W tym roczniku gasi regulator napiecia , alternator do wyjęcia mostek sprawdz na obciążenie jak ok zmień regulator.
zielony to masa tak samo mam w swoim quadzie.
Uszkodzony regulator napięcia.
Fajnie, ale to zadziała tylko raz i to krótko... A to cb650 nie ma alternatora ze wzbudzeniem tak jak cbx650? Który to rocznik?
Z tego co pamiętam to para żółtych przewodów to są wyprowadzenia z osobnego uzwojenia (nie ma ono połączenia z uzw. roboczym) i musi tam być nie mniej niż 30V. Para niebieska jest to wyprowadzenie nap. pomiarowego, odczep z uzw. roboczego jednej fazy i ze środka gwiazdy i napięcie na nim musi się zawierać między 14 a 18V bo inaczej regulator nie będzie...
Zgadza się. Aby było ładowanie wystarczy podłączyć tylko biały przewód. Ale watro doprowadzić instalację do stanu fabrycznego. Tak jak napisałem. Nie wiadomo czy producent traktorka, lub jakiś fachman, zmodyfikował w jakiś sposób układ względem schematu, który jest zamieszczony w instrukcji Hondy.
Diody zdefiniowałem jako diody shottky po spadku napięcia (120mV) więc to już mam z głowy, Nie byłbym tego taki pewien. Czy do pomiarów odłączałeś jedną "nogę" każdej diody? Chyba nie, bo do trzech diod (tzw. ujemnych) są przylutowane tyrystory. Zostają diody "dodatnie" i tam można mierzyć. Z resztą pomiar diod mocy miernikiem należy traktować jako...
Próbowałeś regulować widocznym w regulatorze potencjometrem? To żadna Honda tylko chinol. Uniwersalny z takimi samymi kostkami, rozmiarami i pojemnością kondensatora załatwi sprawę.
Jest to oryginalny regulator od tej Hondy? Takie regulatory to tylko w Piaggio są stosowane. Jeśli to jest oryginalny regulator a skuter produkowany z jakąś licencją z Piaggio, to może serwisówki Piaggio Ci pomogą: http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/use... http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/use...
Potencjał na diodzie Zenera teoretycznie ma mieć tą samą wartość (cechy regulatora typu P). Tyle, że relacja R1/R2 ustawia moment osiągania tego potencjału. Czyli twoje rozumowanie poprawne. Zwiększy się nieco obciążenie R2, ale może być bez znaczenia dla układu. Chyba nie ma prostych sposobów innych niż zastosowany do regulowania napięcia tej instalacji.3...
Nie wiem czy dasz radę to naprawić, moim zdaniem lepiej kupić nowy: http://larsson.pl/?c=r&no=MTI5MDAwOQ==&b... 265PLN to w porównaniu z oryginałem: http://www.sklep.motorista.pl/szukaj/mod... 756PLN. Po za tym możesz poszukać regulatora z lepszym radiatorem. Ten z Larssona znajomemu wytrzymał 2 lata i 14kkm, po czym sprzedał...
Jakie napięcie masz w hondzie.Jeżeli 6Vto z Trabanta 12V z Fiata oba po około 20,-zetów.Pod warunkiem że masz alternator ale Honda zawsze miała najnowsze rozwiązania.
Cześć, jeśli ma Ci ktoś pomóc zacznij od odszukania schematu obu instalacji elektrycznych, na pewno ten problem fizycznie rozwiąże Ci pobliski warsztat elektryki samochodowej.
Jeżeli wtyczki pasują to będzie ok
Witam mam ten sam problem ...jak zakończyły się zmagania z regulatorem ?
Raczej tam nie będzie czego naprawiać. Regulatory napięcia trójfazowe są wykonywane techniką hybrydową. U chińczyka za 60 zł może się okazać że wewnątrz siedzi trojan a nie regulator... Zalewę trzeba grzać opalarką i skrobać. Czasem jest miękka jak guma i łatwo się rozbiera, w innych przypadkach skrobie się jak gips. Często można spotkać zasypywanie...
Ta spalona część to regulator napięcia ( AVR) . Na alledrogo są po ok 100zł.
Można to pominąć. Sterownik silnika ingeruje w alternator z chwilą, gdy zwiększa się zapotrzebowanie na prąd (np praca elektrowentylatora, grzana szyba tylna).
O zdjęciach raczej zapomnij. Trzeba nauczyć się czytać schematy elektryczne. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Znalezione w internecie: Szczegółowa analiza schematu okablowania fabrycznego i motocykla pokazuje: Jedna cewka z alternatora do zapłonu bezpośredniego Jedna cewka od alternatora do regulatora/odbiornika ładująca akumulator,...
