Na dole jest jeszcze coś napisane. Podpowiem-to jest V-MOS i możesz go zastąpić innym, łatwym do zdobycia tranzystorem w obudowie TO-247 Dostałeś już wyśmienitą podpowiedź, ja takowej nie miałem, gdy ten regulator naprawiałem.
Zazwyczaj jest w okolicy wentylatora.
Udało Ci się znaleźć kogoś kto naprawia? Ewentualnie jak rozwiązałeś problem braku nawiewu w Cat, bo mam to samo?
zapomniałem dodać że jest to wersja z climatronikiem
Napięcia sterujące są poprawne. Wg mnie padł regulator. (one tak mają)
Ma regulator obrotów nawiewu? Rezystor?
Za schowkiem nad nogami pasażera czarna płytka plastikowa przykręcana 2 śrubami (strzałki na zdjęciu) od góry wentylatora. Oporności: 1 opornik 0,5 Ohm, 2-gi 1Ohm, 3-ci 0,5 Ohm. Wykorzystać drut oporowy z prodiża lub suszarki. http://obrazki.elektroda.net/97_12283204...
Witam, gdzie znajduje się regulator silnika nawiewu kabiny, działa tylko na maksymalnej prędkości. Jak jest jego budowa czy to rezystory czy elektronika. Dziękuje i pozdrawiam.
Wykorzystać regulator obrotów wentylatora nawiewu do Poloneza - to jest prosty regulator PWM właśnie.
Witam. Oczywiście dziękuję za odpowiedzi, jest tylko jeden problem - w samochodzie nie ma radia... Ale przypomniałem sobie jeszcze dwie rzeczy - mianowicie to, że nie działają światła cofania (pojawiło się niedawno, więc to nie to) oraz to, że tam, gdzie był regulator obrotów nawiewu wstawiłem kiedyś zwykły przełącznik on/off (regulator był uszkodzony)....
Jak masz w pobliżu stację złomowania pojazdów, to możesz poszukać tam w jakimś Polonezie regulator obrotów dmuchawy nawiewu. Od zwykłego klawiszowego przełącznika biegów dmuchawy różni się ciągłym a nie skokowym ruchem klawisza. Wewnątrz jest ... dokładnie to co na schemacie powyżej.
zacierający się wirnik silnika, ale najpierw do sprawdzenia bezpiecznik, regulator obrotów, włącznik nawiewu
z nawiewów nie leci nic Czyli wentylator nawiewu pomimo ustawienia na max, lub na wysokie obroty nie pracuje ? Jeśli tak, to problem leży (w sumie to wisi) pod samochodem, albo sam silnik wentylatora, albo jeden z dwóch elektronicznych regulatorów jego obrotów
Prawdopodobnie jest zepsuty regulator obrotów pozdrawiam
Zacznij od namierzenia regulatora obrotów dmuchawy, (element wkręcony w tunel nawiewu pod kokpitem). Stamtąd należy rozpocząć pomiary.
dorabiałem ostatnio regulator obrotów wentylatora nawiewu do mercedesa okularnika z klimą A do jakiego okularnika, bo ja mam problem z tym regulatorem w W-210 z 2002r. :cry: Tam jest taki jeż z zalaną elektroniką :? od automatycznej klimy i wziął i zdechł :cry:
oprnica nawiewu spalona, Kolejny który ma problemy z odróżnieniem opornicy od elektronicznego regulatora obrotów.
Sprawdziłeś regulator obrotów czy jest sprawny?
z panela wychodzą 3 kable ale o innych kolorkach i tu pewnie wszystko sprowadza się do dodatkowego modułu niestety nie mogę go namierzyć Przedzwoń kable np. multimetrem. Zobacz co wychodzi z "panela" oraz zobacz co przychodzi na regulator obrotów wentylatora nawiewu.
niesądzę ze to wina regulatora, w tej cytrynie są liche silniki nawiewu.
