Na regulatorze od skutera stracisz funkcję świateł dziennych (niższe napięcie na żarówkach w poz. 1 stacyjki). Musiałbyś znaleźć regulator napięcia od skutera, który ma rozdzielone obwody regulatorów AC i DC. Oczywiście do tego taki, który nie ma diody zamiast regulatora DC (napięcia ładowania). Na regulatorze od skutera może się zdarzyć, że napięcie...
Jak sprawdzić regulator napięcia w skuterze czy jest sprawny? i Czy jest możliwość sprawdzenia multimetrem widzisz kolego nie a co do pytania czy wymagany do tego jest jakieś specjalne urządzenie? Ano właśnie tak i nie . Najpierw to jak na początku chcesz sprawdzić regulator no to co się dzieje / przeładowuje czy brak ładowania.
Nie ma sensu ograniczyć prądu ładowania dodatkowym rezystorem. Jest jeszcze jedna możliwość. Poszukać wśród złomiarzy na Allegro oryginalny regulator napięcia ze skuterów Yamahy itp. z silnikiem Minarelli — przy nich zwykle były stosowane regulatory z płaską wtyczką. Może będzie kosztował tyle co nowy chiński, ale przynajmniej nie będzie oszukany.
Przy regulatorze brak napięcia sprawdzałem przy podpiętym i odpiętym
1. Uzwojenie alternatora musi być odizolowane od masy, więc przy odłączonym regulatorze nie występują napięcia, a po podłączeniu regulatora (prostownika trójfazowego) napięcia na fazach się pojawiają ponieważ następuje przepływ prądu przez diody po stronie masy. 2. Regulator ma połączenie masy przewodem z instalacją elektryczną. Brak masy na obudowie...
Zamieszczam schemat regulatora napięcia ładowania akumulatora skutera MACAL Regulator ten pełni 2 funkcje 1 - stabilizacja napięcia ładowania akumulatora 2 - stabilizacja napięcia zasilania żarówek reflektora świateł mijania oraz drogowych regulator wykorzystuje 2 cewki magneta cewka ładowania oraz cewka stabilizacji napięcia zasilania świateł układ...
Napięcie mierzone na acu czy ze wskaźnika ? Podczas pracy włacz co sie da podjedź z obrotami i zmierz spadki napięcia +regulatora + na acu ( chyba ale nie jestem pewien w tym modelu jechali przez bezpiecznik -śniedziały złączą) - na regulatorze i minus na acu -na gałęziach powinno być powyżej 50v przy 5tys.obr Jaki masz w tej chwili model regulatora...
No to mierz napięcie przed regulatorem i za regulatorem.
Regulator napięcia-na klemach nie widzę żadnego napięcia stałego, bo miernik wskazuje tyle co jest na akumulatorze. Natomiast pojawia się napięcie zmienne ~18V, ale tylko jedna połówka (jak odwrócę bieguny miernika to ~0V). Błąd pomiarowy. Właściwie to lipny miernik. Unity tak miały, że mierząc napięcie stałe na zakresie napięcia przemiennego wskazywały...
Segu/Elba prawdopodobnie uszkodzona. Praca silnika bez podłączonego akumulatora skutkuje spaleniem tegoż właśnie regulatora. Niestety taka wada tego układu. Jak sprawdzasz ładowanie to zawsze na podłączonym i naładowanym akumulatorze. Polecam zastosować regulator od skutera, poszukaj na forum. Super sprawa.
A gdzie ta różnica? I co ma 2T lub 4T do układu ładowania?
Witam, czy skuter był przerabiany na większą pojemność?
Musisz mieć zgodność połączeń początków i końców uzwojeń, podłączone odwrotnie będą generowały zerowe napięcie. Bez sensu trochę ta przeróbka. W platyniarzu zakładasz dwie cewki świetlne 12V, łączysz końce ze sobą i masz alternator który podobno uciągnie nawet H4. Stosując żarówkę przedniego reflektora o mniejszej mocy, regulator napięcia ze skutera,...
Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie, masz uszkodzony regulator napięcia.
Pierwszy problem, przepalenie wszystkich żarówek, mogło wynikać z uszkodzenia regulatora napięcia, albo z rozłączenia się przewodów od statora. Warto sprawdzić czy jest zasilanie „na żółtym” i „na białym” przy regulatorze napięcia. Drugi problem, brak świateł po wymianie regulatora, może wynikać z nowego regulatora który jest podróbką/trojanem/wyrobem...
Czy napięcia mierzysz sprawnym miernikiem? W tanich miernikach rozładowanie baterii 9 V skutkuje zawyżaniem wyników pomiarów. Bo o ile uzyskanie napięcia 15.5 V na akumulatorze nie jest zbyt trudne, to o napięcie 17 V trzeba się postarać. A jeśli chodzi o regulatory napięcia, to obecnie sprzedawane w większości nie posiadają układu regulacji napięcia...
Jesteś pewien że regulator jest uszkodzony? Sprawdzałeś akumulator, napięcie ładowania, stan połączenia "sense", uzwojenie alternatora? Proponuję poszukać podobnego regulatora od motocykli, widzę po oznaczeniu SH678 kilkanaście zastosowań różnych wariantów. Cena regulatora to koszt w przedziale 200 - 300 zł.
Troche belkot. Pradnica i regulator do sprawdzenia. Polaczenia takze.
Ale ja nic nie napisałem że są połączone. Czerwony i czarny to wyjście napięcia z regulatora.
Nie znam się na skuterach ale piszesz że jest alternator więc sprawdź szczotki i komutator.
Mam problem podczas mierzenia napięcia na cewce ładowania simsona s51 12V pokazuje 150V na obrotach jałowych bez obciążenia. Po podłączeniu żarówki 220/240V lekko świeciła a miernik nie wskazywał napięcia. Nie podłączasz żarówki 230V tylko 12V. Jeżeli na wolnych obrotach świeci, podczas dodawania gazu się rozjaśnia to wszystko jest dobrze. Pod Elbę...
Nie prąd a napięcie. Regulator napięcia do sprawdzenia.
Praktycznie regulator będzie potrzebny wyłącznie do ograniczania napięcia podawanego na żarówki. Są różne rozwiązania regulatorów w skuterach, w jednych jest bespośrednie połączenie do ograniczania napięcia świateł, w innych jest tylko "sense" a zwierany jest koniec uzwojenia (do ładowania). W tym co ja rozebrałem nie ma nawet regulatora napięcia ładowania....
Wie ktoś gdzie powinien być podłączony ten rezystor? Dodano po 1 Że schematu widać że przewody od iskrownika idą do regulatora napięcia biały bezpośrednio na regulator a żółty na przelacznik swiatel i elektryczne ssanie i regulator. Nie mam już pojęcia co jest nie tak regulatory napięcia oryginalne iskrownik nowy. Coś musi być nie tak.
Kable żółty i biały są do instalacji świateł, regulatora napięcia i ładowania akumulatora (ewentualnie) https://obrazki.elektroda.pl/2799457400_... Stacyjkę musisz sobie sprawdzić miernikiem, które styki są zwarte w pozycji wyłączonego zapłonu i rozwarte gdy kluczyk jest przekręcony, zapewne kabel czarny z białym paskiem i czarny obok...
Napięcie ładowania książkowo 13,8 ~14,4V. Wynik 13,5 można uznać za wystarczający do sprawnego działania (ładowania) akumulatora. Gorzej gdy schodzi poniżej 13V
Tak jak w temacie, nie działają kierunkowskazy, światła, światło stop i klakson, jedyne co działa to jest to, że skuter pali. Problem polega na tym, że chciałem sprawdzić czy skuter ma ładowanie bo często musiałem ładować mu akumulator, gdy odłączyłem regulator napięcia i sprawdziłem czy skuter ma ładowanie (nie ma go) to podłączyłem znów regulator...
