Ale jak sam piszesz to nie będzie typowy stabilizator napięcia tylko swojego rodzaju wyłącznik po naładowaniu akumulatora. Druga sprawa to napięcie 14.4V na jakie typowo jest ustawiany regulator napięcia w alternatorze. W stacjonarnym prostowniku jest to trochę niskie napięcie aby prawidłowo naładować akumulator.
Podłączenie alternatora zależy od tego czy alternator jest 6 czy 9 diodowy.Rownież regulator napięcia zależy od typu alternatora.W 9 diodowym alternatorze wstępne wzbudzenie następuje porzez przepływ prądu poprzez kontrolkę ładowania, natomiast w 6 diodowym jest wymuszane po załączeniu + zasilania na regulator napięcia.
witam podaj numery alternatora,taki regler jest do kupienia nówka max.100zł dam ci adres to sobie zamówisz i przyslą.Jak nie chces nowego to można zaadoptować taki jak jest w maluchu lub polonezie orginał elmot kosztuje 19 zł.Ten typ alternatora jest wzbudzany masą pozdrawiam
Masz do tego zaciska podać (+), a nie robić pomiar napięcia. Wtedy zrób pomiar napięcia B+ i B-
Z sześciodiodowego nie nadaje się do dziewięciodiodowego. Niemniej można próbować uruchamiać ten alternator z regulatorem od innego alternatora. Jeśli jedna ze szczotek jest umasowiona, to działać będzie regulator napięcia z poloneza. Mechaniczny lub elektroniczny. Schematy i obrazki podłączeń są ogólnodostępne, choćby w grafikach google. Regulator,...
Gdy napięcie spadnie poniżej określonego poziomu ustalonego przez rezystory i diodę zenera tranzystory zaczynają przewodzić i dostarczają prądu do uzwojenia wzbudzenia co z kolei zwiększa napięcie dostarczane przez stojan - itd. To typowy regulator napięcia alternatora. Google -> 39,000 odpowiedzi dla zapytania Regulator napięcia alternatora schemat...
Przesyłam schematy inst. elektrycznej T25, jeden z regulatorem napięcia poza alternatorem i drugi z regulatorem na alternatorze, może zrobię coś nie tak, ale proszę o wybaczenie.
Witam, mam problem z podłączeniem w moim MTZ-cie alternatora z wbudowanym regulatorem napięcia w miejsce starego, który miał zewnętrzny regulator. Proszę o jakieś podpowiedzi lub schematy. Z góry dziękuję!
Zapytaj w Agromie na Elewatorskiej o regulator napięcia do alternatora. Zobaczysz jak fizycznie to wygląda i potem poszukasz tego cuda u siebie i wymienisz go. A schematy? po co? regulator napięcia jest zintegrowany z alternatorem i na schemacie nie będzie pokazany. Podstawa w Ursusie to lampka ładowania,żarówka 12V/4W, jak będzie mniejszej mocy alternator...
Potrzebujesz regulator "stratny". Jest w nim tyrystor zwierający uzwojenie do masy i w ten sposób regulujący napięcie. Regulatory liniowe, czy inne stabilizatory raczej nie zniosą takiego nadmiaru napięcia do zredukowania. I nie nadaje się też żaden regulator alternatora samochodowego. Schematy regulatorów motocyklowych są na forum - użyj szukajki.
Poszukuję schematów elektronicznych regulatorów napięcia do prądnic i alternatorów na 6 i 12V z plusem i minusem na masie. Jakoś teorii tu dużo, ale konkretnych rozwiązań mało.
Tutaj jest co nieco o regulatorze napięcia w alternatorze. Może się przydać: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Jeżeli Internet nie kłamie to ma to być "HELLA 5DR 004 241-761 Regulator napięcia alternatora - ... V"
Zacznij od wymiany regulatora napięcia. Sprawdz stan szczotek w alternatorze (mogły zużyć się).
