Za wyrównanie napięcia alternatora odpowiedzialny jest regulator napięcia. Gdy ten jest wadliwy, występują skoki napięcia powodujące między innymi częste przepalanie żarówek w pojeździe. Wymień regulator napięcia alternatora.
Takiego regulatora nie dostaniesz (tej firmy).Można założyć Valeo lub jakąś inną podróbkę. Jakiej firmy masz alternator?
Na alternatorze. Zmierz miernikiem napięcie w instalacji na akumulatorze i na alternatorze.
Jeśli pasuje i maja alternatory taką samą moc tyle samo Amperów to można
Witam. Problem z Megane 2 1 .6 benzyna, przestał lądować. Po odkręceniu regulatora napięcia okazało się, że szczotki są zjechane i stopiony szczotkotrzymacz. Meganka posiada alternator 110A i pytanie czy mogę zastąpić regulator napięcia z tego alternatora na identyczny regulator z Renault Trafic tylko, że ten alternator ma 123A ?
DFM wysyła regulator napięcia, wygląda że mu coś dolega. Może jedna z diod wzbudzenia. Ja zmieniłbym regulator.
nie znam sie bardzo na duzych mobilach, ale regulator moze sie zepsuc to raz, a dwa najczesciej zamontowany jest w alternatorze pozdrawiam
Alternator w Renault Scenic II, 2005 r, silnik benzyna 1.6 16V (bodajże symbol K4M). Alternator Valeo 110 amper. Być może coś jeszcze ktoś rozpozna z tego lichego zdjęcia tabliczki znamionowej. https://obrazki.elektroda.pl/9779274200_... Zachodzi konieczność wymiany w tym alternatorze szczotek/regulatora napięcia. Czas na pytanie: Czy...
Miałem dokładnie ten sam problem! Regulator napięcia to już szmelc.Jeżeli chcesz mieć spokój z odpalaniem auta to musisz zainwestować w nowy regulator!
Po odpięciu wtyczki od alternatora powinien ładować ok 14v awaryjnie tj kontrolka ładowania się świeci a napięcie jest prawidłowe. Jeśli tak nie jest szukaj problemu np. z napinaczem paska, kołem pasowym wału lub sprzęgłem alternatora. Warto sprawdzić masę na silnik, czy główny prąd po bezpieczniku na akumulatorze. Alternator sterowany LIN więc regulator...
Alternator ten posiada regulator zasilany napięciem po zapłonie więc jest uszkodzony i podaje napięcie na instalacje pomimo wyłączenia stacyjki.P
Chodzi bardziej o stabilizację napięcia. Oczywiście duże kondensatory masz? Są 250A typu zwykłego tzn nie wodne. Musiałbyś poszukać po zdjęciach i tabeli wymiarów , skorzystaj z ... https://as-pl.com/pl/c/alternatory#/65:s... coś tam wiadomo trzeba przerobić ;) tzn mocowanie plus analogowy regulator napięcia i ew....
OK to niech stwierdzi co jest przyczyną spalenia regulatora lub kup cały alternator z używki.
coś nie tak z regulatorem napięcia
Jeżeli masz skoki napięcia to nawala regulator w alternatorze
Zmierz napięcie bezpośrednio na samym alternatorze bo dziwnie to wygląda.
L - to wyjście na lampkę, + to zasilanie wzbudzenia po zapłonie. Powinien być zamontowany właściwy regulator - osobiście polecam orginalny Valeo który kosztuje około 75zł. A i warto sprawdzic jak wygląda pierścień na wirniku, jeśli ma głębokie wyżłobienie po szczotkach polecam zregenerować cały alternator - koszt około 300-400zł. Dodano po 2 I przypomniałem...
też tak własnie myślę. Najbardziej zastanawiałem się nad problemem z regulatorem napięcia
Szajsowaty alternator, słabe połączenia, regulator napięcia.
