tak, zazwyczaj z modułu, albo z cewki jest wyjście (impuls) który idzie na obrotomierz, pasuje zazw. nawet od fiaciora, chyba,że masz diesela, wtedy to obrotomierz jest wzięty z alternatora i niezbędny jest specjalny regulator napięcia.
Ten regulator nie ma nic do obrotomierza. Od lewej B+, D+, sterowanie wzbudzeniem, masa.
Kl15 to plus po stacyjce. A kl31 to masa masz przykręconą po prawej stronie regulatora. Wyjścia na licznik nie było w tych i innych regulatorach. Za to jest wyjście do obrotomierza.
To jest alternator z Forda Tranzita. on jest 9-cio diodowy z wyjściem na kontrolkę i obrotomierz. Nie jest potrzebny przekaźnik kontrolki ładowania, regulator napięcia ma zintegrowany ze szczotkami.
Mogł by mi ktoś powiedzieć gdzie znajduje się regulator napiecia w Kawasaki er 5 2001 r. ? Bo okazało sie ze ładuje 19V zamiast 14V co spowodowalo spalenie bezpieczników oraz obrotomierza.
Witam. Jest to alternator właśnie od autobusu AUTOSAN. To duże wyprowadzenie z prawej to +, a z lewej -. Te mniejsze u dołu: -od lewej DF do regulatora napięcia -w środku W połączony z jednym z uzwojeń stojana (ten czerwony przewód z prawej strony zdjęcia) do obrotomierza -z prawej D+ do regulatora napięcia Żeby alternator dawał napięcie wystarczy połączyć...
Przed naprawą alternator (vectra b 1.7TD isuzu) dawał napięcie około 13-13,5V, ostatnio padł obrotomierz, i zaczeła się stale świecić kontrolka od ładowania akmulatora. Kontrolka czasem gasła, obrotomierz wskakiwał na swoją pozycję. Wymieniłem mostek diodowy i regulator napięcia. Szczotki były ok. Po złożeniu wszystkiego obrotomierz działa, jednak jest...
Sprawdź napięcie. Najprawdopodobniej jest uszkodzony regulator.
(at)zworys Koleżko, chcesz zasilać przetwornice tym co wychodzi z tych cewek tylko poprzez diode ? Gratuluję pomysłu :cry: (at)Szwarx Podałem ci rozwiązanie ,,eleganckie" - skuterowy prostownik - regulator, oraz akumulator - poświeci trochę ta lampa także po zatrzymaniu silnika. Ponadto możesz zamontowac dodatki - obrotomierz, LEDowe swiatła stopu...
W to wyprowadzenie z uzwojeń stojana, w starszych autach było wykorzystywane do "napędu" obrotomierza (częstotliwość zmienna w zależności od obrotów). DFM wyprowadzenie szczotek, które nie pamiętam ale wydaje mi się że to które idzie do regulatora.
A nie jest winny przypadkiem regulator napięcia w altku?
Przecież pisałem że to sygnał do obrotomierza. Załóż wsówkę i podłącz do styku. https://obrazki.elektroda.pl/9031510100_...
W-obrotomierz/zacisk jednej fazy L-lampka kontrolna ładowania 15-plus za stacyjką S-zacisk pomiarowy napięcia, zazwyczaj do 30 DF-dynamo field, czyli szczotka.
Z tego co widzę to bez regulatora napięcia będzie pracował. Najważniejsze zaciski do podłączenia : B+ - WYJŚCIE PRĄDOWE (do plusa akumulatora) B- - MASA ,,-" Reszty nie musimy łączyć DF - To wzbudzenie M, Mo - wyjścia do kontrolki, obrotomierza Pomocny link: Link nieaktywny usunąłem.
Witam a ja mam lepszy pomysł ten obrotomierz ma regulator napięcia na 8V więc może łatwiej zrobić cos na 8V albo nawet będzie chodził na 6. Jak myślicie??
