No nie można.........stopił się plastki. Dodano po 6 Można zamknąć....regulatory są takie same.
Dziękuję za odpowiedzi. Regulator oryginalny zamówiłem. Chodziło mi o tymczasowe podłączenie innego, bo auto jest mi niezbędne. Pomysł na podłączenie innego regulatora po prostu wpadł mi do głowy i byłem ciekawy czy się da. Wydawało się to logiczne, że po drobnych modyfikacjach i kilku dodatkowych przewodach będę miał ładowanie tymczasowe. Kilku mądrych...
coś nie tak z regulatorem napięcia
Podeć do elektryka lub sam sprawdz regulator napięcia lub alternator podaje zaduży prą ale właśnie od tego jest regulator napięcia żeby nie puścić zbyt dużego napięcia do obwodu
Witam. Moim skromnym zdaniem regulator zgubił masę. Pozdrawiam.A.
Witam . Fakt że kontrolka gaśnie ,to nie oznacza że jest ładowanie. Należy zrobić pomiar na alternatorze i akumulatorze,by wykluczyć złe połączenie wyjścia alternatora zacisk(B+) z akumulatorem .Należy również sprawdzić naciąg paska klinowego lub wielorowkowego.Gdy nadal nie będzie ładowania należy sprawdzić alternator ,gdyż może być uszkodzony.Sama...
Szajsowaty alternator, słabe połączenia, regulator napięcia.
Oznaczenia to T4 43 E Google nic sensownego nie pokazuje. Po podłączeniu 12v z jednej strony układu jest napięcie, z drugiej nie. Multimetr pokazuje 0,5v spadku w teście diody, więc wszystko wskazuje na diodę. Pytanie, czy to rzeczywiście jest dioda. Na brytyjskim forum spotkałem się ze stwierdzeniem, że to regulator napięcia, ale to mi zupelnie nie...
a moze wymienic ten regulator
Wymień regulator napięcia i będzie działać miałem taką samą sytuacje w astrze z 98 r i też mi nie ładowała a napięcie spadało teraz po wymianie regulatora na włączonym silniku pokazuje mi napięcie ok 13.8 v. :)
Metodą prób i błędów udało się podłączyć prawidłowo alternator tak aby było ładowanie. Wszystko wychodziło prawdiłowo z pinów, wadliwy okazał się NOWY regulator napięcia. Po wymianie na inny alternator ładuje ok.
cisnienie na listwie nie może przekroczyć w żadnym przypadku 120bar bo następuje awaryjne wyłącznie silnika (spręzyna na desce i po 5 sek wyłączenie wstepnej pompy paliwa). Powodem całej sytuacji są wadliwe regulatory napięcia. Renault z tego co kiedys czytałem przyznało się do tego, ale ponieważ silniki zostały wycofane z produkcji w 2003 roku nikt...
Problem rozwiązany wymieniłem regulator napięcia i wszystko jest ok. Prądy na akumulatorze po naładowaniu wróciły do 14.1v
Jeśli chcesz sprawdzić czy jest ładowanie uruchom samochód, do klem akumulatora podłącz woltomierz. Wskazanie woltomierza powinno wynosić ok 14,4V. Jesli tak jest to ładowanie jest OK, pozostaje wymiana żaróweczki w desce rozdzielczej. Jeśli nie ładuje to uszkodzony jest regulator napięcia, sczotki albo uład diod w alternatorze.
Ja bym zaczął od sprawdzenia całego regulatora czy tam dochodzi napięcie, czy nie jest nic upalone itp. Tak samo sprawdziłbym sinik dmuchawy.
