Miałoby to sens tylko w jednym wypadku: 126 ma dużą odległość alternator-akumulator i cała reszta instalacji, z czego wynikają spore straty napięcia, i gdyby Kolega zamierzał poingerować w wysokość podawanego napięcia. Wówczas owszem, regulator od Poloneza - ale mechaniczny z możliwością regulacji. To rozwiązanie zaś nie ma najmniejszego sensu: oba...
napięcie odniesienia (zółty z kabeloczkiem) napięcie z jednej z faz do wygaszania kontrolki ładowania(niebieski)
W fiatach były oba alternatory. W polonezie oryginalnie montyje się regulator 9d i alternator wyłącznie 9 diodowy. Jeżeli nie miałeś żadnej przeróbki w podłączeniu alternatora to kup regulator 9d. Pozdrawiam.
Albo za duże obroty alternatora ale to jest mało prawdopodobne albo regulator napięcia do ustawienia/wymiany.
kolego zależy jaki alternator od poloneza (w starych modelach były takie z osobnym regulatorem przykreconym do nadwozia a w nowszych regulator był przykrecony/zespolony z alternatorem (tylko sie upewniam) to po pierwsze a po drugie czy przypadkiem w c330 nie masz + na masie??? bo wtedy trzeba przerobić kilka rzeczy. a prądnice to sie tak sprawdza że...
!5 ze styku stacyjki nr 15 kablem na styk nr 15 regulatora.67 z alternatora na styk 67 regulatora napięcia. B+ dorobić przewód o przekroju od 6 do 10 mm2 i podłączyć od zacisku B+ alternatora bezpośrednio na + 12V akumulatora pod górną śrubę rozrusznika do której jest przykręcony przewód akumulatorowy wychodzący z luku gdzie zabudowany jest akumulator....
We wszystkich nowszych polonezach obwód wzbudzenia sterowany jest minusem. Jest tylko mały problem bo regulator jest razem ze szczotkami i do ruskiego nie będzie pasił. Proponuję zrobić tak jak jest w Lublinie II. Jest to rozwiązanie wzięte ze starszej wersji poloneza a regulator jest od Fiata 126p. Ma on dwa przewody żółty i zielony. Jeśli masz alternator...
Cześć.Powinien pasować one mają zbliżone parametry.
Dokładnie jak kolega Cowboy mówi, dodam jeszcze że prądnica jeśli ciągnik jest odpalony załóżmy na te 40min też potrafi nie doładować nawet tych akumulatorów jakie zaleca producent, szczególnie jak silnik pracuje na niskich obrotach, a bywa tak że ciągnik zostaje odpalony tylko na 15min, a taki R11 potrzebuje mocy żeby ruszyć te 4 tłoki, a jak jeszcze...
Poszukuję schematu jak w temacie do samochodu Polonez (oczywiście elektronicznego). Z góry dzięki za pomoc. Wojtek
Proponowalbym Ci ustalic jaki to typ alteranatora i dobrac do niego oddzielny nowy regulator , np. od poloneza kosztuje okolo 16 zlotych. ewentualnie mzoesz jeszcze dobrac ten tarnzystor zakladajac oczywiscie ze jest to faktycznie tranzystor , zmierz na podlaczonym ukladzie jakie napiecia sa na plytce w miejscach gdzie ma byc ten tarnzystor i ustalisz...
Bardzo proszę o pomoc : alternator nie ładuje akumulatora, podobno to regulator napięcia .Kupiłem nowy ale kabelki w starym regulatorze były podłańczane do niego a w nowym wychodzą z regulatora napięcia nie wiem co jest nie tak .Proszę bardzo o pomoc ,podobno wymiana miała być prosta .Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.:cry:
Kolega wspomniał o alternatorze za 50 zł. z samochodu . To był dobry pomysł . Ładnie pasuje alternator od Cinquecento 700 . 12V 55A . Ma wbudowany regulator napięcia wraz z szczotko trzymaczem . Elegancko trzyma napięcie 14,4V . :| Dodano po 2 A pro po przekładni - kiedyś zakładało się kółko pasowe od poloneza i już na wolnych obrotach miał początkowe...
Witam, mam do sprzedania regulator napięcia. Dla zainteresowanych zdjęcia prześle na e-mail :)
Regulator z malucha nie bezie działał bez przeróbek instalacji! W alternatorze z malucha szczotki są odizolowane od masy a prąd wzbudzenia regulowany jest przez tranzystor NPN (plus na jedną szczotkę a minus poprzez złącze kolektor-emiter tranzystora). W MZ jedna szczotka podłączona jest do masy i trzeba zastosować inny regulator. Najlepiej ze starego...