Co do obrotomierza to fachowiec zawalił. Wsadzony został obrotomierz z benzyniaka a Ty masz diesla. Alternatory z diesla maja wyjście W do którego podłączony jest obrotomierz. Jedynym rozwiązaniem w tym wypadku jest dolutowanie przewodu pod jedno z wyjść uzwojeń (przed mostkiem lub diodami prostowniczymi) i do tego podłączyć obrotomierz. A jak tam regulator...
Padnięty akumulator, przepalony bezpiecznik główny. Zapłon CDI nie potrzebuje niczego do odpalenia (na kopstarter). Regulator napięcia potrzebujesz odpowiedni, bo w tych modelach były światła z akumulatora. Regulator napięcia w nich wyglądał prawie jak zwykły regulator napięcia od skutera, tyle że ten od skutera nie będzie pasował (bo jest przeznaczony...
Sądzę ze problem po stronie regulatora. Może brakuje jakiegoś sygnału z niego albo wytwarza niewłaściwe napięcie. Czasem z alternatora pobierany jest sygnał dla obrotomierza. Obrotomierz coś wskazuje jak krecisz rozrusznikiem?
Mam Voyagera 94 2,5 td i nie ładuje jest za małe napięcie i nie działa obrotomierz. Czy to może być czujnik położenia wału? Czy regulator napięcia? Proszę o pomoc a może ktoś ma schematy do elektryki Voyagera 2,5 td 94r.
Wygląda jednak na to, że nie było ładowania akumulatora. Jazda odbywała się "na akumulatorze". Napięcie spadało do granicy poprawnego działania obrotomierza i następnie układu zapłonowego. Proponuję sprawdzić regulator napięcia alternatora (w szczególności długość szczotek).
Tu masz schemat tego alternatora a napięcie zaznaczone jest przy włączonym zapłonie nie pracującym silniku i sprawnym regulatorze napięcia. http://obrazki.elektroda.net/66_12335095...
Problem rozwiązany, wymieniłem mostek prostowniczy na nowy i napięcie, które zasila obrotomierz wskoczyło z powrotem na 12v ;) Dziękuje wszystkim za zainteresowanie się tematem
Z jakiegoś powodu zanikło zasilanie na cewkę. Musisz sprawdzić instalacje elektryczną. szczególności przewody: biało-czarny, (regulator-wyłącznik zapłonu- moduł zapłonu) czarny, przy regulatorze napięcia żółty, układ zapłonowy- cewka - obrotomierz kostkę oraz przewód od alternatora, złącze przy regulatorze (3x żółte) Niestety motorek ma swoje lata....
A ma Pan jakiś link do takiego obrotomierza ?
Widzicie ten mały schemacik w górnym prawym rogu schemata powyżej????? To jest regulator napięcia do całego układu, jeśli sie założy bez tego to sie sfajczy cały układ A żeby działał ten regulator to trzeba mieć na instalacji przynajmniej te 8V pozdro
Witam. Mam następujący problem. Podczas jazdy w ulewie spaliło mi alternator i znikło ładowanie i przestał pokazywać obrotomierz i prędkościomierz. Alternator oraz regulator napięcia został wymieniony. Ale obrotomierza i prędkościomierza nie wskazuje nadal. Alternator oczywiście ładuje. Co to może być i gdzie szukać usterki?
Witam, mam bardzo nietypowy problem. Mam włoskiego microcara z silnikiem diesla, w którym niestety nie ma alternatora, a za to prądnica. Czy jest jakaś możliwość żeby podłączyć do niej obrotomierz? Wychodzą od niej 2 żółte kabelki i dalej idą do regulatora napięcia. Z góry dziękuję za pomoc.
Tak jest tam taki niebieski kabel a mógłbyś zapodać mi schemat podłączenia tego obrotomierza i schemat oraz wykaz elementów potrzebnych do wykonania tego układu dopasowującego? widzę że jesteś obeznany w tych sprawach więc spytam jeszcze o jedno, a mianowicie gdy naładuję akumulator wszystko jest dobrze ale gdy przejadę około 70km to gdy włączę kierunkowskaz...
