Witam Jako że trzeba być ekologicznym i nie marnować energii proponuję do rękawicy wsadzić też tranzystor. A tak na poważnie poszukaj na ELEKTRODZIE regulatorów PWM.
Panowie ma schemat tej linijki w domu wiec go jutro wrzucę . Robiłem to juz dobrych parę latek temu. Jeśli chodzi o obrotomierz to można na dwa sposoby prosty to pobrać informację czyli impulsy z cewki zapłonowej lub też pośrednio bezpośrednio z alternatora napięcie wzrasta w sposób wystarczający do pomiarów obrotów( wpiąć sie przed regulatorem napięcia).
Podpowiem że regulator podobnie jak w japońskich alternatorach samochodowych jest zasilany z akumulatora (po stacyjce), alternator nie posiada diod wzbudzenia. Proponuję poszukać podobnego regulatora od innych silników motocyklowych (Suzuki, Kawasaki) lub też przystosować jakiś "Jezpol".
Aktualnie założony regulator to Guilera 14412020. On był chyba montowany seryjnie do send. Regulatorów montowanych w sendzie jest kilka w zależności od wyposażenia i modelu.Wygląda na to że prądnica tak obciąża silnik że nie może przekroczyć średnich (6tys) obrotów. Gdy prądnica jest mocno obciążona może dochodzić do przesunięcia zapłonu a w konsekwencji...
Czy tym źródłem napięcia~jest cewka w prądnicy motocyklowej?
Tak mała pojemność aku z motocykla (o ile jest sprawny) nie uszkodzi ani alternatora ani regulatora napięcia, ale 2 min. to zdecydowanie za mało.
Regulatory napięcia (te motocyklowe/skuterowe) muszą być zasilane prądem zmiennym, dioda jest elementem zbędnym, a nawet szkodliwym
Szukasz elementu wykonawczego, czy calego regulatora? Numer, ktory podales to numer regulatora. P.S. $150 za oryginalny CALY regulator to chyba nie tak duzo w stosunku do ceny pojazdu... Oryginal mozna kupic bez problemu: https://www.amazon.com/gp/offer-listing/...
Ja też nie wiem jaki prąd pobiera motocyklowy rozrusznik, napięcie 14,4V by pasowało, o ile prymitywny motocyklowy regulator nie przekroczy tego napięcia.
A wiesz jak działa 3F regulator od motocykla ?? Po przekroczeniu pewnego napięcia przywiera uzwojenia ...... Więc jak niby chcesz uzyskać jeszcze 24V ?? To nie działa jak stabilizator liniowy ..... Przetwornica STEP-DOWN jak już proponowano to jedyna opcja :P
Witam Mam prośbę o pomoc w zrozumieniu zasady działania regulatora napięcia (motocyklowego). Urządzenie podłączone jest do sygnału zmiennego (alternatora) i tym samym przewodem zasila żarówki. Uszkodzenie regulatora powoduje przepalenie żarówek z powodu zbyt wysokiego napięcia na wyjściu generatora. Jako, że regulator uległ uszkodzeniu, "rozebrałem"...
Witam Najprawdopodobniej jest to regulator równoległy na tyrystorach, zamiennikiem może być praktycznie każdy regulator motocyklowy. Schemat poniżej: http://obrazki.elektroda.net/24_12684039...
Potrzebujesz regulator "stratny". Jest w nim tyrystor zwierający uzwojenie do masy i w ten sposób regulujący napięcie. Regulatory liniowe, czy inne stabilizatory raczej nie zniosą takiego nadmiaru napięcia do zredukowania. I nie nadaje się też żaden regulator alternatora samochodowego. Schematy regulatorów motocyklowych są na forum - użyj szukajki.
Jedyne sensowne rozwiązanie to regulator równoległy.
Wentylator od samochodu na pewno będzie pobierał dużo więcej mocy niż to przewidziano. Wytrzymałości regulatora nie określa się mocą odbiorników zainstalowanych w pojeździe, a wydajnością alternatora. Regulator napięcia ogranicza wzrost napięcia poprzez zwieranie uzwojeń do masy. Nie ma potrzeby stosowania drugiego regulatora napięcia, bo napięcie na...
Witam. Większość regulatorów napięcia - samochodowych czy motocyklowych musi mieć podłączona obudowę do masy. Jest to po prostu jeden z kontaktów (o ile można się tak wyrazić) elektrycznych regulatora niezbędnych do jego prawidłowej pracy. Regulator musi "wiedzieć" :-) jakie jest napięcie wyjściowe prądnicy względem masy dlatego musi być podłączony...
Czy jesteś pewnien ze montując drugi alternator nie zobaczę jakiś fajerwerków z regulatora napięcia silnika motocyklowego (chodzi mi o jakiś konflikt prądowy który doprowadzi o spalenia jednego czy drugiego regulatora) Przepraszam ze pytam po raz kolejny ale chce mieć pewność ze nie narobię sobie większego bałaganu niż tego który teraz mam (niedobór...