Regulator prędkości obrotów wentylatora nawiewu w Polonezie jest na pewno regulatorem PWM i to pracującym na stosunkowo niskiej częstotliwości - rzędu kilkudziesięciu Hz. Na wzmacniaczu operacyjnym zrealizowano prosty generator o regulowanym wypełnieniu. Ponieważ jest to temat mało pasujący do tego działu - przenoszę do Układu elektroniczne.
Witam Mam problem ze swoim dogrzewaczem Eberspacher w Toyocie Corolli (2005) 1.4 D4D. Wydaje mi się, że gdy kupowałem samochód 2 lata temu dogrzewacz działał, ale tego nie jestem pewny. W każdym razie po włączeniu przycisku dogrzewacza (oczywiście w zimie) nic się nie dzieje. Mam zamiar pojechać do serwisu tych dogrzewaczy, ale to dość kosztowna sprawa...
Zaczynając od najtańszych, zobacz, czy nie skorodował bezpiecznik Maxi pod BSM, sprawdź, czy na regulator obrotów silnika dmuchawy dochodzi napięcie po uruchomieniu silnika, lubi się wypalać złącze i płytka regulatora.
Witam ! Tak na szybko to tylko falownik ze sprzężeniem zwrotnym / w automacie / lub sterowanie zdalne potencjometrem. Pomysłów jest wiele. Dodano po 4 Jeśli wyciąg jest za mocny to co dzieje się z nawiewem ? Nawiew jest samoistny czy wymuszony?
Tak, idzie sygnał na regulator obrotów.
gdzie sie znajduje ten regulator obrotów wentylatora???
wydanie mi sie że autorowi chodzi o naprawe silniczka, a nie o kombinowanie z regulatorem obrotów :?
Sprawdz regulator obrotów.
WPisz na alledrogo - regulator obrotów silnika-- wyskoczy ci to czego szukasz, twój bierze ok 30A przy twardym rozruchu.
Witam.Poszukuję schematu regulatora obrotów silnika nawiewu,na tranzystorach T1829.
Oddać elektronikowi do sprawdzenia panel i regulator obrotów. Silnik na "krótko" sprawdzony?
Najprostszy manualny regulator obrotów masz w każdym samochodzie (chyba oprócz 126p :) ) - regulacja nawiewu. Wystarczy przełącznik obrotowy i drabinka rezystorowa.
Znalazłem zdjęcie, które zrobiłem klientowi jak wymieniałem wentylator w Peugeocie 407, regulator obrotów zaznaczyłem strzałką https://obrazki.elektroda.pl/7593436100_...
"...14v miedzy nimi sprawdzałem miernikiem." Ale bez obciążenia. Zapnij obciążenie i dopiero pomierz. Albo jest bardzo duży spadek napięcia na trasie sterownik - silnik (złącza po drodze, wsuwki, konektory, utlenione połączenia we wtykach) , albo sterownik był łaskaw wysiąść. Możesz prześledzić drogę przewodów od silnika i wszystko sprawdzić, pomierzyć...
No to ten regulator obrotów.
Witam wszystkich forumowiczów. Mój problem polega na tym, że szwankuje mi regulator obrotów nawiewu powietrza w bmw e36 z klimatronikiem jest to tak zwany jeż, otóż wygląda to tak, że przy nastawieniu siły dmuchania na dowolną prędkość dmuchawa chodzi jak powinna, ale tylko przez jakiś czas tzn. po chwili pracy obroty zaczynaja falować. Przekopałem...
Cosik mi sie widzi ,ze w tym roczniku jest elektroniczny regulator obrotow dmuchawy.
Uszkodzony regulator obrotów, jest zaraz koło silnika nawiewu, poszły spać tranzystory. Temat był przerabiany na forum.
Szukam regulatora nawiewu (jeża) modeli jak w temacie, może też być od Omegi B, bardzo pilne!
