Problem opisywany na forum, wielokrotnie.
Wyjaśnienie oznaczeń pinów w wtyczce alternatora Na podstawie diagramu, który podałeś, wtyczka alternatora (prawdopodobnie Bosch lub Valeo z Mercedesa, np. z modeli ciężarowych lub vanów jak Sprinter w wersji 24V) ma piny oznaczone L, S i DFM (oprócz znanych Ci W i 15). Te oznaczenia są standardowe dla wielu alternatorów Bosch używanych w Mercedesach,...
Musi być instalacja ładowania i zapłonu z wyłącznikiem. Czyli zewnętrzny akumulator, regulator napięcia i cewka. Żadne CDI nie da się tam bezpośrednio zastosować.
Bez dołożenia cewki oświetleniowej słabo to widzę. Można jeszcze poeksperymentować z wyprostowaniem i wyfiltrowaniem tego napięcia (pojawiającego się miedzy czarno-czerwonym a zielonym przewodem). Dostaniesz jakieś 110V DC, które możesz obniżyć do 12 lub 24V przy pomocy jakiejś przetwornicy step-down, pojawia się pytanie czy te 5W w ogóle z tego zapłonu...
Czy zakupiony regulator jest typowy tj. dedykowany do Twego pojazdu. Na "Elektrodzie" masz schematy oraz różne rodzaje regulatorów, wystarczy znaleźć odpowiedni i podłączyć wg oznaczeń. Żółty i biały kabel jest od światła i ładowania, czarno-czerwony od zapłonu a niebiesko-biały od impulsatora. Zielony - masa (-).
Sądzę, Koledzy, że to Wy komplikujecie prostą sprawę. Cewka w magneto, przewód do hybrydy,masy i stacyjki (gaszenie) kabel WN na świecę, znaleźć punkt zapłonu i jazda. Co do regulatora napięcia z takiego alternatora, utworzonego z trzech cewek oświetleniowych i sześciu diod, regulator musial bym opracować sam, z jakimś MOSFETem na wyjściu (pobór prądu...
To jest część zapłonu (elektroniczny przerywacz) i nie ma nic wspólnego z ładowaniem. Może go nie być, to zależy od zastosowanej cewki zapłonowej, wtedy ten kabel idzie bezpośrednio do stacyjki i służy do wyłączania silnika.
Ładny schemat. Można powiedzieć, że jest to klasyka gatunku w gatunku regulatorów, ale klasyczny regulator z triakiem kończy się w okolicy mostka prostowniczego. Montujemy tam potencjometr i mamy regulator mocy. W tym urządzeniu rolę potencjometru przejął układ z tyrystorem. Ten układ należałoby dokładnie przeanalizować. Układ z triakiem i diakiem działa...
Dzięki BANANvanDYK za udostępnienie schematu. Niestety jest on bardzo nieczytelny. Cięzko określić funkcje elementów. Wygląda jakby zasilanie szło z jednej cewki "bezmasowej" a zapłon był jakimś wariantem zapłonu megnet. Mogę się mylić proszę mnie "wyprostować". Jednak to widać odnośnie ładowania niesie nadzieje na użycie jakiegoś regulatora od quada...
Aktualnie założony regulator to Guilera 14412020. On był chyba montowany seryjnie do send. Regulatorów montowanych w sendzie jest kilka w zależności od wyposażenia i modelu.Wygląda na to że prądnica tak obciąża silnik że nie może przekroczyć średnich (6tys) obrotów. Gdy prądnica jest mocno obciążona może dochodzić do przesunięcia zapłonu a w konsekwencji...
Tak się składa, że jeździłem polonezem z silnikiem 1.5 z końca 89r z zapłonem bezstykowym. Przestawianie się zapłonu może być efektem początkowego etapu zacierania się wałka aparatu zapłonowego. Początkowo jest to obrót całego aparatu zapłonowego w bloku silnika, a jak jest mocno przykręcony to może dojść do przeskoczenia kółka rozrządu na pasku lub...
Nie da się tama wlepić alternatora z wersji 12V - całkowicie inne silniki. Dorabiać, przerabiać itp - koszty zjedzą. Ustawić prawidłowo regulator napięcia, żeby ładował do tych 7.2V, polikwidować spadki napięcia w instalacji, nowe szczotki prądnicy. Jedynie sensowne wydaje się być przerobienie zapłonu z konwencjonalnego, na bezstykowy - sterowany np....