Ten regulator steruje przepływem prądu przez uzwojenie wzbudzenia, a w tamtym temacie opisujesz układ bez uzwojenia wzbudzenia. Potrzebny jest inny regulator , inna zasada działania. Przeszukaj forum pod kątem motocyklowych regulatorów napięcia, temat był juz poruszany.
O ile "amerykanka" zniesie zwieranie cewek to możesz wzorować się na schematach stratnych motocyklowych regulatorów napięcia.
Przydatny byłby schemat według którego podłączona została instalacja elektryczna z zapłonem VAPE. Przeglądając różne przykłady schematów w internecie można zauważyć pewne nietypowe i niezbyt dobre rozwiązania. Dla przykładu jeden ze schematów sugeruje podłączenie przewodu masowego regulatora napięcia bezpośrednio pod akumulator, co może stanowić ominięcie...
Tam jest zastosowany typowy motocyklowy trójfazowy regulator napięcia, nie ma osobnego wyjścia na zasilanie ECU i ładowanie akumulatora. Regulator powinien być bezpośrednio połączony z akumulatorem (przez bezpiecznik oczywiście). Na pewno zasilanie przepływa przez ECU, a nie przez electric box? Nie widzę aby ECU miał takie złącza, pasujące do regulatora...
http://wandysku.dyn.pl/motoelektr/KTM/62... Licznik włącza się automatycznie po przekręceniu kołem. Dziwne, jak Ci działa, skoro brakuje diody która znajduje się w szereg z zasilaniem +12V? Odlutowała się po zwarciu? Warystor trzeba wymienić, to jest K14 o napięciu wyzwalania ok. 16V. Oryginalny jest praktycznie nieosiągalny,...
Witam, to dosc popularny przed wojna regulator napiecia '1-kotwicowy' / z 'mag-dyn Bosch D 1 / D 2', itp., a oprocz tego stosowany takze jako 'kopia Boscha' w powojennych 'Jawach - Perak' 125, 250, 350, wiec nie powinno byc klopotu z dobraniem 'zamiennika' w dobrym stanie technicznym, na wiekszosci bazarow motocyklowych do dostania u nas i 'za Odra'...
Po co te kombinacje? Przypuszczam że w tym modelu znajdował się typowy motocyklowy regulator napięcia do uzwojenia jednofazowego bezmasowego. Regulator taki można kupić już od 50 zł, choć z jakością nowej chińszczyzny jest loteria. Robiłem taki agregat chiński Diesel i siedział w nim motocyklowy regulator. Co najciekawsze, agregat posiada wyjście do...
Może i z reguły jest. Spróbuj podmiankę regulatora. Aby być pewien sprawdź rezystancje uzwojeń na kablach po odłączeniu regulatora i napięcia bez regulatora. Nie wiem jaki masz regulator. Były wersje z osobnym prostownikiem lub (częstsze) z prostownikiem zintegrowanym z regulatorem. Poszukaj, bo na pewno był temat na Elektrodzie o testowaniu alternatorów...
jedyny jaki mam to z mojego starego samochodu, To podłącz ten z nowego samochodu albo podłącz samochód pod łeslejkę i na "Key switch" podaj plusa, odpal trójkę i zobacz co będzie. Z drugiej strony odnawiając zabytek mógłbyś się szarpnąć na motocyklowy aku.
Najprostszym sposobem sprawdzenia alternatora motocyklowego jest pomiar napięcia międzyfazowego (prąd zmienny)na wyjściu (odłączony od regulatora).Napięcie to powinno wynosić ok.20 V na wolnych obrotach i ok.55V przy 3000 obr/min.i być jednakowe.Natomiast napięcie pomiędzy poszczególnymi fazami a masą 0 V.
Witam. Regulatory motocyklowe ograniczają napięcie na akumulatorze zwierając fazy między sobą, kiedy moc nie jest wykorzystana. Czyli powyżej 14,5V. Też dumam, że do MEW świetnie pasują. Napięcie międzyfazowe bez obciążenia to ok. 50V. Odsyłam do strony motocyklistów www.zaplon.zafriko.pl ,tam znajdziemy kilka schematów.
- drugie rozwiązanie - zasilacz do lapka (zwykle mają napięcie 19-20 V i 2-3 A) plus do tego LM317 lub LM338 (na radiatorze) w układzie regulatora napięcia, z ustawionym napięciem 14.4 V i nic więcej nie trzeba To jest propozycja najlepsza. To samo napislaem tyko kolega gimak był pierwszy. Post skasowałem.
