Brakującym elementem okazał się kondensator. Zdobyłem drugi taki regulator z uszkodzonym tylko tranzystorem, więc zanim naprawie ten i puszcze do ludzi to chętnie pomogę w razie jakiś problemów z identyfikacją elementów. Temat zamykam.
W-obrotomierz/zacisk jednej fazy L-lampka kontrolna ładowania 15-plus za stacyjką S-zacisk pomiarowy napięcia, zazwyczaj do 30 DF-dynamo field, czyli szczotka.
Miałem dokładnie ten sam problem! Regulator napięcia to już szmelc.Jeżeli chcesz mieć spokój z odpalaniem auta to musisz zainwestować w nowy regulator!
Dziękuje. Wychodzi że to taki alternator: https://as-pl.com/pl/p/A3129(VALEO) Ale jak teraz dobrać regulator napięcia?? Znalazłem taką listę ale nie ma tam niestety regulatora Valeo https://as-pl.com/pl/u/AV6N10300HA
DFM w twoim przypadku jest zbędne, potrzebujesz tylko D+. Ten co musisz założyć: http://www.motointegrator.pl/produkty/33... Poszukaj gdzieś używanego nawet - one są bezawaryjne.
Jeżeli masz alternator Boscha to na 99,99 % masz uszkodzony regulator F00M......... . Jeżeli masz Valeo to koniec szczotek +/lub konieć bieżni ślizgowej.
Bałem się że idzie tam np magistrala czy coś... Ale już jasne - będzie śmigać
Dziekuje za odpowiedz
To ten chłodzony wodą? Regulator Valeo? Mostek 6 czy 9 diodowy?
No właśnie na aukcji regulatora Valeo są podane symbole obydwu tych alternatorów. Więc po co wydawać 240 zeta skoro mam za free.
Z litrą F jest Bosch, z literą T Valeo. Osobiście sam bym się zastanawiał który wybrać. W Bosch regulatory napięcia lecą jak zęby, Valeo zaś pierścienie ślizgowe ma chyba z marchwi.
Krótkie pytanie-czy da się zastąpić rgulator prędkości obrotów dmuchawy w E210,regulator Bosch,4-końcówkowy regulatorem Valeo (3 końcówkowy)? Ewentualnie jakie przeróbki trzeba robić?
Takiego regulatora nie dostaniesz (tej firmy).Można założyć Valeo lub jakąś inną podróbkę. Jakiej firmy masz alternator?
Jest taki sterowany com. https://as-pl.com/p/ARE3120(VALEO) regulator are3052 https://as-pl.com/p/ARE3052 podejdzie np. z peugeota 307 1,6hdi itp.. ma 2 śrubki ale wykorzystujesz tylko jedną od lampki.
Bedziesz zaskoczony,kup orginał.
Tak ma być. Opóźniony start pracy alternatora, aby zbytnio nie szarpał paskiem i wałem korbowym. Jest dobrze zostaw, jeździć. Orginalny regulator Valeo pracuje 30lat bezproblemowo
Sprawdzałeś mostek?
Spisz odpowiedni numer alternatora i znajdziesz nawet srubki do niego te co są w orginale. Po kodzie z regulatora valeo nie znajdziesz nic.
Witam, A jak podłączyć do sprawdzenia taki regulator? http://obrazki.elektroda.net/66_12908737... Alternator Valeo A13N206 Regulator Valeo YV1652
Zgadza sie kto inny wyjmuje alternator kto inny sprawdza. Zamiennik regulatora valeo tj as are 3052 zostal zalozony nowy i nic nie zmienil to nie widze sensu zakladac valeo i doplacac 100 zl bo to nic nie zmieni. Uwazam ze cos jest nie tak z alternatorem czyli np uzwojenie lub diody czego nie sprawdzili. Na mierniku pokazalo im 14 to ok ale nie sprawdzili...
To nie odkurzacz, tam idą szczotki "miedziane" a nie węglowe. Jest przejście na wirniku, w jakim stanie są pierścienie na wirniku. Podaj nr Valeo tego regulatora.