Witam, Najprostszym sposobem będzie zastosowanie tego prostego układu zasilania. Podłączasz się bezpośrednio pod prądnice. http://obrazki.elektroda.net/75_12319485... Też kiedyś miałem taką maszynke :) ,ale sprzedałem za długotrwałą namową.Akumulator służy tam tylko do zasilania świateł postojowych,kierunkowskazów,stopu i klaksonu.Są tam trzy cewki:jedna...
F- wirnik L- kontrolka IG- zasilanie po zapłonie P- obrotomierz S- zasilanie kontrolne akumulatora / accusensor/ E- masa
"Nie trybi" gdyż nie ma zasilania , gdzie również jest zasilanie po 15 (stacyjce-kluczyku) na kontrolkę ładowania i dalej na regulator napięcia na alternatorze.
Witam! Czy możesz napisac jakie są te pozostałe kontrolki które zapalają się? Obrotomierz jest połączony z alternatorem z końcówką W z której przewód idzie na końcówkę 1 na cewce zapłonowej i stąd są zbierane impulsy na obrotomierz. Sprawdź połączenia w alternatorze! Ja mam Audi 100 i kiedyś podskakiwała mi strzałka obrotomierza i okazało się że to...
Sprawdź regulator napięcia ładowania
Pewnie Sense psuje stabilizacje. Jak się kontrolka zachowuje i obrotomierz?
Alternator Magnetii lub Denso, trzy kable b+, czyli prąd stały, d+ czyli kontrolka oraz W czyli obroty. Łatwo pomylić dwa ostatnie. Uszkodzony alternator nie pokazuje obrotów. Ważne, aby był orginalny regulator napięcia!!
Witam. Mam ten sam problem co Ty. Też mam Chryslera 2.5 TD 93r. w którym nie mam ładowania i nie działa obrotomierz. Wymieniłem już regulator napięcia, który znajduje się z lewej strony, w rurze dolotowej powietrza, ale nadal nie ładuje i nie chodzi obrotomierz. Alternator jest w 100% sprawny. I nie wiem o co biega.
Obroty bierze z alternatora sprawdź pasek i regulator
Pamiętam że sygnał do obrotomierza w Mercurych,był na szarym przewodzie. Wychodził on z regulatora napięcia i szedł do złącza wychodzącego na zewnątrz. Nie każdy zegar chce współpracować z tymi silnikami.
Witam. Na 99% masz uszkodzony regulator napięcia. Pozdrawiam Janek.
Szczotki lub regulator napięcia w alternatorze do wymiany.
udało się golfik śmiga. przyczyną były wytarte szczotki na regulatorze napięcia.
Regulator napięcia poszedł + diody prostownicze + przekaźnik
Znajomy miał podobnie ale w a8, po zapalanie obrotomierz działał tylko kilka sekund.. wszystko zaczynało sie dymić a ładowanie miał na poziomie 18V. Wymienił regulator napięcia ale to nic nie dało.. winowajcą były diody w alternatorze.
Witam. Nie wiem czy dobrze się doczytałem z internetów, że ten regulator jest do alternatora, tak? Jeśli tak to wyprowadzenie "W" służy podłączenia obrotomierza. Na wyjściu tym jest jakaś częstotliwość proporcjonalna do obrotów silnika odczytanych z prądu zmiennego "przychodzącego" z alternatora.
Witam. Problem zaczął się od tego że lekko zaczęła się żarzyć kontrolka ładowania (mocniej świeciła wraz z większymi obrotami) w tym samym mniej więcej czasie zaczął szaleć obrotomierz (skakał przerywał itp). Elektryk wymienił regulator napięcia i szczotki. Niestety po tej wymianie obrotomierz nie działa wcale a na maksymalnych obrotach zapala się kontrolka...