Skoro po odpaleniu światła działają, to prądnica działa. Skuter ma jak by dwie instalacji jedna z napięciem zmiennym i druga z napięciem stałym. Obie je łączy regulator napięcia. Więc jak masz problemy w instrukcji z napięciem stałym sprawdzaj regulator, przewody, wtyczki wszelkiego rodzaju i punkty łączenia masy.
Regulator na moim zdjęciu nie nadaje się. Właściwie pełni on funkcję ogranicznika napięcia podawanego na żarówki, nie posiada on regulatora ładowania - jak widzisz z końca uzwojenia prąd ładowania płynie tylko przez diodę. Generalnie w Aprili RS 50 lub RX 50 jest podobnie, różnica polega na tym że stator ma cewkę "masową" bez odczepu. Regulator napięcia...
Zamień przewody czerwony i żółty między sobą. Przed podłączeniem żarówek, sprawdź czy regulator napięcia działa. Zwykły miernik nie będzie prawidłowo wskazywał napięcia skutecznego na zasilaniu żarówek, ale ważne aby nie wzrastało do dziwnie wysokich wartości.
Poszukuję w tym skuterze regulatora napięcia nie ładuję akumulatora odebrał przód skutera ale nie znalazłem, może ktoś wie zaoszczędzi to rozbierania
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
Problem rozwiązany założenie regulatora z crossa pomogło .
Nie chcę się zagłębiać w temat, ale schemat prawdopodobnie został źle przerysowany. Wszystkie ogranczniki napięcia tego typu opierają się na takim schemacie: http://www.motelek.net/schema/spannung/r... . Pewną różnicą w stosunku do typowych regulatorów napięcia od skuterów jest zastosowanie diody zamiast regulatora napięcia ładowania,...
Regulator napięcia sprawdzony ?
Mam takie pytanie.. Czy w prądnicy jest jeszcze jeden oddzielny regulator do świateł? Czy do świateł i do regulacji ładowania jest tylko jeden wspólny regulator?
Schemat regulatora niedokładnie zrysowany, z resztą ten regulator był nieprawidłowo wykonany. Brak regulatora napięcia ładowania, zamiast niego wstawiona zwykła dioda prostownicza. Budowę i funkcjonowanie regulatora napięcia przedstawia schemat od p. Rosnera: https://obrazki.elektroda.pl/1073890500_... Tutaj jest przedstawiona topologia...
Witam. Kilka lat temu jeździłem skuterem Yukimoto Drakiva 50 4t. Koledzy mieli Kingwaye i różne podobne chińskie skutery, które różniły się marką i naklejkami. Ramy, elektryka, czy silniki były te same. Każdy z nas borykał się z problemami elektryki. Same zapalające się i gasnące światła, kopiąca kierownica podczas naciśnięcia hamulców, zapalanie świateł...
Witam. Posiadam skuter toros 4t f16. Skuter jeździł od kad go mam bez ładowania, zakupiłem nowy akumulator, cewke oryginał i regulator napięcia po podłączeniu napięcie 12.6v na włączonych światłach. Zgasilem go włączyłem światła i czekałem aż rozładuje go do 11.5 gdy to nastąpiło odpaliłem i napięcie powoli rosło do 12.3 i tak zostało póki skuter chodzi...
zauważyłem ponadto po dojechaniu do domu ze światła przednie są podłączone do akumulatora a nie do prądnicy I to jest cała przyczyna problemu. Trzeba powrócić do oryginalnego rozwiązania, czyli światła zasilane ze silnika, z alternatora który ma uzwojenie jednofazowe przeznaczone do zasilania oświetlenia prądem AC. Moc ładowania to kilkanaście watów,...
Trzeba sprawdzić jakie napięcie zmienne wychodzi z silnika ,min. i max. Niektóre ze skuterów mają granicę górnego napięci. Można spalić regulator.
AD 1. Jest kilka rozwiązań układowych takich regulatorów, są regulatory z wejściem "sense" w których tak jak wyżej napisałem, do pracy układu ogranicznika napięcia potrzebne są dwa przewody. Są też takie które obwody ograniczania napięcia (AC) mają oddzielnie od układu regulacji napięcia ładowania (DC), wówczas wystarczy że będzie podłączony tylko jeden...