Lepiej nie bo jak ci sie omsknie przewod to spalisz regulator.
Kupuj na 99,9%. Tylko nie rób mu takiej przeprawy jak poprzednikowi. Nigdy nie odłączaj akumulatora ani alternatora na pracującym silniku!
To jest skutek uruchamiania silnika bez sprężyny regulatora. Wyciera się ogranicznik, na pokrywie sprzęgła odśrodkowego, i ciężarki regulatora wyskakują z talerzyka. Japończycy nie popisali się z tym ogranicznikiem.
Jak pamiętam jedna szczotka dołączona do masy . Stosujesz regulator Ra2.
To jest przerywacz kierunkowskazów. Trochę dziwnie opisany...
Ew. zły regulator napięcia. I dlatego świeci mimo poprawnego ładowania.
Pewnie przegrzany i przypalony. Z Hondą ten agregat wspólnego nic nie ma bo Honda nigdy nie produkowała takiego typu. Więc poszukaj na AliExpress tam znajdziesz. Całą prądnicę jak i regulator.
Kręcenie regulatorem jasności coś daje?
Witam jak mogę sprawdzić taki regulator do Honda EZ2200 - TR 222 avr by upewnić się ze jest uszkodzony - uzwojenie sprawdzone okablowanie tez , agregat ma swoje lata ale wewnątrz jak nowy - po odpaleniu brak napiecia
Wartości pomierzone, ale w którą stronę ten prąd płynie. Osiem amperów ładowania = akumulator śmietnik. Myślę że nadal nie masz ładowania a mierzysz prąd rozładowania. Włącz światła, zmierz napiecie, zapal moto zmierz napiecie. Wszystko widać jak na dłoni czy regulator i ładowanie działa czy nie. Jestem prawie pewnien że uszkodzony jest regulator.
Pablo1791 Nie oceniałem twoich zdolności intelektualnych. Stwierdziłem fakt i wysnułem przypuszczenie. Ocenę, z resztą całkiem słuszną, wystawiłeś sobie sam... Popatrz na schemat. Do regulatora dochodzą dwa kable. W/Y i G czyli biało-żółty i zielony, który w japończykach jest z reguły masą. Wystarczy "przejechać" po linii oznaczonej G aby za kilka mm...
Jaki masz regulator?
alternator 3 fazowy,wytwarza napięcie min 17V max 60V. Czyli typowo. Zastosowałem regulator od Motocykla Honda VFR napięcie niby 14.6V Też typowo, ale czy w całym zakresie obrotów ? I pytanie ? Z alternatora wychodzi 3 czy 5 przewodów, innymi słowy czy to alternator z magnesami trwałymi czy też ze wzbudzeniem zewnętrznym?
W żadnym aucie tempomat nie jest wbudowany w ABS. Odłącz złączkę od alternatora, jak nie pali bezpiecznika to ubity regulator
Regulator obrotów się rozleciał...?
10.7V z obciążeniem świadczy o tym, że instalację zasilał akumulator. I teraz albo ten motocykl tak ma, albo coś nie tak jest z alternatorem i/lub regulatorem.
Najczesciej uszkodzony regulator napięcia
Regulator jest nowy napięcie z alternatora mierzone bez podpietego regulatora
Mam już dosyć palących się regulatorów i wydawania kasy w błoto. Kolego, trzeba znaleźć przyczynę palenia regulatorów.
Witam , jak mam ustawić regulator obrotów w silniku honda g100? Po rozebraniu silnika nie zrobiłem sobie zdjęć i nie pamiętam jak był ustawiony. Została mi też podkładka bakielitowa średnicy 13 x 6 mm i nie wiem gdzie jest jej miejsce. Przedstawiam zdjęcia.
Jak pisał BANANvanDYK, cewki zasilające CDI są w bardzo złym stanie. Nie obejdzie sie bez ich przewijania jak nie od razu to za krótki czas. Z nimi trzeba bardzo uważać na kierunki uzwojeń! Wygląda na to, że albo masz inny układ połączeń niż na schemacie, albo ktoś coś poknocił z instalacją. Brak kabla białego wychodzącego ze stojana jest dziwny. Podobnie...