To ty potrzebujesz tzw. regulator stratny stosowany w alternatorach motocykli japońskich i motorowerach z alternatorem z wirnikiem z magnesem stałym. Tam są bloki, dla każdej fazy oddzielny, z tyrystorem jako elementem regulacyjnym. Niestety SZUKAJ jeszcze się aktualizuje, a schematy są na forum.
jakaś nowsza wersja altenratora To jest trochę sztuczne pojęcie, a schematy nie róznia sie od "niekompaktowych". konkretnie schematu podłączenia do regulatorów napięcia Mamy kilka przypadków. Alternatory moga być dziewięciodiodowe: http://obrazki.elektroda.pl/8440792900_1... Albo sześciodiodowe: https://obrazki.elektroda.pl/5562109600_...
Jezli z tego trafora (+ prostownik) chcesz ładowac akumulatory, to posyłam Ci schemacik takiej ładowarki z tyrystorem, jako elementem wykonawczym dla regulacji ładowania tak, zeby ładowac bezpiecznie. Oczywiście, możesz zmodyfikowac układ, wyrzucic zarówkę, itp. Napięcie ładowania jest określone przez napięcie bramki tyrystora pomniejszone o 0,6V. Jezeli...
Witam mam problem z astrą II, jest tam silnik 1.7dti zapaliła się kontrolna akumulatora, i znikło wspomaganie. Wspomaganie jest tam elektroniczne. Mam problem z wyjęciem szczotek z alternatora, może macie jakies schematy jak to zrobić bez wyciągania całego alternatora, a może to wina samego regulatora napięcia? proszę o pomoc i o jakieś schematy.
Witam Prądnicy czy alternatora?
Nie byłoby sensowniej zabudować jakiś mały alternatorek i regulator napięcia zastosować od malucha? Jak pamiętam zawsze były problemy z prądnicą w Junaku i stale pływała ona w oleju wydostającym się z pod uszczelniacza wskutek czego były częste awarie prądnicy .Posiadam 3 schematy regulatorów prądnicy lecz z napięciem instalacji pokładowej 12V z minusem...
Witam !! Zasadniczo w polonezach montowano alternatory 9 diodowe. Zastosowanie alternatora 6-cio diodowego z regulatorem 9d się nie powiedzie. Załączam sklecone przed chwilą schematy dla pokazania różnic w obu przypadkach. Przy wymianie alternatora zalecam też wymianę regulatora napięcia na elektroniczny, napięcie w instalacji jest wtedy bardziej stabilne....
O zdjęciach raczej zapomnij. Trzeba nauczyć się czytać schematy elektryczne. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Znalezione w internecie: Szczegółowa analiza schematu okablowania fabrycznego i motocykla pokazuje: Jedna cewka z alternatora do zapłonu bezpośredniego Jedna cewka od alternatora do regulatora/odbiornika ładująca akumulator,...
Tak, taka jest konstrukcja alternatora i ładowania. Ładowanie jest uzależnione od napięcia na światłach, w takim dużym skrócie myślowym można powiedzieć że napięcie ładowania jest niemal równe napięciu na oświetleniu. Nie jest to jednak w pełni właściwa interpretacja tego zjawiska, musiałbym się sporo rozpisać aby wytłumaczyć to zachowanie we wszystkich...
W książce do samochodu Syrena była opisana procedura sprawdzenia regulatora napięcia. Po pierwsze od strony prądnicy (nie wiem który to zacisk) podajesz napięcie i regulujesz jego wielkość. Włącznik samoczynny powinien się zewrzeć przy jakimś tam napięcie (dajmy na to 13 V). Dalej sobie regulujesz napięcie i przy ok. 15 V powinien się przełączyć styk...
Gdzieś ja miałem takie schematy/nie do mz / na 6V. Jakiego to rodzaju prądnica(alternator)?Masz schemat oryginalnego regulatora?
Schematy super! Przekaźnikiem się nie przejmuj - na razie. On pełni tylko funkcję informacyjną dla kierowcy i nie pływa na pracę alternatora. Uwaga: napięcia mierzymy względem masy, chyba, że wyraźnie napiszę o innym sposobie. Najpierw odłącz kable XYZ od prostownika. Nie znam koloru. powinny być trzy w jednym kolorze. Nie zaznaczaj ich przed odpięciem....
