Żarnik odparował i osadził się na szklanej bańce. Być może uszkodzony regulator napięcia.
Witam, mam problem z głowicą ruchomą LED (oświetlenie sceniczne). Problem polega na tym że lampa led 200w się przepaliła w 3sztukach głowic (z 4 szt.,) w ciągu dwóch tygodni a nie były użytkowane równomiernie. Zamówiłem nowe ledy z takimi samymi parametrami. Rozbierając głowicę stwierdziłem że mogło się to wiązać z starą termopastą, jednak podpinając...
Po pierwsze skutery Longjia mają zmieniony pinout w regulatorach i trzeba na to zwrócić uwagę. W dużych Longjiach jest dokładnie tak jak na rysunku poniżej, ale w małych nie pamiętam czy zaglądałem sprawdzić, czy jest tak samo. http://www.motelek.net/schema/spannung/r... Teraz masz dwa rozwiązania. W pierwszym kupujesz oryginalny regulator...
Tak to powinno wglądać, czyli dokładnie tak, jak na Twoim rysunku. http://obrazki.elektroda.net/100_1266782...
Sprawdź połączenia regulatora z resztą instalacji. Zrób pomiary napięć na żarówkach i na aku.
Masz tam w ogóle jakieś oświetlenie? Akumulator? Zapłon masz na 99% CDI. Ma on dwie cewki - zasilającą i wyzwalającą. Służą one JEDYNIE do pracy z modułem i nie nadają się do zasilania innych odbiorników. Potrzebne są tam dodatkowe cewki i prostownik- regulator napięcia. Żarówki o których mówisz NIE NADAJĄ się do zastosowań w pojazdach. Jest na nich...
Po włączeniu stacyjki na żarówce pojawia się +12V z tej żarówki idzie na regulator napięcia bezpośrednio . Bez tej żarówki brak będzie ładowania tak jest zrobione w większości pojazdów
Raczej najpierw padł regulator napięcia , potem spaliły się żarówki . Coś dzieje się z alternatorem . W japończykach niech cię nie dziwi napięcie z alternatora bez regulatora . Może przekroczyć grubo powyżej 100V .
Dobrze że zamontowane altereaktor, gdyż Prądnica to już przeżyjesz. Ma mniej mocy niż alternator, i jest bardziej awaryjna.Przy alternatorze można podłączyć więcej odbiorników (dodatkowe światła i.t.p).Jeżeli tylko ma się pieniądze (nie każdego czasem stać na taki wydatek ),to jestem na TAK , nie mieć kłopotów z odpaleniem, bo akumulatory niedoładowane,lub...
Przy prądnicy w większości przypadków "plus" był na masie, więc trzeba będzie inaczej podłączyć akumulatory, tak aby na masie był minus. Dla rozrusznika obojętnie czy jest zasilany plusem czy minusem, to szeregowy silnik prądu stałego. Jeżeli to będzie alternator z wbudowanym regulatorem napięcia to żarówkę od ładowania podłączasz do wyprowadzenia na...
Wychodzi ci napięcie zmienne , przyjrzyj się temu regulatorowi 3 fazowemu odetnij jedna fazę i juz masz taki jak potrzebujesz
Witaj, obecnie prąd to 18A przy tych 4 żarówkach. Wywal ten regulator trafo dostaje w du... .Prosty test podłącz żarówkę 100 W i regulator na max zobacz jakie jest napięcie i jaki prąd pobiera żarówka, teraz ta sama żarówka i skręć do minimum Zobaczysz jak spodnie napięcie .Do poprawnego ładowania akumulatora napięcie 14,4V A i jeszcze jedno proponował...
Witam. Szukaj pod siedzeniem, na 90% przykręcony do ramy, jeśli nie tam to w okolicy przedniej lampy.
gandrzejan, gdybyś zdał sobie sprawę z bzdury jaką napisałeś w pierwszej części swojej wypowiedzi to byś się rozpłakał, czy ze śmiechu czy z goryczy to już nie wiem. Problemem jest zła praca układu ładowania, pewnie regulator napięcia. Mała uwaga-żarówki 100W nie są dopuszczone do ekploatacji!