Ciesze się. Teraz pasuje dać "pomógł" pomocnikom. :D Po czym poznać jaki jest typ regulatora i że wymaga on podania napięcia żeby było ładowanie ? Po niczym... To strzał dużego prawdopodobieństwa wynikający ze znajomości budowy wewnętrznej regulatorów, informacji o cewce ładowania i efektach twoich pomiarów. :D
Czyli dalej nie wiem czy to mostek prostowniczy, czy regulator. Ok. Wyjmę go raz jeszcze i sprawdzę ten prostownik przez żarówkę tak jak mówi przedmówca. Jeśli będzie dobrze to kupię regulator.
witam.ile wynosi jego zasilanie?myśle że 12v ale nie jestem pewny.
Tak zrobie. U mnie problem jest taki ze dzieki kostce stopionej nie spalilem kolejnego alternatora. Ewidentnie jakies zwarcie ma regulator.
Masz na myśli regulator odśrodkowy?
Nie ma regulatora napięcia, jedyne co to mostek prostowniczy. Mnie się wydaje że nazwa trochę źle wskazuje i to nie dość że jest mostek prostowniczy to i pełni funkcje ogranicznika napięcia ( czyli regulator).
Internet podpowiada mi, że stosowano tam regulator SH691AA. Natomiast w wielu pozostałych motocyklach Hondy (600, 1000) z lat '90 stosowano regulator SH691-12. Musiałbym posprawdzać w katalogach czym różnią się te regulatory, czy to złączem, pinoutem, mocowaniami, czy parametrami. Tylko że w tych motocyklach często dochodziło do uszkodzeń alternatora...
Typowe dla tego modelu - uszkodzony regulator napięcia.
Zazwyczaj nie oznacza, że zawsze. Pomiar napięcia alternatora był zrobiony? Nie do końca wiem gdzie jest alternator, natomiast sprawdziłem napięcie przed i po przejechaniu kilometra / dwóch i nie ma ładowania. Dodano po 1 Kupiłem regulator napięcia i wymieniłem, po 10km akumulator padł. Ten regulator to oryginał Hondy, czy "chińczyk"? https://allegro.pl/oferta/regulator-napi...
Nikt nie ma pomysłu? Dzisiaj kupiłem nowy miernik i sprawdziłem na wyjściu z alternatora jakie są napięcia między masą i trzema kablami. 1. ~8 V 2. ~8 V 3. ~3 V Wchodzą one do regulatora napięcia... na każdym wyjściu jakieś 0,2 V więc chyba poszedł regulator?
możesz mi to wytłumaczyć? bo jestem zielony w tych sprawach. Dodano po 2 dodam że jest prosto od silnika do żarówki kabel bez żadnych regulatorów
Co ty kolego pieprzysz? Widziałeś kiedyś instalację tego motocykla na oczy? I zasadę działania regulatora stratnego?
Rozwiazanie problemu jest bardzo proste. Regulator od Hondy CG125 lub jej chinskich kopii. Rok pozniej nie moge narzekac.
Pewnie źle złożyłeś regulator obrotów.
Regulator to zwykły ogranicznik napięcia, do ładowania akumulatora zazwyczaj służy zwykła dioda prostownicza. Ogranicznik to układ zaznaczony w żółtym polu: http://www.motelek.net/schema/spannung/f... To jest schemat regulatora stosowanego w skuterach, ma on obciążalność prądową 12A.
Taki AVR możesz kupić tutaj https://allegro.pl/oferta/regulator-napi...
Reszta podświetleń działa? Ideogramy? Zegary reagują na zapalenie świateł głównych? Nie masz przypadkiem skręconego na minimum regulatora jasności oświetlenia?
Wymień regulator napięcia
Sprawdź regulator napięcia :)
Niestety tutaj maksymalna moc tego agregatu to jest ok 2200 W na 3 fazach w krótkich impulsach . Ciągła moc to ok 550 W na fazę . Uzwojenia wykonane z aluminium wirnik i stojan , malowane na kolor miedzi . Do tego dochodzi kiepski regulator AVR wykonany na styk .
Mariuszkam (at) udalo sie jakos rozwiazac ten problem? Mam identyczne auto , te same objawy . Odpowiedzi sa jasne od doswiadczonych uzytkownikow . Aczkolwiek jestem ciekawy jak to sie skonczylo u Ciebie. Z gory dziekuje za odpowiedz.
Szukam regulatora napięcia do agregatu prądotwórczego HONDA EC 9500 może ktoś wie gdzie można kupić lub czym zastąpić ?
Jaki rok produkcji tego pojazdu? Jeżeli wcześniej niż z 1985 roku to prawdopodobnie - i wynika to z opisu że jest to regulator DC (na jednym z pinów jest "+ za stacyjką") i założenie nowego regulatora będzie wiązać się z przeróbką instalacji. Poszukaj moich postów odnośnie przeróbki regulatora w Hondzie MBX 80. http://www.motelek.net/schema/spannung/r...
