Żaróweczkę od kontrolki, małej mocy.... nie wiem, ile ma, ale pewnie nie przekracza 2W
Fioletowy mostek z czarnym, zasilanie 230V niebieski brązowy. Zasilanie podłącz na próbę np. przez żarówkę 100W, albo regulator napięcia.
To są tzw. stratne regulatory napięcia, mają za zadanie ograniczyć jego wzrost powyżej 14V, tak aby nie doszło do spalenia żarówek przy zbyt wysokich obrotach silnika, dlatego żółty kabel idzie i do regulatora i do świateł, bo są zasilane napięciem zmiennym. Dodatkowe wyjście +12V z regulatora przeznaczone jest tylko do podładowywania akumulatora,...
Zmienne napięcie.
Obojętnie jak podłączysz.
Wiem że te oporniki się dość często paliły więc tu jest problem regulacji bo był to taki bocznik prądu.P
Przełącznik IGN ON/OFF musi w pozycji ON zwierać B+ akumulatora z zaciskiem IGN regulatora napięcia, wtedy będziesz miał ładowanie akumulatora
Zdecyduj się co chcesz, bo jak jest elba to nie ma tego ze zdjęcia. A to i tak zeleży od modelu.
Miernik nastawiony na napięcie zmienne. Pomiar napięcia pomiędzy dwoma kablami bez podłączonego regulatora. Jak po podłączeniu prawidłowo regulatora znika napięci to cewki przypalone lub przytarte. Zmierz czy nie maja przebicia na masę, co może świadczyć o przycięciu przewodów podczas montażu lub przepaleniu uzwojenia do masy.
panel 130w podłączony do regulatora napięci phocos 10 A. I chciałbym mierzyć prąd jaki wytwarza panel podobno około 7A
W jaki sposób ma ładować, skoro niepodłączone są przewody od regulatora napięcia. Jak podłączysz i dalej nie będzie ładować akumulatora, to jest uszkodzony regulator napięcia lub cewka. Ten schemat może być pomocny. https://obrazki.elektroda.pl/4703017800_...
Б-B, Д-D ,C-masa, Ш- wzb.
Czarny to "plus" przechodzący przez stacyjkę. Możesz sprawdzić czy pojawia się na nim napięcie 12V z akumulatora jak włączysz zapłon. Żółte to wyjścia z alternatora/prądnicy. Zielony to masa. Gruby zielony to też masa, przykręcana do ramy. Czerwony to ładowanie akumulatora. Bez czarnego też powinno działać. Widocznie ten regulator nie potrzebuje tego...
To jest przerywacz kierunkowskazów. Trochę dziwnie opisany...
Jak pamiętam jedna szczotka dołączona do masy . Stosujesz regulator Ra2.
Podłączenie alternatora zależy od tego czy alternator jest 6 czy 9 diodowy.Rownież regulator napięcia zależy od typu alternatora.W 9 diodowym alternatorze wstępne wzbudzenie następuje porzez przepływ prądu poprzez kontrolkę ładowania, natomiast w 6 diodowym jest wymuszane po załączeniu + zasilania na regulator napięcia.
Tak ta wolna kostka 6-pinowa(z jednym pinem wolnym) to najprawdopodobniej od wyświetlacza biegów. Masy może stary regulator?? był w podobnej obudowie ?? Masz miernik? "przedzwoń" regulator przykładając jedną sondę do obudowy, a drugą przeleć po pinach i może (bo nie we wszystkich była masa na obudowie) zobaczysz na którym jest masa.. Myślę, że to może...
Jeśli chodzi o alternatory to stare T-25 miały alternator 6-cio diodowy a wszystkie nowsze 9-cio diodowy. Różnica była w wyprowadzeniach przewodów. Sześcio-diodowy miał wyprowadzeń 6. Trzy z nich to wyprowadzenia fazowe, jedno odbiór prądu ładowania, jedno masowe i jedno sterowanie z regulatora napięcia. Regulator napięcia był na zewnątrz pod zestawem...
