Masz do tego zaciska podać (+), a nie robić pomiar napięcia. Wtedy zrób pomiar napięcia B+ i B-
Może być kilka przyczyn twojego problemu . 1) Dla regulacji napięcia stosuje się potencjometr nie z liniową zależnością rezystancji od kąta obrotu , ale z logarytmiczną. 2) Zastosowano diak DB3 o maksymalnym napięciu przełączania - Umin=28 V - Umax =36 V. 3) Pojemność kondensatora uległa zmianie ( mało prawdopodobne). Spróbuj włączyć rezystor o stałej...
Kolego może ten odchył jest spowodowany niedotartymi jeszcze szczotkami w regulatorze napięcia ? proponuję dokonać pomiaru za kilkaset kilometrów.
Na wtórnym przed mostkiem jest ok. 14 V, a za mostkiem 31,8 V bez tego regulatora Przełączyłeś zakres pomiaru na mierniku, jak mierzyłeś napięcie za mostkiem?
Regulatory napięcia do paneli zwykle mają pomiar i włącznik obciążenia na masie. Więc nie da się tego podłączyć do jednego akumulatora który ma być ładowany też z alternatora samochodu.
Z tą częstotliwością trochę przesadziłem. Tranzystory zamierzam kluczować z częstotliwością 20 kHz, więc wystarczyła by mi częstotliwość próbkowania minimum 40 kHz. Zastanów się, jakie będziesz miał pasmo pętli regulatora napięcia?
Jeśli sprawdzasz ładowanie poprzez pomiar napięcia na wyjściu regulatora bez podłączonego akumulatora, to nie mamy o czym dalej dyskutować.
Można przerobić instalację wyrzucając wiązkę od prądnicy, na następnie dołożyć przewód alternator-rozrusznik i przewód do kontrolki, o ile to jest alternator z wbudowanym regulatorem. Można i też wykorzystać istniejącą wiązkę od prądnicy do podłączenia alternatora, tylko że wówczas prąd ma dłuższą drogę przez przewód od stacyjki (tak jak w ciągnikach...
Do sprawdzenia przerywacz. Najpierw regulator napięcia-puszka po prawej stronie przy siodełku. Pomiar czy coś tam dochodzi.
Zastanawiam się czy nie jest to czasem płytka 3 warstwowa i wewnątrz nie przewodzi "-". Mogło by tak być? Jak by to można było sprawdzić? Po pierwsze, obejrzeć płytkę pod światło - na ogół, jak są jakieś połączenia w warstwie wewnętrznej, to gdzieniegdzie je widać. Gorzej z ustaleniem, co jest połączone - to jest spora robota z użyciem "beepa" (na...
Regulator koryguje napięcie, a ECU dostaje dane z niego. Słaba masa, lub styki. Ja trzy regulatory wymieniłem zanim było jak należy, ale u mnie pomiar 16,2 v. Chińszczyzna w oryginale.
Nigdy nie miała c330 minusa na masie, piszesz głupoty i myślisz że wiesz lepiej, w tamtym roku osobiście przerabiałem na alternator z ostatniego roku produkcji c330M i musiałem zmienić biegunowość niestety, tak że niemów mi tego co nie wiesz Fabrycznie nigdy nie miały w Polsce, poza granicami Polski mnie nie interesuje co tam kto montował Od 1987 roku...
Kolego albo dioda wzbudzenia albo regulator tylko pomiar napięcia da odpowiedź.
Czy to nie jest zasilanie/pomiar napięcia regulatora? Nie. Pomiar jest miedzy wyjściem na akumulator, a masą. Jest jeszcze wyjście na kontrolkę ładowania. Zdejmij tą czarną osłonę. Pod nią jest cała kontrola prądu wirnika, którą reguluje się napięcie wyjściowe.
Jak na moje oko to kolega mierzy co popadnie. Nam wrażenie, że m. in szuka napięcia stałego przy regulatorze w okolicy zasilania. I wreszcie skoro pomiar napięć niereprezentatywny to właśnie jak już podpowiedziano pomiary ciągłości obwodów. Jakoś trudno uwierzyć aby uszkodzenie/zadziałanie bezpiecznika 1 A nie zapobiegło dewastacji. A zatem spokojnie...