Od stycznia samochód był używany sporadycznie, choć starałem się go przepalić chociaż co 2 tygodnie. Po przymusowym 3 miesięcznym postoju samochodu i braku możliwości "przepalenia" silnika (kwarantanna), spróbowałem go odpalić. Lampki zapłonu zadziałały ale silnik nie dał rady oczywiście. Takie przepalanie samochodu tylko w tym celu, to dobra droga...
Tyrystory i ich zastosowania - Rajchert, Sitnik , jest tam układ uniwersalnego zasilacza regulowanego ze stabilizacją . Ja będę kombinował inaczej - normalny układ sterowania tyrystorów z jednego z wątków (z detektorem przejścia przez zero) zamiast potencjometru do regulacji regulator na uA723 - zobaczymy jak to się będzie zachowywać. Schemat z książki...
Jeżeli na jałowym masz takie wyprzedzenie zapłonu to znak że leży regulator biegu jałowego, zresztą zobacz w parametrach czy wartość obciążenia CLV nie przekracza 40%, jeżeli jest sprawny zawór to wynosi przeważnie 24%. Sterownik nie mogąc wyregulować biegu jałowego owym nastawnikiem wyprzedził zapłon. Moze to też byc tym, że zle pracuje czujnik ciśnienia...
Dwa pierwsze się nadadzą trzeci jest za słaby wytrzymuje bodajże tylko 400W. Trzeba też dodać, iż triak należy zaopatrzyć w odpowiedni radiator (a na żadnym go nie ma). Układ 3. jest przeznaczony do odbiorników typu rezystancyjnego (żarówka) i nie tylko ma triak na zbyt mały prąd, ale również jego działanie nie będzie zbyt pewne ("przeciąganie prądu")...
Zmień elektryka. To ze nie zna "chińskiego" angielskiego nie jest wielkim problemem, ale to że nie radzi sobie z tak prostym schematem, to już podważa jego kwalifikacje i rodzi podejrzenia o jakość naprawy. Nie wiem czyje to tłumaczenie, ale jest całkiem niezłe. Ze swej strony mogę dodać: Flasher: kontrolka kierunkowskazów Monostat: Regulator napięcia...
Witam, Witam, Na początek link do projektu, który właśnie buduję (w trochę zmienionej konfiguracji i aplikacji) i w którym chciałbym nieco "ulepszyć" charakterystykę wyjściową. http://sound.westhost.com/project62c.htm Niestety zależność między sygnałem 0-10 VDC (sterującym) a sygnałem wyjściowym regulującym napięcie wyjściowe (sterowanym) nie jest liniowa....
DIN 72 552 Objaśnienie zacisków: ZAPŁON 1 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, niskie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch oddzielnych obwodach) 1a do przerywacza zapłonu I 1b do przerywacza zapłonu II 2 zacisk zwarciowy (zapłon magnetyczny) 4 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, wysokie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch...
Wsadziłem tam teraz wszystkie rezystory 0,6W metalizowane. Chciałbym się upewnić czy one na pewno są 0,6W? Wymiary i kolory obudowy zgadzają się z tym http://www.nikomp.com.pl/opisy/RP000/RPN... Jednak tych samych wymiarów są 0,25W. Dlatego, że są to rezystory metalowe, czyli napylone metalem (metalizowane) i to bardzo cieńką warstwą. Wcześniej...
http://obrazki.elektroda.net/90_12811922... Witam, chciałem przedstawić moją pierwszą zaprezentowaną na forum konstrukcję, która powstała z potrzeby chwili :) Jako że jestem przyzwyczajony do jazdy maluszkiem, a teraz przesiadłem się na VW passata B3 zapominam o włączaniu świateł, (w maluszku nie ma takiego problemu, bo załączają się razem...
http://obrazki.elektroda.pl/8213398400_1... Witam! Chciałbym zaprezentować jedno z najbardziej przydatnych urządzeń, jakie zdarzyło mi się wykonać. Jak pewnie fani mechanicznych jednośladów wiedzą, nowe przepisy ruchu drogowego mówią, że motorowery muszą być obowiązkowo wyposażone przynajmniej w światła pozycyjne i (nowość) światło...
