgowe,zły kontakt na przewodzie pomiedzy zaciskiem D+ alt a zaciskiem 15 regulatora,poslizg paska. To są rzeczy które znam z praktyki-kazda z nich wywołuje taki efekt. Nie sposób to wskazać bez wykonania...
Też miałem taki problem z moim ATU z Boschem. U mnie jednak objaw był taki że obroty pływały od 700-1000 i zawsze zaświecał CHECK a po lekkim dodaniu gazu gasł. Też gdy obroty spadały szarpało silnikiem jakby brak iskry. Błędy najczęściej nie były rejestrowane a jak już to związane z przepustnicą wtrysku....
a jeszcze takie pytanie czy ma sens założenie takiego regulatora napięcia i czy się w ogóle da go założyć. jest to regulator od poloneza. 14,4V 44A bo z tego co widzę woltomierz czasami pokazuje ponad 15V a takie regulatory mam
Jeśli już zrobiłeś auto to tak dla informacji ci powiem że to nie było żadne zwarcie tylko walnięty regulator napięcia.
Kostka od modułu - przeczyść + masą modułu zapłonu - sprawdź. Akumulator jeśli już słabo kręci a zapali to obserwując zapalone światło wewnętrzne powinieneś dostrzec różnicę w intensywności świecenia gdy obroty silnika są na poziomie 900-1000 a gdy dodasz gazu i obroty są na poziomie 1500 lub nieco...
Szanowni forumowicze. Z racji tego że w moim Polonezie padł akumulator, a właściwie zagotował go spalony regulator napięcia, muszę kupić nowy akumulator. Do tej pory używałem centry plus 62 Ah, jednak jakość tej marki chyba spadła, bo w ciągu ostatnich 6 lat wymieniałem każdy akumulator od razu...
Witam Dziś mi się udało wyjąć alternator ,aby wymienić regulator napięcia - było ciężko . Tam jest jeszcze kondensotor czy jego tez wymienić na nowy bo ten jest zardziewiały , jeśli tak to może ktoś zna jego wartość . Czy tom są jeszcze jakieś szczotki czy tylko te przy regulatorze ? Pozdr.
Witam i dzieki za odpowiedzi. Błażej - chyba nie bo czasem działa prawidłowo. szelki18 - własnie patrzyłem tę masę no i wygląda ok - ale tylko wygląda - będę jeszcze to sprał, a tymczasem... ... okazało się że mam za duże napięcie łądowania (ok. 17V) i może tu jest problem, bo przeciwmgielne...
:. Skąd wiesz, ze ten alternator czeskiej produkcji też tak ma? Słuszna uwaga nie ma tak, jedna ze szczotek jest umasowana. Zaciski do łączenia regulatora na alternatorze są dwa- M i R M to jedna ze szczotek, R to katody diod wzbudzenia. Kupujemy regulator od poloneza i zacisk M łączymy z zaciskiem...
Zobacz czy napiecie na prostowniku głównym jest równe napięciu na wyjściu diod wzbudzenia.Jak tak to masz gdzieś jakis niełacz na instalacji-w 80 % skrzynka bezpieczników.Jeżel ładowanie jest ok,a kontrolka cię drażni to zrób tak-przetnij kabel kontrolki i w szereg wstaw diodę anodą w kierunku instalacji...
Czy ten samochód ma wtrysk, ale chyba nie skoro 92. Sam zjeździłem polonezami 7-8 lat i te gaźnikowe to elektryka prosta jak drut, a co do alternatora i napięć jakie daje to byłbym sceptyczny do tego co wcześniej to pisano, sam nieraz odpalałem samochód z wyjętym alternatoram, jechałem z jakimś uszkodzeniem...
Witam a żarówki czasem ci się też nie palą, sprawdz jakie masz napięcie ładowania, może regulator napięcia poleciał.
nieładował akumulator wymieniony został regulator napięcia teraz ładuje ale nie gasnie kontrolka co to może być (polonez caro z silnikiem rovera 1.4)
Jeśli to abimex to czujnik temperatury silnika ( ten dla komputera) znajduje się na kolektorze dolotowym w okolicy 4 cylindra, ale raczej to będzie silnik krokowy ( wd 40 plus szmatka załatwi sprawę) , lub uszkodzony regulator napięcia ( napięcie ładowania powyżej 14,4 v ) Dodano po 10 panie...