Uszkodzony regulator lub niewłaściwy zamontowany (regulator) MUSI być orgniał (tu pewnie Valeo).
On powinien zastartować bez niczego sam. Tam leci info po COM . Trzeba raczej sprawdzić mostek. Te regulatory valeo nie padają.
Jeśli miernik jest w porządku, to praktycznie pewne jest że wina regulatora. Tak, wiem że nowy, ale już kilka razy miałem do czynienia z nowymi - niesprawnymi. EDIT: A sorry, nie jest nowy. Ale i tak wszystko wskazuje na regulator.
Jak masz regulator Valeo-tam są tranzystory w obudowach TO3-to wsadź BDX 66 Blub C. Jak Behr-tam są V-Mosy w TO 220-wsadź BUZ 11
Czy te regulatory to to samo: A. https://as-pl.com/pl/p/ARE3201P B. https://www.rozrusznik-alternator.pl/7/1... ??
Regulator Valeo, tranzystor w obudowie TO-247 .
Witam, jak w temacie potrzebuję podłączyć regulator VALEO do alternatora BOSH. Starego uszkodzonego regulatora użyję jako szczotko-trzymacz i wyprowadzę bezpośrednio od szczotek przewody do szczotek w regulatorze VALEO. Następnie potrzebuję podłączyć wyjścia z regulatora VALEO w te same miejsca co oryginalny i tutaj pojawiają się pytania. Na załączonej...
Ale co chcesz wiedzieć,bo temat i treśc tego nie wyjasnia? Apropo,założyłeś cztery tematy odnośnie tej klimatyzacji,nie podoba mi sie to!
W as.pl dosepny chinol za 520netto a nowy orgnialny regulator Valeo 130netto. Kup używkę alternatora Valeo i jak będzie problem to części dostępne.
Panowie ktoś pomoże. Założyłem nowy (używany) regulator i chce wzbudzić alternator do ładowania jak mam bo podłączyć chce sprawdzić na zewnątrz auta. Do alternatora idzie B+ główny przewód lądowania oraz mała kostka na której jest napięcie względem masy 10.8 V co jest dla mnie dziwne co to za napięcie i skąd czyżby to jakiś zewnętrzny regulator napięcia...
nie to nie polonez - to Citroen - ma alternator z regulatorem Valeo. Regulator jest razem ze szczotkotrzymaczem. Aha i kiedys byl taki objaw jakby przewod plusowy z alternatora sie BAAAARDzo nagrzewal przy samej koncowce alternatora. Wtedy tez byl na nim dosc duzy sopadek napiecia (nawet kilka dziesiatych volta). Wiec zastapilem go nowym. I to chyba...
Ja bym zmienil regulator. Masz bosch czy valeo? Po objawach 99% boscha ;)
No to masz do wymiany regulator.
Na początek sprawdź szczotki, jeśli nie pomoże to najprawdopodobniej uszkodzony regulator. W tych alternatorach są regulatory VALEO, które dość często się sypią.
Citroen C3 "opornica regulator" valeo F657165W/M, temat powszechnie znany, najczęściej pada MOSFET HUF75344G3, polecany zamiennik (ciut większa moc) to IRFP064N, Ja natomiast po spaleniu się też IRFP064N wsadziłem IRFP2907, ID/IDM 209/840A , zamiast oryginalnych 75/300A więc zapas spory... ale i tak po roku czasu się spalił...;/ Silnik dmuchawy działa...
Witam. Mam uszkodzony regulator dmuchawy klimatyzacji F657165W/Q z Renault Scenic II 2006r. Uszkodzony jest kondensator zaznaczony na zdjęciach poniżej. http://obrazki.elektroda.pl/6070639300_1... http://obrazki.elektroda.pl/5000084600_1... http://obrazki.elektroda.pl/2118810900_1... Mam ogromną prośbę...
Orginalne szczotki mają oznaczenie svx7.