Od zwykłego skutera nie będzie pasował - tutaj masz uzwojenie bezmasowe służące wyłącznie do ładowania. Jaką moc ma ten alternator? Nie chce mi się szukać serwisówki i danych technicznych. Jeśli ma moc nie większą niż 100W, to można spróbować zastosować regulator od skuterów ze światłem zasilanym z akumulatora, np. od Zipp Vega lub (china Romet) Router...
Do wymiany regulator napięcia
Nie kojarzę tego hujsunga, ale po kolei: Brak „prądu” — uszkodzony akumulator. Odpalenie na pych i zagotowanie akumulatora — nie wiadomo czy przez wysokie napięcie ładowania czy przez zwarcie wewnętrzne w akumulatorze. Fakt jest taki, że nie należy uruchamiać silnika bez podłączonego akumulatora lub z uszkodzonym akumulatorem, gdyż regulator może zwariować...
Ładowanie 20 A na prostowniku półokresowym? Ktoś w tym BS oszalał? prąd łądowania po odpaleniu to 20A i spada i tyle co pomierzyłem Co ty za akumulatory używasz? Rozumiem jakiś 100 Ah zaraz po rozruchu może taki prąd przyjąć, ale przy typowym alternatorze samochodowym. Prąd po krótkiej chwili powinien ograniczyć się do kilku amperów, chyba że akumulator...
Taki regulator napięcia nie może pracować z mostkiem Graetza, bo wówczas nie odcina ładowania. Radziłbym zastosować regulator napięcia od 125 cm³, tudzież 50 cm³ ze światłem z akumulatora, które mają uzwojenie ładowania bezmasowe.
wow. Nie napisałeś do jakiego motoru chcesz zamontować tą prądnicę? Temat jest (wbrew pozorom) bardzo trudny a twój "elektryk" nabroił że strach się bać. Widzę że się miotasz a tu trzeba podjąć decyzję o kierunku działań. Postaram się przedstawić kilka rozwiązań problemu. Wybierzesz co ci bardziej odpowiada. 1. Przywrócić oryginalne uzwojenia z dokładnym...
Witam, mam problem z ładowaniem a dokładniej z jego brakiem. Mam Skuter Zipp Vega hn125t-7 ,po zmierzeniu napięcia na akumulatorze wychodzi że nie ma skuter ładowania, zdemontowałem regulator napięcia niestety nie mam schematu ,a w regulatorze jest 5 pinów 4302464300_1404236830|bLJjgius2Z Jeżeli ma ktoś schemat elektryczny albo opis tych przewodów ,...
Np. regulator napięcia od chińskiego quada lub skutera, jest regulatorem stratnym i dobrze utrzymuje napięcie w granicach 14V. Elementem wykonawczym jest tyrystor plus radiator.
Dodam od siebie, że takie regulatory można kupić gotowe za kwotę ok. 40 zł, trzeba tylko poszukać. Chińskie quady i skutery od 125 cm3 już takie mają. Rozumiem że motocykl ma światła z akumulatora i "bezmasowe" uzwojenie ładowania. Regulator ze schematu ma jedną wadę - rozładowuje akumulator gdy motocykl nie jest używany.
Sprawdziłem, nie ładuje ani na wysokich obrotach, ani na niskich. Czy regulator napięcia, może mieć na to jakiś wpływ?
Po pierwsze, to żadne AGM, zwykły ,,nalewany" akumulator kwasowy. Nie wszystkie AGM są szczelne są też takie do zalania elektrolitem. [url=https://marcinsywala.pl/jak-zalac-n... Chińskie skutery cierpią na problemy z ładowaniem (regulatory napięcia nawet nowe potrafią źle działać) i to ma pewnie miejsce w tym przypadku.
Zamień, albo wymień na nowy regulator napięcia. Powinno pomóc.