jeżeli chodzi o falowanie obrotów w tym silniku to przyczyn może być naprawdę wiele układ zasilania,dolotowy powietrza a czasami regulator napięcia ja bym w twoim przypadki jeszcze raz odpowietrzył układ paliwowy
Zmierz napięcie przed i za regulatorem, wtedy się przekonamy czy jest sprawny czy nie
Kolego ja na twoim miejscu nie robil bym takich pomiarów nie wolno odłaczac akumulatora ppodczas pracy silnika jak nie chcesz pozegnać sie z regulatorem lub prostownikiem. Tak jak koledzy radzili sprawdź upływ prądu a take sprawdź jak bardzo spada napiecie na rozruszniku podczas kręcenia i podaj do ilu spadnie
Sygnałowe nigdy nie powinny skakać ,chyba że cujnik jest uszkodzony, ale nie wszystkie. Sprawdź akumulator i rozrusznik to tersz czasem robi bałagan. skacze napięcie w miejscach gdzie powinny wychodzić sygnały z czujników, tak jak by sterownik je podawał , proszę nie pisz bzdur, bo to sterownik czyta te sygnały a nie podaje je , więc możesz to sprawdić...
Analizując schemat ładowania w twoim aucie { w załączeniu }mniemam że to panowie gazownicy podłączyli COŚ pod obwód zasilania regulatora napięcia bo w możliwość zakłóceń elektromagnetycznych wątpię ale jest to objaw zużytych szczotek tylko czemu tylko na gazie?
Witam, W Renault Megane 1.6 benzyna z 98r.(przed liftingiem) resetuje się komputer. Czasami podczas jazdy, zaraz po odpaleniu, włączeniu świateł. Objawy bardzo różne, podskakujące zegary po przekręceniu kluczyka, po podświetleniu wyświetlacza od radia zauważyłem dziwnie falujące napięcie po zwiększeniu obrotów. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu resetuje...
Da się zrobić. Najprostsza metoda to odpowiednio dobrany rezystor połączony szeregowo z silnikiem. Ma tą wadę, że na rezystorze traci się dużo mocy w zależności od prądu pobieranego przez silnik. Inną metodą jest regulator PWM. Jest bardziej skomplikowany ( dla niewprawnego) ale można płynnie regulować obroty silnika i nie traci się mocy na grzanie...
A więc tak paliwo przez regulator ciśnienia przechodzi do wtrysku na kopułce od wtrysku jest napięcie zarówno po włączeniu zapłonu jak i przy kręceniu rozrusznikiem czyżby wtryskiwacz do wymiany ?
Witam, mam dobry alternator od Laguny i uszkodzony od Scenica, Laguna to 2 oddzielne kable + wzbudzenie i - kontrolka ładowania, Megane/Scenic - jeden fioletowy z żółtym paskiem, wg schematu są oddzielne, fizycznie jest 1 kabel. Pytanie czy wystarczy podpiąć tylko wzbudzenie, czy trzeba (by nie uszkodzić regulatora napięcia) szukać kabla od kontrolki...
Przeczytałem cały ten post i moje przemyślenia są takie. Zająłbym się testem przelewowym wtryskiwaczy i testem wydajności pompy CR. Test wtryskiwaczy wszyscy dają sobie rade, ale jest jeszcze test dla pompy - odpięte elektrycznie wtryskiwacze, odpięta wtyczka z regulatora ciśnienia i zamiast regulatora wpięta do wtyczki oporność zastępcza - np. żarówka...
Żarówki padają przez kiepska jakość lub za niskie napiecie(brak regeneracji halogenu) http://www.swiatlo.tak.pl/1/index.php/ha... ew. za wysokie napięcie skokowe spowodowane uszkodzeniem regulatora napięcia. (widać stopione końcówki słupków w żarówce.) W autach częstą przyczyną są fatalne wtyczki H7 (ja stosuje takie...
Witam. Zainteresowanym jest maciuś1 który coś się swoim postem NIE interesuje Oj tam zaraz nie interesuje się :wink: Praca i okres świąteczny .... ale do tematu. Na zdjęciach parametr PR090 też nie mieści się w widełkach wskazanych przez producenta ( -12 do +12). Ale spokojnie już zdążyłem dowiedzieć się że do -41 korekcja działa prawidłowo i wartość...
Nie ma dużego prądu, w granicach 4-6A na biegu jałowym A skąd , źle mierzysz. Sama pompa paliwa, grzałka sondy, wtryski i reszta elektryki w tym skrzynia to w meganie 1,6 , 15A u ciebie jeszcze więcej. Może też być walnięty akumulator i ponad 40A łądowanie nie spadnie.
