Tyrystor przejdzie w stan „wyłączenia” w trakcie ujemnego półokresu napięcia ze statora. Oczywiście tyrystor nie wyłączy się na żądanie kiedy napięcie w trakcie ładowania przekroczy ustalone 14.4 V, tylko kiedy napięcie na akumulatorze przed dodatnim półokresem przekroczy wartość progową, nie doprowadzając do wyzwolenia tyrystora. Dlatego napisałem...
Po pierwsze, to alternator w RG80 jest oparty na cewce "bezmasowej", ale widzę że podłączając regulator od chinola zmasowałeś jedno z wyprowadzeń. Po drugie to źle podłączyłeś ten regulator napięcia, wszystko na odwrót. Nic dziwnego że się regulatory paliły. Po trzecie, ponieważ oświetlenie jest zasilane bezpośrednio z akumulatora (patrz schemat: http://wandysku.dyn.pl/motoelektr/suzuki...
Regulator napięcia od motocykla, tzw. „dwufazowy” do alternatora jednofazowego z uzwojeniem bezmasowym. Ewentualnie regulator trójfazowy.
http://www.motelek.net/andere/scooter/pi... Alternator ma wystarczającą wydajność aby pociągnąć to wszystko. Problem prawdopodobnie tkwi w uszkodzonym uzwojeniu alternatora lub nieodpowiednim, ewentualnie źle podłączonym regulatorem napięcia. To jest typowy regulator, że tak powiem "dwufazowy", używany w alternatorach z cewką "bezmasową"....
Witam, padnięty był regulator napięcia. Dobrałem regulator do alternatora dwufazowego od motocykla. Działa jak należy tylko nie ma wyjścia na kontrolkę ładowania. Pozdrawiam Leszek
Tu może byc problem bo mostek prawdopodobnie jest w tej aluminiowej kostce z postu 20 i chyba nierozbieralny. Mostek pewnie był, ale w starszych wersjach w latach '70. Tutaj jest regulator napięcia "dwufazowy" jaki jest stosowany do dzisiaj w niektórych motorowerach i małych motocyklach. Nie ma sensu mierzyć napięcia przed regulatorem w czasie pracy,...
Skoro światła są z akumulatora, to nie może występować rezystor świateł, a jedynie rezystor automatu ssania. Regulator napięcia musi być odpowiedniego typu (tzw. "dwufazowy"), nie można przypadkiem założyć regulatora przeznaczonego do instalacji ze światłami z alternatora. Tak samo stator musi mieć jedno uzwojenie ładowania (bezmasowe), nie można założyć...
To już lepiej przerabiać dalej i zamontować regulator tzw. „dwufazowy”, od np. Routera WS50 który ma podobną obudowę i takie samo złącze co regulatory jednofazowe. Zasilanie świateł masz już przerobione. Jednofazowy regulator napięcia dokonuje prostowania jednopołówkowego, dlatego wydajność ładowania będzie obniżona o połowę.
Taki regulator od skutera się nie nadaje. Co prawda da się go podłączyć, ale ulegnie spaleniu od mocy alternatora. Potrzebny jest regulator "dwufazowy" lub ew. trójfazowy.
Owszem, nie jest to optymalne rozwiązanie. Dlatego japoński Shindengen opracował nowe rozwiązania, w tym specjalny regulator napięcia dla pojazdów z oświetleniem LEDowym. Szeregowe regulatory napięcia w motocyklach bywały bardzo rzadko stosowane. Mam tu na myśli układy alternatorów „dwufazowych”, gdyż w jednofazowych to standard —...
Co to za skuter 125 2T? Jaki tam masz rodzaj alternatora? Jednofazowy (z odczepem na światła), "dwufazowy" (uzwojenie jednofazowe bezmasowe), czy trójfazowy? Jaki alternator masz w silniku GY6? Wg. przewodów masz jednofazowy, ale istnieje możliwość że też "dwufazowy".
Jaki model regulatora napięcia? Generalnie regulator VAPE nie będzie tani. Zdaje się że tam alternator jest „dwufazowy”, więc na upartego można by spróbować z użyciem trójfazowego regulatora. Z VAPE istnieje ryzyko, że nieoryginalny regulator się spali — alternator daje większy prąd i wyższą częstotliwość od typowych alternatorów stosowanych w motocyklach....
zauważyłem ponadto po dojechaniu do domu ze światła przednie są podłączone do akumulatora a nie do prądnicy I to jest cała przyczyna problemu. Trzeba powrócić do oryginalnego rozwiązania, czyli światła zasilane ze silnika, z alternatora który ma uzwojenie jednofazowe przeznaczone do zasilania oświetlenia prądem AC. Moc ładowania to kilkanaście watów,...
Witam wszystkich. Od jakiegoś czasu bawię się z płytą od Acera aspire 9412 o symbolu Myall2. Płyta trafiła w moje ręce martwa. Po podpięciu zasilania dawała zwarcie na wejściu. Z płyty był także wymontowany dwufazowy regulator napięcia U64 (isl6262crz) .Udało mi się ustalić uszkodzenie tranzystora U19 (ba5525)na wejściu zasilania i U48 (FDS6690A)+ przebicie...
Czyli akumulator dobry, a w regulatorze uszkodzony tranzystor szeregowy. Kupić regulator motocyklowy, a wcześniej porównać schematy połączeń jego z alternatorem, konkretnie kolory przewodów, bo w tych silnikach instalacja ładowania jest niemal identyczna jak w motocyklach - alternator dwufazowy.
Regulator "dwufazowy", ponieważ uzwojenie ładowania jest jednofazowe, ale bez połączenia z masą. Tak więc z alternatora wychodzą dwa przewody "fazowe", dlatego też nazwę "dwufazowy" biorę w cudzysłów. Przy takich pojazdach regulator jest stratny - wewnątrz jest mostek Graetza i dwa tyrystory zwierające nadmiar napięcia na masę. Światła według tego nieczytelnego...