Wygląda jednak na to, że nie było ładowania akumulatora. Jazda odbywała się "na akumulatorze". Napięcie spadało do granicy poprawnego działania obrotomierza i następnie układu zapłonowego. Proponuję sprawdzić regulator napięcia alternatora (w szczególności długość szczotek).
Witam! Jadąc rano samochodem poczułem dziwny zapach. Pod wieczór zlokalizowałem jego źródło - płytka laminatowa wokół konektora M na kontrolerze świateł jest zwęglona (wyjście na bezpiecznik). Światła przez cały dzień działały bez zarzutu. Trochę mnie to zmartwiło, bo wybieram się w dłuższą podróż i...
Problemem jest to, że oxyduje śruba która wychodzi z aluniniowej płaszczyznu radiatora diod plusowych, nie ma dobrego kontaktu na styku łeb śruby->płaszczyzna radiatora. Nie chwytam tego ,tą śrubą M6 połączony jest alternator ze wszystkimi odbiornikami prądu w samochodzie ,czyli przy jej korozji nadpalało...
po weekendzie spróbuje z tymi diodami wzbudzenia i dam znac miernika nie mam i nie mam jak zmierzyć napięcie na akumulatorze "Po tym zabiegu ponaciskaj pomógł od góry do dołu."- co miałeżś na mysli napisz dokładniej dzisiaj wymieniłem regulator napięcia ale to nic nie pomogło dalej jest tak...
Może alarm krzaczy sprawę, jeśli podłączasz miernik to podłącz żabką do klemy, i ściągnij ją tak, zęby nie odłączać akumulatora od instalacji. A jakie mamy napięcie ładowania? Może uszkodzony regulator napięcia daje więcej jak 14 V co uszkadza akumulator.
Pojemność aku to nie wszystko, liczy się także prąd uderzeniowy. W cc rozrusznik ma 0,8kW a w Polonezie 1,5kW. Prądy rozruchu są zdecydowanie różne. Jeśli woda gotuje się przy rozruchu, a rozrusznik nie wydaje niepokojących dźwięków to obstawiałbym na za mały (ew. uszkodzony) aku. Istnieje opcja, że...
Kolego gdyby wszystko było tak oczywiste to nie zaśmiecałbym tego forum. Wszystkie tematy o polonezach i błędach o nich są sprzed 2000 roku mój kombik jest z tego wlasnie roku i nigdzie nie pisze nic dokladnie na temat chociazby błedów, raz piszą żeby patrzeć na tabele FSO inni żeby patrzeć na tabele...
No więc tak, kiedy wybrałem się do mechanika, wsiadłem do poloneza i przekręciłem kluczyki... lampka ładowania się świeciła, po uruchomieniu zgasła a przy gaszeniu silnika błysnęła, czyli jakby sie wszystko samo naprawiło. Ale i tak postanowiłem pojechać. I dobrze, bo podczas jazdy kontrolka zaczęła...
Mam problem z podświetleniem zegarów w Polonezie, kiedy wcisnę pedał hamulca to zegary i wszystkie kontrolki mi przygasają. Wymieniłem regulator napięcia, ale to nic nie dało. Proszę o pomoc.
Posiadam alternator od poloneza zamontowany w ciągniku c 330 problem polega na tym, że alternator dobrze ładuje bez obciążenia 14,7 V a z włączonymi światłami 14,3 V a kontrolka ładowania nie gaśnie całkowicie tylko przygasa i cały czas lekko się żarzy .Co może być przyczyną że kontrolka nie gaśnie...
Chodzi mi o prądnice wolno obrotową z silnika od pralki. Planuje zakup takiej u znajomego. Prądnica jest z pralki polar (jednak nie wiem ile posiada żłobków). Dlatego potrzebuje regulatora który poradzi sobie z tym zadaniem (jak wiadomo w takiej prądnicy występują duże skoki napięcia). Jeśli regulator...
