Nie o to chodzi, zapłon CDI tak "sieje" zakłóceniami, że mierniki wariują. Trzeba by zlutować równolegle 2 kondensatory: elektrolit powiedzmy 470 do 1000µF/25V z jakimś foliowym 100nF i wpiąć bezpośrednio w gniazda miernika, tam gdzie wpinamy przewody pomiarowe, wtedy da się wykonać jakiś sensowny pomiar przy pracującym silniku
Jeśli sprawdzasz ładowanie poprzez pomiar napięcia na wyjściu regulatora bez podłączonego akumulatora, to nie mamy o czym dalej dyskutować.
Tak jak kolega dybas pisze, sprawdzenie samego regulatora wymag odpowiedniego stanowiska, z regulowanym źródłem zasilania i obciążeniem. Czyli trudna sprawa. Regulator należy sprawdzać wmontowany. Jak masz trudności z dostaniem się do przewodów, to wymontuj regulator, wyprowadź przewody na zewnątrz (przedłuż, dorób przejściówki, czy inne rozgałęźniki...)...
No to ponowny pomiar/ wymiana alternatora - regulatora napięcia.
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
Schemat regulatora niedokładnie zrysowany, z resztą ten regulator był nieprawidłowo wykonany. Brak regulatora napięcia ładowania, zamiast niego wstawiona zwykła dioda prostownicza. Budowę i funkcjonowanie regulatora napięcia przedstawia schemat od p. Rosnera: https://obrazki.elektroda.pl/1073890500_... Tutaj jest przedstawiona topologia...
Mam problem ze skuterem Peugeot Kisbee 50 2T 2013 rok. Światło tylne i przednie nie działają w trybie świateł dziennych (gdy przełączę na długie światła, świecą się z akumulatora, ale też ładują się, ... 1. Krótka odpowiedź Najbardziej prawdopodobne źródło obu opisanych objawów (brak świateł pozycyjnych/mijania + gaśnięcie silnika po rozgrzaniu) to...
Pomiar miernikiem jakie daje napięcie.może regulator napięcia strzelił i daje za wysoki voltarz
Czy napięcia mierzysz sprawnym miernikiem? W tanich miernikach rozładowanie baterii 9 V skutkuje zawyżaniem wyników pomiarów. Bo o ile uzyskanie napięcia 15.5 V na akumulatorze nie jest zbyt trudne, to o napięcie 17 V trzeba się postarać. A jeśli chodzi o regulatory napięcia, to obecnie sprzedawane w większości nie posiadają układu regulacji napięcia...
obstawiam, że może regulator napięcia jest walnięty i przez to jest problem z rozrusznikiem ? Walnięty regulator skutkuje brakiem ładowania albo uszkodzeniem bezpiecznika akumulatora. Tylko w tym drugim przypadku rozrusznik nie będzie kręcił. Zacznij od sprawdzenia akumulatora. Po naładowaniu trzeba sprawdzić akumulator pod obciążeniem - najprościej...
Skuter przyprowadzono po dwóch próbach naprawy. Odpala bez problemów. Była przeprowadzona przede mną wymiana modułu przełączników z prawej strony, czyli wyłącznik, zmiana świateł i uruchomienie (zapłon). Kostka 8 + kostka 2 przewody. Moduł podobno przyjechał z inaczej ułożonymi kolorami kabli we wtyku więc poprzednik pozamieniał kable zgodnie z kolorami...
Jak światła święcą ok, to zostae jak jest. Te 11 V to błąd pomiaru przebiegu odkształconego przez regulator tyrystorowy.
Bez pomiaru napięcia jakie wychodzi z regulatora się nie dowiesz. Nowe nie znaczy, że sprawne kupiłem nową cewkę do auta i była zepsuta. Regulator mógł się uszkodzić od zbyt wysokiego napięcia wytwarzanego przez magneto. Jeśli żarówki spaliły się z powodu zbyt wysokiego napięcia to raczej jest do wymiany regulator nie powinien przepuścić zbyt wysokiego...
Oczywiście, regulator mierzy to napięcie klasycznie, między masą (minusem) a wyjściem B+ (ładowanie akumulatora). Chyba pomiędzy D+ a masą. Pomiar z B+ to już nowsze alternatory, mniej więcej od 1997 roku. Chyba czas na modyfikację mojego starego regulatora. KIA Sportage 2,0 z '09. Przy tak nowym samochodzie raczej to nie przejdzie, bo pomiar jest...
