Przerwa w przewodach, przepalone bezpieczniki. Wymieniasz elementy bez diagnostyki, to jest działanie bez sensu. Problem z ładowaniem, a cewka wymieniona? Motocykl odpala/ kręci rozrusznik? Z Twojego nijakiego opisu wynika, że którąś wiązkę naruszyłeś i jakiś kabelek ma przerwę, Dodano po 1 Urządzenie: wystarczy multimetr. Dodano po 2 https://motormania.com.pl/porady/warszta...
w motocyklu masz 6v czy 12v bo jkos nie nadazam za twoimi postami chodzi ci moze o regulator pradu ladowania? co to za motor?
Bylbym bardzo wdzieczny gdyby udalo Ci sie to zeskanowac-zarowno opis dzialania jak i schematy-wlasnie o pradnice pradu stalego mi chodzi
Jest cos co dosc czesto w kilu-kilkunastoletnich motocyklach japonskich powoduje problemy z ladowaniem. Otoz oryginalne przewody i konektory moga powodowac straty w przeplywie pradu, glownie mam na mysli przewod masowy. Kilka motocykli musialem przerobic w taki sposob ze przewody z regulatora: plusowy i minusowy poprowadzilem bezposrednio pod akumulator...
Ledy są zamontowane w prędkościomierzu. Są u góry obrazka. To znaczy służą za kontrolki świateł, temperatury, oleju? Podłączone mam coś takiego: Jakie masz długie odcinki taśm i jak się zmieściły w zespole wskaźników jeżeli Jeden segment zużywa 0,24A ? Musiałbyś miec tam 25cm taśmy LED5050 w miejscu każdej kontrolki, kontrolek jest w/g schematu 8 -...
Znamionowy prąd wyjściowy: 700mA Rated Capacity (20hr) 21 Ah Pewnie taką to z dobę trzeba by ładować ale mi to nie przeszkadzałoby. 21Ah/0,7A=30h - przy założeniu 75% sprawności ładowania ponad 36h. A może zasilacz 14,5 wolta 2 Ampery? Ty masz kupić ładowarkę a nie zasilacz. Raczej wątpię by np w motocyklach taki akumulator miał takie warunki ładowania...
Witam, to co w tym motocyklu w koncu jest : 'pradnica' czy 'alternator' - bo w jednym zdaniu piszesz raz tak, a raz - inaczej..? Jesli jest 'elektromechaniczny' regulator napiecia z 'kotwicami - elektromagnesami', to pierwsze co sie robi - to sprawdza sie styki od uzwojenia wzbudzenia, bo na ogol sa 'bialo - zielone' lub 'brazowe' od utlenienia, bo...
na tej stronie co podałeś jest bład, wsk od początku była produkowana z instalacją pradu stałego 12v, i chyba po '76 ( głowy nie dam ) robiono 6v z drugim obwodem ładowania, niech kolega sprawdzi rocznik motocykla
Witam. W japonskich motocyklach stosuje się prądnice pradu zmiennego trójfazowe. Uzwojenie może byc polaczone w gwiazde lub trójkat. Na wyjsciu jest okolo 40 V między fazami. Wszystkie fazy wchodza do prostownika z ograniczony napięciem wyjsciowym. Na wyjsciu jest okolo 14,4V prądu stałego który ładuje akumulator. Może ktoś z doświadczonych kolegów...
Kolego, cos zle odczytales, Uzn6v oznacza napiecie znamionowe 6 wolt, analogicznie Izn10A to prad znamionowy 10 A, napisz jaki to motocykl i najlepiej wklej fotke regulatora
Witam w 99% wspolczesnych motorowerow/motocykli/skuterow jest najprostszy generator pradu zmiennego z wirujaca magnesnica. Te generatory podaja od kilku do kilkudziesieciu V w zaleznosci od obrotow. A "regulator" jest regulatorem stratnym, caly nadmiar wygenerowanej a niepotrzebnej mocy musi zostac przeksztalcony w cieplo wlasnie w regulatorze. W przypadku...
Witam. zrobiles toto na tyrystorach oddajacych nadmiar do masy?? ja to zrobilem ale grzeje sie niemilosiernie i boje sie to wlaczyc na stale prad w przewodach z prądnicy sięgał 17 A robiles moze jakies modyfikacje??
Z fota jutro sie pomecze, bede musial zdjac pokrywe. Ale watpie zeby cos bylo dobrze widac OK wiec nie mecz sie z tym , juz wiadomo ze to magneto. Po co odłaczałes mase? Bo w jawce oryginalnie nie było regulatora a cewki z jednej strony były podłączone do masy w silniku a z drugiej do zarówki ptrzez przełacznik, no i oczywiscie nie było tam regulatora,...
uwaga: brak polskich znakow diakrytycznych Generator motoroweru/motocykla z wirujaca magnesnica produkuje prad o napieciu wahajacym sie od 14 do 70 V dlatego bezposrednio za nim musi byc zalozony "regulator" od tego generatora lub mocniejszy. Zasadniczo to jest tak zwany "regulator" stratny. Mocniejszy bo te "regulatory" padaja jak muchy szczegolnie...