Witam. Mam pytanie i prosze o szybką odpowiedź: czy w Renault 19 RN 1.4 z 1994r. mozna wymienić regulator napięcia BEZ demontażu alternatora? Moze ma ktos fotki co i jak odkręcić?? Pozdrawiam.
Witam. Mam problem z podłączeniem starego typu alternatora w silniku renault 5. Opis alternatora to S.E.V Marchal B14/50. Konkretnie jest problem z podłączeniem regulatora napięcia- brakuje mi jakby jednego wyprowadzenia od uzwojenia wzbudzenia. Są tylko wyprowadzenia 2x B+, 2x D- oraz wyprowadzenie od szczotek. Planowałem podłączyć regulator z alternatora...
Możliwe usterki: Uszkodzony przewód między alternatorem a "zegarami" , uszkodzenie w obrębie regulatora napięcia, uszkodzenie w obrębie wirnika alternatora.
Po wymianie FCIOM na razie spokojnie. Błędów brak. Regulator napięcia alternatora nie ruszany, ale sprawdzony. Alternator też. Jeszcze jest opcja modułu akumulatora. Nie zamykam tematu, bo wydaje się nie do końca rozwiązany.
Witam, Sprawdz diody prostownicze przez które podawane jest napiecie z alternatora na regulator.
hmmm.... alternator sprawny a ładowania nie ma i objawy taki jakby był nie sprawny coś tu nie tak. czy wymienili regulator napięcia?
Mój problem polega na tym że alternator kiepsko chodził aż w końcu nawet kontrolka ładowania nie startowała po przekręceniu stacyjki. więc przełożyłem wirnik i regulator napięcia z innego alternatora do renault ale z większą pojemnością silnika, różniły się tylko miejscami biegunów tam gdzie jeden ma plus drugi ma minus i sposobem mocowania. Moje pytanie...
Problem rozwiązany. Słaba masa na regulatorze napięcia. Temat zamykam.
szczotki regulatora napięcia :arrow: mogą nie łączyć bo są już krótkie lub sam regulator diody wzbudzenia :arrow: różnica potencjałów między punktem DF(wzbudzenie) a zaciskiem + aku lub diody prostownicze i tak musisz wydrzeć alternator z auta żeby sprawdzić dokładnie
Kontrolka świadczy o braku ładowania akumulatora, więc może to być ślizgający się pasek alternatora z powodu zużycia, uszkodzenia alternatora, uszkodzenie regulatora napięcia
Skoro kolega zidentyfokował bezpiecznik to można zrobić próbe z wyjętą kostką z alternatora. jeśli pobór spadnie będzie to wskazywało na regulator napięcia (jeśli w tym samochodzie jest zintegrowany z alternatorem).
Dziękuję za odpowiedzi. Regulator oryginalny zamówiłem. Chodziło mi o tymczasowe podłączenie innego, bo auto jest mi niezbędne. Pomysł na podłączenie innego regulatora po prostu wpadł mi do głowy i byłem ciekawy czy się da. Wydawało się to logiczne, że po drobnych modyfikacjach i kilku dodatkowych przewodach będę miał ładowanie tymczasowe. Kilku mądrych...
Jeśli uszkodził sie regulator napięcia to poco wymieniać cały alternator :!: Sam nowy regulator będzie kosztował 30-40zł.
Jesli masz parcie na 0,3V to załóż zewnętrzny regulator napięcia. A w jakim celu to robisz?
Albo wirnik w alternatorze, albo bezpiecznik przy klemię plus może nie łączyć. Musisz też mieć orginalny regulator Valeo - faktycznie ECU przez sygnał dfm może obniżyć napięcie ładowania.
Decybel, no co ty. Wpierw trzeba zobaczyć czy na styk + regulatora (ten cieńszy) idzie napięcie, w tym renalut alternator jest 6-cio diodowy. Później trzeba sprawdzić sam regulator.