Regulator napięcia-na klemach nie widzę żadnego napięcia stałego, bo miernik wskazuje tyle co jest na akumulatorze. Natomiast pojawia się napięcie zmienne ~18V, ale tylko jedna połówka (jak odwrócę bieguny miernika to ~0V). Błąd pomiarowy. Właściwie to lipny miernik. Unity tak miały, że mierząc napięcie stałe na zakresie napięcia przemiennego wskazywały...
Witam, posiadam od niedawna używany skuter marki Peugeot Vivacity 50 i moim problemem jest brak lub zbyt niskie napięcie ładowania. Pierwszym objawem problemów z pojazdem było to, że nie mogłem uruchomić silnika z elektrycznego rozrusznika z kopki odpalał bez problemu. Po długiej diagnostyce uszkodzony okazał się moduł zapłonu oraz przekaźnik, który...
regulator dziś wymieniony bez efektów, co najgorsza od razu wyjściowy prad z iskrownika jest raptem 6V+ na jednym kablu i 8v+ na drugim kablu jeszcze przed regulatorem zmieniłem iskrownik i magneto efekt ten sam pomiar...... zmierzyłem napięcie wyjściowe w innych pojazdach w skuterze i crossie tam napięcie wyjściowe z iskrownika jest 40V na luzie i...
Teraz wypielam regulator napięcia i scisnelam styki przy kostce teraz kostka wina się i zatrzaskuje nie lata. Przy pomiarze kolejny raz na odpalonym skuterze przy dodaniu dużo gazu jest ładowanie od 11.46 do 13. A zawory były regulowane jakieś 4 miesiace temu bo właśnie jak się rozgrzać i wyłączył go to nie palil więc zawory ustawili ale czy dobrze...
Dzień dobry forumowicze, Zwracam się do Was z zapytaniem, czy ktoś miał kiedyś tak ciężki problem z ładowaniem w skuterze, że po wymienieniu niemalże wszystkiego - ładowania nadal nie było? Pacjent: ZIPP GP 500 4T Wymieniłem; moduł, iskrownik, koło magnesowe, cewkę zapłonową, fajkę z przewodem, świecę, regulator napięcia, akumulator .... nadal nic....
Gdzie podłączałeś sondy miernika przy pomiarze napięcia ładowania? Coś dziwne te pomiary! Akumulatory żelowe są ok. Wielu ludzi jest bardzo zadowolonych z ich działania. Są jednak pewne ale... (nie mylić z Aleksandrą) Są różne typy i producenci. Niektóre typy, szczególnie te starsze, się sprawdzają. Na temat producentów się nie wypowiem bo nie mam doświadczeń....
W serwisówce podany jest inny nietypowy pinout, z którym spotkałem się w skuterach Longjia: http://www.motelek.net/schema/spannung/r... Oryginalnie miałeś regulator podłączony prawidłowo, typowy pinout stosowany w regulatorach tego typu. http://www.motelek.net/schema/spannung/r... Wątpię abyś dostał regulatory na 6V, co prawda...
Niezauważyłem w żadnym miejscu impulsatora o jakim czytałem na necie - czy po prostu w tym skuterze nie jest on wymagany? A nie chodzi o ten skuter, ale o wybrane przez projektantów rozwiązanie układu zapłonowego. W tym silniku zastosowano bezimpulsatorowy układ zapłonowy. tzw. MAGNET. Cewka zasilająca jest równocześnie impulsatorem. Tak w przybliżeniu....
To dlaczego wcześniejszy pomiar wykazywał zupełnie co innego? Pewnie próbowałeś mierzyć napięcie ładowania bez podłączonego akumulatora? Podłącz amperomierz w miejscu bezpiecznika, odpal skuter i dodaj gazu. Będziesz wtedy widział jaki jest prąd ładowania, czy też rozładowywania. Upewnij się przy tym, czy nie jest włączony żaden zbędny odbiornik zasilany...