Witam Mam problem z ustaleniem awarii w mercedesie CE200 z 1994 z automatyczna klimatyzacją. Objawy wskazują na uszkodzony regulator obrotów wentylatora nawiewu na zdjęciu poniżej. Jego oznaczenie to: wg MB 124 821 21 51 Bosch 9 140 010 246 (944) BEHR 90.943.02.312. Wykluczyłem awarię silnika wentylatora - na innym jest tak samo. Dodam że coś mi nie...
Uszkodzony regulator obrotów wentylatora, nie dasz sobie rady z tym.
To nie może być coś na Lm317 - tam są dość duże prądy. Najlepiej coś na zasadzie PWM. Na elektrodzie jest pełno schematów - szukaj jako "regulator obrotów silnika prądu stałego".
Koledzy czy ktoś wie jak sprawdzić ten regulator obrotów, rozumiem ze środkowy przewód to sygnal - predkosci obrotów, bo może regulator jest OK tylko walniety jest caly modul klimatronika - bo na ww. czerwonym sygnałowym przewodzie nic sie nie zmienia jak zmieniam ustawienia prędkości nawiewu na panelu. Pomocy :)
witam! Podepne sie do tematu bo mam taki sam wiatrak podpiety do zasilacza ATX i nie wiem czym można by było regulować obroty? Moze regulatorem siły nawiewu od jakiegoś samochodu? Z góry dziekuje za ewentualną pomoc i zainteresowanie:) pozdrawiam!
No dobrze ale Ty piszesz o 4 stopniowym mechanicznym pokrętle a Ty masz pewnie regulator elektroniczny. Ile masz stopni regulacji nawiewu ?
Panowie pomocy bo ręce opadają. Pacjent ML350 2010r. Zdiagnozowałem że przy włączonym nawiewie , nawet bez klimatyzacji obroty rosną a skrzynia opóźnia zmianę biegów. W zasadzie nie wrzuca 7biegu. Po wyłączeniu nawiewów na OFF i przygazowaniu obroty spadają a skrzynia działa poprawnie. Wymieniłem regulator napięcia w alternatorze bo obstawiałem brak...
Witam pod jakim numerem jest bespiecznik wentylatora dmuchawy Temat, który założyłem bardziej dotyczy obwodu wentylatora chłodnicy a nie nawiewu, ale niech Ci będzie. W d9 po kwietniu 99r jest to bezpiecznik F40 40A w skrzynce w przedziale osobowym (górny rząd po prawej stronie). A tak dokładniej z + aku idzie na bezpiecznik MF13 50A w komorze silnika,...
Więc wpina wyjście regulatora do silnika tak żeby silnik miał najwyższe obroty.
Witam. Mam również podobny problem w citroenie C4 2005 klimatronik. Nawiew kabiny przeważnie działa normalnie ale czasami nie reaguje na zmiany nastaw na panelu tzn. mimo ustawionego nawiewu 1-8 wentylator stoi. Pomóc może tylko wyłącznie zapłonu i ponowne włączenie ale czasami 10 prób i nic a za godzinę za pierwszym jest ok. Co sprawdziłem to zasilanie...
Może nie być filtra kabinowego. Ogólnie jazda bez nawiewu na bank nie realna (ktoś kto nie jeździ samochodem to pewnie nie wie). Pomysł super. Ile prądu pobiera taki silnik wentylatora? Czy poleciłbyś ten regulator do elektrycznego samochodu dla dzieci? Grzeje się?
Uszkodzony tranzystor w regulatorze obrotów silnika wentylatora,
Przy prądzie stałym powstaje łuk elektryczny, co przy indukcyjnym obciążeniu może nie wróżyć długiego życia przekaźnika czy też stycznika. Rozwiązaniem tutaj będzie raczej jakiś tranzystor MOSFET z jak najmniejszym napięciem resztkowym. 1kW przy 230V to niespełna 5A więc raczej nie będzie to monstrum. Zasada działania jak regulatory obrotów w wkrętarkach...
