Witam. Masz 100% pewności,że regulator od <malucha> jest regulatorem od prądnicy prądu stałego? Pozdrawiam.
Żeby wymienić prądnice na alternator, należy wymienić osłonę wentylatora, i usunąć regulator napięcia. W alternatorze do malucha regulator napięcia jest zamontowany na alternatorze. Nie jestem pewien czy koło pasowe z prądnicy pasuje do alternatora, ale to jest szczegół. Swego czasu jak nie można było dostać osłony wentylatora pod alternator to montowano...
Witam. Sam mam go zamontowanego w swoim autku. Jak nie zapomne to zajrze i napiszeproducenta i model. Ale nie mam nic na sprzedaz.
Maluszek naprawiony okazało się że szczotki które kupiłem na alledrogo to jakiś chińskie zamienniki i powysuwaly się z nich kabelki. Wjechały oryginały i maluszek zasuwa. Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za odpowiedzi. A nie mówiłem, gówniane zamienniki
często trafiały mi się usterki w wirniku (przerwa w uzwojeniu) Już teraz wiem o co Ci chodzi. weź załóż regulator od malucha 15-20zł nowy i po problemie
Nie wiemy jakie funkcje regulatora chciałbyś wykorzystać i w jakim prostowniku. A nawet nie wiemy jaki regulator masz na myśli. Istnieje możliwość wykorzystania regulatora alternatora jako ogranicznika/wyłącznika ładowania. Oczywiście do sterowania przekaźnikiem. Tylko, że podobny skutek można uzyskać pewno taniej i bardziej estetycznymi innymi drogami.
jeżeli jest to alternator obcowzbudny tak jak więkrzosć to można zastosować dowolny regulator napięcia nawet od malucha
Witam, może to istotne a może już nie ale załączam taki schemat do płynnej regulacji napięcia w instalacji oświetleniowej, może być np do małego Fiata, z tym że akurat ten został dobrany tak aby mógł regulować napięcie o łącznym obciążeniu ok 35 wat, więc na jedną żarówkę w maluchu starczy na pewno, dodać jeszcze trzeba że ADJ w układzie to stabilizator...
Oto schemat z regulatorem od malucha. Gdzie X to przewód z końcówką skośną (żółty) , a Y to przewód z końcówką prostą (zielony)
Spróbujcie podłączyć do tego alternatora czeski regulator napięcia który był montowany w czeskich ciągnikach Zetor. Był on montowany na wiązce kablowej w kabinie ciągnika. Regulator ten był rozbieralny i można go było bez problemu naprawić. Regulatory napięcia od malucha są nierozbieralne. Regulatory napięcia od malucha ,zasilające kolektor wirnika...
FIAT 126P Maluch kupię regulator napięcia do alternatora! - tanio magitom(at)neostrada.pl Pozdr Nie używaj dużych liter.
No to i ja wtrącę swoje trzy grosze na ten temat, bo też mam Toyotę tyle że corollę. U mnie na zimnym alternatorze, uzyskuję napięcie ładowania 14,4 V, ale w miarę jak się alternator nagrzewa, to napięcie ładowania stopniowo spada do wartości 13,8-13,9 V (mierzone na biegunach akumulatora). Pomiar był robiony na wolnych obrotach, przy otwartej pokrywie...
Skoro przy prędkości poniżej 3 tys. obr./min daje 180 V prądu zmiennego - to ile będzie przy 10000 obr./min - 540 V? ;-) Chciałbym uzyskać z niego 12 V. Kiedy kręciłem go wiertarką i podpiąłem do drugiego takiego samego silnika - to tamten się wzbudzał i także się kręcił - wolno - ale pracował. Po podpięciu żarówki 12 V nie mogłem przekroczyć - myślę...
