No nie można.........stopił się plastki. Dodano po 6 Można zamknąć....regulatory są takie same.
Dziękuję za odpowiedzi. Regulator oryginalny zamówiłem. Chodziło mi o tymczasowe podłączenie innego, bo auto jest mi niezbędne. Pomysł na podłączenie innego regulatora po prostu wpadł mi do głowy i byłem ciekawy czy się da. Wydawało się to logiczne, że po drobnych modyfikacjach i kilku dodatkowych przewodach będę miał ładowanie tymczasowe. Kilku mądrych...
W twoim aucie jest inteligentne zarządzanie napięciem czyli wszystkim steruje komputer. Co to znaczy dla elektryka dobre napięcia i dla Ciebie? Podaj jakieś wartości. Polecam ci naprawić wszystko czyli airbag lampe co tam jeszcze i wtedy pojechać do elektryka na diagnostyke - plus zależy gdzie był pęknięty może kabel może masa może regulator może kabel...
Podeć do elektryka lub sam sprawdz regulator napięcia lub alternator podaje zaduży prą ale właśnie od tego jest regulator napięcia żeby nie puścić zbyt dużego napięcia do obwodu
Problem rozwiązany wymieniłem regulator napięcia i wszystko jest ok. Prądy na akumulatorze po naładowaniu wróciły do 14.1v
Witam, dziękuje za zainteresowanie, ale dalej nic nie wiem. Auto to 1 Megane/Scenik, mam schemat, a chcę zastosować alternator od Laguny. Problem, że w aucie jest jeden kabel, choć na schemacie ewidentnie są 2. Pomijam zasilający akumulator, bo w obu alternatorach jest tak samo. Laguna ten sprawny ma dwa kable, dodatni od wzbudzenia doprowadzę bez problemu,...
Witam. Zainteresowanym jest maciuś1 który coś się swoim postem NIE interesuje Oj tam zaraz nie interesuje się :wink: Praca i okres świąteczny .... ale do tematu. Na zdjęciach parametr PR090 też nie mieści się w widełkach wskazanych przez producenta ( -12 do +12). Ale spokojnie już zdążyłem dowiedzieć się że do -41 korekcja działa prawidłowo i wartość...
Wymień regulator napięcia i będzie działać miałem taką samą sytuacje w astrze z 98 r i też mi nie ładowała a napięcie spadało teraz po wymianie regulatora na włączonym silniku pokazuje mi napięcie ok 13.8 v. :)
Regulator napięcia (kończące się szczotki). Połączenie alternator-akumulator. Zaśniedziałe obejmy klemy.
jeżeli chodzi o falowanie obrotów w tym silniku to przyczyn może być naprawdę wiele układ zasilania,dolotowy powietrza a czasami regulator napięcia ja bym w twoim przypadki jeszcze raz odpowietrzył układ paliwowy
Napięcie ładowania może wahać się od od 13V do 15,8V Dopiero powyżej tej wartości jest uznawany jako usterka obwodu ładowania. Tak to sobie Renault wymyślił :D Renault mógł tak sobie wymyślić, ale zalecenia producentów akumulatorów są zupełnie inne i to ich moim zdaniem powinno się trzymać. Faktem jest, że długotrwałe działanie napięcia ok. 15,8V zwłaszcza...
Sygnałowe nigdy nie powinny skakać ,chyba że cujnik jest uszkodzony, ale nie wszystkie. Sprawdź akumulator i rozrusznik to tersz czasem robi bałagan. skacze napięcie w miejscach gdzie powinny wychodzić sygnały z czujników, tak jak by sterownik je podawał , proszę nie pisz bzdur, bo to sterownik czyta te sygnały a nie podaje je , więc możesz to sprawdić...
Da się zrobić. Najprostsza metoda to odpowiednio dobrany rezystor połączony szeregowo z silnikiem. Ma tą wadę, że na rezystorze traci się dużo mocy w zależności od prądu pobieranego przez silnik. Inną metodą jest regulator PWM. Jest bardziej skomplikowany ( dla niewprawnego) ale można płynnie regulować obroty silnika i nie traci się mocy na grzanie...
coś w tym obniżeniu napięcia może jednak być tylko na regulatorze a nie na czujniku bo to istotna różnica. Regulator wg specyfikacji powinien mieć 3,8Ohm więc dorzucenie w szereg np 1Ohm/10W powinno nieco obniżyć napięcie na regulatorze, więc i obniży się nieco temperatura szczególnie na biegu jałowym gdyż wtedy najbardziej się grzeje. (podczas pracy...