Witam 124 820 27 10 koszt w ASO 1228 zł netto Regulator z Poloneza faktycznie się nie nadaje za mały prąd, poza tym w klimie automatycznej wydajność dmuchawy reguluje sterownik klimy. Napięcie sterujące wg producenta dochodzi do 7 V w przypadku pełnej mocy wentylatora, wtedy pobór prądu przekracza...
Aby dostać się do diod musisz go rozpołowić. Alternator 9diodowy nowego typu jak wyżej napisane ten kabel który podłączony jest do masy to kabel od mostka wzbudzenia a te dwa kable to końce (uzwojenia wzbudzenia) najprościej kupić orginalny regulator napięcia, da się także podłączyć regulator od poloneza.
Możesz zastosować taki ROLNEX - REGULATOR NAPIĘCIA RR362 PP362 T25 T-25 lub inny.Jeżeli masz z Poloneza,a mocowanie i koło pasowe będzie pasować ,to czemu nie.Stary można posprawdzać ,łożyska wymienić ,przerobić na zewnętrzny regulator i po problemie.
Mam jeszcze innepomysły dlaczego te moduły D.I.S w poldkach tak siadają. Otórz był wczoraj u mnie mój wieloletni kolega, który do niedawna miał jeszcze Poldka 1,6 GLI rocznik 94 bez katalizatora i lambdy. Z racji tego że jest on szczególarz jak tylko kupił tego Poldasa (używanego) to zaczął go doglądać-doregulowywać....
Ja raz robiłem poldka i okazało się że wchodził na takie obroty bo miał uszkodzony regulator napięcia w alternatorze, na zaciskach było 16 V. Po wymianie wszystko OK. Spróbuj też zresetować kompa ściągając na chwile minus z akumlatora. Może byc jeszcze kilka innych przyczyn.
Witam Masz uszkodzony regulator napięcia. Znajduje się na alternatorze i jest przykręcany śrubkami. Wymiana nia nastręcza żadnych problemów. Koszt do 20 zł. Wymień jak najszybciej, ponieważ możesz uszkodzić aku i wiele innych rzeczy. Pozdrawiam
Mam problem z ładowaniem akumulatora ciągle świeci się kontrolka, gaśnie jak przekrocze 3 tyśące obrotów. Co to może być ? słyszalem że może to być regulator napięcia, proszę o pomoc
Procedura wykręcenia szczotkotrzymacza trwa 0,5 minuty, oględziny 3 sekundy. To powinno być zrobione w pierwszej kolejności. Samo pisanie postów nic nie załatwi, dopóki nie sprawdzisz tego, co napisałem. Co do kontrolki, to powinna zapalać się przy włączeniu zapłonu. Szczotkotrzymacz ok. 5 PLN regulator...
Regulator napięcia lub mostek prostowniczy? A może są jakieś różnice w napięciach ładowania akku? Ostatecznie można dodać elektrolit koło samego ustroju wskazówki, ale to ostatnia decha ratunku. pzdr
W zależności od typu alternatora - 6 diodowy stosowany do lat dziewięćdziesiątych, czy 9 diodowy - nowszy, często z wbudowanym regulatorem napięcia. Dla starego 6 - diodowego trzeba zastosować przekaźnik rozwierny. Dla 9 diodowego łączysz +15 stacyjka - kontrolka - D+ alternatora. Zobacz posty (Tomasz...
W rozruszniku trzeba zamienić przewody, prądnica się przemagnesuje, a regulator napięcia i przerywacze od kierunkowskazów są mechaniczne... tylko zasilanie wskaźników temperatury i paliwa trzeba teź odwrócić, niemniej zrobienie "-" na masie w tym aucie nie jest jakimś specjalnym problemem. Wiem, że...
Włącz amperomierz i wyciągaj po kolei bezpieczniki ustalisz na którym obwodzie masz pobór. Co do żarówki ładowania do może być przerwa w obwodzie , lub konieczność wymiany regulatora napięcia z uwagi na zużycie szczotek.
