Potencjał na diodzie Zenera teoretycznie ma mieć tą samą wartość (cechy regulatora typu P). Tyle, że relacja R1/R2 ustawia moment osiągania tego potencjału. Czyli twoje rozumowanie poprawne. Zwiększy się nieco obciążenie R2, ale może być bez znaczenia dla układu. Chyba nie ma prostych sposobów innych niż zastosowany do regulowania napięcia tej instalacji.3...
Rozumiem że nie ma tam alternatora ze wzbudzeniem zewnętrznym tylko magneto? Ja zrobiłem do skutera mostek na diodach schotkiego (od zasilaczy komputerowych) i scalony stabilizator napięcia 12V podparty w 4- erma diodami i tranzystor mocy. Układ ładuje aku 12V do napięcia ok 14.4V. Zasilanie modułu zapłonowego bezpośrednio ze stabilizatora uważam za...
Akurat tego jestem pewien. Bramka tyrystora łączy się przez 470 Ohm z bazą tranzystora PNP. Jaka powinna być wartość kondensatora? 2u2/50V może być?
Tzn moze zle napisalem. Nie zbyt zrozumiale. Na wolnych obrotach mam te 12V a na wysokich dochodzi nawet do 80V. Cchce zeby po dodaniu gazu maksymmalne napiecie bylo okolo 15V. Ma byc z tego zasilana zarowka h4. pozdr i licze na pomoc
alternator 3 fazowy,wytwarza napięcie min 17V max 60V. Czyli typowo. Zastosowałem regulator od Motocykla Honda VFR napięcie niby 14.6V Też typowo, ale czy w całym zakresie obrotów ? I pytanie ? Z alternatora wychodzi 3 czy 5 przewodów, innymi słowy czy to alternator z magnesami trwałymi czy też ze wzbudzeniem zewnętrznym?
To jest Li Fan ? bo jeżeli tak, to mam schemat tego motocykla.
Witam. Przesyłam schemat jednego z pierwszych egzemplaży tego motocykla, może się przyda. Pozdrawiam.
Witam. Myślę że ten dział będzie odpowiedni. Mam źródło zasilania prądem zmiennym o napięciu od 10 do 23V. Potrzebuje regulator który wytrzyma obciążenia 10A i wystabilizuje mi napięcie do około 13V. Układ ma działać w motorze i ma zasilać światła. Co proponujecie żeby nie stracić napięcia przy dolnym zakresie (minimalne napięcie wejściowe jest 10V...
Na pewnym motocyklowym forum wałkowany jest temat regulatora prądnicy 6 V, + na masie z ograniczeniem prądowym, które to ma zabezpieczyć prądnicę przed przeciążeniem. Czy spotkał się ktoś z takim regulatorem? Ma może jakieś schematy? Czy nie można by zastosować ograniczenia prądowego stosowanego w zasilaczach, któe posiadają taką funkcję?
Od kilku dni mam problemy z instalacja elektryczną w motorze, a mianowicie napięcie po dodaniu gazu wzrasta do takiego poziomu że od razu pali żarówki :( zacząłem się przyglądać instalacji w nadziei że coś znajdę, a znalazłem tylko kolejne wątpliwości :P Szukając regulatora napięcia natrafiłem jedynie na "kostkę" podłączona równolegle do żarówek, do...
Założyłem do silnika WSK 125 regulator napięcia od jakiegoś chińskiego skutera. Niestety na pełnych obrotach podaje napięcie od 26 do prawie 30V. Na razie podłączone są tylko światła ale dla przerywacza kierunkowskazów czy w przyszłości zamontowanego akumulatora to trochę za dużo :D. Dodam że regulator jest podłączony pod dwie cewki w prądnicy, tej...
Witam Kolega poprosił mnie o usprawnienie regulatora prądnicy w Junaku. Kupił gotowy regulator [url=http://lantis.pl/towar.941.junak.el... ale jest z niego średnio zadowolony. Regulator bardzo mocno się grzeje (radiator) i bywa zawodny. Z powyższych powodów zapytał mnie czy mogę coś z tym zrobić. Niestety temat...
Witam. Potrzebowałem regulatora napięcia do motocykla i tak powstało to. Pewnie już gdzieś to jest, ale ja nie znalazłem i musiałem sam zrobić. Miało być 2 x 5A przy dwóch stabilizatorach, ale teraz może być nawet 25A dzięki tranzystorowi, starszyzna pomogła. Spis elementów, można to zmienić, aby uzyskać większy prąd, ja więcej nie potrzebuje. - bezpiecznik...
