Tak to regulator różnicowy nadaje się do kolektorów.
jak można to poproszę o ten schemat .myślę że spróbuję tego rozwiązania w połączeniu z moim włącznikiem temper od CO który załącza pompę gdy woda w kolektorze osiągnie zadaną temp.mankamentem mojego regulatora jest dość duża bezwładność i gdy słońce znika to pompa jeszcze gania wodę bo ta ma temperaturę równą wodzie w zasobniku .
Strasznie gmatwasz sprawę. Brak ciśnienia w solarach to jak już napisałeś zamiast wody latem, masz parę. Podłączenie do wężownicy CWU obiegu solara (tak jak na schemacie) jest błędne i będzie sprawiać, że wężownica ta będzie mało wydajna. Zasilanie zawsze powinno się podłączać od góry wężownicy. Mauser jest mało odporny na gorącą wodę, a ograniczając...
Generalnie chciałbym uniknąć akumulatora, bo przecież pompa obiegowa ma tylko działać, gdy jest słońce. W zasadzie słuszne założenie ale Zastanawiam się czy można by użyć Panela PV (około 100W) + przetwornica na 230v. Czy coś takiego ma prawo w ogóle zadziałać? Z jaką przetwornicą? Taką DC 12V na 230V? Być może będzie działać chwilowo ale raczej wcale....
Mam kolektory słoneczne z regulatorem ecosol301 gdzie się znajduje parametr do ustawie pompy bojler-kolektor, zeby przy większej, mniejszej temperaturze się załączała. Na ten moment załącza przy 30 stopniach Pozdrawiam
No rozumujac logicznie jak depniesz i spada ciśnienie paliwa o połowę to chyba sonda też pokaże ubogą mieszanke a komp oczekuje że będzie bogato ,no nie??? Ciśnienie paliwa powinno być stabilne lub wzrastać w razie spadku podciśnienia w kolektorze (zależy od systemu). Sprawdz ciśnienie i wydajnosc pompy i regulator ciśnienia. A może filtr jest zawalony...
Ten bezpiecznik zasila : przepływomierz, czujnik wody w paliwie, regulator ciśnienia paliwa, zawór doładowania, zawór przełączania kolektora, czujnik wałka, EGR i sam sterownik....
Hmnn nie chce żeby ktoś brał mnie tu za jakiś wszech wiedzący absolut, który potrafi wskazać przyczynę usterki po kolorze auta :D. Tak jak kolega <owik> stwierdził możemy wskazać ci tylko ulice ale nr. domu musisz odszukać już sam. Zdjęcie przewodu z listwy niczego konstruktywnego w twoim przypadku nie spowoduje (poza tym że oblejesz silnik benzyną)....
Każdy jest sterowany podciśnieniem..Nie wiem jak w twoim aucie ale w moim ten regulator utrzymuje ciśnienie paliwa 3 bar.Kiedy w rurze ssącej wytworzone jest podciśnienie 500 mbar,to ciśnienie regulatora spada do 2,5 bara.Ot i cała praca tego układu. Nie kazdy. Poniewaz mamy coraz mocniejsze i tansze procesory wiec w nowszych ukladach regulator jest...
3 z jakiego powodu mam skrobać tłoki? jeżeli ciśnienie zostanie takie jak było? To zależy, czy masz stałe ciśnienie względem atmosfery czy względem MAP. Jeśli to drugie to im dalej regulator od kolektora tym gorzej.
Pewnie jest problem z mieszanką, może regulator ciśnienia paliwa. Sprawdziłbym jeszcze kolektor-zobacz czy zawór który przełącza długi i krótki obieg powietrza w zależności od obrotów, no i EGR. Możliwości dużo :)
http://obrazki.elektroda.pl/8467389400_1... http://obrazki.elektroda.pl/6387206300_1... Kolektor własnej konstrukcji. rura PE oraz trójniki kanalizacyjne. Wloty rur zdławione dla równomiernego przepływu. Całość napędza pompa basenowa. różnica temperatur wlot wylot to 2-3 stopnie przy przepływie 6m3/h. Osiągnięcie 29...
Rozwiazalem juz problem z tym samochodem;) Okazało się ,ze pompa paliwa byla nie wydajna oraz regulator cisnienia paliwa(przepuszczal benzynę do kolektora ssacego, a z ssacego do wydechowego:D jak ktos by mial problem z kia odezwijcie sie na pw Na tym samochodzie zeby zjadlem:D
poszukuje schematu regulatora do sterowania pracą kolektora słonecznego ,chodzi o to by pompa obiegu solarnego załączała się gdy tęperatura płynu w kolektorze jest większa niż w zbiorniku gdzie jest podgrzewana woda .Może ktoś robił taki sterownik i wie jak by to samemu zrobić w miare najprościej.