Napewno do wymiany jest regulator napięcia. Ja w Jawie miałem cewke zapłonową z malucha ,a regulator napięcia z Żuka nie było problemu z prądem
Zasilaczyk i sprawdzamy regulator. Żarówka na szczotki i sprawdzamy napięcie włączenia prądu wzbudzenia i napięcie wyłączenia. kolego, piszesz w dziale "elektryka samochodowa", pewne minimum wiedzy jest wymagane! Poza tym co znaczy, że tamten miał stare szczotki? Ilez to roboty wlutowac nowe, np z malucha (rozmiar poprzeczny 4x7mm)?
Jeśli kolega ma minus na masie, to nie mam dla kolegi bardzo dobrą wiadomość. W jednym z numerów Zrób To Sam publikowany był regulator napięcia prądnicy malucha. Wystarczy go złożyć i podłączyć. Ja go przerabiałem do wersji z plusem na masie i działał, choć był trochę większy niż potrzeba. Odszedł w niebyt razem z Syreną 105 rocznik 1977. W handlu dostępne...
Najlepiej poszukać jakiegoś regulatora od motoru z instalacją 12v bądź zastosować od malucha.
najlepiej idz do sklepu kup gotowy regulator od malucha za 14zł i po problemie
Mam pytanie do szanownych kolegów. dzie podłączyć zielony a gdzie żółty przewód regulatora napięcia w maluchu? Dodano po 5 pytam bo zmieniałem alternator i nie pamiętam
Nada się alternator np od malucha lub fiata 125p, od poloneza, wystarczy poszukać szukajką.
Witam! Mam taki problem.... próbuje zrobić pojazd napędzany siłą ludzkich mięśni. chce do tego użyć alternatora z malucha, regulatora napięcia, akumulatora i rozrusznika z malucha. całość ma być ładowana kołem napędzonym korbą. potrzebuje wiedzieć jakie muszę stworzyć minimalne obroty i czy są jakieś szczegóły i rzeczy o których powinienem wiedzieć??...
Nic się nie stało,daj regulator stosowany do 9-cio diodowego,lub zamontuj inny szczotkotrzymacz by zastosować regulator na alternatorze ten z Malucha.
w maluchach regulatory napięcia są niestety zblokowane ze szczotkami, że co ??? Regulator na zewnącz, a szczotki w srodku. Nie widze tu żadnego "zblokowania"
ale potrzebny jest jakiś regulator napięcia
a sam alternator jest sprawny? szczotki, mostek? inne elementy na płytce są dobre? Może podstaw regulator np. od malucha chyba że dla własnej satysfakcji chcesz ten naprawić
cewka jest nawinięta pojedyncza(bez tego częściowego ładowania) chciałbym zamontować jakaś diode czy coś i np. regulator od prądnicy od malucha. ale przy takim napięciu idzie dym z regulatora ;/
Miałem z rok temu panel 20W i ładowałem przetwornicą step-down 3A do 5tel. . Teraz też mam przetwornice i jak ładuje z akumatora to napięcie nie spada, prąd pobierany z akumulatora przez nią to 0.20A a telefon się normalnie ładuje. Oczywiście mam voltomierz obydwie przetwornice z potencjometrem. Ja się jednak zastanawiam nad regulatorem napięcia np....
Regulator napięcia w alternatorze malucha. Dodano po 1 Nie nie łączy, tylko jest uszkodzony i wymaga wymiany! skoro na postoju jest OK, a podczas jazdy wariuje to znaczy ze coś w nim nie łączy. Można naprawić lub wymienić.
Znajomy dał mi taki regulator napięcia gadał ze to jest to samo co przy maluchu tylko inaczej są cyfry i trzeba końcówki pozmieniać na kablach..Podejdzie ten regulator do prądnicy od malucha ??
Możesz. Ponownie odsyłam do schematów obu rodzai alternatorów. Z malucha ze szczotkami izolowanymi od masy i z poloneza z jedną szczotką na masie. Więc przełączenie nie powinno stanowić problemu. Możesz dać większą żarówkę. Możesz dać równolegle do istniejącej rezystor.
