Zaworek / silniczek od wolnych obrotów zwykle wysterowany daje spore podniesienie wolnych obrotów. Tego typu element jest sterowany prądem lub PWM, trzeba wpiąć amperomierz w szereg i sprawdzić czy coś się pojawia. Dodatkowo skoro był bałagan w wiązkach może ktoś podłączył go odwrotnie i zamiast otwierać będzie się zamykał. Regulator wolnych obrotów...
Witam ja mam jakby podobny problem, u mnie działają dwa największe biegi wentylatora, pierwsze dwa nie chodzą, sprawdzałem przekaźnik, bezpieczniki i przełącznik, na biegi nie działające nie dochodzi napięcie. Czy to może być właśnie regulator obrotów wentylatora? Proszę o pomoc
alternator 3 fazowy,wytwarza napięcie min 17V max 60V. Czyli typowo. Zastosowałem regulator od Motocykla Honda VFR napięcie niby 14.6V Też typowo, ale czy w całym zakresie obrotów ? I pytanie ? Z alternatora wychodzi 3 czy 5 przewodów, innymi słowy czy to alternator z magnesami trwałymi czy też ze wzbudzeniem zewnętrznym?
Co do napięcia to z racji konstrukcji na biegu jałowym nie będzie ładowania, przy zwiększeniu obrotów do 2000 RPM będzie wyższe niż normalnie, ale przy wyższych musi być ograniczane do wartości 13.6-14.4V. Dalszy wzrost napięcia świadczy o uszkodzeniu tyrystorów ograniczających napięcie. Regulator z pewnością uszkodzony, ale przed wymianą na nowy przemierz...
Szanowny Panie Moderatorze.Ten sam alternator zabudowany w samochodzie pracuje z przedziałem prędkości do około 5000 obr/min w zależności od obrotów silnika.Regulator wpięty szeregowo w uzwojenie wirnika ma za zadanie utrzymać określone parametry i utrzymać odpowiedni poziom magnetyczny wirnika aby napięcie na akumulatorze nie było wyższe od 14.5V Alternator...
w wiekszości samochodów napięcie wysyłane przez sondę jest w zakresie do 1 V, i jest impulsowe (zależy od obrotów i rozgrzania sondy, chyba że jest z grzałką). Można zmierzyć oscyloskopem lub voltomierzem. Opisy sprawdzania są na forum. Tyle że to tylko jeden z elementów odpowiedzialnych za dawkę paliwa, do tego jeszcze : czujnik położenia przepustnicy,...
Zadaniem regulatora jest utrzymywanie stałych obrotów niezależnie od wahań obciążenia silnika. Silnik będzie działał, bez tej sprężynki, ale nie będzie działał regulator i będą problemy przy wzroście obciążenia silnika. Nie kręcił ktoś przypadkiem tą śrubka mocującą dźwignie regulatora do osi?
Regulator obrotów się rozleciał...?
Witam , jak mam ustawić regulator obrotów w silniku honda g100? Po rozebraniu silnika nie zrobiłem sobie zdjęć i nie pamiętam jak był ustawiony. Została mi też podkładka bakielitowa średnicy 13 x 6 mm i nie wiem gdzie jest jej miejsce. Przedstawiam zdjęcia.
Dzień dobry wszystkim. Mam problem z obrotami w hondzie gcv160. Gdy cięgno łączące gaźnik z regulatorem obrotów wpięte jest do górnego otworu regulatora (tak jak być powinno) obroty są bardzo wysokie. Gdy przepnę cięgno do niższego otworu kosiarka się dławi, obroty są zbyt niskie. Macie może pomysł gdzie tkwi problem. Mam wrażenie że sprężynka która...
Przyczyną może być zła praca regulatora obrotów, często zmiana właściwości sprężynki sterującej. przepustnicą
Czy zna ktoś odpowiedź na powyższe? I poniższe? Czy regulator obrotów mógł się sam przestawić? Czy wymiana zaworów mogła mieć jakiś wpływ? Na jakiej działa i reguluje regulator obrotów? Będę wdzięczny za właściwą informacje.
Może być uszkodzony regulator obrotów silnika.
A przypadkiem regulator obrotów go nie próbuje dusić? (takie cięgło wychodzące z silnika i idące pod zbiornikiem paliwa do gaźnika...
Problem udało się rozwiązać ale opiszę co się stało, może się komuś przyda. Niestety silnik trzeba było rozebrać bo żadne regulacje itd nie pomagały. Kiedy czyściłem dźwignie regulatora obrotów to w jakiś sposób spadła z niego taka metalowa tulejka, którą dźwignia miała popychać. Latała po silniku luzem a regulator nie miał jak działać, silnik pracował...