Tutaj masz podłaczenie alternatora ze zintegrowanym regulatorem , jeśli masz regulator osobno to wstawię rysunek dla drugiej wersji https://obrazki.elektroda.pl/8493779400_... Dodano po 1 Jeśli masz alternator ze zintegrowanym regulatorem to ten "stary" pomiń. Dodano po 36 Tu masz kolego wersję z regulatorem zewnętrznym. https://obrazki.elektroda.pl/3521354500_...
Od tygodnia napiecie ładowania w moim poldku wynosi 16V po wymianie na nowy regulator typ:RNc-12 przez jakis czas to napiecie wynosiło 14,6V ale po 10-cio minutowej jezdzie znów wzrosło do 16V.Co jeszcze w alternatorze odpowiada za taki przyrost napiecia ?,boję sie o nowy akumulator i instalację
Cześć, Dzisiaj podłączyłem alternator według tego schematu https://obrazki.elektroda.pl/20_12602849... I kontorlka ładowania cały czas sie swieci, alternator z podlaczonym regulatorem ma od 7 do 17v skacze bardzo, na wolnych ma te 7 a pedał w podloge to 12-13, nieraz przekracza 20v, a jak odlacze regulator po ponad 24v. Nie wiem czy schemat jest...
regulator napięcia daje mniejsze napięcie niż powinien, wymieniłem element układu ale dalej widzę że zamiast oczekiwanego napięcia 3,3V dostaję 1,7-1,8V czyli o połowę mniej. Co to może powodować? Układ scalony z długopisu 3d polaroida
Witam, kupiłem regulator od Poloneza i chciałbym go użyć do regulacji obrotów w innym samochodzie, czy ktoś ma schemat lum może podać ozn. 4 wyprowadzeń. Jest to regulator z przełącznikiem i obudową z aluminium. Nie ma tam NE555 tylko 5 tranzystorów i IRFIZ 34.
Układ regulatora pozwala regulować amplitudę napięcia zmiennego od 0V do 230V przy czym nie zmienia się forma sygnału wyjściowego. Nie wystepują w nim zakłócenia radiowe co ma miejcse przy regulatorach fazowo-impulsowych<br/><br/>... przedstawionego regulatora jest regulacja amplitudy zmiennego napięcia przy, którym nie zmienia się forma...
Buduję sobie samochodzik "rurowca" mam silnik od Poloneza. Problem mam z podłączeniem regulatora napięcia, pudełeczko ma zaciski "15" i "67" powiedzcie co pod nie podłączyć.
Witam! Posiadam prądnice prądu stałego 24V o mocy 1,5kW (62.5A) , do niej kiedyś dołączony był regulator napięcia typu rrt-24, niestety regulatora nie posiadam (chętnie zakupię), myślę o zbudowaniu takiego regulatora samemu, ale już w wersji elektronicznej, lecz wiąże się to z problemem iż przy 62,5A i 24V dołączenie po wzbudzeniu prądnicy do instalacji...
Cześć Mam poldka z 88 roku 1.5 zapłon nowego typu, elektronik. Jakiś czas temu stracił iskrę. Kupiłem już podstawowe elementy: kable WN, świece, zielony kabelek. Przeglądałem aparat i pierwsze ci rzuciło mi się w oczy to to że był zablokowany regulator odśrodkowy. po psiknięciu wd odblokował się ale sprężyny są luźne. Zastanawiam się jaki wpływ na działanie...
Witam ! Mam takie pytanie. Czy możliwa jest naprawa regulatora napięcia ? Alternator to chyba dosc standardowy fordowski LUCAS(Magnetii Marelli), zamontowane w polonezie 1.4. Napięcie przy obciązeniu to kolo 13-13.5V. Regulator jest zintegrowany ze szczotkotrzymaczem i szczotkami, szczotki są jeszcze w całkiem dobrym stanie. Wiem , ze niby regulator...
witam mam problem z ładowaniem akumulatora a dokładnie w ogóle nie mam ładowania kupiłem niedawno samoróbka http://obrazki.elektroda.net/97_12472510... i zmontowałem od nowa całą elektrykę ponieważ nic tam nie działało. Ale jak go kupowałem to facet sprawdzał miernikiem ładowanie i było no a teraz go niema i jeszcze jedna uwaga wyście z akumulatora...
Polonez caro 1.6 - Zerwały się śrubki mocujące regulator napięcia. Czy można go bądź jak przymocować, czy w tych śrubkach jest masa?