Bardzo przepraszam za te wielkie litery. Rozpisałem się duzymi i nie chciałem przepisywać. Więcej już się to nie powtórzy ! Obiecuje ! Wracając....zdjąłem klemę i w ogóle prad nie idzie na akumulator. Silnik zgasł. Prąd wychodzi z alternatora i znika. Czyli albo stacyjka, albo prostownik, co? Bo regulator by nie spowodował całkowitego braku ładowania.
Z regulatora do akumulatora idzie prad stały a na światła regulator tylko "zbija" napiecie to znaczy na kostce przy lampie mam około 14.3v po od pięciu regulatora skacze do 30v. Akumulator potrzebny jest do rozrusznika i wentylatora temu nie chce obciążać go dodatkowo światłem tylko chcialbym wykorzystać orginalny obwód świateł. Światła włączają się...
Blazej nie słyszałem zeby w pojazdach mechanicznych były prądnice pradu przemiennego - takimi sa wprawdzie alternatory ale stosuje się w nich mostek prostowniczy i na wyjściu daja napięcie stałe Blad sa :) W SHL M17 Gazela jest alternator Haldex(chyba tak sie to pisalo). Potem polskie wkladali i z alternatora wychodzi 12 V zmiennego (pierwszy polski...
Witam, Czy ktos moze mi wyjasnic o co chodzi z tzw. plusem na masie i analogicznie minusem na masie ? Czy tutaj chodzi o polaczenie "-" bezposrednio z akumulatora do ramy motocykla (masy) ? lub analogicznie "+" z akumulatora do ramy ? adbok Tak chodzi o to ,ale zalezy co tam masz pradnice czy alternator i jak to zrodlo pradu daje napiecie z + czy -...
to jest tak zrobione ze modul z motocykla rozdziela prad na swiatla ,na ladowanie,lecz nie mam regulatora napiecia orginalnego i musialem zrobic,to musi byc tak zrobione bo tak bylo orginalnie.Pozdrawiam Dodano po 4 Witam dzisaj sprawdzilem jak sprawa wyglada. Ustawilem regulator tak zeby na max obrotach dawal okolo 14.6v,a ladowanie rozpoczyna sie...
Witam, nie nzam sie na tym za abrdzo ale jest to pradnica skladajaca sie z kola magnecowego i cewek do okola. Wyttwarza to prad zmienny, i po obnizeniu naoiecia do okolo 15V nadal ma byc prad zmienny wiec chyba zaden mostek prostowniczy nie jest potrzebny. Mysle ze nie jest to skomplikowane do zrobienia. Czy wie ktos jak to zrobic? prosze o pococ> pozdrawim
Teoretycznie mozna zblokowac wyjscie akumulatora ze swiatlami. Dobrze bylo by miec schemat regulatora, czy bedzie dalej ladowal akumulator w czasie pracy. Moze ulec uszkodzeniu regulator, lub akumulator, lub w ogole nie bedzie spelnial swojego zadania. Na jakie napiecie sa zarowki w swiatlach. Podejrzewam, ze swiatla zasilane sa pradem zmiennym bezposrednio...
hmmm wydaje mi sie ze nie tedy droga . Kiedys więcej zajmowalem sie autoelektronika , naprawialem tez motocykle itp. Na tym stabilizatorze który jest powyżej wydziela sie bardzo znaczna moc . tzn musi byc porzadny radiator a i tak bedzie bardzo goroący gdyby chcie troche wiekrzy prad uzyskac . Typowe rozwiazania konstrukcji tego typu stabilizatorów...
Jesli temat jest jeszcze aktualny: chodzi o taki regulator do alternatora-co ma utrzymywac napiecie i prad w odpowiednim stanie. dokłądnie tak, ale napięcie z prądnicy jest zmienne, więc na jego wejsciu jest prostownik. Tak w motocyklach sa pradnice 1fazowe jak i 3fazowe. Te pierwsze maja 2 przewody wyjsciowe idace do reglera, a te drugie mają trzy....
Kompletna bzdura, co do mocy ! Autor napisal, ze aku ma 7Ah wiec prad ladowania najlepieje 0,7A, czyli diody 1A w zupelnosci starcza ! Oczywiscie mozna zastosowac transformator wiekszej mocy, oraz mostek (gdyb ktos chcial wykorzystac prostownik do innych celow). A co będzie jak podłączy większy akumulator?Patrzę w perspektywie czasu...Koszt diód 10A...