Z czego tam światła drogowe są zasilane ? Z osobnej cewki ,,magneta"- statora ? Na 99% to jest ten sam układ ładowania jak w skuterach chińskich. Wychodzą dwa przewody z iskrownika - biały i żółty. Regulator pełni pewnie również funkcję ogranicznika napięcia dla oświetlenia.
Witam. Tak regulator napięcia odpowiada za ładowanie akumulatora. Brak ładowania może również zakłócać pracę silnika.
Może wiecie przynajmniej, bo ja nie mam pojęcia, ale możliwe, że jest zwarcie i zwarcie jest w statorze, dlatego popaliło żarówki, a teraz nie ma ładowania na aku i ssanie. Nie ma ładowania i jest zwarcie. = Stator, a na światła daje prąd, bo to inna wiązka, i na nowym regulatorze to daje radę, ale za chwilę popali kolejny.
Cewka jest OK i tak ma być. Nie podłączaj cewki CDI (zapłonowej)jako ładowania To znaczy że na wolnych obrotach i średnich nie będzie ładowało akumulatora? Brakuje mi regulatora napięcia, czy mogę założyć od skutera np. ZBF2222 lub np. fiata 126 ?
Skoro światła są z akumulatora, to nie może występować rezystor świateł, a jedynie rezystor automatu ssania. Regulator napięcia musi być odpowiedniego typu (tzw. "dwufazowy"), nie można przypadkiem założyć regulatora przeznaczonego do instalacji ze światłami z alternatora. Tak samo stator musi mieć jedno uzwojenie ładowania (bezmasowe), nie można założyć...
Witam. Mam problem z zippem quantum 4t. Skuter ten ma problemy z ładowaniem. Napięcie na akumulatorze skacze, jest około 13.5V a nagle pojawia się 7.5V, później znowu 13.5V i tak na okrągło. Wymieniłem regulator napięcia oraz stator. Problem nadal występuje. Dodam jeszcze że regulator oraz stator był wyciagniety ze sprawnego skutera, gdzie napięcie...
I czy takim sposobem można sprawdzić regulatory ze skuterów i motorowerów np. yamaha tzr50, gdzie są dwa obwody, czyli ładowania i świateł ? Lub jeśli nie to w jaki sposób to sprawdzić ?
Mierzyłem regulator napięcia i jest dobry Jak go zmierzyłeś?! Podmień regulator i zobacz efekty.
Tak, taka jest konstrukcja alternatora i ładowania. Ładowanie jest uzależnione od napięcia na światłach, w takim dużym skrócie myślowym można powiedzieć że napięcie ładowania jest niemal równe napięciu na oświetleniu. Nie jest to jednak w pełni właściwa interpretacja tego zjawiska, musiałbym się sporo rozpisać aby wytłumaczyć to zachowanie we wszystkich...
Witam buduję prosty prostownik akumulatora do ciągnika. Moje trafo ma kilka odczepów od 14V do 19V. I tu moje pytanie, czy mogę użyć regulatora napięcia z samochodowego alternatora lub z chińskiego skutera? Taki regulator można kupić za parę złotych. Wtedy mógłbym przełączając odczepy regulować prąd ładowania. A regulator by dbał aby napięcie nie było...
Nie sądzę, żeby było całkowicie zwierane. Autorowi prawdopodobnie chodziło o przywieranie(bocznikowanie) ogniwa w celu obniżenia jego wyjściowego napięcia. Tak działają regulatory napięcia równoległe -często stosowane np. w skuterach.
Witam. Chciałbym przestrzec wszystkich zamierzających kupić regulator napięcia przez internet, tudzież w sklepie. Szukałem określonego typu regulatora napięcia dla siebie, a natknąłem się na nieciekawy trend w tym temacie. 1. Regulatory "2T" typu LONGJIA – zmieniony pinout https://obrazki.elektroda.pl/9780220200_... Dystrybucja...
Chciałbym jeszcze zapytać jakie napięcia występują w skuterach prosto po wyjściu z magneta. U mnie w traktorku bez obciążenia jest około 40V AC.