Pytanie zasadnicze, czy gdy włożysz żarówkę o mniejszej mocy to też ją spali na wysokich obrotach? Czy występuje punkt przy którym następuje ograniczanie napięcia i stałe świecenie żarówki z normalną jasnością? Jeśli regulator napięcia nie działa poprawnie, może to wynikać z dwóch czynników: 1. Przerwy w połączeniach pomiędzy regulatorem a statorem....
Jest to regulator elektroniczny współpracujący z alternatorem typu A 115-43. Schematem nie dysponuję. Sprawdzić można następująco: - wymontować regulator - zbudować obwód (+)zasilacza regulowanego>zacisk (D+) - zacisk szczotki>mała żarówka>(-)zasilacza - do regulatora podać na obudowę (-)zasilacza - zwiększać napięcie zasilacza, do napięcia około 14..14,7...
Na próbę odłącz regulator a podaj napięcie wzbudzenia za pomocą zwykłej żarówki roflektorowej i będziesz obserwował czy napięcie rośnie równo czy skokami. Będziesz wie3dział czy wina jest alternatora czy regulatora- pozdrawiam
Zamień przewody czerwony i żółty między sobą. Przed podłączeniem żarówek, sprawdź czy regulator napięcia działa. Zwykły miernik nie będzie prawidłowo wskazywał napięcia skutecznego na zasilaniu żarówek, ale ważne aby nie wzrastało do dziwnie wysokich wartości.
Witam serdecznie. Posiadam Seata Ibizę 3 z 2006 roku, z silnikiem 1.4, benzyna. Mam taki dziwny problem z reflektorami, a mianowicie: czasem podczas jazdy widać, jak światła mijania nagle świecą mocniej, można powiedzieć, że wygląda to, jakbym na chwilę włączył "długie". Jest to bardzo zauważalne, niektórzy kierowcy myślą, że jadę przez chwilę na długich...
Za wyrównanie napięcia alternatora odpowiedzialny jest regulator napięcia. Gdy ten jest wadliwy, występują skoki napięcia powodujące między innymi częste przepalanie żarówek w pojeździe. Wymień regulator napięcia alternatora.
Mam taki problem, raz jechałem i padły mi żarówki. Poszła mijania, pozycyjna tylna w skuterze Romet 727 2008. Jak je odpalam, to się żarzą, nie świecą. Kupiłem nowy regulator napięcia i żarówki, dziś je założyłem i jest to samo, żarzą się tylko. Wiecie, co może mu być? I ile serwis takiego czegoś może kosztować?
Nie do końca rozumiesz zasadę działania PWM. Poczytaj o tym! W tym regulatorze nie chodzi o zmianę napięcia, a czas włączenia żarówki PEŁNYM napięciem jakie jest na wyjściu. Czyli... w tym regulatorze nie regulujesz napięcia a czas impulsu. Poza tym zwykłym miernikiem bez TrueRMS nie zmierzysz poprawnie napięcia. na wyjściu układu.
Fioletowy mostek z czarnym, zasilanie 230V niebieski brązowy. Zasilanie podłącz na próbę np. przez żarówkę 100W, albo regulator napięcia.
Dziwne być może regulator nie pracuje w pełni bez obciążenia spróbuj podłączyć jakąś zbędną żarówkę na 12V pod regulator i zmierz napięcie.
Jakiego typu masz regulator napięcia?
Przyczyną było jeżdżenie bez akumulatora...
Kiedyś używałem PSR-25 [url=https://www.united-automation.com/w... Jak już kolega wspomniał wcześniej, trzeba pamiętać że wyjścia potencjometru są na potencjale sieci. Stosowałem do nich takie potencjometry (o wysokim napięciu pracy): [url=http://www.farnell.com/datasheets/1... i [url=http://www.farnell.com/datasheets/4...