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
Kolega poszukuje schematu - elektronicznego regulatora napięcia alternatora - do skody 120. Może ktoś go ma i pomoże :D
Witam regulator napięcie do porównania jak żeś to napisał bierze z wyjścia alternatora a zdarzyło mi sie trafić na takie regulatory co dawały za niskie napięcie miałem gdzieś schemat jak podłącza się regulator poza alternatorem i sprawdza czy reguluje dobrze.Poszukaj w necie to znajdziesz.U mnie w okolicy jest dużo szrotów jak potrzebuje to kupuję całe...
Ma tam Kolega instalację na alternator, prostownik i regulator napięcia? To jeśli tak, to tam: http://arecki113.republika.pl/schematy/m... jest chyba tego schemat. Wszystko jest rozrysowane.
Zacisk 15 do "+" po stacyjce, a 67 do szczotek alternatora.
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
Jeżeli duże bezpieczniki są OK i żadne odcięcie nie wprowadza dodatkowej rezystancji to skłaniam się ku szukaniu problemu w alternatorze. Musze jednak zerknąć w schematy. Jaki jest model silnika w tej tigrze? Odpiszę dopiero wieczorem w niedz. Na wolnych obrotach, gdy nie świeci kontrolka ładowania powinno być już napięcie przekraczające 14V. Napięcie...
A alternator masz na 100% sprawny? Jakiej firmy jest ten alternator?
Nie wiem poprostu co oznaczają te cyfry na końcu... Tak trudno powiedzieć??
sprawdź, czy jest napięcie wzbudzenia, jak nie to prawdopodobnie regulator nie żyje. Mało prawdopodobne by uszkodzxił się sam alternator...ew szczotki lub diody Pozdrawiam...
Te regulatory są dostępne. Są też ich schematy. W tej chwili alternator nadaje się do gruntownego sprawdzenia. Jednak jeśli słychać łożyska, to może być problem, bo w tym alternatorze siedzą łożyska średnicami odpowiadające bodajże 6203, ale za to prawie o połowę od niego szersze. Swojego czasu były bardzo trudno osiągalne.
Poszukuję schematu instalacji do koparki BIAŁORUŚ a szczególnie schematu podłączenia alternatora z regulatorem napięcia i wskaźnikiem ładowania
jakie magneto tam stoi alternator
Tu może byc problem bo mostek prawdopodobnie jest w tej aluminiowej kostce z postu 20 i chyba nierozbieralny. Mostek pewnie był, ale w starszych wersjach w latach '70. Tutaj jest regulator napięcia "dwufazowy" jaki jest stosowany do dzisiaj w niektórych motorowerach i małych motocyklach. Nie ma sensu mierzyć napięcia przed regulatorem w czasie pracy,...
Mam jedno pytanie, czy schemat do ciągnika MTZ 50 jest podobny do schematu ciągnika Władimirec k 25 chodzi mi konkretnie o schemat ładowania to jest alternator i regulator napięcia.
Czyli CDI to jest regulator napięcia ? Ale to nie jest ta kostka co na zdjęciu koło biegów ? Czyli tutaj moduł zapłonowy jest zintegrowany z regulatorem napięcia ? W samochodach to regulator jest przy alternatorze a moduł jest modułem. Ale nic, dzięki za pomoc narazie. Wydrukuje sobie te schematy, i w sobotę spróbuję coś podziałać. A i jeszcze jedno,...
Dziwi mnie to jednak bo wszystkie schematy dostępne w Internecie to zwykłe podanie 12V na wzbudzenie i podłączenie kabli do spawania bezpośrednio do alternatora bez martwienia się o jakieś zabezpieczenia. Na dniach założe naprawiony alternator jako tylko ładujący i pojezdzę parę dni.