Myślisz że gdy kupujesz nowy akumulator to masz pewność że jest na 100% sprawny? Dawno temu partia akumulatorów marki Quand miała wadę fabryczną, padały wszystkie po dwóch tygodniach. Chińskie WM Motor z Wilmatu wytrzymywały około roku, po czym padała jedna cela. Odziwo czerwone żelowe były wyjątkowo wytrzymałe, użytkuję jeden ze złomu który był rozładowany...
Znamionowy prąd wyjściowy: 700mA Rated Capacity (20hr) 21 Ah Pewnie taką to z dobę trzeba by ładować ale mi to nie przeszkadzałoby. 21Ah/0,7A=30h - przy założeniu 75% sprawności ładowania ponad 36h. A może zasilacz 14,5 wolta 2 Ampery? Ty masz kupić ładowarkę a nie zasilacz. Raczej wątpię by np w motocyklach taki akumulator miał takie warunki ładowania...
Witam. Chciałbym dostać się do wnętrza motocyklowego regulatora napięcia. Był u mnie kolega, który zasugerował, że widział jak to wypełnienie/izolacja się czymś usuwa. Wygląda to tak: http://obrazki.elektroda.pl/5376137700_1... Będę wdzięczny za podpowiedź, o ile rzeczywiście jest to możliwe. Pozdrawiam.
A jaki ma sens by ten triak zwierał uzwojenia? Tak jest zbudowana znaczna większość motocyklowych regulatorów napięcia. Oczywiście triak musi być dobrany do wydajności pradowej cewki, a sama cewka przystosowana do takiej pracy. może lepiej wstawić ten triak szeregowo z mostkiem prostownikiem i wylączyć triak by przerwał obwód gdy napięcie na akumulatorze...
Witam wszystkich , mam problem z rozebraniem motocyklowego regulatora napięcia . Chodzi o tę "masę" jaką jest zalany . Płytkę z układem udało mi się wymontować z radiatora podgrzewając go opalarką jednak dalsze takie postępowanie grozi usmażeniem elektroniki i wytopieniem lutowia . Mam w związku z tym pytanie : Jak usunąć tę masę spośród podzespołów...
Wg. mnie dziwny wynalazek, w razie awarii regulatora napięcia jakby się nagle pojawiło 16V to nie wiem czy się nie zapali-wolę jednak zwykłą kwasówkę z ołowiem. Co do prostownika masz podane-parametry jak dla instalacji 12V w pojazdach (napięcie 14,4V) i maksymalny zalecany prąd ładowania 3A (ciekawe, czy ma jakieś zabezpieczenia, czy jakby była rozładowana...
1. Ładowanie sprawdzasz gdy masz wpięty akumulator do instalacji. 2 Jeśli nie ma ładowania gdy wpięty jest akumulator to proponuje wymienić regulator napięcia 3 Akumulator żelowy najlepiej ładować prostownikiem motocyklowym z funkcjá ładowania akumulatorów żelowych ( choć osobiście ładuje prostownikiem z funkcją AGM i Aku ma 3 lata i jest w dobrej kondycji)
Akumulator może być złom. Trzeba zmierzyc jego napięcie i prąd rozruchowy. Prostownikiem samochodowym taki maly akumulator nie wolno ladowac. Za duży prąd ładowania. Kup sobie prostownik do akumulatorów motocyklowych. Być mozże w skuterze masz uszkodzony regulator napięcia
Układ zapłonowy i ładowania podobny jest zapewne do takiego motocyklowego . Tylko że w motorze jest regulator napięcia zewnętrzy.
A po co komplikować system? Po co dorabiać układ ładowania i zasilania oraz dokładać baterię? Przecież bez problemów można kupić nowoczesny zapłon CDI i spokojnie go zastosować. I na pewno będzie to prostsze niż rozbudowa o elektrykę. mczapski - stabilizator lm nie sprawdzi się w tej aplikacji. Tutaj potrzebny byłby regulator napięcia jak w każdym dynamie...
Sense jest po to żeby regulator "mierzył" napięcie na akumulatorze, chodzi o to żeby wyeliminować problem ze spadkami napięcia na przewodach pomiędzy regulatorem a akumulatorem. Typowy motocyklowy regulator wygląda tak https://obrazki.elektroda.pl/8401789100_... O ile w układzie z akumulatorem taka metoda regulacji może działać całkiem...
Trzeba by zmierzyć rzeczywisty prąd ładowania, albo podłączyć akumulator w pełni naładowany aby dobicie do 14.4V nastąpiło szybko. Regulatorów motocyklowych nie wolno odłączać od akumulatora w czasie pracy, mierzenie napięcia na wyjściu nie ma kompletnie sensu. Ale tak jak wcześniej pisałem, trzeba zajrzeć do serwisówki nt. budowy układu ładowania.
To już jest układ regulatora, na wyjściu otrzymujemy napięcie nie przekraczające dopuszczalnego w instalacji motocyklowej, czyli max 14 V. W przypadku tego konkretnego regulatora nie wiem ile to będzie, ale coś ponad 13 V. Obrazowo mówiąc układ z tyrystorami pełni rolę prymitywnego stabilizatora, zwiera nadmiar napięcia do masy.