Jawa 250 ma prądnice prądu stałego z regulatorem napięcia wiec w czym problem ? Napięcie powinno wynosić ok 7,2V Pozatym taki obrotomierz to nie urządzenie laboratoryjne więc od błedow we wskazaniach sie nie ustrzeżesz.
mowisz ze wszytko siada po przekroczeniu 2 tyś wszystko pada . wariuje obrotomierz . hm to wygląda na moduł zapłonowy . podjedz na jakiś szrot i poproś zeby ci inny na chwile założyli albo poprostu kup (używane po 10 zł ) chodza . Podłącz i sprawdz , posprawdzaj w jakiej odległości jest cewka i magnesik w aparacie zapłonowym. Tak mozesz jeszcze sprawdzić...
Witam. Odświerzę temat, żeby nie tworzyć nowego. W moim T4 przestał działać obrotomierz i prędkościomierz , a na pulpicie świeci się lampka akumulatora. Po sprawdzeniu okazuje się, że przy wyłączonym silniku aku ma równe 12V, a po odpaleniu silnika 13,8V. Z tego wynika, że alternator i regulator napięcia powinien być ok, więc skąd ta lampka akumulatora...
Raczej marne szanse, a odpadający magnes może wiele spie***lić chcesz go przyczepić do zamachu? nie polecam-trzeba by było dorabiać mocowania na skrzyni i jakoś do tego przerabiać koło zamachowe, już prościej by go było umieścić na kole pasowym/// tam raczej nie ma magnesu, czujnik działa na tej zasadzie, że dochodzi do niego napięcie, a wycięcie w...
Przepraszam że wcinam się w temat, nie znam w ogóle schematu owego motoru ale sądząc po twojej wypowiedzi że gdy podłączasz prosto pod impulsator obrotomierz pokazuje wolne obroty na 5k... spróbuj podłączyć go gdzieś za regulatorami napięcia o ile są. Ewentualnie trzeba by próbować łapać sygnał z obu kabli do świec jednocześnie.. ale jak? edit: spróbuj...
B+ to wyjście prądowe, W wyjście z jednej cewki służy do sterowania obrotomierzem w dieslu ,D+ wyjście zasilania regulatora napięcia i kontrolkę ładowania, DF wejście napięcia z regulatora na szczotki
Witam. Mam dziwny kłopot w moim Passacie B5 AHU 1,9TDI. Sprawa wygląda tak: - zauważyłem iż kiedy uruchamiam cokolwiek w aucie z elektryki czy to szyby czy nawiew czy radio to można odczuć spadek napięcia w aucie. Objawia się to chociażby przygasającym oświetleniem kabiny auta jak i przygasaniem samych zewnętrznych świateł samochodu. - kiedy np. otwieram...
pali mi bespieczniki od kierunków. Raz działają a raz nie swiatła mijania. Obrotomierz skacze, przygasa podswietlenie tablicy. Czy moze to być spowodowane niesprawnym regulatorem napięcia???? Prosze o pomoc
Dźwięk jakiś słychać jak mruga kontrolka? Wskazówka obrotomierza pracuje normalnie, czy czasami spada do 0. Proponuję sprawdzić ładowanie - regulator napięcia.
Mój Diesel wogóle nie ma obrotomierza(także ford 1.8) i aby go podłaczyć muszę wpiąć się przed regulator i prostownik w alternatorze ,czy tak? Ale mam pytanko najważniejsze:w tym przypadku obrotomierz mierzy wartość napięcia czy jego częstotliwość ? Chciałbym po prostu zastosowac prosty miernik tablicowy,wyskalować go ,(zamienić V czy Hz na obroty)...
W- obrotomierz 15 - plus po zaplonie 30- plus staly L/D+ - kontrolka DFM - sygnal ECU
Witam, ostatnio miałem problem z ładowaniem. Kontrolka migała aż w końcu zaczęła cały czas świecić... Na początku założyłem nowy regulator napięcia. Nic nie pomogło, rozebrałem alternator szczotki i pierścienie ślizgowe ok, okazało się że jedna dioda nie przewodziła wogóle prądu ani w jedną ani w drugą stronę. Kupiłem cały mostek prostowniczy o skody...