Witam Szukam schematu (nieskomplikowanego) różnicowego regulatora temperatury (przynajmniej dwupunktowy pomiar temperatury). Do wykorzystania w instalacji solarnej (kolektory słoneczne, zbiornik, pompa, itp.). Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
bez pudła -ciśnienie paliwa ( pompa, filtr, regulator) -podciśnienie w kolektorze ( rozrząd) -KWZ -drożnośc układu wydechowego (manometr w miesce sondy) -rzut okiem na parametry smierzone To podstawy. A ty się dupczysz z tym jak mały Kazio co na piegi umarł i psujesz forum.
nie piszesz ktore zawory sie podwieszaja i jaki przebieg ma twoje auto ,ale wedlug mojej wiedzy przyczyna napewno nie jest pompa olejowa ani hydrauliczne regulatory luzu ,w twoim silniku jest zamontowany zawor -arg- ktory czesc spalin wpuszcza spowrotem do kolektora ssacego i po dluzszej eksploatacji trzonki zaworow zarastaja nagarem jak rowniez kanaly...
Może taki przełącznik termiczny. Dwa czujniki LM35 (10mV/stopień) podawane na komparator zrealizowany na wzmacniaczu operacyjnym z regulowaną histerezą (R3), na wejściu odwracającym dodatkowo potencjometr (R4) do przesuwania w górę poziomu zadziałania, który jest niezbędny m.in ze względu na to, że histereza obsuwa w dół próg rozłączenia, co powoduje...
dałem zawory zwrotne i nie stwierdziłem mierzalnego wpływu ich montażu na przepływ ( a spróbowałem oczywiście wcześniej bez zaworu) , nie ma innego sposobu inaczej w czasie przygotowania c.w.u. część czynnika pójdzie na c.o. i odwrotnie. A jaki regulator wymysliłeś ?_ Oglądałem ostatnio PCi zrobioną przez PAMAR i widziałem że kolektor gruntowy zbierany...
Wczoraj oprócz wymiany regulatora na pompie wymieniłem jeszcze raz filtr paliwa oraz czujnik na kolektorze ssącym. Czujnik ciśnienia na listwie podmieniany był wcześniej (bez zmian), pompka w ramie jest nowa i działa dobrze. Zauważyliśmy jeszcze ze zanim wtrysk zacznie migać auto dużo słabiej przyspiesza a dżwignia w gruszce po przekręconym zapłonie...
Szukam schematu regulatora róznicowego temperatury do sterowania pompą podłączoną do kolektora słonecznego. Najlepiej żeby było cos prostego na wzmacniaczu operacyjnym. Znalazłem jeden schemat na elektrodzie ale jakoś nie za bardzo da się tym sterować. Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
Czy przypadkiem nie jest tak, że regulator ciśnienia upuszcza ciśnienie do przewodów powrotnych? Po co zatem ta siateczka, skoro i tak idzie paliwo do baku? Pompa wysokiego ciśnienia składa się z: https://obrazki.elektroda.pl/1842600600_... 1 - Cylinder 2 - Krzywka 3 - Zawór ssący płytkowy 4 - Zawór zasilania kulowy 5 - Tłok 6 - Wałek...
heh,to chyba nie tak - temperatura na kolektorze jest zawsze wyższa bo traci się na wymienniku ciepła.Na kolektorze temperatury mogą sięgnąć grubo ponad 150 st. - nie wyobrażam sobie takiej temperatury zasobniku !! :D .... Myślę ,że to termostat w zasobniku powinien sterować pompą - jeśli temperatura spadnie to załącza pompę i glikol zaczyna krążyć...
W p1 regulator ciśnienia paliwa jest przy listwie, a w seicento znajduje się w baku przy pompie i jak na mój rozum powinno to działać bez żadnych problemów. Dobrze myślę? Listwa, to tylko zasobnik - ma magazynować zasób paliwa, pod stałym ciśnieniem - pozostaje kwestia regulatora. Ciśnienie ma być stałe , względem ciśnienia bezwzględnego, czyli w kolektorze...
P0299 wskazuje, że turbosprężarka wykazuje zbyt niską wydajność. Kiedy ECU wykryje niższe doładowanie niż to, które jest uważane za normalny zakres, ustawi P0299 DTC. Nieszczelność lub blokada wlotu powietrza. Nieszczelność rury doładowania. Nieprawidłowo działający czujnik ciśnienia doładowania turbo. Nieprawidłowo działający regulator ciśnienia turbo...
Piszesz, że mierzysz dwie temperatury, ale jesli je nigdzie dalej nie wyświetlasz to po co mierzyć. Zamień jedną i drugą temperaturę wody przy pomocy np termistora na napięcie i porównaj napięcia. Nie zapomnij tylko o zachowaniu pewnej chisterezy, żeby pompa nie włączała sie za często. Wydaje mi się, że rozwiązań jest bez liku.
Odpuściłem sobie zabawę z montażem wodnego zaworu zwrotnego w miejsce nieszczelnych oryginalnych. Poprzedni właściciel cos grzebał w sterowaniu kompresora, teraz zrobiłem to "po bożemu"(czyli tak jak przewiduje producent) i przed każdym uruchomieniem(zwłaszcza w trybie AUTOMATYKA), jeszcze przed załączeniem stycznika Y, przez kilka sekund odpręża się...
