Najlepiej stanąć miernikiem na akumulatorze i mierzyć napięcie przy zwiększaniu obrotów. Będzie ono rosło do pewnego momentu a potem sie ustabilizuje. Jeżeli będzie rosło cały czas to masz uszkodzony regulator, ale byś zauważył bo akumulator by się grzał.
Nada się alternator np od malucha lub fiata 125p, od poloneza, wystarczy poszukać szukajką.
Jak działa regulator prądnicy w pojazdach? Omówienie mechanicznych i elektronicznych regulatorów napięcia, ich budowy i funkcji w stabilizacji napięcia wyjściowego.
Podłączenie alternatora zależy od tego czy alternator jest 6 czy 9 diodowy.Rownież regulator napięcia zależy od typu alternatora.W 9 diodowym alternatorze wstępne wzbudzenie następuje porzez przepływ prądu poprzez kontrolkę ładowania, natomiast w 6 diodowym jest wymuszane po załączeniu + zasilania na regulator napięcia.
Czyli albo pomyłka w podłączeniu regulatora, albo fabryczny bubel. :cry:
Załóż elektroniczny regulator. Zadbaj o odpowiednie połączenie elektryczne.
Mistrzu, spiąłeś dwa regulatory w szereg - po co? Do zacisku D+ powinna być podłączona tylko lampka, zapięta drugim końcem pod zacisk "15" stacyjki. Ten regulator RNA wyrzuć, jest niepotrzebny.
Posiadam taki regulator napięcia prądnicy prawdopodobnie do Ursusa C-360 lub C-330. Może ktoś określić typ tego regulatora. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Jeśli instalacja n ma minus na masie to załóż alternator samochodowy używany i po kłopotach z ładowaniem.
A jaki masz alternator? Z wbudowanym czy zewnętrznym regulatorem napięcia?
Tu masz podobny temat i schemat instalacji C4011: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... powodzenia...........
Tak ma wbudowany regulator napięcia.
Jak masz plus na karoserii to będziesz musiał zamienić i tyle. Pomijasz regulator napięcia bo alternator ma swój.
Kolego masz na 100% żle podpięty regulator napięcia.
Ależ lenistwo :cry: . Proszę, dziesiątki tego wszędzie https://obrazki.elektroda.pl/3789264200_... Kontrolka ładowania włączona pomiedzy zacisk 16 i (-) po zapłonie, bo o ile pamiętam, ten traktor ma + na masie.
Witam. Posiadam alternator A124N - 6 diodowy bez regulatora napięcia. Czy mogę go założyć do oryginalnego regulatora napięcia w Ursusie c330? Jeśli nie to jakie modele elektroniczne będą pasowały do tego alternatora?
Jest to regulator napięcia.
Witam. Sprawdź jeszcze czy prądnica dostaje napięcie wzbudzenia z P-18 regulatora napięcia.
No właśnie.Jaki miałeś zamontowany poprzedni alternator?.Jeżeli był to Fiatowski ,to był o 6-cio diodowy , i kontrolka ładowania była przez przekaźnik.Przekaźnik kontrolki ładowania powinien być pod deską obok oryginalnego regulatora napięcia.
Sprawdź napięcie bezpośrednio na wyjściu alternatora, być może występuje spadki napięcia na przewodach. Bez znaczenia raczej bo te regulatory nie nadahą sie do instalacji z amperomierzem. A co ma amperomierz do regulatora napięcia?
Tu masz napisane jak podpinać [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... te alternatory tylko nie wiadomo jaki masz 6cio czy 9cio diodowy .
Jak robisz alternator to po co Ci regulator napięcia. Regulator napięcia wyrzucasz.
Regulator napięcia sprawdzałeś?
Ten gruby czerwony przewód pod + 12V pod śrubę rozrusznika gdzie jest przykręcany gruby przewód od akumukatora .Ten czarny przewód to zasilanie regulatora napięcia a poprzez regulator zasilanie wirnika alternatora i powinien być podłączony pod stacyjkę pod numer zacisku 15 lub 54.
Niema alternatorów bezszczotkowych poszukaj w regulatorze napięcia
regulator napięcia rc2/12e To regulator alternator i nie ma zastosowania z prądnicą.
