Jeżeli na jałowym masz takie wyprzedzenie zapłonu to znak że leży regulator biegu jałowego, zresztą zobacz w parametrach czy wartość obciążenia CLV nie przekracza 40%, jeżeli jest sprawny zawór to wynosi przeważnie 24%. Sterownik nie mogąc wyregulować biegu jałowego owym nastawnikiem wyprzedził zapłon. Moze to też byc tym, że zle pracuje czujnik ciśnienia...
http://obrazki.elektroda.pl/2377827000_1... Chciałbym przedstawić Tester lamp NIXIE różnego typu oraz układów 74141 (K155ID1). Założenia: Mały, poręczny tester lamp Nixie. Wybór padł prostą przetwornicę (schemat z internetu) oraz część sterującą na układach TTL, klasyczny licznik modulo 10. Testowanie dowolnej lampy Nixie, niezależnie...
Witam, Mam taki przypadek z Peugeot 206 1.1 2005, przebieg tylko 70 tys., bez LPG, - silnik odpala za każdym razem zimny i ciepły, normalnie pracuje, przyspiesza, nie gaśnie, nie przerywa itp. - podczas diagnostyki z uszkodzonym wtryskiwaczem okazało się, że sonda lambda przed katalizatorem źle pracuje na wolnych i wyższych obrotach - sonda nie oscyluje....
Miał do czynienia ,ale bez porządnej diagnostyki zbyt dużo trzeba wydać na próby. przeływomierz ,EGR,czujnik temp.(na pompie wody),pompa paliwa.....itd Dodano po 14 Tutaj masz kompletną listę danych: T001 Wyświetlacz testera Napięcie akumulatora Zapłon ZAŁ Silnik WYŁ Wszystkie odbiorniki wyłączone 11,0 ... 13,5 V Rozruch silnika powyżej 8,0 V Silnik...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Witam. Chciałbym włączyć do dyskusji potencjalnych elektroników nt. uniwersalnego testera świetlówek do 3,5kV. urządzenie nie będzie może tanie, ale powinno być w pełni naprawiane i możliwe do samodzielnego wykonania. Chcę połączyć ze sobą dwa transformatory wysokiego napięcia. Dokładniej uzwojenia wtórne. Napięcia z tych uzwojeń mają się w czasie podłączenia...
Witam! Nie wiem czy temat jest w odpowiednim dziale, ale jeśli nie to proszę o poprawienie. Opiszę w czym problem mianowicie... Jest zasilacz prądu stałego przez który przepływa napięcie o wartości 12V a odbiornikiem jest dioda o mocy 0,5W Chodzi mi o taki tester bezdotykowy, który po przyłożeniu do przewodu, w chwili podania napięcia będzie sygnalizować...
Jeżeli chodzi o nawiew/klimę, to o ile nie przepalił się jakiś bezpiecznik, to spróbowałbym na wyłączonym oczywiście zapłonie odłączyć aku na parę minut, a potem podłączyłbym go spowrotem, ale nie włączałbym zapłonu przez kilka minut. Nie wiem jaki w tym aucie jest system, ale jeżeli ma serwosilniczki do sterowania klapami, to po podłączeniu aku następuje...
To zajrzyj do datasheetu Z560M i wróć z pytaniami szczegółowymi. Przerób sobie też teorię w zakresie neonówek. Dziękuję bardzo koledze za konkretną radę. Trochę poczytałem, znalazłem dane techniczne lamp i wiem już zdecydowanie więcej niż wcześniej. Bezpośrednio to się żaden nie nada, a jak kupisz model zasilany napieciem 120V to w ogóle kaplica......
Witam. Zakupiłem stary bo wedle instrukcji ok.20 letni miernik polskiej produkcji zbudowany w lublinie w zakładzie usług technicznych telekomunikacji polskiej tak mniej więcej wynika z instrukcji jaką posiadam. Typ MNZO-19.91 Mam z nim problem a mianowicie z pomiarem rezystancji izolacji i z kalibrowaniem go. Dokładność pomiarowa wedle instrukcji to...