A ja przy okazji mam pytanie, czy jest istotny sens używania regulatora? Z regulatorem podgrzewamy wodę w wężach a potem przyjemnie, wręcz gorącą wlewamy do basenu porcjami po ~20 l dla rury 20mm (ew ~30litrów dla rury 25). A gdy taki solar działa cały czas to podgrzewa równomiernie wodę w basenie - czy ostateczny wynik będzie inny w obu przypadkach?...
Przykładu użycia regulatora falownika w rzeczywistym układzie na przykładzie balansującej belki (utrzymanie stałego naprężenia przewijanego materiału i w aplikacja pompowej (stałe ciśnienie w kolektorze) za pomocą regulacji obrotów pompy materiał w jęz. angielskim.
Kolego xleon. Proponuję zastosowanie modułu solarnego SM1 do regulatora Vitotronic - pojawi Ci się wtedy na regulatorze kotła informacja nt solarów, do tego modułu podłączasz pompę kolektora i podmieniasz czujki temperatury (kolektora i zasobnika) na viessmanowskie - są dołączone do zestawu (NTC) w Resolu masz PT1000 i nie będą działać z regulatorem...
Witam zakupiłem ostatnio opelka, ogólnie nie czuć żeby było z nim coś nie tak, przyspiesza ma moc, pracuje poprawnie na benzynie i gazie, nie czuć falujących obrotów na biegu jałowym, wkręca się żwawo na obroty. Nie wiem czy taka powinna być jego praca silnika, mam kwity na robiony rozrząd, pompę wysokiego ciśnienia, regulator, wtryski i kolektor (...
To nie jest prosty temat- może być co kolwiek winne: Przepływomierz, czujnik położenia przepustnicy, "lewe" powietrze - dziurawa guma łączaca przepływomierz z kolektorem, regulator wolnych obrotów (krokowiec) dalej- pompa paliwa, sprawdzić ciśnienie. Na"dzikie"powietrze jest szybki sposób- samostart. pryskasz na wszystkie połączenia gumowei w obrębie...
Proszę Państwa szampan się polał. Po kilku dniach opóżnień odpaliłem moją instalację. Przedwczoraj po 17 przeprowadziłem próbę ciśnieniową oraz płukanie wodą. Następnie zalałem glikolem. Instalacja składa się z 3 kolektorów płaskich Hewalex, zbiornika 300l Austria-Email oraz sterownika Sorel TDC3. Grupa pompowa własnoręcznie poskręcana z tego co mieli...
paliwa w wężyku nie ma. sprawdzałem one cykają według palenia.Morze leja??? jedno jest wejście paliwa a z drugiej strony jest zaślepiony i do regulatora idzie podciśnienie z kolektora.
Do sprawdzenia: ciśnienie paliwa-jak będzie słabe to wtryski będą pluły a nie rozpylały i paliwo nie spali się dobrze w cylindrze i będzie spalać się w katalizatorze regulator ciśnienia paliwa na listwie paliwowej lub przy pompie w baku podciśnienia-fałszywe powietrze które może powodować też błąd EGR z racji błędnych odczytów przepływu powietrza MAP...
Dzień dobry Potrzebuje pomocy. Auto zgłasza ww błąd i przechodzi w tryb awaryjny. W logach widać, że przez chwilę podaje zbyt duże ciśnienie na listwie, tylko, że umyślnie. W parametrach widać, że sterownik otwiera mocniej i wtedy przechodzi w tryb awaryjny. Wtryski sprawne, regulator na listwie podmieniany, czujnik również. Zostaje tylko regulator...
A może leje paliwem z regulatora ciśnienia paliwa? może być, zobacz czy w wężyku od regulatora idącym do kolektora nie ma paliwa,
Nie ma takigo zaworu rozgrzewania silnika niestabilna praca na zimnym silnku: -uszkodzone wtryskiwacze -niskie ciś. sprężania -regulacja paliwa na ciepłym silniku -świece, przewody,kopułka,zapłon -nieszczelny przewód/łącznik gumowy przepływomierz-kolektor/ -nieszczelny kolektor ssący -rozdzielacz paliwa,filtr paliwa,pompa paliwa,regulator ciśnienia...
Jakby dostawał olej silnikowy przez odmę do kolektora ssącego, to diesel jest w stanie na nim pracować. Uszkodzony regulator odśrodkowy w pompie też będzie powodował takie objawy
Osobiście szedłbym w napięcie 12V do kolektora, mniejsze straty i koszta. Jak to ma działać przez kilka dni to większy panel i akumulator niż w zestawie, który pokazałeś, oraz dobry regulator z MPPT. Pod pompę głebinową możesz dać osobno przetwornicę na 230V i włączać ją tylko jak będzie potrzebna, czyli z pompą lub innymi odbiornikami.