Element przedstawiony na zdjęciach to rezystor mocy służący jako sztuczne obciążenie dla oświetlenia oraz regulatora napięcia. Jeśli ten drugi rezystor ulegnie uszkodzeniu, zaczynają się problemy z przepalającymi się żarówkami w oświetleniu głównym i napięciem ładowania akumulatora. W starych Hondach stosowano bardzo kiepskie rozwiązanie regulatora...
Konstrukcja alternatora i regulatora napięcia w chińskich skuterach dalece odbiega od rozwiązań stosowanych w samochodach i uniemożliwia proste podłączenie kontrolki ładowania. Tam nie ma obwodu wzbudzania alternatora, bo nie ma tam uzwojenia wzbudzającego, zamiast niego są magnesy stałe. Regulator jest prymitywnym regulatorem stratnym.
Kombinujesz jak koń pod górę z tymi chińskimi LEDami. Najbardziej prawdopodobne jest to, że zamienniki żarówek dwuwłóknowych mają uproszczoną budowę. Za światło pozycyjne i stop odpowiadają te same LEDy, różni się tylko prąd diody. Pomiędzy jednym a drugim zaciskiem znajduje się tylko rezystor. Do prawidłowego działania wymagany jest stan niskiej rezystancji...
Nikt nie miał podobnego przypadku? Nikt nie ma pomysłu? Rozprułem całą instalację w poszukiwaniu uszkodzonych przewodów itp. Dwa przewody w jednym miejscu (pod podłogą) były sztukowane, ale dobrze polutowane. Założyłem kolejny (piąty) nowy moduł, ostatni na magazynie, na razie chodzi, trochę nim dzisiaj pojeździłem. Wymieniłem regulator napięcia na...
Chyba ważniejsze jest żeby regulator napięcia regulował na 14,4V.
Mam problem ze skuterem Peugeot Kisbee 50 2T 2013 rok. Światło tylne i przednie nie działają w trybie świateł dziennych (gdy przełączę na długie światła, świecą się z akumulatora, ale też ładują się, ... 1. Krótka odpowiedź Najbardziej prawdopodobne źródło obu opisanych objawów (brak świateł pozycyjnych/mijania + gaśnięcie silnika po rozgrzaniu) to...
Ja kiedyś w podobnym sprzęcie, zastosowałem moduł - prostownik i regulator napięcia w jednym, z chińskiego skutera, taki typowy, na chyba 4 piny. Cewka ładowania była bezmasowa, więc jeden przewód na masę, drugi do regulatora. Dalsze połączenia, zależnie od zastosowanego regulatora, ale to było masa, wyjście + do akumulatora. Sprawdził się idealnie....
Witam, zrobiłem w swojej ws'ce ładowanie akumulatora na 12V dałem mostek prostowniczy 10A, regulator napięcia 12V od skutera i akumulator 12V/4Ah. Akumulator ładuje z tym, że przekracza 15V, a prawidłowe ładowanie powinno mieć około 14,3V - tak mi się wydaje, co można zmienić w tym układzie, żeby nie przekraczało napięcia 14,30V? Zapewne regulator...
tylko na ładowanie akumulatora nic nie idzie Mierzyłeś ?
Witam, mam problem, otóż zniknęły mi światła oraz ładowanie w skuterze. Wymieniłem wszystkie włączniki i regulator napięcia. Co jeszcze mogło spowodować zniknięcie ? Proszę o pomoc.
Mam problem w skuterze Arrow 50, nie mam ładowania przy włączonych światłach, gdy je zgaszę to napięcie ładowania wzroście do 15V a gdy załączę światła spada do 12.0V. Wymieniłem cewki i regulator napięcia, a problem pozostał. Proszę nie tworzyć nowych tematów, dotyczących tego problemu.