W twoim aucie jest inteligentne zarządzanie napięciem czyli wszystkim steruje komputer. Co to znaczy dla elektryka dobre napięcia i dla Ciebie? Podaj jakieś wartości. Polecam ci naprawić wszystko czyli airbag lampe co tam jeszcze i wtedy pojechać do elektryka na diagnostyke - plus zależy gdzie był pęknięty może kabel może masa może regulator może kabel...
Witam, posiadam alternator od renault megane 2004r. Czy podlaczajac pod zacisk d+ na wylaczonym silniku zarowke - z drugiej strony podlaczona do akumulatora zacisku + powinna sie ona zaswiecic?? Alternator 9-cio diodowy. D+ to zacisk katod diód pomocniczych, podłączony tam jest zacisk regulatora napięcia - jego zasilanie i żarówka kontrolna ładowania,...
Witam. Nikt nie wie co dolega, więc jesteście moją ostatnią nadzieją. Alternator Valeo 110A pobiera mi prąd rzędu 400-600 mA na postoju. Dzieje się tak po podpięciu wtyczki do regulatora napięcia. Wtedy zaczyna pobierać i słychać ciche buczenie/świszczenie w alternatorze. Wirnik kręci się bez oporu w obie strony. Dzieje się tak zarówno na nowym jak...
Mogę potwierdzić spokojnie co kolega napisał wyżej. W megance 1.6 8V zdejmowałem deskę rozdzielczą, po złożeniu część kontrolek i podświetlenia zegarów nie działała, po wymianie kilku i wsadzeniu na miejsce padły inne. Napięcia na żarówkach w normie. Poza licznikami miałem też podświetlenie regulatorów nadmuchu, i po zatrzaśnięciu zatrzasków cześć żaróweczek...
Witam auto miało stłuczkę , poduchy wimienione, napinacze wymienione, sterownik wymieniony , pomierzone opory i napięcia i masa na wtyczce do sterownika Air BAGu wszystko ok jak należy . lampka zapala się gaśnie i po 8 sek zapala ponownie. Renault megane classic 1997rok. Na schemacie jest para przewodów idąca ze sterownika AIRBAGu do " sterowanie regulatora...
Można i w ten sposób, ale nie będzie to dokładne działanie. Zanim alternator zacznie "ładować", czyli osiągnie pełne napięcie, upłynie dość długi czas zanim rozrusznik się wyłączy. W tym czasie będzie nie potrzebnie pracował. Gdy jeszcze uwzględnić opóżnienie wprowadzane przez regulator napięcia, to ten czas się dodatkowo wydłuża. W sumie jest to czas...
Witam, Problem dotyczy Renault Megane 1.4 z 2003 roku , alternator Valeo 110A . Auto trafiło do mnie z kłopotami dotyczącymi ładowania . Na wolnych obrotach bez obciążenia było około 13.4V a po obciążeniu go schodziło do 12.5V ale kontrolka nie świeciła. Wyciągłem go , rozebrałem i nie było żadnych śladów przegrzania czy zwarcia więc dla pewności oddałem...
1 przewód wychodzi z regulatora, odpaliłem napięcie na miernikiu wskazuje 14,30V autem przechalem 1km 2km czasem 100 metrów i kontrolka ładowania się zaswieci miernik do ręki napięcie 12,60v zastanawiam czy czasem kabelek co wchodzi w wiązka nie jest gdzies przetarty jutro to sprawdzę.
Nawiew w ogóle nie działa? Albo uszkodzony silnik albo brak napięcia ze skrzynki bezpiecznikowej, przepalone gniazdo bezpiecznika. Standard usterka :) Ten kabel od wentylatora nawiewu idzie do opornika nawiewu, który jest od strony akumulatora. Wchodzą do niego 2 wtyczki, jedna z 2 przewodami czerwonym i czarnym właśnie (od wentylatora) i taki z większą...