Nie wiem jak jest w scani, ale w DAFie XF te objawy wskazały na zużyty potencjometr pedału gazu. Może tu tez jest takie coś? Eeeeeeee tam - nie pleć głupot. DAF to nie Scania a Scania to nie DAF. Jeśli wyskakują te dwa błędy, o których wspomniał autor tematu to są problemy z ciśnieniem zasilania. Do sprawdzenia czujnik ciśnienia paliwa - pomiar mechaniczny...
na wolnych obr było coś w okolicy 3bar, jak gwałtownie dodawałem gazu spadało do 2 Czyli pompa (lub regulator)do wymiany. Ciśnienie paliwa po dodaniu gazu ma WZROSNĄĆ (mniejsze podciśnienie w kolektorze ssącym, które oddziały-wuje na membranę regulatora)
Można dodatkowo wykonać następujące badania diagnostyczne: 1). Skład spalin i lambda na benzynie w trakcie "fatalnej pracy" - analizator spalin 2). Ciśnienie paliwa w kolektorze paliwowym przy silniku (test wykaże, czy pompa wraz z regulatorem prawidłowo utrzymuje ciśnienie podczas pracy) 3). badanie sondy lambda oscyloskopem (należy przed tym wiedzieć...
Mam opla z silnikiem c20ne i mam regulator ciśnienia przy pompie paliwa.dowiedziałem sie że rozkręcając go wzrośnie moment a kolejną operacją jest rozwiercenie wtrysków. Regulator ciśnienia masz na magistrali paliwa przy kolektorze dolotowym, i nic się w nim nie reguluje (na szczęście). Nie robi się czegoś takiego jak rozwiercanie wtryskiwaczy. Gdzie...
Cena pompy wilo yonos to 470 zl na allegro Wilo uważam za pompy które sa mniej żywotne od Grundfosa czy choćby Leszna które są tańsze (mają inny typ łożysk mniej trwałych).Po za tym ta pompa sama nie ustawia przepływu względem oporów instalacji... tylko trzeba ją ustawić . Elektro-zawory nie są dobrym pomysłem ze względu na duże różnice w oporach przepływu,co...
Pisałem w pierwszym poście. Drożność i szczelność wszystkich elementów podciśnienia sprawdzona. Zapomniałem napisać o jeszcze jednym teście jaki wykonałem : odłączyłem podciśnienie od turbo - czyli turbo permanentnie wyłączone (uprzedzając pytania - cięgno gruszki w położeniu wyłączonym) , z trudem ale rozpędziłem się do 140 i wywaliło błąd. Wydaje...
Przyczyn może być kilka: pompa paliwa, filtr paliwa (pod samochodem koło baku) mógł strzelić w kolektor, spada wtedy rurka podciśnieniowa łącząca kolektor z regulatorem ciśnienia na listwie. Sprawdź czy nie rozszczelnił się kolektor łączący przepustnicę z przepływomierzem i czy na przeciwwybuchu nie zawinęła się guma.
Jeżeli pompa wytworzy tylko 3 bary to co dalej? Sprawna pompa bez problemu daje ponad 5bar, żeby się o tym przekonać wystarczy zacisnąć szczypcami wąż powrotu paliwa i obserwować manometr. Co do wzrostu ciśnienia w doładowanym silniku, to masz rację, regulator jest połączony z kolektorem ssącym wężykiem, ciśnienie w nim panujące oddziałuje na membranę...
Auto masz w gazie? Lub regulator ciśnienia przepuszcza paliwo do kolektora. Zdejmij wężyk podciśnienia i sprawdź czy po takim nocnym postoju nie ma w nim benzyny. No i podaj wartość ciśnienia paliwa , sama sprawna pompa to nie wszystko.
Nie znam tego silnika ale sprawdź wężyk od kolektora ssącego do regulatora ciśnienia paliwa i sygnał z przepływomierza lub MAP-sensora.
Witam, pacjent to signum 1.9cdti 150km 2004r. Auto podczas mocniejszego przycisniecia pedalu gazu gasnie, w szczególności na wyzszych biegach kiedy jest wieksze obciazenie biegi 3,4,5 podczs delikatnej jazdy wszystko jest ok. Błedy to p0002, p0090, listwa wtryskowa podmieniona razem z czujnikiem i zaworkiem, regulator cisnienia paliwa zmieniony(był...
Noi jakim cudem pompa moze mieć 5 barów jak jest taka sama jak w 1.6. Chyba że u mnie regulator jest walniety . Bo jak ściągne wężyk z regulatora i zatkam kruciec w kolektorze ssacym i jak zasysam powietrze z regulatora to ciśnienie delikatnie maleje. A jak dmuchne w niego to wzrasta . Może tu jest problem?
Mam problem z CJ0, zachowuje się jakby dostawał ubogą mieszankę - po mocniejszym otwarciu przepustnicy, dławi się, dźwięk silnika jakby nie pracował na wszystkie gary. Pompa i filtr paliwa wymienione na nowe i pojawiła się poprawa na chwilę, później problem wrócił. Pomyślałem, że może regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej jest walnięty, ale...
Witam moim autem jest golf 4 1,4 16V 1998. w którym to kiedy puszczam gaz bez obciążenia silnika obroty spadają do 800 żeby po chwili się ustabilizować na 900, wymieniłem filtr powietrza, paliwa, świece, sprawdziłem zawór na kolektorze wydechowym, wszystkie rurki podciśnienia, zawór na filtrze węglowym wydaje się pracować normalnie. Moją uwagę skupiłem...