Teoretycznie się da, niemniej jednak taki rozrusznik nie jest przeznaczony do pracy ciągłej; chodzi o kwestie mechaniczne (łożyskowanie) jak i stosunkowo twarde szczotki które dosyć szybko zniszczą komutator. Dodatkowym kłopotem była by kwestia utrzymywania generowanego napięcia w takim zakresie, jakie toleruje akumulator. Rozrusznik ów wyposażony...
Z tego co tu napisano wynika, że w tym układzie nie ma regulacji napięcia a przy dwóch prądnicach nie będzie również regulacji prądu ładowania. Klient poszukuje prostego rozwiązania, toteż ja zaproponowałbym mu montaż regulatora napięcia od skutera - w uproszczeniu działa on jak dioda zenera dużej mocy zbijając nadmiar napięcia i chroniąc akumulator...
A jakie masz napięcie ładowania? Regulator możesz pożyczyć, może ma ktoś z Twoich znajomych skuterek.
w takich bzykach za ładowanie odpowiada prądniczka; zacznij od tego, że na wejście regulatora napięcia, dostarczane jest napięcie zmienne, po odpaleniu silnika zmierz to napięcie; będzie wiadomo czy z prądnicy wychodzi zmienne napięcie; nie ma też twojej odpowiedzi jakie jest napięcie na aku przed odpaleniem skutera i po jego uruchomieniu i odczekaniu...
Przecież ta prądnica ładuje akumulator i zasila światła mijania, drogowe i pozycyjne. A teraz policz moc wszystkich żarówek jakie masz w tym skuterze - do tej mocy jest przystosowany akumulator, Panowie, ogarnijcie się trochę. W 99% tych chińskich skuterów w prądnicy są 3 cewki, jedna zasila moduł zapłonowy, druga ładuje akumulator poprzez regulator...
Rozrusznik w ogóle kręci, czy też po wciśnięciu przycisku jest głucha cisza, a może samo "cyknięcie"? Skoro po wciśnięciu hamulca skuter Ci gaśnie, to ja szukałbym winnego w instalacji elektrycznej. Przejrzyj, na ile to możliwe, czy nie widać żadnych zwarć. Być może kontrolka oleju i światełko pod siedzeniem nie palą się, bo spaliło je pod wpływem ww....
Nic nie zmieniałam porostu skuter przestał działać. jak podłącze kable od swiatła i ładowania akumulatora które idą do regulatora to na iskrowniku jest napięcie z akumulatora, może być to wina chińskiego regulatora napięcia ?
Posiadam Kymco Dink 150 z 1999r. Dopiero co zakupiłem a tu klops. Wysiadło ładowanie. Skuter pali normalnie tylko kontrolka od ładowania nie gaśnie. Po odłączeniu akumulatora skuter nadal pali tylko wszystkie kontrolki i światła gasną. Myślę że to regulator napięcia ale nie wiem jak to zdiagnozować. Proszę o jakieś instrukcje.
Ale ja tam chce zastosować akumulator żelowy Zauważyłem. a wiem że ładowanie akumulatorów żelowych wygląda inaczej niż kwasowych. A czym się to różni z punktu widzenia instalacji w pojeździe? Masz nie przekraczać napięcia 14,4 V, które ustala regulator ładowania i tyle. Przecież mnóstwo skuterów czy innych motorynek jeździ na aku żelowych i ich instalacja...
Bez sensu przeróbka. W obecnym stanie potrzebujesz dwóch osobnych regulatorów, albo pojedynczego po połączeniu tych dwóch cewek razem. Typowe regulatory są zawsze stratne, chyba że będziesz budował kolejny beznadziejny wynalazek ze stabilizatorem liniowym. W takim rozwiązaniu nigdy nie wiadomo czy starczy mocy na ładowanie. Ja to widzę w inny sposób....
Założyć z powrotem ten co był bo nie ma nic wspólnego z paleniem żarówek. W takim razie co może być tego przyczyną? Dodam, że akumulator nie miał ładowania gdy skuter był uruchomiony jeśli to cokolwiek zmienia
Jeżeli sprawdzałeś woltomierzem, w miarę dokładnym i napięcie ładowania wynosi 14,8V to jest coś nie tak z regulatorem. Lepiej go podmienić, bo szkoda akumulatora.