Witam zmienieniem szczotki w starym regulatorze VALEO, nowy odłożyłem do bagażnika i jest wszystko w porządku po wymianie szczotek. Trochę dziwna sprawa z nowym regulatorem jeśli komuś by się przydarzyło polecam naprawę starego lub kupno VALEO ;-) Pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie
Zapewne ma padnięta baterię w mierniku napięcia, ale cóż na takich się zarabia tj nudzi się to grzebie, jak pogrzebie to na sznurku trafia na warsztat i bez sentymentu się takiego kasuje.
Wszystkie alternatory są samowzbudne Większość dzisiejszych nie jest samowzbudna na pewno nie te na regulatorach F00M , większość valeo i magneton. One na dzień dobry potrzebują napięcia bo w regulatorze jest PROCESOR. Po drugi temat nadaje się prosto w kosz .
Jak masz regulator Valeo-tam są tranzystory w obudowach TO3-to wsadź BDX 66 Blub C. Jak Behr-tam są V-Mosy w TO 220-wsadź BUZ 11
Odświeżę Mam podobny regularny problem z alternatorem w tym aucie (A170 CDI 2003 rok, 120 tys km, alt Valeo chłodzony cieczą). Otóż przepala diody. Pierwsza naprawa jakieś 2 lata temu-włożony zamienny mostek-przepalił się po pół roku. Druga naprawa-włożony oryginalny mostek Valeo za 350 zł-wytrzymał ok 1,5 roku. Do wczoraj, kiedy nagle zaświeciła się...
Witam. mam podobny regulator VALEO YV1652 12V i nie znam objaśnień 2 wtyków w nim "+" (to chyba ze stacyjki zasilanie) i "L" (lampka) ?? (at) pozostałe przwody idą do B+ alternatora i diod wzbudzenia.
Witam. Alternator jak w temacie Valeo TG 17C030 180A, ze Sprintera. Zaciski wejściowe regulatora oznaczone: "1" i "2". Czy jest możliwość sprawdzić go na stole? Jak podłączyć? Czy można sprawdzić sam regulator?
https://as-pl.com/pl/u/TG11C027 Jak dasz radę wymontujesz sam regulator, ale z doświadczenia powiem, że nie warto - skończyła się bieżnia na wirniku tego alternatora i trzeba wymienić bieżnię+szczotki plus najczęściej też łożyska.
Megan 2 ma sterowanie regulatora ze sterownika silnika . Często spotkałem się że po prostu sterownik uszkodził się i nie regulował pracy alternatora. Handlarze dokładają żarówkę do skrzynki bezpieczników podłączają pod plus po zapłonie i zakładają zwykły regulator valeo .
Regulator padł valeo czy bosch?
Rozmawiałem z serwisantem alternatorów , jeszcze dzisiaj dał mi oryginalny regulator Valeo. Alternator zaczął się wzbudzać przy 1500obr/min. Na Cargo wzbudzał się przy ponad 3000tys. Założyłem przewód od wzbudzenia,z bezpiecznikiem 5A i żarówką 5W do zółtego kabla po stacyjce. Wzbudza się od razu i z tego cego dowiedziałem się od faceta, który robi...
L - to wyjście na lampkę, + to zasilanie wzbudzenia po zapłonie. Powinien być zamontowany właściwy regulator - osobiście polecam orginalny Valeo który kosztuje około 75zł. A i warto sprawdzic jak wygląda pierścień na wirniku, jeśli ma głębokie wyżłobienie po szczotkach polecam zregenerować cały alternator - koszt około 300-400zł. Dodano po 2 I przypomniałem...
U mnie citroen C3 1,4HDI 2004 - regulator VALEO F657165W/M. Tranzystor oryginalny HUF75344G [url=http://www.fairchildsemi.com/ds/HU%... w obudowie TO-247 (oznaczony N344AF, 75344G). Dostępny np tutaj [url=http://north.pl/karta/huf75344g3-to... Mocniejszy Zamiennik [url=http://north.pl/karta/irfp064-;-n-t...