Problem okazał się banalny, wymiana regulatora napięcia pomogła, ale nie do końca ponieważ po wymianie regulatora napięcia znów spadło ładowanie akumulatora i co ....?? popalone diody na alternatorze. Koszt regulatora napięcia-100zł Wymiana diod na alternatorze+robocizna-100zł Całkowity koszt z robocizną=200zł
Metodą prób i błędów udało się podłączyć prawidłowo alternator tak aby było ładowanie. Wszystko wychodziło prawdiłowo z pinów, wadliwy okazał się NOWY regulator napięcia. Po wymianie na inny alternator ładuje ok.
W rumuńskich wehikułach stosowany był regulator Ducellier 8314 lub Paris Rhone 57416 np. w Dacii i ARO, podaję Ci dane z instrukcji obsługi tych samochodów. Regulatory te stosowane były też w starszych samochodach Renault i Peugeot. Poszperaj może coś znajdziesz.
Renault laguna I alternator Bosch, ale co to ma do rzeczy?
Ok. Panowie to rozwinę temat. Wymieniłem sam regulator na oryginalny wg. numeru bo wyskakiwał mi błąd ładowania. Nic to nie zmieniło. Błąd wyskakiwał nadal. Poddałem się i oddałem samochód do ASO. Tam stwierdzili, że regulator założyłem dobry i alternator też dobrze działa więc muszę wymienić całą instalację. Znając system naprawy ASO nie zgodziłem...
A więc sprawdź ładowanie. Być może alternator do roboty, albo jakiś inny spadek w instalacji. Np. przez słabą jakość połączeń. Ok, sprawdzę. Myślałem też o regulatorze napięcia. A tak mniej więcej ile może kosztować wymiana/regeneracja alternatora albo wymiana samego regulatora?
Podeć do elektryka lub sam sprawdz regulator napięcia lub alternator podaje zaduży prą ale właśnie od tego jest regulator napięcia żeby nie puścić zbyt dużego napięcia do obwodu
Cześć Do wymiany masz regulator napięcia. Jak wpiszesz w gogle model auta i silnik to od x ci wyskoczy. Nie wiem jaki masz dostęp ale czasami da się to zrobić bez demontażu alternatora. Oczywiście odłączamy klemy + i - żeby zwarcia nie zrobić No i baterię na 12h pod prostownik Dodano po 3 Regulator napięcia jest z tyłu alternatora.do niego są przykręcone...
Na wtyczce do regulatora napięcia powinny być dwa plusy ,tzn na dwóch pinach . Jeden stały drugi po stacyjce .
Witam. Szukam informacji jaki prąd pobierają wspomniane odbiorniki w Espace. Jak włączę szybę napięcie spada z 14,2 V do 14 V. Po wyłączeniu szyby i włączeniu nadmuchu napięcie potrafi spaść do 11,5 V. Przy 800 obrotach silnika. Przy 1000 obrotów jest podobnie. Dostałem informacje od elektryka, że ten typ tak ma, bo wentylator żre prąd jak najęty. Szyba...
Potrzebuję informacji na temat charakterystyki ładowania alumulatora w samochodzie. Z powodu pewnych zakłóceń pracy silnika na biegu jałowym jednym z podejrzanych jest alternator z regulatorem. Podejrzewam go o nadmierne ładowanie na biegu jałowym silnika. Dzisiaj sprawdziłem napięcie na akumulatorze. Wynosi 14,75V w całym zakresie pracy silnika(powinno...
Dużo zależy od samego regulatora napięcia bo to on steruje kontrolką braku ładowania. W alternatorach wzbudzenie oraz regulacja napięcia jest realizowane na wirniku poprzez ślizgacze i szczotki z regulatora napięcia. Alternator ma 3 fazowe uzwojenie twornika oraz 3 fazowy mostek prostowniczy.
Pomiar napięcia będzie niezbyt wiarygodny- uzwojeń jest więcej a wystarczy że jedno ma zwarcie. Prostownik też jak będzie padnięta jedna strona a druga nie to nie zrobi zwarcia na akumulator (to normalny 3 fazowy prostownik ). Sprawdź miernikiem a uzwojenia oglądnij. Warto wziąć na hamownię- szlifierka kątowa z założonym kołem pasowym wielorowkowym,...