Czy coś poza wymianą prostownika robiłeś, sprawdzałeś? Czy masz schemat? Jak nie znajdź! Łatwiej będzie tobie naprawiać, a innym cię nakierować. Kontrolka ma świecić po włączeniu zapłonu bez zapalania silnika i gasnąć jak alternator zacznie ładować. Może spalona? Może przekaźnik kontrolki uszkodzony? Sprawdź szczotki. Czy w instalacji było coś grzebane?...
Tak tylko z małą różnicą. Uzwojenie musi być podłączone bezpośrednio do regulatora, a nie poprzez mostek, bo regulator napięcia nie zadziała poprawnie. Po drugie wspomniałem że w tym rozwiązaniu wydajność alternatora może być za mała i zabraknie prądu przy pracy zapłonu bateryjnego i oświetlenia (R2/H4).
https://obrazki.elektroda.pl/5092109900_... Witam, Odkąd w moim aucie pojawił się pilot do bramy wjazdowej na posesje nie chciałem aby leżał on gdzieś na wierzchu albo żebym musiał go szukać w czeluściach jakiegoś schowka. Postanowiłem więc, że zintegruje go z autem, jednakże nie chciałem dodawać żadnych nowych przycisków, tylko użyć...
Bloki pomiarowe na vag 5053 Ogólne:1 1-a)RPM,b)temperatura płynu chłodzącego silnik,c)wartość kontroli lambda (%) (regulacja wtrysku),d)wartość osiągnięta(10110011) 2 i 3 Systemy z czujnika ciśnienia kolektora ssącego: 2-a)RPM,b)obciążenie (%),c)Średni czas wtrysku (ms),d)ciśnienie na kolektorze wlotowym (Mbar) 3-a)RPM,b)ciśnienie na kol.wlotowym (Mbar),c)kąt...
Przypomniała mi się jedna rzecz :D Sprawdzenie obwodu autodiagnostyki W pełni automatyczny regulator temperatury Daewoo (FATC) ma funkcję autodiagnostyki, która ułatwia rozwiązywanie problemów z systemem. Aby wejść w tryb diagnostyczny, należy wykonać następującą procedurę: Przekręć kluczyk zapłonu do pozycji ON. Ustaw kontrolę temperatury na 26°C (79°F)....
Cześć, to jest oczywiste jaka jest funkcja gałęzi z LED-em jak również układ zapłonu tyrystora R1, C1, R3 ale jak dobrać układ odniesienia z Zenerem?
Tak, ale temat dotyczy przeróbki. Zobacz na pierwszy post. Zapominamy o ori prądnicy i innych genialnych gadżetach WSK.. i zajmujemy sie instalacją skutera.
Jak może działać taki układ i za co odpowiedzialne są poszczególne elementy na schemacie? Jest transformator, który odpowiada za ewentualne obniżenie napięcia do bezpiecznego poziomu i separacji galwanicznej od sieci. Po stronie wtórnej trafa znajduje się odbiornik energii w postaci żarówki. Moc dostarczana do żarówki jest ograniczana przez tyrystor,...
Ile cewek ma stator kisbee peugeot 2T 2013 rok? (at)ElektrodaBot AI: Chodzi Ci o oryginalny (fabryczny) stator czy o jakiś zamiennik? oryginalny AI: Masz już ten stator i chcesz go zidentyfikować, cz... Bezpośrednia odpowiedź Dla europejskiej wersji Peugeot Kisbee 50 2T z rocznika 2013 (silnik dwusuwowy AC, gaźnik) fabrycznie montowano stator z 6 uzwojonymi...
Witam, Mój problem polega na tym iż wentylator nawiewu w Citroenie C5 2001r 2.0 HDI przestał pracować. Zacząłem od sprawdzania prostych czynności typu sprawdzenie bezpieczników.Okazało się iż wszystkie bezpieczniki są sprawne, jednakże nie dostaję już napięcia na regulator umieszczony na niżej pokazanym rysunku. http://obrazki.elektroda.net/56_12148544...
Temat znów otworzyłem, powód jeden. O ile lusterko można zasilić po kluczyku i to już czujnik deszczu światła z akumulatora, tu zaczynają się schody. Okazuje się ze podłączenie tych zasilań przypadkowo do skrzynki bezpiecznikowej ma wpływ na pracę innych sterowników, tym samym problem z ich wygaszeniem po zamknięciu z pilota.Teraz muszę z korektować...