Jezli z tego trafora (+ prostownik) chcesz ładowac akumulatory, to posyłam Ci schemacik takiej ładowarki z tyrystorem, jako elementem wykonawczym dla regulacji ładowania tak, zeby ładowac bezpiecznie. Oczywiście, możesz zmodyfikowac układ, wyrzucic zarówkę, itp. Napięcie ładowania jest określone przez napięcie bramki tyrystora pomniejszone o 0,6V. Jezeli...
Możesz zastosować zwykły, trójfazowy regulator z 5 przewodami. Ten z paskiem jest do kompensacji spadku napięcia w instalacji. Większość motocykli tego nie ma i działa.
Tu masz podobny temat i schemat instalacji C4011: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... powodzenia...........
do tego mam jeszcze regulator napięci Podaj typ
Dfm sygnał do sterownika silnika. [img]https://as-pl.com/p/ARE0042(BOSCH)#...
Pomiędzy jednym pierścieniem a drugim ma być około 3-4 omy.Jeżeli bedzie jakaś mała rezystancja pomiedzy pierścieniem a masą to wirnik faktycznie w kosz :)
Przecież masz do tego regulatora schemat podłączenia. Może trochę słabo widoczny ale jest. Tam gdzie jest trzy sinusoidy dołączasz zestaw przewodów z konektorami, czerwony na górze. Teraz drugi zestaw przewodów. Przewód z oczkiem to pewnie masa. Sprawdź co masz na czarnym, podejrzewam że "+" ale pewności nie mam, oraz ten cienki do czego jest podłączony,...
http://obrazki.elektroda.pl/1542374600_1... Myślę że dasz sobie rady 2-regulator napięcia 5-alternator.P
witam 49-zasilanie po stacyjce 49a-wyście z przerywacza na przełącznik kierunków 31-masa 59-prądnica http://obrazki.elektroda.net/62_11849573... http://obrazki.elektroda.net/42_11849574... nie wiem czym się różnią ale jest fajna strona dla miłośników simsona http://simsony.net
Gdzie mierzyłeś, że wychodziło 35V? Za reglerem powinieneś mieć prąd stały. Mimo, że tam nie ma akumulatora rozruchowego to przecież wszystkie odbiorniki masz dostosowane do napięcia 12V. Wcześniej działało? Był taki sam regler? Dobrze podłączyłeś? Kupiłeś z pewnego źródła? Dołożenie akumulatora rozruchowego to nie taka prosta sprawa. Prądnica, którą...
Może byś zaczął od jakiś schematów?
Tak, napięcie w Dnieprze to 12v. Prosiłbym mimo wszystko o schemat, opis jak to można ożenić. Regulator ma nieco inne opisy niż alternator.
http://obrazki.elektroda.pl/1995636800_1... E-masa IG-zasilanie po zapłonie F-wirnik
Cześć, jeśli ma Ci ktoś pomóc zacznij od odszukania schematu obu instalacji elektrycznych, na pewno ten problem fizycznie rozwiąże Ci pobliski warsztat elektryki samochodowej.
16=51 18=67 19=30
Ten drugi (podświetlany) też się nada jako włącznik, ale świecił nie będzie (jest na napięcie 125/250V) W sumie przy jego wykorzystaniu przełączniki nie są potrzebne ponieważ sam pilot posiada możliwość włączenia/wyłączenia samych pasków. Są nadal potrzebne, żeby załączać segmenty osobno. Aha, no i jak dobrze pamiętam, to ten ściemniacz po odłączeniu...
mam Kawasaki KLX 250 Na początek sprawdź, porównaj na schematach, z jakiego modelu pochodzi Twój regulator napięcia, a modeli było kilka" http://obrazki.elektroda.pl/8596662500_1... , a wszystkie schematy masz tu: http://obrazki.elektroda.pl/6756164700_1... a to już schemat innego modelu - "Kawasaki KLX250D". Więcej...