Witam. Poszukuje schematu podłączenia alternatora. Dokładnie gdzie jest podłączony drugi koniec przewodu od regulatora napięcia. Pozdrawiam.
Napisz jaki to typ alternatora,jakiej marki regulator zmieniłeś?
regulator napięcia na 100% Miałem taki przypadek że nastąpiło pęknięcie szczotki w szczotkotrzymaczu i nie było dobrego połaczenia z regulatora na pierścienie do pełnego wysterowania alternatora. Objawy bardzo podobne.
pojadę na diagnostykę komputera nic ci nie da uszkodzony regulator bo ponoć jest on sterowany przez komputer. ??? Ale skoro na próbę podpiął inny regulator i alternator na stanowisku prób zachowywał się normalnie do 14.4V. to wymień regulator
Witam . Fakt że kontrolka gaśnie ,to nie oznacza że jest ładowanie. Należy zrobić pomiar na alternatorze i akumulatorze,by wykluczyć złe połączenie wyjścia alternatora zacisk(B+) z akumulatorem .Należy również sprawdzić naciąg paska klinowego lub wielorowkowego.Gdy nadal nie będzie ładowania należy sprawdzić alternator ,gdyż może być uszkodzony.Sama...
Wymień regulator napięcia i będzie działać miałem taką samą sytuacje w astrze z 98 r i też mi nie ładowała a napięcie spadało teraz po wymianie regulatora na włączonym silniku pokazuje mi napięcie ok 13.8 v. :)
Alternator Valeo rodziny A13N,A14N ( z wentylatorem zewnętrzym) czy alternator w wentylatorem wewnętrznym? Strasznie tajemniczy jesteś co to za auto,a są różnice czy to citroen,czy renault,czy peugeot,czy coś VW,albo mercedes,a w nich siedzą takie alternatory. Np Renault ma doprowadzone do regulatora zewnętrzne napięcie odniesienia,do którego przyrównuje...
Zapewne siada Ci regulator napięcia. Zmierz napięcie bezpośrednio na alternatorze albo na akumulatorze. Jeśli nadal jest poniżej 14 V (przy naładowanym akumulatorze) to regulator do wymiany. Alternator jest na wierzchu (chyba że kompresor klimatyzacji przeszkadza), dojście do regulatora bez problemów. Nie trzeba nawet odkręcać alternatora, tylko wystarczy...
(at)roznicowka Alternatory się wzbudzają przy około 1000 rpm, i wtedy stawiają opór. 1. Ręką nie zakręcisz wału do takich obrotów Sporo też alternatorów nie trzeba wzbudzać, mogą nawet mieć "0"rpm. Tu gra rolę regulator napięcia, wiem że renault/ czy peugeot kiedyś tak miało, a wejścia były określane jako "15"i"L" i to te podłączenie plus po zapłonie...
Złe połączenie alternatora ze słupkami akumulatora. Szukaj problemów w przewodach łączących Alternator z akumulatorem i sprawdź czy jest prawidłowa masa na samym alternatorze. Druga możliwość, uszkodzenie wewnętrzne akumulatora.
Albo zastosować rgulator od alternatora np. starego Valeo 6 diodowego od Renault. Pozdrawiam.
Problem tkwi w braku ładowania.Znajomy sprawdził alternator i stwierdził że jest sprawny, czyli pozostaje regulator napięcia.Alternator ten pochodzi z Jeepa 2.1 TD(silnik podobno jest od renault).Posiadam sprawny regulator od poloneza który ma dwa wejścia i trzecie na masę.Czy istniała by możliwość podpięcia go zamiast tego fabrycznego? [url=http://img127.imageshack.us/img127/...
