Potencjał na diodzie Zenera teoretycznie ma mieć tą samą wartość (cechy regulatora typu P). Tyle, że relacja R1/R2 ustawia moment osiągania tego potencjału. Czyli twoje rozumowanie poprawne. Zwiększy się nieco obciążenie R2, ale może być bez znaczenia dla układu. Chyba nie ma prostych sposobów innych niż zastosowany do regulowania napięcia tej instalacji.3...
To jest Li Fan ? bo jeżeli tak, to mam schemat tego motocykla.
W niektórych motorkach przerywacz jest właśnie wbudowany w regulator napięcia.
alternator 3 fazowy,wytwarza napięcie min 17V max 60V. Czyli typowo. Zastosowałem regulator od Motocykla Honda VFR napięcie niby 14.6V Też typowo, ale czy w całym zakresie obrotów ? I pytanie ? Z alternatora wychodzi 3 czy 5 przewodów, innymi słowy czy to alternator z magnesami trwałymi czy też ze wzbudzeniem zewnętrznym?
Witam. Przesyłam schemat jednego z pierwszych egzemplaży tego motocykla, może się przyda. Pozdrawiam.
dokładnie tak
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic75... post nr,7
Akurat tego jestem pewien. Bramka tyrystora łączy się przez 470 Ohm z bazą tranzystora PNP. Jaka powinna być wartość kondensatora? 2u2/50V może być?
Cześć, znalazłem w domu regulator napięcia i probuje podłączyć go do motocykla. Problem jest taki ze kabli w kostce motocykla mam 7 a w tym regulatorze 8. Wszystkie kolory sie zgadzają, prócz czarnego. Co to może być? Mogę go niepodłączac?
BC 160,2N1131.Tak mam podane w katalogu.Pozdrawiam
Rozumiem że nie ma tam alternatora ze wzbudzeniem zewnętrznym tylko magneto? Ja zrobiłem do skutera mostek na diodach schotkiego (od zasilaczy komputerowych) i scalony stabilizator napięcia 12V podparty w 4- erma diodami i tranzystor mocy. Układ ładuje aku 12V do napięcia ok 14.4V. Zasilanie modułu zapłonowego bezpośrednio ze stabilizatora uważam za...
Dzięki Koledzy.
A czy to problem dodać większy radiator? Pozatym jest to typowy regulator dla magneta trójfazowego. DObierać pod kątem mocy alternatora. Są zamienne.
fajny motocykl, miałem okazję troszeczkę nim "poszaleć"... zaś regulator to regulator, we/wy muszą grać i by drugi parametr tj. wytrzymałość na obciążenie nie był niższy niż w oryginale.... Nie podałeś szczegółów dotyczących motocykli, ale to nic. Mogę Ci podpowiedzieć jak ja bym to zrobił. Wejdź na stronę https://www.bike-parts-triumph.com/trium...
Owszem, nie jest to optymalne rozwiązanie. Dlatego japoński Shindengen opracował nowe rozwiązania, w tym specjalny regulator napięcia dla pojazdów z oświetleniem LEDowym. Szeregowe regulatory napięcia w motocyklach bywały bardzo rzadko stosowane. Mam tu na myśli układy alternatorów „dwufazowych”, gdyż w jednofazowych to standard —...
A [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... kolega szukał?
Jakos sobie poradziłem sam i regulator działa. Temat można usunąć.
Regulator napięcia od motocykla, tzw. „dwufazowy” do alternatora jednofazowego z uzwojeniem bezmasowym. Ewentualnie regulator trójfazowy.
Możesz zastosować zwykły, trójfazowy regulator z 5 przewodami. Ten z paskiem jest do kompensacji spadku napięcia w instalacji. Większość motocykli tego nie ma i działa.
Nie mam motoru, ale kolega miał podobny problem w starszym motorze Yamaha i znalazł regulator o wyższej sprawności (czyli grzejący się mniej). Poszukaj na forach motorowych.
Kurcze , że też na to nie wpadłem . Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź . Dodam tylko że regler już raz był naprawiany . Poprzednim razem walnięty był mostek prostowniczy . Wysłałem do firmy która naprawia takie rzeczy jednak po ich "naprawie" poszedł tylko dym , aż się płytce wypaliła dziura. O reklamacji mogę zapomnieć z braku jakiegokolwiek rachunku...