To się robi na prostownikach sterowanych. Czyli zamiast diod masz tyrystory. Schematy ogólnodostępne. W tym układzie, przy napięciu międzyfazowym sięgającym kilkudziesięciu, a nawet poda stu wolt, żaden regulator liniowy nie zbije ci tego do 14V bez zagotowania się.
Zależy który rocznik, bo schematy instalacji i kolory niektórych przewodów różniły się w zależności od rocznika. Schematy wersji z alternatorem dotyczą nowych instalacji elektrycznych produkowanych przez LSN lub „oryginał Ursus”. Poza tym co to za kłopot podłączyć alternator? Kwestia dwóch przewodów. Czerwony 4 mm² (prądowy) z alternatora łączysz do...
Tak jak napisałem. W momencie włączenia świateł głównych pojazdu dołączone zostają dodatkowe uzwojenia alternatora, by zwiększyć jego moc. Prostownik, jeśli spalony, można wymienić na dowolny mostek. Choć ja bym zwrócił uwagę na górną częstotliwość pracy takiego mostka, bo częstotliwość prądu jest tu dużo większa niż w sieci energetycznej. Można taki...
Po przeszukaniu forum nie uzyskałem odpowiedniej odpowiedzi. Wczoraj wybuch mi akumulator, na szczęście nic się mi nie stało. Zakupiłem nowy akumulator, po założeniu okazało się, że alternator ma 18 wolt napięcia. Nie zrobiłem pomiaru prądu, gdyż silnik był uruchomiony na chwilę tylko w celu sprawdzenia napięcia. Po przykrym wyniku, zgaszeniu silnika...
szukam schematu elektrycznego ciągnika rolniczego Władimirec T-25A a w szczególności połączenia alternatora i regulatora napięcia wszystkich dostępnych modeli bo z tego co woem byłi ich kilka
Witam.Schemat jest niepotrzebny.Regulator podłańczasz tak samo jak jest podłączony w alternatorze inaczej się nieda.Na szczotki dajesz obciążenie np.żarówkę 5W i obserwujesz kiedy sie zapala i gaśnie.Gasnąć powinna pomiędzy 13,8 a 14.7V.
Czy może posiada ktoś schemat obwodu ładowania akumulatora do trabanta. Przerobiłem instalację na 12V. Alternator i regulator napięcia wziąłem z poloneza, ale niestety umieszczony jest on w takim miejscu że zalewa go woda pomimo zastosowania osłon. Alternator w takich warunkach pracy nie działa zbyt długo i siada. Czy macie może jakieś fotki oryginalnego...
Jak miernik piszczy pomiędzy konektorami alternatora, to raz, że masz 6 a nie 9 diodowy i ten regulator nie zadziała, a dwa, masz przebitą/ zwartą którąś diodę -
Ręce opadają... JAKI miałeś alternator? JAKI TYP?? ILE DIOD?? JAKIE podłączenie szczotek?? Dlaczego nie kupiłeś WŁAŚCIWEGO dla tego alternatora regulatora napięcia?
na starociach wymontuj sobie uklad z regulatorem napięcia ze starego motocykla,zamontuj i po sprawie.Odnośnie tych 8,8v to nie wpadaj w panikę ,bo takie napięcie ma być ze względu na spadek napięcia w ukladach prostowniczych(przykładowo w aucie masz ponad 14 v z wyjścia alternatora.
Masz inny schemat. Przypatrz się uważnie! W oryginale z alternatora wyjście prądowe było podłączone do regulatora, w którym funkcjonował odłącznik prądu. W tym prezentowanym przez ciebie już jest to pominięte i wyjście to jest połączone bezpośrednio z akumulatorem (akurat tutaj w zaciskiem na rozruszniku, ale to to samo). Więc skoro wyjście jest już...
Na to wygląda, do rodziny Z250 mam service manual i nie zgadzały mi się do końca pewne fakty... Ten GPZ pasuje, po za tym powstał z rodziny Z250. Wrzuć więcej zdjęć silnika. Podaj kolory kabli idących do regulatora napięcia i alternatora, zobaczymy czy będzie pasował schemat. Reszta czyli zapłon na 90% jest na przerywaczach. Pomierz rezystancje uzwojeń...