Witam Mam problem z ładowaniem , Renault clio alternator Valeo , podczas jazdy zapaliła sie kontrolka od braku ładowania . Alternator nie ładuje , rozebrałem go wymieniłem tylko szczotki (szczotkotrzymacz i regulator napięcia to jedna całość ) bo był czas już na nie ( 5 mm ) przetoczyłem komutator bo były rowki od szczotek . Wirnik ma rzejście , jak...
Witam,mam pytanie..jakie napięcia powinny być na złączach L i +po stacyjce bo u mnie na plusie jest 12,8V a na L przy odłączonej wtyczce 1,36 a przy podpiętej 0,6V.czy to wina regulatora napięcia,muszę dodać że nie swieci mi kontrolka ładowania wogóle i nie chodzi obrotomierz.pomóżcie jak możecie.
To, że spada napięcie wraz z rozgrzewającym się silnikiem, a właściwie alternatorem, to wygląda na normalne zjawisko w obecnych alternatorach z regulatorem napięcia w środku. U mnie w corolli napięcie spada z 14.3 do 13.9 V, w megance też to wygląda podobnie, ale spadek do 12.3V, to trochę za dużo. Przypuszczam, że powodem tego jest nadmierne grzanie...
Takie objawy daje alternator z regulatorem sterowanym po LIN — inteligentne ładowanie załącza się po upływie kilku sekund od uruchomienia silnika i to jest prawidłowe zachowanie. W zwykłym regulatorze napięcia nie ma tak długiego czasu soft-startu, ładowanie pojawia się z pełną wydajnością i stałym napięciem praktycznie od uruchomienia silnika. Problemy...
Witam. Mam taki problem z moim Clio. Otóż ostatnio podczas jazdy, zaczęły mi się po kolei zapalać kontrolki: abs, wspomaganie kierownicy, airbag potem zgasło radio a na samym końcu samochód. Doszedłem do wniosku że rozładowało aku i komputer po kolei wyłączał systemy. I tak też się stało aku był rozładowany do zera. I tu moje pytanie czy to problem...
Dzięki za podpowiedz rozumiem że na trzeci pin w regulatorze trzeba podać napięcie przez żarówkę i na piąty pin też trzeba podać napięcie żeby alternator zaczął ładować? Pozdrowienia
Na jednym ma być sygnał DFM (obciążenie), na 2-gim sygnał L (kontrolka), chyba że założony został regulator z łącznością BSS cyfrową.
Witam !!! Mam problem z alternatorem!! Dostałem alternator od kolegi - firmy Ducellier /podobno z auta Renault /. Mam problem z wyprowadzeniami i podłączeniem do Ursusa C-360. Alternator ma 2 wyprowadzenia śrubowe : B+ i D- oraz regulator napięcia wmontowany do alternatora, który ma wyprowadzenia: L , R+ . Jak podłączyć go do C-360 - bardzo proszę o...
A po co kontrolka ten typ akurat będzie ładował bez kontrolki po prostu regulator po wzbudzeniu alternatora podaje napięcie na styk kontrolki powodując jej zgaśnięcie.P
Witam, mam dobry alternator od Laguny i uszkodzony od Scenica, Laguna to 2 oddzielne kable + wzbudzenie i - kontrolka ładowania, Megane/Scenic - jeden fioletowy z żółtym paskiem, wg schematu są oddzielne, fizycznie jest 1 kabel. Pytanie czy wystarczy podpiąć tylko wzbudzenie, czy trzeba (by nie uszkodzić regulatora napięcia) szukać kabla od kontrolki...
Jak możesz dodaj jeszcze fotkę z naklejką, która jest na alternatorze, ale do tego typu alternatorów ciężko a jakąś tańszą podróbkę? A tak w ogóle to, dlaczego chcesz go wymienić?????????
Użyj EcuTweaker i zmień sobie parametr C_B_UbattManu_req w UPC z manual na auto (albo odwrotnie - nie pamiętam). Ładowanie wtedy stoi jak wryte na 14,3V niezależnie od czegokolwiek czyli można stosować normalne akumulatory. Grzebanie z regulatorem napięcia nic nie da, bo on jest sterowany przez UPC i tak na prawdę nie decyduje o napięciu. Jak odłączysz...