Witam Kolege! Jak pisalem powyzej cyt: "ja tak zrobilem w swoim motocyklu"... tzw, cewki pradnicowe polaczone rownolegle - jak sama nazwa wskazuje - sluza wytozeniu napiecia zasilajacego - glownie oswietlenie pozycyjne tylne, swiatla mijania i swiatla drogowego. Zas akumulator byl ladowany za prostownikiem selenowym - mam nadzieje ze Kolega o tym nie...
a czy akumulator mogę winić za uszkodzenie reglera /statora? W domowych warunkach akumulator stał miesiac i go podładowywałem, wmontowany w motocyklu padł po tygodniu, czyli mam jakies zwarcie w instalacji, albo rezystancja przewodów mi zżera prad? Musiałbyś sprawdzić czy nie masz uszkodzonej jakiejś celi w aku. Nie jest to wykluczone, ale raczej mało...
Witam Nie udzielam sie na elektrodzie zbyt czesto ale warto zapytac. Jak w temacie - problem dotyczy zmiany klasycznego regulatora alternatora w motocyklu na cos lepszego. Wiec napiecie z cewek mozna wyprostowac majac do dyspozycji napiecie od jakichs 12(20) V do 120 w porywach, zaleznie od predkosci silnika. Prad jaki plynie przez cewki w ukladzie...
Nie chodzi o stan ustalony! Wtedy napięcia nie są bardzo wysokie. Najgorsze są stany nieustalone a szczególnie zrzut obciążenia. Nawet w alternatorach z regulowanym pradem wzbudzenia "uzyskiwano" ponad 100 V! Indukcyjności własne a szczegolnie indukcyjności rozproszenia są miejscem gromadzenia energii, która "wyładowuje" się w momencie przerwania a...
To, nie znaczy o to ze ja na sile chce zamienic na cos mniej wytrzymalego, po prostu nie mam doswiadczenia z regulatorami, zawsze myslalem ze jak sie zastosuje regulator to jest rozwiazanie mniej zawodne bo stale napiecie, mozna sobie dobrac komponenty dokladniej i wszystko pracuje z takimi parametrami jakie powinny byc. Nie wykluczylem rezystorow tylko...
Witam, tytułem długiego wstępu: na elektrodzie poruszane były te tematy w dziale samochody i kilka w dziale motocykle, ale nie znalazłem konkretnej odp, same gdybanie. Chcę poprawić komfort jazdy nocą - jeżdżę sporo ( m.in. http://www.motocykl-online.pl/artykuly/T... http://www.motocykl-online.pl/artykuly/B...
Witam Wszystkich. Czy ktoś ze zgromadzonych może mi pomóc ogarnąć sprawę ładowania aku w motorze ? Motocykl z 2004 Honda Hornet. Problem w tym ze powyżej 3 tys obr nie ładuje..A oto opis sytuacji: Napięcie akumulatora 12.6 V. Załączam zapłon (świecą światła) prąd mierzony na + dodatnim przewodzie z aku (-) 5.8 A Odpalam silnik.. 1500 obr/min - Napięcie...
Miernikiem mierzylem na rozne sposoby caly czas jakichkolwiek wartosci. Kupilem dzis kolejny nowy stator. Podpialem przewody od impulsatora oraz zasilania modulu, tak jak wczesniej skuter odpala. 3 przewody luzne w kostce od ladowania niestety dalej pozostaja bez pradu. Nawet ich nie podpinalem. Szczerze to jestem juz bez pomyslu. Edit: Skuter uratowany,...
Jack63, znów się mnie czepiasz. Nie czepiam sie tylko prostuję wykoślawione informacje podawane przez ciebie. Uświadom sobie, że czytają je też ludzie z wiedzą mniejszą od twojej. Mieszasz im w głowach. Układ ładowania WSK rozumiem doskonale. A co w standardowej instalacji WSK175 jest do rozumienia??? Chyba tylko to że napięcia wyjściowe prądnicy,...
Mam regulator napiecia 12v z którego sa dwa wyjscia z opisem: 1) "15D+ 2) 67 wzbudzenie jak podłaczyc do tego akumulator i pradnice ,lup alternator Jestam kompletnie zielony a musze podłaczyc prady do motocykla (regulator jest samchodowy chyba od poloneza) Dzieki za pomoc :):D
Witam Serdecznie. Mam do Was prośbę o pomoc. Posiadam Hondę CB 250 NH, problem pojawił się w tym roku kiedy po raz pierwszy w motocyklu znikła iskra. Okazało się, że padł moduł. Zamówiłem używkę ponieważ nówka kosztuje bagatela 850zł. Pochodził na niej 2 tygodnie i znowu się spalił. Jeden z magików w mojej okolicy założył moduł chiński znowu motocykl...
motocykl regulator regulator motocykl regulator prądu regulator pradu
sprawdzić biegunowość wzmacniacza motocykl świeca jakie zelazko
oczyszczalnia przydomowa bezprzewodowy czujnik ruchu
Toshiba 55V8863DG Firmware Download & USB Recovery for Vestel 17MB130S Board Audi A4 B7 3.0 TDI BKN – metaliczne brzmienie silnika po nagrzaniu, rozrząd, napinacze, popychacze