Potrzebuje schemat z opisem elementów regulatora napięcia RN-c 12V do alternatora z fiata 126p, oraz schemat elektronicznego modułu zapłonowego o symbolu APE 05. Z góry dziękuje.
Jeśli ktoś ma problemy z odpaleniem elektryki & elektroniki w P206 to może pomogę........ Aha ........gdzieś mam rozrysowane centralne zamki, regulator napięcia alternatora, immobilizer, przekaźnik kompa, itp...itp... i posiadam katalog części na 2xCD 98 i 6xCD 2002 do francuzów. :wink: Mam instrukcje serwisowe Hayesa do P205,P306 i P405...
Jaki to jest regulator? Do alternatora , prądnicy czy jeszcze czegoś innego???
Witam Potrzebuję zrobić regulator napięcia do ładowania akumulatora 12V. Z alternatora wychodzą 2 przewody na których w zależności od obrotów jest 21-110V prądu przemiennego. Wydajność wynosi 10 A, tyle też musi wytrzymać regulator. Alternator znajduję się w silniku od motorówki, ma kilka uzwojeń (do zapłonu i reszty elektroniki silnika) i to jedno...
Witam! Jeśli problem nie rozwiązany, to może coś pomogę. Ten alternator, w tym układzie ładowania powinien ładować bez problemu bez lampki kontrolnej ładowania. Lampka jest tylko dla informacji kierującego, czy ładowanie jest - pod warunkiem, że sam układ lampki działa poprawnie. aby to wyjaśnić dokładniej dodaję schematy: http://obrazki.elektroda.pl/2421570600_1...
Jak najbardziej jest to alternator nie prądnica. Z magnesami trwałymi. Na wyjściu masz prąd zmienny więc przestaw miernik na zmienne i zobacz czy generuje prawidłowo napięcie. Potem sprawdź regulator. Jest typowy dla tego układu czyli stratny. Nie ruszy bez kl15 i kl31. A jak spojrzysz od spodu na regulator to zobaczysz schemat podłączenia. Jest nad...
Nie wiem jak chcesz podłączyć alternator z regulatorem napięcia od prądnicy ? Alternator zapewne 6 diod więc regulator napięcia od żuka czy innego na 6 diod i podłączyć wg schematów dostępnych w sieci
Cześć Chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób podłączyć czteropinowy regulator napięcia w instalacji Tzr pod silnik Rotax 123 przy którym występuje regulator szesciopinowy lub jak wpiąć ten regulator w instalacje od Tzr. Sprawę zapłonu mam już załatwioną pozostaje jeszcze tylko sprawa ładowania i świateł. Myślałem żeby pod przewody oznaczone YR i W w...
Czyli akumulator dobry, a w regulatorze uszkodzony tranzystor szeregowy. Kupić regulator motocyklowy, a wcześniej porównać schematy połączeń jego z alternatorem, konkretnie kolory przewodów, bo w tych silnikach instalacja ładowania jest niemal identyczna jak w motocyklach - alternator dwufazowy.
Czytałem schematy i rozumuję to tak że : W chwili zgaszonego silnika pin L na alternatorze pracuje jako masa dla kontrolki (świeci ) po zapaleniu silnika, na pinie L pojawia się napięcie równoważące (kontrolka gaśnie). Kiedyś zakładając alternator do ciągnika kontrolkę wpinałem w przekaźnik i regulator RNA-1, a tu chyba tego nie potrzebuję.
Podłącz to tak jak jest w schemacie od T-25 z alternatorem na dwa wyjścia i będzie dobrze. mam te dwa schematy jednak nie zupelnie jest na nim przedstawione co mam w taktorze bo u mnie nie ma tej puszki duzej o symbolu pp362 zas jest taka kwadratowa o symbolu PB1 no i przekaznik pc502 . PB1 - wymontuj, a pc502 zostaw tak jak był. Trochę to jest dziwne...