NA początek sprawdź połączenia elektryki od akumulatora zaczynając, włączeni ewentylatora to duży pobór prądu, może powodować spadki napięcia a rezultacie osłabienie iskry, głupienie elektryki. Sprwdź też jak się zachowuje napięcie na pokładzie w chwili włączenia wentylatora, może to problem regulatora w alternatorze. Pozdr.J.
sprawdź napięcie ładowania bez obciążenia oraz z obciążenie, (światła, dmuchawa, radio). Prawdopodobnie będzie regulator/szczotki/diody do wymiany..
Witam mam takie pytanko chciałbym ten alternator podłączyć do takiego ciągnika ESA być może ktoś już takie coś podłączał on jest z regulatorem napięcia są dwa wyjścia za szczotek i dwa na obudowie jest B- i B+ tylko nie wiem jak podłączyć te wtyki z szczotek mógłby mi ktoś rozrysować podłączenie tego alternatora bo sam akumulator długo nie wytrzyma...
sprawdź, czy jest napięcie wzbudzenia, jak nie to prawdopodobnie regulator nie żyje. Mało prawdopodobne by uszkodzxił się sam alternator...ew szczotki lub diody Pozdrawiam...
Witajcie Po wymianie regulatora napięcia (założony oryginalny) po około 2.000 km zapaliła się kontrolka ładowania, która o dziwo gaśnie powyżej 2 tys. obrotów. Gaśnie ale ładowania ciągle nie ma. Miał ktoś taki przypadek? Rozbierać alternator?
Mi wydaje się że po prostu poszedł regulator napięcia (to chyba najczęstsza przyczyna braku ładowania akumulatora w samochodzie). Można to sprawdzić w bardzo prosty sposób. Domniemam że jeśli wymieniłeś szczotki masz też jakiś multimetr itd? http://www.youtube.com/watch?v=KnLzL_7g6... Tu jest fajny filmik pokazujący jak sprawdzić regulator. Jeśli pod...
Witam, w moim samochodzie a dokładniej alternatorze ów wtyczka scaliła się (wtopiło w jedno w drugie) wtyczkę z regulatorem napięcia (został wymieniony na nowy ogólne alternator przeszedł kompletną regeneracje), czy któryś z użytkowników mógłby mnie nakierować gdzie dostanę taką wtyczkę. Bardzo dziękuje za pomoc.
Trzeba by zobaczyć jaka jest wydajnoś pradowa alternatora np 75 A policzyć zarówki mijania 2x50W,+ inne 4x5W+ szyba 245W = ok 26A poboru prądu. Czyli przy 75A jest jeszcze zapas. Chyba jednak cos jest z alternatorem... regulator, diody trzeba by posprawdzać ... . Obliczenie jest przybliżone. Sam zainteresowany powinien dodać moc tego co ma włączone.
Witam, mam problem z ładowaniem alternatora w Twingo II. Na wolnych obrotach jest po odpaleniu około 14,8V później stabilizuje się na 14,7. Alternator to Vaelo 8200654541C i jedyny dostępny regulator napięcia to AS ARE3094 z dopiskiem Valeo taki też kupiłem i wymieniłem, jednak napięcie pozostało bez zmian. Dodam, że po odłączeniu ujemnej klemy na chwilę...
Witam serdecznie. Wybaczcie proszę ale nie miałem czasu na testy z tym alternatorem. Zamontowałem obecnie alternator od renault clio z nowym regulatorem na którym kontrolka gaśnie jeszcze podczas kręcenia rozrusznikiem. Alternator tamten po wzbudzeniu daje napięcie 14,3-14-5V w zależności od obciążenia czyli w normie, bardzo szybko się wzbudza, nawet...