Myślę, że masz cosik nie tak albo z regulatorem napięcia, albo z alternatorem. Na dłuzej to właśnie te elementy bym prześwietlił. pzdr
oryginalny jest specyficzny A co specyficznego jest w tym regulatorze? To że jest jednofazowy? Pewnie to prostownik sterowany. A ilośc kabli regulatora o niczym nie świadczy. Może być wejście "sense" i juz będzie robiło z piąty kabel a można użyć reg z czterema kablami. Chyba że piąty jest informacją np. dla układu zapłonowego lub obrotomierza (?)...
Alternator wymieniłem na sprawny z drugiego samochodu, kontrolka bez zmian, takie cos ... Czy ten system byłby na tyle sprytny ze w momencie duzego poboru pradu np uszkodzony akumulator zapala kontrolke. Z tym ze silnik odpala normalnie. Najbardziej mnie ciekawi czemu kontrolka gasnie po wyjeciu wtyczki z alternatora, ładowanie na jałowych na poziomie...
Witam. Chciałem zamienić regulator mechaniczny na elektroniczny . Regulator podłączyłem w następujący sposób : IG - zasilanie od stacyjki F- szczotka dodatnia wirnika S- pomiar kontrolny napięcia akumulatora L- uzwojenie wzbudzające E- masa P- obrotomierz Regulator po tym podłączeniu nie pracuje , kontrolka się nie pali .... Co może być powodem braku...
Witam. Spaliło cewkę przekaźnika lampki ładowania to było główną przyczyną. Ponadto po 3 wizytach u mechanika wymienil mi właściwie cały alternator tj. szczotki, regulator napięcia na końcu facet nie widział co jest grane i dał inny alternator koszt 250,00 PLN. Po wstawieniu operacji obrotomierz zaczął chodzić, ładowania kontrolka ładowania nadal się...
Witam! Koledzy mam problem z nissanem sunny n14 jest to 2.0d '94r. I parę miesięcy temu gdy przekroczyłem 85km/h poszło jakieś zwarcie nie wiem gdzie ale popaliło mi el. szyby, moduł świec żarowych, obrotomierz oraz wycieraczki i spryskiwacze, oraz po tym zwarciu pali mi regulator napięcia mniej więcej co jakieś 3 miesiące. Gdyby ktoś mógł pomóc to...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Uszkadza sie prostownik,regulator napięcia,i jak jestes urodzony pod nieszczęśliwą gwiazdą wirnik
Nie posiadam typowego alternatora przy tym silniku. Ładowanie akumulatora odbywa się tam w podobny sposób jak w motocyklu, qadzie. Na kole przy wentylatorze mam dwa uzwojenia i z nich wychodzą dwa kable idące na regulator napiecia. Te dwa kable to napięcie AC. Czy dobrze rozumiem, że sygnał można wziąść z jednego kabla AC przed regulatorem?
Ad1 Element mechaniczny żeby sie wszystko nie rozleciało :) Ad2 Nie. To wyjście W ,impulsy, zwykle do obrotomierza albo innych układów. D+ ma wyjście z tych małych diod, jest obok "oczka" plusowego
rozrusznik rozebrałem wyczyściłem papierem ściernym komutator tam gdzie szczotki dotykają wszystkie zanieczyszczenia usunięte z rowków tulejki jak nowe luz jest bardzo mały nasmarowałem je i nic poprawy nie widać. Alternator mam od jakiegoś samochodu regulator jest pod obrotomierzem wymieniłem dzisiaj ten regulator na nowy i napięcie wyniosło 18 v po...
Cześć, Gilera Runner 50 99'. Nie mam ładowania na akumulatorze, wymieniłem też regulator, ale napięcia nadal brak. Akumulator też wymieniłem bo nadawał się na złom. Patrzyłem na schemat i wszystkie piny są podłączone jak na schemacie. Mierzyłem napięcie jak i wszystko się zgadza od 26-30V AC lub więcej bo nie mam obrotomierza na wolnych około 14V AC...
To napięcie pokazuje obrotomierz który ma taką funkcję. Właśnie wymieniłem na nowy regulator i to samo się dzieje. Przy gazowaniu wachania do ponad 17v. Co może być nie tak ? Obrotomierz sprawdzony w inny moto i pokazuje poprawnie, u mnie jest jakiś problem.