Witam Polonez GLE z 1991, mam walniety regulator napiecia, zainstalowany jest zewnetrzny mechaniczny taka duza kostka przymocowana do blotnika, chcialem kupic nowy juz elektroniczny ale sa dwa 6 i 9 diodowyi ,moje pytanie ktory kupic? Nie wiem jaki mam alternator gdyz symbole sa slabo widoczne. Udalo mi sie odczytac A12(4- nie jestem pewny) i na koncu...
Witam! Chciałem zrobić sobie prosty regulator do prostownika lecz mimo sprawnych elementów, regulację mam tylko w zakresie 0-6V Zrobiłem jakiś błąd w schemacie? może Wy go dostrzeżecie, bo mnie już brak sił po paru godzinach walczenia z elektroniką :)
Samochod Seat Ibiza (1990) posiada regulacje nadmuchu powietrza w trzech pozycjach 1-wylacznik 2-wolne obroty silnika 3-szybkie obroty silnika, chcialbym poddac to modernizacja by poprzez np. dodatkowy potencjometr byl regulowany nadmuch plynie a nie jak w fabrycznie przeskokiem (mocno - lekko). Problem polega na tym ze nie wiem jakiego potencjometra...
To już było na forum, nie szukasz, a to źle!!!!
to napięcie wyjściowe z cewek jest calkowicie zalerzne od obrotów tak? czy masz tam jakies użwojenie do wzbudzania pola elektromagnetycznego? Znając życie to tak jaki przy zwyklych polskich motorkach jest tam "większe dynamo" więc nie ma uzwojenia wzbydzenia, jesli się myle to sprawa jest prosta, wystarczy wykożystac regulator np od poloneza czy od...
Oczywiście można zastosować z Poloneza typ, RA2/12.
Witam. Wie ktoś jak poprawnie podłączyć regulator napięcia od poloneza (9d) do MZ etz 250? w regulatorze są wejścia 15 i 67: 67 podpinam pod wzbudzenie, czyli Df na alternatorze..? 15 pod 61 na prostowniku z przewodem od kontrolki razem..? D- na alternatorze, do obudowy regulatora przymocowanej do ramy MZ? i ten gruby kabel idący od D+ na prostowniku(...
madiz08. Bardzo mi się spodobał twój pomysł. Idealnie się wpisuje w cenę z tematu i prostotę niezrażającą amatorów. Mam propozycję układu sterowania dla ciebie i i innych, którzy nie chcą się bawić w programowanie mikroprocesorów. Potrzebne: 1"zegar sterujący" wspominany wyżej. 2. Zasilacz stabilizowany lub jakiś inny stabilizator napięcia. Ja proponuję...
właśnie do nózek diody bez posrednio załozyłem konektory próbowałem na dwóch różnych diodach to samo dobra daje sobie spokój zamawiał regulator od poloneza
Ja też mam w ciapku alternator od poloneza i laduje od samego początku czyli od 400 i jest dobrze. Może wymień ten regulator napięcia który znajduje się przy alternatorze taka mała kostka ja od malucha mam takich ze trzy i pasują ;-)
dlaczego regulator od poloneza
możesz zastosować elektroniczny regulator od Dużego Fiata / Poloneza / Żuka. on jest zewnętrzny, jego się po prostu wpina do szczotek wzbudzenia (67) i plus po kluczyku (15) i trzeba go przykręcić gdzieś gdzie jest masa (do blachy) i tyle Nie może. Zobacz jak to wygląda. Chociaż jak przerobisz i tylko szczotki zostawisz.😋
Mam zamiar zmienić prądnice na alternator od poloneza ale dowiedziałem się że na alternatorze na obudowie jest (-) a ja na obudowie w ciągniku mam (+) < tak że minus idzie na rozrusznik . Wiem że obojętne jest czy będzie - czy + na rozruszniku bo on i tak będzie dobrze kręcił . Nie wiem czy wystarczy odwrócenie akumulatorów i będzie dobrze czy będzie...
Witam.Jak rozwiązałeś ten problem.Ja mam dokładnie taki sam,ale od poloneza regulator nie wytrzymuje.Będę wdzięczny za podpowiedź co robić i jak.Pozdrawiam
Potrzebuję podłączyć w Polonezie alternator z Opla Omegi(Denso- wbudowany regulator napięcia - Zaciski: "D+" i "-"). W polonezie mam regulator osobno, na błotniku. Z regulatora wychodzą następujące przewody: Z Zacisku 67 szary -> do alternatora zacisk 67 Z Zacisku 15 czerwony -> do alternatora Z zacisku 15 czarno-fioletowy -> do kabiny dodatkowo, do...