Wprawdzie to trąci kryptoreklamą (nie podaję kontaktu), ale są w Polsce producenci zamienników regulatorów motocyklowych. Ceny do akceptacji. Więc może warto tą drogą?
Witam. Mój znajomy mechanik motocyklowy poprosił mnie żebym spróbował zrobić dla niego tester regulatorów napięcia, nie chodzi tutaj o te regulatory jak np. mz ts 250 gdzie jest regulowany prąd płynący do stojana, tylko chodzi o te regulatory 3 fazowe z nowszych japońskich (i nie tylko) maszyn, które regulują prąd wychodzący z alternatora. Potrzebuje...
Witam. Mam dokładnie to samo gniazdko i ten sam problem. Czy autor poradził sobie z problemem? Objawy dokładnie takie same. Nie chce mi się wierzyć, że ktoś sprzedaje gniazdka USB przeznaczone do motocykli i one nie współpracują z instalacją motocyklową. Czego to jeszcze może być wina? Czy regulator napięcia w alternatorze lub stan naładowania akumulatora...
Magneto motocyklowe to układ magnetyczny nasycony tak jak piszesz. I o dziwo prąd pobierany z takiego układu jest w miarę stały a nie napięcie, także jak byś zapodał żarówkę 24V to by ona zaświeciła tak samo jasno. O dziwo im wyższe napięcie tym więcej mocy można pobrać z takiej prądnicy. Prąd zwarciowy jest równy prądowi znamionowemu , mierzyłem kiedyś...
Hm, parę razy mierzyłem AC na odłączonym (albo całkiem padniętym na przerwę) regulatorze i przy prawie maks RPM nie przekraczało 70V. Pytanie tylko czy czasem multimetr nie kłamał z powodu częstotliwości wyższej niż 50 Hz ;) Dlatego mówiłem tych 100V. Faktycznie, wymagania dla elementu mocy w tej przetwornicy step-down robią się dość konkretne. Z drugiej...
Co do stanu ładowania - często stosuje się obcinacze nadmiernego napięcia na tyrystorach. To elementy stratnego regulatora napięcia. Nie mają nic wspólnego z monitorowaniem naładowania akumulatora.
Panowie, Trochę mnie nie było. Olśniło mnie, tylko nie wiem czy prawidłowo. Wg schematu wynika, że 3 cewki połączone są równolegle, a alternator jest 1 fazowy. Jakby je tak połączyć w gwiazdkę uczyniwszy 3 fazowy i podłączyć zwykły regulator motocyklowy z 5 pinami. Ktoś robił takie zmiany? Szymek
Pracuje w serwisie motocyklowym od 2002roku. Grzanie się regulatora to normalny efekt w motorach. Jaki regulator montowałeś ? Lepszy jest ten z radiatorem - dłużej działa. Te bez radiatora około 2-3 lat. Napięcie ze statora to prąd zmienny, sprawdzasz na odłączonej kostce od regulatora powinno być (z tego co pamiętam) od 13V (1300obr/min) do 80V (6000obr/min)....
Dzień dobry, chciałbym zamontować akumulator motocyklowy 12V do mojego Rometa Ogar 205. Nie zrozumcie mnie źle, ale po prostu chciałbym mieć w nim kierunkowskazy, diodę, która jak się zaświeci, to są uruchomione światła itp. Jednakże to tak po prostu nie zadziała, to proszę Was o pomoc. Nie wiem, jak podłączyć regulator napięcia, żeby to miało ręce...
Co to znaczy "najprostszy"? W tym rozwiązaniu pracować będzie TYLKO specjalizowany regulator motocyklowy. I trzeba zastosować takie rozwiązanie, jakie przewidział producent dla tego typu pojazdu. Poza tym temat pojawiał się już na łamach forum.
Heloł, Posiadam silniczek zaburtowy 30KM, dwusuw na szarpankę. Silnik pod kołem zamachowym posiada cewkę bezmasową na 2 przewody, której do tej pory nie wykorzystywałem. Na jałowych obrotach jest ok 6V na wysokich obrotach ok. 55-60V oczywiście zmienne. Jako że doposażyłem pływadło w trochę "elektryki"( światła nawigacyjne LED, radyjko) postanowiłem...
Nic Ci z tego nie wyjdzie ponieważ powielacze owszem podnoszą napięcie ale kosztem mniejszego prądu na wyjściu. Jedynym sensownym rozwiązaniem w skuterze było by przewinięcie cewki na większe napięcie(dołożenie większej ilości zwojów które mogą się nie zmieścić). Niestety spowodowało by to przy dużych obrotach nadmierne nagrzewanie regulatora napięcia...