Sprawdź napięcie. Najprawdopodobniej jest uszkodzony regulator.
Chyba raczej tak, tylko na wyłączonym silniku nie wiem czy nie popłynie za duży prąd wzbudzenia... http://obrazki.elektroda.pl/5748012600_1... Żeby sprawdzić regulator, potrzebujesz żarówkę 12V/2W i zasilacz regulowany - podłączasz + zasilacza do zacisku 15 regulatora, - na masę regulatora, a żarówkę włączasz między masę a zacisk 67...
Dla pewności odłącz regulator napięcia (znajduje się pod przednią czachą, jest możliwość włożenia ręki od strony przedniego koła), włącz światła, uruchom silnik uważając z dodawaniem gazu. Jeśli regulator jest uszkodzony, to teraz światła powinny świecić ostro bez ograniczania napięcia (dlatego uważać z obrotami, bo żarówki się przepalą). Często w chinolach...
Na regulatorze od skutera stracisz funkcję świateł dziennych (niższe napięcie na żarówkach w poz. 1 stacyjki). Musiałbyś znaleźć regulator napięcia od skutera, który ma rozdzielone obwody regulatorów AC i DC. Oczywiście do tego taki, który nie ma diody zamiast regulatora DC (napięcia ładowania). Na regulatorze od skutera może się zdarzyć, że napięcie...
Sprawdź żarówki, regulator na jakie jest napięcie czy pradnica ew alternator . Nie wiem czy rok coś zmieniał ale instalacja była tam 12v
Obwód wzbudzenia, czyli magneśnica, czyli podajesz napięcie na szczotki. Jeśli nie poprzez regulator, to poprzez żarówkę 5W/12v. Wtedy podczas kręcenia alternatorem na wyjściach dostaniesz napięcie proporcjonalne do obrotów. Brak regulatora nie ograniczy wzbudzenia! I jeśli między D, a + zasilania magneśnicy podłączysz żarówkę, to wtedy zgaśnie ona...
To jest prosty regulator, narysuj schemat, coś doradzimy, zaznacz, gdzie jest podłączone zasilanie i gdzie jest podłączone obciążenie w postaci silnika, a w Twoim przypadku żarówka. Ten mikrowyłącznik działa, sprawdziłeś go?
Gdzie mierzyłeś, że wychodziło 35V? Za reglerem powinieneś mieć prąd stały. Mimo, że tam nie ma akumulatora rozruchowego to przecież wszystkie odbiorniki masz dostosowane do napięcia 12V. Wcześniej działało? Był taki sam regler? Dobrze podłączyłeś? Kupiłeś z pewnego źródła? Dołożenie akumulatora rozruchowego to nie taka prosta sprawa. Prądnica, którą...
Musisz sprawdzić alternator i regulator napięcia, żarówek raczej nie zmieniaj , moim zdaniem już teraz założone żarówki inne niż montowane przez producenta. Jest możliwość , że są zaśniedziałe styki (mało prawdopodobne).
Masz skok napięcia w instalacji. Miałem kiedyś taki przypadek v Volvo V70. Notorycznie paliło żarówki świateł mijania. Podłączyłem oscyloskop i po uruchomieniu silnika i wzbudzeniu się alternatora napięcie wzrosło pięknie na 14,3V ,no i po kilkunastu sekundach zonk, skok na 18V trwający kilka sekund ,potem spadek na 14,3. Dodano po 2 Światła zapalały...
