Witam, Jeśli chodzi o regulator to proponuję taki (foto), zbudowałem go koledze i działa już bez problemu ponad 2 lata. Oczywiście nie wykorzystałem dokładnie takich elementów jak na schemacie, tylko to co miałem pod ręką ;) Pzdr. http://obrazki.elektroda.pl/7936803300_1...
Potencjał na diodzie Zenera teoretycznie ma mieć tą samą wartość (cechy regulatora typu P). Tyle, że relacja R1/R2 ustawia moment osiągania tego potencjału. Czyli twoje rozumowanie poprawne. Zwiększy się nieco obciążenie R2, ale może być bez znaczenia dla układu. Chyba nie ma prostych sposobów innych niż zastosowany do regulowania napięcia tej instalacji.3...
To jest Li Fan ? bo jeżeli tak, to mam schemat tego motocykla.
Który to rocznik? Masz na starym oryginale oznaczenie Shindengena? W starszych motocyklach były stosowane regulatory tyrystorowe stratne i nie powinno być kłopotu z zamontowaniem regulatora od innego motocykla, pod warunkiem że oryginalny a nie nowa podróba wykonana nie wiadomo w której prowincji chin. W nowszych Triumphach były montowane już regulatory...
Witam. Przesyłam schemat jednego z pierwszych egzemplaży tego motocykla, może się przyda. Pozdrawiam.
A wiesz jak działa 3F regulator od motocykla ?? Po przekroczeniu pewnego napięcia przywiera uzwojenia ...... Więc jak niby chcesz uzyskać jeszcze 24V ?? To nie działa jak stabilizator liniowy ..... Przetwornica STEP-DOWN jak już proponowano to jedyna opcja :P
Jeśli moduł jest zasilany napięciem niestabilizowanym, a na światła i wentylator idzie regulowane to można zrobić albo regulator liniowy np. na LM317 z dodatkowym tranzystorem mocy (robiłem taki stabilizator z prądem max. 30A) tylko tu problemem jest te 80V... albo zrobić regulator impulsowy i to jest chyba najlepsze wyjście, można zaadaptować części...
Motocykl z akumulatorem? To z akumulatora przez rezystor, jak wyliczyć rezystor to już wiele razy pisano...
Jedną szczotkę zmasować drugą podłączyć do regulatora o ozn.-szcz jednocześnie podpinając w to miejsce kontrolkę , 6V+ podłączyć do akumulatora, jeden koniec stojana zmasować drugi koniec podłączyć pod wzb.-regulatora , drugi koniec kontrolki do plusa po zapłonie.P
Dodam od siebie, że takie regulatory można kupić gotowe za kwotę ok. 40 zł, trzeba tylko poszukać. Chińskie quady i skutery od 125 cm3 już takie mają. Rozumiem że motocykl ma światła z akumulatora i "bezmasowe" uzwojenie ładowania. Regulator ze schematu ma jedną wadę - rozładowuje akumulator gdy motocykl nie jest używany.
alternator 3 fazowy,wytwarza napięcie min 17V max 60V. Czyli typowo. Zastosowałem regulator od Motocykla Honda VFR napięcie niby 14.6V Też typowo, ale czy w całym zakresie obrotów ? I pytanie ? Z alternatora wychodzi 3 czy 5 przewodów, innymi słowy czy to alternator z magnesami trwałymi czy też ze wzbudzeniem zewnętrznym?
Jeżeli masz alternator trójfazowy z magnesem stałym, to podejdzie regulator od motocykla. Sprawdź to, wtedy ci powiej jak przerobić. Ceny z allegro zaczynają się od 100zł
Jesteś pewien że regulator jest uszkodzony? Sprawdzałeś akumulator, napięcie ładowania, stan połączenia "sense", uzwojenie alternatora? Proponuję poszukać podobnego regulatora od motocykli, widzę po oznaczeniu SH678 kilkanaście zastosowań różnych wariantów. Cena regulatora to koszt w przedziale 200 - 300 zł.
Tak mała pojemność aku z motocykla (o ile jest sprawny) nie uszkodzi ani alternatora ani regulatora napięcia, ale 2 min. to zdecydowanie za mało.