Witam. W tamtym sezonie zakupiłem nowy silnik (125) do motorka Zipp pro 50 i miałem problem z akumulatorem (Słabe ładowanie, szybko wyczerpujący się) po odpaleniu motorka z 5-10 razy na starter akumulator cały wyczerpany i musiałem przejechać z 50-100 km by mógł zaś odpalić na starter lecz jakoś przeżyłem do końca sezonu. Teraz planuje zrobić w nim...
Jak w temacie,regulator od mz trophy,6v 60w.Dzieki
Próbuję zrobić regulator wentylatora chłodnicy do motocykla sportowego. Cała instalacja sprowadza się do modułu cdi i wentylatora. Obydwa urządzenia są zasilane z alternatora jednak cdi bezpośrednio a wentylator przez regulator, który się spalił. Alternator jest samowzbudny (koło magnesowe). Chyba wszystkie regulatory motocyklowe działają na zasadzie...
Witam Mam motocykl mz 250, w którym rozebrałem kiedyś regulator by przeczyścić styki bo motor nie lądował teraz ładuje ale lądowanie włącza się dopiero przy 2,5 tys obr. Regulator rozebrałem bo myślałem ze on był przyczyna usterki a okazało się ze nie było jednej fazy teraz są wszystkie 3. Przy skręcaniu napotkałem problem z synchronizowania dwóch styków,...
Witam, zrobiłem do motocykla podgrzewane manetki, zakupiłem panel od forda do regulacji (zakres off 0-500ohm) i problem polega na tym że nie mogę dopasować żadnego stabilizatora lub tranzystora do regulacji w zakresie 1-3.20A pod potencjometr z panelu, gdyby dało sie zmienić potencjometr na jakis inny (10K na przykład) nie miał bym z tym problemu, lecz...
W niektórych motorkach przerywacz jest właśnie wbudowany w regulator napięcia.
Witam Posiadam starą honde cx 500. Spalił mi się w niej regulator napięcia 6v Dzięki miłym forumowiczom dowiedziałem się, że mogę kupić regulator do javy 350 i będzie pasował. Niestety nie wiem jak mam go podłączyć. Mam trzy kabelki i trzy miejsca w regulatorze gdzie je mogę przykręcić. Jestem kompletnym laikiem elektrycznym, Czy ktoś może mi napisać...
Potrzebuje zrobic uklad ktory bedzie spelnial role regulatora napiecia.tj Mam 3 cewki.Razem mamy 4 przewody , mase i 3 przewody z kazdej z cewek.Jest to instalacja z motorze.Chodzi o to aby te trzy cewki ladowaly akumulator (przez prostownik trojfazowy ) ale go nie przeladowaly.Kiedy np. jade na swiatlach to zeby ladowanie bylo intensywniejsze wraz...
witam postaram się zwiężle buduje ładowanie do ruskuego sprzętu, k-750 zamiast oryginalnej prądnicy 6v zestaw z allegro 12 cewek 1 faza wszysztko idzie pięknie -poleglem na regulatorze napięcia cewki zmasowane do obudowy, podłączenie ze schematów z neta skutkuje piękne białe śweiatła tylko na ładowanie akumulatora nic nie idzie ,gdyby ktoś bardziej...
Witam!! Mam problem z napięciem ładowania,które znacznie wykracza poza granice ogólnie przyjęte, tj. sięga 17,5V. Temat dotyczy motocykla Yamaha XJ600. Z tego co wiem, siedzi tam alternator samowzbudny. Czy i co można zaradzić na taka usterkę? Czy da rade zastosować regulator napięcia np. z poloneza,czy czegoś podobnego? Dysponuje schematem instalacji...
Hej mam problem z regulatorem napiecia w mojej mz. Zrezygnowałem z elektronicznego regla na rzecz elektromechanicznego. Podłaczyłem wedle schematu, przełączyłem kluczyk stacyjki kontrolka ładowania sie pali,jest ok. Jeszcze nie uruchamiałem silnika ale wiem że wyłacznik prądu zwrotnego ma być rozwarty czyli kontrolka ładowania po uruchomieniu na wolnych...
fajny motocykl, miałem okazję troszeczkę nim "poszaleć"... zaś regulator to regulator, we/wy muszą grać i by drugi parametr tj. wytrzymałość na obciążenie nie był niższy niż w oryginale.... Nie podałeś szczegółów dotyczących motocykli, ale to nic. Mogę Ci podpowiedzieć jak ja bym to zrobił. Wejdź na stronę https://www.bike-parts-triumph.com/trium...
dokładnie tak
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic75... post nr,7
Owszem, nie jest to optymalne rozwiązanie. Dlatego japoński Shindengen opracował nowe rozwiązania, w tym specjalny regulator napięcia dla pojazdów z oświetleniem LEDowym. Szeregowe regulatory napięcia w motocyklach bywały bardzo rzadko stosowane. Mam tu na myśli układy alternatorów „dwufazowych”, gdyż w jednofazowych to standard —...