Witam, posiadam alternator od renault megane 2004r. Czy podlaczajac pod zacisk d+ na wylaczonym silniku zarowke - z drugiej strony podlaczona do akumulatora zacisku + powinna sie ona zaswiecic?? Alternator 9-cio diodowy. D+ to zacisk katod diód pomocniczych, podłączony tam jest zacisk regulatora napięcia - jego zasilanie i żarówka kontrolna ładowania,...
Witam koledzy otóż mam taki problem wykonałem samemu regeneracje alternatora dodam iż przed działał poprawnie ładowanie 14.3V prace wykonałem raczej dobrze wymieniłem komutator,szczotki wlutowałem w regulator napięcia nowe + łożyska nowe wyczyściłem wszystkie styki w alternatorze z szadzi itp. Jedynie czytałem iż komutator niezależnie jak podłączymy...
Prawdopodobnie jest problem z ładowaniem akumulatora. Przyczyn może być kilka: uszkodzony alternator lub luźny pasek napędu alternatora, uszkodzona masa z silnika na blachy samochodu, uszkodzony regulator napięcia, problem z przewodami z alternatora. Jeśli podłączony poraz pierwszy akumulatro dał rozruch pojazdu to podłączenie go było prawidłowe. Przyczyna...
Witam, W Renault Megane 1.6 benzyna z 98r.(przed liftingiem) resetuje się komputer. Czasami podczas jazdy, zaraz po odpaleniu, włączeniu świateł. Objawy bardzo różne, podskakujące zegary po przekręceniu kluczyka, po podświetleniu wyświetlacza od radia zauważyłem dziwnie falujące napięcie po zwiększeniu obrotów. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu resetuje...
A co z układem dolotu powietrza - przepływomierz Przepływomierz nie był podłączony. Dziś sprawdzałem kable, wtyczki itp itd. Okazało się, że regulator napięcia jest do wymiany. Czy może być on przyczyną, że nie mogłem zapalić? Tak jak pisałem w 1 poście bez całkowitego uzbrojenia palił na strzał, a gdy między innymi został założony pasek PK na alternator...
Żadne zwarcie nie pojawia się rytmicznie zwłaszcza z idealną częstotliwością. Racja. Po dokładnych obserwacjach muszę przyznać, że czasami te przygasania są różnej częstotliwości, a co do silnika to kręci dobrze (szczególnie, że to diesel). A gdzie szukać regulatora napięcia? Mam to auto od niedawna i jeszcze w nim nie grzebałem. Dzięki za podpowiedzi.
Witam, samochód został uruchomiony. Powtórnie wymieniono moduł upc, lecz chyba nie ustalono przyczyny. Poszukiwania podobnych przypadków w necie nie wykazują by moduły UPC byłyby wadliwe w SCENIC 3. Odebrałem stary moduł, także możliwa jest jego diagnoza. W samochodzie był regenerowany alternator, może przyczyną jest regulator napięcia. Czy może ktoś...
Sprawdzenie diod masz napisane , regulatora napięcia miernikiem nie sprawdzisz. Uzwojenie wirnika na przebicie do masy można miernikiem/omomierzem/ , uzwojenie stojana ten miernikiem , ale to są pomiary nie miarodajne. Optycznie pierścienie na wirniku - widać jak są wyrobione.
Witam serdecznie. Ja do swojej c330 po wymianie akumulatora i pradnicy zastosowałem alternator od VW Passata b3 który wygląda tak samo jak na zdjęciu tanym przez jednego z fotumowiczow. Alternatory te występowały w dwóch wersjach amperazowych tzn z zieloną tabliczką które miały 55amper oraz z czerwoną tabliczką na której pisało 90a. Ja 90amperowy od...
Przede wszystkim alternator wymontowac ... zdjac regulator napiecia (zintegrowany ze szczotkami) - sprawdzic stan szczotek - jesli juz za krotkie to pozostaje wymiana calosci - koszt ok. 70 pln. Celowo nie pisze o wymianie samych szczotek chociaz jest to mozliwe (mozna wrzucic szczotki z malucha i odpowiednio je doszlifowac na wymiar). Jesli szczotki...