Ten Nissan był produkowany w różnych wersjach na rynki całego świata i schematy elektryczne nie są jednolite. Do alternatora dochodzi wtyczka z dwoma konektorami. Jeden to stały "+" z aku. Na drugim nie ma napięcia, pojawia się dopiero po włączeniu stacyjki, idzie tak jak piszesz na obwód mostek-regulator-szczotki i po zwarciu do masy włącza kontrolkę...
Witam. Mógłby mi ktoś pomóc, jak przeprowadzić kable z tego alternatora do regulatora napięcia? Instalacja jest na 24V. Miałby ktoś może schemat, jak to podłączyć?
Jeżeli kontrolka świeci się cały czas To masz uszkodzone diody wzbudzenia 3szt. 1A/ 100V . Ciekawe czy regulator jest sprawny, podłączają bezpośrednio zasilanie czerwonym kablem z niebieską izolacją zasilasz bezpośrednio regulator z akumulatora a to jest alternator samowzbudny . Żeby to sprawdzić to podczas pracy silnika zmierz ładowanie następnie nie...
1. Stabilizator liniowy to bzdura w tego typu zastosowaniu. 2. Całość dyskusji nadaje się do kosza, bo do tej pory wiemy, że autor ma jakiś "nietypowy" alternator, jakiś regulator i jakoś to ma podłączone. Ilość konkretów podanych - ZERO. 3. Z mętnych tłumaczeń wywnioskowałem, że pracuje tam coś na kształt alternatora motocyklowego, czyli trójfazowego...
Witam! Auto z roku 2005, ładowanie na poziomie 17V. Po wymianie regulatora napięcia brak ładowania do czasu odłączenia kostki alternatora. Podłączenie kostki znów brak ładowania. Na jednym przewodzie z kostki cały czas masa, na drugim co jakieś 30 sek impulsy napięcia dodatniego (nie zmierzono wartości napięcia ponieważ multimetr cyfrowy nie nadąży...
Schemat nie jest poroniony! To Waść wytłumacz po co jest tak włączony (za tyrystorem) mostek. Gdzie jest prostownik prostujący napięcie alternatora? o shunt rregulator 12VAC... Nie nadaje się do ładowania aku! 2x tak. Tak to jest jak bierze się schematy nie wiedząc do czego służą. Tak to jest jak się nie analizuje układu tylko pisze komentarze. To...
Jesteś pewien, że tam nie ma punktu wspólnego z masą? Nie przypadkiem dwufazowy alternator z kołem magnesowym? Schemat pojazdu masz? Szukaj schematów regulatorów stratnych i innych do motocykli z alternatorami ze stałym kołem magnesowym.
Do Wojtek 32. Tej twojej formy też jestem ciekaw. Ale jak zrobisz dwie połowy. To czym wypełnisz tę łopatkę w środku? czy to ma być żywica do pełna. Czy np: styropian? Sam nad tym myślałem.czy robić dwie połówki i po wyjeciu jeszcze je sklejać. A te alternatory byłyby niezłe. Niestety matejał z jakiego zrobiony jest stojan. to tragedja. Dlatego całkowice...
Kolo9 w twoim przypadku złe wnioski wysuwasz , masz problem albo z bilansem albo z idle poborem. Masz poprawne ładowanie. Dodano po 2 Wygląda OK, kwestia znaleźć punkt masowy regulatora, zapewne to będzie to oczko w górnym prawym rogu obudowy regulatora. (at)strumienswiadomosciswia - znasz ten alternator i regulator? przy f00m to nie zadziała bo ma...
Witam. Mam pytanie, jak podłączyć regulator napięcia od ciągnika Władymiriec do alternatora motocykla Dniepr G424 aby to działało? Podsyłam schemat z oryginalnym regulatorem oraz zdjęcie regulatora od ciągnika. Z góry dziękuję za pomoc.
a mam takie pytanie: czy lepiej zastosować alternator z wbudowanym regulatorem czy bez regulatora napięcia i wykorzystać do tego regulator napięcia który pracował z prądnicą??