Możesz zastosować zwykły, trójfazowy regulator z 5 przewodami. Ten z paskiem jest do kompensacji spadku napięcia w instalacji. Większość motocykli tego nie ma i działa.
Jesteś pewien że regulator jest uszkodzony? Sprawdzałeś akumulator, napięcie ładowania, stan połączenia "sense", uzwojenie alternatora? Proponuję poszukać podobnego regulatora od motocykli, widzę po oznaczeniu SH678 kilkanaście zastosowań różnych wariantów. Cena regulatora to koszt w przedziale 200 - 300 zł.
Dodam od siebie, że takie regulatory można kupić gotowe za kwotę ok. 40 zł, trzeba tylko poszukać. Chińskie quady i skutery od 125 cm3 już takie mają. Rozumiem że motocykl ma światła z akumulatora i "bezmasowe" uzwojenie ładowania. Regulator ze schematu ma jedną wadę - rozładowuje akumulator gdy motocykl nie jest używany.
A może więcej danych? Jaki motocykl, jaki regulator... W jednym motocyklu czarny to plus po zapłonie, w innym masa.
Regulator na stół i sprawdzić
BC 160,2N1131.Tak mam podane w katalogu.Pozdrawiam
Dzięki Koledzy.
A czy to problem dodać większy radiator? Pozatym jest to typowy regulator dla magneta trójfazowego. DObierać pod kątem mocy alternatora. Są zamienne.
A wiesz jak działa 3F regulator od motocykla ?? Po przekroczeniu pewnego napięcia przywiera uzwojenia ...... Więc jak niby chcesz uzyskać jeszcze 24V ?? To nie działa jak stabilizator liniowy ..... Przetwornica STEP-DOWN jak już proponowano to jedyna opcja :P
Jeżeli masz alternator trójfazowy z magnesem stałym, to podejdzie regulator od motocykla. Sprawdź to, wtedy ci powiej jak przerobić. Ceny z allegro zaczynają się od 100zł
Witam PAnowie, jestem w trakcie montazu nowego regulatowa napiecia, poniewaz poprzedni sie spalil, przewody polutowane miedzyfazy wporzadku, ilosc umow rowniez przebicia nie ma, na radiatorze nowego regulatora bedzie wentylator, lecz od strony plaskiej myslalem aby dac stary radiator na paste termoprzewodzaca dla wiekszego odprowadzenia ciepla.. jak...
Regulator napięcia od motocykla, tzw. „dwufazowy” do alternatora jednofazowego z uzwojeniem bezmasowym. Ewentualnie regulator trójfazowy.
Jakos sobie poradziłem sam i regulator działa. Temat można usunąć.
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
Sprawdzenie typowego regulatora trójfazowego opiera się na sprawdzeniu miernikiem wszystkich sześciu diod prostowniczych we wewnętrznym mostku Graetza. Jeśli gdzieś nie ma przejścia, lub gdzieś jest zwarcie, to wskazuje na uszkodzenie regulatora. Druga sprawa to sprawdzenie ograniczników napięcia - ale to praktycznie możliwe jest po zamontowaniu w pojeździe...
Nie mam motoru, ale kolega miał podobny problem w starszym motorze Yamaha i znalazł regulator o wyższej sprawności (czyli grzejący się mniej). Poszukaj na forach motorowych.
Kurcze , że też na to nie wpadłem . Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź . Dodam tylko że regler już raz był naprawiany . Poprzednim razem walnięty był mostek prostowniczy . Wysłałem do firmy która naprawia takie rzeczy jednak po ich "naprawie" poszedł tylko dym , aż się płytce wypaliła dziura. O reklamacji mogę zapomnieć z braku jakiegokolwiek rachunku...
Na oby dwu zachowuje się tak samo Na początek należy zainstalować 100% sprawny akumulator. https://motogen.pl/objawy-uszkodzonego-r...
(at)jaspios85 Przepraszam, Ty trzeźwy jesteś ? (at)cren212 Posiadasz oryginalny regulator napięcia z tego motocykla?
Trzy fazowy regulator napięcia, do motoru.
W załączniku regulator 3-fazowy do wykonania we własnym zakresie.
Potrzebuje zrobic regulator napiecia 6V do motocykla mz 250. Licze na wasza poomoc.
Tak mała pojemność aku z motocykla (o ile jest sprawny) nie uszkodzi ani alternatora ani regulatora napięcia, ale 2 min. to zdecydowanie za mało.
Jest to regulator napięcia. Koszt nowego ok. 30 zł. Pozdrawiam.