Trochę mało tego napięcia nie będziesz przecież WSKom jeździł na wysokich obrotach. Wygląda , że za mało prądu daje uzwojenie może da się coś dowinąć.
Nie wiem jak fizycznie to wygląda w motocyklu, ale sprawdź masę regulatora i masę instalacji/akumulatora, czy masa regulatora jest spięta przewodem z akumulatorem?
Możesz zastosować zwykły, trójfazowy regulator z 5 przewodami. Ten z paskiem jest do kompensacji spadku napięcia w instalacji. Większość motocykli tego nie ma i działa.
A może więcej danych? Jaki motocykl, jaki regulator... W jednym motocyklu czarny to plus po zapłonie, w innym masa.
Rozumiem że nie ma tam alternatora ze wzbudzeniem zewnętrznym tylko magneto? Ja zrobiłem do skutera mostek na diodach schotkiego (od zasilaczy komputerowych) i scalony stabilizator napięcia 12V podparty w 4- erma diodami i tranzystor mocy. Układ ładuje aku 12V do napięcia ok 14.4V. Zasilanie modułu zapłonowego bezpośrednio ze stabilizatora uważam za...
Witam.! Chciałbym wiedzieć jak podłączyć elektroniczny regulator prądnicy motocykla "MZ" typ RP-15t w miejsce starego regulatora mechanicznego. Zaciski starego mechanicznego regulatora nie mają żadnych oznaczeń. Proszę o schemat.
Owszem, nie jest to optymalne rozwiązanie. Dlatego japoński Shindengen opracował nowe rozwiązania, w tym specjalny regulator napięcia dla pojazdów z oświetleniem LEDowym. Szeregowe regulatory napięcia w motocyklach bywały bardzo rzadko stosowane. Mam tu na myśli układy alternatorów „dwufazowych”, gdyż w jednofazowych to standard —...
Regulator na stół i sprawdzić
Znamionowy prąd wyjściowy: 700mA Rated Capacity (20hr) 21 Ah Pewnie taką to z dobę trzeba by ładować ale mi to nie przeszkadzałoby. 21Ah/0,7A=30h - przy założeniu 75% sprawności ładowania ponad 36h. A może zasilacz 14,5 wolta 2 Ampery? Ty masz kupić ładowarkę a nie zasilacz. Raczej wątpię by np w motocyklach taki akumulator miał takie warunki ładowania...
dokładnie tak
Ale gdyby coś o motocyklu. Regulatory tam często działają na stratność więc grzać się musi.
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
W niektórych motorkach przerywacz jest właśnie wbudowany w regulator napięcia.
D - szczotka prądnicy M - zacisk uzwojenia wzbudzenia B - dodatni begun akumulatora (przez bezpiecznik) Przewody z zacisku D przenosisz na zacisk "szcz", Przeód z zacisku M przenosisz na "wzb", przewody z zacisku B - na "+6V. https://obrazki.elektroda.pl/7597919700_... Regulator który kupiłeś jest przeznaczony do motocykla z instalacją...
Mam regulator napiecia 12v z którego sa dwa wyjscia z opisem: 1) "15D+ 2) 67 wzbudzenie jak podłaczyc do tego akumulator i pradnice ,lup alternator Jestam kompletnie zielony a musze podłaczyc prady do motocykla (regulator jest samchodowy chyba od poloneza) Dzieki za pomoc :):D
W ER6 alternator nie ma szczotek. Obstawiam regulator.
Masz w motocyklu regulator z wejściem "sense", tzn. elektronika zasilana jest przez ten przewód prądem za stacyjką, jest to również wejście pomiaru napięcia akumulatora. Są też regulatory nie posiadające tego dodatkowego przewodu, uproszczona konstrukcja. Jak mierzony jest poziom elektrolitu, tego nie wiem.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic75... post nr,7
Nie wiem czy dasz radę to naprawić, moim zdaniem lepiej kupić nowy: http://larsson.pl/?c=r&no=MTI5MDAwOQ==&b... 265PLN to w porównaniu z oryginałem: http://www.sklep.motorista.pl/szukaj/mod... 756PLN. Po za tym możesz poszukać regulatora z lepszym radiatorem. Ten z Larssona znajomemu wytrzymał 2 lata i 14kkm, po czym sprzedał...