Matko tyle pisania a problem oczywisty. Ale nie ważne... na pewno regulator napięcia do wymiany. Dziwi mnie tylko jedno... Ze piszesz że jest on pod kierownicą. Szwagier ma 5340 (to samo tylko z p. napędem) i regulator jest przy alternatorze. P.S Spalił się kiedyś przy robocie regulator napięcia i zastępczo został założony z malucha. Miał być wymieniony...
Na alternatorze ładowanie nie powinno spaść poniżej 14 volt. Po małych zabiegach można założyć regulator od malucha i będzie chodziło wszystko bezproblemowo.
Witam. W jaki sposób należy podłączyć regulator napięcia do prądnicy w Junaku? Prądnica została przewinięta na 12V - jest sprawna, ładuje na maksymalnych obrotach silnika 58 volt. Mam problem z podłączeniem wejść i wyjść regulatora napięcia. Mam regulator elektroniczny z malucha - ma oznaczenia "51-szcz" , "67-wzb", "30 +12V" i chyba masę na obudowie....
Witam! Mam problem jak podłączyć prądnice aby można ładować akumlator. Dodano po 27 jest z multi cara o tym to ja wiem ale nie wiem gdzie który kabelek podłączyć. akumlator 12V regulator napięcia mam z malucha bo silnik nie chodzi w multicarze chce z niego zrobić jakiś fajny wozik.
Mostek i regulator od malucha. Rezystancja wirnika by się przydała, ale i tak pewnie pójdzie.
Mają w Cargo, ale jak pisałem cena ponad 230. No i dopiero na środę. Zastanawiam się, czy nie zrobić opcji wlutowanie diod wzbudzenia+regulator od malucha\poloneza. Jak klient się zgodzi to tak zrobię.
ten wyżej to maluch - polonez, a ten niżej ciągnik MF co dokładnie potrzebujesz?
Witam. Mam problem z podłączeniem starego typu alternatora w silniku renault 5. Opis alternatora to S.E.V Marchal B14/50. Konkretnie jest problem z podłączeniem regulatora napięcia- brakuje mi jakby jednego wyprowadzenia od uzwojenia wzbudzenia. Są tylko wyprowadzenia 2x B+, 2x D- oraz wyprowadzenie od szczotek. Planowałem podłączyć regulator z alternatora...
Nie byłoby sensowniej zabudować jakiś mały alternatorek i regulator napięcia zastosować od malucha? Jak pamiętam zawsze były problemy z prądnicą w Junaku i stale pływała ona w oleju wydostającym się z pod uszczelniacza wskutek czego były częste awarie prądnicy .Posiadam 3 schematy regulatorów prądnicy lecz z napięciem instalacji pokładowej 12V z minusem...
ok dzięki zawsze coś;), a gdybym nie znalazł nie orientujesz się od czego mógłbym jeszcze dopasować? czy tylko maluch zostaje :))
http://obrazki.elektroda.net/35_12899479... Witam!! Chciałem się pochwalić, że udało mi się zaradzić problemom ze stabilnością napięcia w tanim dwusuwowym agregacie chińskiej produkcji takim jak ten. Jest ich pełno na allegro, łączy je niska cena i strasznie niestabilne napięcie. Udało się to dzięki pomocy Fiata 126p :-) Otóż w prądnicy agregatów...
Nie wiem w czym problem jak nie mają to kup z malucha lekki szlif i po sprawie.P
Ja też mam w ciapku alternator od poloneza i laduje od samego początku czyli od 400 i jest dobrze. Może wymień ten regulator napięcia który znajduje się przy alternatorze taka mała kostka ja od malucha mam takich ze trzy i pasują ;-)
Chodzi o schemat regulatora takiego jak były w starych maluchach z prądnicą? Zdjęcia mogę zrobić regulatora z ciągnika na prądnicy, sorki z pomyłkę:)
albo ten wspomniany RNA-1 będący jego elektronicznym odpowiednikiem) zamontować w Maluchu. Też go założysz, ale musisz dołożyć przekaźnik kontrolki ładowania (ten regulator jest dla alternatora 6 diodowego, Maluch ma 9). RNA-2 jest dla 9 diód.