Zicro63 - UKŁONY I PODZIĘKOWANIA za wrzucenie schematu. Lampy tego typu: http://sklep.wesem.pl/5/6649/lampy_roboc... Przekaźnik: http://www.markland.pl/przekaznik-12v30a... I teraz tak: Od przekaźnika do lamp ciągnę przewodem 2,5mm². Stały plus przewodem np 1 mm² do gniazda nr 30 w stacyjce Jaki musi...
Prawdopodobnie nie działało i dlatego był odłączony. To regulator prądnicy.
Alternator z osobnym regulatorem?.
Najlepiej będzie zdemontować regulator napięcia [stary] , wiązkę od regulatora do prądnicy usunąć , pozostałe końcówki po izolować . Pomiędzy [ nowy ] alternator a rozrusznik dołożyć nowy grubszy przewód i powinno być ok , oczywiście jeżeli to będzie alternator z regulatorem napięcia . Może wystąpić problem z kontrolką ładowania [ sposób podłączenia]...
Wytłumacz dokładnie swój pierwszy post jak to dokładnie i czym robiłeś. Regulator napięcia prądnicy sprawdzałeś?
Zmieniłem regulator napięcia teraz jest na alternatorze na poziomie 14.5V
Ręce opadają... JAKI miałeś alternator? JAKI TYP?? ILE DIOD?? JAKIE podłączenie szczotek?? Dlaczego nie kupiłeś WŁAŚCIWEGO dla tego alternatora regulatora napięcia?
Z tego co pamiętam to jeden pin30 doprowadza napięcie do stacyjki a drugi służy do podpięcia regulatora napięcia. Nie pamiętam tylko czy przy wyjętym kluczyku na wejściu regulatora jest napięcie czy nie.
odłączyłem regulator zeby wymienić na nowy i pomieszały mi sie kable moze mi ktos napisze jak mają być
Tak na marginesie przed podłączeniem jakiegokolwiek alternatora do C330 trzeba najpierw sprawdzić czy nie jest to wersja z + na masie bo takowe też były. + z akumulatora powinien iść na górną śrubę rozrusznika. A tak w temacie moim zdaniem nie warto kombinować z jakimiś egzotycznymi alternatorami bo potem są kłopoty z częściami (wiadomo nic nie jest...
Witam, proponuję wygoglować sobie układ ładowania sześcio diodowy bo taki jest u ciebie najprawdopodobniej zamontowany. Prześledź schemat a dasz radę, ale przed dalszymi pomiarami wymień regulator napięcia szkoda jak piszesz akumulatorów. W sklepie powiedzą ci jaki masz układ zamontowany, sześcio czy dziewięcio diodowy, jak pokarzesz stary regulator.
Z alternatorem jest razem regulator napięcia w komplecie czy to jest jedna całość?
!5 ze styku stacyjki nr 15 kablem na styk nr 15 regulatora.67 z alternatora na styk 67 regulatora napięcia. B+ dorobić przewód o przekroju od 6 do 10 mm2 i podłączyć od zacisku B+ alternatora bezpośrednio na + 12V akumulatora pod górną śrubę rozrusznika do której jest przykręcony przewód akumulatorowy wychodzący z luku gdzie zabudowany jest akumulator....
Zadaniem samoczynnego wyłącznika prądu zwrotnego jest odłączenie prądnicy od akumulatora w sytuacji, gdy prądnica jest nieczynna (silnik wyłączony) lub napięcie na prądnicy jest niewystarczające do ładowania akumulatora. W obu tych sytuacjach akumulator zasilałby prądnicę, co kończy się jej spaleniem. Wyłącznik samoczynny znajduje się w regulatorze...
Witam mam taki problem chciałbym dokupić regulator napięcia do alternatora :A12M124/12/42M . Moje pytanie brzmi czy jest to alternator 6 czy 9 diodowy? Alternator jest chyba od FIATA ale ma pracować przy ursusie
A jak odłączy raptownie regulator napięcia ładowanie to co przebije?
Mam problem z Ursusem 2812. Po uruchomieniu silnika kontrolka od ładowania nie gaśnie, świeci nawet na wysokich obrotach. Myślę, że winny jest regulator napięcia ale nie jestem pewien. Alternator ten znajduje się za sprężarką. Proszę was o pomoc.
Regulator do wymiany. Co jeszcze to zobaczysz po wymianie regulatora.