Mam problem padł mi regulator w motocyklu i zamiast kupować nowego może dałoby radę zmajstrować jakiś własnej roboty? Motocykl posiada alternator o mocy 230W Akumulator jest na 12V i pojemność 11Ah Jeżeli macie jakieś schematy to bardzo bym o nie prosił a jak nie to pomóżcie mi go zaprojektować
poprzeglądaj sobie stare radio elektroniki tam byly schematy reg napiecia . kiedys sie cudowalo z regulatorami napiecia jeszcze za czasów 126p z pradnica . teraz sie nie kombinuje . ELEKTRIT ma racje nie kombinuj , nie oplaca sie, i nie ma takiej potrzeby .
Padł regulator napięcia w ruskim ciągniku Władimirec T25 (już trzeci raz). Podobno istnieje możliwość bez większych przeróbek podmiany tego ruskiego g.....a na elektroniczny od Poloneza. Może ktoś z was to już robił, bardzo proszę o wszelkie porady i schematy jak to wykonać.:cry: Ciągnik jest dosyć nowy (5-7 lat) alternator też ten najnowszy dwa czy...
No to jaki problem żebyś zrobił swój regulator z ograniczeniem prądu wyjściowego? Ten prąd ograniczasz zmniejszając napięcie wyjściowe alternatora. Schemat regulatora jest prosty i wystarczy dołożyć jeszcze rezystor pomiarowy i gitara. Nie potrzeba tu żadnego sterowania PWM.
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Poszukuję schematów regulatorów alternatora na napięcie instalacji 24V, czyli odcinającego napięcie na poziomie 29V. Może ktoś coś takiego robił? Zakup gotowego nie wchodzi w rachube ze względu na nietypową obudowę.
No niekoniecznie bym się tutaj sugerował, że alternator i regulator fabrycznie jest trójfazowy. Oryginalny regulator dość mały jest. Trzy różne kolory przewodów też mogą coś sugerować. Patrząc na schematy starych modeli to nie były to zbyt typowe rozwiązania. Należałoby zajrzeć do schematu lub serwisówki tego modelu. Cena 200-300 zł to jest mniej więcej...
Różnie może być, ale obstawiam że wyprowadzone 3 fazy i szczotki (tylko takie domysły bo na oczy nie widziałem tego alternatora). Nie problem to sprawdzić i podstawić do tego regulator elektroniczny
Regulator napięcia od chińskiego skutera 125. Schematów jest na Elektrodzie trochę. Nie każdy regulator będzie pasował. Specjalistą w tym temacie jest niejaki BANANvanDYK, spróbuj go zapytać.
Witam, koledzy dzisiaj zrobiłem trochę pomiarów i jak to wygląda: - wyciągnalem alternator i złożyłem układ pomiarowy na stole, 12V na wzbudzenie przez żarówkę, wiertarka jako napęd i akumulator do tego - efekt ładowanie 14,3 stabilne. - po podlączeniu alternatora do samochodu na zbudzeniu jest 0V, po przekręceniu kluczyka świeci kontrolka od akumulatora...
Wstaw fabryczny regulator, najlepiej oryginalny. Możesz spróbować dobrać inny o podobnych parametrach. Sprawdź czy masz alternator czy prądnicę, jaką ma moc, napięcie akumulatora i jego pojemność. Stabilizatory typu LM i jemu podobne nie nadają się do tego zadania. W starych Radioelektronikach były schematy takich regulatorów na tranzystorach, ale zanim...
URZĄDZENIA PRZECIWZAKŁÓCENIOWE W SAMOCHODZIE Skany zawierają: - Wstęp - Instalację i liczne obwody niskiego napięcia - Instalacja wysokiego napięcia Rodzaje zakłóceń - Zakłócenia strefy zewnętrznej - Zakłócenia strefy wewnętrznej Elementy przeciwzakłóceniowe - Rezystory - Kondensatory - Cewki indukcyjne - Filtry przeciwzakłóceniowe - Osłony ekranujące...
