Witam Zielony opornik nie jest od tego ,jedyna rada wymienić na inny,14,8V to dużo najwyżej 14,5V.
Dfm sygnał do sterownika silnika. [img]https://as-pl.com/p/ARE0042(BOSCH)#...
F00MA45300 , 1986AE0110 Sprawdź to jeszcze na wszelki.
Bo mają chińskie regulatory napięcia bosch
Regulatory napięcia Bosch z serii F00 załączają wzbudzenie z zacisku B+ alternatora, to jest częsty przypadek, że regulator albo nie odłącza wzbudzenia po zgaszeniu silnika, albo załącza magnesowanie wirnika samoczynnie.
Sprawdz też prądnicę sam mostkujac styki df i d+ bez przewodów tylko podłącz tam żarówkę i drugi jej przewód do masy. Powinna jasno zaświecić. Dodano po 5 https://obrazki.elektroda.pl/1028277900_... https://obrazki.elektroda.pl/5792034800_... https://obrazki.elektroda.pl/7077385900_... Cos z tego wybierzesz....
Jest to prostownik pełnofalowy 3-fazowy więc na wyjściu jest 6 diod. Napięcie podawane na regulator prostowane jest natomiast półfalowo więc przy pomocy osobnych 3ch diod.
Alternator Bosch, więc regulator napięcia również firmy BOSCH. Tylko i wyłącznie oryginał. Jak wyciągniesz alternator to koniecznie sprawdź diody prostownicze w nim - miałem przypadek, że "chińczyk) ubił mostek prostowniczy.
Proszę o podanie numerów łożysk do alternatora Bosch z Golfa II. Nie wiem jakie oznaczeniem ma alternator ponieważ ta srebrna naklejka z numerem się sprała. Znam natomiast oznaczenia jego regulatora napięcia: Bosch 1197311028 oraz kondensatora: Bosch 0290800036
Faza z mostka diodowego dla jasności.
Oddaj alternator do naprawy - żeby coś ocenić, musiałbyś mieć o tym jakiekolwiek pojęcie - a tak to tylko gdybanie i pobożne życzenia. Możliwe że masz uszkodzenie w magneśnicy, tylko nie pytaj co to jest.
Problem w tym że to nie regulator napięcia.Na 1000% 31-masa 86-wyjście cewki przekaźnika-plus 15-plus zasilania po stacyjce 50-sygnał rozrusznika (rozruch) G-albo generator (alternator),albo sygnał na świece żarowe (Gluchkerze) K-nie wiem. Zobaczę do dokumentacji co to za stwór. Regulatory Boscha mają zwykle (jeżeli już) znaczenia D+,D-,DF
albo od skody , w skodach felicia tez były montowane alternatory boscha
oooo, w tym to bardzo prosto, szczotki BX185 lub też BX204.
Nie da się.
może coś konkrętnego o alternatorze bo natężenie a napięci to jest różnica
Póki co został zamówiony nowy regulator napięcia (Bosch). To sobie jeszcze zamów pierścienie ślizgowe wirnika (oraz łożysko tylne) bo znając te alternatory już są starte
Witam, mam w Audi 80 2.0 ABK alternator o ozn. BOSCH 70A 0 120 485 047 KC -> 14V 37-70A 050 903 015 C i był w nim reg. napięcia BOSCH 1 197 311 235 czyli wg dokumentacji dla poj. z alternatorem o prądzie ładowania 70A, czy mogę zamontować reg. nap. BOSCH o nr 1 197 311 223 czyli wg dokumentacji dla poj. z alternatorem o prądzie ładowania 90A ? Nie zabardzo...
Czy może być inna przyczyna zbyt wysokiego napięcia niż uszkodzony regulator napięcia BOSCH F00M145225? 15V przy wolnych obrotach, do ponad 18V na wyższych obrotach. Szczotki i ślizgi wyglądają dobrze.
TNY285DG-TL
Jak to zrobić w załączniku BR14-MO.xls[/b]
Ten alternator nie ma regulatora napięcia, musi być zewnętrzny.