To ciekawe że kierunkowskazy w Peugeocie Enduro są z alternatora. Gdy powiększysz schemat to widać opisane na nim C, L1, L2 i znak uziemienia na regulatorze. Regulator podłączasz dokładnie tak jak na schemacie, czyli do C uzwojenie alternatora (żółty przewód), gdzie dalej idzie na światła, kontrolki i klakson na prąd przemienny. Regulator musi mieć...
Witam, z tego co wiem Ogar ma wzbudzenie magnesami stałymi więc ten regulator się nie nada. Może stabilizator napięcia na wyjściu prądnicy?
Zajrzyj wewnątrz alternatora ,tam gdzi był zamo ntowany regulator. Zobaczysz tam taką blaszkę. To jest ten drugi plus z małych diód. Służacy do s=zasilania regulatora A zatem i wirnika. Regulator z drugiej strony ma taką blaszkę, czy kawałek metalu który po zamontowaniu dotyka do tego czegoś w alternatorze. Dobrze jest to oczyścić. Przy wymianie regulatora....
sorki ale nic nie rozumiem z tego schematu mógłbyś przybliżyć?? co i jak?? Mam szlifierkę i układ avt-1007 i co?? przecinam kabel zasilający tak jakbym instalował włącznik czy jak inaczej?
http://www.motocdi.com/jak-dziala-regula... Podłączenie dwóch przewodów może się różnić od wersji skutera. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23...
Jeżeli Auraton 2005 to tak. Wisi taki u mnie więc sprawdziłem, co do innych na świecie, to trudno wywróżyć bez tabliczki znamionowej..
Od zwykłego skutera nie będzie pasował - tutaj masz uzwojenie bezmasowe służące wyłącznie do ładowania. Jaką moc ma ten alternator? Nie chce mi się szukać serwisówki i danych technicznych. Jeśli ma moc nie większą niż 100W, to można spróbować zastosować regulator od skuterów ze światłem zasilanym z akumulatora, np. od Zipp Vega lub (china Romet) Router...
Znajdź schemat do Keeway lub Focus lub Matrix lub Flash i.... podłączaj.
tylko z falownikiem jednofazowym! Tak, ale nie tylko. Są jeszcze transformatory, autotransformatory, indukcyjne regulatory napięcia......
Witam, mam problem jak podłączyć regulator napięcia w Peugeot XPS 50 oda do niego 3 żółte, zielony, czerwony i czarny kable https://obrazki.elektroda.pl/7749085000_... Proszę o pomoc
Dzięki , Aleksander_01 Dodano po 20 Ten alternator podłączałem w taki sposób jak na dołączonym zdjęciu z regulatorem z pierwszego postu i niby działa kontrolka gaśnie ale nie wszystko jest ok. Ładuje 15.7V co dalej z tym zrobić??? A dodam jeszcze że szczotkotrzymacz też jest ten sam co na pierwszym zdjęciu Wybacz ale to podłączenie to bzdura co zrobiłeś...
Tak samo jak był dołączony oryginalny. Może jeszcze kupić Tobie ten regulator, podjechać i za darmo podłączyć?
Kolego napisz to po ludzku bo pokazujesz alternator z wbudowanym regulatorem to po co chcesz zamontować regulator zewnętrzny.P
napięcie odniesienia (zółty z kabeloczkiem) napięcie z jednej z faz do wygaszania kontrolki ładowania(niebieski)
67 jest do szczotkotrzymacza, 15 do diod wzbudzenia i lampki kontrolnej. Ale uważaj są dwa rodzaje alternatorów 6- i 9-diodowe, stosuje się do nich różne regulatory (alternatory i regulatory można rozpoznać tylko po symbolu)
B- to masa 54 to zasilanie po stacyjce D+ wyjście na przekaźnik do kontrolki WZB DF to wzbudzenie na wirnik
Najprawdopodobniej będzie tam zasilanie 1.8 / 3.3v, pozyskanie elementów zamiennych będzie możliwe tylko z drugiego dysku. W sytuacji uszkodzenia elementów można posiłkować się podłączeniem zasialnia zewnętrznego aby uruchomić dysk. Powinienem mieć tę wersję PCB, sprawdzę jakie zasilania obsługuje ten rejon. ---- Wydzielono z tematu: [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t...