Bo tam jest antyczne japońskie rozwiązanie konstrukcyjne z lat '70. Zapłon jest iskrownikowy, dlatego potrzebuje cewki WN przystosowanej do tego typu zapłonu (indukcyjność, rezystancja, przekładnia). Dlatego też zadziałał na cewce od Zuendappa, a nie chciał na nowych przystosowanych do zapłonu CDI/TCI. Natomiast ładowanie jest realizowane poprzez diodę...
http://obrazki.elektroda.pl/5272053200_1... To nie jest regulator napięcia? Żarówki nic tu nie regulują, co najwyżej się przepalą. Regulator po podłączeniu utrzymuje napięcie w granicach 12V więc wg mnie jest to najprawdziwszy regulator. Ale co to za opór niby żarówka stwarza żeby prąd po 2 minutach znikał.
Regulator na moim zdjęciu nie nadaje się. Właściwie pełni on funkcję ogranicznika napięcia podawanego na żarówki, nie posiada on regulatora ładowania - jak widzisz z końca uzwojenia prąd ładowania płynie tylko przez diodę. Generalnie w Aprili RS 50 lub RX 50 jest podobnie, różnica polega na tym że stator ma cewkę "masową" bez odczepu. Regulator napięcia...
A jak można sprawdzić regulator? http://obrazki.elektroda.pl/4227352300_1... do szczotek podłączasz żarówkę np 5W. Jeśli napięcie zasilające będzie niższe niż ma utrzymywać regulator to żarówka świeci, jeśli podkręcisz zasilaczem więcej niż regulator ma utrzymać to żarówka zgaśnie.
Do sprawdzenia pozostały jeszcze stojan i wirnik czy nie są zwarte zwoje ale do tego potrzebny miernik. Niektóre regulatory można sprawdzić bez testera. Potrzebny zasilacz regulowany 10-16V żarówka 12V 3W i miernik.
W takich pojazdach zazwyczaj światła są zasilane napięciem zmiennym, regulator tylko ogranicza jego wartość tak aby nie paliły się żarówki. Akumulator jest ładowany małym prądem przez diodę 1A w regulatorze
Można byłoby się jeszcze pokusić o pomiar napięcia na żarówkach, ale jeżeli w tak krótkim czasie spaliły się 2 żarówki to na 100% regulator napięcia jest uszkodzony.
Zapłon został zmieniony na CDI 12v automatycznie nie ma selen tylko jest regulator napięcia wszystkie żarówki zmienione z 6 na 12 v klakson też został zmieniony na 12 v
Z prawdopodobieństwem 90 procent regulator.
Jeśli diody są ok(dobrze ładuje w szerokim zakresie obrotów), to przyczyną tego jest najprawdopodobnie drobna wada regulatora napięcia. Można spróbować dać mocniejszą żarówkę (kontrolkę ładowania)jeśli sie zmieści albo dodatkową np. 5W równolegle do niej lub wymienić regler.
A te regulatory nie mają wyłączenia nadnapięciowego na wejściu z PV? bo tak mi to wygląda, obciążając wejście z PV żarówkami obniżasz napięcie i regulator 'idzie' pełną mocą.
Witam - multimetrem na zakresie dioda proszę sprawdzić bezpiecznik termiczny oznaczony jako 1 , tyrystor -2 oraz diody . Regulator można sprawdzić pod napięciem ale zamiast koca podłączyć żarówkę 60W/230V. Dodano po 1 http://obrazki.elektroda.pl/1926254100_1...
Zasilaczyk i sprawdzamy regulator. Żarówka na szczotki i sprawdzamy napięcie włączenia prądu wzbudzenia i napięcie wyłączenia. kolego, piszesz w dziale "elektryka samochodowa", pewne minimum wiedzy jest wymagane! Poza tym co znaczy, że tamten miał stare szczotki? Ilez to roboty wlutowac nowe, np z malucha (rozmiar poprzeczny 4x7mm)?
Sprawdź jakie masz ładowanie na alternatorze. Możliwe że poleciał Ci regulator napięcia i masz za duże napięcie. Często właśnie przy walniętym regulatorze padają żarówki.
W tym modelu przerywacz jest wbudowany w regulator napięcia. Albo żarówki są o niewłaściwej mocy (10W) albo regulator (przerywacz) jest uszkodzony.