No właśnie tak czytałem o tych regulatorach, i ponoć nie można sobie tak podłączać dowolnie. Poza tym maluch miał regulator z 1 kabelkiem,a tu są 2
Nie. Czy to maluch z prądnicą? Jeżeli tak, to źle ustawiony mechaniczny regulator napięcia.
pewnie musi być oryginał pradnica?! proponuje przyjżeć się reglerowi pradnicy do malucha! problem w tym że jawa ma chyba plus na obudowie?
Odłącz oryginał od szczotek, przylutuj do szczotek regulator od malucha, nawierć nowe dziurki w regulatorze od 126 i przykręcisz w to samo mocowanie jak w orginale - powodzenia. Podrawiam.
Najprostszym rozwiązaniem jest dołożenie do mostka prostowniczego 3-ch diod wzbudzenia co rozwiąże problem kontrolki i zależnie od zastosowania szczotkotrzymacza / szczotki odizolowane-regulator z malucha, jedna szczotka zwarta do masy-regulator fiat, żuk polonez/.P
Jako ze ostatnio zamontowalem regulator o malucha w oplu podziele sie uwagami WZ-wzbudzenie połacz na jedna ze szczotek druga na (+) 12 V a (15) po wł zapłonu do 12V Pozdrawiam
witam. wymieniłem regulator napięcia (20zł) i szczotki alternatora (4zł) i maluch pali w największe mrozy od tyku;) . bardzo dziękuje wszystkim za podpowiedzi i pozdrawiam.
Zielony przewód to DF ; zółty: D+ , a masa do obudowy motocykla lub do B-. Z resztą masz tu cały opis zapłonu i wspomnianego regulatora napięcia w fiacie 126p http://elektronika-motocyklowa.pl/samoch...
Nie trzeba żadnego trafa. Nawet się nie da. Trzeba zastosować zespół przekaźników, bo: oryginalnie w maluch prąd na światła idzie sobie drogą: akumulator -> stacyjka -> wyłącznik świateł -> przełącznik zespolony pod kierownicą -> skrzynka bezpiecznikowa -> żarówki. Długa ta droga i każdy styk powoduje spadki napięć. Szczególnie ten zespolony pod kierownicą....
Jaki to alternator. Z wbudowanym regulatorem, z regulatorem takim jak w maluchu czy z regulatorem osobnym ijedna szczotka podpieta do masy?? W poscienad twoim jest link do zdjec. Na jednymz nich jet przedstawiony prosty opis ja zaadoptowc co takiego alternatora regulator od malucha. Alternator pracuje przy polaryzacji z MASA NA OBUDOWIE!! Musisz miec...
Jak juz pisałem podłoczyłem moją amerykanke do mostka i puzniej do aku wszystko fajnie hula ale strach jak dojdzie do dużych obrotów wtedy moze być nawet 30v jest to napewno niebezpieczne dla aku i tak sobie mysle moze dał pomiedzy mostek a aku regulator napięcia z alternatora od malucha?co wy na to? czy to zły pomysł? http://obrazki.elektroda.net/19_12345641...
Można dać elektroniczny, nawet od malucha. Tylko wtedy trzeba dokonać drobnej modyfikacji szczotkotrzymacza.
Czyw mz elektronik 251 można zastosować inny regulator napięcia niż oryginalny?? np. od malucha?? I jak to podłączyć?? A może da się jakoś samemu wykonać regulator napięcia do mzety?? Proszę o pomoc i z góry dziękuje wszystkim
Wielkie dzięki za odpowiedź. Faktycznie mam taki fajny woltomierz zamiast kontrolki, ale można to zrobić na kontrolce to już żaden problem. Alternator ten co mam ma wyjście z diodkami, chociaż do regulacji napięcia na oryginalnym regulatorze ich nie wykorzystuje.. Pozdrawiam
Szukam przyczyn. Ale jydyną możliwą przyczyną jest "wada" regulatora, starego i nowego. Problem w tym że jeżeli na alternatorze jest 13,8 - 13,9V to teoretycznie wszystko jest ok. Teoretycznie, bo praktycznie przy takich spadkach napięcia jak występują w starych maluchach mamy prawie pewne rozładowanie aku po kilku dniach jazdy w mieście. Niby regulator...