Wyjmowałeś silnik do wymiany cylindra? Napięcie na instalację świateł zasilanych z alternatora jest napięciem przemiennym, ustaw miernik na pomiar napięcia przemiennego i sprawdź czy na pinach 1 i 2 regulatora masz napięcie. Sprawdź przełącznik świateł, bo z czasem potrafią się stopić lub skorodować.
https://sklep.toroidy.pl/pl/c/Moc-100-VA... układ zasilacza zasilanego "zasilaczem" Raczej regulator napięcia z pomiarem.
Sprawdź napięcie na akumulatorze przy wyższych obrotach, rzędu 5–7 kRPM, przy wyłączonych światłach. Jeżeli napięcie wzrasta znacznie ponad 14.5 V, to oznacza że regulator napięcia nie działa prawidłowo (brak działania ogranicznika napięcia). Jeżeli napięcie zatrzymuje się na określonym poziomie, a napięcie zwiększa się po włączeniu świateł, oznacza...
Tak, powód jest prosty, uszkodzony jest regulator napięcia w alternatorze. Nawet jeżeli w chwili pomiaru napięcie będzie poprawne, wymień go na oryginał. Kilka postów wyżej pytałem o prostownik, bo to on jest często przyczyną uszkodzenia, ale odpowiedzi nie było, zaś druga przyczyna to owy regulator.
jestem za uszkodzeniem regulatora - zwarcie. pomiar napięcia powinien to wyjaśnić. przemawia za tym stan wymienionego akumulatora i zachowanie kontrolki ładowania. jak tam pomiary?
Czy są jakieś przeciwwskazania, aby jedne czujnik Pt100 podpiąć do dwóch regulatorów temperatury? Ponieważ PT100 niesie informację o T w wartości swojej aktualnej rezystancji, a tą z kolei regulator mierzy zapewne jakąś metodą pośrednią (np. pomiar prądu przy zadanym napięciu) - proste podłączenie dwóch urządzeń odczytowych wydaje mi się raczej niemożliwe...
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
Widziałem generatory synchroniczne bezszczotkowe pracujące na statkach. Moce 250kVA - 3MVA. Wszystkie zbudowane były podobnie - na jednym wale wraz z maszyną synchroniczną była umieszczona maszyna (wiele mniejszej mocy) asynchroniczna. Część wirująca owej maszyny była poprzez prostowniki (diody) podłaczona z częścią wirującą maszyny synchronicznej....
na allegro masz dostępne pod nazwą regulator 253V https://obrazki.elektroda.pl/1493922400_... regulator analogowy z trakiem bta41 pomiar napięcia i sterowanie triaka na lm358
Panowie już sobie poradziłem jest to regulator stratny jak napisał gromleon . Przy wzroście obrotów napięcie maleje . Sytuacja rozchodziła się oto czy walnięty mam generator (cewki) czy regulator napięcia. Należy wykonać kilka pomiarów z kompletnym układem, z wypiętą masą a później z wypiętym plusem regulatora napięcia . Pierwszy pomiar względem masy...
Takie autotransformatory były budowane chałupniczo i jak widać - spółdzielczo. Miały zwykle wskaźnik napięcia (woltomierz napięcia przemiennego) z czerwoną kreską na pozycji 220. Ręcznie zmieniało się przełącznikiem pozycję w taki sposób aby wskazówka była w pobliżu (nieco poniżej) tej kreski. Były także z dwoma 9lub trzema) żaróweczkami, które wskazywały...
Skoro producent triaka napisał że BTA41 jest izolowany a BTB41 nie izolowany to znaczy że tak jest, możesz sobie zrobić pomiar napięcia na obudowie i się przekonać na własne oczy, ten regulator ma wyjątkowo blisko radiator od obudowy więc jeśli było by zagrożenie że nastąpi przebicie na obudowę to starał by się oddalić ten radiator kosztem rozmiarów...
Czy tą drugą prądnicę tez podłączyłeś pod regulator?.Gdzie robiłeś pomiar napięcia.
Oświetlenie tył: Żarówka(10W), dwie malutkie żarówki po bokach, Rozwiń to, skąd się wzięła żarówka 10W do światła pozycyjnego? Wolne obroty ze światłami: 11.4V (tył + dwie żarówki 18W przód) Średnie obroty ze światłami: 12.2V (tył + dwie żarówki 18W przód) Taki duży spadek napięcia może wskazywać na akumulator o niezbyt dobrej kondycji. Poza tym wskazuje...