Sprawdzenie typowego regulatora trójfazowego opiera się na sprawdzeniu miernikiem wszystkich sześciu diod prostowniczych we wewnętrznym mostku Graetza. Jeśli gdzieś nie ma przejścia, lub gdzieś jest zwarcie, to wskazuje na uszkodzenie regulatora. Druga sprawa to sprawdzenie ograniczników napięcia - ale to praktycznie możliwe jest po zamontowaniu w pojeździe...
(at)jaspios85 Przepraszam, Ty trzeźwy jesteś ? (at)cren212 Posiadasz oryginalny regulator napięcia z tego motocykla?
Tzn moze zle napisalem. Nie zbyt zrozumiale. Na wolnych obrotach mam te 12V a na wysokich dochodzi nawet do 80V. Cchce zeby po dodaniu gazu maksymmalne napiecie bylo okolo 15V. Ma byc z tego zasilana zarowka h4. pozdr i licze na pomoc
Jesteś pewien że regulator jest uszkodzony? Sprawdzałeś akumulator, napięcie ładowania, stan połączenia "sense", uzwojenie alternatora? Proponuję poszukać podobnego regulatora od motocykli, widzę po oznaczeniu SH678 kilkanaście zastosowań różnych wariantów. Cena regulatora to koszt w przedziale 200 - 300 zł.
W załączniku regulator 3-fazowy do wykonania we własnym zakresie.
Potrzebuje zrobic regulator napiecia 6V do motocykla mz 250. Licze na wasza poomoc.
Od jakiego to motocykla? Jak od japoni z magnesem stałym, to trzy przewody (mogą być w jednym kolorze) do alternatora, czwarty to wyjście, a masa na obudowie.
Jaki to motocykl? Marka, model?
Dodam od siebie, że takie regulatory można kupić gotowe za kwotę ok. 40 zł, trzeba tylko poszukać. Chińskie quady i skutery od 125 cm3 już takie mają. Rozumiem że motocykl ma światła z akumulatora i "bezmasowe" uzwojenie ładowania. Regulator ze schematu ma jedną wadę - rozładowuje akumulator gdy motocykl nie jest używany.
Regulator na stół i sprawdzić
To tak jak wkładać do zabytkowego auta bezpieczniki "watowane" z przed 50 lat dlatego tylko że są retro. Ja do SHL 175 mam zamontowany zapłon CDI, instalacje 12V i nowoczesny regulator napięcia. Efekt ?? Motocykl nadal jest unikatem, starą poczciwą SHLką a niezawodność instalacji elektrycznej poprawiłą się kolosalnie. Mógłbyś zbudować ten układ na ne555...
Coś mi to nie pasuje - nie ma regulatora a alternator daje napięcie ???
A wiesz jak działa 3F regulator od motocykla ?? Po przekroczeniu pewnego napięcia przywiera uzwojenia ...... Więc jak niby chcesz uzyskać jeszcze 24V ?? To nie działa jak stabilizator liniowy ..... Przetwornica STEP-DOWN jak już proponowano to jedyna opcja :P
Te oznaczenia nie mają znaczenia. Trochę kosztuje ten regulator... Rycho, te regulatory są typu Shunt (stratne)? Jeśli tak, to można zawsze pobawić się z podstawieniem używanego regulatora trójfazowego z motocykla.
Proponuję poczytać sobie na temat na temat aktywnych prostowników (prostowników synchronicznych). Zastąpienie diody Mosfetem umożliwia zmniejszenie spadku napięcia, co przekłada się na moc strat. Standardowo takie rozwiązanie jest stosowane w zasilaczach napięć wewnętrznych laptopów oraz CPU, gdzie płyną prądy o natężeniu ok. 25A. Są dostępne regulatory...
Witam. Mam pytania odnośnie regulatora napięcia w moim motocyklu. Niestety ten element odmówił posłuszeństwa i nastąpiła konieczność jego wymiany. Nowy oryginalny regulator kosztuje 250zl. I tutaj moje pytanie. Czy mogę go zastąpić innym regulatorem, tańszym I z innego motocykla w którym ilość pinów będzie taka sama? Koszt takiego regulatora to ok 20zl.
Moze kolego jakies wyjasnienie dla tej odpowiedzi. Chodzi o to by dowiedziec sie czemu to slepa uliczka?
