Witam, Mam problem z ładowaniem, napięcie przy wysokich obrotach dochodzi do max 25.5V bez obciążenia. Silnik wymieniony na nowy z alternatorem 28V 30A ELMOT, akumulatory nowe, regulator napięcia RC128 nowy w metalowej obudowie. Obstawiam regulator bo przy starym silniku na analogowym wyświetlaczu...
Witam. Też polecam założenie alternatora. Za 100 zł można mieć alternator A124 z nowymi szczotkami, łożyskami i regulatorem napięcia. Natomiast chińska podróba mechanicznego regulatora prądnicy kosztuje 30 zł (ale jest nic nie warta), oryginał Elmot to koszt około 70 zł. Z kolei regulatorem mechanicznym...
Witam! Padł mi regulator napięcia RC2/12D, który współpracował z alternatorem Elmot A124F2-14V-44/53A w Ursusie C-360-3P. Alternator najprawdopodobniej ma 9 diód, nie sprawdzałem. Takiego, jaki był zamontowany raczej nie znajdę. W internecie wyczytałem, że zamiennikiem mógłby być Jezpol RNA-2,...
Mam alternator firmy "ELMOT" typ A12JF2 - 14V. Z kolei nie wiem jaki mam zastosować regulator napięcia do tego alternatora. Alternator chcę zastosować w ciągniku rolniczym C-360.3P. Mam regulator mechaniczny RC2/12B prod. polskiej.
Witam!!! Jak w temacie posiadam ciągnik SAM z silnik s320. Chcę mu zamontować tylko światła i mam pytanie czy ten zestaw zapewni odpowiednie ładowanie ? Mam: -prądnicę ELMOT P20A 12/25/2400/ -Regulator napięcia RG-15a (jest w drodze) -stary już trochę wysłużony akumulator 12V 44ah Jeśli tak...
Ten drugi regulator to RNb-12 Elmot Poland
To samo mam w c 360 łapie przy 1200 obr/min później trzyma juz na wolnych Nic sie nie zmieniło pomimo zmiany regulatora z takiego j.w. na elmot-u rnc12 zgadzam sie z tobą tylko ze u mnie łapie dopiero przy 1700 obr/min i jak zejdzie nizej to i ładowanie odcina.wiec jak waszym zdaniem powinno wyglądać...
Dzięki wszystkim za rady, ale nie pomogło mi to jednak rozwiązać mojego zagadnienia w 100%(podpowiedzieliście jedynie że się da zrobić co chciałem, ale jak i co podłączyć już nie) Jak pisałem w pierwszym poście jestem początkujący w tych sprawach, to co dla was było być może jasne i logiczne, dla mnie...
witam mam problem z ładowaniem, przy zapaleniu nie gaśnie kontrolka od ładowania, dopiero przy ok 1000 obr zgaśnie a gdy pochodzi dłużej na wolnych obrotach znów żarzy się .regulator napięcia Elmot RNc-12 , alternator Elmot A 124-14f 14v 44A, sprawdzane były szczotki, regulator wymieniany, wszystko...
Mam taki alternator jak na zdjęciu. Oznaczenie: ELMOT A133-55 14V 55A Nigdzie nie mogę znaleźć żadnego opisu do tego alternatora. W szczególności interesuje mnie: 1. Czy alternator posiada wybudowany regulator napięcia? (ew. jaki regulator do niego podłączyć? Jezpol RNA-2?) 2. W zakresie...
Do prądnicy potrzebujesz jeszcze regulatora napięcia. Poza tym jak wspomniał ktoś wyżej gra nie warta świeczki. Jeśli chcesz się pobawić lepiej poszukaj nawet na szrocie jakiegoś alternatora- choćby dla większej sprawności. Podłączenie prądnicy aby działała jak silnik powoduje jej przebiegunowanie i...
Pierścień nie jest jeszcze taki zły ale po przetoczeniu niewiele go zostanie bo i tak trzeba będzie go stoczyć do najmniejszego wymiaru. Co do pierścieni ślizgowych to są dostępne na popularnym serwisie aukcyjnym jako pierścień ślizgowy do Bosch/Iskra. Mają tam dwa wymiary, większe (32 mm) do alternatorów...
Niestety nie posiadam regulatora do tej prądnicy, mam tylko regulator napięcia RG 15 i drugi rg 25; co do alternatora to rzecz jasna że lepszy od prądnicy lecz nie posiadam takowego i nie chcę dokładać do tego co jest zamontowane. pozdrawiam
Witam Mam w maszynie alternator ELMOT A220 z regulatorem napięcia RC1/28. Nie ma on wyprowadzonego sygnału prędkości "W". Skąd i czy wogóle jest możliwe wyprowadzenie tego sygnału? Przesyłam schemat i widok alternatora. Podobno ma on wprasowane w tą tylną osłonę/radiator sześć diód prostowniczych....