Chciałem profilaktycznie sprawdzić alternator. Wymontowałem go i oddałem elektrykowi. Po "regeneracji" po uruchomieniu silnika po kilku, kilkunastu sekundach na wolnych obrotach nie ma ładowania. Wystarczy lekko zwiększyć obroty i ładowanie wraca. Wymontowałem go ponownie i oddałem na reklamację.Elektryk niby wymienił regulator, zrobił test i stwierdził...
Regulator napięcia Boscha na 5 pinów?
Z litrą F jest Bosch, z literą T Valeo. Osobiście sam bym się zastanawiał który wybrać. W Bosch regulatory napięcia lecą jak zęby, Valeo zaś pierścienie ślizgowe ma chyba z marchwi.
A co to za BMW?
Regulatory napięcia do tych alternatorów Boscha mają „zaprogramowane” doś takiego jak stała czasowa reakcji na obciążenie. Może być inna w zamienniku w stosunku do oryginału. Teoretycznie, jeśli chcesz mieć tak jak fabryka przewidziała, to musisz kupić oryginalny regulator napięcia Boscha o dokładnie tych samych numerach co regulator fabryczny...
kiedyś zrobiłem taką rzeźbę tzn regulator napięcia bosch z mercedesa beczki wzmocniony podpiąłem go pod malacza i ładowanie było wyższe niż na oryginale
Mam tak w VW t3 i też nie znam przyczyny. Silnik 1,9 z Golfa3, altek na pasek wielorowkowy. Wskazówka obrotka widać, że najpierw się lekko "podnosi". Słychać jakby ślizganie paska. Pasek dobrze napięty, aku naładawany, efekt występuje przy każdym uruchomieniu silnika https://filmy.elektroda.pl/84_1749375796... Altek Bosch, wiadro podmienianych regulatorów,...
Sprawdź kółko wiskozowe i regulator napięcia.
Ma być elektroniczny czy mechaniczny?
Witam Dzięki za podpowiedz strzał w dziesiątke na to wygląda ładowanie się odnalazło i jest ok jestem w szoku napewno na to bym nie wpadł dzięki . Tylko miałbym pytanie regulator napięcia Boscha jest na pięć pinów na piątym pinie jest stałe napięcie jak podłączyć wzbudzenie do niego po prostu chciałbym alternator podłączyć tak jak na stole probierczym...
jest to regulator napięcia -ładowania baterii-o schemacie nawet zapomnij
Jeśli wszystko jest dobrze podłączone, to wygląda to na uszkodzony regulator napięcia.
Witam, Mam problem z wysokim napięciem ładowania. Jestem po wymianie regulatora napięcia w alternatorze. Pomiary na akumulatorze w stanie spoczynku wynoszą 12,9 V, a podczas działającego silnika i obciążenia światłami, dmuchawą i klimatyzacją napięcie wynosi 15,9 V. Wymieniłem regulator napięcia na Bosch 1 986 AE0 124. Alternator to 028 903 028 D o...
Jak Bosch to tak.
Regulator napięcia do bani. Pewnie chinolek nie lubi ciepła.
Prąd ładowania spada w zależności od zapotrzebowania akumulatora. Przyczyną opisanego przypadku, jeśli jest to usterka, może być regulator napięcia.
Może pomiń włącznik i podłącz na "krótko". Na załączonym schemacie NR.2 i NR.4. połącz mostkiem. http://www.elektroda.pl/rtvfor... że jest tam jeszcze regulator napięcia.
Zgadza się,ma najprawdopodobniej 55 amperowy alternator
Mi to wygląda na NCP59152 - regulator napięcia.
Witam, Chciałbym wiedzieć czy Jest możliwość w alternatorze "BOSCH 70A 14V 058 903 016" zmiany Regulatora napięcia 14V "BOSCH 1 197 311 235" na 24V do ładowaniu dwóch 12V akumulatorów szeregowo podłączonych. Mile widziane podanie ewentualnego numeru zamiennika Regulatora 24V.