Nie powinieneś odłączać akumulatora przy pracującym silniku ani uruchamiać silnika bez podłączonego akumulatora. Po pierwsze grozi to uszkodzeniem regulatora, po drugie pomiar napięcia multimetrem w takich warunkach jest zupełnie niemiarodajny.
Pomiar napięcia regulatora należy wykonać zawsze na akumulatorze. Bez akumulatora regulacja nie działa. Przewody wychodzące z silnika wszystkie trzy są od ładowania? Czy może dwa z nich są do zapłonu CDI? Przydałoby się, abyś zmierzył rezystancję pomiędzy tymi przewodami do masy i między sobą.
Witam Mam podobny problem z pomiarem 3 napięć i 3 prądów, ponieważ mój regulator ładowania ma wspólny "+" a nie masę. Może jakiś pomysł, aby nie trzeba było łączyć masy??
Z tym, że LM317 tu się nie nada, za duże napięcie A. LM 317 to był przykład zasady pracy. Zasady pracy = pomiar napięcia wyjściowego względem "plusa" Uwy.
Jak byś mógł, podaj oznaczenia alternatora i regulatora napięcia. Nie wiem jakie rozwiązania są stosowane w Nissanie. Japońskie samochody są wyposażone w alternator, w którym potrzebne jest zasilanie po stacyjce do wzbudzenia alternatora (IGN). Toyota dodatkowo stosuje regulatory napięcia z osobnym zaciskiem S (sense) połączonym wewnątrz instalacji...
I co z tego wynika? Otrzymasz RMS prądu. Chodziło o MOC... Chyba nie łykasz?... Zastanów się jak jak mierzą moc i energię liczniki prądu. Dobrze wiem kolego. Przy grzałce nie ma przesunięcia fazowego pomiędzy napięciem i prądem. Są 2 możliwości : 1. Jeżeli grzałki nie posiadają regulatorów fazowych to wystarczy pomiar napięcia zasilania true RMS. 2.Jeżeli...
jest jedyna metoda sprawdzenia regulatora napięcia to pomiar na zacisku D+ i +prądowy napięcie prądnicy wzdlędem masy powinno wynosić 13,8 do 16 woltów niższe lub wyższe wartości będą wskazywały na uszkodzenie regulatora a najlepiej jeśli jak pisali wyżej koledzy wymontuje się alternator rozbierze i sprawdzi po koleji diody dodatnie i ujemne obwodu...
Pozytywny wynik mierzony przez gniazdo zapalniczki (napięcie) daje praktycznie gwarancje właściwego pomiaru Dodam jeszcze taki teoretyczny przypadek - masz skorodowane połączenia po drodze od akumulatora do gniazda zapalniczki, oraz uszkodzony regulator napięcia który daje zbyt wysokie napięcie ładowania. Podczas pomiaru w gnieździe zapalniczki pomiar...
Sprawdź jeszcze raz czy dobrze zlokalizowałeś zacisk IG. W japońskich alternatorach nie ma opcji aby ładowanie działało bez zasilania po stacyjce. http://datsun1200.com/modules/mediawiki/... Tu masz schemat podobnego rozwiązania. Jak widać z zacisku IG idzie zasilanie na uzwojenie wzbudzenia (zacisk F). Zacisk N to punkt...
A więc zrobiłem pomiar jak radziłeś i amperomierz wskazał 1,40A przy czym wartość powoli spadała i po chwili było 1,30A. Pomiarowi towarzyszyło obniżenie obrotów silnika i rzężenie z alternatora. O czym to świadczy? Uszkodzone co najmniej dwie diody pomocnicze, łożyska do sprawdzenia na obecność luzu, regulator można powiedzieć że sprawny, choć po...
Wymień przewód za przewód, ładowanie sprawdź na akumulatorach (spadki napięcia na instalacji). Dodano po 4 Lepiej niech kupi elekonomiczny, gdyż mechanidzie nie lubią drgań jakie występują w cognisku. Najlepiej pomiar zrobić tu i tu ,lecz istotne ile jest na akumulatoracz.