Do czego ten regulator-do Peugeta\Citroena czy Vectry B? Jak znam Gerrie'go to będzie robił jeża do MB (Regulacja obrotów nawiewu climatronic) :) Pozdrowienia
To nie jest rezystor, tylko regulator dmuchawy. Nie ma tam żadnego wypełnienia tylko zwykłe sterowanie napięciowe. Cytując z pamięci od 0,5 wolta do chyba ok. 7 V dla max obrotów.
Koledzy, czy podpowie ktoś gdzie fizycznie znajduje się moduł z rezystorami odpowiedzialny za regulację nawiewu, bo u mnie również nie działa nawiew na 1 i 2 biegu
Jak to nie pomoże szukaj regulatora obrotów. Jego wymiana powinna pomóc.
Ja nie napisałem, że napięcie zależy od obrotów tylko wydajność, a dokładnie prąd. Alternator musi osiągną minimalne obroty dla wzbudzenia, a przy obrotach biegu jałowego silnika jego wydajność jest niska, przy dużym obciążeniu regulator napięcia nie da rady utrzymać wymaganego napięcia. Włączone światła, nawiew, świece żarowe, dogrzewasz, podgrzewanie...
A jeszcze jedno. Nie działa regulator nawiewu tzn. działa ale tylko na najwyższych obrotach. Co może być przyczyną lub co wymienić. Oraz ostatnio zepsuły mi się wycieraczki tzn działają tylko na najszybszych.
Zwarcie/ przebicie tranzystorów w module regulatora obrotów, który znajduje się w silniku dmuchawy
Dziękuję za dotychczasowe porady. Znalazłem temat, w którym opisano cały tor zasilania wentylatora. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... cyt. "Z + aku idzie na bezpiecznik MF13 50A w komorze silnika, potem na stacyjkę, ze stacyjki na F40 40A, z bezpiecznika na regulator obrotów (schowany w kanale nawiewu za wylotem z wentylatora), z regulatora...
filttry kabinowe 3 szt! czy były wymieniane? jak tak to padł regulator obrotów znajdujacu sie kolo silnika
Uszkodzony regulator i sam sobie z tym nie poradzisz.
Witam W ramach uściślenia, układ AC jaki posiada moja xsara to tzw. klimatornik, czyli pełen automat. Nie ma wprawdzie elektronicznego wyświetlacza takiego jak np. picasso czy prawie cała rodzina Volkswagenów, ale ma panel na którym pokrętłami ustawiam żądaną temperaturę, siłę nawiewu (obroty silnika), oraz sposób którędy powietrze ma się rozchodzić...
i czy jak przylutuje pod potenciometr czujnik spalin to czy nawiew Będzie zwalniał przy wys temperaturze A jakiego typu jest ten czujnik? Jeśli jest termistorem PTC o rezystancji rzędu kilkuset kOm przy docelowej temperaturze to były by jakieś szanse.
Witam, nie działa mi silnik nawiewu, wymieniłem regulator wzmocnienia obrotów tzw. opornicę, ale bez skutku. w serwisie Renault powiedzieli, żeby wymienić panel sterowania climatronic , też wymieniłem i dalej żadnych efektów. Jeżeli podłączy się laptopa do złącza diagnostycznego, to można sterować silnikiem zwiększając i zmniejszając jego obroty. Bardzo...
Ja robiłem inaczej - darlington dużej mocy i rezystorami w bazie dobierałem obroty. Proste i dobrać się da do każdego auta,,,
Witam Mam taki sam problem aktualnie z C4 1.6HDI 2005r., Usterka jak powyżej. Problemem jest pojawianie się napięcia (u mnie) ok 6.5V po zapaleniu auta i wtedy dmuchawa gwałtownie rusza i przestaje działać. Jak wszystko jest ok, to napięcie 0V i dopiero stopniowo wzrasta do ok. 4V. Odpięcie wtyczki od panela klimatronika resetuje go (można kleme, ale...