Witam . Nie wiem jak w alternatorach z merdesesa (bosch) ale w fordzie focusie alternator jest sterowany sygnałem PWM jakieś 100Hz . Kolego podaj typ alternatora i regulatora napięcia .
witam mam problem z alternatorem mianowicie zaczęła mi sie palić kontrolka od ładowania akumulatora wiec kupiłem regulator napięcia bo kiedyś już miałem taką przygodę zamontowałem zapaliłem wszystko ok ale po 5 minutach znowu to samo brak ładowania ??? spalił się postanowiłem kupić nowy alternator z regulatorem napięcia boscha podłączyłem odpaliłem...
Wszystko wskazuje na regulator...
Sprawdź jakość połączenia między alternatorem i dodatnią klemą akumulatora. Podstaw jeszcze jeden regulator napięcia, jeśli reg. nie jest Bosch tylko jakaś podróba to też może być podobnie. A 14,4 V to jest górna granica nieraz trudna do osiągnięcia, jak będzie 14V to też będzie dobrze.
Zastosowanie większego aku spowoduje przy ograniczonej mocy prądnicy spowoduje jego niedoładowanie. Zapytam z innej strony. Nie możesz tam dołożyć małego alternatora z własnym regulatorem napięcia ładowania?
alternator może mieć w tym swój udział ..(np zaolejone uzwojenie itp) Z tym zaolejonym uzwojeniem, to akurat jest bzdura, nawet zwarty do masy stojan nie spowoduje poboru prądu z akumulatora, natomiast przebita/ zwarta dioda + lub uszkodzony regulator napięcia (zwłaszcza Bosch z serii F00M-xxx) jak najbardziej
Daj potencjometr szeregowo na sygnał idący d+ regulatora.
Regulator nie posiada cechowania producenta. Jego budowa i wygląd przypomina do złudzenia regulator firmy Bosch.
No i na co Tobie interfejs? Kup nowa pompę, wymień filtr paliwa i tyle. Sądzisz że jakikolwiek "fejsik" jak kula magiczna wskaże bezpośrednio usterkę? Tak samo ze światłami - fejsik nie pokaże uszkodzenia regulatora napięcia.
Witam, Kupiłem niedawno samochód Honda Accord 2.0 benzyna, rok 2002. Samochód miał padnięty akumulator, więc kupiłem nowy. Po około 10h od podłączenia akumulator był "pusty". Wziąłem miernik i okazało się, że coś ciągnie non stop 2.4A. Doszedłem, że to kwestia alternatora. Po odpięciu grubego kabla prądowego pobór prądu z akumulatora spadł do 0.1A....
Są regulatory na 14,6-14,8 V jesli to Bosch. Wrzuc zdjęcie
Witam, wczoraj wymieniłem w swoim alternatorze 045903023A sam regulator napięcia na Bosch F00M144136. Po uruchomieniu silnika napięcie w granicy 14V ale gdy włączę obciążenie np ogrzewanie itd to napięcie dojść mocno spada 12,50V po czym słychać jakiś przekaźnik i napięcie ładowania powraca na 13,90V. Czy takie zachowanie jest normalne? Dzięki Pozdrawiam.
Regulator przeznaczony do mana,w którym w instalacji tylko jedno zasilanie +15 na regulator.Zachowanie przy sprawdzaniu na stole prawidłowe.
To mi wygląda na regulator prądnicy BOSCH.
Regulator oryginał Bosch?
zmień regulator napięcia powinno pomóc
Witam, mam problem z ładowaniem w Chrysler Voyager 94' 2,5 mianowicie, znikło... W/g mnie alternator nie wzbudza się. Alternator obejrzałem i pomierzyłem, stojan ok, wirnik ok, diody ok, szczotki wymieniłem. Podobno mógł paść sterownik. Ok, mam regulator napięcia do tego alternatora, tylko jak go podpiąć? Dołożyłem mu 3 diody prostownicze jako wzbudzające,...