W tym Simsonie nie było regulatora, dlatego nie wiem jak ten podłączyć.
Jest to oryginalny regulator od tej Hondy? Takie regulatory to tylko w Piaggio są stosowane. Jeśli to jest oryginalny regulator a skuter produkowany z jakąś licencją z Piaggio, to może serwisówki Piaggio Ci pomogą: http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/use... http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/use...
Podłącz według tego, jeśli dalej nie będzie działać, to prawdopodobnie masz uszkodzony regulator. http://obrazki.elektroda.pl/4984885300_1... Podaj co to za pojazd.
Znam reakcje i podejście wielu użytkowników ciągników URSUS. Spodziewałem się marnego stanu urządzenia ale taka jego praca. Jednak pomimo mało budującego wyglądu ten sprzęt może działać z grubsza jak zamierzał wytwórca. Pomimo sporej ilości zanieczyszczeń skłaniam się do potwierdzenia iż jest to urządzenie dziewięciodiodowe zmodyfikowane przez wyeliminowanie...
To jest Li Fan ? bo jeżeli tak, to mam schemat tego motocykla.
ale potrzebny jest jakiś regulator napięcia
https://www.subito.it/accessori-moto/reg... 60Euro , polski nie zaddziała jako dynastarter ,nie ma opcji 0 190 215 015 bosch jak co zamienia sie 350netto
Kolorystyka standardowa: zielony - masa czarny - zasilanie po stacyjce czerwony - akumulator, czarnoczerwony - zasilanie modułu niebiesko biały - impulsator żółty i biały - wyjścia uzwojeń "alternatora" (znajdź sobie dokładnie na schematach, który to odczep na światła, nie pamiętam w tej chwili) żółty i różowy w regulatorze - wejścia I właśnie to mnie...
Ten regulator jest przystosowany do układu 9-cio diodowego. Nie napisałeś jaki masz układ w swoim motorze i jak podłączony. Czy na 100% przyczyną przerywania jest układ ładowania? Przecież łatwo to sprawdzić odłączając zupełnie alternator i jeżdżąc na samym (ale dobrze naładowanym) aku. Najczęstszą przyczyną "gubienia" iskry (co za eufemizm!) jest utrata...
bachus1 czy możesz wstawić zdjęcie tego podłączenia z regulatorem napięcia ?
Nie ma różnicy.
Jak podłączyć regulator napięcia do Zipp Pro 50
Myślę że w praktyce leżysz z takim ładowaniem. Albo masz uszkodzony regulator albo takie spadki na instalacji. Napisz jakie jest napięcie na samym alternatorze pod obciążeniem.P
Tutaj masz schemaciki
Tak to powinno wglądać, czyli dokładnie tak, jak na Twoim rysunku. http://obrazki.elektroda.net/100_1266782...
cewka przekaźnika p2 może dostać zasilanie tylko od styku zwiernego (2)przekaźnika p1, inaczej z obydwu stron ma mase.I jest zwarcie. Myślę że ma być tak: 1-G 3-kontrolka 5-H 2-B (+) 4-(+) po kluczyku Ale nie jestem pewny. Może ktoś mnie poprawi.
To tak śruba M6 do rozrusznika czyli akumulatora. Drugi kabel przez żarówkę 2 W do plusa (kontrolka a zarazem wzbudzenie) pojawienie się tam napięcia 13,6 V spowoduje wyrównanie napięcia i zgaśnięcie kontrolki przy pracującym silniku. Nie zalecane jest nie podłączenie kontrolki wzbudzenia gdyż alternator może się niekiedy nie wzbudzić i nie ładować...
Wszystko pięknie tylko że ten regler u góry jest od CZ i o taki motor pewnie chodzi? Dodano po 44 (B+)=(+) akku czyli te czerwone kable na starym reglerze (B) (D-)=masa (DF)=biały kabel na starym reglerze (M) (D+)=szczotka plusowa prądnicy jeden z granatowych kabli(D)na starym reglerze (61)=kontrolka ładowania drugi granatowy kabel(D)najłatwiej sprawdzić...