To sprawdź jeszcze wszystkie rurki podcisnienia jesli ktoras jest przycisnieta to tez tak bedzie sie zachowywał albo jak beda zamienione, jeszcze mozesz sprobowac wypiąć wąż który idzie do serwomechanizmu (pompa hamulcowa) od kolektora ssącego i zobaczyć jak bedzie sie zachowywał.Jesli obroty bedą normalne to wszystko jasne lecz nie wykluczam tej ewentualnosci...
Okey spróbuje, a którą konfigurację nawiewu i wywiewu proponujesz ?
Ja bym spróbował zastosować rezystor na dużą moc wpięty szeregowo lub drut oporowy. drutem na przykład naprawiłem i wyregulowałem nawiew w moim oplu kadecie.
Może jakieś sugestie na temat działania dmuchawy od nawiewu. Nie odzywa się. Brak jakichkolwiek napięć na regulatorze obrotów Sterowanie na wyświetlaczu ok, klima działa poprawnie. rok prod 1998
Idą z regulatora obrotów, czarny to masa, po drodze jest przekaźnik.
Dmuchawa chłodnicy niczym się nie rożni od dmuchawy nawiewu pod względem działania, można zastosować taki regulator: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Witam ma problem z Iveco daily 2.3 hpi 2007, wracając z trasy najpierw zgasł przy gwałtownym hamoniu, odpaliłem pojechałem dalej kolejny raz zgasł gdy zmieniałem pas ruchu bujnelo mocno autem. Dodam jeszcze że mam problem z autem gdy odpal obroty delikatnie falują i po kilku sekundach robią się na 1200 po przegazowaniu wracają poniżej 1000 kontrolka...
Inny jest bo scenic ma na kolanami pasażera. Wyciąg regulator obrotów ( dostęp od strony akumulatora), wysuń i włącz na chwile wiatrak, zobacz jak bedzie wiało z dziury po regulatorze. Nie kładź regulatora na metalowej częci karoserii.
Witam! Posiadam silnik od wentylatora jak w tytule, Boscha. Proszę o informację o jakiej jest on mocy. Czy można połączyć ten silnik z np. włącznikiem nawiewu do Poloneza Caro (zdj.) lub regulatorem prędkości wycieraczek do Poloneza - jako reduktorami jego obrotów? Nie wiem o jakiej mocy są silnik nawiewu i silnik od wycieraczek w w/w autach i czy te...
Czyli problem leży gdzie indziej. Może regulator napięcia? 14,6V to trochę wysokie napięcie. Zmierz miernikiem czy Ci się zmienia w zależności od obrotów i obciążenia (włączenie nawiewów, świateł właśnie itp.) Ja bym chyba odstawił auto do elektryka w takim przypadku.
Sugestia nomik jest trafna. Teraz się zacznie gdzie jest regulator, jak się go wyciąga, co się tam mogło zepsuć, co tam wstawić..
Nawiew nie jest skomplikowany. Możesz sam rozebrać i zobaczyć co nie działa. Jak jest jest uszkodzone to naprawić a jak się nie da naprawić to nabyć gdzieś nowe elementy. Co do regulatora obrotów to szukaj usterki w przełączniku, a jeśli przełącznik jest ok to w rezystorach zamontowanych na kanale niedaleko wentylatora. Trochę problemów będziesz miał...
Witam. Poproszono mnie o pomoc, w nietypowej usterce. Mianowicie rekuperator, po podaniu zasilania, działa "własnym życiem". Silniki od nawiewu i wywiewu, wchodzą na pełne obroty i nic nie można z tym zrobić. Elektronika sprawdzona, przekaźniki także, oczyszczenie styków połączeniowych regulatora temperatury, oraz wymiana przewodu na nowy nic nie dało....
dzięki sigwa18 za zainteresowanie się moim problemem EGR czy nie zapchany w moim golfie 3 1,4 nie ma zaworu recyrkulacji spalin z falowaniem sobie poradziłem(wymiana przepustnicy) ale nie mogłem jej adaptować za każdym razem wychodzą błędy 533 i 1087 ale obroty nie faluje wymieniłem regulator napięcia, oczyściłem klemy ale gdy włączę światła, nawiew,...