Miałem podobny problem z tym samym silnikiem. Auto nie chciało startować na benzynie.Proponuję szybkie i proste sprawdzenie. Zakładajac że masz sprawne wtryski, zapłon, to sprawdz regulator ciśnienia na szynie zasilającej wtryskiwacze. Uruchom silnik na lpg, włącz pompę paliwa jeżeli instalacja na to pozwala i odłącz przewód podciśnienia z regulatora...
Tak czy tak zacząć muszę od wymiany oleju, jest mocno rozcieńczony, a pierwsze co padnie to napęd pompy oleju (zębatki z tworzywa) - to także potwierdzone info :). Spróbuję jeszcze 2 rzeczy: raz będę do gasił "kill switch'em" - natychmiast odłącza pompę paliwa i dwa, sprawdzę przewód podciśnienia od regulatora ciśnienia do kolektora dolotowego czy przypadkiem...
Czy mogę prosić o pomoc w doborze UPS dla zestawu Vaillant kocioł+zasobnik+kolektory słoneczne kocioł kondensacyjny ecoTEC plus VC PL 206/5-5 R2 ( 20 kW ) moduł VRC 430 moduł mieszacza VR 61/3 regulator colorMATIC 470 moduł zdalnego sterowania Vaillant VR 81/2 pakiet auroStep plus 250/3 zasobnik VIH SN 250/3 i P z dwoma kolektorami VFK135XD dwa obiegi...
Witaj kolego. Czy poradziłeś sobie z tematem ? Ja walczę już 3 dni z tym autem i nie wiem czy się nie poddam. Spr. alternator, wtryski, egr, czyszczony kolektor, próba przelewowa, wym. czujnik ciśnienia paliwa, jeszcze jutro wymienię chyba na koniec regulator w pompie. Jak nie pomoże to go spalę chyba. Na zimnym jest trochę uciążliwy bo chodzi tak ze...
Z tego co widzę to masz regulator ciśnienia umieszczony na przepustnicy systemowej, ciśnienie paliwa jest zmienne - uzależnione od podciśnienia w kolektorze ssącym. Z tego powodu masz drugi wąż (przelewowy) od przepustnicy do pompy paliwa (zbiornika). Nie widzę nigdzie w katalogu części czujnika ciśnienia paliwa, natomiast serwisówkę mam do wersji na...
jak dobrze wyczytałem w instrukcji również ma być wpięty czujnik od modułu regulatora systemów solarnych SM1. Nie! Czujnik kolektora słonecznego i powrotu z wężownicy zasobnika solarnego należy wpiąć do modułu SM1 (zresztą tak samo jak pompę solarną) a sam moduł SM1 połączyć z regulatorem kotła poprzez wytczki 145 (km-bus). Nie ważne jest że w kotle...
Pierwsze test na samej benzynie czy po przejechaniu ok 100 km dalej jest błąd ewentualnie jak się mają korekty długoterminowe po przełączeniu na benzynę. Bo błąd może być powodowany przez złe ustawienie LPG. Najczęstsze przyczyny ubogiej mieszanki w BSE bez LPG to nieszczelny kolektor na uszczelkach lub za małe ciśnienie paliwa przez umierająca pompę...
Hm. Hm. Inaczej bym napisał. Zawór z jednej strony ma: 1. Pompa podciśnienia, sterująca ilością powietrza dostarczanego do garów, 2. zawór kombinowany zasilany powietrzem z wtórnej pompy powietrza, 3. zbiornik podciśnienia. 4. 2 elektromagnetyczne zawory przełączające. a z drugiej strony; 1. regulator ciśnienia paliwa, 2. wejście do przedniej części...
Witam serdecznie. Jak widzę zdania do końca są podzielone, a czy któryś z kolegów pokusił się kiedyś o rozebranie takiej padniętej pompy? Moja z lanosa nie zatarła się tylko więcej paliwa pompowała z boku (taki zawór przelewowy umieszczony w samej pompie) niż do kolektora paliwowego. Było to spowodowane tym, że w czasie jazdy na lpg nie miała co zrobić...
regulator różnicowy zdecydowanie zwiększy wydajność... No właśnie - dlaczego? Czy nie lepiej zastosować termostat elektroniczny ustawiony np. na 50 st i histerezę 10 st. Czyli pompa (i zawór) włączy się gdy temperatura w solarze osiągnie 50 st., a wyłączy się gdy temperatura w solarze spadnie do 40 st. W moim przypadku temperatura wody wlotowej do...
Zwrot zależy od kosztów poniesionych jeśli ktoś założył fotowoltaikę i nie musiał kupować bufora pompy rur glikol sterownik i kolektora to tki sam koszt mu fotowoltaiki wyjdzie lub taniej. Zwrot jest podobny bo jak ktoś grzał elektrycznie to są bardzo duże oszczędności
(...) , z wężownicą), i czy mają być podłączone do tej samej pompy cwu? Obydwa z wężownicą AI: Czy zależy Panu, aby oba bojlery nagrzewały się jednocześnie, czy jeden po drugim (sekwencyjnie)? Jeden po drugim Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Poniżej przedstawiam sprawdzony w praktyce schemat podłączenia dwóch zasobników (140 l + 140 l) z wężownicami...