Alternator oryginalny Elmot? Z jakim regulatorem napięcia RNC-12?
Jest to ciąg dalszy artykułu : AVT 1007 Regulator napięcia. Jak podłączyć szliferkę kątową? znajdującego się pod linkiem >>> http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... Dlaczego chcesz redukować obroty szlifierki kątowej? Projektanci takich urządzeń nie przewidzieli takich rozwiązań i słusznie. Mam szlifierkę kątową graphite 960 W z regulacją...
Jak podłączyc do wtyczki kable od regulatora napięcia?
Trzeba się upewnić sprawdzając miernikiem, ale wygląda, że zacisk FLG jest połączony z masą, obudową alternatora, jak nie jest to i tak należy go z masą połączyć, zacisk FLD do zacisku 67 regulatora napięcia
Może taki układ jak w 125p, żuku czy starszych polonezach-jedna szczotka na masie a druga na regulator zewnętrzny...
Dzięki, manual fajny, dobrze mieć taki dokument w razie czego, ale proszę mi powiedzieć jak i czy mogę podłączyć regulator napięcia z np chińskiego crossa lub skutera? Mógłbym mi ktoś przesłać albo zrobić schemat podłączenia? Domyślam się, że w tych dwóch żółtych kablach jest duże napięci przemienne zmieniające wartości przy podwyższeniu obrotów silnika...
Oryginalny regulator padł, był kupiony jakiś uniwersalny z 5 przewodami żółty, zielony, biały, czarny, czerwony. Został podłączony do instalacji ale nadal brak ładowania. Zielony, czarny, biały podłączony były do 3 faz a czerwony do + żółty do minus. Skąd wiesz że ten zamiennik to regulator trójfazowy? Nie ufam tym regulatorom z nietypową kostką i...
Kolega powyżej ci wyraźnie napisał, Kostka 5cio pinowa jest wyłącznie od wskaźnika biegów (który bieg masz zapięty). Kostka 4ro pinowa to ładowanie i impulsator (2 kable od impulsatora, 2 kable od ładowania, masa puszczona po silniku). 2 przewody z 4ro pinowej kostki (prawdopodobnie niebieski i zielony) to impulsator który idzie bezpośrednio do modułu....
należy sądzić, że zmienna składowa na zasilaniu wzbudzenia załatwiła regulator. Brzmi to całkiem sensownie, z tym że miałem nowy regulator (?). Spróbuję sprawdzić zdemontowany regulator - podłączę napięcie >14 VDC i na szczotkach powinienem mieć 14 V - dobrze rozumuję ? ? regulator napięcia nie daje napięcia na szczotkach, tylko tak reguluje prądem...
Nie wiem co popsułeś , ja je naprawiam 30lat. Sprawdzam przed montażem czy działa. Zwarcie zrobiłeś pewnie w środku A czy zwarcie może zrobić regulator napięcia?
Nie jestem do końca pewny ale to chyba tak: szcz to D- , 6V to D+ , DF to wzb, tak podłązałem przy silniku SW 400 to tutaj będzie podobnie. Regulator powinien mieć zabezpieczenie przed błędnym podłączeniem krótkotrwałym . Tak więc podłącz tak jak podałem zapal motor i jak nie świeci się kontolka od ładowania i na akumulatorze jest około 7V to jest OK...
I dlaczego prądnica a nie alternator razem z regulatorem na obudowie.
W miejsce mostka Ls-LR uwaga napięcie 230V.
Jak nie przekroczysz danych wejściowych do regulatora a głównie się tutaj rozchodzi o napięcie to tak. Sam tak robiłem. Sprawdź miernikiem czy nie ma tam więcej niż 12V a druga rzecz sprawdź w instrukcji regulatora ile potrzeba min. napięcia aby zadział MPPT.