Czy dużo jest kombinacji przy zamianie prądnicy na standardowy, samochodowy alternator BOSCH-a z wbudowanym regulatorem napięcia w ciągniku rolniczym Ursus C-330? Które przewody z prądnicy i gdzie należy podłączyć do altermatora? Wiem tylko, że B+ alternatora to 12V (od akumulatora), a obudowa to (-) "masa". Gdzie należy podłączyć przewód od kontrolki...
Niestety rozmagnesowanie nie pomoglo, dopiero zmiana pradnicy dala pozadany efekt. dzieki rico37p. temat zamykam.
Jak masz wersję z prądnicą, to przed zabawą odłącz regulator napięcia, żeby jakieś cuda się nie działy.
Prawidłowe napięcie ładowania powinno mieścić się w granicach 13,8 a 14,4 V. U Ciebie występuje znaczna odchyłka w napięciu ładowania - prawdopodobnie winny jest regulator ładowania. Nie masz możliwości podmienić regulatora na inny egzemplarz?
Nigdy nie miała c330 minusa na masie, piszesz głupoty i myślisz że wiesz lepiej, w tamtym roku osobiście przerabiałem na alternator z ostatniego roku produkcji c330M i musiałem zmienić biegunowość niestety, tak że niemów mi tego co nie wiesz Fabrycznie nigdy nie miały w Polsce, poza granicami Polski mnie nie interesuje co tam kto montował Od 1987 roku...
Jak podłączyć alternator od zaz tavri do ursusa c360? Alternator ten ma wbudowany regulator napięcia. http://obrazki.elektroda.pl/9472666800_1...
Jest z regulatorem i oczywiście jest cały temat wystarczy poszukać.P
Regulator typu;REGULATOR NAPIĘCIA RR 362 T-25 T25
Masz klejem zaklejony. Po co na co . Pytaj autora. Podłącz do regulatora zasilanie ze stacyjki i sprawdź powinno działać. Tyle że napięcie będzie zawyżone. Ale tu nie widzę problemu ze zmianą regulatora na 9D
Witam Można podłączyć regulator napięcia z prądnicy do polskiego alternatora??Albo trzeba dokupić regulator??Prądnica była wymieniana na alternator, polski zamiennik na regulator fiatowski.
Sprawdź też regulator z Ursus C-330M (wersja M miała minus na masie).
Tak jak napisałem zacisk 15 regulatora zasilasz napięciem po kluczyku przez bezpiecznik ,zacisk 67 regulatora podłącz pod szczotki ,musi działać .Sprawdź ile ładuje,kontrolki nie podpinaj.
Można przerobić instalację wyrzucając wiązkę od prądnicy, na następnie dołożyć przewód alternator-rozrusznik i przewód do kontrolki, o ile to jest alternator z wbudowanym regulatorem. Można i też wykorzystać istniejącą wiązkę od prądnicy do podłączenia alternatora, tylko że wówczas prąd ma dłuższą drogę przez przewód od stacyjki (tak jak w ciągnikach...
Ja bym próbował naprawić oryginalną- taki traktorek to już youngtimer, mam takie skrzywienie z lubości do staruchów motoryzacyjnych ;-) Stacyjka z C330 ma podłączenia na przykręcane druciki, a nie konektory, jeśli będziesz zmieniał to nie obcinaj wsuwek tylko dorób odcinki kabli (samiec plus kawałek kabla), będziesz mógł wrócić do ori rozwiązania. Jakbyś...
A wirnik który założyłeś jest ok? Sprawdził bym uzwojenie wzbudzenia (szczególnie przewdy które wewnątrz są przylutowane do zacisków 18 i masy) lub podłączenie.Daj na moment na zacisk wzbudzenia 18 mase z akumulatora i zobacz czy napięcie wzrośnie jeżeli tak to wymień regulator.
a mam takie pytanie: czy lepiej zastosować alternator z wbudowanym regulatorem czy bez regulatora napięcia i wykorzystać do tego regulator napięcia który pracował z prądnicą??
Można zastosować regulator napięcia, w którym prąd wzbudzenia załącza się automatycznie po wykryciu obrotów silnika na fazie alternatora. Wymaga to adaptacji regulatora ze samochodu, zintegrowanego ze szczotkotrzymaczem. Nie wiem czy są dostępne gotowe regulatory „zewnętrzne” przystosowane do tego typu alternatorów, działające w oparciu...