Witam. Jakieś dwa tyg. temu zamontowałem do mz regulator napięcia od poloneza bo z oryginalnym regulatorem na włączonych światłach motor po 5 min już gasł. Z regulatorem od poloneza napięcie dochodziło max. 14vi było ok. Pojeździłem około 2 tyg. po czym motor zaczął przerywać na wysokich obrotach. Chciałem sprawdzić jakie jest napięcie na akumulatorze...
jak nie działał regulator napięcia ten od poloneza , to musisz sprawdzić omomierzem diody prostowniczego , kiedyś miałem jedną z diód uszkodzoną w ładzie samarze , ładowanie zachowywało się podobnie . Jeszcze jedno jest 6 czy 9 diód w tym alternatorze.
możesz problem rozwiązać przerabiając instalację, to znaczy: wmontuj dodatkowe 4 diody w alternator wzorem alternatorów 9-ciodiodowych poloneza , wyrzuć regulator napięcia , wyprowadż przewody ze szczotki i z dodatkowych diod na zewnątrz, zastosuj regulator napięcia od poloneza 9-ciodiodowego. Niestety musisz jeszcze podciągnąć przewód do kabiny, wymontować...
Jeżeli masz alternator fabrycznie zabudowany w widlaku i obroty alternatora są właściwe i ich wysokość jest zgodna z założeniami konstruktora a współpracował on z regulatorem mechanicznym to w ww regulatorze są nadpalone styki.Należy zdjąć puszkę z regulatora,oczyścić współpracujące ze sobą styki bardzo drobnym papierem ściernym a następnie przepolerować...
Witam. Ostatnio padł mi regulator napięcia w mojej jawie, posiadam regulator z poloneza widaczny na fotce niżej i tu moje pytanie jak go podłączyć. Na dole jest orginalny schemat. Prosze kogoś by przerobił mi ten schemat pod regulator z poloneza. http://obrazki.elektroda.net/97_12288546... http://obrazki.elektroda.net/30_12288555... Czekam na...
Niestety ten typ tak ma. Zrób tak, jak pisze oooandrzej, migotanie świateł szczególnie widoczne na wolnych obrotach zdarza sie w tych autach jeśli jest gdzieś słabe połaczenie.Podobno to wina zbyt wolnej pracy regulatora. Ja mam u siebie założony regulator napięcia od Poloneza z Jezpolu na błotniku (działa od 6 lat "oryginalne" to coraz większy szajs)...
Ładowanie za duże, bez obciążenia akumulatorów na bank będzie przeładowywać, będzie wypluwać elektrolit(musi być jakieś obciążenie(np. można jeździć z włączonymi światłami, albo wstawić jakiś układ by po włączeniu zapłonu, odpaleniu i jak alternator zacznie ładować poprzez przekaźnik, zaczęło pobierać prąd(myślałem przez wytracanie prądu poprzez radiator...
Tak u Ciebie przypadkowo tak ma być ale inni mają z tym problem, jest jeszcze jeden sposób na spowolnienie bądź przyspieszenie silnika , przez zastosowanie innego napięcia zasilania na jeden silnik, najprościej jest to zrobić włączając szeregowo z silnikiem diody prostownicze (muszą mieć odpowiedni prąd przewodzenia) na jednej diodzie uzyskujemy spadek...
Też go założysz, ale musisz dołożyć przekaźnik kontrolki ładowania (ten regulator jest dla alternatora 6 diodowego, Maluch ma 9). RNA-2 jest dla 9 diód. Wydawało mi się zawsze że alternator Malucha jest 6 diodowy. Dobrze wiedzieć. Jak taki przekaźnik zainstalować? Jakiś schemat? Przekaźnik z Poloneza rozumiem się nada.
zaglądnij przy przekaźniku od kontrolki ładowania - a co jest przy tym przekazniku?. a moze jakis schemat albo link do schematu takiego rozwiazania. alternator 6 diodowy z regulatorem od poloneza?
Czy może posiada ktoś schemat obwodu ładowania akumulatora do trabanta. Przerobiłem instalację na 12V. Alternator i regulator napięcia wziąłem z poloneza, ale niestety umieszczony jest on w takim miejscu że zalewa go woda pomimo zastosowania osłon. Alternator w takich warunkach pracy nie działa zbyt długo i siada. Czy macie może jakieś fotki oryginalnego...
Jak to alternator Bosch to odkręć regulator napięcia (2 śrubki) i zobacz stan szczotek (zespolony szczotkotrzymacz z reglerem) jak niziutkie to wymień (pasyją od poloneza :) ) a jak są dobre to może padł regler.