Masz może jakiś schemat podłączenia regulatora od malucha lub jakieś zdjęcia, bo mam zamiar wymienić regulator.Czy do wyjęcia regulatora jest konieczne odkręcenie vacupompy?
Kolego jeden z tych wyjść łączysz z masą,obojętnie który.Drugie wyjście ,napięcie po stacyjce przez regulator (od żuka )do alternatora.15z bezpiecznika,67 na alternator,śruba 6przewodem do rozrusznika.Alternatory te były z układem wzbudzenia i bez układu.Są regulatory ze szczotkami do tego alternatora co wzbudzają się przez kontrolkę.
załóż od malucha,idzie to założyć,bo sam tak robię
A może jakiś schemacik lub choćby kawałek z rejonu alternatora. O ile pamiętam(!) japońce lubili wkładać diody wzbudzenia do regulatora napięcia, ale to nie ten przypadek. Trzeba sprawdzić sam regulator "na stole" zasilaczem regulowanym. Trzeba sprawdzić diody i uzwojenia (może pracuje na dwóch fazach??? A regulator prawdopodobnie podejdzie od malucha...
Witam serdecznie. Mam problem z podłączeniem alternatora od malucha do akumulatora. Jak go podłączyć? Jest on razem z regulatorem napięcia. Które kable do których. Proszę o pomoc. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
To jest chiński alternator z wbudowanym regulatorem napięcia, zbudowany na wzór alternatora z malucha BIS/CC. Przewód od kontrolki (D+) podłączasz obok śruby akumulatora (B+). Trzeci zacisk (1) to wyjście fazy stojana — pozostawiasz niepodłączony. https://obrazki.elektroda.pl/4346236100_... Po zamontowaniu sprawdź czy pasek idzie...
myślałem o takim tanim chińskim regulatorze. Byłem dzisiaj w warsztacie motocyklowym i dowiedziałem się że te chińskie regulatory sypią się jak domki w bułgarii...:D:D:D może jakiś samochodowy - z malucha? co koledzy sądzą o pomyśle z diodami z mojego poprzedniego postu?
Przed montażem używanego alternatora najlepiej go po prostu sprawdzić żeby uniknąć problemów:) zwłaszcza że wyciąganie alternatora z malucha nie należy do przyjemności:) Grunt że auto naprawione. A mierzył kolega napięcie na akumulatorze? W maluchach często występują spadki spadki na przewodach. Powinno być w granicach 14-14,5V
Kolego bazart twój alternator ten na zdjęciu jest nowego typu i jest 9 diodowy.Przewód który dokręcony jest do masy jest przewodem mostka wzbudzenia i ma być dokręcony do jednego z tych dwóch.Możliwe że diody uległy uszkodzeniu.Alternator 6 diodowy z tyłu ma 5 wyjść a 3 przewody są na zewnątrz alternatora.Alternator 6 diodowy ma osobne puszki pod deską...
Schematy wydają się być poprawne. Dwie uwagi: 1. To taka, że LED-ów nie powinno się bezpośrednio podłączać do źródła napięcia, zawsze wskazany jest opornik, nawet przy połączeniu szeregowym. 2. Uwaga dotyczy układu z akumulatorem (ten z wymianą cewek): w mojej jawce (ten sam silnik) mierzyłem napięcie na oryginalnych cewkach (2x3V) po wyprostowaniu...