Iskrownik zostaw do zasilania układu zapłonowego. Z cewki świateł można trochę prądu ukraść, ale wtedy zasilanie świateł trzeba przerobić na bateryjne. cewka świateł jest połączona z masą jednym końcem, drugi wychodzi do stacyjki i włącznika. Utrudnia to zrobienie prostownika, bo albo musisz odłączyć cewkę od masy, albo zrobić drugą masę za prostownikiem...
Jeżeli Internet nie kłamie to ma to być "HELLA 5DR 004 241-761 Regulator napięcia alternatora - ... V"
1. Uzwojenie alternatora musi być odizolowane od masy, więc przy odłączonym regulatorze nie występują napięcia, a po podłączeniu regulatora (prostownika trójfazowego) napięcia na fazach się pojawiają ponieważ następuje przepływ prądu przez diody po stronie masy. 2. Regulator ma połączenie masy przewodem z instalacją elektryczną. Brak masy na obudowie...
Jak pisze w temacie jest to regulator napięcia;)
Dzięki za odpowiedź! A czy reszta też się zgadza ?
http://www.motocykle-mz.pl/print.php?wha... Ten się nie nadaje tu masz opis.P
Czy ten regulator napięcia jest podłączony równolegle z przetwornicą ładującą akumulator ? W moim przypadku jest podłączony równolegle i zasilany wspólnym zasilaczem. Jeżeli mamy prądnicę dobraną napięciem do akumulatora, możemy użyć go jako regulator napięcia. Po przekroczeniu napięcia ładowania będzie się włączać impulsowo obciążenie utrzymując akumulator...
Wzbudza się regulator napięcia, w tym modelu podłączony do zacisku B+ (alternator nie ma pomocniczych diod w mostku) Standardowa usterka, tylko wymień regulator na oryginalny bosch, bo podróbki nie działają poprawnie
Miałem kiedyś te hybrydy, to jakaś rzemieślnicza robota była. Ich oznaczenia to KDSN05 (5 A), KDSN07 (7 A) i t.d. w zależności od prądu max. https://obrazki.elektroda.pl/4365205800_...
Witam Mam problem z ładowaniem w traktorku/kosiarce John Deere silnik B&S, z magneta wychodzi prąd stały 30V-40V, kupiłem już drugi regulator napięcia i jak podłączę regulator to jest 6-10V prądu stałego, jeśli nie przykręcę regulatora do masy to wychodzi jakieś 12-16V, czy jest coś nie tak z masą czy jednak te regulatory są nieodpowiednie?
Chciałbym podłączyć jeszcze ten przerywacz. http://www.jackmotors.pl/przerywacz-kier...
Witam Kupiłem jakiś czas temu takie cudo.: http://obrazki.elektroda.net/85_12733994... Pogoda sprzyja jest czas i miejsce (w końcu) więc chce się zabrać za instalację tego regulatora do mojej pięknej maszyny :) ale wiem ze trzeba podłączyć w trochę inny sposób :> Znalazłem parę artykułów na ten temat tutaj na forum ale nie pomogły mi zbytnio,...
Witam. Mam autko elektryczne silnik 2x 45v akumulator 12v . Chciał bym podłączyć baterię od wkretarki 18v . Jaki regulator napięcia zastosować?
Czyli do akumulatora bezpośrednio podłączone jest radio. Dodatkowo do akumulatora podłączyć chcesz regulator napięcia 3V, a do niego układ z diodami. Śmiało możesz tak zrobić.
Z tą różnicą że w nowym niema regulatora napięcia?
Witam. Byłby ktoś wstanie podpowiedzieć mi jak poprawnie podłączyć ten regulator napięcia do ruska 🙂 pomijając przekaźnik rozrusznika dlatego że został on zdemontowany. Pozdrawiam
podłączyć regulator napiąć regulator napiąć schemat podłączyć alternator podłączyć regulator napiąć
timer setne sekundy taśma izolacyjna laptop radio przestaje nadawać
Czerwony trójkąt ostrzegawczy w Toyocie - przyczyny i działania Piła spalinowa Faworyt RG 5300 18A - ocieranie koła magnesowego o nawojowe