Witam, W Renault Megane 1.6 benzyna z 98r.(przed liftingiem) resetuje się komputer. Czasami podczas jazdy, zaraz po odpaleniu, włączeniu świateł. Objawy bardzo różne, podskakujące zegary po przekręceniu kluczyka, po podświetleniu wyświetlacza od radia zauważyłem dziwnie falujące napięcie po zwiększeniu obrotów. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu resetuje...
Witam, posiadam alternator od renault megane 2004r. Czy podlaczajac pod zacisk d+ na wylaczonym silniku zarowke - z drugiej strony podlaczona do akumulatora zacisku + powinna sie ona zaswiecic?? Alternator 9-cio diodowy. D+ to zacisk katod diód pomocniczych, podłączony tam jest zacisk regulatora napięcia - jego zasilanie i żarówka kontrolna ładowania,...
Witam, Problem dotyczy Renault Megane 1.4 z 2003 roku , alternator Valeo 110A . Auto trafiło do mnie z kłopotami dotyczącymi ładowania . Na wolnych obrotach bez obciążenia było około 13.4V a po obciążeniu go schodziło do 12.5V ale kontrolka nie świeciła. Wyciągłem go , rozebrałem i nie było żadnych śladów przegrzania czy zwarcia więc dla pewności oddałem...
A więc tak panowie.Po dotknieciu do masy lampka od ladowania swieci sie.Po odłaczeniu kabli zmierzeniu na właczonym silniku na obu stykach alternatora nie ma zadnego napięcia.Czy regulator napięcia znajduje sie na korpusie alternatora i czy da sie go odkręcić?Jest podejrzenie że kable zostały odwrotnie podłaczone na alternatorze,co si emoze wtedy stac?...
Nawiew w ogóle nie działa? Albo uszkodzony silnik albo brak napięcia ze skrzynki bezpiecznikowej, przepalone gniazdo bezpiecznika. Standard usterka :) Ten kabel od wentylatora nawiewu idzie do opornika nawiewu, który jest od strony akumulatora. Wchodzą do niego 2 wtyczki, jedna z 2 przewodami czerwonym i czarnym właśnie (od wentylatora) i taki z większą...
Witam Mam następujący problem z tym nie udanym wytworem Francji , kupiłem z 2 miesiące temu renaulta megane I 1.6 16v, z początku bez problemu do czasu kiedy zdechł mi regulator napięcia w alternatorze zmieniłem go i zaczęły się dziwne akcje, typu jadę po 10 km samochód zaczyna nagle szarpać dusić się przy dodawaniu gazu , jak trzyma się gaz równo samochód...
coś nie tak z regulatorem napięcia
Witam . Fakt że kontrolka gaśnie ,to nie oznacza że jest ładowanie. Należy zrobić pomiar na alternatorze i akumulatorze,by wykluczyć złe połączenie wyjścia alternatora zacisk(B+) z akumulatorem .Należy również sprawdzić naciąg paska klinowego lub wielorowkowego.Gdy nadal nie będzie ładowania należy sprawdzić alternator ,gdyż może być uszkodzony.Sama...
Witam. Moim skromnym zdaniem regulator zgubił masę. Pozdrawiam.A.
Oznaczenia to T4 43 E Google nic sensownego nie pokazuje. Po podłączeniu 12v z jednej strony układu jest napięcie, z drugiej nie. Multimetr pokazuje 0,5v spadku w teście diody, więc wszystko wskazuje na diodę. Pytanie, czy to rzeczywiście jest dioda. Na brytyjskim forum spotkałem się ze stwierdzeniem, że to regulator napięcia, ale to mi zupelnie nie...
Kolego ja na twoim miejscu nie robil bym takich pomiarów nie wolno odłaczac akumulatora ppodczas pracy silnika jak nie chcesz pozegnać sie z regulatorem lub prostownikiem. Tak jak koledzy radzili sprawdź upływ prądu a take sprawdź jak bardzo spada napiecie na rozruszniku podczas kręcenia i podaj do ilu spadnie
Metodą prób i błędów udało się podłączyć prawidłowo alternator tak aby było ładowanie. Wszystko wychodziło prawdiłowo z pinów, wadliwy okazał się NOWY regulator napięcia. Po wymianie na inny alternator ładuje ok.