Problem z uruchomieniem silnika. Prośba o sugestie. Przedstawię historie problemu. [ 2015-04-10 ] Zauważam, że przez rurkę podciśnienia łączącą regulator ciśnienia paliwa na listwie zasilania wtryskiwaczy z kolektorem dolotowym dostaje się do kolektora ssącego benzyna, które zalewa cały kolektor, a dalej ścieka do kolektorów ssących na zawory ssące....
Czujnika uderzeniowego w tej wersji raczej nie ma (nie znalazłem). Stwierdziłem ostatnio prawidłowe działanie pompy. Odkręciłem powrót od regulatora na listwie. Wyleciała pod ciśnieniem ćwiartka za 5 sekund. Wstrzykiwanie paliwa do kolektora dolotowego (ECFI) nic nie dało. Nawet nie próbował zapalić. Wstrzyknąłem 20 ml benzyny. Sprawdzę jeszcze lampką...
Pacjent to E34 m50b20 z gazem 2 generacji.Problem jest następujący auto pali bez problemów jeździ na gazie i nie ma z nim żadnych problemów.Problem tkwi w jeździe na benzynie nie ma mocy jeździ jak na gazie może nawet gorzej.Czasem jest tak ze odpalę auto i dławi się rzuca ja na obrotach przy dodawaniu w gazu nie chce się wkręcać i strzela w kolektor...
Wyjmij bezpiecznik lub przekaźnik. Sprawdzałeś czy leci z regulatora ? Wężykiem podciśnienia, lub powrotem ? Jak ściągniesz wężyk podciśnienia czujesz zasysanie z króćca/rurki z kolektora ssącego ? Na końcu rurki powrotnej masz złącze do plastykowego przewodu, ściskasz białe, ciągniesz i ściągasz za czarny przewód. Jak przy pompie. Skąd bierzesz te...
kominek i piec lepiej wyposażyć we własne pompy z zaworami zwrotnymi. Dodatkowo kominek wyposażyć w dedykowany regulator, do pieca także zastosować regylator sterujący pracą pompy. Solary podłączyć bezpośrednio do zasobika biwalentnego (dwie wężownice) wody, w dolnej weżownicy. Solary w funkcji wspomagania CO nie sprawdzają się w takim układzie. Zrezygnować...
Jedyna alternatywna możliwość względem usterki wtryskiwaczy (nie koniecznie wszystkich) to zablokowany regulator ciśnienia paliwa. Regulator jest tu przy pompie, a układ paliwowy w konfiguracji "bez powrotu". Jeśli zablokuje się w pozycji zamkniętej, ciśnienie w układzie może nadmiernie wzrosnąć i wtryskiwacze zaczną "popuszczać" paliwo do kolektora....
Ja od trzech lat zajmuję się kolektorami, niedługo wypuszczę gotowy regulator wieloaplikacyjny do solarów.Zamiast regulować wydajność pompy, możesz regulować pracę zaworu trójdrogowego lub nawet tylko odcinającego. poza tym nie wydaje mi się żebyś za pomocą prostego falownika mógł zejsc z obrotami do zera w przypadku gdy temperatura kolektora jest zbyt...
Po co sterować pompy sygnałem PWM? Ustawiasz pompy w tryb automatyczny i same dobierają sobie obroty oraz moc do przepływów. Jeżeli masz wszędzie zawory termostatyczne przy grzejnikach i dobrze dobrane grzejniki oraz potrzebę utrzymania stałej temperatury to ustawiasz kocioł na grzanie non-stop wg krzywej grzewczej, a temperatur pilnują termostaty przy...
Sprawdź regulator ciśnienia paliwa i wężyk od niego do kolektora ssącego. To już nie ten model, ..Moduł pompy paliwa,a co za tym idzie ,brak go na listwie. Ten ECM naprawdę ma bogatą diagnostykę usterek układu paliwowego i wydechowego oraz innych przyległych układów,więc możliwe zacinanie się wtrysków ,czystość paliwa i układu totalnie nie wchodzi...
Witam. Mam dosc nietypowy problem moze nie tak związany z samym kolektorem co jego regulatorem. Juz wiem ze gdy nie jest włączone to ciepło z kolektorów na dachu nie daje do bojlera wiec to PILNE!!! Jest wielce prawdopodobne, że w skutek braku połączeń wyrównawczych został uszkodzony. W tej chwili możesz albo wejść na dach i zasłonić kolektory albo...
To sprawdź jeszcze wszystkie rurki podcisnienia jesli ktoras jest przycisnieta to tez tak bedzie sie zachowywał albo jak beda zamienione, jeszcze mozesz sprobowac wypiąć wąż który idzie do serwomechanizmu (pompa hamulcowa) od kolektora ssącego i zobaczyć jak bedzie sie zachowywał.Jesli obroty bedą normalne to wszystko jasne lecz nie wykluczam tej ewentualnosci...
Witam, mam taki problem że jak jest chłodno na zewnątrz np z rana, auto stoi dłużej, silnik jest mocno wystudzony to po odpaleniu i przejechaniu się kawałek, obroty spadają do tych jałowych 880, ale wskazówka od temp. stoi. Pojawia się wówczas efekt "wypadania zapłonu", tj rzucanie silnikiem i "pyrkanie z wydechu", gdy się auto konkretnie nagrzeje,...