Jest to sprężynka odśrodkowego przyspieszacza/regulatora zapłonu.
Byłem u elektryka i rzeczywiście, uszkodzone zostały diody wraz z regulatorem napięcia.
Witam serdecznie. Poszukuję jakieś podpowiedzi na temat regulatora (układu do podgrzewania manetek). Sprawdziłem układ po zasianiem i anomalia która mi się mocno nie podoba to brak współdziałania tranzystora k2334 z układem - prawdopodobnie uszkodzony. Postaram się go sprawdzić po wylutowaniu. http://obrazki.elektroda.pl/7477910100_1...
Ten dwupinowy, to regulator napięcia na światła (AC). Można go zastąpić na kilka sposobów regulatorem od skutera o ile alternator nie jest za słaby. Oryginalne regulatory jednofunkcyjne będą trudniej dostępne albo kosztowały więcej niż są warte, np. kostki Ducati Energia od starych KTM, Husqvarna itp. Jeśli nie przepala Ci żarówek od świateł (które...
Mnie chodziło o obrócenie cewki " do góry nogami" Ten regulator jest połączony z modułem? Możesz zrobić zdjęcie starej cewki.
Z tego co polecają to mostek 100A i regulator sterowany plusem.
Witam Wpadła mi w ręce pseudo Honda EM 5500 CXS i zamierzam przezwoić ją na jedną fazę. Czy komuś udało się to wg schematu Einhella? Czy w Einhellu sa jakieś kondensatory? Czy wirnik jest zwarty, czy podłączony do wyjścia regulatora?
Problem polega na tym, że po podłączeniu nowego regulatora motor przez jakiś czas ma ładowanie, ciężko stwierdzić jak długo. Ostatnio był około 3 dni, dzisiaj założyłem nowy i pochodził 30 min, na postoju i około 20 min, w trasie i po ładowaniu. Zmieniłem kable od alternatora do regulatora, bo były już ponadpalane. Między alternatorem a regulatorem...
Ten element to dźwignia regulatora obrotów. Moim zdaniem, problem jest w gaźniku, ale mogę się mylić. Paliwo, jest świeże?
Czyżbyś był posiadaczem kolejnego chińskiego badziewia z Alledrogo za 900 zł? Zamieść zdjęcie tego urządzenia to się na 100% wyjaśni czy to jest faktycznie HONDA czy dałeś się nabić w balona napisem. Jeżeli to faktycznie HONDA, to zajrzyj na tą stronkę: http://www.mojahonda.pl/siec-serwisowa A jak to chińczyk, to kup sobie bilet lotniczy do Pekinu....
To jest Twój silnik, na zdjęciu? Jeżeli odepniesz tę dolną sprężynkę to obroty też są maksymalne? Co się dzieje gdy przesuniesz dźwignię regulatora ręcznie w stronę cylindra?
Okej jest w porządku, .? A ma coś wspólnego podciśnienie ,lub ubytek oleju z ładowaniem ,? U mnie po prostu nie ma ładowania , i o to zapytałem, , wymieniono cewkę ,nowy regulator napięcia ,i nadal brak ładowania,
Proszę bardzo. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23... Trzeba dobrać odpowiednie Mosfety i tyle.
Sprawdź główny bezpiecznik (MAIN) na styczniku rozrusznika oraz pozostałe bezpieczniki instalacji elektrycznej. Po takiej pomyłce uszkodzona może być nawet cała elektronika, tj. regulator napięcia, ECU + immo, liczniki.
za nim regulator AC i kondensator To raczej regulator DC - uzwojenie na statorze "bezmasowe" i regulator napięcia z mostkiem Graetza wewnątrz. Hondy miały trochę dziwne rozwiązania.
Dźwignia regulatora (na rysunku zaznaczona strzałka) jest połączona z przepustnicą gaźnika, za pomocą cięgna z drutu, może jest uszkodzone.. Jeżeli przesuniesz ją ręcznie, to silnik powinien zmieniać obroty, sprawdź to. Przy wyłączonym silniku, regulator otwiera przepustnicę maksymalnie, po uruchomieniu dąży do jej zamknięcia. http://obrazki.elektroda.pl/5139943500_1...
Regulator raczej powinien być, tyle tylko, że jest schowany wewnątrz obudowy alternatora. Jeżeli naięcie ni jest utrzymywane na odpowiednim poziomie, to pewnie padł właśnie regulator napięcia.
tak własnie zrobiłem usterka był regulator cisnienia paliwa.