Obcowzbudny, ale jakie jest koło magnesowe? Jak w zwykłym układzie ładowania z magnesami, czy z cienkiej blachy z dużą ilością otworów? I ile wychodzi kabli z alternatora? Jeśli 3 to zastosuj dowolny regulator motocyklowy, jeśli 5 można zastosować regulator samochodowy. Gratuluję pięknego motocykla, to chyba największy cwajtakt jaki był produkowany...
Regulator typu F00M wzbudza się automatycznie po wykryciu napięcia/częstotliwości na fazie uzwojenia alternatora. Regulator nie potrzebuje napięcia z kontrolki ładowania. W regulatorze jest tranzystor który wysterowuje kontrolkę. Nie chce mi się analizować tego co stwierdziłeś, za późno jest. Można za to sprawdzić cały alternator na stole, podłączając...
Jak wyglądaja wasze sugestie 1. Zacznij czytać tematy o ładowaniu z forum. 2. Zrób to co jest w nich zalecane. Trudno się powtarzać. Wszytko już było. Twój problem jest bardzo typowy. 3. Jak ci się nie chce wykonac punktów 1 i 2 to jedź do elektryka z doświadczeniem w naprawach "elektryki" motocyklowej(!). Sprawdź regulator napięcia Tak. Trzeba sprawdzić...
To ewidentnie jest wina regulatora. Wielu kolegów ma założone elektroniki i pomykają na światłach bez najmniejszych problemów z brakiem prądu - ładowanie na poziomie 13,5-14,5 V. Tylko zapewne koledzy mają plus na karoserii. Prądnica generuje 220W. Pozostaje poszukać koledze jakiś regulator motocyklowy 12V o wydolności prądowej 25A lub poszukać schematu...
Możesz zastosować motocyklowy, nawet jak chcesz oryginał Yamacha, na ,,Alle_Luja" kupisz za kilkadziesiąt złotych. Schemat okablowania silnika posiadasz ? Jest w Sieci. Do tego silnika oryginalny regulator-prostownik kosztuje w USA 90$. Skąd taka cena w Polsce ?
no tak ale ja takiego sobie nie zbuduje sam Nie chcesz kupić, ani zrobić, to czego oczekujesz? żaden regulator współpracujący z cewką wzbudzania (w tym od agregatu) się nie nada, bo po prostu nie będzie do czego go podłączyć. Możesz spróbować jakiegoś motocyklowego na zasadzie może wytrzyma. Albo ładować bez regulatora (ale z prostownikiem) odłączając...
Najpierw musisz mieć schemat instalacji elektrycznej tego swojego "odkurzacza". Jedyne źrodło napięcia to cewka zasilająca obwód oświetlenia. Z niej musisz zasilić obwód ładowania akumulatora poprzez regulator napięcia. Jest bardzo prawdopodobne, że powyższe napięcie jest przemienne i potrzebny będzie prostownik. Ten układ nie jest typowy i sam musisz...
Nie gniewaj się, ale nie rozumiesz najprostszych zagadnień budowy instalacji motocyklowej... Każdy quad ma alternator, 1f lub 3f, Twój ma TRZY FAZY. Po co chcesz kupować moduł, napisałeś że masz takowy i regulator?
18Ah... u mnie AGM 10Ah kręci litrowym V, więc myślę, że jakikolwiek akumulator motocyklowy da radę. Prawidłowa regulacja napięcia ładowania to już inna sprawa. Ciekawe jaką charakterystykę prąd-napięcie ma ten alternator. Może bez regulatora nie będzie przeładowywać na samym prostowniku jednopołówkowym?
nie jest to dobre rozwiązanie. Ten układ ma stabilizować napięcie, a stabilizacja to odbywa się poprzez wytracanie tego napięcia na elemencie stabilizacyjnym. Czyli wydzieli sie dużo ciepła, a spowodowane ono będzie przez traconą w ten sposób energię. W rozwiązaniach motocyklowych alternatorów z magnesem stałym jako wirnikiem, stosuje się regulatory...
myślałem o takim tanim chińskim regulatorze. Byłem dzisiaj w warsztacie motocyklowym i dowiedziałem się że te chińskie regulatory sypią się jak domki w bułgarii...:D:D:D może jakiś samochodowy - z malucha? co koledzy sądzą o pomyśle z diodami z mojego poprzedniego postu?
Obawiam się, że bez douczenia się sobie nie poradzisz. Poczytaj trochę w internecie na temat alternatorów z wzbudzeniem od magnesów stałych (pewnie to już Cię przestraszyło?). Nikt nie ma czasu pisać esejów, prowadzić Cię za rączkę i odpowiadać na pytania z podstawowej wiedzy. Musisz przekroczyć barierę dźwięku. :D Kolega karolx napisał wszystko co...