Witam w moim seicento jest alternator ELMOT na którym jest napisane 14V 55A. Miałem taki problem że napięcie ładowania było ok 12,5 do 13. Wymieniłem regulator napięcia. Napięcie wzrosło od 13,9 do 14 na wyższych obrotach. Moje pytanie brzmi: Czy 14V wystarczy czy powinno być 14,3 tak jak jest napisane...
(at)anchilos; żarówka ma tę wadę, że może się przepalić. Ja się nie upieram akurat tylko Autor. (at)lukpio3; Prąd to ampery, a nie wolty. Natężenie tego prądu wynikać będzie z sumarycznej rezystancji wszystkich elementów obwodu czyli rezystora, uzwojenia wzbudzenia i regulatora napięcia. Nie wkładaj...
Wył. silnik / Wył. stacyjka B+ - 12,5 Pozostałe - 0v Wył. silnik / Wł. stacyjka B+ - 12,5 15 - 2,5v 67 - 1,2v Wł. Silnik / Wł. stacyjka B + - 12,58 15 - 12,58v 67 - 0,12 v To by wskazywało na regulator napięcia lub ślizgający pasek, napnij pasek jak barania torba i wtedy mierz.
Myślałem o regulatorze 126p a pomyliłem oznaczenia W ciągniku siedzi rnc-12 produkcji elmot na próbę montowałem taki sam tylko APE
50zł kosztują same lożyska i to średniej pólki, chinczyków nawet nie opłaca sie zakładać. Do tego pierścień ślizgowy, szczotki, regulator napięcia i już mamy kolejne 50zł a gdzie reszta...
Znam ten regulator z poloneza ten sam co w żuku i bym się go nie tykał więcej Miałem go przez jakiś czas w ciągniku i po prostu nie polecam Dlatego chciałbym wykombinować coś z diodą Kupiłem nowy regulator elmot i tez ładuje nic wyżej 14,1v Może uda mi się upolować zużyty szczotko trzymacz bosch...
Jest to regulator napięcia.
Znalazłem właściwy regulator napięcia. Na alternatorze mam 14.4V a do akumulatora bez włączonych odbiorników dochodzi 14.1V. Tak ma być czy może gdzieś słaba masa? (at)heniek07 dzięki za szczegółowe tłumaczenie 🙂
Z tym że to nie jest oryginalny elmot z poloneza tylko taki jak w temacie. Diody wymienić czy przelutować? Jaki tam jest regulator?
Każdy Polonez ma regulator na alternatorze jak pisze Kolega ,niestety nie jest to prawdą (nie jest to ważne w naszym temacie),gdyż pierwsze Polonezy miały regulator mechaniczny , RC2/12D ,do alternatorów 9-cio diodowych .Następnie montowano regulatory z ELMOT z Malucha.W nowszych Polonezach montowano...
Ten alternator to Elmot od fiata. Alternator 6 diodowy, regulator napięcia do niego dokupisz bez problemu ale na pewno należy go rozebrać, wyczyścić i sprawdzić. Drugi alternator jest ruski od ciągników typu T-25 i pochodnych. Ten alternator nie posiada szczotek. Zanim go wyciągniesz to odkręć ten plastikowy...
Szczotka powiedzmy minusowa na osobnym konektorze ,nie jest przymasowana do śruby mocującej szczotkotrzymacz do alternatora.Takie jest rozwiązanie w alternatorze 6-cio diodowym . Dodano po 9 Przewody regulatora napięcia mogą mieć inne kolory (takie kolory ma regulator ELMOT).Jednak by nie było...
Witam ponownie. Mój temat został usunięty prawdopodobnie za zły dział. Wklejam ponownie: Samochód Polonez Caro Plus 1.6 GLI +gas 2001r, bosh. Wracając sobie do domku, po jakichś 80km samochód zaczął szarpać i prychać, zjechałem na stację CPN i okazało się, że akumulator jest rozładowany, jako...
No cóż. Napiszę jescze raz. Niniejszy temat jest doskonałym przykładem jak jesteśmy zadufani. Wygląda na to, że każdy uważa, iż ma jedyną swoją rację a inne nie liczą się zupełnie. Stan taki potwierdza również brak potrzeby czytania do końca i zrozumienia o czym ten inny pisze. Na wszelki wypadek należy...
Witajcie. Pacjent alternator Elmot A124 w ciągniku C-330. Mianowicie od początku. Przestała działać kontrolka ładowania jak i ładowanie poszło się wietrzyć... Żarówka sprawdzona i działa, po odpięciu kontrolki od alternatora i podłączeniu jej do obudowy świeci więc tu problemu nie było. Po wyjęciu...
dobra jeśli chodzi ci o kontrolkę która przy odpalaniu normalnie się zapala i zaczyna migać po czym po wciśnięciu stopu gaśnie to jest to kontrolka sprawności świateł stopu ukryta w urządzeniu mikroprocesorowym albo na podszybiu albo w końcowym polonezie w skrzynce bezpieczników . Piszczenie paska może...