Witam Dziękuje za te cenne rady z pewnością dostosuje się do nich! Hmy.. lecz zastanawia mnie jedna rzecz.. mianowicie gdy jest jakaś problem z praca silnika to wówczas powinna zabłysnąć się kontrolka "CHEK ENGINE" a tak nie jest :-/ wiec jeszcze bardziej mnie to zastanawia. Hmy..a mam jeszcze takie...
Witam! Mam problem z ładowanie. Po przekręceniu stacyjki wszystkie kontrolki się palą, gdy zapalę silnik lampka od ładowania gaśnie lecz alternator nie ładuje. Niekiedy zdarza się tak że po chwili zaczyna ładować i znów przestaje. W momentach ładowania prąd pulsuje, pulsowanie widoczne jest gdy zapalę...
Z opisu wynika,że chodzi o ten plastikowy mostek diod wzbudzenia.Diody wzbudzenia często ulegają uszkodzeniu.Ja wycinam w mostku te trzy diody i wstawiam nowe o większym amperażu (typu 1N5408,BY255-diody o prądzie 3A). Przy zwartym wirniku regulator napięcia ulegał by uszkodzeniu,a nie diody wzbudzenia.
Witam. Mam następujący problem: Jechałem tydzień temu i kontrolka ładowania zaczęła się żarzyć, po paru minutach zgasła i dwa dni był spokój. Po dwóch dniach kontrolka wyraźnie się zaświeciła i zgasła po kilku minutach. Niestety przedwczoraj zapaliła się na dobre i nie chce zgasnąć. Wyjąłem alternator...
Ponieważ moderator oprócz uwagi o zasadach pisowni nie miał nic do napisania, spróbuję ja. Urządzenia elektroniczne które były włączone podczas odwrotnego załączenia akumulatora mogły ale nie musiały się uszkodzić, trzeba by zacząć sprawdzać ich działanie po kolei np. radio gra znaczy się nie uszkodziło,...
Jak wymieniłeś szczotki i regulator napięcia i nic to zobacz czy dobrze kabelki podłączyłeś a jak nie to pasek sobie naciągnij
Regulator napięcia - nie szczotki.... ale regulator napiecia jest razem ze szczotkami. :|nie wiem co tam sie porobiło Dodano po 21 Jeżeli kontrolka świeci nawet słabo uszkodzony prostownik.P jaki prostownik?
dobra jeśli chodzi ci o kontrolkę która przy odpalaniu normalnie się zapala i zaczyna migać po czym po wciśnięciu stopu gaśnie to jest to kontrolka sprawności świateł stopu ukryta w urządzeniu mikroprocesorowym albo na podszybiu albo w końcowym polonezie w skrzynce bezpieczników . Piszczenie paska może...
Podstawowe pytanie: Wtrysk czy gaźnik? (jeśli sam przełącza to pewnie wtrysk.) drugie pytanie: Robiłeś już coś? czy czekasz na odpowiedzi jakiegoś jasnowidza z tego forum? tak mała dygresja: przyczyn może być strasznie dużo: np. świece, przewody, zawory, uszczelka pod głowicą, może dostaje LPG...
Elektryka w poldusiu wariuje. Mam atu plus GSI rok99, po zaświeceniu check engine chyba siadło ładowanie. Przy naciskaniu hamulca spada obrotomierz, temperatura idzie do góry. Wczoraj wymieniłem regulator napięcia i tu znowu jak się przełączy na gaz gaśnie oświetlenie kabiny, przestał działać wentylator...
Regulator napięcia wysiadł, Musisz wymienić. Chyba że wolisz dalej szukać przyczyny gdzieś indziej.
Silniczek krokowy był wymieniany rok temu właśnie ze względu na te obroty. Ale wszelkie znaki na niebie i ziemi w tym samochodzie wskazują coś z elektryką. Wcześniej padł alternator potem regulator napięcia. Inna rzecz że coś musi prąd ciągnąć w samochodzie bo jak stoi to akumulator coś za szybko słabnie....
Ja bym dodatkowo sprawdził regulator napięcia na alternatorze, nie robota a może akurat pomoże.
A alternator prawidłowo ładuje? Być może któraś z diód... lub regulator napięcia. Może w tym kierunku.