Zastanawia mnie, czy założenie diod zamiast zwykłych żarówek miało na to jakiś wpływ? To jest kwestia mocno dyskusyjna, ponieważ alternatory i regulatory napiecia w motocyklach pracują i tak na pełnym obciążeniu. Czy może mieć to związek z tym, że zamiast żarówek w światłach drogowych i postojowych mam włożone diody? Nie jest to dopuszczalne w kwestii...
Witam posiadam motorek w którym nie mam regulatora napięcia skonstruowałem sobie mniej więcej taki regulator z tym że na 1 cewce i mostku http://images33.fotosik.pl/110/122c5e126... Wykaz elementow: T1,T2,T3 - Cewka bezmasowa 12v ok 35w (drut 1mm, 180 zwojow) B1,B2,B3 - Mostek Graetza ok. 6A C1 - 4700uF -35v C2 - 1uF -50v C3 - 1uF -16v C4 -...
To ty potrzebujesz tzw. regulator stratny stosowany w alternatorach motocykli japońskich i motorowerach z alternatorem z wirnikiem z magnesem stałym. Tam są bloki, dla każdej fazy oddzielny, z tyrystorem jako elementem regulacyjnym. Niestety SZUKAJ jeszcze się aktualizuje, a schematy są na forum.
Możesz pokazać zdjęcie regulatora który był w motocyklu? Powinien być regulator produkcji Kokusan montowany na dwie śruby. Stator ma uzwojenie przeznaczone głównie do zasilania świateł. Regulator napięcia to tylko ogranicznik napięcia, z wyprowadzonym jednym przewodem (żółtym). Można by spróbować zastosowania regulatora Ducati Energia (kwadrat od starszych...
Potrzebuje zrobic regulator napiecia 6V do motocykla mz 250. Licze na wasza poomoc.
Stabilizatorów scalonych nie łączymy równolegle! Jeżeli potrzebny jest większy prąd należy wykorzystać schemat z dodatkowym tranzystorem - do obejrzenia w każdym datasheecie takiego stabilizatora. Nb. to taki stabilizator do motocykla zupełnie się nie nadaje.
Akurat tego jestem pewien. Bramka tyrystora łączy się przez 470 Ohm z bazą tranzystora PNP. Jaka powinna być wartość kondensatora? 2u2/50V może być?
Przede wszystkim projektant nie przewidział w tym modelu motocykla regulatora napięcia.Ilość zwojów i przekrój drutu nawojowego w wykonaniu cewki ładowania nie pozwalał na przeładowanie akumulatora.Samo prostowanie opierało się na jednej lub dwóch płytkach selenowych a układ ładowania był zabezpieczony w lampie bezpiecznikiem teletechnicznym.Można było...
Mam uszkodzony regulator napięcia w traktorku-kosiarce. Udało mi się pozbyć żywicy w regulatorze i wyjąłem całą płytkę, chciałem zapytać co najczęściej uszkadza się w tych regulatorach? Wszystkie luty poprawione, diody sprawdzone. Czyżby tranzystory? Prosiłbym o informację jakimi tranzystorami można zastąpić te, które są? Lub informacje jaki regulator...
Cześć .Może trzeba sprawdzić układ prądnicy nie wiem jak to jest zbudowane w motocyklu .Regulator może być dobry tylko prądnica może ma uszkodzenie lub brak masy .Podaje link może sie przyda http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic42... .Pozdrawiam
sory ze tak dlugo mnie niebylo pytanko ten temat jest nadal aktualny jak tak to obejrze materialy i zrobimy krok po kroku co trzeba bedzie sprawdzic ok. a i wkoncu jes magnesnica czy wirnik ?
Jaki to motocykl? Marka, model?
Trzy fazowy regulator napięcia, do motoru.