Witam . Na zacisku D+ napięcie musi być takie samo (dopuszczalna odchyłka 0.5V)jak na zacisku B+.Wskazania miernika około 10V świadczą o uszkodzeniu diod wzbudzenia (prawdopodobnie jednej).W tym alternatorze sprawdź napięcie na zaciskach izolowanych do których jest mocowane wyjścia stojana.Tych zacisków jest (3),pomiar zrób kontrolką względem masy.Na...
Może cos z regulatorem!
Zrobiłem tak jak kolega 1megan napisał tzn. zmasowalem kabel od szczotek i kontrolka zaświeciła. Czy można założyć ,ze to regulator napięcia i ewentualnie jak to sprawdzić jeżeli nie mam drugiego regulatora?
alternator ten jest od samochodu produkcji CCCP(wołga).zamontowanie i podłączenie go do ursusa c-330 jest banalne!!! ale potrzebny jest też jego orginalny regulator napięcia!!! więcej info dla ciekwskich pod nr gg 4267366 :)
Nie będzie pracy, ciągnik nie jeździ Nie chodzi o pracę ciągnika tylko silnika. Jak się alternator wzbudzi i zacznie produkować prąd to bez podłączonego akumulatora padnie. Odłącz regulator napięcia to odpalenie silnika powinien przeżyć.
Mam alternator od poloneza i chcę go założyć do C-330, ale nie wiem jaki zacisk przy alternatorze do czego w instalacji podłączyć, co do stacyjki a co do kontrolki ładowania. Oznaczenia zacisków to: 30- przypuszczam że to ładowanie na +, 67, i jeszcze jakiś, który nie ma oznaczenia. http://niegowa.prv.pl/allegro/foto4d.jpg -tutaj jest fotka takiego...
Witam! Mam taki problem a mianowicie chodzi mi o to jaki regulator napięcia zastosować do silnika s15 1hc102 i jego oryginalnej prądnicy? Czy może to być regulator od ursusa c330? Jak podpiąć taki regulator do prądnicy i do akumulatora? Potrzebowałbym schematu: akumulator-prądnica-regulator Z góry dzięki :D
Sprawdż poprawność pracy stacyjki.Po wciśnięciu kluczyka napięcie ze stacyjki powinno zasilić regulator napięcia i przez regulator zasilić poprzez szczotkę i pierścień wirnika jego uzwojenie wzbudzenia.
Jak go podpoiłeś, że uzyskałeś te 16V. Był podpięty do akumulatora? Jak sprawdzał go fachowiec? Ten tekst z tą większą mocą to tego gościa czy ty go tak zrozumiałeś? Ten alternator ma wbudowany regulator napięcia który jest prawdopodobnie uszkodzony. Zrób zdjęcie alternatora ze zdjętą tylną osłoną.
Po pierwsze w polonezie były 9-co diodowe , po drugie zdarzało się że te regulatory elektroniczne podczas regulacji miały duże skoki napięcia i to regulator wadliwy.P
Alternator 9-diodowy samowzbudzający . Regulator napięcia elektroniczny na obudowie alternatora .
To prosta prądnica, w budowie jak dynamo Pewny jesteś? Bo mi jakoś po wyszukaniu graficznym wychodziło coś w podobie prądnicy od C330, tylko gabarytowo mniejszej (prądnica prądu stałego),. Ale Koledze chyba nie muszę wyjaśniać. Druga rzecz, sprzęt z 1971r. A tu mogą być różne rzeczy. Fota tej prądnicy/alternatora/generatora wiele by wyjaśniła. + zdjęcie...
To jest alternator z "kredensa", bez regulatora. Proszę przejrzeć ogłoszenia w tym dziale - jest opisane jaki regulator napięcia zastosować i jak podłączyć to do ciągnika.
poszukuję schematu do ciagnika ursus C-360
Nie wygląda na typowy, taki jakie my znamy z naszych silników, czyli z wyjściami D i DF (15 i 67). Ten ma 3 wyjścia w formie blaszanych ścieżek i dwa niebieskie kabelki. Gdzieś już takie coś widziałem, ale teraz nigdzie nie mogę znaleźć. Jedna blaszka idzie pod B+ i jest dobrze dokręcona. Trzeba pamiętać, że alternator ten jest samowzbudny i bezszczotkowy,...
Tutaj jest regulator napięcia z rozwiązaniem japońskim, czyli obcowzbudnym wymagającym zasilania po stacyjce (zacisk IGN), aczkolwiek oznaczenie B+ na zdjęciu powyżej jest trochę dziwne (i przewód podłączony do zacisku śrubowego B+). W większości samochodów od ±2000 roku są stosowane regulatory napięcia w których alternator wzbudza się automatycznie...