Nie wiem czy dasz radę to naprawić, moim zdaniem lepiej kupić nowy: http://larsson.pl/?c=r&no=MTI5MDAwOQ==&b... 265PLN to w porównaniu z oryginałem: http://www.sklep.motorista.pl/szukaj/mod... 756PLN. Po za tym możesz poszukać regulatora z lepszym radiatorem. Ten z Larssona znajomemu wytrzymał 2 lata i 14kkm, po czym sprzedał...
Jaki to motocykl? Marka, model?
Od jakiego to motocykla? Jak od japoni z magnesem stałym, to trzy przewody (mogą być w jednym kolorze) do alternatora, czwarty to wyjście, a masa na obudowie.
Lewy górny róg - konektor oczkowy, przykręcony do masy pojazdu. Lewy dolny róg - sygnał dźwiękowy (klakson). Prawa strona - konektory rurkowe z widocznym podziałem na męskie/żeńskie, typowe rozwiązanie w japońskich motocyklach, miejscami żeńskie wielostykowe.
Proponuję poczytać sobie na temat na temat aktywnych prostowników (prostowników synchronicznych). Zastąpienie diody Mosfetem umożliwia zmniejszenie spadku napięcia, co przekłada się na moc strat. Standardowo takie rozwiązanie jest stosowane w zasilaczach napięć wewnętrznych laptopów oraz CPU, gdzie płyną prądy o natężeniu ok. 25A. Są dostępne regulatory...
Witam. Mam pytania odnośnie regulatora napięcia w moim motocyklu. Niestety ten element odmówił posłuszeństwa i nastąpiła konieczność jego wymiany. Nowy oryginalny regulator kosztuje 250zl. I tutaj moje pytanie. Czy mogę go zastąpić innym regulatorem, tańszym I z innego motocykla w którym ilość pinów będzie taka sama? Koszt takiego regulatora to ok 20zl.
Moze kolego jakies wyjasnienie dla tej odpowiedzi. Chodzi o to by dowiedziec sie czemu to slepa uliczka?
Stabilizatorów scalonych nie łączymy równolegle! Jeżeli potrzebny jest większy prąd należy wykorzystać schemat z dodatkowym tranzystorem - do obejrzenia w każdym datasheecie takiego stabilizatora. Nb. to taki stabilizator do motocykla zupełnie się nie nadaje.
Coś mi to nie pasuje - nie ma regulatora a alternator daje napięcie ???
Znamionowy prąd wyjściowy: 700mA Rated Capacity (20hr) 21 Ah Pewnie taką to z dobę trzeba by ładować ale mi to nie przeszkadzałoby. 21Ah/0,7A=30h - przy założeniu 75% sprawności ładowania ponad 36h. A może zasilacz 14,5 wolta 2 Ampery? Ty masz kupić ładowarkę a nie zasilacz. Raczej wątpię by np w motocyklach taki akumulator miał takie warunki ładowania...
Dwa błędy związane z podpięciem tego regulatora. 1. Kondensator 4700 uF to za mało, taki regulator zawsze będzie przekraczać dopuszczalny zakres napięcia wyjściowego. W KTM czy innych motocyklach offroad stosuje się kondensator o bardzo dużej pojemności, np. 15mF/50V. Poza tym zwarcie na wyjściu spowodowało uszkodzenie tyrystora w regulatorze i puszczenie...
To tak jak wkładać do zabytkowego auta bezpieczniki "watowane" z przed 50 lat dlatego tylko że są retro. Ja do SHL 175 mam zamontowany zapłon CDI, instalacje 12V i nowoczesny regulator napięcia. Efekt ?? Motocykl nadal jest unikatem, starą poczciwą SHLką a niezawodność instalacji elektrycznej poprawiłą się kolosalnie. Mógłbyś zbudować ten układ na ne555...
Jaki rodzaj alternatora i regulatora napięcia został tam zastosowany?
Masz wszystkie śruby zdrutowane w tym LC4? Wałek wyrównoważający występował w silnikach co miały wyjście na łańcuch po lewej stronie, czyli mniejsze pojemności i następca LC4 — 690. Napięcia nie mierzysz tanim miernikiem z rozładowaną baterią 9 V? W normalnych motocyklach nie powinno występować tak wysokie napięcie ładowania, natomiast w chińczykach...
regulator napiąć motocykl schemat schemat regulator napiąć motocykl regulator napiąć alternator motocykl
chrysler podłączyć modem simlock orange serwis liebherr
drzwi automatyczne bateria parkside
Schemat ładowania i balansera dla wkrętarki 7,2 V Schemat balansera dla ogniw Li-Ion 2S: pasywny i aktywny