W kilku innych tematach była podawana charakterystyka regulatora Bosch. Napięcie się zmniejsza wraz ze wzrostem temperatury. Te 13.8 to masz przy dobrze nagrzanym silniku.
Może cos z regulatorem!
Należy zmierzyć napięcie 5V zasilające mikrokontroler. Niestety zdjęcie płytki nie umożliwia zlokalizowania regulatora napiącia tego napięcia (za mało szczegółowe).
Zastosuj fazowy regulator napięcia na układzie U209B. Tu masz trochę do poczytania. https://www.google.pl/#q=regulator+na+u2...
Witam. Czy orientuje się ktoś gdzie można znaleźć numery katalogowe zamienników regulatora napięcia do tegoż alternatora?
Witam Po wymianie regulatora(alternator Bosch) napięcie ładowania na wolnych obrotach 14,8V, pod obciążeniem 14,4V. Po zwiększeniu obrotów (do średnich w czasie jazdy)napięcie wrasta do 17 - 18V. Co może być przyczyną? Pozdrawiam
Tak regulator napięcia ale tylko oryginał Bosch. Tak jest włącznik świateł w skrzyni.
Mam problem z autem jak w temacie. Ładowanie w tym aucie pojawia się dopiero wtedy, kiedy silnik przegazuję do ok 3 - 3,5tys.obr. i wtedy już mogę puścić obroty i jest na poziomie 14,4V - bez przegazówki ładowanie równe napięciu akumulatora. Został wymieniony regulator napięcia (bosch) i nadal sytuacja podobna. Dodatkowo w trakcie jazdy potrafi samo...
Witam, to dosc popularny przed wojna regulator napiecia '1-kotwicowy' / z 'mag-dyn Bosch D 1 / D 2', itp., a oprocz tego stosowany takze jako 'kopia Boscha' w powojennych 'Jawach - Perak' 125, 250, 350, wiec nie powinno byc klopotu z dobraniem 'zamiennika' w dobrym stanie technicznym, na wiekszosci bazarow motocyklowych do dostania u nas i 'za Odra'...
A czy ktoś wie czemu w lotnictwie wykorzystuje się nietypowe napięcie 28V zamiast 24V? Dlaczego nietypowe ? Alternatory (a dokładniej regulatory napięcia np. Bosch) są właśnie na 14V oraz 28V. Czyli to ich napięcie znamionowe pracy. https://obrazki.elektroda.pl/4334691900_... Źródło: http://www.unisale.gr/image/cache/data/u...
Witam Wpadłem na pomysł aby wykorzystać regulator alternatora do ograniczenia napięcia ładowania w prostownikowej ładowarce. Dlaczego?bo mam sprawne regulatory firmy bosch,jest to moduł skompensowany termicznie z ustalonym precyzyjnie napięciem wyjściowym 14.4 v. Gdyby zaprzęgnąć go do wysterowania jakiegoś potężnego tranzystora mocy .. To jest pomysł,może...
Sprawdziłem komutator niby wszystkie cele są takie same, podobna oporność, jednak dwie cele jakby bardziej przykopcone-sąsiadują ze sobą. Nie sprawdziłem jeszcze bez regulatora. Jak podpiąć napięcie bezpośrednio do szczotek??
Witam. Miałem okazję testować taki regulator, tej że firmy zarówno z alternatorami elmota jak i boscha do ciągników c385 i pochodnych i powiem, że współpracuje on tylko z regulatorami 9 diodowymi.
Witam Problem polega na tym, że mimo wszystko świeci się kontrolka od ładowania. Ładowanie na akumulatorze 14,4v . Orientacyjnie został wymieniony regulator napięcia z ori boscha na zamiennik, bez rezutatu. Auto ma 55tys przebiegu 2008 r. Czy posiada ktoś schemat elektryczny który byłby pomocny w tym problemie?Albo może ktoś zwalczył taki problem ....