Nie wiem czy zamykanie pętli stabilizacji napięcia poprzez mikrokontroler to dobre rozwiązanie, a z Twojej wypowiedzi wynika, że tak chcesz zrobić. Z tego co się orientuję, tak się raczej nie robi. Odpowiednia rozdzielczość PWM to tylko jeden problem. Układ taki będzie prawdziwym regulatorem cyfrowym i jako taki należy go analizować, a analiza tak może...
Tylko podczas pomiarów akumulator nie był w stanie w pełni naładowanym? Napięcie 12-12.5V świadczy o niedoładowanym akumulatorze. Dlatego radzę mierzyć prąd ładowania akumulatora (amperomierz w miejscu bezpiecznika głównego lub miernik cęgowy przy większych prądach), a pomiar napięcia ładowania dokonać przy w pełni naładowanym akumulatorze. Oczywiście...
Najczęściej w tych płytach nie licząc kondensatorów uszkadzają się : regulator napięcia L6916 (wymagany pomiar napięcia zasilającego procesor), tranzystor CMOS poniżej mostka północnego, tranzystor (?1202) obok gniazd pamięci oraz "L" przy podstawce procesora (z winy użytkownika). Manual dostępny bez problemu w necie.
DC, oczywiście. Pomiar napięcia zmiennego w obwodzie którego jest zamontowany stratny regulator nie ma sensu zwykłym mienikiem
(at)TazDev To ja pisze tą prace, czy Ty :cry: ? Zasugeruję Ci jedno - silnik komutatorowy równolegly + regulator napięcia typu PWM, do zmiany prędkości obrotowej. Laser świecacy na punkt lustrzany na tarczy osadzonej na wale wirnika i fototranzystor jako czujnik pomiarowy czestotliwości. Zaproponowałem taki silnik, ze względu na prostotę regulacji...
Nie o to chodzi, zapłon CDI tak "sieje" zakłóceniami, że mierniki wariują. Trzeba by zlutować równolegle 2 kondensatory: elektrolit powiedzmy 470 do 1000µF/25V z jakimś foliowym 100nF i wpiąć bezpośrednio w gniazda miernika, tam gdzie wpinamy przewody pomiarowe, wtedy da się wykonać jakiś sensowny pomiar przy pracującym silniku
Ale takie transformatory by obniżyć po stronie falownika a do sieci dać wyższe są nielegalne. A jak dostawca sprawdzi że wpuszczamy do sieci powyżej 256V to takie kary dostaniemy że nam się wszystkiego odechce.. Gościu techniczny od tego regulatora mówił ,że były wykonane pomiary przez Tauron i z nich wyszło, że owy regulator nie wprowadza wyższego...
Panowie w tym przypadku nie ma najmniejszego problemu z pomiarem diod głównego mostka bo są przykręcane za pomocą nakrętki. Odkręci 3 nakrętki widoczne w środku alternatora, rozłączy od śrubek diody i mierzy miernikiem ustawionym na pomiar diody. W jednym kierunku ma 0.5V spadku napięcia bo tak wskaże miernik w drugim nic nie wskaże, to cały pomiar....
Gdyby cie urządzał pomiar wartości średniej, wyprostowanej, to mógł byś dorobić prostownik z filtrem i mierzyć miernikiem ustawionym na DC Przydałoby się więcej szczegółów tego układu wraz z opisem jego funkcji. Sadzę, że autora jednak bardziej interesuje rzeczywista wartość skuteczna (True RMS).
Tak jak kolega dybas pisze, sprawdzenie samego regulatora wymag odpowiedniego stanowiska, z regulowanym źródłem zasilania i obciążeniem. Czyli trudna sprawa. Regulator należy sprawdzać wmontowany. Jak masz trudności z dostaniem się do przewodów, to wymontuj regulator, wyprowadź przewody na zewnątrz (przedłuż, dorób przejściówki, czy inne rozgałęźniki...)...
Witam, Próbuję właśnie naprawić amplituner znajomego. Objawy są takie, że brak oznak życia, działa jedynie 2-3 sek po załączeniu przez przytrzymanie Standby i Advanced Surround. Poczytałem forum i znalazłem wpis o uszkodzonym IC103 dającym takie objawy. Według serwisówki z elektrody powinien to być regulator +12V o symbolu KIA7812API, tymczasem na płycie...