Ja zaproponowałbym takie rozwiązania dwa: (ale niech specjaliści to zweryfikują) Modernizacje tylko przy energobloku. Pinout na podstawie EVS 15/12 1. ręczne. Przewód od lodówki (X3 pin 1) przełącznikiem do wejścia akumulatora II (X3 pin 11 lub 12) to teoretycznie powinno zapewnić prace lodówki podczas postoju z akumulatora II ( w moim przypadku ten...
Witam odświeżam temat, ponieważ w moim mercedesie 250 TD z 1991 padł regulator napięcia w alternatorze (dawał 17V). Po naprawie alternatora oczywiście świeci ABS oraz nie działa obrotomierz - zamierzam nabyć "srebrny przekaźnik), ale dodatkowo nie działa centralny zamek oraz regulacja ogrzewania. Pomożecie?
Z tego co pamiętam w dieslach to sygnał idzie z alternatora zielony przewód bez pośrednio pod cewkę. Jakie masz napięcia ładownia? Wtyczki czyste przy alternatorze lubią zielenieć albo diody na mostku albo regulator poszedł.
Witam Mam problem z licznikiem w astrze F 1.7TD z roku 1995 miaanowicie padł regulator napięcia i ładowało ok 20V,i problem jest z licznikiem bo po tym nic w nim nie działa,nie działa obrotomierz,wskazniki,kontrolki,podświet... deski,po przekęceniu kluczyka świeci tylko ładowanie i olej,bezpieczniki sprawdzone,może któryś przekaznik??prosze o rozpiske...
Regulator napięcia ze szczotkami do sprawdzenia lub wymiany. Były wersje silnika o mocy 480KM, które miały czujnik obrotów wału w szczególnym miejscu.
Witam I chciałbym sprawdzić koledze alternator od forda mondeo 1.8td ale nie wiem jakie ma wyprowadzenia. Śruba 6mm -zacisk + Bat. mała kostka -jedna wsuwka -prawdopodobnie wyjście W obrotomierza duża kostka na cztery wyjścia na regulatorze napięcia i tu mam problem alternator taki jak na tej aukcji w allegro. http://moto.allegro.pl/item146550452_alt...
witam ponownie, naprawiłem nadpaloną ścieżkę, podłączyłem licznik na stole i prędkościomierz drży. Czyli to wina licznika. Tak jak wspomniałem wcześniej zimne luty odgrzewałem, tzw. regulator napięcia sprawdzony i jest ok. na co jeszcze zwrócić uwagę?
Najprawdopodobniej warystor K14 - stosowany chyba we wszystkich licznikach elektronicznych. Jego uszkodzenie nie nastąpiło bez przyczyny - został podłączony na chwilę odwrotnie akumulator, albo uszkodził się regulator napięcia i poszło wysokie napięcie ładowania. Jeśli licznik nie działa, to nie zakończy to się na wlutowaniu warystora.
Witam, Mam podobny problem do kolegi wyżej, przepalił mi się ten sam opornik z powodu wadliwego regulatora napięcia. Regulator wymieniony jednak muszę wymienić też ten opornik. Mam zdjęcie tego opornika jednak nie mam pojęcia jaki powinienem kupić, a takiego samego nigdzie nie mogę znaleźć. Dlatego prosiłbym o identyfikacje i pomoc :)
Schemat na forum. Masz go też na regulatorze. Wystarczy podać + na regulator i musi ładować. Odłącz cewki od regulatora. Kostkę masz nad filtrem oleju. I wtedy zmierz napięcie. Jak masz podłączone wszystkie kable to musi działać. Jak nie działa to regulator uszkodzony. Czarny to kl 15. Jeden wolny niebieski chyba. Może być wolny. Idzie do obrotomierza....