Z dużym prawdopodobieństwem można powiedzieć, że drzemie w tym aucie regulator Valeo i faktycznie w tym typie tranzystory są przynitowane. W każdym racie nowy w serwisie kosztuje ok 700 pln, a tranzystorki ok 15 pln za komplet.Warto naprawiać.życzę powodzenia przy naprawie.Wymontowanie - ok 30 min.
Pisałeś ze jest reakcja na wpinanie wtyczki. Regulator raczej tylko valeo
Regulator firmy Valeo czy inna firma ? Jaki jest pobór prądu przez silnik włożony w nagrzewnicy ?
Gwizd alternatora jest typowym objawem jego pracy. Nasila się on wraz ze wzrostem jego obciążenia. Inną sprawą są łożyska. Pulsowanie spowodowane jest uszkodzonym regulatorem napięcia. Niemożliwe jest zauważenie pulsowania świateł spowodowanego nierównomiernym zużyciem pierścieni ślizgowych. Proszę sprawdzać pod tym kątem. Dodano po 3 Jakie auto? W...
Tak, ma. Pod tym czarnym dekielkiem, zobaczysz prostownik (takie większe półkole) i takie coś jak na linku. To regulator zintegrowany ze szczotkotrzymaczem. http://sklep.mada-czesci.pl/regulator/64...
Nie. Od siebie dodam-ja nie stosuję tam V-mosa jako stopień mocy a dwa BD249. Przykręcam je do tego aluminiowego stelaża który mocuje silnik. Muszę trochę zmienic okablowanie, ale od strony samochodu nic nie tnę, zawsze do oryginału można wrócić. Wykorzystuję tą kostkę z kablami, która jest razem z oryginalnym regulatorem. Poza tym daje się tam zamontować...
Te regulatory padają. Trybawaryjny skrzyni itd. A usterka powstała czy kupileś tak auto? Bo tam jest regulator sterowany BSS valeo 2542856
właśnie kupiłem nowy regulator napiecia 68zł mam nadzieję że to pomoże! mój alternator to valeo regulator do niego to oryginalny motorola. zobaczymy co będzie...
W Valeo pulsowanie powodują regulatory nie diody.P
możliwe że uszkodzona jedna z diod wzbudzenia i przez regulator płynie składowa zmienna
Witam. Zakładam, że jest to 307 z silnikiem HDI jeśli tak to problem tkwi w regulatorze napięcia. Z tego co się orientuje problem występuje w alternatorach firmy VALEO nie ma go w BOSCH-ach, tak więc wymiana regulatora w VALEO może nic nie dać trzeba zamontować alternator BOSCH-a. Powodzenia.
Opel KAdett 1.6 D Czy moge zastosowac regulator od innego alternatora ??
Ale zależy które Valeo tam ma. Czy z trzypinową wtyczką regulatora, czy na nakrętkę.
Ten regulator to orginał Valeo? Zostaje trzepać wiązkę.
to wymień regulator, A nie sądzisz, ża fajnie by było się zapytać jaki ma alternator? Widziałeś kiedy uwalony regulator w Valeo? Poza tym jak sądzisz, co da wymiana regulatora jak po pierścieniach ślizgowym może być tylko wspomnienie?
zmierz chłopi napięcie u mnie było to samo na akku 16 volt dobrze że był 90ah bo bym go skończył. trzeba kupić do alternatora / domniemam valeo - bo takie montowali do espace/ kompletny regulator razem ze szczotkotrzymaczem. da się wymienić bez demontażu alternatora
Regulatory sa wieczne. Za to uzwojenia wirnika nie
Uszkodzony regulator napięcia, o ile pomiary są prawidłowe (temperatura).
Nic to nie zmieniło. Błąd wyskakiwał nadal. I nie zmieni. Tam stwierdzili, że regulator założyłem dobry i alternator też dobrze działa więc muszę wymienić całą instalację. Wymienisz dwie i nadal będzie źle. Fajne "hłopcy" w tym ASO, mają pomysły. tylko alternator niedomaga bo tak mu wskazywał komputer. Mam wymienić na nowy. Wymienisz i też będzie źle....
reg napięcia valeo nr. https://sklep.intercars.com.pl/szukaj/re...