Z tego co pamiętam tam gdzie masz wsuwkę z regulatora podłączoną to było podwójny "samczyk" i tam podłączało się kontrolkę (żarówka 2 W drugim końcem przez stacyjkę do plusa). I to by było wszystko.
Tak jest fabrycznie w Ogarze 205. Żarówka tylnego światła pozycyjnego jest wpięta pomiędzy zaciski przedniej żarówki (mijania/drogowych). W przypadku przepalenia jednego z włókien przedniej żarówki, tylna żarówka działa na przemian z przednim światłem. To było w założeniu zabezpieczenie tylnej żarówki przed przepaleniem. W Simsonie zastosowano lepszy...
Dzień Dobry. Przybywam z pytaniem czym może być spowodowane przepalanie się żarówek w skuterze Longjia LJ50QT-K Regulator napięcia jest nowy
Witam !! W zasadzie powinien wystarczyć zasilacz regulowany w zakresie 10V - 16V i żarówka 12V / 21W. W przypadku regulatora zespolonego (wszystkie zachodnie) żarówkę podłączyć do szczotek, minus zasilacza do śrubki masowej a plus do "języczka" który styka się z blaszką wewnątrz alternatora. Przy regulacji napięcia w zasilaczu żarówka powinna zapalać...
No właśnie, a jak to jest z tymi zworkami. Powiedzcie czy dobrze rozumuję: Jeśli mamy w żarówce 10 SMD i na każdej jest 3V to suma wynosi 30V czyli w żarówce jest regulator napięcia i po zrobieniu zworki nadal będzie na pozostałych 3V Zaś jeśli mamy w żarówce 10 SMD i na każdej jest 23V to suma wynosi 230V (napięcie sieciowe) czyli w żarówce nie ma...
Bez ingerencji w urządzenie - jak napisał stanisław1954 można dołożyć regulator napięcia sieciowego. Kiedyś były takie modne gdy napięcie sieciowe spadało a lampowe odbiorniki nie radziły sobie z tym i obraz był zawężony. Urządzenie takie to autotransformator z odczepami umożliwiającymi zwiększenie lub zmniejszenie napięcia wyjściowgo. Regulator może...
Pierwszy problem, przepalenie wszystkich żarówek, mogło wynikać z uszkodzenia regulatora napięcia, albo z rozłączenia się przewodów od statora. Warto sprawdzić czy jest zasilanie „na żółtym” i „na białym” przy regulatorze napięcia. Drugi problem, brak świateł po wymianie regulatora, może wynikać z nowego regulatora który jest podróbką/trojanem/wyrobem...
Jak światła święcą ok, to zostae jak jest. Te 11 V to błąd pomiaru przebiegu odkształconego przez regulator tyrystorowy.
J że te regulatory to jest jakiś chiński szajs Hmm ... ja tak nie piszę bo jak bym tak twierdził to go nie kupuję a u mnie właśnie Chiński pracuje. Ma tam też swoje odloty ale generalnie jestem zadowolony. Co do grzałek (Chińskich) jak czytałem to 3V powyżej jej napięcia a skraca się jej życie diametralnie. Jeśli w nich jest drut oporowy jak w żarówkach...
Kolego, Olkus!Jeśli będziesz używać stabilizację napięcia żarzenia to po co Ci regulator prądu? Włókno żarnika pobierze prąd ze źródła w zależności od rezystancji. Chyba nie używasz w domu oddzielnego regulatora prądu dla każdej żarówki?
Włącznik masy jest w obwodzie akumulatora. Podczas pracy silnika NIE WOLNO wyłączać tego wyłącznika. Brak akumulatora powoduje niepoprawną pracę regulatora napięcia alternatora. Jakie są skutki, już wiesz... Dobrze, że tylko żarówki.
Najpierw sprawdziłbym wartość napięcia w instalacji przy włączony silniku, być może fiksuje regulator napięcia.