Witam. Padł mi regulator napięcia w Ursusie C360-3p (RC1/12B), w związku z tym chciałem kupić nowy. Niestety, nie wiem jaki mam alternator - 6 czy 9 diod. Próbowałem sprawdzić to miernikiem (DT9205a). Podłączyłem multimetr do styku 30 (ten na śrubę) i tego obok (na wsuwkę z plastikową kostką) - wszystkie kable podpięte normalnie. W jedną stronę obwód...
Tu jest prądnica, a nie alternator. Alternatora nie uruchamia się bez obciążenia. Sprawdziłeś czy styki w regulatorze napięcia są czyste. Czyli to prądnica z Ursusa. Jeśli minus na masie to powinna być P20d i regulator Rg15d. Sprawdź jaki masz regulator. Jak taki to podłącz zgodnie ze schematem do C-360. A jak nie będzie działać to rozejrzyj się za...
Mam Ursusa c330/328. W nim regulator prądnicy + regulator napięcia. Podpinałem dziś obwód świec żarowych, załączyłem go i nie działa mi kompletnie wejście numer 54 w stacyjce. Nie mam na nim napięcia. Na pozostałych również średnio. Nie mam sygnału (trąbki) oraz kierunkowskazów oraz STOPu. Wcześniej wszystko było. Wymontowałem więc obwód świec żarowych,...
Olej go. To stary alternator z osobnym, mechanicznym regulatorem napięcia, jeśli się nie mylę bezszczotkowy który na wolnych obrotach w ogóle nie ładuje.
Jak podłączyć alternator A-125 55k (alternator z wbudowanym regulatorem napięcia)?? Chodzi z grubsza o to że nie wiem jak podłączyć ten alternator z poloneza do Ursusa 330, Byłbym wdzięczny jakby ktoś mógł podrzucić schemat.
Tak. Instalacja jest wzorowana na ciągniku Ursus C - 330. Biegun dodatni na masie. Regulator napięcia był wcześniej wymieniany przez wujka (dziś mi to powiedział), bo mocno dymił. Drugi regulator lekko dymi.
Kolego jak w przedszkolu: 1. Nie ma różnicy w ładowaniu akumulatora gdyż tym zajmuje się regulator napięcia znajdujący się w alternatorze. 2. Przy ubytku napięcia przy rozruch względem ładowania jest duży pobór prądu do rozrusznika. 3. W przypadku zastosowania grubszego przewodu od alternatora do akumulatora nic się nie zmieni, poza średnicą przewodu....
Załóż stacyjkę od ciągnika ursus 360.Zrealizujesz na niej poprzednie funkcje.Po wyjęciu kluczyka z automatu odłączy ci się zasilanie regulatora napięcia. Światła też bez problemu na niej zrealizujesz pozostaje tylko zamontować przycisk rozrusznika od Ursusa o czarnej barwie i po robocie.Przewód plusowy na tej stacyjce montujesz na nr zacisku 30 sygnał...
Alternator samochodowy ma wbudowany prostownik a nowsze mają też regulator, jeśli chodzi o wydajność prądową to to masz szeroką skalę do wyboru, zastanawia mnie tylko ile mocy jest w stanie wytworzyć taka turbina... Ten który jest podanym linku posiada regulator napięcia.
Prosto do prądnicy nie idzie na pewno, musi wpierw iść do regulatora napięcia. O ile autor ma prądnicę, możliwe, że ma alternator, w takim razie jeden z tych cienkich jest do niego. Drugi natomiast do przełącznika świec żarowych, o ile jest. Plus od aku, razem z tym od alternatora tu gdzie masz nie dokręcone śruby. Ostatni do rozruchu (przełącznika...
Witam !!! Mam problem z alternatorem!! Dostałem alternator od kolegi - firmy Ducellier /podobno z auta Renault /. Mam problem z wyprowadzeniami i podłączeniem do Ursusa C-360. Alternator ma 2 wyprowadzenia śrubowe : B+ i D- oraz regulator napięcia wmontowany do alternatora, który ma wyprowadzenia: L , R+ . Jak podłączyć go do C-360 - bardzo proszę o...
http://obrazki.elektroda.pl/9162481600_1... http://obrazki.elektroda.pl/4180408600_1... http://obrazki.elektroda.pl/7872503900_1... http://obrazki.elektroda.pl/6123636600_1... Witam. Chciałem wymienić regulator napięcia w Ursusie 360 3p. Kontrolka od ładowania gaśnie dopiero powyżej połowy...