Trzeba sprawdzic czy nie ma przerwy w masie (Czarny gruby przewód 31) następnie czy do żóltego grubego dochodzi + jest on połączony przez złącze c55 do + rozrusznika a następnie bezposrednio do akumulatora. Czyli najptosciej między grubym czarnym a grubym żółtym ma byc 24v jezeli nie jest to spełnione to znaczy ze problem lezy w alternatorze (np szczotki,...
Mam problem nie wiem gdzie jest zamontowany w aucie komputer mam chryslera voyagera 93 rok 2.5 td | Ne mogę znaleść komputera i nie wiem także gdzie szukac regulatora napięcia podobno jest razem z komputerem czy to prawda?? jeszcze jedno nie działa mi obrotomierz czy to też może być wina komputera ? Czy impulsator jest zamontowany także w komputerze...
Witam zwracam się z pewnym problemem do szanownych kolegów mianowicie sprawa dotyczy Rovera 75 z 2000 roku z silnikiem 2.0 CDT 116 KONNYM objawy są następujące auto po pełnym rozgrzaniu się nie równo pracuje występuje lekkie trzęsienie najbardziej wyczuwalnie przy dojeżdżaniu do świateł i postoju czy na luzie czy na biegu bez znaczenia wtedy zauważalne...
Nic bardziej mylnego - obrotomierz jest podstawowym miernikiem na łodzi. Pomysł by szukać wśród regulatorów napięć przeznaczonych dla skuterów jest jak najbardziej celny bo i moc podobna i napięcie pasuje. Już zamówiłem taki i dam znać o wynikach.
Z tylu licznika powinien być regulator napięcia. Taki maly, czarny z trzema nóżkami. Na wyjściu jednej z nóżek powinno być napięcie 10V (mierzone względem masy). Wymien to - powinno pomóc.
Ja miałem coś podobnego z przygasaniem świateł wszystkich jakie tylko są. Podczas jazdy czy przegazowania wzystko przygasało. Działo się to zupełnie "ni stąd ni z owąd". Coś wpadło pomiędzy szczotkę i ślizgacz(czy jak to się nazywa :|) i porysowało jedno i drugie. Pomógł papier ścierny "500" i polerowanie filcem ślizgacza, wymiana szczotek i na wszelki...
Witam,mam pytanie..jakie napięcia powinny być na złączach L i +po stacyjce bo u mnie na plusie jest 12,8V a na L przy odłączonej wtyczce 1,36 a przy podpiętej 0,6V.czy to wina regulatora napięcia,muszę dodać że nie swieci mi kontrolka ładowania wogóle i nie chodzi obrotomierz.pomóżcie jak możecie.
Elektryka w poldusiu wariuje. Mam atu plus GSI rok99, po zaświeceniu check engine chyba siadło ładowanie. Przy naciskaniu hamulca spada obrotomierz, temperatura idzie do góry. Wczoraj wymieniłem regulator napięcia i tu znowu jak się przełączy na gaz gaśnie oświetlenie kabiny, przestał działać wentylator chłodnicy. Gdy nacisnę hamulec to lewy migacz...
Kolego twój przebieg z D+ wygląda jak W do sterowania obrotomierza podmień regulator. To jest Ford więc gdzie mierzyłeś D+. Pomiar dokonałem na wejściu szczotek + i teraz mnie olśniło :idea: przecież regulator napięcia w taki sposób dozuje moc, zwiększając napięcie na B+ No dobra to gdzie zmierzyć D+? czy jest to wykonalne przy regulatorze muli-funkcyjnym?
Ten motor nie ma czujnika rpm na wale. ponieważ to diesel musisz pokombinować. Możesz założyć swój czujnik na wał ,lub potraktować zmienne napięcie z alternatora przed regulatorem (szczyt gwiazdy mostka ) jako dostawcę sygnału.... Pozdrowienia
Witam. Regenerowałem alternator Valeo 120A 038903023S ( miał wytarty dość mocno komutator - ale działał bez zarzutu). Wymieniłem łożyska, komutator, szczotki w regulatorze. Po założeniu w samochodzie jest problem :) Powyżej 4tys obrotów zapala się kontrolka ładowania i napięcie wzrasta liniowo wraz z obrotami do 16V. Do 4tys napięcie ładowania jest...