Trochę zajęło mi zrobienie tego na chłopski rozum, ale się udało. Tłumaczenie dla potomnych Jeden przekaźnik dwukierunkowych po dostaniu + z postojówki przełącza styk pomiędzy napięciem z akumulatora, a tym zmniejszonym przez regulator napięcia z potencjometrem (14v, lub w moim przypadku 8.75v dla minimalnego podświetlenia). Natomiast drugi jest od...
Napięcie mierze na masie silnika i przy przewodzie regulatora. Stacyjka już pominięta. Podłącze Jeszce przewód masy od statora bezpośrednio do regulatora. Ale wątpię żeby to pomogło. Dodano po 4 Regulator reguluje prąd na żarówki. Swieca ok tylko tak jak by nie prostował napięcia na akumulator. Odciąłem czerwony przewód od regulatora i w jego miejsce...
Poproszono mnie o wstawienie nowych świateł ale tutaj cała elektryka jest lipa. Nie znam się na tym. 12V dochodzi do stacyjki i po przekręceniu zapłonu działa tylko klakson. Brak świateł, kierunków, zapłonu stopu itp. Sam zapłon na krótko działa, więc akumulator jest sprawny. Według schematu napięcie na zapłon, światła i stop brane jest z 5 wyjścia...
Witam, Samochód Peugeot 407 2.0 hdi 135. Dwa tygodnie temu podczas jazdy pojawił się czerwony ekran z kontrolką akumulatora. Następnie wyłączyło się abs, esp, autmoatyczna skrzynia itd. Diagnoza - alternator. Dałem alternator do firmy zajmującej się naprawą i stwierdzili że regulator napięcia. Wymienili regulator i alternator sprawny - ma 14 V bo był...
https://obrazki.elektroda.pl/7362998600_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Na przedstawionych zrzutach ekranu widoczne są dwa błędy: - P1607:82-2A – „Obwód wyjściowy MIL (lampka kontrolna awarii)”. - U0401:68-2A – „Nieprawidłowe dane otrzymane z elektronicznego modułu sterującego (ECU)/modułu sterującego silnika A”....
Gdzies w necie znalazłem schemat instalacji podobnogo skutera jak mój tyle że z zupełnie innym układem ładowania/zasilania .... http://obrazki.elektroda.net/94_12332654... SCHEMAT INSTALACJI ELEKTRYCZNEJ 1. wyłącznik zapłonu (boczna podpora) 2. alternator 3. regulator napięcia 4. wzbogacacz 5. moduł zapłonowy 6. świeca zapłonowa 7. cewka zapłonowa...
(at)ElektrodaBot Właśnie podmieniłem sterownik silnika na nowy sklonowany i nadal to samo Dodano po 1 Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik poinformował, że po wymianie (i sklonowaniu) sterownika silnika (ECU SID310) problem z brakiem zasilania 5 V i kodem błędu P0641 nie ustąpił. Dodatkowo pojawia się błąd DTC0638, często powiązany z pracą...
Witam. Borykałem się z elektryką w motorowerze Junak 902. Nie działało kompletnie nic, żadne światła, rozrusznik czy kontrolki, uporałem się z problemem, winny okazała się regulator napięcia, na wolnych obrotach dawał 17 Volt na instalację. Przez swoją głupotę, zanim podpiąłem miernik, dostał pewnie wyższe napięcia i spustoszył instalację. Popalił kilka...
Wybrałeś wersję z alternatorem przeznaczonym wyłącznie do ładowania akumulatora (światła z akumulatora). Bez podłączonego akumulatora regulator napięcia działa nieprawidłowo ograniczając napięcie poniżej 12 V. Musisz podłączyć akumulator oraz instalację elektryczną tak, aby światła były zasilane z akumulatora.
Liczenie jak zawsze z poboru mocy i możliwości zasilacza lub baterii. Jaki prąd i przy jakim napięciu (ile mocy) pobiera wentylator? Przykładowo 12V i 100 mA pobierze w godzinę 12 V * 0,1 A * 1 h = 1,2 VAh = 1,2 Wh. 8 godzin to będzie 9,6 Wh. Teraz szukasz baterii 12 V o pojemności ileś tam Ah żeby zgromadziła ładunek 9,6 Wh, czyli żeby dała prąd 100...