Witam. Wymontowałem z żuczka alternator elmota, znalazłem gdzieś regulator napięcia też elmot i chciałbym to wszystko podpiąć do traktora. Problem pojawia się że w żuku była wskazówka a ja bym chciał oczywiście zrobić na kontrolkę, i nie mam pojęcia jak to podłączyć. Czytałem gdzieś że trzeba kontrolkę...
Alternator oryginalny Elmot? Z jakim regulatorem napięcia RNC-12?
Ładowanie za duże, bez obciążenia akumulatorów na bank będzie przeładowywać, będzie wypluwać elektrolit(musi być jakieś obciążenie(np. można jeździć z włączonymi światłami, albo wstawić jakiś układ by po włączeniu zapłonu, odpaleniu i jak alternator zacznie ładować poprzez przekaźnik, zaczęło pobierać...
Kolego jesteś w błędzie.Były alternatory 24V w obudowie Elmotu .Były montowane na łożu aluminiowym i sprzęgnięte były z wałkiem napędowym za pomocą sprzęgiełka gumowego ,wzmocnionego blachą. Jak były montowane w obudowie Elmota skoro Elmot produkował do tych pojazdów alternatory 24V? Alternator 24V...
jak to od czego? nie rozumiem pytania..taki siedział jak go kupiłem..a czy to od ciagnika czy auta? Podaj oznaczenie alternatora, Elmot A124? Regulator napięcia masz elektroniczny poza alternatorem?
Moja historia z altkiem w 126p była taka: Najpierw w 1978 miał alternator (wersja 650K!) tego typu o którym piszemy, zaczynał pracować od 900obr/min silnika bo tak był nawinięty - żywcem wzięty z Zastavy, tylko mocowanie inne. W desperacji zleciłem tokarzowi wykonanie sporo mniejszego, aluminiowego...
Witam. Mam problem z ładowaniem w bułgarskim widlaku DV 1792 z silnikiem Perkins 4. Alternator nie ładuje kontrolka nie świeci w ogóle czy to na zgaszonym, czy na włączonym silniku. Układ wygląda tak jak na tym zdjęciu poglądowym : Regulator Elmot RNC 12. Żarówka 4W 12V . Żarówka na...
Alternator jest jednak 6 diodowy. Idą do niego 3 przewody: 1- prądowy do amperomierza, 2- do styku 67 regulatora, 3- na którym pojawia się napięcie gdy lternator ładuje do kontrolki(pewnie komuś się popsuł przekaźnik do kontrolki i podłączył go tam żeby nie wisiał luźno) A alternator to Elmot A124n 12V...
Już wiem dlaczego jest "+" na masę w moim ciągniku Ursus C-355,ponieważ alternator mam z żuka Elmot M11 12V 60A z regulatorem zewnętrznym.W innych alternatorach styk wyjściowy 30 jest "+" a w moim alternatorze jest 19 "-"Co do napięcia ładowania 15,4V wymieniłem regulator zewnętrzny i jest w porządku...
Witam . Jeżeli przy tradycyjnym podłączeniu kontrolki ładowania(zacisk L ,oraz +15 po kluczyku) kontroka nie świeci ,czyli brak masy na zacisku L na zgaszonym silniku.Natomiast pojawiające się napięcie na tym zacisku gdy alternator pracuje,może świadczyć o nieprawidłowym działaniu regulatora(kontrolka...
Sprawdzałem masy już wcześniej, ale dziękuję za odpowiedź i zainteresowanie tematem. Sprawdzałem następujące punkty masowe: Pod maską: - Komputera wtryskowego - Obydwa punkty masowe na błotniku po stronie kierowcy (masa układu wtryskowego, zapłonowego i związanych z nim czujników) - Główną masę...
Witam, Ma taki przypadek, traktor Ursus C-360 3P. Alternator chyba Elmot A115, regulator RNc-12. Instalacja częściowo spalona ponieważ ktoś zamiast często palących się bezpieczników włożył kawałek drutu. Odłączyłem wszystko poza stacyjką, starterem i alternatorem. Poprawiłem nadpalone przewody, zapalam...
Witam Ostatnio spotkałem pewien problem otóż świeci się kontrolka ładowania lecz z pomiarów napięcia na akumulatorze wynika że ładowanie jest (podczas pracy silnika na średnich obrotach ~14V na postoju ~13V). Sprawdziłem szczotki, przetarłem ślizgi papierem, połączenia alternator-regler przepiłowałem...
Witam. Mam problem z alternatorem ELMOT w moim Seicencie 900. Objawy: 1. Żarzy się kontrolka ładowania. Początkowo mało z biegiem czasu coraz więcej. Po dodaniu gazu kontrolka lekko przygasa. 2. Alternator się grzeje. Zmierzone napięcie ładowania. Przy wyłaczonych światłach 14,4, przy załączonych...