Trzy fazowy regulator napięcia, do motoru.
Na znanym portalu aukcyjnym jest pełno 2 fazowych regulatorów napięcia do motocykli, jeśli chcesz używać 2 cewek zasilających, to musisz takowy nabyć, albo zbudować samodzielnie
Ogólnie motocykl odpala bez problemu ale chodzi tak długo jak akumulator mu starczy. Czy to jest wina regulatora napięcia? W motocyklu jest taki z allegro ( plastikowa obudowa, czarny) Ostatnio nabyłem regulator ten czeski ( metalowa obudowa). Jutro przy czasie postaram się podmienić. Jeżeli macie pomysły to proszę pisać. Jak na razie bardzo dziękuję...
Jaki rodzaj alternatora i regulatora napięcia został tam zastosowany?
Witam, przymierzam się do zrobienia elektronicznego regulatora napięcia do motocykla MZ TS250. Z regulacją mechanicznego bywa różnie. Moja prośba w związku z tym jest następująca: Proszę o podesłanie jakiś schematów, gotowych rozwiązań takiego układu oraz o podzielenie się wiedzą i doświadczeniem w tym temacie. pozdrawiam
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
... Dodam ze kupiłem idealnie wyglądający regulator i z takim samym wejsciem... To, że wygląda identycznie nie znaczy, że jest elektrycznie identyczny i pasuje. Może też wyglądać nieco inaczej i pasować. Ważny jest typ/model lub do jakiego sprzętu przeznaczony łącznie z rokiem produkcji. Na starym dalej działa prawidłowo? Jeżeli tak to ten nowy albo...
Witam. Po wymianie regulatora napięcia w motocyklu Dniepr MT 16 z regulatora mechanicznego PP 330 na elektroniczny ruski nie mogę przywrócić działania kontrolki ładowania. Według shematu zacisk z symbolem NK powinien być do kontrolki. Po rozebraniu obudowy regulatora okazało się ze zacisk nk nie jest do niczego podłączony w regulatorze tylko to po prostu...
Bez sensu robienie uzwojenia w dwóch grupach. Nawiń jedno uzwojenie tak jak obecnie się stosuje. Jeśli ma być uzwojenie bezmasowe, to regulator napięcia od motocykli 125 cm³. Jeśli uzwojenie jednofazowe (połączone z masą), z odczepem na światła lub bez, to regulator od skutera. Żadnych mostków Graetza po drodze, bo one uniemożliwiają prawidłową...
Swego czasu potrzebowałem regulator napięcia do swojego motocykla. Znalazłem coś takiego: http://ezwebz.com/gs-classic/download/re... Kupiłem jednak używany, więc nie wiem jak ten układ się sprawdza.
Tak, jeszcze cały bo bendix mam wyciągnięty w tym momencie 😁. Regulator napięcia podmienialem dziś oś motocykla kolegi i objawy dokladnie takie same.
Witam wszystkich Posiadam regulator napięcia do motocykla BMW R25. Uzwojenie z grubego drutu jest w kilku miejscach pozbawione swojej izolacji. Izolacja jest zrobiona w sumie sam nie wiem z czego. Drut jest oblepiony czymś na kształt kalafonii/papieru/płutna? Jak można odtworzyć to uzwojenie? Co zastosować do izolacji, a może są jakieś gotowe rozwiązania...
Witam, Mam uszkodzony regulator napięcia, motocykl to Honda CLR 125, niestety nigdzie oprócz ASO nie idzie dostać nowego regulatora napięcia do tego modelu, a nie widzi mi się wydawać ponad 650zł na regulator przy wartości pojazdu 2500zł. Jest możliwość zamontowania regulatora z innego pojazdu? Dodaje kilka zdjęć: http://obrazki.elektroda.pl/2077860400_1...
Nie wiem czy dasz radę to naprawić, moim zdaniem lepiej kupić nowy: http://larsson.pl/?c=r&no=MTI5MDAwOQ==&b... 265PLN to w porównaniu z oryginałem: http://www.sklep.motorista.pl/szukaj/mod... 756PLN. Po za tym możesz poszukać regulatora z lepszym radiatorem. Ten z Larssona znajomemu wytrzymał 2 lata i 14kkm, po czym sprzedał...