Wbrew pozorom zrobienie takiego ogranicznika nie jest proste. Przedstawiony schemat da się przerobić, jednak będzie to wymagało sporo zmian; lepiej to zrobić od nowa. znalazłem jakieś schematy na LM317 ale nie jestem pewien czy można by to użyć. Niestety nie da się, gdyż układ LM317 nie nadaje się do prądu większego niż 1..1,5A. Poza tym występuje na...
Wymień regulator napięcia. Świecąca kontrolka ładowania, kontrolka wody i brak reakcji po przekręceniu kluczyka to w Scanii typowe objawy padniętego regulatora napięcia.
Klika uwag praktycznych 1. Napięcie ładowania akumulatora zależy od temperatury sposobu użytkowania akumulatora. W temperaturze pokojowej akumulatory instalacji alarmowych ładuje się napięciem 13,8 V ten sam akumulator w samochodzie wymaga napięcia w granicach 14,4 a nowe źródła (po wprowadzeniu obowiązkowej jazdy na światłach) podają nawet 14,6 V...
Właśnie jest tak jak piszesz.Czyli jak alternator nie pracuje kontrolka ładowania dostaje (-) przez regulator i uzwojenie wzbudzenia.W chwili gdy alternator ładuje na zacisku D+ pojawia się napięcie ,czyli (+),różnica potencjałów zanika i kontrolka gaśnie.
Witam. Poszukuje schematu podłączenia alternatora. Dokładnie gdzie jest podłączony drugi koniec przewodu od regulatora napięcia. Pozdrawiam.
Zajrzyj do schematu i załącznika może ci to pomoże.
Ten alternator jest z wbudowanym regulatorem napięcia (na schemacie). Podaj model regulatora napięcia, masz mechaniczny czy nowszy elektroniczny?
Nie. Robię to podczas postoju silnika. To, co ty chcesz tym sposobem sprawdzić? co w ogóle chcesz sprawdzić odłączając przewód od alternatora? Miernik nie powinien wskazać około 14V przy niepracującym silniku. Czyli tak - alternator niby sprawny, instalacja niby sprawna a ładowania nie ma? Alternator w ogóle ilu diodowy? Masz przekaźnik lampki ładowania?...
Byłabym wdzięczna gdyby ktoś wysłał mi na maila schemat instalacji elektrycznej połączenia alternatora z regulatorem napięcia. Mój mail to kamciasramcia(at)o2.pl
Hi, hi, tym mailem możesz przesłać tylko tekst, prosiłem o priv maila :D Daj mi go na PW (prywatne wiadomości) :P Ale schemy dopiero jutro, na dziś mam dość. Więc na chybcika znalazłem takie schematy z tranzystorkiem BC313 (podaj jakie mam Ci schematy wysłać na tego podanego maila?): - Przerywacz do latarki (schemat i druki, podać nr. B293) - Wzmacniacz...
Ja ostatnio w primerze 2.0 TD taki robiłem. Musiałem wymienić mostek z regulatorem napięcia. Podobno standardowa usterka.
To, co nazywasz sprzęgłem, to jest wolne koło od rozrusznika. Przynajmniej tak widać z rysunku. Jeśli jest to alternator taplający sie w zbiorniku oleju (to są silniki z suchą miską olejową), to może on mieć już przegrzane uzwojenia i zwarcia między zwojowe. NIE DO WYŁAPANIA zwykłym miernikiem. Alternatory kiedyś sprawdzało się na przebicia wysokim...
regulator napięcia alternatora schemat regulator napięcia alternatora valeo regulator napięcia alternatora objawy
xantia regulator podłączyć silnik trójfazowy licznik zwojów nawijarki
alarm pilot proxima alarm pilot proxima
Mercedes W220 S320 – ograniczenie do 3000 obrotów, tryb awaryjny, MAF, DPF, conductor plate 722.6 Miele W5873 – bęben nie kręci się, kod błędu F53, diagnoza napędu pralki