Na obudowie jest zielona naklejka z napisem do jakiego modelu. Były cztery typy: -do modeli 1,5 i 1,6 -do modeli z sonda lambda i z potencjometrem regulacji CO. Kłopotu nie ma, bo można ze starego przerzucić moduł pamięci MEMCAL.... Od razu wymień regulator napięcia, bo to przez niego padła ta elektronika.
Witam ! Trochę poczytałem na temat problemów z alternatorem w polonezie jednak u mnie jest jakoś inaczej.Ponieważ w czasie jazdy lampka ładowania zapalała się i gasła i jakoś dziwnie wyglądało to ładowanie wymieniłem szczotki i regulator napięcia(ten model z 1991r ma regulator osobno) i teraz nie mogę...
Na plusowskim zegarze temperatury (we wskaźnikach na desce rozdzielczej) temperatura dochodzi na podziałce pomiędzy 90 a 130'C (prawie do końca białej podziałki, nigdy na czerwoną strefę nie wszedł). Na termostacie nie ma wyłącznika wiatraka, tam jest tylko właśnie czujnik na zegary i do centralki mikroprocesorowej....
Alternator był rozbierany z powodu zużycia szczotek, więc przy okazji sprawdziłem wszystkie diody miernikiem i są sprawne. Regulator napięcia też nowy.
No i na co Tobie interfejs? Kup nowa pompę, wymień filtr paliwa i tyle. Sądzisz że jakikolwiek "fejsik" jak kula magiczna wskaże bezpośrednio usterkę? Tak samo ze światłami - fejsik nie pokaże uszkodzenia regulatora napięcia.
Wszystko wskazuje na to, że alternator nie ładuje. Skoro masz miernik to sam potrafisz postawić diagnozę. Same światła mijania to 2x55W czyli ok 10A ale ty masz tylko oświetlenie wew i światła pozycyjne, więc 13A to za dużo. Na zdjęciu to kondensator. Nie ma wpływu na pobór prądu chyba że ma zwarcie-...
Ale to co napisałeś nie ma sensu, bo alternator powinien ładować bez względu na to czy samochód pracuje na gazie czy na benzynie. W Poldku oba systemy zasilania mają osobne systemy elektroniczne, a skoro ładowanie na gazie jest a na benzynie nie ma, a reszta układu elektrycznego(no może poza wycieraczkami,...
Witam. Opiszę pokrótce mój problem. Myślałem, że mam problemy z przegrzewaniem się silnika, a - jak się okazało - winne są wskaźniki na desce rozdzielczej. Załączenie świateł pozycyjnych powoduje wzrost wskazań od wskaźników temperatury i poziomu paliwa. Dodam, że zapalenie innych świateł oraz odbiorników,...
Od kierunków sie zaczyna . Kiedyś w maluchu trzeba było odpowiednio wczesniej właczyc kierunek bo bimetal działał z opóżnieniem przy hamowaniu i na swiatłach. Sprawdż ładowanie i regulator napięcia ( zasniedziałe lub nadpalone styki)
W Polonezie Caro GLE 1.6 MR 93 wymieniłem szczotki alternatora ,regulator napięcia oraz łożyska. Ponadto pierścienie ślizgowe zostały przetoczone. Przy maksymalnym obciążeniu tj załączonych wszystkich odbiornikach napięcie ładowania wynosi 12,5 do 12,7 wolta przy prędkości obrotowej silnika ok 3...
Witam!! Mam problem z napięciem ładowania,które znacznie wykracza poza granice ogólnie przyjęte, tj. sięga 17,5V. Temat dotyczy motocykla Yamaha XJ600. Z tego co wiem, siedzi tam alternator samowzbudny. Czy i co można zaradzić na taka usterkę? Czy da rade zastosować regulator napięcia np. z poloneza,czy...
jeżeli przepali się dioda wzbudzenia tzn będzie przerwa to napięcie ładowania nie przekroczy 13V. jeżeli alternator daje za wysokie napięcie to tylko wina regulatora napięcia... napięcie jest wtedy zależne od obrotów silnika... pamiętam że też miałem podobny problem i dosłownie wymontowałem regulator...