Tak czy siak ta ładowarka ładuje i dla laika jest wystarczająca. Odwróciłem akumulator i nie wydobyła się żadna kropla także chyba nie ma to wpływu na szczelność. Jeśli alternator byłby w złym stanie to czy lądowałby 14,5 na światłach? To nie raczej coś w stylu regulatora, sterownika..?
W samochodzie dodatkowo spaliła się kaseta sterująca poduszkami przy ciągniku oraz główna kaseta sterująca przy naczepie. Czyli ładowanie przekroczyło 36V i transile się uaktywniły. No tak a nie jest czasem tak, że alternator ładuje od około 24V czy 26V do 36V w maksie i więcej nie naładuje nawet jeżeli regulator napięcia padł w pierwszej kolejności...
Dziękuję za tak duże zainteresowanie :). Gdy samochód nie jest w ruchu opisywane objawy nie występują. Silniczek krokowy sprawdzę w wolnej chwili (czyli pewnie w piątek lub sobotę). Co do poboru tego prądu: coś jest upalone na plytce regulatora napięcia w alternatorze, mówił mi o tym kiedyś elektryk, który tam zaglądał. Waham się do dziś czy to robić,...
Witam brak ładowania w Lagunie 2001r 1,9 dci wymieniłem nowy regulator napięcia nadal brak ładowania mam pytanie czy napięcie na tym cienkim przewodzie co idzie do alternatora powinno być cały czas i jaka powinna być rezystancja na pierścieniach ślizgowych i czy faktycznie jeśli pierścienie będą zabrudzone to też może być przyczyną braku ładowania dodam...
Sprawdzałeś jakie napięcie spoczynkowe miał ten pierwszy akumulator? Może miał wewnętrzne zwarcie i alternatory próbowały go doładować co je przeciążało. Pierwszy akumulator miał z rana zazwyczaj 11,5 +-0,2 napięcia spoczynkowego. EDIT: Jestem właśnie po wymianie regulatora w pierwszym alternatorze. Ładowanie waha się między 14,0 (silnik nagrzany),...
Witam, wTwoim samochodzię najprawdopodobniej uszkodzone są łożyska. W momencie kiedy włączasz odbiorniki alternator musi dać więcej prądu. Jeżeli wirnik nie jest w osi ("wybite" łożyska) wtedy niedokładnie przylegaja szczotki do wirnika i nie można uzyskać mocy potrzebnej aby wyrównać zapotrzebowanie na prąd. Druga przyczyną spadku napięcia lub równoczesna...
Wpływa na to, że miałem nowy akumulator 77aH i po skończonej gwarancji szlag trafił akumulator. Odpowiedz serwisu - opad masy czynnej na skutek nieprawidłowego ładowania czy jakoś tak. Od tego czasu zamontowałem miernik napięcia i dopiero teraz widzę jak jest. Przy włączonych wszystkich odbiornikach + nawiew na 3/4 mocy napięcie spada nawet do 12V....
Witam Samochód jak w temacie kod silnika K4M-830. Ładowanie na wolnych obrotach powyżej 15V. Napięcie spada chwilowo do 13V i przygasają swiatła. Błąd w sterowniku UPC DF034-Typ alternatora. (Trzeba coś clipem programować??) Zmieniony został regulator napięcia. Niestety ten sam objaw. Podmieniony został alternator z takiego samego wozu, bez efektu....
regulator napięcia renault renault regulator napięcia renault regulator napięcia renault
excel ocena ogrzewanie podłogowe problemy czujnik obwodu mazda
moduł odkurzacza electrolux moduł odkurzacza electrolux
Epson SX130 nie wykrywa czarnego tuszu po drukowaniu OSCam a karty TNK Conax – czytniki, parowanie, Enigma2, CAID 0B00/0B01, konfiguracja