Witam. Zastanawiam się nad rozwiązaniem następującego problemu: Jak najlepiej zasterować pompą aby na jej wyjściu było zawsze stałe ciśnienie wody. Tzn aby pompa dostarczała do układu zawsze to samo zadane ciśnienie, bez względu na ilość pobieranej wody. Pobór wody w czasie jest zmienny i zależny od różnych punktów odbiorczych sterowanych zaworami dwustanowymi...
Na początek wyklucz paliwo. Potem sprawdź statyczny kąt wtrysku - nagminną przykrą i kosztowną w skutkach usterką tych silników jest kółko rozrządu - wycięty klin. Ten zawór na fotografii to zawór regulatora kąta wtrysku. Dalej sprawdź działanie układu LDA, do kopułki na górze pompy przychodzi wężyk z kolektora ssącego , całośc służy do zwiększania...
zbiornik typu Mauser 1000 litrów. Jaki panel i regulator, grzałkę należałoby zastosować, aby podgrzać wodę do 36-38 stopni? Tutaj potrzeba gigantyczne ilości energii, teoretycznie bez strat 34kWh w praktyce ~50kWh. Tyle daje instalacja PV 10kWp i to pod warunkiem że Słońce świeci cały dzień. Poza tym nie nagrzejesz tego grzałką 2kW. Co najmniej 3F/8kW....
Witam, jeżeli masz za dużą moc kolektorów, to należy w pierwszej kolejności dążyć do zmniejszenia czasu ich pracy oraz większej efektywności energetycznej pompy obiegowej. Po pierwsze, powinieneś podnieś temperaturę startową instalacji, żeby rozpoczynała przy większym natężeniu promieniowania, co spowoduje krótszą jej pracę w ciągu dnia. Po drugie,...
w układzie crdi tego autka jest jeden jedyny regulator wysokiego ciśnienia i znajduję sie na pompie wysokiego ciśnienia. Wymienia się go bez demontażu pompy ale jest trudny dostęp bo kolektor przeszkadza. Z tego co pamiętam kosztuje ok 800zł i jest dostęny w serwisach ASO diesel bosch czy delphi. Postaram się zrobic fotkę jak to wygląda. W sieci kia...
Zauważyłem że ciśnienie lub podciśnienie pod pokrywą zaworów działa na membramę zaworu ciśnienia w separatorze oleju, a ten z kolei kieruje pary oleju do ssaka albo do turbiny. U mnie wygląda na to że nadciśnienie jest doprowadzane przez separator do kolektora ssącego, a dla silnika jest to lewe powietrze i próbuje regulować przepustnicą i dawką i...
Może pompa paliwa nie daje ciśnienia, może czujnik ciśnienia w kolektorze przekazuje błędne odczyty(np. z powodu nieszczelności układu dolotowego) na sterownik i podane jest mniej paliwa niż powinno, Czujnik temp cieczy, regulator ciśnienia paliwa, wtryskiwacz, itp. Katalizator jak ma dwie sondy to raczej można wykluczyć.
Panowie czy płyta poliweglanowa w odcieniu brazowym jest odpowiednia do takiego kolektora. Tak sie sklada ,ze mam dostep do takich. Pozdrawiam 2.Sterownik od załączania pompy CO , pod wyjście na pompę zasilacz i do wiatraków- jest to opcja dla tych którzy nie chcą kupować panela słonecznego i mają niepotrzebny taki sterownik, czujnik wpuszczamy do górnego...
(at)shegipl 1. Sprawdzę, ale póki co z silnikiem nie ma innych problemów, włącznie z tym że trzyma równo obroty, więc jakby była większa nieszczelność (taka żeby auto nie zgasło po zatkaniu dolotu) to check by raczej nie zgasł, no i pewnie obroty by wariowały. Rozważałem nieszczelność kolektora, bo w końcu to tylko ulep z dwóch kawałków plastiku, ale...
Numer wtyku Kolor przewodu Podzespół Numer wtyku Kolor przewodu A 1 Brązowy A3 Solenoid regulujący ciśnienie paliwa 2 Brązowy A 1 Brązowy E8 Jednostka sterująca świecami żarowymi 7 Brązowy A 1 Brązowy M8 Pompa cieczy chłodzącej 1 Brązowy A 1 Brązowy O8 Punkt uziemienia 640 Brązowy A 1 Brązowy S1 Przełącznik pedału hamulca 2 Brązowy A 13 Zielony/Fioletowy...
Te elektrozawory na dole to jeden idzie na siłownik klap kolektora a drugi na zawór pompy powietrza dodatkowego.Podciśnienie pobierają zaraz z ssącego od dołu.Dalej,z zaworu egr przewód idzie bezpośrednio do ssącego ,regulator ciśnienia paliwa idzie do obudowy przepustnicy (z tyłu)ale nad przepustnicą.Evap wchodzi za przepustnicą i obok niego idzie...
sprawdzile tylko że pompa pracuje caly czas i podaje paliwo,nie wiem czy pod odpowiednim cisnieniem(przewodem zwrotnym paliwo nie powraca).czy przy pompie paliwa jest jakiś zawór i który powinien pierwszy zadziałac na wtryskach czy przy pompie? pierwszy powinien zadziałać na wtryskach ,jego ciśnienie robocze to max.270kPa,przy pompie jest zawór ale...