Witam . Ważne przed podłączeniem nowego alternatora jest sprawdzenie , czy ten z Żuka jest 6-cio ,czy 9-cio diodowy ,w celu właściwego podłączenia kontrolki ładowania.Czy jak odłączysz przewód od kontrolki przy starym alternatorze ,to kontrolka nadal świeci?, czy do zacisku (15) regulatora dochodzą dwa,czy jeden przewód.Nawet gdyby były dwa ,to sprawdź...
Nie wiem jak chcesz podłączyć alternator z regulatorem napięcia od prądnicy ? Alternator zapewne 6 diod więc regulator napięcia od żuka czy innego na 6 diod i podłączyć wg schematów dostępnych w sieci
W schemacie udostępnionym na forum do Ursus-a c385 znajdują się oznaczenie M i R na alternatorze i regulatorze napięcia, proszę o wyjaśnienie tych oznaczeń bo mój np. regulator napięcia ma oznaczenia typu 15 i 67 i masa, i nie wiem czy np. 67 to M czy R Pozdrawiam jarmen79
Witam. 10 to masa, 16 wzbudzenie (cienki), 18 prądowy(gruby). Patrząc od przodu na regulator napięcia lewy zacisk to wzbudzenie 16, środkowy 19 + do akumulatora, prawy 18 prądowy. Sprawdź napięcie na wzbudzeniu, na wyższych obrotach...
Prądnica daje radę jeśli jest sprawna i jeśli sprawny jest regulator. Prądnica ładuje do napięcia 15V-16V, więc akumulatory mogą być w pełni naładowane.
Zamieniłem na inny od alternatora z ursusa 3512 i napięcia takie same. Chodź zastanawiam się jaki jest odpowiedni typ regulatora do tego A124n
A jak ma gasnąć skoro podłączyłeś ją na stałe pod plus i minus? Jeden koniec żarówki ma iść do plusa po stacyjce a drugi koniec żarówki do styku D+ w alternatorze lub regulatorze napięcia zależnie od tego jaki masz tam alternator. Po odpaleniu ciągnika na styku D+ zamiast "masy" pojawia Ci się napięcie zasilana dlatego kontrolka gaśnie. W twoim przypadku...
Moim zdaniem: 1 wzbudzanie 2 Plus 3 masa Nie jestem całkowicie pewny, ale wydaje mi się, ze ten alternator nie ma (-) na obudowie Nie koniecznie nie ma minusa na obudowie. To zależy od sposobu mocowania silnika. Kiedyś stosowano dodatkowe taśmy masujące do karoserii. Nie widzę regulatora napięcia. Nie jestem pewny czy ten alternator nie ma " minusa"...
Można kupić gotowy z + na masie. Można też przebić odwrotnie diody. Kwestia regulatora napięcia. Trochę słabo dziś dostępne.
Trzeba przerobić regulator napięcia i z pewnością otrzyma się takie napięcie.
(at)eurotips Mógłbyś przytoczyć zapis prawny nakazujący wyłączenia świateł mijania/drogowych przy włączonych roboczych? Z tego co pamiętam, jest zapis że światła robocze mają być włączane niezależnie lub nie włączane razem ze światłami drogowymi. Problem w tym, że Ursusy i Zetory miały reflektor roboczy włączany przez światła pozycyjne. Natomiast np....
Bo te lucasy są liche. O ile to Lucas, a nie C hina E xport. Oryginalnie prądnica w C360 tez trzymała się na śrubkach Φ8, tak że w sumie mechanicznie może być - pasek w ursusie zbyt wiele nie ciągnie, żeby był super naprężony. A co do gnicia - zgnije każdy w końcu, w ciągniku pracuje w kurzu, ale nie chlapie na niego spod kół. Osobiście preferuję...
regulator ursus ursus regulator ursus regulator obrotów
licznik scenic bezpiecznik odkurzacz gwint wirnik współczynnik stabilizacji prądowej
włącznika zapłonu włącznika zapłonu
Błąd 154 w urządzeniach spawalniczych Kemppi - przyczyny i rozwiązania Drukarka nie drukuje mimo obecności tuszu - przyczyny i rozwiązania