Dzień dobry, Pozwolę sobie w tym wątku zadać pytanie poboczne. Czy założenie regulatora od motocykla o większej mocy generatora np. 500W do motocykla o mniejszej mocy generatora np 350W - będzie skutkowało prawidłową pracą układu ładowania? Jak taka zmiana może wpłynąć na trwałość samego regulatora? Pozdrawiam JS
Panowie nierozumiem niektórych waszych dpowiedzi, tzn moim zdaniem na odczepne lub wrednie hamskich. Skoro ktoś prosi o jakąś podplwiedź to pewnie dlatego bo sam niemoże poradzić z problemem z tematu forum dotyczącego częstego przepalania się żarówek w samochodzie lub nieposiada pełnej wiedzy z elektryki itd. Sam miałem taki problem w czterokołowcu...
Regulator napięcia od motocykla, tzw. „dwufazowy” do alternatora jednofazowego z uzwojeniem bezmasowym. Ewentualnie regulator trójfazowy.
Podejrzałem sobie układ ładowanie w Yanmarze FX. Schemat regulatora napięcia się zgadza. Po stronie dodatniej są wykrywane diody, natomiast po stronie ujemnej nic. Po włączeniu stacyjki pojawia się napięcie 12 V na zaciskach AC. Sposób włączenia tyrystorów dość nowatorski. Różnica taka, że tam regulator miał wyprowadzone przewody i złącze, ale takie...
Regulator od motocykla załatwi sprawę. Ile żył ma kabel od ładowania?
Regulator napięcia steruje tylko i wyłącznie prądem twornika (wzbudzenia), nie tak jak w prądnicy że odłączał ja w przypadku generowania napięcia nizszego niż znamionowe od akumulatora. Regulatory napięcia identyczne jak w "Jawach" można dostać tanio na złomowiskach - "Skoda", "Awia", ciągniki "Zetor". Zacisk 67 podłączasz w miejsce DF starego regulatora,...
Nie możesz tak zrobić, w fabrycznym regulatorze jest układ tyrystorowy, który ogranicza napięcie wyjściowe tzw. stratny regulator napiecia. Możesz zastąpić fabryczny regulator modułem z motocykla/ skutera, są powszechnie dostępne i tanie
Dwa błędy związane z podpięciem tego regulatora. 1. Kondensator 4700 uF to za mało, taki regulator zawsze będzie przekraczać dopuszczalny zakres napięcia wyjściowego. W KTM czy innych motocyklach offroad stosuje się kondensator o bardzo dużej pojemności, np. 15mF/50V. Poza tym zwarcie na wyjściu spowodowało uszkodzenie tyrystora w regulatorze i puszczenie...
Witam. Chciałbym dostać się do wnętrza motocyklowego regulatora napięcia. Był u mnie kolega, który zasugerował, że widział jak to wypełnienie/izolacja się czymś usuwa. Wygląda to tak: http://obrazki.elektroda.pl/5376137700_1... Będę wdzięczny za podpowiedź, o ile rzeczywiście jest to możliwe. Pozdrawiam.
Lewy górny róg - konektor oczkowy, przykręcony do masy pojazdu. Lewy dolny róg - sygnał dźwiękowy (klakson). Prawa strona - konektory rurkowe z widocznym podziałem na męskie/żeńskie, typowe rozwiązanie w japońskich motocyklach, miejscami żeńskie wielostykowe.
Poszukaj sprawnej używki oryginalnej, może być od innego motocykla z takim alternatorem, ważne żeby był 4 lub 5-przewodowy
Czy w oryginale był regulator napięcia, bo coś mi się zdaje że nie, cewki do motocykli z regulatorem dają wyższe napięcia, wtedy regulator ma z czego obniżać. Jeśli wydajność prądowa przy obniżonych napięciach jest wystarczająca, to przetwornica powinna spełnić swoje zadanie, że cewki były projektowane do żarówek, to do zasilania LEDów mocy powinno...
Jest to regulator napięcia. Koszt nowego ok. 30 zł. Pozdrawiam.
które w pewnych warunkach może nie nastąpić i zamiast "dowarcia" mamy pełne zwarcie przynajmniej na jednej fazie. Tyrystora nie można regulować ciągle. Po drugie moc alternatora jest w miarę dopasowana do obciążenia i jak powłączany wszystko na motocyklu to regulator praktycznie nie zwiera magneta bo cała moc idzie w odbiorniki.