Jeżeli jest tam prądnica, to do sprawdzenia sama prądnica - szczotki, kable, masy. Dalej winny może być regulator napięcia. Winne mogą być połączenia pomiędzy prądnicą a regulatorem. Dużo zabawy... Zrób pomiar woltomierzem na baterii akumulatorów, na prądnicy (bezpośrednio). Podaj wyniki. Będzie widać co może być zepsute. Możesz też zaryzykować i podłączyć...
Regulator miałem wypięty podczas pomiaru napięcia bezpośrednio z cewek.
No to ponowny pomiar/ wymiana alternatora - regulatora napięcia.
przy niskim nasłonecznieniu prąd nie wzrośnie a napięcie na panelach spadnie I tu dochodzimy do sedna. Jak panele nie wydolą to żaden regulator w tym nie pomoże. Panele możesz traktować jako źródło prądowe o wydajności zależnej od aktualnego nasłonecznienia. Co z tego że regulator będzie "pilnował" MPP jak panele nie dadzą rady?
Ale sięz tym bawicie, jak dziewucha z łobuzem! Pobierz prąd z zasilacza silnika, załóż odrębny sterownik za parę złotych i osobny regulator napięcia PWM dla motorka. Tam na 100-wę nie ma taktowania do pomiaru obrotów! Niech sobie procek zarządza napięciem wyjściowym spawania, a ty postyeruj sobie na piechotę podajnikiem drutu. Można również spróbować...
Właściwie to co (jakie napięcie) chcesz uzyskać? Pomiar należy wykonywać pod obciążeniem lub zastosować regulator napięcia. Jeżeli nie zastosujesz regulatora napięcia to wartość tego napięcia będzie zależała znacząco od wydajności transformatora, obciążenia i wartości kondensatora filtrującego.
Pamiętaj że napięcie z regulatora bez obciążenia może być sporo wyższe. Spróbuj pomiędzy akumulator a regulator napięcia wpiąć szeregowo jakąś żarówkę (oczywiście na przewodzie +). Np 10W mocy. I powtórz pomiar, skoki już nie powinny występować ;) .
Przecież schemat tego motocykla jest bez problemu dostępny w sieci. Choćby: http://www.classiccycles.org/1852/597943... (jeśli nie jest dokładnie ten, to można znaleźć właściwy) A to jest blok diodowy blokowania zapłonu. Po otwarciu stopki bocznej, załączenia luzu i wciśnięcia sprzęgła. Na schemacie widać, że biały jest połączony bezpośrednio z akumulatorem,...
Kolego pomiar napięcia na wsówce regulatora i na kablu prądowym dużo ci powie.
Mniejsza moc grzałki będzie mniej obniżać napięcie fazy. Regulator fazowy powoduje dużo zakłóceń i pomiar napięcia zwykłym miernikiem może być obarczony dużym błędem. Czemu kończysz grzanie przy 75 stopniach? Do 90 stopni nie da się dogrzać wody? Chcesz dłużej grzać, to musisz grzać więcej wody, lub marnować ciepło na grzanie powietrza czy innego ośrodka.
A pomiary kolega wykonywał pod obciążeniem czy bez obciążenia ? Włącz światła nadmuch i np podgrzewanie szyby i wtedy wykonaj pomiar . Jeśli lampka świeci to coś jest nie tak mogą być uszkodzone diody w alternatorze ,może być wina regulatora bądź szczotek .
Witam. Posiadam alternator, taki jak na zdjęciu poniżej. nie jest on doczepiony do ciągnika. Podczepiłem go do wiertarki i rozpędziłem go, po czym zmierzyłem napięcie. Na mierniku wyszło mi niecały 1V napięcia, podczepiłem także żarówkę i także nie zaświeciła. Podczepiłem + do grubszej wystającej śruby, - do obudowy. Czy coś źle zrobiłem? Wynik powinien...
90% sprawności to nie koniecznie ale 90% strat już prędzej. Jak już chcesz zrobić ograniczenie na prąd i napięcie to jako pierwszy powinien być regulator ograniczenia prądu a jako drugi ograniczenia, regulacji napięcia, do którego podłączasz obciążenie. Wynika to ze zmiany spadku napięcia na regulatorze w funkcji przewodzonego prądu. Nieco o stratach....
Jaka rezystancja powinna być na wale (tj. w punktach styku szczotek) tego generatora? Na pierścieniach ślizgowych wirnika powinieneś mieć poniżej 100 om. Pomiar przy odłaczonym regulatorze. Wynik 6,7Mom świadczy o tym że masz gdzieś przerwę w obwodzie magnesicy(wirnika).