Hej wszystkim, W "Kasce" zrobiło się mi jakieś zwarcie w instalacji i popaliło wszystkie żarówki, więc była okazja, żeby w końcu sprawdzić niebieski regulator. Zwarcie usunąłem, podłączyłem niebieski i podobnie jak w MZ, nie działa, lampka ładowania nie gaśnie, ładowania nie ma. Podłączyłem mechaniczny to znowu dzieją się takie cuda, że lampka przy...
Jako ze ostatnio zamontowalem regulator o malucha w oplu podziele sie uwagami WZ-wzbudzenie połacz na jedna ze szczotek druga na (+) 12 V a (15) po wł zapłonu do 12V Pozdrawiam
Układ regulatora pozwala regulować amplitudę napięcia zmiennego od 0V do 230V przy czym nie zmienia się forma sygnału wyjściowego. Nie wystepują w nim zakłócenia radiowe co ma miejcse przy regulatorach fazowo-impulsowych<br/><br/>... przedstawionego regulatora jest regulacja amplitudy zmiennego napięcia przy, którym nie zmienia się forma...
Witam, mam problem, skuter kymco agility 50, po wymianie cylindra i ustawieniu zaworów odpalił na chwilę zgasł. Po kilku nieudanych próbach odpalenia (elektrycznie/na kopa/wymiana świec na nowe pomimo że iskra była) poddałem się. Po pół roku wróciłem do zagadnienia. Próby odpalenia elektrycznie nie dawały sukcesu, po kilkunastu kopach się udało. Skuterek...
Pomierzyłem ostanio trochę moją HondęB75 i okazało się że cewka wysokiego napięcia jest dobra.Przyczyna była gdzie indziej.Zrywka naprawiona i silniczek ładnie odpala i chodzi jak zegarek.Ten moduł elektroniczny zaznaczony właśnie odpowiada za wszystko.A ten z radiatorem to zwykły regulator napięcia do ładowania zewnętrznego akumulatora.
Dobry wieczór Czy znajdzie się ktoś, kto naprowadzi mnie na trop, jak zweryfikować/ wyregulować regulator napięcia w traktorze? Od początku, traktor ma minus na masie, prądnica po podaniu napięcia na szczotki kręci się zgodnie z obrotami silnika. Po zmostkowaniu wyjścia szczotek z uzwojeniem wzbudzenia, na wyższych obrotach prądnica ładuje ( obciążenie...
Witam! Posiadam prądnice prądu stałego 24V o mocy 1,5kW (62.5A) , do niej kiedyś dołączony był regulator napięcia typu rrt-24, niestety regulatora nie posiadam (chętnie zakupię), myślę o zbudowaniu takiego regulatora samemu, ale już w wersji elektronicznej, lecz wiąże się to z problemem iż przy 62,5A i 24V dołączenie po wzbudzeniu prądnicy do instalacji...
Witam. Interesuje mnie jak wykonac z wykorzystaniem wzmacniaczy operacyjnych porownanie napiecia i pradu zmierzonych w ukladzie z wartoscia zadana i regulacja U oraz I do wartosci zadanej. Wszelka forma pomocy mile widziana. Pozdrawiam.
Mam prośbę czy nie miał by ktoś schematu do takiego urządzenia który ładuje akumulator, a jak akumulator się naładuje to rozłącza go od ładowania. Na przykład takie jak na zdjęciu. http://obrazki.elektroda.pl/3129890100_1...
Czy pamiętasz co z czym było połączone? Jeżeli tak, to odtwórz schemat z natury. Czy te dwie cewki są nawinięte cienkim drutem? Daj zdjęcia modułu zapłonu i regulatora napięcia prądnicy.
Miałem na myśli moduł zapłonowy, nie regulator napięcia. Jeśli zapłon jest iskrownikowy (nie zasilany z akumulatora) to przyczna leży w jakości modułów lub niewłaściwym doborze. Jeśli bateryjny to jak wyżej + przyczyny wynikające z jednoczesnej niesprawności regulatora napięcia i akumulatora (co skutkuje szpilkami w zasilaniu zapłonu lub zwiększonym...
tester napięcia zapłonu regulator wyprzedzenia zapłonu regulator napięcia yamaha
arduino bufor połączenie mikrofon muzyk testowa
Spawarka przestała działać, potem działa normalnie - przyczyny Zalanie kuchenki gazowej - skutki i działania