Internet podpowiada mi, że stosowano tam regulator SH691AA. Natomiast w wielu pozostałych motocyklach Hondy (600, 1000) z lat '90 stosowano regulator SH691-12. Musiałbym posprawdzać w katalogach czym różnią się te regulatory, czy to złączem, pinoutem, mocowaniami, czy parametrami. Tylko że w tych motocyklach często dochodziło do uszkodzeń alternatora...
Jak byś mógł, podaj oznaczenia alternatora i regulatora napięcia. Nie wiem jakie rozwiązania są stosowane w Nissanie. Japońskie samochody są wyposażone w alternator, w którym potrzebne jest zasilanie po stacyjce do wzbudzenia alternatora (IGN). Toyota dodatkowo stosuje regulatory napięcia z osobnym zaciskiem S (sense) połączonym wewnątrz instalacji...
Witam! Jak w temacie, poszukuję schematu regulatora napięcia typ RT-15t do motocykla Jawa CZ350 z instalacją 6V. Pozdrawiam!
BC 160,2N1131.Tak mam podane w katalogu.Pozdrawiam
ja tez wykonałem ten układ i działa, w sumie tylko sie zastanawiam czy napięcie 15 V nie jest trochę za dużo dla akumulatora ale zmienić to to też nie jest problem zamierzam wstawić diody zenera 6,2 V diody prostownicze trzeba dać szybkie, a te na minusie co sa w mostku mile widziane na jeszcze większy prąd ponieważ one sa obciążone przez układ regulacyjny...
W motocyklu masz stratny regulator napięcia, to nie jest prostownik, instalacja świateł jest zasilana prądem zmiennym
Jak już chcesz zmierzyć napięcie, to spróbuj podłączyć pod to jakąś żarówkę. Bo często napięcie bez obciążenia jest wyższe. Regulator sprawdzałem w motocyklu z włączonymi wszystkimi światłami.
A więc tak poprawiłem uzwojenie wzbudzenia chodziło jak samo chciało od wibracji śruby sie rozkręciły i raz było 160 ohm a raz 10 ohm teraz mam 2.1 ohm. Mógłbyś napisać dokładniej o co ci chodzi??? Jakie śruby? Gdzie chodziło? Co, jak i czym mierzyłeś? Schemat faktycznie jest. Taki malutki ale jednak. Pasuje go jednak poddać edycji i wkleic jeszcze...
Kolego jakie szczotki? W oryginale były szczotki prądnicy więc pytam o zakres przeróbek. Podaj skąd ( z jakiego motocykla ) i typ regulatora i bedzie jasne jak wszystko złożyć
Nie podałeś napięcia, ale podejrzewam, że będzie 12V, skoro słabo świeci przy 7V na wolnych obrotach. Nie znam tej maszyny, ale podejrzewam, że może nie być żadnego stabilizatora napięcia. To trzeba by sprawdzić mierząc napięcie na dużych obrotach, bez obciążenia. Jeżeli mocno by odbiegało od 14.4V, to przy montażu akumulatora, konieczny byłyby regulator...
O problemie z alternatorem to pierwsze słyszę. Wszędzie są informacje nawet na forum VFR o padającym regulatorze, a konkretnie z jego przegrzewaniem się. Problem ten dotyczy większość Hond. Niektórzy kombinują z wiatraczkami z kompa, lub przenoszą je w inne miejsce bardziej chłodzone. Młodsze modele VFR nie mają tego problemu ponieważ regulator mają...
Mam prądnice... jeżeli to jest prąd stały to dla czego na tym regulatorze są oznaczenia prądu zmiennego??
Prądnicę masz sprawną, dziś sprawdzałem ładowanie w kubocie i zaczyna ładować dopiero od 1600obr, troszkę późno ale tak już jest i to nie jest wina regulatora. Co do regulatora od quada to te badziewia za 30zł dociążają prądnicę by nie przeładowywała aku, więc może się uszkodzić prądnica z takim wynalazkiem. Ale są regulatory od japońskich motocykli...
Proszę bardzo. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23... Trzeba dobrać odpowiednie Mosfety i tyle.
