Na dole jest jeszcze coś napisane. Podpowiem-to jest V-MOS i możesz go zastąpić innym, łatwym do zdobycia tranzystorem w obudowie TO-247 Dostałeś już wyśmienitą podpowiedź, ja takowej nie miałem, gdy ten regulator naprawiałem.
Witam Was pacjent Berlingo 2003. Nawiew nie działa wcale. Nie znalazłem przekaźnika dmuchawy w mk2 już jest . Zasilania wentylatora na mierniku brak, żarówka podpięta również nie działa. Wyjąłem opornik rezystor dmuchawy przejście prądu jest na tym termicznym cudzie u nasady . Co do bezpieczników sprawdziłem jakieś 80% niestety opisy Berlingo M49 MK1...
Zazwyczaj jest w okolicy wentylatora.
Będziesz musiał dorobić regulator. Klimatyzacja jest półautomatyczna,czy automatyczna?
Udało Ci się znaleźć kogoś kto naprawia? Ewentualnie jak rozwiązałeś problem braku nawiewu w Cat, bo mam to samo?
zapomniałem dodać że jest to wersja z climatronikiem
Za schowkiem nad nogami pasażera czarna płytka plastikowa przykręcana 2 śrubami (strzałki na zdjęciu) od góry wentylatora. Oporności: 1 opornik 0,5 Ohm, 2-gi 1Ohm, 3-ci 0,5 Ohm. Wykorzystać drut oporowy z prodiża lub suszarki. http://obrazki.elektroda.net/97_12283204...
Ma regulator obrotów nawiewu? Rezystor?
Sprawa załatwiona. Temat zamykam.
Wykorzystać regulator obrotów wentylatora nawiewu do Poloneza - to jest prosty regulator PWM właśnie.
Jak masz w pobliżu stację złomowania pojazdów, to możesz poszukać tam w jakimś Polonezie regulator obrotów dmuchawy nawiewu. Od zwykłego klawiszowego przełącznika biegów dmuchawy różni się ciągłym a nie skokowym ruchem klawisza. Wewnątrz jest ... dokładnie to co na schemacie powyżej.
WPisz na alledrogo - regulator obrotów silnika-- wyskoczy ci to czego szukasz, twój bierze ok 30A przy twardym rozruchu.
zacierający się wirnik silnika, ale najpierw do sprawdzenia bezpiecznik, regulator obrotów, włącznik nawiewu
Witam. Oczywiście dziękuję za odpowiedzi, jest tylko jeden problem - w samochodzie nie ma radia... Ale przypomniałem sobie jeszcze dwie rzeczy - mianowicie to, że nie działają światła cofania (pojawiło się niedawno, więc to nie to) oraz to, że tam, gdzie był regulator obrotów nawiewu wstawiłem kiedyś zwykły przełącznik on/off (regulator był uszkodzony)....
Witam ! Tak na szybko to tylko falownik ze sprzężeniem zwrotnym / w automacie / lub sterowanie zdalne potencjometrem. Pomysłów jest wiele. Dodano po 4 Jeśli wyciąg jest za mocny to co dzieje się z nawiewem ? Nawiew jest samoistny czy wymuszony?
z nawiewów nie leci nic Czyli wentylator nawiewu pomimo ustawienia na max, lub na wysokie obroty nie pracuje ? Jeśli tak, to problem leży (w sumie to wisi) pod samochodem, albo sam silnik wentylatora, albo jeden z dwóch elektronicznych regulatorów jego obrotów
Zacznij od namierzenia regulatora obrotów dmuchawy, (element wkręcony w tunel nawiewu pod kokpitem). Stamtąd należy rozpocząć pomiary.