Do regulacji żarówek zasilanych napięciem przemiennym powszechnie stosuje się regulatory na triaku. Oczywiście w zwykłym "ściemniaczu" z marketu może zajść konieczność wymiany triaka. Trzeba wziąć pod uwagę prąd żarówki oraz częstotliwość przy maksymalnych obrotach. Ale - tak jak poprzednik - stanowczo odradzam takie przeróbki.
Witam Kolegów, nie wiem czy moje pytanie będzie w ogóle stosowne w tym dziale... Ale do rzeczy. Chodzi o... lokomotywę. A konkretnie schemat połączeń alternatora i regulatora napięcia silnika D2516HMU (węgierski, licencyjny MAN) używanego również w wąskotorowych lokomotywach MBxd2. Kolejarski "patent" w tym przypadku to podłączona w miejsce regulatora...
Akumulatora nie musisz mieć ale regulator tak.P
Regulator napięcia uwalony pewnie.
Kabel ze stacyjki (plus po kluczyku) - żarówka - kabel do alternatora tak w skrócie to ma wyglądać (bo nie rozumiem tego razem jeśli do dwóch biegunów kontrolki to ok).
Mi wydaje się że po prostu poszedł regulator napięcia (to chyba najczęstsza przyczyna braku ładowania akumulatora w samochodzie). Można to sprawdzić w bardzo prosty sposób. Domniemam że jeśli wymieniłeś szczotki masz też jakiś multimetr itd? http://www.youtube.com/watch?v=KnLzL_7g6... Tu jest fajny filmik pokazujący jak sprawdzić regulator. Jeśli pod...
Element przedstawiony na zdjęciach to rezystor mocy służący jako sztuczne obciążenie dla oświetlenia oraz regulatora napięcia. Jeśli ten drugi rezystor ulegnie uszkodzeniu, zaczynają się problemy z przepalającymi się żarówkami w oświetleniu głównym i napięciem ładowania akumulatora. W starych Hondach stosowano bardzo kiepskie rozwiązanie regulatora...
Chciałabym prosić o pomoc. Podczas podłączania radia chyba zrobiłam spięcie, ponieważ na wtykach od kabli zaczęło się dymić. Po ponownym podłączeniu radia w innym samochodzie radio działa. Ale w tym, którym podłączałam najpierw, nie działa. Wymieniłam bezpieczniki, ale nadal nic. Po kilku dniach zaczęło się z żarówkami. W ciągu 2 tygodni wymieniałam...
Tak powinno być. Napięcie wytwarzane przez sprawny alternator zależy od jego prędkości obrotowej i prądu wzbudzenia. Żeby napięcie utrzymać w pożądanych granicach należy przy wzroście obrotów silnika zmniejszać prąd wzbudzenia- bo w przeciwnym wypadku napięcie w instalacji nadmiernie wzrosłoby. Od tego jest regulator. Gdy silnik stoi prąd płynie przez...
Witam. Mam prostownik własnej roboty zrobiony z transformatora toroidalnego który ma 20V na wyjściu wiec po przejściu przez mostek 50A to około 18,5V. Chciałbym aby napecie wyjściowe po mostku było regulowane. Pewien elektryk poradził mi abym zakupił w sklepie regulator napięcia żarówki i wpiął go przed transformator do prądu zmiennego i regulujac napiecie...
Czy oprócz tej metody można wstawić w taki układ stabilizator lub regulator napięcia? Nie, nie ma taniej i prostej metody. Albo sławna żarówka albo agregat inwertorowy.
Witam ja już swój skuter zrobiłem i brak ładowania (miałem 6V) to była przyczyna regulatora napięcia,a żarówki pali dlatego bo jest zepsuty właśnie regulator napięcia.Nowy kupiłem na allegro koszt ok 70-90 zł.Jak miałem stary regulator też mi paliło żarówki i zmierzyłem napięcie na wyjściu z magneta było tylko 6V a powinno by więcej jak 12V,regulator...