Wiem,że temat stary ale muszę napisać swoje zdanie w tej sprawie bo fiatowskie alternatory znam od malucha do tych stosowanych obecnie; po pierwsze"jeśli to fiatowski alternator M.Marelli np.AA 125r-14V...to oczywiście,że wzbudzi się sam i nawet nie potrzebuje wysokich obrotów.... poprostu normalnie zaczyna ładować od ok.1000obr. Po drugie;nic się nie...
moim skromnym zdaniem regulator napięcia do wymiany, to nie jest maluch z prądnicą że nie ładuje na wolnych obrotach. u mojego ojca w polówce '94 nawet przy pełnym obciążeniu na wolnych obrotach napiecie na akku utrzymuje się powyżej 14V, a bez obciążenia niezależnie od obrotów nie przekracza 14.4V, w ogóle obroty nie mają wpływu na napięcie ładowania,...
No cóż, to zostało wymyślone do prądnicy Malucha, która niewiele parametrycznie różni się od Twojej. Tam w zasadzie nie ma regulacji prądu ładowania jako takiego, tylko utrzymywanie stałego napięcia na akumulatorze bez wzgledu na obciążenie i wyłącznik prądu zwrotnego. Plusem tego jest to, że to zalane w kawałku plastiku odporne na warunki atmosferyczne...
Kolego nikagda próbuje kolega uświadamiać walczących z wiatrakami, to orka na ugorze. Ja się wypowiadam w podobnym stylu od co najmniej kilkunastu lat, bezskutecznie - mity pokutują nadal. Miałem podobne problemy przy kupnie nowego większego akumulatora. Dla niedowiarków - w maluchach (miałem takie dwa z prądnicami) fabrycznie, montowane były akumulatory...
Regulator od "malucha" wytrzyma. Ale może się okazać, że napięcie różni się od zalecanego 14,4V(nawet dość znacznie)-te typy tak mają.Naprawiłem i zmodyfikowałem kilkadziesiąt takich regulatorów bo często "padał" mały tranzystor albo "Zener".Na zewnątrz wyprowadzałem dwa przewody do ustawienia napięcia(rezystorem). A zimą do jazdy na światłach i na...
Tylko, że jest jeszcze mały szczegół. Niektóre z regulatorów wzbudzają plusem (stała masa na szczotkach) jak w dużym fiacie, ursusie 3P - RNA-2. Omawiane wbudzają zerem (wyprostowane napięcie regulatora na szczotkach). //Spoko spoko// .Na szczęście omawiany regulator od malucha będzie pasował, wzbudza zerem. Założyłem taki do Tipo, objawy były kosmiczne...
Przy bezpośrednim zwarciu D+ i DF, prądnica powinna się wzbudzić (dać napięcie). No nie wiem. Regulacja odbywa się na sterowaniu masą (minusem). Więc na DF trzeba podać masę Ja z prądnice miałem w maluchach i tam w prądnicy wyprowadzone były: końcówka wirnika i uzwojenia wzbudzenia (oznaczeń nie pamiętam). Obie były podłączone do regulatora napięcia....
to napięcie wyjściowe z cewek jest calkowicie zalerzne od obrotów tak? czy masz tam jakies użwojenie do wzbudzania pola elektromagnetycznego? Znając życie to tak jaki przy zwyklych polskich motorkach jest tam "większe dynamo" więc nie ma uzwojenia wzbydzenia, jesli się myle to sprawa jest prosta, wystarczy wykożystac regulator np od poloneza czy od...
Producentowi kalafiorem zwisa temperatura alternatora. Może i tak jest, a zależność ta jest przypadkowa. Sprawdzałem to w kilku dostępnych mi samochodach i zawsze występowała taka zależność - zimny silnik, w domyśle alternator, a więc i regularor napięcie w instalacji 14.2-14.4 V. w miarę jak rosła temperatura alternatora, napięcie stopniowo malało...
taki silnik jest małej mocy i prądu do ładowania akumulatora to nie uzyskasz,poza tym jest to silnik wysoko obrotowy.jak chcesz zrobić elektrownie wiatrową to zbuduj ją z prądnicy od malucha albo z alternatora.podłączasz regulator napięcia i jest ok od ok 800 obrotów. Dodano po 2 nie wiem co to jest standartowa bateria 12V więc przyjąłem że chodzi ci...