Witam Dostałem właśnie taki agregat do naprawy (ECT 7000). Po odpaleniu pracuje z pozoru prawidłowo ale tylko do obciążenia do 200W z hakiem . Wszystkie napięcia są prawidłowe (także przy biegu luzem). Po podłączeniu odbiornika o większej mocy napięcie znacznie spada (do ok 100V) choć słychać, że silnik pracuje pod zwiększonym obciążeniem. po chwili...
Witam. Spróbuj zejść z obrotów regulacją przy cięgle obok gaźnika. To że przy podaniu obciążenia obroty spadają to nie jest normalny objaw, ponieważ wtedy powinien zadziałać regulator odśrodkowy i ustabilizować obroty. Tylko u Ciebie piszesz że do podania zbyt dużego obciążenia wszystko było ok. Mój agregat był sztucznie podciągnięty na wyższe obroty...
Nabyłem zepsutą kosiarkę z silnikiem Honda gxv 140, zdaje się że brakuje mu dolnej sprężyny łączącej regulator obrotów z dźwigniami przy korpusie silnika, wie ktoś jakie wymiary powinna mieć brakującą sprężynka? https://obrazki.elektroda.pl/1305335800_... Ps. na zdjęciu nie ma dźwigni regulatora oraz sprężyny górnej długiej i cięgna...
Witam Wymieniłem silnik i skrzynie w hondzie shuttle 2.3 automat . Mam problem teraz zostali ,A mianowicie silnik skręca się do 3tys obrotów i tak jak by miał odcinka. Na wstępnie zaznaczę że uszkodzony mam czujnik spalania stukowego. Który jutro przyjdzie nowy .przeglądałem cały kolektor ssący z czujnikami ,egr, vteca, silnik zalany olejem na Maxa....
Witam Jestem szczęśliwym posiadaczem Hondy Civic 5 gen. z początku produkcji (1991) Mam problem z obrotomierzem gdyż po nagrzaniu silnika na biegu jałowym lub na wciśniętym sprzęgle obroty spadają teoretycznie do zera, natomiast silnik nie gaśnie więc wszystko z nim OK. Początkowo myślałem że to wina zbyt niskich obrotów ale od znawcy tego modelu dowiedziałem...
Witam mam pytanie odnośnie hondy civic rok 92 nowy model 1300 poj gaźnik 16v na wolnych obrotach gaśnie mi ale jest to zjawisko które objawia sie co jakiś czas, nie wiem zabardzo dlaczego, niektórzy sie wypowiadają że jest to regulator obrotów dziękuje za cenne informacje na ten temat
Może wystarczy wymienić sam termo-bezpiecznik (czy termo-dioda, nie wiem jak to się nazywa), a rezystory są dobre. Nie widziałem regulator obrotów wentylatora w Hondzie ale, w Fordzie focus pomaga wymiana tego elementu koszt ok. 5 zł. w sklepie elektr.
Dzień dobry. Odpaliłem po dłuższej przerwie sprężarkę przewoźną C14. Zauważalne są problemy z kontrolą obrotów silnika. Regulator miał nieszczelność przy wyprowadzeniu ramienia sterującego Hondą. Zostały wymienione oringi, także na tłoku regulatora. Regulator dalej reaguje z opóźnieniem na tyle dużym, że Honda potrafi zgasnąć. Zauważyłem także inny...
Napisz co to za silnik. Jak regulujesz obroty? Manualnie, czy ma regulator jak w agregacie prądotwórczym? Silnik HONDA 5.5 KM Obroty regulowane ręcznie. Sprawdzane w różnych zakresach obrotów
Wydaje się że dorzucanie przetwornicy mija się z celem, można kupić niedrogo prawdziwy agregat. Główną zaletą mojego urządzenia jest możliwość ręcznego obniżenia obrotów dostosowując je do zapotrzebowania na moc i zmniejszenia przez to hałasu. Ma to swą wadę - teoretycznie wzbudzony już agregat może zgasnąć jeśli podłączy się mu zbyt duże obciążenie...