Może nie masz masy na kompresorze. Łatwo to sprawdzić - na zapłonie podaj napięcie na bezpiecznik od sprzęgła lub na pracującym silniku włącz klimę i zmierz napięcie na tym bezpieczniku. Wg testera powinno śmigać.
Może tak silnik ,rok, napięcie ładowania,start-stop system,stan akumulatora pomierzony testerem do aku.
Nie mam żadnego testera, tylko zwykły miernik, którym mogę sprawdzić napięcie z akumulatora. Czy oglądając świecę można coś wykryć?
Oporniki w bazach tranzystorów nie mniejsze niż takie aby wprowadzić tranzystor w stan nasycenia. Ponieważ prąd kolektora niewielki, rzędu 2mA to prąd bazy wystarczy 0,1mA i z tego warunku licz opornik. R=(U-Ube)/0,1mA Dla sterowania z poziomu 5V, R=(5-0,7)/0,1= 43k - czyli wartość 33k to już z zapasem. 470k to zbyt duża wartość, ale być może napięcie...
Tester co pokazuje?Vcds pokazuje jeżeli to wypadanie zapłonu to w czasie rzeczywistym liczy.Więc na szybko podmianka cewki i świecy.Kompresja?
Dla zainteresowanych: http://obrazki.elektroda.pl/5663060200_1... Neonówka świecąca wskazuje fazę B. Neonówki: napięcie zapłonu - 85V; prąd roboczy - 1mA. Jeśli świecą obie neonówki, należy dobrać rezystory R2 i R5. Źródło: http://www.gelezo.com/home_electronics/1...
Ta tabelka jest niekompletna: powinna zawierać dwa napięcia; wyższe i niższe. Niższe to napięcie pracy (napięcie między elektrodami lampy, nie zasilania) i wyższe, napięcie zapłonu. Właśnie napięcie zapłonu zawiera się w przedziale 170-190V, pokombinuj. PL to, analizując tę kartę, przecinek: http://www.tube-tester.com/sites/nixie/d... Ale...
Tak jak mówisz. Prawdopodobnie czujnik obrotów wału. A sprawdzałaś przy zapłonie? Ostatnio miałem taką mazde. Napięcie dla testera jest dopiero po przekręceniu kluczyka. Ewentualnie sprawdź zasilanie.
Jak masz multimetr to podłącz się pod akumulator i zobacz jakie napięcie miernik pokazuje w stanie spoczynku a potem włącz zapłon i zobacz czy nie spada jakoś bardzo np. poniżej 10,5V. Jak masz czym (tester diagnostyczny) to podłącz się do jakiegoś modułu lub kilku i zobacz jakie one widzą napięcia i porównaj je z tym z miernika.
https://obrazki.elektroda.pl/7560812800_... Projekt autorski - tester samochodowy AV5. Tester ten przeznaczony jest do sprawdzania stanu naładowania akumulatorów o napięciu 12V lub 24V w instalacji samochodowej oraz sprawdzania prawidłowego procesu ładowania akumulatora przez alternator. Obliczane jest orientacyjne naładowanie akumulatora...
płyta zasilacza wstawiona do drugiego egzemplarza jest ok, moduł inwerterów podstawiony drugi- nadal nie świeci. Wszystkie świetlówki podłączone pojedynczo świecą. No to uszkodzona płyta główna (sterowanie inwerterem), albo jakieś cuda z okazji Świąt. Dodano po 3 Co w tym dziwnego mirex, każdą świetlówkę można podłączyć osobno w testerze lamp? A jest...
Chciałbym powrócić do tematu związanego z grzaniem się dwóch przekaźników, niestety, ale problem się powtórzył w takim stopniu, że silnik obecnie nie chce odpalić, kręci normalnie. Ten przekaźnik bez numeru okazuje się, że to przekaźnik 109, tak jak to pokazane jest na zdjęciu. Na obecną chwilę został kupiony nowy i zamontowany, mimo to silnik kręci,...
robokop polecam sobie sprawdzić mapy w aucie. Np. od saaba t5suite. Masz tam korekcję dawkowania od napięcia akumulatora. Przemo ma rację i nie wiem dlaczego ciężko ci to przyznać. W samochodzie korekcja dawki odbywa się na sondzie lambda, najczęściej jedna dla każdego banku. Sterownik nie zwiększa dawki dla jednego cylindra. W tym konkretnym przypadku...