Dzieki za odpowiedź. Zastanawia mnie też inna sprawa. Opór uzwojenia stojana to około 4Ω. Ja podłącze to pod zasilacz 12V po chwili pójdzie z tego dym. Prąd stojana trzeba będzie ograniczyć - mam troche rezystorów mocy, ktoś wie do jakiej wartości był ograniczany w regulatorze napięcia - drut to na oko DNE 0,5mm?
Skrzynia biegów jest własnie jedyną rzeczą o którą się matrwię w tej konstrukcji. Jak narazie nie maiłem z nią problemów ale boję się własnie ze na dłuższą mete może nie wytrzymać dlatego myśle o innej skrzyni. Ladowanie jest. Nie widać żadnej prądnicy bo jej nie ma ale jest alternator :) Umieszczony na tym samym wałku na którym sa koła pasowe przy...
odkąd samochody są czymś lepszym niż maluch, to pojemność akumulatora NIEMA ŻADNEGO znaczenia - alternator ma dużą wydajność, a regulator napięcia dba o napięcie, to nie prądnica, że trzeba było maluchem po każdym rozruchu przejechać przynajmniej 50km żeby się akumulator naładował.... w dzisiejszych (nawet tych 20-paro letnich) samochodach można zakładać...
Regulatory napięcia do prądnic są dwa rodzaje: jedne zwierają wzbudzanie z wyjsciem prądowym z prądnicy a drugi rodzaj zwiera wzbudzanie do masy. Spowodowane to było różną polaryzacją masy prądnicy. Prądnice robiono z plusem lub minusem na masie i na napięcie 6V lub 12V. Regulator od prądnicy C360 i regulator od malucha powinny działać prawidłowo z...
No i masz regulator napięcia przykręcany na obudowie alternatora. Zazwyczaj jest to mały aluminiowy klocek. Wygrzeb sobie gdzieś schemat do malucha i wykorzystaj tylko obwód ładowania i zasilania zapłonu.
Jak akumulator 45 Ah można dać alternator od malucha z przykręconym regulatorem do obudowy. Wydaje się prostsze jak tylko jest miejsce. Panie, głupoty mówisz. Ale jeśli miałby zmienić alternator to najlepiej na jakiegoś Bosch. Po co się bawić w inny alternator, jak w przypadku tego, co ma autor wątku to wystarczy tylko zmienić regulator napięcia. Bez...
Chyba 9 diod ale dokładnie nie wiem. Mysłałem nad regulatorem np. z malucha ale podobno trzeba coś przerobić w alternatorze z tymi diodami a nie mam wiedzy w tym temacie.
Mogło tak się bo nieodłączjąc zacisków akumulatora napięcie ładowania dociera także do obiorników mój prostownik Elsin potrafi ładowac nawet 16V. Kiedyś stosowano regulatory mechaniczne takie same jak w prądnicy. Po przystosowaniu alternatora z FERGUSONA stosowano wyłącznie regulatory elektroniczne zalewane żywicą, które albo działają dobrze albo nie....
Dziękuję za info. teraz wiem na czym stoję. Tak myślałem że regulator walnięty Dodano po 24 Jeszcze takie pytanie: czy sam regulator można zastąpić innym nie-oryginalnym? Na przykład ten z warszawy ma 14V i 25A czy to znaczy że napięcie ładowania to 14volt a maksymalny prąd ogranicznika to 25A, a może to tylko zakres do którego może operować? Czy w...
skoro w suzuki padł Ci regulator napiecia to nie mozesz go zastąpic mostkiem. Nie wiem jak masz to w swoim motorku rozwiązane ale u mnie jest najpierw mostek prostowniczy potem regulator. Jesli ty masz tak samo to dałes podwojnie mostek. Pasuje zebys miał schemat instalacij twojego motorka. moze uda sie podpiąc regulator np od malucha, duzego fiata,...
Sam alternator może nie ale w połączeniu z akumulatorem .... Sama alternator potrzebuje regulatora napięcia, a te są skonstruowane do buforowego zasilania odbiorników z równolegle dołączonym akumulatorem. Bez akku napięcie na zaciskach alternatora moze"pływać" w większym zakresie niż 12-14V. Pozdr.J.