Ja nie kwestionuję przydatności tego pomiaru, tylko sposób jego interpretacji. Jest 9VAC czyli wartości skutecznej składowej zmiennej, czyli akumulator jest całkiem padnięty i/lub nie działa regulator napięcia. Tam mogą być skoki napięcia nawet do ok 20V. Nie wiadomo nic na temat składowej stałej tego napięcia. Nie wiem nic na temat układu ładowania...
Jak zamierzasz mierzyć napięcie ładowania bez akumulatora? Jak chcesz prawidłowo zmierzyć mocno odkształcone napięcie, wyprostowane jednopołówkowo przez regulator działający nieprawidłowo w wyniku niekompletnego układu pracy? Teraz jak zdejmę klemy z aku to tylne światło słabo świeci wcześniej tak się nie działo . Jak zdejmowałem klemy to ładowanie...
"Opór niej jest zerowy bo to jest bocznik do pomiaru prądu którego wpływ przy pomiarze napięcia jest pomijalny. " Jeżeli to prawda to dlaczego na moim mierniku twoja teoria się nie sprawdza i nie pokazuje mi napięcia przy podłączeniu wg.twojej wnikliwej teorii? https://obrazki.elektroda.pl/6246581400_... https://obrazki.elektroda.pl/5418011000_...
Witam. Mam dość nietypowy problem z multimetrem Brymen BM815. Działał on bezproblemowo do momentu, kiedy zaczął pokazywać wyniki dokładnie połowiczne od rzeczywistych, tj. zamiast napięcia \sim 230, pokazuje równe \sim 115. Taka sama sytuacja jest przy pomiarze napięcia stałego, miliwoltażu oraz rezystancji. Wynik testu diody jest poprawny, wartość...
Ja w swoim motocyklu wymieniałem żarówkę z tyłu codziennie... Ja przy swoim kiedyś wymieniałem co około 2 tygodnie, dwuwłóknowe żarówki i zawsze spalone światło pozycyjne, rzadko światło stopu. Do czasu kiedy przerobiłem mocowanie i zamontowałem lampę poprzez przepusty gumowe do wiązek przewodów, podobnie jak to było robione w motocyklach Hondy. Od...
Witam, mam problem w skuterze piaggio NRG mc3. Napięcie ładowania na wolnych obrotach wynosi ok. 13-14V a powyżej 3-4tys. obr. i więcej dochodzi do 16V. Sprawdzone dwoma miernikami jeden analogowy za 20zł drugi trochę lepszy analogowo-cyfrowy. Schemat ładowania taki jak załączyłem (znalezione na elektroda.pl). Regulator 8 pinowy. Regulator napięcia...
Nie wiem dlaczego fabryka leciała jeszcze przez bezpieczniki . W większości przypadków jest połączenie bezpośrednie do + . Na filmie nie zrobili od razu z regulatora i nie polecieli tą prawą strona do grubego plusowego na styczniku rozrusznika . Polikwiduj spadki i daj znać czy nie wzrosło . Pomiar robiłeś na aku czy ze wskaźnika deski ?
Dobra zaraz się biorę do roboty muszę rozkręcić obudowę po ściągać wszystkie plastiki i zacznę szukać na razie dzięki serdeczne za pomoc i dam ci później znać co i jak Pozdrawiam Dodano po 2 https://obrazki.elektroda.pl/8585568200_... https://obrazki.elektroda.pl/5574879300_... mam taki problem znalazłem taką małą poduszeczkę...
Montaż innej żarówki jet niemożliwy z kilku powodów: - kształt lustra reflektora jest projektowana=y pod konkretne i niezamienne źródło światła, - prądnica w skuterze dysponuje określoną mocą i nie można zakładać większych odbiorników prądu, - to samo instalacja - pewnie wykonana z cienkich przewodów i też może nie znieść większego obciążenia, Należy...
ponawiam informację, że część ledowych źródeł światła dla napięcia 12 V posiada wewnętrzną przetwornicę i zwyczajnie nic nie należy kombinować Możliwe, ale nie chce tego sprawdzać ryzykując. Link do żarówek: "http://www.sklepledowy.pl/pl/p/Zarowka-... "http://www.ultraleds.pl/151,zarowka-led...