800km bez ładowania? Przecież XX po 2001 roku miały wtrysk. Alternator ma prawie 400W nie dla żartów, nawet nie dla świateł. Na pierwszej lepszej stronie opisującej XX stwierdzają: największą wadą tej Hondy jest regulator i alternator. Współczuję i jedź do serwisu... weź dużo kasy. Pozdrawiam
Czyli zbedny, masa silnika i reszty. Każdy skuterowy czy motocyklowy, czy od silnika zaburtowego wyposażonego w alternator z kołem magnesowym powinien działać. I jeszcze jedno - taki układ do pracy wymaga sprawnego akumulatora, nie jakiegoś trupa o wysokiej rezystancji wewnętrznej.
Regulator napięcia jest dobry bo działa w innym pojeżdzie , brak zupełnie ładowania . Pojazd jest własnej konstrukcji ( trajka ) z silnikiem od V-MAXA czyli Yyamaha . Przepraszam , że nie sprecyzowałem jest to silnik motocyklowy .
uwaga Silnik to LIFAN 110cc . Rozbierałem to wiem,że cewka niskiego (jedna)i wysokiego dokręcana jest do dekla ( najprostrza prądnica - takie spore dynamo ), do wału dokręcono kolo magnesowe i jak mistrz napisał jest to proste jak konsrtukcja cepa . Kolejne tłumaczenie - jest to replika Hondy Monkey , otrzymana w spadku , otrzymana z odcietą wtyczką...
Spytaj na forum motocyklowym co jest wart ten regulator za 180 i jak jest OK to go kup. Jak będziesz robił sam (a robić można długo i drogo ) i coś pójdzie nie tak to popalisz elektronikę w moto i będzie lipa.
Na pewnym motocyklowym forum wałkowany jest temat regulatora prądnicy 6 V, + na masie z ograniczeniem prądowym, które to ma zabezpieczyć prądnicę przed przeciążeniem. Czy spotkał się ktoś z takim regulatorem? Ma może jakieś schematy? Czy nie można by zastosować ograniczenia prądowego stosowanego w zasilaczach, któe posiadają taką funkcję?
Regulator napięcia stratny. Mam pytanie do osób, obeznany w temacie elektroniki samochodowo / motocyklowej. Chodzi mi to, czy dodatkowe obciążenie instalacji elektrycznej w motocyklu, poprzez dodanie dodatkowych świateł np. 2 x 55W obciąży regulator, czy może go odciąży (nieco mu ulży :D ). Przyjmijmy, że jest to zwyczajny motocykl, wyprodukowany na...
To samo. A jak nie wiesz jak podłączyć regulator z malucha, to kup sobie regulator do mz. Do dostania w każdym sklepie motocyklowym. Koszta takie same. I jest instrukcja podłączenia. I dodatkowo sprawdź jeszcze mostek prostowniczy. I czy przypadkiem w czasie remontu nie przykręciłeś go tak, że zrobiłeś jakieś zwarcie (w niektórych było to możliwe).
(at)monsinior - jaki zasilacz stabilizowany ??? Akumulator do pełnego naładowania np. 12V potrzebuje napięcia rzędu 14.6V - 14.8V (zalezy od typu aku). Wtedy można zastosowac np. LM317 ale będzie działał jako regulator prądowy, a nie stabilizator.
Jestem posiadaczem Piaggio MP3 400ie rok. prod. 2007. Mechanicznie bez zarzutu, ale jak go kupiłem to od początku nie gasła kontrolka hamulca ręcznego, jednakże nie przeszkadzało mi to. Obecnie od dwóch miesięcy mam problem z kierunkowskazami. Serwis motocyklowy rozłożył ręce, ale myślę, że z lenistwa i niewiedzy. Sprawdziłem regulator napięcia i tam...
Wiedza praktyczna o której piszę, której nie ma w książkach, to choćby różne wredne przypadki typu częściowe uszkodzenia, coś działa, ale słabo, albo czasem działa, czasem nie. Przykładowo cewka ze zwarciem międzyzwojowym, w serwisówce podają tylko rezystancję i nie wykryjesz, bo nie ma zwarcia, ani przerwy, rezystancja mniej więcej się zgadza. Również...
Myśle że precyzyjniej nie można wyjaśnić tego problemu. Możesz jeszcze zmierzysz napięcie na prostowniku , kiedy jest on nie obciążony. Taki prostownik nie jest idealnym źródłem prądowym i nie uzyskasz z niego zawsze 2,5A. Prąd ten jest zależny od obciążenia. A obciążenie w tym wypadku zmienia sie w zależności od stanu naładowania akumulatora. I tak...
Te 2 omy, to na mój gust trochę za mało. Jeśli pomiar jest wiarygodny? Powinno być ok 4 omy. Może to byc powodem spalenia tranzystora, bo popłynie ok 2x większy prąd. Niestety nie znalazłem odtworzonego przez mnie schematu. Nie wiem jak ma być dioda zenera. Można do tego dojść znając wartości rezystancji R1, R2 i R3. Jak mi je podasz to ci powiem jaka...