Witam. Na początek powiem, że od niedawna mam simsona. Nie było w nim elby, jest mostek gretza. Posiadam też regulator napięcia od chińskiego skutera 2T na 4 piny. Proszę o pomoc w podłączeniu ładowania z tym chińskim regulatorem, szukałem na innych stronach i nie wychodzi. Proszę o nie usuwanie tematu, wiem że to było, ale jestem nowy w Simsonach i...
Witam, otóż problem z ładowaniem w swoim skuterze, a dokładniej jego brakiem. Sprawdzałem już regulator napięcia (wziąłem z innego skutera ), jednak nadal brak ładowania wiec zdjąłem magneto, było na nim trochę opiłków metalu wyczyściłem starannie, sprawdziłem czy żaden kabel od cewek nie jest przetarty lub urwany. Złożyłem wszystko tak jak było, sprawdzam...
Znajdź schemat i zamieść na forum. Jak sprawdzałeś ładowanie? Czyżby bez aku? Skąd te skoki napięcia? Czy światła działają? Odepnij te neony (jakie?). Mogą być przyczyna problemów.
Oczywiście, regulator mierzy to napięcie klasycznie, między masą (minusem) a wyjściem B+ (ładowanie akumulatora). Chyba pomiędzy D+ a masą. Pomiar z B+ to już nowsze alternatory, mniej więcej od 1997 roku. Chyba czas na modyfikację mojego starego regulatora. KIA Sportage 2,0 z '09. Przy tak nowym samochodzie raczej to nie przejdzie, bo pomiar jest...
obstawiam, że może regulator napięcia jest walnięty i przez to jest problem z rozrusznikiem ? Walnięty regulator skutkuje brakiem ładowania albo uszkodzeniem bezpiecznika akumulatora. Tylko w tym drugim przypadku rozrusznik nie będzie kręcił. Zacznij od sprawdzenia akumulatora. Po naładowaniu trzeba sprawdzić akumulator pod obciążeniem - najprościej...
Witam, mam problem z elektryką w tajwańskim skuterze She Lung Wave 50. Z tego co udało mi się ustalić były sprzedawane na rynku niemieckim i są klonem Yamachy Rex 50. Niestety nie wiem jak bardzo wierna jest to kopia. Borykam się z brakiem ładowania. Regulator napięcia 4 -pin - niestety wymiana na regulator "do chińczyka" zaowocowała spaleniem bezpiecznika...
Przy mocniejszym panelu możesz zastosować jakikolwiek równoległy regulator napięcia od skutera z instalacją 12V.
Akumulator może być złom. Trzeba zmierzyc jego napięcie i prąd rozruchowy. Prostownikiem samochodowym taki maly akumulator nie wolno ladowac. Za duży prąd ładowania. Kup sobie prostownik do akumulatorów motocyklowych. Być mozże w skuterze masz uszkodzony regulator napięcia
Trudno się dziwić: jeden tyrystor z układu przepuszcza prąd ładowania do akumulatora, a drugi zwiera prądnicę, jeśli napięcie na żarówkach jest za duże...
Ja nie kwestionuję przydatności tego pomiaru, tylko sposób jego interpretacji. Jest 9VAC czyli wartości skutecznej składowej zmiennej, czyli akumulator jest całkiem padnięty i/lub nie działa regulator napięcia. Tam mogą być skoki napięcia nawet do ok 20V. Nie wiadomo nic na temat składowej stałej tego napięcia. Nie wiem nic na temat układu ładowania...
regulator ładowania skuter skuter regulator napięcia regulator napięcia skuter
amplituner pioneer kolumna zatkany wydech przewodność mosiądzu
pralka elektrolux programator pralka elektrolux programator
RISCO GTI: Jak zablokować komunikat "linia 04 alarm"? Czarna kostka pod fotelem kierowcy w Land Roverze Freelanderze - funkcje i zastosowanie