Po pierwsze pomiary zwykłym miernikiem w trybie AC będą dawały błędne wyniki, takie jak spadek wskazania przy wyższych obrotach. Skutek odkształcenia przebiegu, musiałbyś mieć miernik z funkcją TrueRMS, ale uważam że pod tym względem regulator działa poprawnie. Chyba że masz w przodzie lampę na dwie żarówki, wówczas nie mogą one mieć mocy 35 W, bo alternator...
Znalazłem wiele informacji na temat weryfikacji problemu w moim skuterze Yamaha Majesty 250 z 2003 roku, ale nie jestem pewien czy wszystko dobrze zrozumiałem ? Do czasu rozebrania silnika (remont góry) ,wszystko było OK. Poz złożeniu ,zadowolony pojechałem na próbę i OK ,ale następnego dnia nie mogłem już odpalić ,akumulator padł ,chociaż na wiosnę...
Regulator ma typowy pinout. Napięcie zasilające oświetlenie masz na żółtym przewodzie. Napięcie jest przemienne, ale jeśli nie masz miernika TrueRMS nie zwracaj szczególnej uwagi na wynik pomiaru , bo na zwykłym mierniku przy napięciu odkształconym nie masz w ogóle dokładności, będzie wskazywać 10-14V przy prawidłowo pracującym regulatorze. Napięcie...
Witaj, Troszke mamy Chaos. Po 1. Regulator " Niby dobry" Po 2 . Prąd "Niby dobry" Opierając się na takich przypuszczeniach nikt nie jest w stanie Ci pomóc :) Podłącz Woltomierz Do Akumulatora na wyłączonym silniku , wykonaj pomiar - zapisz otrzymaną wartość , odpal i porównaj pomiary. Potem włącz światła i zobacz jakie napięcie masz na zaciskach akumulatora....
Choć raczej jestem laikiem w sprawie elektryki to wziąłem zwykły miernik i zrobiłem pomiar napięcia jakie wychodzi z iskrownika ( dwa żółte kable ) - po podłączeniu miernika czyli jeden koniec na masę a drugi koniec do jednego z żółtych przewodów napięcie bez dodawania gazu tak na przedziale 1000obr/min wyniosło 28-30V , na drugim z przewodów tak samo-...
Dużo pisania, mało rzeczowych informacji. :cry: Narysuj, nawet odręczny, schemat co z czym masz połączone. Potem możesz na nowo podać wyniki pomiarów zaznaczając na schemacie punkty pomiarowe. Czy w zestawie zakupowym (prądnica + moduł +cewka WN ) nie było schematu połączeń? Wygląda, że moduł zapłonowy jest w jednej obudowie z regulatorem napięcia ???
Niestety nie możemy się zrozumieć (pewnie przez mój zbyt mało precyzyjny opis co robiłem), na czym bardzo mi zależy, dlatego pozwoliłem sobie narysować taki prowizoryczny rysunek. Zaznaczyłem jak wyglądają połączenia oraz gdzie i jak mierzyłem. http://obrazki.elektroda.pl/4211012000_1... Nie mierzyłem rezystancji akumulatora, wiem jak...
Bo możliwe że jeśli podłączyłeś jedną, to napięcie było zbyt wysokie i po prostu spaliło cewkę. Jeżeli jest to tylko cewka zapłonowa, czyli dla CDI transformator WN, a nie cewka z modułem, to "spalenie" tejże cewki jest niemożliwe. prędzej padł moduł, bo energia zgromadzona w kondensatorze nie miała się gdzie rozładować i napięcie mogło narosnąć do...
Witam. Z góry przepraszam jeśli zły dział i proszę o przeniesienie jeśli zaistnieje taka potrzeba. Otóż kupiłem nowy akumulator do skutera YUASA 12v 4Ah nie zalany bez elektrolitu w zestawie. Kupiłem elektrolit/w sklepie podali mi jako elektrolit wodę demineralizowaną i właśnie nie wiem czy to jest to bo na paragonie pisze elektrolit a na butelce woda...
http://obrazki.elektroda.net/70_12795670... Układ ładowania akumulatora, który chcę przedstawić działa nieco inaczej niż tradycyjne układy regulatorów napięcia do motorowerów budowane samodzielnie. Użyłem go w motorowerze Simson S51 ale zapewne może być zastosowany w innych z tradycyjną prądnicą. Jest to ogranicznik napięcia, który wykorzystuje...