Podepnę się do tematu. Opel zafira 1.8 16V SIMTEC 71, a wtyczka przepływomierza wygląda następująco: 1 czujnik temperatury powietrza; 2 masa; 3 sygnał; 4 +12V; Po włączeniu zapłonu, tester pokazuje że na pinie 3 jest 0,1V. Wpinając w szereg diodę w celu zwiększenia napięcia, nic się nie dzieje. Po wpięciu diody w czujnik temperatury powietrza wskazania...
Pytanie jest nieścisłe,bo urządzenie wystepuje jako Tech 1 i Tech 2.Pierwszy obsługuje modele od 1987 do 1997,drugi od 1997. Tech 1 jest urządzeniem przypominającym roztyły kalkulator,tech 2 wygląda poważniej.Co te urządzenia potrafią?To co przewidział producent oprogramowania sterownika .Oczywiście takie cechy jak "odczytaj kody,skasuj kody" pomijam...
Sprawdź cokolwiek , napięcie i stan akumulatora - odłącz go na chwilę .. Potem to już tylko pomiary + test testerem odczyt błędów i ew. test obecności modułów na sieci can itp. ..
Co do napięcia na wtyczce regulatora na pompie cr, to wyglądało to tak, że podjechała szwagierka ta sama insignia 2.0d i "elektryk" we wtyk wpiął żarówkę i po natężeniu światła po zapłonie stwierdził że jest ok u niej i u mnie z tym że moja bryka pali i gaśnie. 1800bar na testerze biję niby i 3sek krecenia, niewiem co na manometrze by było, później...
Tyle pisania a nie wiadomo dalej jakie ciśnienie widzi na zapłonie i jakie po odpaleniu. Nie wiadomo jak zasilanie czujnika i jakie napięcie na jego wyjściu jak i masa. A do tego jaki procent otwarcia lub wypełnienia dla zaworu w live data. Dramat .
Nie robie w ciężarówkach za bardzo, ale jeśli regulator jest orgniał Boscha to proponuje spróbować resetować przez kasowanie błędów w sterowniku. Gościu, to co piszesz to jest jakaś farsa... zmieniłem alternator -zasilanie stałe jest -zasilanie po stacyjce jest a ten wyświetla błąd na żółto -sprawdzone testerem ładowania właściwe, nie wiem co jest...
Tak naprawdę, rzetelne sprawdzenie stanu akumulatora to złożony i długi proces. Powinno się sprawdzić: -gęstość elektrolitu ( jeśli jest taka możliwość) -napięcie statyczne i rozruchu -prąd zwarcia -napięcie zwarcia -obciążenie udarowe -sprawdzenie pojemności akumulatora Dobrze jest to opisane w książce - Diagnostyka silników o zapłonie iskrowym . Wspomniane...
Tester diagnostyczny potrzebuje napięcia co najmniej 12,50v i takie napięcie mam przez parę minut po naładowaniu akumulatora na full. Po krótkiej pracy na włączonym zapłonie napięcie spada poniżej tej wartości nie nie można już diagnozować samochodu. Podłączyłem więc ładowarkę elektroniczną ale za dużo nie pomogła, może wydłużyła ten czas o minutę nie...
A jaki masz tester? Nie mam żadnego testera. Ok, mniejsza z tymi błędami. Wtyczka ma 3 piny. Między 1 albo 2 a 3 na zapłonie jest 12,6V a na włączonym silniku 14. Tzn czujnik dostaje napięcie. Czy pin 1 i 2 albo 2 i 3 działają na zasadzie: jak są zwarte to klima działa a jak nie to nie?
Pytanie, z innymi modułami się łączy? Innym testerem próbowałeś? Diesel czy benzyna, bo diesel w tym roczniku może jeszcze po OBD nie pójść, 2005 był niby graniczny dla diesli, ale różnie z tym bywa. Przyczyn może być wiele, brak obsługi standardu OBD, niefabryczne radio, grzebane w liczniku albo w sterowniku z powodu immo off itp. Jakie napięcia na...