Witam serdecznie forumowiczów. Problem jest złożony, dlatego zacznę od początku. Wyciągnąłem kilka dni temu silnik ze swojego stilo, żeby zdjąć i wyczyścić kolektor dolotowy, wymienić uszczelki pod obydwa kolektory, zaślepić EGR, wymienić rozrząd i uszczelnić wszelkie wycieki. Jako, że do zdjęcia kolektora dolotowego trzeba zdjąć pompę CR, to wykręciłem...
Walki z ibiza ciąg dalszy. Trop z pompą okazał się nietrafiony bo w komorze silnika nie ma przelewu tylko odpowietrzenie zbiornika. To silnik bxw z regulatorem w filtrze. Tak czy inaczej po założeniu nowej pompy efekt był ten sam czyli żaden, za 50 razem auto odpaliło i jak zapali to chodzi rowno i jedzie normalnie. Sprawdziłem dziś ciśnienie na zasilaniu...
Witam wszystkich. Mam problem z moim peugeotem 106 1.6 16v - po kilku minutach jazdy samochód zaczyna słabnąć, potem przerywa. Po zgaszeniu i odpaleniu wszystko jest ok! samochód wkręca się do odcięcia, ale po chwili jazdy problem się powtarza. Po dłuższej jeździe z takim przerywaniem (jak nie gasze i zapalam) silnik potrafi zgasnąć sam i czasem trzeba...
Witam wszystkich, mam zamiar wymienić uszkodzony silnik w mini ładowarce bobcat 611. Silnik, który był zamontowany do Deutz f2l411D 2700 obr/min. Silnik, który mam zamiar zamontować to silnik Deutz f2l411D 3000 obr/min, był zamontowany z agregatem prądotwórczym. Silniki niby takie same, ale są różnice z którymi mam problem. Może ktoś już to przerabiał...
Witajcie drogie koleżanki i koledzy, Chciałem was prosić o pomoc w analizie wykresu kilku parametrów pracy silnika 2.0 HDI 135KM w czasie jazdy. Wykres został zapisany dzisiaj przy pomocy programu ScanXL. Samochód ma silnik w systemie common rail, układ wtryskowy firmy Delphi, nie ma FAPu, samochód jest w rodzinie od nowości i został kupiony w salonie...
Odepnij przewód od regulatora ciśnienia paliwa (ten z boku na listwie wtryskiwaczy który połaczony jest z kolektorem dolotowym), nie powinno lecieć wtedy paliwko a przytykając króciec palcem powinno czuć się jego zasysanie. Jeżeli paliwko poleci to regulator do wymiany. Ciśnienie paliwa które sprawdzałeś to ciśnienie jakie wytwarza pompa paliwa.
Witam. Przyczyną może być regulator ciśnienia benzyny, idzie do niego przewód gumowy łączący kolektor ssący z regulatorem (podciśnienie). U mnie i u kolegi w lagunie było tak, że regulator był uszkodzony i przez ten przewód benzyna dostawała się do kolektora ssącego. Jak zimny to palił jak trzeba ciepły nie chciał za bardzo. Regulator znajduje się w...
Jeżeli występują zmiany ciśnienia paliwa w zakresie 3.0 - 4,2 MPa. To są dwie opcje: pompa lub regulator (ameryki nie odkryłem). Moge się mylić,ale... (przyznaje się, że nie pamietam dokładnie). Masz chyba pompę wysokiego cisnienia napędzaną bezpośrednio od wałka rozrządu, jest ona przykręcona jakby nad skrzynią biegów. Napęd przenoszony jest poprzez...
Były dwie wersje pomp. Z podciśnieniowym zwiększaniem dawki mają nad regulatorem obrotów siłownik z membramą która wyciągała listwę o kilka stopni. Zwykły tekalan podłączony z tego siłownika do kolektora ssącego. W momencie rozruchu lub gwałtownego przyśpieszania podciąga listwę pompy. Te pompy do gaszenia miały zwykły siłownik pneumatyczny który po...
Najlepiej na diagnostyce, ale to czujnik rezystancyjny, więc można go zmierzyć omomierzem, niestety książkę dałem nabywcy mojego kropka i Ci nie podam jaką powinien mieć rezystancję w jakiej temperaturze, ale chyba ma taką samą charakterystykę jak IAT (czujnik temp. powietrza - w korpusie przepustnicy), więc po nocy oba czujniki powinny mieć tą samą...
pompa kolektor kolektor pompa regulator kolektor słoneczny
przebieg mercedes schemat klimatyzacja volvo zgrzyt renault
wolny rozruch szlifierki wolny rozruch szlifierki
Adaptacja przepustnicy po czyszczeniu w Skoda Octavia 2 1.6 MPI 2004 Jak rozebrać młynek w ekspresie DeLonghi Autentica?