Widocznie podczas lutowania naprężenia spowodowały minimalne odsunięcie łącznika od rdzenia, stąd brak przebicia ale uruchomienie silnika spowodowało ponowne zwarcie. Niestety regulator będzie obecnie spalony. Ja bym się cieszył że jest dostępny nowy oryginał za 300 zł, bo do nietypowych motocykli potrafi ponad 1000 zł kosztować. Próbuj coś zrobić z...
Mam problem padł mi regulator w motocyklu i zamiast kupować nowego może dałoby radę zmajstrować jakiś własnej roboty? Motocykl posiada alternator o mocy 230W Akumulator jest na 12V i pojemność 11Ah Jeżeli macie jakieś schematy to bardzo bym o nie prosił a jak nie to pomóżcie mi go zaprojektować
Witam. Mam pytania odnośnie regulatora napięcia w moim motocyklu. Niestety ten element odmówił posłuszeństwa i nastąpiła konieczność jego wymiany. Nowy oryginalny regulator kosztuje 250zl. I tutaj moje pytanie. Czy mogę go zastąpić innym regulatorem, tańszym I z innego motocykla w którym ilość pinów będzie taka sama? Koszt takiego regulatora to ok 20zl.
Witam Panowie! mam pytanie poniewaz mam plan chlodzic regulator napiecia w motocyklu.. jestem laikiem i potrzebuje potwierdzenia czy dobrze rozumie kolejnosc polaczenia ogniwa regulatora napiecia radiatora i wiatraka.. amatorski rysunek, czy dobrze mysle? Pozdrawiam https://obrazki.elektroda.pl/9312269600_...
Kolego, bardzo mało wiesz o motocyklach, a jeszcze mniej o ładowaniu w nich... Każdy motocykl ma regulator równoległy (poza nielicznymi wyjątkami gdzie są obcowzbudne alternatory) Cewki świetlne w jawce są tak nawinięte że nie generują więcej mocy niż potrzebuje żarówka i regulator równoległy będzie "odcinał" max 20% wierzchołka sinusoidy, więc straty...
(at)jaspios85 Przepraszam, Ty trzeźwy jesteś ? (at)cren212 Posiadasz oryginalny regulator napięcia z tego motocykla?
Mówisz że masz 2 identyczne modele - w obu przypadkach ten sam problem czy w jednym? Zakładam że w jednym, więc najprościej to przełóż pewny regulator z jednego motocykla do drugiego. Jak będzie poprawa to strzelony regulator. Na allegro najczęściej kupisz chińskie regulatory bardzo wątpliwej jakości. Jeśli podmianka regulatora nie poprawi sytuacji...
Podłączyłem, i miernikiem sprawdzałem to nie było ladowania, 5 min motocykl pracował to regulator przez ten czas był ciepły. Może ten zielony przewód powinien być też podłączony?
Kurcze , że też na to nie wpadłem . Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź . Dodam tylko że regler już raz był naprawiany . Poprzednim razem walnięty był mostek prostowniczy . Wysłałem do firmy która naprawia takie rzeczy jednak po ich "naprawie" poszedł tylko dym , aż się płytce wypaliła dziura. O reklamacji mogę zapomnieć z braku jakiegokolwiek rachunku...
żółty przewód jest prawdopodobnie regulującym daj go przez żarówkę do masy i zobacz wpływ na napięcie wyjściowe jeśli nastąpi spadek napięcia popróbuj z schematami regulatorów do fiata126 można je znależć w starych RE łatwo je było przerobić na 6v
Regulatory do motocykla działają nieco inaczej. Kolega powyżej ma rację.
Witam; w motocyklu WFM {nowym} czyli w Mińsku przestało ładować akumulator, napięcie zmienne wychodzi z prądnicy i gdzieś ginie nie dochodząc do regulatora. schemat motocykla nie istnieje, aplikacji regulatora XF-CLT nie mogę nigdzie znaleźć a na dodatek ktoś tam grzebał przede mną. Jest to wersja z silnikiem czterosuwowym i akumulatorem {rozrusznik}...