Witam, Odkopuje stary temat, stałem się posiadaczem Xsara Picasso 1.8 z 2002r. Sprzedający poinformował mnie o nie działającym wentylatorze nawiewu, dodał dwa zakupione i powiedział ze trzeba przełożyć sobie po on nie zdąrzył ... Ostatecznie okazuje się że problemem nie jest sam wentylator ale po rozebraniu plastików widać że "ktoś próbował już tam...
Wraz z wentylatorem podłącz żarówke 12V 21W jak będzie się rozjaśniała to regulator masz dobry. Pozatym regulator do VC kosztuje sporo, podróbki nie działają dłużej jak miesiąc.
Witam Problem z autem w tytule. (Auto kolegi, dopiero ma przyprowadzić do naprawy) Citroen Xsara II 2004r 1.4 Auto z klimatyzacją. Nie działa regulacja prędkości wentylatora nawiewu. Ktoś przerobił to tak, że podając masę z zapalniczki (wyprowadzony przewód bokiem) uruchamiają się maksymalne obroty. Czy ktoś dysponuje schematem zanim zacznę rozbierać?...
Myślałem i mam w pentagramie regulator prędkości obrotów ustawiony na minimum (około 1500obrotów) do tego nawiew na procesor i grafikę w postaci 2 wentylatorów 80mm. Tymi "steruję" z przełączniów z przodu obudowy (OFF, 12V, 7V). Obecnie trwają pac na projektem obudowy drewnianej z ramą aluminiową nastawionej na ciszę i dobre chłodzenie. Tam pomyślę...
To nie jest normalne, możesz mieć problem w regulatorze obrotów wentylatora, nie zależnie od stanu filtra kabinowego, którego w tym aucie może nie być, wentylator powinien pracować na wszystkich biegach.
Dyskusja raczej obok tematu. Może najpierw upewnijmy się jaki rodzaj klimatyzacji jest w twoim samochodzie. Poza tym bliżej okoliczności tego ciągłego działania na pełnych obrotach (np jaki wpływ wyłącznika zapłonu). Jeśli dobrze kombinuję to chodzi o klimatyzację automatyczną a uszkodzeniu mógł ulec sterownik lub regulator obrotów. I dla ścisłości...
uki9 wracajac do tego falowania to regulator nap, tylko zanim go wymienisz sprawdz polaczenia i zaciski akumulatora jesli beda ok (sprawdzaj dokladnie) to wymien regulator.zycze sukcesu.
Dziś to robiłem.Odkleiła się płytka w regulatorze obrotów silnika nawiewu.Sprawdz płytke(w okolicy silnika) albo sam silnik.Gwiazdkowy w dłoń i do dzieła.
Cześć! W kosiarce mam regulator dźwigniowy (mechan.) sterowany nawiewem powietrza, chłodzenia silnika. Jak na silniku maleją obroty, pod wpływem obciążenia to nadmuch jest słabszy i skrzydełko na długim ramieniu się cofa, które jest podtrzymywane za pomocą delikatnej sprężynki. W rezultacie, jak skrzydełko się cofnie to, w następstwie spowoduje zwiększanie...
Witam. Mam zaprojektować regulator do wentylatora nawiewu kabiny, do mercedesa Atego. Ma on zastępować szeregowy opornik, zmniejszający obroty, na biegach 1,2 i 3. Mam tylko pytanie jakiej mocy orientacyjnie jest ten wentylator ? Chodzi mi o naprawde orientacyjną wartość, jaka może występować w tego typu samochodzie. Będe wdzięczny za pomoc.