Foto moge zamieścić, tylko po co ? To typowy generator ze sklepu 115V/60Hz/3,3KVA/1faz z jednocylindrowym silnikiem OHC. Sprzężenie silnika z prądnicą za pomocą sprzęgła elastycznego. Regulacja obrotów silnika -regulator odśrodkowy (Watta), regulator napięcia hybrydowy. Produkt HONDA made in Brazil :D Rozruch......ręczny
Witam! Panowie mam problem wlasnie z takim agregatem ....a mianowicie podaje wieksze napiecie i w miare zwiekszania obrotów silnika automatycznie napiecie rosnie... co jest tego przyczyna...czy moze jest to ten regulator AVR jesli tak to czy gsminfo moge Cie prosic o numer tel gdzie moge to dostac??? z gory dziekuje...
Tak jest to silnik bez szczotek i regulatora napięci, kondensatory są wpięte po jednym na uzwojenie [ czyli jedno fazowy ] bajer polega na tym, że silnik nie ma wolnych obrotów tylko obrazu średnie i nie reaguje na obciążenie. Jeżeli zmniejszę mu ręcznie napięcie spada i jest płynna regulacja [ czyli więcej gazu więcej napięcia]. Po kilku konsultacjach...
Spróbuj skorygować regulator obrotów silnika. Wydaje mi się, że silnik zbyt szybko reaguje na zmianę obciążenia prądnicy.
Witam. Zrobiłem regulator według poniższego schematu: http://obrazki.elektroda.pl/6655235200_1... W miejsce uszkodzonego oryginalnego (Honda CB500): 1. na schemacie diody Zenera mają wartość 6,8V przy tej wartości diody napięcie na zaciskach akumulatora wyglądało następująco: a. bez załączonych świateł 13,2 - 13,8 V (5000 - 3000 obr/min)...
Na wyłączonych światłach z odpalonym silnikiem na akumulatorze jest 6,5V , po włączeniu świateł napięcie spada powoli do 4V / Jest to instalacja 1 fazowa i najchętniej bym ustalił czy to wina alternatora ,magneta czy regulatora .Nie wiem jakie wartości napiecia np na wyjściu alternatora sa poprawne dla jakich obrotów bo nie miałem styczności z 6 V instalacjami...
Witajcie, Mam problem z ładowaniem w Hondzie CB500. Akumulator zaraz pada, po włączeniu silnika i odpięciu jednej klemy od akumulatora motocykl zaraz gaśnie. Odłączyłem regulator napięcia i na odpalonym silniku zacząłem mierzyć napięcia pomiędzy 3 fazami z alternatora. Przy około 5 tyś. obrotów pomiędzy każdą fazą było w granicach 40V automatycznie...
Honda Jazz 1,4B, 2005r.usterka trudna w zlokalizowaniu ponieważ od czasu do czasu zaczynają migać kontrolki, zegary skaczą a samochód zwalnia. Po zmniejszeniu obrotów wszystko wraca do normy. Wstawiłem wskaźnik napięcia do gniazdka zapalniczki i okazało się, że podczas tych problemów napięcie przekracza 16V. Mógłbym podejrzewać regulator napięcia w...
Zamiszczam to tutaj dlatego że moze sie to przydać wielu innym motocyklistom. Uzi 18 napisał: Oryginalny regulator na biegu jalowym daje 14-15 V. Tak jak w instrukcji. Przy zwiekszeniu obrotów napiecie spada do ok. 13 V przez co mam problemy z ladowaniem. Gdy Odlacze regulator i mierze V na alternatorze wraz z obrotami rosnie V. Co mozna w tym temacie...
Jeszcze jeden P.S.: Mam nadzieje, ze zniesiecie jeszcze moje marudzenie. Czy możecie mi Panowie powiedzieć jakiego napięcia powinienem się spodziewać na takiej pojedynczej nieumasowionej cewce stojana bez obciążenia? W układach trójfazowych w motocyklach przy ok. 5000 obrotów na ogół spotykałem przy braku obciążenia napięcie międzyfazowe w okolicach...
Witam. Wygląda na to że chyba problem rozwiązałem. wyciąłem wtyczkę i polutowałem konektorki w złączu regulatora oraz wykonałem "po swojemu" podejrzany zacisk umasownia minusowego przewodu biegnącego bezpośrednio z regulatora. Wszystko polutowane złączka masy wykonana z blachy miedzianej. Efekt - napięcie na wolnych obrotach 14.7 V. Ładowanie jest....
a pomyślał ktoś z was czy przypodkiem żeby sprawdzić poziom płynu chłodniczego.z tego co pamiętam regulator obrotów w tym silniku miał też zawór z termostatem podgrzewany płynem.brak właściwego poziomu powoduje złe funkcjonowanie regulacji obrotów. A poza tym to mógłbyś sprawdzić i ewentualnie wyregulować zawory. z tego co pamiętam dzieją się różne...