Piszesz, że cewek nie ruszasz. A masz pewność, że są sprawne? Potencjometr położenia przepustnicy sprawdzony? Zawór powietrza (tzw krokowiec) sprawny. A może nawet kolektor ssący nieszczelny. czyściłem pompkę paliwa . Ciśnienie paliwa odpowiednie? tylko rozrząd czeka I tutaj przygotuj się bowiem możesz marnie skończyć. Ale skoro kłopoty zaczęły się...
Dziś wymieniłem regulator, nic to nie dało. Jednak po głębszym przeglądzie instalacji znalazłem przewód plusowy odpowiedzialny za napięcie podświetlenia w pokretlach i przyciskach. Podawał 0,5 volta, przylutowalem do niego nowy przewód 12v i wszystko świeci. Podejrzewam że reszta elektryki cierpi na to samo.
Mało prawdopodobne aby udało się uzyskać identyczny przekaźnik. Ja na ten moment mam wątpliwość, czy cewka w nim na napięcie 12 v , czy może na 5 V.W sklepie ogólnoelektrycznym mało prawdopodobne nabycie. Ale w specjalizowanych owszem z zastrzeżeniem, że konstrukcja zbliżona. Co do działania to zwykły przekaźnik z grupy samochodowych. Powstaje jednak...
Mam problem z fabrycznym autoalarmem fabrycznym w moim Megane. Wszystko zaczęło się od awarii alternatora, która nie została zasygnalizowana odpowiednio wcześnie kontrolką ładowania. Jechałem aż do wyczerpania akumulatora (no prawie). Prądu starczyło aby samochód się zamknął (ale bez alarmu, korzystając z przycisku na desce). Potem aku mi się rozładował,...
Ładowanie 14,6 mam na wolnych obrotach (właczyłem wszystkie odbiorniki tzn, ogrzewanie, radio, światła, nadmuch). Uważam, że to jest za dużo (do tego przy włączonych odbiornikach) Takie napięcie może powodować wygotowywanie elektrolitu, krzywienie płyt i problemy z rozruchem. Problem "na dniach": sąsiad się pożalił, że wymienia w ciągu dwóch miesięcy...
Witam Problem pojawił się dzisiaj, po tankowaniu odpaliłem auto i nie zgasła już kontrolka ładowania. Dojechałem do domu , na parkingu pod domem zapaliła się już kontrolka ABS. Akumulator rozładowany. Poprawiłem wszystkie kable, klemy. Pomogło na jakieś 15 km i po próbie drogowej wróciłem znowu bez ładowania do domu. Znowu pobawiłem się kablami, gdy...
Witam. Mam wielki problem z autem. Podczas odpalania wszystko jest ok a gdy lekko dodam gazu zapala się kontrolka ok rezerwy. Wszystkie wskazówki opadają, zapala się oil, ok po prostu licznik traci zasilanie. Podczas jazdy auto szarpie gaśnie i z licznikiem to wszystko się dzieje. Gdy delikatnie dodaję gazu jest w porządku a gdy dodam gwałtownie to...
To który to alternator ustawia sam z siebie ładowanie zależnie od temperatury? Podejrzewam, że mój i kilka innych też, np. znaleziony w necie cytat: Doczytałem jeszcze, że alternator w MeganeII PhII ma regulację napięcia z kompensacją temperaturową, to znaczy zmienia napięcia ładowania w zależności od temperatury (której?), być może otoczenia. I tu:...
Mam problem z fabrycznym autoalarmem fabrycznym w moim Megane. Wszystko zaczęło się od awarii alternatora, która nie została zasygnalizowana odpowiednio wcześnie kontrolką ładowania. Jechałem aż do wyczerpania akumulatora (no prawie). Prądu starczyło aby samochód się zamknął (ale bez alarmu, korzystając z przycisku na desce). Potem aku mi się rozładował,...
megane regulator regulator obrotów megane regulator nawiewu megane
z18xe wymiana silnika wodomierz magnes nagrzewnica power
smartwatch wgranie smartwatch aplikacja
Tablet Nokia T20 wyłącza się mimo naładowanej baterii Czy klej epoksydowy metal jest termoprzewodzący?