To nie jest tranzystor, tylko dedykowany układ regulatora napięcia. Żaden tranzystor w obudowie TO220, a nawet w TO3 bez chłodzenia nie zdzierży na dłuższą metę ciągłego przepływu 3-4A padu. Bardzo chcesz zaoszczędzić parę zł, to próbuj wlepić regulator np. RNc-12, bądź sam "grzybek" z regulatora starych alternatorów Bosch.
Pasek wielorowkowy , mocno napięty napinaczem,pare razy wyciągałem alternator ( wymiana łożysk, regulatora napięcia , sprawdzenie na maszynie - wynik był niby ok alternator dawał 72 ampery wzbudzanie było ale w samochodzie kicha ). Muszę sprawdzać woltomierz i przygazować do tychok 3tyś żeby było ładowanie.
napięcie mierzone na alternatorze, nowy regulator boscha wsadzony, szczotki, komutator, łożyska wszystko na nowe wymienione. na starym alternatorze też tak było tylko napięcie ładowania zamiast 14,4V było 13,8 (bez obciążenia)
Albo zintegrowany regulator napięcia w obudowie TO220,albo tranzystor BDX53C. No chyba że regulator Boscha z tym metalowym kapeluszem,to znów inna bajka.
Bzdura. A kolega wie, że niektóre regulatory Boscha do diesli mają napięcie odcięcia 14,7V? Nie mam zamiaru z kolegą się targować. To że mają nie znaczy że jest dobrze dla użytkownika Może pogodzę kolegów. Napięcie gazowania zależy od temperatury, im niższa tym napięcie gazowania wyższe. Bosch robi niektóre regulatory ze zmiennym napięciem odcięcia...
To samo zamienniki regulatorów napięcia. Firma, z którą zdarza mi się współpracować, woli wlutować nowe szczotki w oryginalny regulator Boscha niż montować niepewny zamiennik. Unipoint, niewiem skąd to dziadostwo na rynku się wzięło, sklepy na siłę pchają klientom jako zamienniki do alternatorów i rozruszników.Części wysiadają po krótkiej ekspoatacji.
potrafisz narysować lub opisać jak jest podłączony regulator do alternatora?
Jeszcze raz cena za nowy regulator napięcia do mojego alternatora HITACHI to 1450zl a 150zl to cena za regulator napiecia Boscha stosowany w alternatorze Boscha ale o tym samym natezeniu pracy 70A
Wzbudza się regulator napięcia, w tym modelu podłączony do zacisku B+ (alternator nie ma pomocniczych diod w mostku) Standardowa usterka, tylko wymień regulator na oryginalny bosch, bo podróbki nie działają poprawnie
Oczywiście.P
Jeżeli alternator Boscha to obstawiam na 99,9 % regulator.
https://www.subito.it/accessori-moto/reg... 60Euro , polski nie zaddziała jako dynastarter ,nie ma opcji 0 190 215 015 bosch jak co zamienia sie 350netto
Witam, nie wiem czy to dobry dział ale mam maly problem a wiem że na tym forum znajdę pomoc. Mój problem wygląda tak, że w samochodzie Saab 9-3 było dosyć wysokie ładowanie bo okolo 14,7, więc został wymieniony regulator napięcia na nowy Bosch i przy okazji nowe sprzęgiełko. Po ponownym zamontowaniu nie świeci kontrolka od ładowania i brak ładowania....
Tak jak kolega wyżej wspomniał - pierścienie ślizgowe a nie komutator. ASL9008 - pierścienie do tego alternatora. ARE0008 - regulator napięcia - tutaj polecam oryginał Boscha a nie jakieś zamienniki. Idziesz do sklepu motoryzacyjnego, podajesz numer alternatora i tam dobiorą części. Możesz wejść na stronę: https://as-pl.com/pl/main Tam w wyszukiwarce...
Popatrz sobie na charakterystykę U=f(t) regulatora napięcia alternatora to znajdziesz odpowiedź.