To już mamy konkrety. Skoro twój skuter odpalał bez akumulatora, to masz zapłon AC CDI. I jest zasilany bezpośrednio z cewek w iskrowniku. Z cewek zawsze będziesz miał napięcie AC. Pomiary napięć rób wyłącznie przy podłączonej żarówce. Napięcia nieobciążone zawsze będą ci szaleć po skali :P . Generalnie im wyższe napięcie dasz, tym mocniej będą świecić...
Nikt, łącznie z autorem tematu, nie odpowiedział na zadane przeze mnie pytanie o sposób regulacji napięcia! Mało tego wow podłączył jakiś(!) regulator i robił nieudane pomiary. Niestety rację ma osoba, która mówiła, że od zmiany grubości drutu mocy nie przybędzie, bo decyduje o niej przekrój rdzeni cewek. Ja dodam, że on określa max wartość pola magnetycznego...
Jeśli nadal masz kłopot z tym agregatem, w szczególności z regulatorem (za stan uzwojeń gwarantujesz), to wypnij regulator. Zamiast regulatora podłącz mniejszy akumulator 12 V (np. skuterowy), zachowując biegunowość i uruchom agregat. Jeśli agregat (poza regulatorem) będzie sprawny, to powinien zadziałać i wytworzyć napięcie ok. 150 V, z uwagi na zbyt...
Po włożeniu akumulatora o napięciu 12.3v, ładowanie zrobi się 12.5 na max obrotach, a normalnie to nie przekroczy 12.3. Dodano po 2 Wtyczka wpięta w regulator, światła i kierunki świecą, wkówam się się jednym kablem od miernika w przewód kolejno biały potem zółty, a drugi kabel miernika przykładam do masy skutera. Wyniki: Biały- 14.8V~ Zółty- 11.8V~...
pomierze dla ludu prąd zwarcia poprzez regulator Nie wiem o jakim/którym ludzie piszesz? Po co Ci te pomiary? Co mają udowodnić? Widzę że dołączyłeś do naiwnych uważających, że TRUE is true.... Bo prąd jest niestety odkształcony. Napięcie też nawet bez regulatora o obciążenia. Żadne odkrycie. Temat przypomina węża morskiego, ale daje szanse na dyskusję...
Nie jesteś zmuszony do jazdy na ledach. Wręcz jesteś zobligowany do nie jeżdżenia na nich. A jeśli miałeś bardzo słabe światła w pojeździe, to wypadałoby się przyjrzeć stanowi instalacji elektrycznej. Skutery charakteryzują się tym, że na wolnych obrotach światła często są dość mizerne, ale po osiągnięciu obrotów, przy jakich się jeździ nie ma z nimi...
Witam dostałem do naprawy skuter jak w temacie , właściciel narzekał na szybko rozładowujący się aku. Po pomiarach woltomierzem, wyszło ; na kablach wychodzących z prądnicy (2000rpm) ok 20V,,,(6000rpm) ok 40v. Na aku nie zależnie od obrotów 12.2v (aku naładowany z prostownika). Wszystko mierzyłem bez włączania świateł. Po włączeniu świateł na aku prąd...
Jak w temacie. Mam problem z ładowaniem (tak mi się wydaje) i nie mogę dojść z tym do ładu. Pisze, bo może ktoś z was ma jakieś doświadczenie na tym polu i będzie mógł pomóc. W skrócie, chodzi o to, ze mam problemy z odpalaniem skutera. Niestety moja wersja nie ma kopniaka, wiec jedynym sposobem odpalenia jest rozrusznik. Czasem zdarza się tak, ze przy...
Wiemy że to Baotian 4T. 1. Zacznij od poprawienia posta w temacie -taka opcja "zmień po prawej stronie widoczna na ekranie". 2. Potem zdobądź schemat do tego skutera. 3. Stan akumulatora też nie znany -wiec trzeba sprawdzić 4. Tak wyposażony dowiesz się jak to działa -naprawa stanie się banalnie prosta. Nawet nie wiesz czy masz osobny moduł do ładowania...
Aby samemu zrobić taki regulator, to trzeba troszkę więcej danych nie wiemy co to za skuter i jaką ma instalację :D poza tym przydało by się wiedzieć jakiego typu posiada generator zasilający instalację, i jak jest on włączony do tej instalacji. Ponadto warto wiedzieć w jaki sposób jest realizowana regulacja, czy przez prąd wzbudzenia, czy zwyczajnie...