Prawdopodobnie jest zepsuty regulator obrotów pozdrawiam
Zaczynając od najtańszych, zobacz, czy nie skorodował bezpiecznik Maxi pod BSM, sprawdź, czy na regulator obrotów silnika dmuchawy dochodzi napięcie po uruchomieniu silnika, lubi się wypalać złącze i płytka regulatora.
dorabiałem ostatnio regulator obrotów wentylatora nawiewu do mercedesa okularnika z klimą A do jakiego okularnika, bo ja mam problem z tym regulatorem w W-210 z 2002r. :cry: Tam jest taki jeż z zalaną elektroniką :? od automatycznej klimy i wziął i zdechł :cry:
Sprawdziłeś regulator obrotów czy jest sprawny?
Znalazłem zdjęcie, które zrobiłem klientowi jak wymieniałem wentylator w Peugeocie 407, regulator obrotów zaznaczyłem strzałką https://obrazki.elektroda.pl/7593436100_...
oprnica nawiewu spalona, Kolejny który ma problemy z odróżnieniem opornicy od elektronicznego regulatora obrotów.
niesądzę ze to wina regulatora, w tej cytrynie są liche silniki nawiewu.
"...14v miedzy nimi sprawdzałem miernikiem." Ale bez obciążenia. Zapnij obciążenie i dopiero pomierz. Albo jest bardzo duży spadek napięcia na trasie sterownik - silnik (złącza po drodze, wsuwki, konektory, utlenione połączenia we wtykach) , albo sterownik był łaskaw wysiąść. Możesz prześledzić drogę przewodów od silnika i wszystko sprawdzić, pomierzyć...
Sprawdz regulator obrotów.
z panela wychodzą 3 kable ale o innych kolorkach i tu pewnie wszystko sprowadza się do dodatkowego modułu niestety nie mogę go namierzyć Przedzwoń kable np. multimetrem. Zobacz co wychodzi z "panela" oraz zobacz co przychodzi na regulator obrotów wentylatora nawiewu.
gdzie sie znajduje ten regulator obrotów wentylatora???
Tak, idzie sygnał na regulator obrotów.
Oddać elektronikowi do sprawdzenia panel i regulator obrotów. Silnik na "krótko" sprawdzony?
Regulator prędkości obrotów wentylatora nawiewu w Polonezie jest na pewno regulatorem PWM i to pracującym na stosunkowo niskiej częstotliwości - rzędu kilkudziesięciu Hz. Na wzmacniaczu operacyjnym zrealizowano prosty generator o regulowanym wypełnieniu. Ponieważ jest to temat mało pasujący do tego działu - przenoszę do Układu elektroniczne.
Najprostszy manualny regulator obrotów masz w każdym samochodzie (chyba oprócz 126p :) ) - regulacja nawiewu. Wystarczy przełącznik obrotowy i drabinka rezystorowa.
Witam. Mam również podobny problem w citroenie C4 2005 klimatronik. Nawiew kabiny przeważnie działa normalnie ale czasami nie reaguje na zmiany nastaw na panelu tzn. mimo ustawionego nawiewu 1-8 wentylator stoi. Pomóc może tylko wyłącznie zapłonu i ponowne włączenie ale czasami 10 prób i nic a za godzinę za pierwszym jest ok. Co sprawdziłem to zasilanie...
No dobrze ale Ty piszesz o 4 stopniowym mechanicznym pokrętle a Ty masz pewnie regulator elektroniczny. Ile masz stopni regulacji nawiewu ?
wydanie mi sie że autorowi chodzi o naprawe silniczka, a nie o kombinowanie z regulatorem obrotów :?
Cosik mi sie widzi ,ze w tym roczniku jest elektroniczny regulator obrotow dmuchawy.
Uszkodzony regulator obrotów wentylatora, nie dasz sobie rady z tym.
Witam Mam problem ze swoim dogrzewaczem Eberspacher w Toyocie Corolli (2005) 1.4 D4D. Wydaje mi się, że gdy kupowałem samochód 2 lata temu dogrzewacz działał, ale tego nie jestem pewny. W każdym razie po włączeniu przycisku dogrzewacza (oczywiście w zimie) nic się nie dzieje. Mam zamiar pojechać do serwisu tych dogrzewaczy, ale to dość kosztowna sprawa...