Witajcie.Czasami zapala sie kontrolka akumulatora ale sprawdziłem miernikiem kilka razy że w momencie zapalenia kontrolki ładowanie jest prawidłowe ok. 14.30 .Regulator napięcia wymieniałem pół roku temu(zamiennik zamiast boscha)...może wina tego regulatora....Akumulator zamontowałem drugi.Co jeszcze sprawdzić?
Sprawdź regulator napięcia w alternatorze. Tam powinien być BOSCH, łatwy montaż i demontaż. sprawdź napięcie ładowanie (zakres 13,8 do 14,4).
https://obrazki.elektroda.pl/4977831300_... https://obrazki.elektroda.pl/2274601400_... https://obrazki.elektroda.pl/2489404300_... [img-0] Witam, Mam problem z zakupem regulatora napięcia do tego alternatora. Czy ktoś może zidentyfikował układ Bosch, do niego widoczny na dołączonych fotografiach?...
Wzbudzenie jak i regulator napięcia jest wbudowane w alternatorze więc ta opcja odpada, jego wyjścia to B+, B- oraz D gdzie B+ i B- są bezpośrednio pod akumulator a D wiadomo Dodano po 4 Albo opcja: koło wolnobieżne alternatora się ślizga, przy napędzie bezpośrednim jest ok, paskiem już nie Pasek napięty jak baranie .... no a autobus jest 95r. Chyba...
Jeżeli masz regulator, jak na zdjęciu powyżej, to odstaw go na półkę. To regulator napięcia alternatora, a nie prądnicy. Nie nadaje się.
Mechanik zapewniał mnie że zamówił i zamontował regulator napięcia oryginalny taki jak był czyli BOSCH. (nie był tani ) Mam fakturę z tego regulatora ale tam nie pisze jakiej firmy ani nic tylko "reg nap" i jakieś numery. O diodach była mowa z mechanikiem ale zapewniał że sprawdzał i diody są w porządku. Tak na marginesie to już żałuje że nie oddałem...
Po pierwsze padnięta bateria w mierniku dlatego pokazywał głupoty. Z alternatorem masz dwie opcje jeśli to Bosch to faktycznie regulator napięcia jeśli co bardziej prawdopodobne Valeo to masz uszkodzony wirnik alternatora numer ar3002. Tak czy owak bez demontażu się nie da a usterka alternatora to bardziej zbieg okoliczności.
Witam Mam problem z ładowaniem w powyższym aucie. Po odpaleniu 14,2 V, po chwili spada aż spadnie tak do 11,6 - 11,8. Diody w alternatorze są ok. Połączenia też. Czy winę ponosi regulator napięcia? Dodam, że po odłączeniu wtyczki sterującej od regulatora napięcie się ustawia na około 13.8V. Regulator to Bosch BR14-M2. Szczotki jeszcze są więc to nie...
Witam, proszę o pomoc problem w tym że alternator ładuje zbyd wysokim napięciem, to jest w granicach 14.8 V do 15.2 V nie zależnie od obciążenia napięcie zmienia się w tych granicach. Dodam że alternator bosch-a został wymieniony regulator napięcia na oryginał taki sam bosch i nadal to samo.... . Do alternatora dochodzą dwa przewody jeden wyjście 12...
A nie lepiej zastosować regulator Boscha - czarny kapelusik, i nie stosuj żadnych radiatorów skoro w oryginale brak.
Informacje dostałeś. Tylko nie chcesz z nich skorzystać. Nawet stary zużyty od Bosch da się zamontować.
Jak to alternator Bosch to odkręć regulator napięcia (2 śrubki) i zobacz stan szczotek (zespolony szczotkotrzymacz z reglerem) jak niziutkie to wymień (pasyją od poloneza :) ) a jak są dobre to może padł regler.
bosch regulator napiąć sprawdzić regulator napiąć bosch uszkodzenie regulator napiąć bosch
regulacja prędkości falownik temperatura klimatyzatora rejestracja przebiegu
lutownica lutola lutownica lutola
Wewnętrzna budowa wzmacniacza STK4192II Yamaha Majesty 125 1999 – układ i rozkład wskaźników, kontrolki, demontaż kokpitu