Jaki typ alternatora masz w tym nowym silniku? Przypuszczam że uzwojenie jednofazowe, ale bez połączenia z masą (wyprowadzone "dwie fazy"). Nie będzie to działać z oryginalnym regulatorem napięcia. Masz dwie opcje. 1. Przełożyć cały alternator od starego silnika (koło magnesowe i stator), przy czym nie wszystkie części od obecnych chińczyków pasują...
Właśnie chodzi mi o wstawienie takiego trafo do spawareczki.A dlatego na dwufazowym zasilaniu bo wpadł mi w ręce takowy regulator prądu
Jaki silnik ma ta Yamaha? Odnoszę wrażenie, że gdzieś taki stator widziałem, nie będzie identyczny ze zapłonem F5BM od skuterów Yamahy od 2003 roku? Fundamentalne pytanie. Jaki jest rodzaj uzwojenia i układu ładowania? Typowy skuterowy (cewka masowa + odczep), alternator "dwufazowy" (cewka bezmasowa)?
Bo zapewne skuter fabrycznie ma instalację ze światłami z akumulatora. W Zippach takie rozwiązanie było stosowane od dawna w wielu modelach. Teraz jest założony stator na instalację ze światłami zasilanymi z alternatora (silnika) i to nie działa z regulatorem „dwufazowym” powodując obciążenie statora. Należy kupić właściwy stator, biorąc...
Odnalazłem ten temat i dodam swoje spostrzeżenia. Opracowania akademickie donoszą, że tego typu przetwornice stosuje się do 150W. Aby poprawić pulsacje prądu i efektywność stosuje się układ dwufazowy. Budowałem taką przetwornicę obniżającą na SG3525 z dobrym skutkiem jako regulator napięcia do wiatraka. Wrócę do tego pomysłu, ale z MPPT . Teraz kończę...
Witam zbudowałem regulator napięcia do motoroweru według takiego schematu: http://obrazki.elektroda.net/24_12551970... http://obrazki.elektroda.net/100_1255196... Wartości elementów: C1,2,3 0.033 uf 10% 100v R1,4,7 750 Ohm 1/8 Watt 1% R2,5,8 1.0k Ohm 1/8 Watt 1% R3,6,9 10k Ohm 1/8 Watt 1% VR1,2,3 6.8V Dioda-Zenera 1N4736A 1W U1,2,3 2N6507...
Generalnie ten regulator był stosowany w Apriliach 125 enduro i AF1 w rocznikach 89-94. Możesz go zastąpić dowolnym stratnym regulatorem "dwufazowym" lub ew. trójfazowym (z niepodłączoną jedną fazą) które nie posiadają wejścia "sense". Chyba że masz uszkodzony akumulator, przez co napięcie za bardzo wzrasta.
Czy ktoś stosuje jako regulatory ładowania akumulatorów przetwornice?Oto znalazłem bardzo prosty sposób na obniżenie napięcia z dużą sprawnością . Pozwalam rozkręcić się wiatraczkowi nawet do 40V, które redukuje do 14V na akumulatorze dwufazowa przetwornica przepustowa , załączając się od 24 V. Można też ustawić prąd ładowania.Koszt budowy znikomy,...
Jesteś pewien, że tam nie ma punktu wspólnego z masą? Nie przypadkiem dwufazowy alternator z kołem magnesowym? Schemat pojazdu masz? Szukaj schematów regulatorów stratnych i innych do motocykli z alternatorami ze stałym kołem magnesowym.
....jest pełno 2 fazowych regulatorów napięcia do motocykli, jeśli chcesz używać 2 cewek zasilających, to musisz takowy nabyć, albo zbudować samodzielnie A jakież to są regulatory dwufazowe??? Żyję już trochę lat a takiego regulatora nie wiedziałem. Podobnie jak prądnicy DWUFAZOWEJ. cały plan psu w d*pe Plan od początku był ... jak napisałeś... tylko...
To jest zespół z silnikiem Diesla? Jeśli tak, to uzwojenie ładowania ("dwufazowe") znajduje się pod kołem magnesowym. Ładowanie akumulatora zewnętrznego będzie realizowane osobnym mostkiem Graetza, natomiast ładowanie i ograniczanie obu napięć regulatorem napięcia (modułem ożebrowanym). Po pierwsze należy mieć podłączony akumulator i mierzyć prąd ładowania...
Kolego, mylisz alternator z uzwojeniem zmasowionym do alternatora z uzwojeniem bezmasowym. Celowo nie użyłem terminu "dwufazowy", bo znów pojawi się fala krytyki. Regulator trójfazowy bez problemu może działać jako "dwufazowy", robiłem takie przeróbki, z resztą regulatory trójfazowe różnią się wyłącznie dodatkową sekcją prostownika (dwóch diod) i tyrystora...
Sterowanie prędkości silnika dwufazowego może odbywać się tylko poprzez zmianę częstotliwości napięcia zasilającego. Natomiast zmianę kierunku obrotów można uzyskać poprzez zmianę kierunku podłączenia jednego z uzwojeń. Zmieniając częstotliwość napięcia trzeba zmieniać jednocześnie jego wartość . Przy mniejszej częstotliwości napięcie musi być też mniejsze,...
regulator dwufazowy regulator napięcia dwufazowy silnik dwufazowy
orange błąd konfiguracji naprawa pioneer astra tunel środkowy
wolny rozruch szlifierki wolny rozruch szlifierki
Zamiennik czujnika HCXM350D6H - porady i sugestie Różnice między świecami Champion RN9YCC a RN9YC