Trzeba zastosować regulator tzw. stratny, taki jak w motocyklach. Schemat takiego regulatora znajduje się w załączniku [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... tego tematu(oczywiście trzeba zmienić pare rzeczy żeby dostosować go na 6V)
Oo to właśnie o coś takiego mi chodzi :D Jest jakiś sposób na rozpoznanie który to regulator? Albo w jakim konkretnie modelu motocykla były stosowane?
mobius121 nie jest to takie proste jak Ci się wydaje. Trzeba zacząć od schematu instalacji skutera i Twojego patentu też. Nie wiemy jaki to skuter. To słodka tajemnica helix155 . Założył temat i go porzucił zamiast poprawić. Nie wiemy czy Twoje rozwiązanie nie spowoduje zwarcia przez cewki oświetlenia. Regulatory większości małych (i sporej liczby...
W załączniku regulator 3-fazowy do wykonania we własnym zakresie.
Jakos sobie poradziłem sam i regulator działa. Temat można usunąć.
Kiedy się nauczycie że w motocyklu jest zupełnie inny alternator i regulator jak w samochodach. Po pierwsze nie wolno odpalać silnika jeżeli przewody z alternatora sa odłączone, napięcie skacze wtedy do kilkuset volt i przebija izolacje cewek. Regulatory stratne są celowo tak konstruowane że nawet w razie uszkodzenia stanowi on obciążenie. Trzeba pomierzyć...
Witam, sprawa dotyczy Junaka 905, tzn. nie mam ładowania. Jest to model z silnikiem 139FMB na wtrysku. W motocyklu został podmieniony regulator na nowy, co nie rozwiązało sprawy ładowania. Stator jest trójfazowy, na trzech żółtych przewodach wychodzących z cewek na wolnych obrotach jest napięcie 7V, rośnie. Przy około połowie manetki jest około 13V+....
Znalazłem taki elektroniczny regulator napiecia do motocykla, ale nie wiem jak go podłączyć <nie opisane są 2 wyprowadzenia z czterech> / jeden to plus, drugi AC ale pozostałe to ? dlatego prosze o schemat, lub rade jak to podłączyć pozdro
potrzebuje go podłączyć pod starszy motocykl. Pod jaki dokładnie? Ten regulator jest przystosowany do dość nietypowego rozwiązania, gdzie uzwojenie alternatora stanowi także zasilanie dla modułu CDI. Nie nadaje się do innych zastosowań, tym bardziej że regulator używany jest wart ponad 100 zł.
Skoro zamierzasz dociekać w zagadnieniu to proponuję zgłębić alternatory w motocyklach. Generalnie są to regulatory stratne.
Witam, w 'dawnych czasach / 45 - 30 lat temu ', do Harley-ow WLA / 'chopperow', itp. montowano 'diode Zenera 7,5 - 8V'/ zamiast regulatorow napiecia, przez co kazde napiecie ponad 7,5V - bylo 'oddawane na mase' i nie niszczylo akumulatora i zarowek. Tutaj tez by mozna bylo tak zrobic, jesli regulator jest uszkodzony wewnetrznie, zeby go nie 'otwierac'...
witam !! potrzebujesz raczej stabilizatora prądu !! wnioskuję że w motocyklu niema aku. ani regulatora nap.? (enduro czy co?)pozdrawiam !!
Dlaczego w tym skuterze prądnica nie może całego prądu dawać przez prostownik na akumulator, Może i tak się robi stosując odpowiedni regulator. Na światła mijania/drogowe idzie prąd zmienny, czy stały? W Twoim przypadku przemienny z cewek ,,oświetleniowych" magneta. W którym miejscu powinna być zainstalowana? Taki prostownik + regulator to zwykła rzecz....
nie sprawował by się bo jego zasada działania kłóci się z zasadą działania prostownika, jeśli już to regulator stratny od motocykla z magnesami ztałymi w alternatorze...
regulator motocykl regulator pradu motocykl regulator mosfet motocykl
arduino termometr ds18b20 sprzęgło drży komora hydrostatu zmywarka
lampowy wzmacniacz gitarowy identyfikacja elementu
Telewizor Manta nie reaguje na pilota - co robić? Prąd w obu kablach zasilacza LED - przyczyny