W tym przypadku co opisywałem też włożyli kilka tysięcy, bo właśnie wcześniej ktoś im czyścił DPF, coś tam wymieniał. Ja oddałem turbo do regeneracji, podobno na testerze idealnie. Jak podkręciłem sztangą że nie wyrzucał błędu to auto nie jechało. Jak zrobiłem że jedzie to po włączeniu zapłonu wyrzucało błąd. Po wymianie turbo na używane już jest spokój...
Jak nie jest dopisana wcale nie musi się zamykać i otwierać , sprawdź testerem błędy możliwe że są uszkodzone styki w czytniku karty albo cewka w karcie . Poza tym zmierz napięcie z podłączonym ryglem na przewodach bo często jest tak że na mierniku niby jest 12v ale po podłączeniu rygla napięcie znika . Multimetr ma duża rezystancję i nawet jeśli w...
Witajcie. Dzisiaj rozpiąłem wtyczki zasilające moduł oraz zasilające silnik. Napięcie zasilające moduł takie same jak na akumulatorze, napięcie na przewodach zasilających silnik przy wyłączonym zapłonie 4,5 V; oporność przewodów zasilających silnik względem masy nieskończoność. Wyczyściłem styki wpiąłem je do sterownika i EPS ożył, działa prawidłowo....
Dalej nie podałeś co za piecyk masz. W zasadzie dwu i czteroprzyciskowe zegary ebera nie mają możliwości odczytu kodów, jedynie zegary modułowe i testery zegarowe. Pisałeś jednak, że jakieś kody ci się wyświetlały. Jednak nie znam wszystkich urządzeń, więc łatwiej będzie jak podasz konkretnie symbole urządzeń jakie posiadasz, zarówno pieca jak i zegara....
Tak, czujnik wału do sprawdzenia. Natomiast błąd watchdoga to tam jest zawsze, byle przekaźniczek spóźni się z podaniem napięcia i już. Czasami to też wina testera wpiętego w złącze przed próbą rozruchu silnika. Ostatni błąd to definitywne wina tego, że tester był podpięty już w czasie, nim kluczyk był w pozycji zapłon. Czujnik masy powietrza nie ma...
Sprawdzić to albo miernikiem z testerem diodowym a jek nie masz to akumulator i żarówka. Wymienić to lepiej cały mostek i zalezy od alternatora nieraz wskazane jest wymienić równiez reg. napięcia.
Na pierwszej kostce PIN D1 zielony ma napięcie po włączonym zapłonie. Natomiast na drugiej kostce PIN Q4 czerwony na schemacie nie ma stałego 12 V czy zapłon jest włączony czy też nie. Gdybyś nie miał tych napięć to silnik by nie zapalił :| , a piszesz później że : przy próbie połączenia na odpalonym silniku auto gaśnie samo Czyli silnik pali więc...
To zwarcie jest po to zeby ci z czeskiej bajki tzn sasiedzi nie mierzyli miernikami poduszek no i o tym dokładnie pisałem odnosząc się do postu #5 bo jak już kolega to pomierzył to wyszło prawidłowo (po to jest ta blaszka żeby poduchy w pape nie wystrzeliły ) zresztą nie ma po powtarzać - tester do ręki i podgląd parametrów listy danych ew. zamiast...
Witam, samochód to Opel Meriva 2005r 1.6 16v. Samochód zgasł w czasie jazdy i już nie chce odpalić, po przekręceniu kluczyka na zapłon slychać "cykanie", "pykanie" w okolicy pod kierownicą pod osłoną plastikową. Rozrusznik kręci ale nie zapala. Kontrolki na desce palą się na zapłonie. Testerem nie można polączyć się ze sterownikiem silnika ( napięcie...
Da się w miarę prosto zrobić zapłon CDI w każdym pojeździe.Trzeba wykorzystać napięcie zmienne które daje prądnica/alternator.Potrzebujesz mały ok 5Watt transformatorek sieciowy 230/8-15v i parę elementów elektronicznych.Do tego potrzebujesz małego silnego magnesu i jakiejś cewki zapłonowej.Wszystko masz w załączniku.Oczywiście magnes musisz przykleić...