Witam Posiadam regulator napięcia z motocykla suzuki gs500 i chcę go zamontować w motocyklu kawasaki kz440 ltd. Prosiłbym o pomoc, liczba kabli się zgadza, z regulatora wychodzi pięć kabli 3 żółte czarny i czerwony. Wg schematu w suzuki 3 żółte do alternatora a kolejne dwa to plus i minus. Patrząc na schemat kawasaki całkiem nie wiem jak to ugryźć....
Witam. Mam pytanie, jak podłączyć regulator napięcia od ciągnika Władymiriec do alternatora motocykla Dniepr G424 aby to działało? Podsyłam schemat z oryginalnym regulatorem oraz zdjęcie regulatora od ciągnika. Z góry dziękuję za pomoc.
Witam! Jak w temacie, poszukuję schematu regulatora napięcia typ RT-15t do motocykla Jawa CZ350 z instalacją 6V. Pozdrawiam!
Witam, padnięty był regulator napięcia. Dobrałem regulator do alternatora dwufazowego od motocykla. Działa jak należy tylko nie ma wyjścia na kontrolkę ładowania. Pozdrawiam Leszek
Witam wszystkich znających temat. Poszukuję pilnie schemat regulatora napięcia trójfazowego do motocykla zeby wykonać samemu. Co kupić, jak polutować itd. Terminami eletronicznymi proszę nie operowac bo się na tym temacie wogóle nie znam, tylko na prosty chłopski rozum. WSZYSTKIM LUDZIOM DOBREJ WOLI SERDECZNIE DZIĘKUJĘ>Grzegorz
Nie odłączaj akumulatora podczas pracy motocykla bo popalisz regulator napięcia i moduł zapłonowy !!!
Jak już chcesz zmierzyć napięcie, to spróbuj podłączyć pod to jakąś żarówkę. Bo często napięcie bez obciążenia jest wyższe. Regulator sprawdzałem w motocyklu z włączonymi wszystkimi światłami.
Regulator napięcia jaki masz?
Czy w oryginale był regulator napięcia, bo coś mi się zdaje że nie, cewki do motocykli z regulatorem dają wyższe napięcia, wtedy regulator ma z czego obniżać. Jeśli wydajność prądowa przy obniżonych napięciach jest wystarczająca, to przetwornica powinna spełnić swoje zadanie, że cewki były projektowane do żarówek, to do zasilania LEDów mocy powinno...
W motocyklu masz stratny regulator napięcia, to nie jest prostownik, instalacja świateł jest zasilana prądem zmiennym
Znamionowy prąd wyjściowy: 700mA Rated Capacity (20hr) 21 Ah Pewnie taką to z dobę trzeba by ładować ale mi to nie przeszkadzałoby. 21Ah/0,7A=30h - przy założeniu 75% sprawności ładowania ponad 36h. A może zasilacz 14,5 wolta 2 Ampery? Ty masz kupić ładowarkę a nie zasilacz. Raczej wątpię by np w motocyklach taki akumulator miał takie warunki ładowania...
Jak byś mógł, podaj oznaczenia alternatora i regulatora napięcia. Nie wiem jakie rozwiązania są stosowane w Nissanie. Japońskie samochody są wyposażone w alternator, w którym potrzebne jest zasilanie po stacyjce do wzbudzenia alternatora (IGN). Toyota dodatkowo stosuje regulatory napięcia z osobnym zaciskiem S (sense) połączonym wewnątrz instalacji...
Witam jakie powinno być prawidłowe napięcie ładowania w tym motocyklu i jak je regulować (regulator napięcia oryginalny mechaniczny)
Tak mała pojemność aku z motocykla (o ile jest sprawny) nie uszkodzi ani alternatora ani regulatora napięcia, ale 2 min. to zdecydowanie za mało.
Oo to właśnie o coś takiego mi chodzi :D Jest jakiś sposób na rozpoznanie który to regulator? Albo w jakim konkretnie modelu motocykla były stosowane?
Kolego tak tylko w tym problem ze ładowanie jest w porządku i regulator napięcia też.
na starociach wymontuj sobie uklad z regulatorem napięcia ze starego motocykla,zamontuj i po sprawie.Odnośnie tych 8,8v to nie wpadaj w panikę ,bo takie napięcie ma być ze względu na spadek napięcia w ukladach prostowniczych(przykładowo w aucie masz ponad 14 v z wyjścia alternatora.