Witam. Prawdopodobnie posiadasz prądnicę z cewką z odczepem 12V AC do oświetlenia podłączoną do masy, kierunkowskazy, sygnał dźwiękowy zasilany napięciem stałym z akumulatora. Mam prawdopodobnie taki sam układ zasilania w HL50QT16 z silnikem 139QMB. Mój pomysł to "odmasowanie" cewki prądnicy, zamiana regulator napięcia na 5 przewodowy, i podłączenia...
Witam, przewinąłem nieco prądnice w romecie charcie na 12V i został mi jeszcze problem z ładowaniem. Tutaj pomocny miał być regulator napięcia od skutera, dokładniej taki. http://obrazki.elektroda.pl/5182716600_1... podłączam go trochę inaczej, bo za mostkiem prostowniczym, bo mam cewkę ładowania bezmasową oraz na innym forum o simsonach kazali...
Ładowanie sprawdza się przy 10tys RPM.. Napisz coś więcej jaki to regulator napięcia ile pin jak wygląda. Choć według pomiarów " żółty 16v i biały 16v" wygląda że wszystko ok..
Witam serdecznie mam dylemat w sprawie alternatora od powyższego motocykla. Szukałem w internecie schematów i nie znalazłem. Z pomiarów wynika że alternator ten składa sie z cewki wirnika której magnetyzm wzbudzany jest za pomocą napięcia 0.2V na jednej z cewek stojana (w stanie bez podłączonego regulatora przy odpalonym silniku - zupełny brak napięcia)...
(...) (at)ElektrodaBot czy stacyjka w skuterze 4t ma jakiś wpływ że nie działają kierunkowskazy, elektrostarter, światło stop I klakson (at)ElektrodaBot Dodano po 50 : (at)ElektrodaBot czy stacyjka w skuterze 4t ma jakiś wpływ że nie działają kierunkowskazy, elektrostarter, światło stop I klakson (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Tak,...
A tutaj schemat regualtroa z skutera który mam teraz I na obu jest mostek prostowniczy i za mostkiem jest napięcie stałe I chiński regulator działa dobrze niezależnie od obrotów Więc czego dalej szukasz? Mostek prostowniczy jest tylko do zasilania obwodu pomiarowego i wyzwalania tyrystora, który zwiera jedną połówkę sinusoidy do masy. To bardzo prymitywny...
Witam, mam problem, skuter kymco agility 50, po wymianie cylindra i ustawieniu zaworów odpalił na chwilę zgasł. Po kilku nieudanych próbach odpalenia (elektrycznie/na kopa/wymiana świec na nowe pomimo że iskra była) poddałem się. Po pół roku wróciłem do zagadnienia. Próby odpalenia elektrycznie nie dawały sukcesu, po kilkunastu kopach się udało. Skuterek...
A widzisz, ty masz układ statora przystosowany do zasilania świateł napięciem zmiennym, czyli "odmasowujesz" przewód zielony, żółty odłączasz potem biały i zielony do czerwonych regulatora, żółty do akumulatora (+) zielony z regulatora do masy (-) czarny np na zacisk akumulatora. Tylko wykonaj pomiary regulatora czy jest zgodny ze schematem, który tu...
Nie sądzę aby były! Sprawdź połączenia! Może jakaś kostka się wysunęła? Jeżeli nie, to padł Ci regulator napięcia i/lub cewki w magnecie odpowiadające za zasilanie świateł. Pewnie nie ma też ładowania akumulatora, choć to zależy od konstrukcji instalacji. Trzeba znaleźć regulator. Odpiąć kable idące do niego z magneta i zmierzyć ich rezystancję względem...
Jeśli z masą okaże się że jest ok - to z tego co opowiadasz może być regulatora napięcia wina. A skoro tak napiecie skacze to może być też zwarcie jednej fazy uzwojenia stojana do masy--- objaw może taki właśnie być. Ale stwierdzić można będzie po dokładnych pomiarach podzespołów alternatora - czyli -- uzwojenie stojana na przebicie do masy, wszystkie...