Osobiście dużo montuje alternatorów od fiata i poloneza w ciągnikach rolniczych, regulator sprawdzam w następujący sposób, zasilacz regulowany 0-16V, + do 15 regulatora a 67 przez żarówkę 2W do masy. Zwiększając napięcie sprawdzam przy jakim napięciu gaśnie żarówka, jeżeli jest to 14.3, 14.4V to jest ok.
Alternator 9-diodowy samowzbudzający . Regulator napięcia elektroniczny na obudowie alternatora .
Witam!Kolego w 126p regulator reguluje napięcie ładowania minusem,wszelkie modernizacje napięcia zasilania regulatora od strony diod wzbudzenia nie przyniosą skutku,regulator nadal pracować będzie z ustawieniem fabrycznym napięcia.Można modyfikować regulator,duży rozrzut napięć pozwala dopasować odpowiednią sztukę,można przerobić układ i zaadoptować...
Zmień regulator napięcia na odpowiedni do danego typu alternatora.
To chyba alternator 6 diodowy bez wzbudzania własnego.Możesz tu zastosować regulator od Poloneza starego typu lub Fiata 125.Szukaj regulatora do alternatora 6-cio diodowego.
No to właśnie z taką waczyłem.Uszkodzony regulator.Cena nowego około 1200 zł.Takie pudełeczko wielkości połowy paczki fajek.Bez regulatora paliła żarówki.Zarówka na 6 V,więc jak założe 12woltową bedzie ok.NIskie obroty-ok.Cały gaz-i błysk z żarówki.No to następny etap-żarówka 12V i dioda w szereg.Niskie obroty-ciemno jak ze świeczki.Średnie-ok.Cały...
Witam wszystkim forumowiczów.Podaje kody błędów Poloneza na wtrysku jednopunktowym: 12-brak impulsu czujnika polożenia walu korbowego TDC (kod ten będzie wyświetlany zawsze jako pierwszy pomieważ silnik jest wyłączony) 13-brak sygnału czujnika tlenu EOS 14-zbyt wysoki sygnał czujnika temp.płynu chłodzącego CTS 15-zbyt niski sygnał czujnika temp. płynu...
Spokojnie możesz przerabiać na alternator . Sam kiedyś montowałem alternator w miejsce prądnicy ale było to w kombajnie niemieckim . Jak zastosujesz alternator z regulatorem napięcia to pracy masz mało . Ja montowałem alternator z POLONEZA i obok regulator elektroniczny . Pozdrawiam
Posiadam alternator od poloneza zamontowany w ciągniku c 330 problem polega na tym, że alternator dobrze ładuje bez obciążenia 14,7 V a z włączonymi światłami 14,3 V a kontrolka ładowania nie gaśnie całkowicie tylko przygasa i cały czas lekko się żarzy .Co może być przyczyną że kontrolka nie gaśnie całkowicie ? Regulator napięcia jest nowy. Proszę o...
Najlepszym rozwiązaniem będzie zakup używanego alternatora np. od VW golfa II, Poloneza albo innego samochodu. Ważne jest tylko to aby regulator napięcia był zintegrowany z alternatorem. Na pewno będziesz miał mniej problemów z alternatorem niż z prądnicą. Dodano po 11 Tu masz schemat podłączenia prądnicy Fiat 126p. http://obrazki.elektroda.pl/8877287600_1...
ale mi chodzi oto co w reglu powoduje ograniczenie prądu bo mam 4 w sumie i żaden nie spełnia swojego zadania i prąd dochodzi do prawie 20V mam 2 oryginalne elektroniczne niemieckie takie niebieskie jeden polski dedykowany i ,też polski od poloneza
Działać będzie, ale będziesz musiał pozmieniać połączenia. Wg mnie 20zł za nowy sprawny regulator do poloneza to nie jest dużo i za te 20zł szkoda Twoich nerwów bo coś nie ładuje albo gaśnie silnik na włączonych światłach.
Kpiłem na auto złomie od poloneza 50zł sprawdzony działa dam znac jak podlacze czy jest ładowanie
regulator poloneza regulator wentylatora poloneza regulator dmuchawy poloneza
lodówki bosch opinie suzuki swift oznaczenie naprawić touchpad
ariston ustawienie temperatury siłownik zaworu trójdrogowego
Honda 16100-ZL0-D66 – schemat techniczny gaźnika, exploded view, części, serwis EU3000iS Szyba szyberdachu Skoda Octavia II Combi – kompatybilność z Golf V, Jetta, Leon II, OEM