A czemu miałby być zły? I żarówka i transformator będą zasilane prądem mocno odkształconym. Żarówka to przeżyje, transformator będzie miał dużo ciężej. Woltomierz nie pokaże napięcia skutecznego tylko jakieś głupoty. Woltomierz jest skalowany dla napięcia przemiennego sinusoidalnego. Po regulatorze fazowym napięcie i prąd nie są już sinusoidalne. Zrobisz...
Magneto jest oryginalne a cewka od ładowania jest sprawna bo ładowanie akumulatora mam... tylko z tymi cholernymi światłami problem... nie mam pojęcia od czego to może się spalać... może to regulator napięcia... a żarówka którą mam jest w tym motorze od początku (H4 55W bodajże)
Prawdopodobnie przez zacisk DF regulatora płynie prąd wzbudzenia prądnicy. Jeśli regulator jest uszkodzony to na próbę można podać napięcie wzbudzenia przez żarówkę 20W na zacisk DF prądnicy i plus akumulatora.
mam regulator do bizona, czy wzbudzenie powinno iść przez żarówkę, czy może być bezpośrednio z regulatora do d+ w alternatorze?
W wentylatorze pewnie masz silnik asynchroniczny,a taki nie będzie działał poprawnie na ściemniaczu oświetleniowym.Musiałbyś kupić specjalny regulator(falownik) bo w takich silnikach regulacja obrotów odbywa się przez zmianę częstotliwości prądu a przez regulację napięcia :wink:
Jak na trzech końcówkach XYZ uzyskałeś cztery pomiary? To jakiś cud, choć wyniki są do przyjęcia. Nie zaplątał ci się tam pomiar z końcówką 86 alternatora. Czy przypadkiem nie są pomylone połączenia między alternatorem (końcówki XYZ i 86) a prostownikiem i przekaźnikiem? Pomiary rezystancji wyglądają OK. Dlaczego nie zrobiłeś innych pomiarów i prób?????...
Nie kojarzę tego hujsunga, ale po kolei: Brak „prądu” — uszkodzony akumulator. Odpalenie na pych i zagotowanie akumulatora — nie wiadomo czy przez wysokie napięcie ładowania czy przez zwarcie wewnętrzne w akumulatorze. Fakt jest taki, że nie należy uruchamiać silnika bez podłączonego akumulatora lub z uszkodzonym akumulatorem, gdyż regulator może zwariować...
Żarówka 21W żarzy się To żarzenie się jest potrzebne do wykrycia obrotów wirnika.
To nie jest regulator napięcia, tylko tzw. ściemniacz... czyli regulator oświetlenia. Po podłączeniu do 230V napięcia przemiennego wg tego schematu powinien regulować natężenie oświetlenia, którego źródłem jest widoczna na nim żarówka 230V ....
Pamiętaj że napięcie z regulatora bez obciążenia może być sporo wyższe. Spróbuj pomiędzy akumulator a regulator napięcia wpiąć szeregowo jakąś żarówkę (oczywiście na przewodzie +). Np 10W mocy. I powtórz pomiar, skoki już nie powinny występować ;) .
Witam, czytałem, że za pomocą żarówki i zasilacza regulowanego da się sprawdzić regulatory napięcia. Posiadam dwa chińskie od skutera i chciałbym je sprawdzić. Niestety nie wiem, gdzie podłączyć zarówkę a gdzie zasilacz. Czy ktoś mógłby pomóc kto się na tym zna? Załączam zdjecie. https://obrazki.elektroda.pl/8195813800_...
Witam, mam taki oto problem ze skuterem: brak świateł mijania i drogowych z przodu (to największa żarówka), reszta czyli pozycyjne z przodu, pozycyjne z tyłu oraz światło stop z tyłu - działają. Kierunkowskazy także działają. Skuter odpala normalnie. Wymieniłem: włącznik świateł, przełącznik świateł mijania/drogowe, przekaźnik (czarna kostka), regulator...