Przeczytaj tę instrukcję co podałeś (tam jest podana teoria). Dodajesz przebiegi sinusoidalne o tej samej częstotliwości i różnej fazie. A (sin (ωt)+sin(ωt+φ)) są w tablicach wzory na sumę sinusów, użyj ich. Woltomierz reaguje na wartość średnią wyprostowaną tego napięcia ale nie pokazuje fazy ( a -sin(φ)=sin(-φ) ) więc nie...
Witam, potrzebuje podnieść napięcie ładowania w regulatorze Bosch z stykiem IG (zapłon ter.15) oznaczanym też przez producentów zamiennych jako sense (tu jest niezgodność). Przy tym typie regulatora nie mam jak zastosować rozwiązania z diodą przy zacisku masy już opisanego na forum z powodu konstrukcji i wątpliwości na którym styku jest pobierany sygnał...
po mocnym dodaniu gazu Do 5-6 tys. obrotow skacze znacznie , nawet do 19V po mojemu regulator do wymiany pomiar napięcia wykonać na altku (zacisk B+ i tylna obudowa altka) poszukać spadków na instalacji
Jak znajdę chwilkę to potestuję- czujnik porównawczy jest, tylko trzeba będzie odłączyć grzejnik w kolbie (w stacji mi się nie chce, za dużo roboty z rozkręcaniem :P ). Kwestia podgrzania gołej grzałki kolby i czujnika dodatkowego do jednakowej temperatury i zamienne przełączanie do regulatora. Albo poprzez pomiar napięcia na termoparach... V.
Myślę że powinieneś najpierw wstawić nową baterię a potem ewentualnie wymienić regulator. Chociaż na próbę . Jak zmieni się napięcie ładowania. Pomiar napięcia przeprowadzałeś przy padniętym akumulatorze ?
Między 16 i 18? Przy poprawnie działającym układzie ma być tam spadek napięcia na oporniku regulatora więc nie bardzo jest co mierzyć ale można. Ja napisałem o pomiarze na zaciskach w rozumieniu do masy i oczywiście podczas pracy silnika. Czy podczas jej napędzania podać przez moment 12V na uzwojenie wzbudzenia Podaj, nic złego się nie stanie. Przypominam...
Sprawdzanie na innym komputerze w tym przypadku nic nie daje. Jak widać płyta ma problem z pamięcią RAM. Albo jest nieodpowiednie napięcia zasilania pamięci (sprawdź czy w biosie jest możliwość podniesienia napięcia),albo brudne styki w slotach pamięci albo uszkodzony regulator napięcia na RAM. Potrzebny byłby miernik i pomiar napięcia na module pamięci....
(at)mariopi To nie jest strojenie regulatora ani korekcja nieliniowości, to jest regulacja wzmocnienie i maksymalizacja CMRR, jeśli wzmocnienie nie będzie takie jak trzeba, to będzie niedokładny pomiar, jeśli CMRR będzie kiepski to prąd będzie wpływał na napięcie, w najgorszym przypadku spowoduje ujemną rezystancję wyjściową i tendencję do oscylacji....
Nie wyobrażałem sobie, po prostu pytałem czy istnieje możliwość zrobienia czegoś takiego. Urządzenie ma być wpięte na wyjściu alternatora (przed regulatorem napięcia) samochodu. Pomiar - wewnętrzny przetwornik ADC 10bit w ATMEGA32A. Źródło odniesienia - zewnętrzne.
Czy przy pomiarze wirnika miałeś odłączone szczotki? Wygląda jakby jedna szczotka była podłączona do masy lub jeden pierścień z nią zwarty. Jeżeli jeden pierścień jest zwarty do masy, a były takie wersje wirników, to on musi odpowiadać szczotce podłączonej do masy! Najbardziej podejrzany jest regulator. To jakiś dziwoląg. I bardzo mnie ciekawi jak realizowany...
Nawet w sporo droższych regulatorach informacja o stanie naładowania baterii często słabo odzwierciedla rzeczywisty stan rzeczy. Więc jeśli po odłączeniu akumulatora od ładowania i obciążenia pomiar napięcia wskazuje na pełen akumulator to chyba nie ma się czym martwić. Ale jakbyś napisał więcej o parametrach panelu, przez jaki czas na dobę jest oświetlony...