Witam, sprawa wygląda tak że jakiś czas temu kupiłem ledowy licznik do swojego skuterka, zamontowałem wszystko jak się należy, plus po stacyjce 12v, masa na akumulator (wcześniej miałem na ramie, lecz problem był taki sam). Tak jak chciałem po przekręceniu kluczyka w stacyjce włącza mi się licznik, lecz po odpaleniu silnika i np. w różnych momentach...
Motocyklowe żarówki mają inną konstrukcję i są bardziej odporne na wstrząsy,ale coś za coś. Świecą trochę słabiej,bo potrafią wytrzymywać o wiele większe napięcia.W motocyklach klasy 125 i mniejszych ,napięcie na pełnych obrotach przekaracza często 15.5V i jest to prawidłowe zachowanie ich regulatorów napięcia. Prym wiodą produkcje chińskie ,koreańskie,a...
daje plus. Plus ? Dla prądu przemiennego ? Masz za to minus. :D (at)m_berlin Trochę kiepsko myślą, bo to jest kompletny brak jakiejkolwiek regulacji napięcia na akumulatorze. To mogło by działacć pod warunkiem, ze światło drogowe (45 W), będzie zawsze włączone. . Nie diody i kondensator, Kolego, a regulator motocyklowy. Taki tani, chiński z Allegro,...
Próbuję zrobić regulator wentylatora chłodnicy do motocykla sportowego. Cała instalacja sprowadza się do modułu cdi i wentylatora. Obydwa urządzenia są zasilane z alternatora jednak cdi bezpośrednio a wentylator przez regulator, który się spalił. Alternator jest samowzbudny (koło magnesowe). Chyba wszystkie regulatory motocyklowe działają na zasadzie...
#W tych samych Białoruśkach jest jeszcze inne rozwiązanie: magnesy są tylko po to aby alternator był samowzbudny, żeby bez akumulatora można było uzyskać nominalne napięcie w instalacji, to na wypadek jakby aku zdechły a złoma odpaliło się na popych :D I tam jest podobna historia, uszkodzenie regulatora powoduje wzrost napięcia do ponad 40V, szczotki...
jack 63, ja niestety już doświadczyłem uszkodzenia akumulatora, co pociągneło za sobą szereg następstw, najpoważniejszym było uszkodzenie komputera, ale na szczęście uniknąłem wydatków rzędy około 500-700 euro (bo tyle mi krzyknęli w serwisie). Co do zaniedbań to jest ich wiele, tak jak pisałeś brak oleju, brak lub bardzo niski poziom czynnika chłodzącego,...
W układ wzbudzenia regulatora wpiąłem obciążenie. Przypomnę, że instalacja 6V. Żaróweczka kontrolna 6,3 lub 6,8V. 0,3A. Podłączone testowe do zasilacza z potencjometrem napięcia na wyjściu. Woltaż i amperaż. 4V 5 mA;, 5V 5 mA; 6V 180 mA;, 6,5V 200 mA; 7V 200 mA; 7,5V 150 mA;, 8V 60 mA; 8,5V 50 mA; 9V 10 mA Nie mam pojęcia jakie prądy płyną przez wzbudzenie...
Jak najbardziej polecam zapłon bateryjny ze względu na zalety o których pisał autor tego pomysłu. Dodatkowo możesz kiedyś tam jak już nabierzesz wiedzy i doświadczenia pokuśić się o dobudowanie zapłonu elektronicznego (pomiędzy przerywacz a cewkę wpinasz moduł zapłonu). Układ taki poprawia iskrę i sprawia, że silniczek pracuje lepiej i ma większego...
Witam, ładowałem akumulator motocyklowy zwykłym prostownikiem do samochodu, doszło do tego że go przeładowałem, w stanie spoczynku miał napięcie 16V, zamontowałem go do motocykla myśląc że kiedy włącze światła itp to napięcie spadnie do normalnego poziomu, po chwili odpaliłem motocykl, zrobiłem rundkę wokół domu, sprawdziłem miernikiem napięcie i wynosiło...
Ogólnie konstrukcja estetyczna trochę dziwna regulacja prądu. Najlepiej byłoby zrobić regulacje na uzwojeniu pierwotnym no ale na Tr. toroidalnym ciężka sprawa. Przydało by się jeszcze napięcie 6V dla małych akumulatorów motocyklowych. Ten wyłącznik nadmiarowoprądowy zmien na zwykły szklany topik. w zupełności wystarczy jako zabezpieczenie przeciwzwarciowe....