A może oryginalny regulator był impulsowy?
Pompa podmieniona kompletna, bez zmian. Rozłożyłem listwę na części, przemyłem mechaniczny zawór regulacji ciśnienia, przemyłem czujnik ciśnienia i auto zaczęło palić ok. Po solidnym nagrznaniu znowu to samo. Myślę nad wymianą listwy z regulatorem i czujnikiem.
Sprawdz regulator ciśnienia wtrysku.
Witam ja mam jakby podobny problem, u mnie działają dwa największe biegi wentylatora, pierwsze dwa nie chodzą, sprawdzałem przekaźnik, bezpieczniki i przełącznik, na biegi nie działające nie dochodzi napięcie. Czy to może być właśnie regulator obrotów wentylatora? Proszę o pomoc
Przyczyną był regulator napięcia w alternatorze.
Warto by było sprawdzić jak ta prądnica zachowuje się bez obciążenia, bo można się zdziwić. Prądnice podobnej konstrukcji, w nowszych maszynach, pracujące z regulatorem, po uszkodzeniu regulatora i bez obciążenia potrafią wytworzyć ponad 100V (nominalnie mają 12V) Warto by też przewidzieć zabezpieczenia przeciwprzepięciowe.
Wygląda na to, że nie poszukałeś nawet na elektrodzie [url=] http://obrazki.elektroda.pl/5081679400_1... Zielony to masa, układ dwufazowy, biały i żółty na regulator. Wygląda, że stojan jest ok. Prawdopodobnie kłopot z regulatorem. Jakim miernikiem to mierzysz, bo wyniki masz mało powtarzalne.
Ma ktoś pinout do hondy cbr f2?
Kolego odłączenie akumulatora na pracującym silniku, jest niedopuszczalne. Mogłeś uszkodzić diody albo regulator. Stary alternator mogłeś sprawdzić odłączając od niego przewód "+" na noc, czy tam na ile mogłeś.
No to schemat jest do ...
Witam ! Znajomy próbuje zrobić mi nowy regulator napięcia do hondy cbr f4i testował go juz 2 razy na motorku...ładowanie jest jednak w pewnym momencie z niego zaczyna się dymić....czegoś brakuje coś nie tak ?? Wrzucam schematy jakie zrobił....prosze o pomoc bo sezon tuż tuż....
A po co wymieniać regulator? Sądzisz, że kupisz lepszy niż oryginał?
Najczęściej w takiej sytuacji pada regulator napięcia AVR. Poczytaj [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
jeśli masz alternator na zewnątrz to sprawdź mostek prostowniczy jeśli jes ok to wymień regulator
Panowie, Trochę mnie nie było. Olśniło mnie, tylko nie wiem czy prawidłowo. Wg schematu wynika, że 3 cewki połączone są równolegle, a alternator jest 1 fazowy. Jakby je tak połączyć w gwiazdkę uczyniwszy 3 fazowy i podłączyć zwykły regulator motocyklowy z 5 pinami. Ktoś robił takie zmiany? Szymek
Dzięki będę szukał ...
Zaworek / silniczek od wolnych obrotów zwykle wysterowany daje spore podniesienie wolnych obrotów. Tego typu element jest sterowany prądem lub PWM, trzeba wpiąć amperomierz w szereg i sprawdzić czy coś się pojawia. Dodatkowo skoro był bałagan w wiązkach może ktoś podłączył go odwrotnie i zamiast otwierać będzie się zamykał. Regulator wolnych obrotów...
Jaką elektronikę masz dwa alternatory i każdy ma swój regulator. Jak na takie same napięcie dołączysz B+ z B+ i B- z B- i do tego w zależności od regulatora pozostała wyjścia. Do tego akumulator wystarczy nawet mały 12Ah. Sprawdziłem od Mercedesa największe koło ma 143mm.
Spuchnięty element do wymiany to kondensator elektrolityczny. Tylko że całość jest zalana żywicą, nie wiem czy uda się go wyłuskać, prawdopodobnie trzeba będzie wymienić cały regulator. Na pewno wypowiedzą się na ten temat znawcy takich urządzeń. pozdrawiam
honda regulator regulator ładowania honda regulator napiąć honda
instrukcja optimum matiz obroty silnika gazie ferguson hasło
electrolux ew7tn3272sp piekarnik samsung
Brak dźwięku na kanale TVS w telewizji INEA Drgania i chrobotanie silnika w hulajnodze elektrycznej - przyczyny i rozwiązania