Podłączanie jednego aku to totalna partyzantka. Potężne akumulatory padały jak muchy po takich "pomysłach z webasto na 12V". Poza tym nie wiem czy każdy z Was wie co to znaczy pociągnąć w ciężarówce (z podnoszoną kabiną) kabelek z ramy do kabiny. Pomijając nawet profesjonalizm (peszle,uchwyty,przepusty)...
Mistrzu, sprawa jest prosta-obłażą z izolacji pręty uzwojenia wirnika pod pieścieniami ślizgowymi. Siłą odśrodkowa robi takie heca jak są-teraz zalezy który zwiera z osią wirnika, jeżeli ten "od dołu " to całe wzbudzenie leci z pominięciem regulatora napięcia. Sprawa znana w polonezach jak i CC. Naprawa...
Witam !! Zasadniczo w polonezach montowano alternatory 9 diodowe. Zastosowanie alternatora 6-cio diodowego z regulatorem 9d się nie powiedzie. Załączam sklecone przed chwilą schematy dla pokazania różnic w obu przypadkach. Przy wymianie alternatora zalecam też wymianę regulatora napięcia na elektroniczny,...
A czasami jest to wina regulatora napięcia. Pozdrawiam.
Witam!!! Posiadam alternator od poloneza i chce go założyć do ciągnika Ursus C-330. Posiadam regulator jak na zdjęciu. Aletrnator był sprawdzany przez mojego kolegę i mnie wartości sa nasępujące: -Diody wzbudzenia mierzone na zakresie diody 936 mV -Diody minusowe (na obudowie) 783 mV -Diody plusowe...
W moim przypadku już dwa razy zawieszała mi się szczotka - kontrolka wtedy nie świeci bo mimo braku napięcia wzbudzenia jej obwód się nie zamyka - kontrolka jest włączona pomiędzy wyjście prostownika wzbudzenia a + akumulatora, jej obwód zamyka się od + przez regulator napięcia i uzwojenie wzbudzenia....
Witam. Piszę tutaj pierwszy raz. Zamontowałem do Poloneza zamiast hydraulicznej regulacji reflektorów elektryczną z Lanosa. Montaż siłowników i instalacji to nie był problem, wszystko poszło gładko, jak i podłączenie. Problem w tym, że sam regulator 'nijak' pasuje do wnętrza Poloneza i nie ma gdzie...
Na wolnych obrotach alternator nie jest w stanie dać tyle mocy by zasilić światła długie (cztery żarówki w modelu 89r) o mocy ponad 200W a do tego jeszcze postojowe , układ zapłonowy i dlatego zgasł. Ale jeśli nowy akumulator nie jest doładowywany mimo jazdy i bezpośrednio po niej jest problem z wyczerpanym...
Znam ten regulator z poloneza ten sam co w żuku i bym się go nie tykał więcej Miałem go przez jakiś czas w ciągniku i po prostu nie polecam Dlatego chciałbym wykombinować coś z diodą Kupiłem nowy regulator elmot i tez ładuje nic wyżej 14,1v Może uda mi się upolować zużyty szczotko trzymacz bosch...
Każdy Polonez ma regulator na alternatorze jak pisze Kolega ,niestety nie jest to prawdą (nie jest to ważne w naszym temacie),gdyż pierwsze Polonezy miały regulator mechaniczny , RC2/12D ,do alternatorów 9-cio diodowych .Następnie montowano regulatory z ELMOT z Malucha.W nowszych Polonezach montowano...
Witam, mam kłopot w związku z adaptacją takiego wyłącznika do poloneza Borewicza. Zakupiłem wyłącznik z płynną regulacją u producenta firmy APE. Chciałby go zastosować w swoim szaraku, ale u mnie sterowanie dmuchawą jest zgoła inne. mam na wyłączniku trzy przewody: - niebieski ( podaje napięcie...
Masa silnika jest OK - sprawdzałem podczas pracy napięcie między silnikiem a plusem akumulatora i różniło się o 0,2V w porównaniu z napięciem między biegunami akumulatora. Bardzo byłby mi pomocny opis sygnałów na złaczu regulatora, ale jak do tej pory nie udało mi się dotrzeć do takich danych. Oryginalnie...