Ja bym zaczął od sprawdzenia całego regulatora czy tam dochodzi napięcie, czy nie jest nic upalone itp. Tak samo sprawdziłbym sinik dmuchawy.
Zmierz napięcie przed i za regulatorem, wtedy się przekonamy czy jest sprawny czy nie
Analizując schemat ładowania w twoim aucie { w załączeniu }mniemam że to panowie gazownicy podłączyli COŚ pod obwód zasilania regulatora napięcia bo w możliwość zakłóceń elektromagnetycznych wątpię ale jest to objaw zużytych szczotek tylko czemu tylko na gazie?
Witajcie Po wymianie regulatora napięcia (założony oryginalny) po około 2.000 km zapaliła się kontrolka ładowania, która o dziwo gaśnie powyżej 2 tys. obrotów. Gaśnie ale ładowania ciągle nie ma. Miał ktoś taki przypadek? Rozbierać alternator?
Żarówki padają przez kiepska jakość lub za niskie napiecie(brak regeneracji halogenu) http://www.swiatlo.tak.pl/1/index.php/ha... ew. za wysokie napięcie skokowe spowodowane uszkodzeniem regulatora napięcia. (widać stopione końcówki słupków w żarówce.) W autach częstą przyczyną są fatalne wtyczki H7 (ja stosuje takie...
A więc tak paliwo przez regulator ciśnienia przechodzi do wtrysku na kopułce od wtrysku jest napięcie zarówno po włączeniu zapłonu jak i przy kręceniu rozrusznikiem czyżby wtryskiwacz do wymiany ?
Witam auto miało stłuczkę , poduchy wimienione, napinacze wymienione, sterownik wymieniony , pomierzone opory i napięcia i masa na wtyczce do sterownika Air BAGu wszystko ok jak należy . lampka zapala się gaśnie i po 8 sek zapala ponownie. Renault megane classic 1997rok. Na schemacie jest para przewodów idąca ze sterownika AIRBAGu do " sterowanie regulatora...
Witam. Nikt nie wie co dolega, więc jesteście moją ostatnią nadzieją. Alternator Valeo 110A pobiera mi prąd rzędu 400-600 mA na postoju. Dzieje się tak po podpięciu wtyczki do regulatora napięcia. Wtedy zaczyna pobierać i słychać ciche buczenie/świszczenie w alternatorze. Wirnik kręci się bez oporu w obie strony. Dzieje się tak zarówno na nowym jak...
Przeczytałem cały ten post i moje przemyślenia są takie. Zająłbym się testem przelewowym wtryskiwaczy i testem wydajności pompy CR. Test wtryskiwaczy wszyscy dają sobie rade, ale jest jeszcze test dla pompy - odpięte elektrycznie wtryskiwacze, odpięta wtyczka z regulatora ciśnienia i zamiast regulatora wpięta do wtyczki oporność zastępcza - np. żarówka...
Mogę potwierdzić spokojnie co kolega napisał wyżej. W megance 1.6 8V zdejmowałem deskę rozdzielczą, po złożeniu część kontrolek i podświetlenia zegarów nie działała, po wymianie kilku i wsadzeniu na miejsce padły inne. Napięcia na żarówkach w normie. Poza licznikami miałem też podświetlenie regulatorów nadmuchu, i po zatrzaśnięciu zatrzasków cześć żaróweczek...
Można i w ten sposób, ale nie będzie to dokładne działanie. Zanim alternator zacznie "ładować", czyli osiągnie pełne napięcie, upłynie dość długi czas zanim rozrusznik się wyłączy. W tym czasie będzie nie potrzebnie pracował. Gdy jeszcze uwzględnić opóżnienie wprowadzane przez regulator napięcia, to ten czas się dodatkowo wydłuża. W sumie jest to czas...
1 przewód wychodzi z regulatora, odpaliłem napięcie na miernikiu wskazuje 14,30V autem przechalem 1km 2km czasem 100 metrów i kontrolka ładowania się zaswieci miernik do ręki napięcie 12,60v zastanawiam czy czasem kabelek co wchodzi w wiązka nie jest gdzies przetarty jutro to sprawdzę.