Witam posiadam Poloneza Caro. Niedawno stwierdziłem że w czasie jazdy mam za słabe ładowanie. Na wolnych obrotach, w czasie postoju voltomierz wskazywał ok12,5V. Wyciągnałem alternator i odkręciłam od niego regulator napięcia. Jest to ten sam który jest w Maluchach więc przykręciłem go do Malycha i okazało się że jest niesprawny, bo w Maluchu też spadło...
Na koło pasowe nawiń mocny sznur (ja nawijałem elektryczną taśmę bawełnianą) około metra w kierunku przeciwnym niż zaznaczone na obudowie. Między śrubę plusową a obudowę podłącz żarówkę (wolty jak alternator 12 lub 24V około 21W). Pociągnij energicznie za sznur. Żarówka powinna zaświecić. He He - Kolega jak widać zna czasy gdy tak uruchamiało się "Malucha"...
Witam . Powracając do tematu przeróbki regulatora, zastosowałem owego czasu regulator RE-28 elektroniczny stosowany w Autosanach, po niewielkiej modyfikacji i dołożeniu potencjometru, mogłem w okresie zimowym zmienić napięcie ładowania.Pierwsze zastosowanie tego regulatora było w Maluchu, następnie Golf 2 diesel.Ciekawe rozwiązanie miały alternatory...
Nie wiem czemu się burzysz? Może dlatego, że drogie, wspaniałe i "amerykanskie" BMW się popsuło.... Mało tego. Opacznie i wręcz agresywnie interpretujesz moje pytania a potem odpowiadasz nie na temat. :cry: Napięcie z cewek po odłączeniu regulatora napięcia jest ok - pomiędzy 16V - 100V. chyba logiczne że skoro mierzę same cewki to będzie AC Tylko dla...
Tak tylko, że jeszcze trzeba wiedzieć jaki to regulator. Na ten przykład przy regulatorze od malucha podłączamy żarówkę też jednym końcem do szczotki a drugim do plusa, regulator od poloneza - tak jak podał motyl22, czyli miedzy jedną ze szczotek a minus. Więc z jakiego auta ten regulator?
Witam Dziękuje wszystkim za zainteesowanie moim problemem. Prawdopodobnie ten regulator nie jest tani, wiec mam pytanie: Czy moge go zastapic jakims innym tanim elektronicznym regulatorem np. z malucha? Jak go podłączyć ? Pozdrawiam DADIN
Ale ty chcesz zrobić regulator (P)roporcjonalny więc po co ci odpowiedż impulsowa, a w ogule to jaki ten agregat bo alternator maluch to za mało , heheh. I jakim napięciem wzbudzenia chcesz manipulować?
Ok, to trafo wygląda tak --- zdjęcie Jest ogromny, kiedyś pracował w prostowniku dostarczającym ok 10A (podobno odpalał malucha), ale prostownik nie był stabilizowany , tylko wyprostowany przez mostek prostowniczy (selenowy). Z wymiarów transformatora wychodzi około 1800VA. Pomierzyłem napięcia ma uzwojeniach i rezystancje zdjęcie poniżej. Wydaje mi...
Przeglądałem przed chwilą charakterystyki alternatora A 108-14V-35A oraz A 115-34b. Charakterystyka prądowo-prędkościowa tego drugiego jest bardziej stroma, tzn., że przy niższych prędkościach oddaje większą moc (przy 2000 obr/min - około 17A, a pierwszy tylko 13A). Dodatkową zaletą jest to, że ma regulator napięcia elektroniczny. Trzeba przeanalizować...
regulator napięcia mechaniczny maluch regulator maluch maluch regulator
renault scenic sterownik wiertarka bosch wirnik pralki blomberg
odkamieniacz elektroniczny odkamieniacz elektroniczny
Błąd E40 w maszynach Komatsu i urządzeniach domowych Drut nawojowy 0,05 mm: grubość z izolacją