Moim problemem jest przygasanie świateł oraz kierunkowskazów na wolnych obrotach. Na schemacie ich brak. (kierunkowskazów) Obstawiam że ten "regulator napięcia" to nic innego jak kondensator który po prostu już nie ma żadnej pojemności (kondensator może pełnić funkcję bufora podobną do akumulatora). Tylko wtedy to ma jakikolwiek sens. Niektóre kondensatory...
po włączeniu silnika włączyłem kierunkowskaz i odłączyłem klemę plus. Oczywiście ładowania nie ma. Jest to najgłupszy i najbardziej idiotyczny test, jaki mogłeś przeprowadzić. Dotarło? Bo było już o tym wiele razy. Ty powinieneś odłączyć regulator i zmierzyć, jakie jest napięcie na wyjściu z alternatora bez obciążenia. Powinno być dwa razy po równe...
http://obrazki.elektroda.pl/4168368600_1... Przedstawiam kolejny krok ku "cyfryzacji" mojego motocykla, a mianowicie 10-cio funkcyjny licznik-komputer pokładowy. Co do słówka "komputer" to może nieco na wyrost go użyłem, niemniej urządzenie oprócz mierzenia prędkości i przebytej drogi, pokazuje też jednak coś więcej - w sumie oblicza...
Witam, problemem jest brak ładowania w Yamaha WR125X, zostały sprawdzone wszystkie elementy , które za to odpowiadają : - akumulator - wymieniony na nowy - bezpiecznik - sprawny - regulator napięcia - sprawdzony, jest sprawny ; podmieniony na zamiennik, ten sam efekt - stator - brak przebicia, odpowiednia impedancja na cewkach, lecz: dziwnym zjawiskiem...
To akumulator jest dobrej klasy o ile nie trafiłeś na podróbkę - czasem podobno się zdarzają, zwłaszcza jak się kupuje na allegro. Prostownik samochodowy mógł ci załatwić akumulator. Zwłaszcza jeśli to klasyczny tradycyjny prostownik. Napięcie swoją drogą, ale tu się rozchodzi głównie o natężenie ładowania. Akumulatory samochodowe mają od 40Ah pojemności...
Przetwornice podobnie jak stabilizatory liniowe mają parametr minimalnego spadku napięcia, Xl4015 ma podane 0,3V i Rds 80mOm więc było by dobrze. Niektóre mogą mieć duży minimalny spadek napięcia. na układzie Xl4015 w nocie podają że 5A to ma ale przy 5V przy 12V 4A ale żadnego wykresu ani nic i przy tych 75W zakładając efektywność 95% to musi układ...
Regulator od samochodowego alternatora się nie nadaje ! Alternatory motocyklowe to inna bajka. Twoja wiedza w temacie jest minimalna. :cry: Doczytaj: [url=http://zaplon.pl.tl]Link Nie kombinuj. Możesz szukać tańszy, używany z "rozbitka". Jak masz pod ręką elektronika to można zrobić regulator samodzielnie lub próbować naprawić oryginalny, gdy nie jest...
Witam serdecznie. W mojej wiesi mam zamontowany wirnik magnesowy z Royal Enfielda - dość popularna przeróbka WSKi 175. Jako regulator napięcia zintegrowany z prostownikiem zastosowałem jakiegoś chińczyka, który pochodził niecały rok. Nie mam zaufania do chińskich wyrobów, dlatego chciałbym zastąpić spalonego kitajca jakimś lepszym wyrobem. Niestety,...
Witam. potrzebuję dołożyć dodatkowy akumulator do samochodu aby zasilać z niego mini kamery na postoju. Problem polega na tym iż oryginalny akumulator ma 88AH a ten dodatkowy to będzie AGM motocyklowy 14AH. Zdaje sobie sprawę że nie mogę ładować tego akumulatora tym samym prądem co akumulator rozruchowy. Moje pytanie jest takie : jak ograniczyć prąd...
Przeczytaj jeszcze raz to wyżej. Akumulator szrot i poczytaj jakim prądem się ładuje i w jakim czasie. Taki mały akumulator motocyklowy wystarczy ładować przez żarówkę, lub 2 równolegle połączone 21 Wat. Co ty z nim w ogule robisz? jeździ w motocyklu? może tam sprawdź regulator. Dodano po 3 (choć tego nie wiem czy był czy nie)? To trzeba było obciążyć...
Już widzę, źle się wyraziłem. Sprostowanie poniżej. W zasadzie to chodzi o to że mam taki licznik motocyklowy, tam jest 5 kontrolek wyświetlających aktualny bieg. Biegi mi są nie potrzebne za to przydałaby się np. kontrolka niskiego stanu baterii (w przypadku awarii regulatora i braku ładowania). Kontrolka świeci kiedy zewrze się jej styk z kostki do...
schemat motocyklowy regulator napięcia regulator napiąć motocyklowy alternator motocyklowy
nawigacja citroenie wideodomofon brama android kamera
kociol pompa bezpiecznik zapalniczki
Tablet podłączony do komputera - tylko ładowanie Komputer nie wykrywa tabletu z Androidem - przyczyny