Te BMS które znalazłem (u chińczyka oczywiście) mają odcinanie masy od baterii przy zakończeniu ładowania. Źle to rozumiesz, to nie jest zakończenie ładowania tylko sytuacja awaryjna, zabezpieczenie przed przeładowaniem, zabezpieczenie ma próg ustawiony powyżej napięcia ładowania, jeśli awaria ładowarki zdarzy się raz, czy dwa, to nic złego się nie...
Bez poważnej ingerencji w układ elektryczny nie uda się wykorzystać obydwu połówek napięcia z magneta. Regulator samochodowy w zależności od napięcia w instalacji odpowiednio zwiększa lub zmniejsza prąd wzbudzenia, zaś regulator w twoim motocyklu przy wzroście napięcia zazwyczaj wyzwala tyrystor przez który obciążane są cewki generujące napięcie- im...
Regulator miałem wypięty podczas pomiaru napięcia bezpośrednio z cewek.
moze, ale zamiast gadać byś podszedł do motocykla i sprawdził.
Kupiłem nowy elektryczny regulator napięcia prądnicy i gdy próbowałem go podłączyć to nie wiem czy go nie uszkodziłem. Idzie to jakoś sprawdzić ?? Typ RP-15t do motocykla "Jawa"
Sprawdzałem tak : Rozłączyłem wtyczkę 3 pin żółte kable (łączy alternatora 3 cewki z regulatorem napięcia) . Następnie odpaliłem motocykl i podałem 12V z akumulatora na cewkę wzbudzającą podłączoną do szczotek. Szeregowo w odwód podłączyłem żarówkę 12V 5W żeby widzieć czy odwód jest zamknięty(czy szczotki działają ) ps.Nie jestem pewny czy w tych prądnicach...
Uszkodzony masz regulator napięcia, w japońskich motocyklach regulacja odbywa się najczęściej nie przez wzbudzenie lecz bezpośrednią regulację napięcia wyjściowego alternatora. Regulator napięcia to dość duża kostka do której wchodzą trzy fazy z alternatora i wychodzi wyregulowane napięcie stałe 14V. Znajdziesz go idąc po kablach od alternatora. Niestety...
Lewy górny róg - konektor oczkowy, przykręcony do masy pojazdu. Lewy dolny róg - sygnał dźwiękowy (klakson). Prawa strona - konektory rurkowe z widocznym podziałem na męskie/żeńskie, typowe rozwiązanie w japońskich motocyklach, miejscami żeńskie wielostykowe.
Witam, szukam schematu elektronicznego regulatora napięcia do motocykla z prądnicą, o zwiększonej mocy i nap. 14.4V. Pozdrawiam. Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
Witam , chcę uruchomić jawe ts 350 ,brak w niej regulatora napięcia , posiadam regulator napięcia z chińskiego skutera (zipp quantum) 4 wyjścia , czy da się go połączyć ,aby w motocyklu była iskra ? akumulator jest instalacja fabryczna
Witam, Dostałem do naprawy motocykl Yamahe R1. Szybka diagnoza spalone uzwojenie alternatora i spalony regulator napięcia. Naprawa niestety z życzeniem właściciela jak najtaniej. Nowy alternator na wyższych obrotach ma znacznie wyższe napięcie niż montowany oryginalnie ponad 100V na uzwojeniu przy wyższych obrotach. Po zamontowaniu regulatora napięcia...
Witam. Poszukuję rozwiązania alternatywnego dla dla elektryczno-mechanicznego regulatora napięcia 6V w motocyklu MZ TS 250 (1974), jako że zbliża się inauguracja sezonu należy wyciągnąć motorek, i troszkę się nim przetoczyć. Jednakże w zeszłym sezonie zostałem ukarany zejściem wszystkich żarówek w instalacji (6V) , o co podejżewam właśnie regulator...
nie sprawował by się bo jego zasada działania kłóci się z zasadą działania prostownika, jeśli już to regulator stratny od motocykla z magnesami ztałymi w alternatorze...
Jako ze ostatnio zamontowalem regulator o malucha w oplu podziele sie uwagami WZ-wzbudzenie połacz na jedna ze szczotek druga na (+) 12 V a (15) po wł zapłonu do 12V Pozdrawiam
Proszę bardzo.
Jest to regulator napięcia. Koszt nowego ok. 30 zł. Pozdrawiam.