Sprawdenie regulatora napięcia jest bardzo proste. Wystarczy regulowany zasilacz w zakresie 10-20V (dla regulatorów 12V),żarówka 21W i woltomierz. Według mnie nie jest to "bardzo rozbudowany układ". Działa to tak: zwiększając napięcie na zasilaczu patrzymy kiedy żarówka zacznie migać w tym momencie odczytujemy wartość napięcia z woltomierza i jest to...
Czy regulator napięcia obrotów ma jakiś sens?
Napiecie na żarówkach im wyższe tym jaśniej swiecą z tym że regulator utrzymuje je w granicach 14,4V bo wyższe żarówki spali i nie tylko żarówki. Kontrolowanie napięcia to zbędna rzecz moim zdaniem. Maksymalna moc żarówek dla cieniaka to 55W ( oczywiście halogeny), poznałeś już co mogą narobić żarówki za dużej mocy. Skupiłbym się raczej na reflektorach,...
Nie powinien przekraczać 14,4V. Sprawdź połączenia do regulatora napięcia.
AD 1. Jest kilka rozwiązań układowych takich regulatorów, są regulatory z wejściem "sense" w których tak jak wyżej napisałem, do pracy układu ogranicznika napięcia potrzebne są dwa przewody. Są też takie które obwody ograniczania napięcia (AC) mają oddzielnie od układu regulacji napięcia ładowania (DC), wówczas wystarczy że będzie podłączony tylko jeden...
Według mnie regulator napięcia
Witam Takie napięcia wskazują na uszkodzony regulator napięcia. Pozdrawiam.
Po wyjęciu regulatora z urządzenia do szczotek podłączamy żarówkę np.21W 12V.Plus zasilacza regulowanego podłączamy do tego"wąsa"który łączy się z prostownikiem wewnątrz alternatora.Masę podajemy na "oczko"ktore łączy się poprzez srubę mocującą regulator do obudowy.Podajemy napięcie np.4V.Przy sprawnym regulatorze,żarówka powinna zacząć żarzyć.W miarę...
Wymień akumulator na sprawny. Bo to on może rozrabiać. Na żarówce napięcie przemienne trochę poniżej minimum, ale po podstawieniu akumulatora powinno być ok. Popraw połączenia elektryczne. Może się okazać konieczna wymiana regulatora. Niemniej zrób, jak już ci wcześniej radzono - zamontuj SPRAWNY akumulator.
Musisz mieć zgodność połączeń początków i końców uzwojeń, podłączone odwrotnie będą generowały zerowe napięcie. Bez sensu trochę ta przeróbka. W platyniarzu zakładasz dwie cewki świetlne 12V, łączysz końce ze sobą i masz alternator który podobno uciągnie nawet H4. Stosując żarówkę przedniego reflektora o mniejszej mocy, regulator napięcia ze skutera,...
Witam, mam skuter Romet 777 i mam z nim następujący problem jakim jest brak świateł przednich. Podłączałem już różne regulatory napięcia i jedne paliły mi żarówki a inne np. z Kingway'a dawały za słabe napięcie. Na Tym regulatorze z Kingway'a ładowanie było ok. 12,50V a na żarówce ok. 1V . Gdzie może leżeć problem w niedostarczaniu wystarczającego prądu...
Witam. Szukam schemaciku takiego regulatora, padł mi regulator napięcia i pali żarówki, na wyższych obrotach. Chciał bym zbudować taki sam, czy to możliwe? Regulator ten, pracuje bez akumulatora czy zna ktoś schemat do takiego urządzenia?
regulator napięcia żarówka pulsuje regulator żarówka żarówka regulator obrotów
rezystor cewka zapłonowa żyłka tnąca odpowietrzanie kół
Komunikat "Podłącz do komputera" na Samsung WB600 Samsung WB600 - Komunikat "Podłącz komputer" po podłączeniu USB