Dziś wymieniłem regulator, nic to nie dało. Jednak po głębszym przeglądzie instalacji znalazłem przewód plusowy odpowiedzialny za napięcie podświetlenia w pokretlach i przyciskach. Podawał 0,5 volta, przylutowalem do niego nowy przewód 12v i wszystko świeci. Podejrzewam że reszta elektryki cierpi na to samo.
Jaka pompa wtryskowa? Ale tak sobie myślę z tego co napisałeś to jest lucas, sprawdź ten regulator ( to coś ) co jest przykręcony do głowicy( taka buca) i linka jest podłączona do pompy, linka powinna być napięta na zimnym silniku. Nie będę Ci pisał więcej do czego to służy i poco to, bo za dużo pisania
Mam problem z fabrycznym autoalarmem fabrycznym w moim Megane. Wszystko zaczęło się od awarii alternatora, która nie została zasygnalizowana odpowiednio wcześnie kontrolką ładowania. Jechałem aż do wyczerpania akumulatora (no prawie). Prądu starczyło aby samochód się zamknął (ale bez alarmu, korzystając z przycisku na desce). Potem aku mi się rozładował,...
Ładowanie 14,6 mam na wolnych obrotach (właczyłem wszystkie odbiorniki tzn, ogrzewanie, radio, światła, nadmuch). Uważam, że to jest za dużo (do tego przy włączonych odbiornikach) Takie napięcie może powodować wygotowywanie elektrolitu, krzywienie płyt i problemy z rozruchem. Problem "na dniach": sąsiad się pożalił, że wymienia w ciągu dwóch miesięcy...
Mało prawdopodobne aby udało się uzyskać identyczny przekaźnik. Ja na ten moment mam wątpliwość, czy cewka w nim na napięcie 12 v , czy może na 5 V.W sklepie ogólnoelektrycznym mało prawdopodobne nabycie. Ale w specjalizowanych owszem z zastrzeżeniem, że konstrukcja zbliżona. Co do działania to zwykły przekaźnik z grupy samochodowych. Powstaje jednak...
Witam Problem pojawił się dzisiaj, po tankowaniu odpaliłem auto i nie zgasła już kontrolka ładowania. Dojechałem do domu , na parkingu pod domem zapaliła się już kontrolka ABS. Akumulator rozładowany. Poprawiłem wszystkie kable, klemy. Pomogło na jakieś 15 km i po próbie drogowej wróciłem znowu bez ładowania do domu. Znowu pobawiłem się kablami, gdy...
Witam. Mam wielki problem z autem. Podczas odpalania wszystko jest ok a gdy lekko dodam gazu zapala się kontrolka ok rezerwy. Wszystkie wskazówki opadają, zapala się oil, ok po prostu licznik traci zasilanie. Podczas jazdy auto szarpie gaśnie i z licznikiem to wszystko się dzieje. Gdy delikatnie dodaję gazu jest w porządku a gdy dodam gwałtownie to...
To który to alternator ustawia sam z siebie ładowanie zależnie od temperatury? Podejrzewam, że mój i kilka innych też, np. znaleziony w necie cytat: Doczytałem jeszcze, że alternator w MeganeII PhII ma regulację napięcia z kompensacją temperaturową, to znaczy zmienia napięcia ładowania w zależności od temperatury (której?), być może otoczenia. I tu:...
Mam problem z fabrycznym autoalarmem fabrycznym w moim Megane. Wszystko zaczęło się od awarii alternatora, która nie została zasygnalizowana odpowiednio wcześnie kontrolką ładowania. Jechałem aż do wyczerpania akumulatora (no prawie). Prądu starczyło aby samochód się zamknął (ale bez alarmu, korzystając z przycisku na desce). Potem aku mi się rozładował,...
regulator megane megane regulator regulator obrotów megane
czerwona kontrolka oznaczać prestigio ekran zasilania pompki paliwa
użytkownik oldboy użytkownik oldboy
Haier LE43K6600UGA Firmware Download, Board Codes, USB Recovery, OTA Update Podłączenie kabla diagnostycznego do Toyota Starlet - instrukcja krok po kroku