Stabilizatorów scalonych nie łączymy równolegle! Jeżeli potrzebny jest większy prąd należy wykorzystać schemat z dodatkowym tranzystorem - do obejrzenia w każdym datasheecie takiego stabilizatora. Nb. to taki stabilizator do motocykla zupełnie się nie nadaje.
Wyjaśnij: bez regulatora napięcia moduł zapłonu pracuje? , czy ten schemat jest na pewno od tego motorku? , do czego służy / co to jest / żółty przewód pomiędzy reg.napięcia a mod.zapłonowym? , czy bez regulatora żarówki się nie palą / nie mylić z "świecą"/?. Jak oświetlenie tego wynalazku jest zbędne , to z drugiego odczepu cewki mostek grezta i po...
Hehehe, 50V..... Uwierz - nie ma tam takiego napięcia. Multimetr robi Cię w konia. Jedyny regulator napięcia jaki występował w tych motocyklach, to był znajdujący się w przedniej lampie albo prostownik selenowy, albo diodowa hybryda. Nic nie przetwarzał, oprócz prostowania prądu przemiennego.
Nie możesz tak zrobić, w fabrycznym regulatorze jest układ tyrystorowy, który ogranicza napięcie wyjściowe tzw. stratny regulator napiecia. Możesz zastąpić fabryczny regulator modułem z motocykla/ skutera, są powszechnie dostępne i tanie
Mam uszkodzony regulator napięcia w traktorku-kosiarce. Udało mi się pozbyć żywicy w regulatorze i wyjąłem całą płytkę, chciałem zapytać co najczęściej uszkadza się w tych regulatorach? Wszystkie luty poprawione, diody sprawdzone. Czyżby tranzystory? Prosiłbym o informację jakimi tranzystorami można zastąpić te, które są? Lub informacje jaki regulator...
To jest zespół z silnikiem Diesla? Jeśli tak, to uzwojenie ładowania ("dwufazowe") znajduje się pod kołem magnesowym. Ładowanie akumulatora zewnętrznego będzie realizowane osobnym mostkiem Graetza, natomiast ładowanie i ograniczanie obu napięć regulatorem napięcia (modułem ożebrowanym). Po pierwsze należy mieć podłączony akumulator i mierzyć prąd ładowania...
Krzysztofie dziękuję za informacje. Na razie spróbuję z tym zapłonem od skutera zobaczymy co z tego wyjdzie :) A co z problemem regulatora napięcia?
Zastosuj dedykowany regulator do statora.
A coś konkretniej schamat takiego albo w jakimi motocyklu skuterze taki wystepuje...
To jest regulator napiecia jak w junaku ?
W tym temacie stawiam pierwsze kroki. Zlutowałem proste mostki prostownicze i regulatory napięcia.
Transformator potrzebny jest do obniżenia napięcia do ok.14V Diody jak na rysunku 4sztuki 10A,lub mostek prostowniczy 16-20A i do tego radiator do chłodzenia mostka.Jeśli diody to najlepiej po 2 sztuki w jednym kierunku
Ja też nie wiem jaki prąd pobiera motocyklowy rozrusznik, napięcie 14,4V by pasowało, o ile prymitywny motocyklowy regulator nie przekroczy tego napięcia.
Panowie nierozumiem niektórych waszych dpowiedzi, tzn moim zdaniem na odczepne lub wrednie hamskich. Skoro ktoś prosi o jakąś podplwiedź to pewnie dlatego bo sam niemoże poradzić z problemem z tematu forum dotyczącego częstego przepalania się żarówek w samochodzie lub nieposiada pełnej wiedzy z elektryki itd. Sam miałem taki problem w czterokołowcu...
Prawdopodobnie uszkodzony regulator napięcia - w skuterach napięcie z cewek jest ograniczane przez regulator ponieważ napięcie rośnie wraz z obrotami. Szukaj go pod osłoną przednią, za reflektorem
regulator napiąć motocykl schemat regulator napiąć alternator motocykl schemat regulator napiąć motocykl
kolektor toyota corolla pasta bezołowiowa renault laguna przycisk
sharp lc46le824e falownik powmr
Renault Fenix 5.2 "Klepaczka" - Usterki i Diagnostyka Demontaż oczka inspekcji oleju w Suzuki GN125