Co jakiś czas w VW Golf 3 muszę doładowywać akumulator (74Ah)prostownikiem. Gdy uruchamiam samochód świeci kontrolka akumulatora i obrotomierz ani drgnie. Silnik pracuje natomiast by wzbudzić alternator i obrotomierz potrzeba solidnie przygazować. Wówczas pojawia się napięcie na akumulatorze 13,9V, a jak włączę światła 13,8. Czy to wina regulatora napięcia?...
Pomogła wymiana regulatora napięcia w alternatorze :)już światła nie migają , ale dalej auto na wolnych obrotach wpada w jakieś wibracje i tak jakby źle chodził. Obrotomierz stoi w miejscu,nie faluje. I obroty wolno spadają od 1000obr do 700obr.
Witam poszukuję pomocy w podłączeniu obrotomierza do silnika Mercury 30 EFI 4 storke . 3 cyl 4 takt na wtrysku 2009 silnik ma dołożone ładowanie i regulator napięcia . Nie mogę znaleźć żadnego schematu jedynie do starszych modeli ale tam inaczej wszystko.. Silnik na rumplu więc brak manetki do wyprowadzenia. Brak szarego kabla sygnałowego . Po podłączeniu...
Brat miał podobnie też w Golfie 3 1.6. - obrotomierz wariował, silnik gasł kiedy chciał. zapalały się kontrolki i włączał Piszczyk od oleju. Okazało się że przyczyna były tego dwie przyczyny: Za gaśniecie silnika to był odpowiedzialny zaśniedziały styk bezpiecznika (tak jakby coś akurat w tym miejscu kapało z podszybia/szyby). Odłączało pompę paliwa....
To wolne wyjście służy do podpięcia obrotomierza (specjalnego do diesli). A jeśli nie masz ładowania, to najlepiej zacząć sprawdzanie od regulatora napięcia. W tym rozwiązaniu jest on zblokowany ze szczotkotrzymaczem i wymienia się od razu komplet. Po prostu odkręcasz boczne śrubki na tym białym plastiku, wyciągasz szczotkotrzymacz i patrzysz, czy ci...
no więc tak : znalazłem schemat z tego wynalazku : ) ii jednak pomyliłem się bo jeden kabelek wychodzący z prądnicy leci do trzech miejsc ( regulator, obrotomierz, światła), co do silnika to jest silnik suzuki fx 125 ale występował też w innych modelach i niestety z inną prądnicą.
W takim wypadku zsumowane napięcie nigdy nie spadnie do zera przez co tyrystor się nie wyłączy. Wystarczy, aby w "dołkach" sinusoidy napięcie zasilające (czarne - patrz rysunek) schodziło poniżej SEM akumulatora (czerwone). http://obrazki.elektroda.pl/9655564100_1... md-dario , istotny jest tutaj stosunek impedancji wewnętrznej prądnicy...
Tak wygląda regulator zamontowany w tym alternatorze: http://obrazki.elektroda.net/50_12738249... B - B+ A - kontrolka ładowania W - wolny (obrotomierz?) M - masa (jeden na stałe, drugi po dokręceniu śrubą regulacyjną) Nowy, który kupiłem ma takie same wyjścia, choć jest innej budowy.
P (zazwyczaj oznaczane jako W) jest wyjściem na obrotomierz, niekiedy ten sygnał idzie też do tachografu. Teoretycznie, praktycznie i od kiedy pamiętam nie podłączenie pinu obrotomierza nie miało żadnego wpływu na pracę regulatora. Skoro piszesz, że regulatory mają inna liczbę pinów to błędne jest stwierdzenie, że alternatory są identyczne. Stosowanie...
obrotomierz regulator regulator obrotomierz regulator napięcia piaggio
switch audio opalarka grzeje sygnał syrena
przyrządy pomiarowe instrukcje obsługi głowica omega
Podłączenie AVR inwerterowego do agregatu 3-fazowego Piny AVR w inwerterach: funkcje i zastosowania