A czy podłączałeś obciążenie podczas pomiaru.
Witam! Sterownik byłby analogowy z ciągłym pomiarem mocy, który tak długo zaburza pracę kontrolera PWM , aż znajdzie szczyt charakterystyki mocy panela. Integrator będzie miał podobne napięcia na wejściu i stan wysoki na wyjściu. Czas to sprawdzić, pomiar mocy już jest.
4 przewody do regulatora - nie zawsze wszystkie związane z ładowaniem, sprawdzić które do ładowania, zmierzyć napięcie przed regulatorem bez obciężenia (powinno nawet do 50V polecieć) i później pomiar za regulatorem(pod obciążeniem). Ewentualnie pominąć chwilowo regulator diodą i sprawdzić napięcie
No tak , czyli u chińczyka potencjometr oznacza układ pomiar napięcia akumulatora Myślałem, że symbol pomiaru napięcia na całym świecie jest symbol woltomierza a nie potencjometru a wychodzi, ze u chińczyka jest inaczej.
Ja stosuję do włączania dodatkowego obciążenia "inteligentne" gniazdka z pomiarem energii i grzałki połączone szeregowo.
Dobra mniejsza o ten pomiar.... (może być zwykły multimetr z zakresem amperomierza do 10A) regulator osobno ładuje akumulator i osobno zasila obwody oświetleniowe.. nie wymieniałeś żarówek na mocniejsze ?? Jeżeli nie to masz do przeglądu klosze lamp i włącznik oświetlania , gdzieś tam musi być zwarcie.. jakiś latający "styk" który robi to zwarcie.
Wątłe te przewody. Agregat grzewczy źle podłączony, powinien być bezpośrednio do akumulatora. Pomyśl co może się stać gdy zostanie odłączone zasilanie pracującego urządzenia (rozgrzane wnętrze i zatrzymany wentylator). "Webasto" ma wbudowany pomiar napięcia i w razie spadku napięcia samo się wyłączy, nie musi być zasilane z wyjścia regulatora. Sam regulator...
To jest typowy vactrol, chociaż wykonany nieco topornie, z tego co było w Kraju dostępne. Sądząc po oznaczeniu (Automatyczny Regulator Poziomu?) najprawdopodobniej siedział w układzie regulacji napięcia wyjściowego w generatorze akustycznym albo w profesjonalnym kompresorze dynamiki sygnałów audio. Mógł także służyć jako przetwornik po pomiaru wartości...
hmmm no tak napisałem :) chodziło mi o equalizer assy. A konkretnie chodzi mi o te niesymetryczne napięcia na regulator assy. Dodam, że pomiar napięć jest tam utrudniony. Oczywiście na display assy wszystkie żaróweczki się świecą. Sugestie? https://obrazki.elektroda.pl/2813197600_... Dodano po 11 coś tam już sprawdzałem na tej płytce....
Witam Odłącz regulator napięcia,podłącz gruby przewód zasilający alternator,zrób pomiar czy nie pobiera prądu.Jeżeli nie ma poboru ,to diody dobre,a winny będzie regulator napięcia.
Pisałem, abyś narysował schemat. Jeżeli nie potrafisz, to na YouTube jest film, jak sprawdzić baterią tego triaka, a resztę elementów, rezystory, potencjometry, kondensatory można sprawdzić miernikiem. Co do kondensatorów, to wymagany jest pomiar pojemności. Cudów nie ma musi działać..
Dzięki, czyli z tego co rozumiem, gdy brak obciążenia, to pomiar napięcia na wyjściu takiego regulatora nie ma sensu. (Zmontowałem i mierzyłem bez obciążenia, to napięcie wyjśćia oscylowało w granicach 8V). Zakładam, że dopiro obciążenie pozwala na poprawne regulowanie napięcia (rozpływ prądów)
Kolego . Tu jest zastosowana prądnica, nie alternator. Regulator ma zaciski; -19 zasilanie (+) z akumulatora, a raczej z amperomierza -18 wzbudzenie prądnicy -16 wyjście napięcia z prądnicy. Jeżeli przewody OK, to można teoretycznie sprawdzić działanie prądnicy w samochodzie. W ten sposób jeżeli prądnica sprawna, wyjdzie że regulator należy sprawdzić....