No to ten regulator obrotów.
Witam Mam taki sam problem aktualnie z C4 1.6HDI 2005r., Usterka jak powyżej. Problemem jest pojawianie się napięcia (u mnie) ok 6.5V po zapaleniu auta i wtedy dmuchawa gwałtownie rusza i przestaje działać. Jak wszystko jest ok, to napięcie 0V i dopiero stopniowo wzrasta do ok. 4V. Odpięcie wtyczki od panela klimatronika resetuje go (można kleme, ale...
i czy jak przylutuje pod potenciometr czujnik spalin to czy nawiew Będzie zwalniał przy wys temperaturze A jakiego typu jest ten czujnik? Jeśli jest termistorem PTC o rezystancji rzędu kilkuset kOm przy docelowej temperaturze to były by jakieś szanse.
Ja nie napisałem, że napięcie zależy od obrotów tylko wydajność, a dokładnie prąd. Alternator musi osiągną minimalne obroty dla wzbudzenia, a przy obrotach biegu jałowego silnika jego wydajność jest niska, przy dużym obciążeniu regulator napięcia nie da rady utrzymać wymaganego napięcia. Włączone światła, nawiew, świece żarowe, dogrzewasz, podgrzewanie...
Panowie pomocy bo ręce opadają. Pacjent ML350 2010r. Zdiagnozowałem że przy włączonym nawiewie , nawet bez klimatyzacji obroty rosną a skrzynia opóźnia zmianę biegów. W zasadzie nie wrzuca 7biegu. Po wyłączeniu nawiewów na OFF i przygazowaniu obroty spadają a skrzynia działa poprawnie. Wymieniłem regulator napięcia w alternatorze bo obstawiałem brak...
Więc wpina wyjście regulatora do silnika tak żeby silnik miał najwyższe obroty.
Uszkodzony regulator obrotów, jest zaraz koło silnika nawiewu, poszły spać tranzystory. Temat był przerabiany na forum.
Czyli problem leży gdzie indziej. Może regulator napięcia? 14,6V to trochę wysokie napięcie. Zmierz miernikiem czy Ci się zmienia w zależności od obrotów i obciążenia (włączenie nawiewów, świateł właśnie itp.) Ja bym chyba odstawił auto do elektryka w takim przypadku.
Koledzy czy ktoś wie jak sprawdzić ten regulator obrotów, rozumiem ze środkowy przewód to sygnal - predkosci obrotów, bo może regulator jest OK tylko walniety jest caly modul klimatronika - bo na ww. czerwonym sygnałowym przewodzie nic sie nie zmienia jak zmieniam ustawienia prędkości nawiewu na panelu. Pomocy :)
Może nie być filtra kabinowego. Ogólnie jazda bez nawiewu na bank nie realna (ktoś kto nie jeździ samochodem to pewnie nie wie). Pomysł super. Ile prądu pobiera taki silnik wentylatora? Czy poleciłbyś ten regulator do elektrycznego samochodu dla dzieci? Grzeje się?
Witam.Poszukuję schematu regulatora obrotów silnika nawiewu,na tranzystorach T1829.
Witam pod jakim numerem jest bespiecznik wentylatora dmuchawy Temat, który założyłem bardziej dotyczy obwodu wentylatora chłodnicy a nie nawiewu, ale niech Ci będzie. W d9 po kwietniu 99r jest to bezpiecznik F40 40A w skrzynce w przedziale osobowym (górny rząd po prawej stronie). A tak dokładniej z + aku idzie na bezpiecznik MF13 50A w komorze silnika,...
regulator obrót wentylator nawiew obrót nawiew regulator nawiew
prądnica silnika zaburtowego sterownik temperatura chłodnia sterownik rolety
Stroboskop LED czy palnik ksenonowy: co wybrać? Webasto w Ford Mondeo MK5 2.0 Diesel 2018