Witam mam problem z ogrzewaniem w samochodzie> Niedawno kupiłem auto marki renault w którym był problem z nawiewem a mianowicie wentylator nawiewu caly czas pracuje na najwyzszych obrotach po wglebieniu sie w szcególy jego pracy okazalo sie ze ktos wyciął jego sterowanie i podłączył "na krótko" czy jest mozliwosc wstawienia jakiegos regulatora napiecia...
Sprawdź, czy nie jest uszkodzony bezpiecznik, który zabezpiecza dmuchawę. Silnik dmuchawy znajduje się za schowkiem w kabinie. Dojście do łopatek (wiatraka) dmuchawy jest pod maską silnika, a dokładniej pod podszybiem, gdzie powinien być filtr powietrza tzw. kabinowy lub pyłkowy. Po wyjęciu wkładu filtra zobaczysz wirnik dmuchawy, spróbuj go obrócić,...
Niestety, laptopy maja juz swoje wyciagajace wentylatorki i podkladka z systemem wyciagajacym gorace powietrze, bedzie tylko zaklocac calosc wentylacji. Tylko i wylacznie, najskuteczniejszym chlodzeniem bedzie nawiew w miejsca, gdzie obudowa laptopa ma wloty powietrza.
Chodzi mi głównie o reg. obrotów nawiewu w samochodzie. Był tam układ - uległ zniszczeniu. Przekaźniki i wiązka też. Tak więc chce od podstaw zrobić regulacje. Pozdrawiam
Witam. Mam problem z nawiewem w traficu. A mianowicie jak dam na wyłączenie nawiewu to cały czas chodzi na najniższych obrotach, nie chodzi w ogóle na 4 biegu i nie działa w ogóle pod maską klapa od obiegu wewnętrznego/zewnętrznego. Wyciągnąłem regulator i wygląda na sprawny, ten ala bezpiecznik w nim też jest dobry. Pomoże ktoś?
Wyrwij schowek - dmuchawa jest pod spodem. Sprawdź na wtyczce (bardzo dobry dostęp), czy jak wysterujesz dmuchawę to pojawia się na silniczku napięcie. Jeżeli tak - to wskutek nieużywania mógł lekko zaśniedzieć komutator - czasami pomaga samo obrócenie wirnika o kilka obrotów. Jak napięcia nie ma, to dojdź do regulatora dmuchawy - jest trochę wyżej,...
Witam Was pacjent Berlingo 2003. Nawiew nie działa wcale. Nie znalazłem przekaźnika dmuchawy w mk2 już jest . Zasilania wentylatora na mierniku brak, żarówka podpięta również nie działa. Wyjąłem opornik rezystor dmuchawy przejście prądu jest na tym termicznym cudzie u nasady . Co do bezpieczników sprawdziłem jakieś 80% niestety opisy Berlingo M49 MK1...
Witam Mam problem z nawiewem z przodu wogule przestał działać a z tyłu działa . Przeszukałem wiele forów i nie znalazłem rozwiązania . Rozebrałem silnik nawiewu szczotki w porządku jak podpinam go do akumulatora bez rezystora regulującego obroty , za każdym razem działa. Na kostce zasilającej jest 12 V po włączeniu silnika 14 V . Jak podłączyłem pod...
Nie. Możesz go regulować przez zmianę napięcia zasilania (zasilacz regulowany), weź pod uwagę, że ten silniczek potrzebuje kilku amperów. Możesz też za pomocą regulatora PWM (kupa schematów na forum). Ja wykorzystuję tą dmuchawę do nawiewu w piecu CO, pracuje na 7V, obroty oczywiście niższe. V.
regulator obrót wentylator nawiew obrót nawiew nawiew regulator
prosty regulator oświetlenia karta zabezpieczona zapisem honda civic termostat
volkswagen sharan volkswagen sharan
Grzałka do lodówki Electrolux RA0450nd 230V 90W - gdzie kupić? Jak zresetować telewizor Sharp LC-46LE z tunerem satelitarnym?