Motor zakupiony miesiąc temu od handlarza w Polsce (sprowadzany z Francji). W motorze siedział nowy akumulator 12V 9Ah. Po 4 dniach akumulator był kompletnie rozładowany mimo iż codziennie był jeżdżony min 30 minut. Został zakupiony nowy akumulator 12V 14Ah, który zostaje rozładowany po tygodniu. Gdy skuter pracuje światła nie przygasają więc tym samym...
Dokonałem kilku pomiarów. Zacząłem od początku instalacji tj. od iskrownika. Z iskrownika wychodzą 3 kable schodzące się w kostkę. Na 2 jest napięcie rzędu 85v (oczywiście podczas kręcenia rozrusznikiem) 3 to masa. Na 4 kablu również jest napięcie ale akurat nie pamiętam jakie. Po podłączeniu w/w kostki napięcie gwałtownie spada do ok 2V. Kable od tej...
Witam Nie wiem na ile adekwatny do Twojego motoru jest "schemat" (dla mnie to tylko kolorowe obrazki) z pierwszego linku. Nie wiem czy Twój silnik to 2T czy 4T? Jeżeli jednak rezystancje przewodów wychodzących z prądnicy opisane na obrazku są prawdziwe tj niebieski 35ohm i czarny 45ohm, to moduł zapłonowy do skuterów 2T nie będzie działał. Zmierz te...
z pinu 01 wychodzi 1.2V a z 02 - 3V. Co, jak, gdzie, czym ( miernik, zakres pomiarowy) i w jakich warunkach (rpm silnika, aku podłączone?) mierzyłeś??? Prądnica i regulator mogą być ok, tylko ty szukasz po wsi. Poza tym żaden regulator od skutera nie podbije ci napięcia!
18 Ah to już niemało. Jaka jest moc nominalna tej cewki w prądnicy? Jakie są napięcia na cewce pod obciążeniem odpowiadającym jej mocy przy amłych RPM? Wg. mnie potrzebny jest regulator napiecia do obwodu ładowania i ew. przezwojenie cewki. Konieczność przezwojenia wyjdzie lub nie z informacji/pomiarów. Regulator od skutera powinien wystarczyć. Jaki...
Nie robiłem pomiarów nie znam się na tym wymieniłem tylko regulator napięcia i nic tak samo świeci
Gratulacje za ładnie opisane problemy. Miło czytać takie wprowadzenie do tematu. :D Jednak mam prośbę. Spróbuj jeszcze raz go sam przeczytać i zastanowić się czy jednak nie brakuje w nim jakiś ważnych informacji. Za dużo przyjmujesz domyślnie. Pisz dokładnie gdzie, jak i w jakich warunkach dokonywałeś pomiarów. Czasem można się domyślić, ale czasem...
Pomiary prawdę ci powiedzą. Sprawdź, czy cewki posiadają właściwą oporność, czy podczas pracy silnika z odpiętym regulatorem pojawia się tam napięcie przemienne o amplitudzie nawet kilkudziesięciu V. Jeśli tak, to regulator. Jeśli nie, to stator. Schemat masz? To popularny skuter i nie powinno być problemów.
A wg. mnie mylisz skutek z przyczyną. Z resztą to nie istotne. Trzeba porządnie (dużymi prądami ) sprawdzić stojan. post wyżej pisałem zeby zrobił pomiary prądem... Na jakiej podstawie wyciągasz takie wnioski??? Znasz "zawartość" obudowy, producenta, schemat??? wnioski wyciągam z pracy nad chińskimi skuterami z własnego doświadczenia wiem ze przewody...
Witam serdecznie ! Nie wiedziałem jaki dział forum wybrać, jeżeli ten nie jest właściwy proszę o przeniesienie. Piszę w takiej sprawie. A mianowicie, chodzi o brak iskry.. ogólnie to kolegi skuter, a że ja zajmuje się na ogół motocyklami i motorowerami tylko bardziej mechaniką a nie elektryką. Mówi mi tak że chciał zdjąć blokadę na module wyczytał gdzieś...
skuter regulator napięcia regulator napięcia skuter regulator pomiar napięcia
licznik instrukcja odkurzacz uszkodzony schemat kontrolki rezerwy paliwa
Schemat instalacji elektrycznej Iveco Daily II Somfy Nina Timer: Klucz zabezpieczający niezgodny z urządzeniem