Przecież to spina PV z aku na sztywno do puki się nie naładuje Niestety nie. PWM'em reguluje ten czas "spięcia" z panelem. W czasie gdy klucz (tranzystor MOSFET) jest wyłączony przeprowadza pomiar napięcia akumulatora. Tak jest w tych najtańszych regulatorach jak tytułowy.
Jeśli nadal masz kłopot z tym agregatem, w szczególności z regulatorem (za stan uzwojeń gwarantujesz), to wypnij regulator. Zamiast regulatora podłącz mniejszy akumulator 12 V (np. skuterowy), zachowując biegunowość i uruchom agregat. Jeśli agregat (poza regulatorem) będzie sprawny, to powinien zadziałać i wytworzyć napięcie ok. 150 V, z uwagi na zbyt...
Sprawdź czy elektrolity nie straciły pojemności ( widzę 2 szt ) . To oprócz tego co wyżej sprawdź kondensator w zasilaczu (ten czerwony) , ewentualnie pomiar napięcia na U1 - najprawdopodobniej stabilizator.
W agregacie prądotwórczym zepsuł się regulator napięcia AVR. Kupiłem nowy i po zamontowaniu i uruchomieniu na wskaźniku napięcia pokazuje 240 V, ale gdy dokonam pomiaru w gniazdku jest 215 V. Czy tak ma być bez obciążenia?
Możesz zmostkować, ale idea jest taka, że na słupku baterii jest najprawdziwszy pomiar (brak spadków napięć, rezystancji kabli).
Mimo późnej pory wydaje mi się ze nie Chyba 72 V / 520 W , sumują się albo napięcia albo prądy - moc zawsze. Świat jest pełen zagadek No zobacz jeden panel taki gotowy, to masz taką małą elektrownie poskładaną z przykładowo 60 modułów po 0,5V/4W. Jak masz regulator dajmy na to 12V 130W to mówisz ze nie mogę podłączyć pod niego 10 paneli równolegle...
Sam pomiar napięć już wyjaśnia problem z zasilaniem. Sprawdź napięcia na regulatorze napięcia AF1117 , układ UP02.
Regulator napięcia STK5342 posiada 8 wyprowadzeń. A to Twoje wyniki pomiaru: [napięcia na STK i oto wyniki: w trybie standby (pin1, pin2, pin5) 0,09 , 6,01 , 0,06 kiedy jest włączony : 5,35 , 6,04 , 12,39. Co tu trzeba uzasadniać? podałem tylko 3 napięcia bo w serwisówce są tylko trzy. Nie wiem jaką masz serwisówkę ale na schemacie...
Czy ja twierdzę, że to jest normalny objaw? Wyrażam tylko swoje spostrzeżenie, że wszystko wymieniłem, a ładowanie jakie było takie jest i akumulator padł po 2 latach, co więcej w/g procedury testowej opisanej w książce wszystko z ładowaniem jest ok. http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/lado... <- sprawdź to łączenie przewodu "+" przy elektrowłączniku...
Różnica może wynikać z różnych napiec widzianych przez kontrolery kwestia kabli, długości, niedokładności pomiaru. Można by to poprawić w menu kontrolera potrzebny kabel to pozwala ustawić dowolne napięcia dla poszczególnych trybów. Zapewne jeden już wszedł w tryb float a drugi jeszcze ładował ale nie na to znaczenia.
mozliwe ze nie ma kabelka tak jak napisał kolega powyzej ,ale ja bym sie czepił innego jeszcze kabelka który ma za zadanie pomiar napięcia między alternatorem a akumulatorem. Jezeli z altrnatorem jest cos nie tak to pojawia sie spadek napięcia na zarówce .jest to szeregowe połączenie z regulatora napięcia przez zarówke do plusa akumulatora .
regulator napięcia skuter pomiar pomiar napięcia komputerem pomiar napięcia referencyjnego
pompa przyspieszacz bosch bezpiecznik chrysler voyager wymiana wirnika bosch
lampowy wzmacniacz gitarowy identyfikacja elementu
Obraz w telewizorze gaśnie i powraca - przyczyny i rozwiązania Punkty masowe Renault Laguna 2 1.8 16V – lokalizacje, schematy, typowe usterki