Cześć! Z postępów: 1. Zdołałem naprawić i skonfigurować ponownie mój program do diagnostyki samochodów i zdołałem sczytać błędy, nietrwałe lub te nieaktualne z historii - wykasowałem i zostały tylko te trwałe. (zdjęcia zamieszczam pod wpisem) 2. Zdołałem sobie zorganizować tester do immo. - Wytrawiłem kilkadziesiąt drobnych zwojów na 2-stronnej płytce...
Piszesz że kilku mechaników się pooddało i że nawymieniałeś sporo rzeczy , ale .. nikt się nie pokusił żeby sprawdzić sondę ? Sprawdź zasilanie , odepnij kostkę i między pinem C a masą na włączonym zapłonie ma być 12V , sprawdź rezystancję między pinami A i C sondy - ok 5ohm , i jeśli nie masz dostępu do testera to przy zapiętej sondzie , na wolnych...
Powiem swoje zdanie, nie czepiajcie się przesadnie :D . Według moich obserwacji prawidłowo doładowywany akumulator samochodowy (z dobrym poziomem elektrolitu i niezasiarczony, naładowany w 100%, w temp. 20°C) powinien mieć 12,5-12,7V bez obciążenia. Niższe napięcie świadczy o niedoładowaniu albo o kończącym się żywocie akumulatora. Po włączeniu zapłonu,...
B0575=Przerwany obwód lub za wys. nap. czujnika poziomu paliwa C-016 - Obieg prądowy czujnika poziomu paliwa Test Instrukcja Wartość wymagana T001 Sprawdzanie: konfiguracja pojazdu Czy następująca informacja dotyczy tego pojazdu? Pojazd z REC (tylna centralka elektryczna) Tak: T002 Nie: T007 T002 Sprawdzanie: zwarcie sygnałowego obwodu prądowego •Zapłon...
Nie sprawdziłem bo nie miałem procedury i tabeli, Znalazłem taką procedurę: -wyłącz zapłon, -odłącz wtyczkę od przepływomierza, -włącz zapłon, -zmierz napięcie na 2 i 3 terminalu. (2 i 3 pin na wtyczce ?), -ma być ponad 11V, -zmierz napięcie na 4 i 3 terminalu. ma być więcej niż 4,8 V, -sprawdź testerem odczytywane napięcie na przepływomierzu, powinno...
Dobry, wiem, że temat poruszany milion razy, czytam i czytam i sam już nie wiem, co wybrać, więc pytam. Wymagania: - Pomiar AC/DC - Ciągłość - Rezystancja - Natężenie, tutaj pewnie z 10 A większość ma? - Sonda temperaturowa też się może przydać czasami - Dobrej jakości przewody, by końcówki nie pourywały się po godzinie zabawy. - Jakieś inne udziwnienia...
Panowie, Chciałem dodać mój opis rozwiązania usterek elementu określanego jako 'zawór bezpieczeństwa' w instrukcji albo też 'serwo-motor' (tak nazywają to w hurtowni) w atoMag mini PL 11-0/0 XI generalnie chodzi o cześć o nazwie ESV-202-NG. W moim przypadku metryka podaje napięcie zasilania 1.5V,można spotkać się także z napięciem 1.2V. od tej pory...
Przekręcasz stacyjkę i widzisz jak płynnie wskazówka opada, gdy grzeją się świece. Następnie zapłon - wskazówka opada jeszcze mocniej. Silnik odpalony wskazówka wybija się w prawo, gazujesz i widzisz ruch wskazówki na zielonym polu (odpowiadającemu napięciu 14V - 14,5V). Włączasz wszystkie odbiorniki i widzisz, czy regulator ma wystarczającą wydajność....
tester zapłonu tester napięcia regulator napięcia zapłonu
układ synchroniczny kingston partycja dolutowanie pamieci
Junkers 8748300279 – jaki termistor NTC niebieski? Parametry, zamienniki, Bosch 87145000870 Rollei Actioncam 372 Firmware Update Guide