Na siłę to zajedziesz silnik lub generator. Możesz zastosować np. regulator napięcia dla tych grzałek i po załączeniu dopiero stopniowo zwiększać napięcie dla nich. Agregat będzie miał czas na przystosowanie napięcia. Sprawdź jednak czy wszystkie fazy są równomiernie obciążone i czy przypadkiem na jednej z nich nie przekraczasz dopuszczalnej mocy.
Twój silnik prawdopodobnie pracował w agregacie prądotwórczym serii E800 lub 900, stąd te przewody. Jest to, po prostu, wzbudzanie prądnicy i do niej się je podłącza.
... Legenda o kiepskim bilansie elektrycznym malucha jest stara jak on sam. W powszechnym mniemaniu "alternator jest za slaby", ale to niekoniecznie prawda. Kazdy alternator zawodzi, kiedy regulator zle dziala. ... Tak wiec sprawdz, co masz "pod maska". Jest to jedna z ostatnich wersji malucha - alternator ma wbudowany regulator elektroniczny połączony...
Witam Mam Honde Civic EJ2 D15B7 1995, od pewnego czasu ( kilka miesięcy ) przepalają mi się żarówki, po przekątnej np prawy przód lewy tył stop. Niby nic dziwnego ale przepalają się średnio co miesiąc lub dwa. Sprawdziłem napięcie ładowania na akumulatorze, przez parę sekund po odpaleniu było w okolicach 15V, potem spadło i utrzymywało się na poziomie...
Ten element to dźwignia regulatora obrotów. Moim zdaniem, problem jest w gaźniku, ale mogę się mylić. Paliwo, jest świeże?
Pewnie źle złożyłeś regulator obrotów.
co może być przyczyną gaśniecia samochodu na wolnych obrotach(nie za każdym razem) dotyczy: Hondy Civic 1992rok 16V gażnik model EG 3 Czy może to być np regulator obrotów? prosze o porade dziękuje
Wygląda jak rezystor dużej mocy, będący elementem regulatora napięcia. Bez niego regulator nie działa i napięcie rośnie w niekontrolowany sposób wraz z obrotami silnika.
Do sprawdzenia regulatora wystarczy woltomierz:przy w pełni naładowanym akumulatorze napięcie na jego zaciskach podczas pracy silnika powinno mieć wartość 14 do 14,5V niezależnie od obrotów silnika i mocy obciązenia (światła). Możliwy jest spadek napięcia ładowania na wolnych obrotach przy włączonych światłach (lekko przygasają).
Odepnij regulator, jeśli napięcie poszybuje w góre na wolnych obrotach to masz uwalony regulator.
Witam, jak w temacie mam problem z gx160. Mianowicie rozchodzi się o to, że silnik ma wysokie obroty zaraz po odpaleniu, problem leży w regulatorze obrotów ponieważ cięgno na starcie otwiera przepustnice a sprężynka odciągająca jest cały czas napięta.
Do sprawdzenia cięgno regulatora obrotów.
https://youtu.be/UfsGt1oBafE
Silnik gx160 w glebogryzarce falują obroty po dodaniu gazu. Przekładałem że sprawnego agregatu wszytko co możliwe i ciągle ro samo. Silnik mocno faluje i strzela czasem w tłumik Podkładane rzeczy - gaźnik - cewka -Filtr powietrza ............. Macie jakieś pomysły? Prawdopodobnie governor (automatyczny regulator obrotów) potrzebuje uwagi i ewentualnej...
Kiedy się nauczycie że w motocyklu jest zupełnie inny alternator i regulator jak w samochodach. Po pierwsze nie wolno odpalać silnika jeżeli przewody z alternatora sa odłączone, napięcie skacze wtedy do kilkuset volt i przebija izolacje cewek. Regulatory stratne są celowo tak konstruowane że nawet w razie uszkodzenia stanowi on obciążenie. Trzeba pomierzyć...
regulator obrotów agregat honda honda regulator regulator honda
pikanie radia citroen citroen układ chłodzić uszkodzenie czujnik wałek
użytkownik mailo użytkownik mailo
Immergas Eolo Star, Victrix – jednoczesne miganie kontrolki parasolki i bałwanka, funkcja przeciwzamarzaniowa, błąd NTC Najnowszy firmware WIWA H.265 – wersje 2024/2025, modele MAXX, Display, Lite, procedura aktualizacji