Daj nr tego co wsadziłeś. Dodano po 1 Zreszta na jednym lub drugim musi gasnąc jak sprawny regulator, rozumiesz?....? Chyba ze już ubiłeś zacisk L.
Już w drugim poście powinno pojawić sie pytanie "Bosch czy Valeo"? Każdy z nich miał pewne, swoje przypadłości. Pierścienie to element wspólny. Regulatory w Valeo nie padały, w Bosch tak, ale jak padł to nie ładował wcale, albo ładował bez ograniczeń. Alternator może mieć uszkodzone uzwojenie, lub diody prostownicze. Widziałeś kiedy udupcone diody w...
problem w tym że nie wiem czy ten sam typ. Ten co go kupiłem nie ma żadnej tabliczki, tylko na regulatorze jest napisane valeo. U mnie ze stojana wychodzi 6 przewodów a w tamtym 3.
Witam Wczoraj jadąc normalnie jak codzień z pracy zaczeła migać kontrolka ładowania, w A6 koło prędkościomierza jest voltomierz mierzący napięcie ładowania i tudzież ładowanie zaczeło spadać poniżej 14V a po przejechaniu 30km ze trzy razy oszło grubo ponad 16V, na wyświetlaczu wyskoczył odrazu błąd aku, zatrzymałem się i ostudziłem przez ok 30 minut....
Czy masz sterownik klimatyzacji VALEO 509355 ?
Na allegro: Regulator alternatora ARE3077 typ VALEO 53,99 zł Upps Doczytałem że raz podają w opisie 12V a raz 24V więc nie wiadomo do końca czy to ten dokładnie.Domyślam się że 12V potrzebujesz. To jeszcze taki: https://sklep.mizar.com.pl/regulator-nap...
Uszkodzony regulator lub wirnik ma przywarcie do masy . Valeo? Typ i nr.?
Dokładnie ten sam. Są jeszcze Valeo, ale są większe, i jest inne mocowanie silnika. Ostatnio Bosch znacząco obniżył ceny, do tego stopnia, że niejednokrotnie podróbki są droższe.
Sad dwa typy regulatorów-Bosch i Valeo. Valeo da sie naprawiać, a zamiast Bosch można wstawić taki prosty układzik, raptem parę elementów.
Na plus regulatora podaj 15 czyli plus po stacyjce , poza tym kontrolka też plus po stacyjce
coś nie tak z regulatorem napięcia
Tam jest 150A Valeo , regulator zwykły i sterowanie normalne.Jak zacznie ładować to juz mu sygnał wzbudzenia niepotrzebny. One i tak same startują. Problem w alternatorze lub jego kole pasowym ze sprzęgłem/tłumikiem jeśli występuje. Jeśli jest 110A/120A wirnik padł. Standard .
Nigdzie nie napisałeś jaki to alternator /Delco, Bosch, Valeo/ a jest to bardzo istotne i nie wiem dlaczego wszyscy się uczepili regulatora napięcia bo masa to owszem ma sens bo to jeden z problemów tych samochodów.P
Dziękuję wszystkim za pomoc i podpowiedź. W tygodniu wyciągnę ten regulator obrotów (Valeo). Wiem gdzie się znajduje (prawa str. kokpitu w pobliżu poduszki powietrznej). Sprawdzę ten tranzystor i postaram się go zamówić, choć przyznam się, że nie wiem za bardzo gdzie go najlepiej szukać? Nie wiem też dlaczego Pan Elektrit na dzień dobry tak mnie pojechał?...
Witam No może być coś z regulatorem napięcia lub któraś dioda wzbudzająca,jeśli to VALEO to bez demontażuy powinien zejść regulator
Witam, Po jakimś czasie zdecydowałem w końcu zażegnać problem czyli oddałem samochód do mechaników celem naprawy alternatora, gdyż podejrzewałem usterkę regulatora napięcia bądź szczotek. Za demontaż zapłaciłem 200, za regulator valeo 400. Poskładali, odbieram auto, podłączam woltomierz i nadal to samo ;). Po odpaleniu silnika nadal 11V i spada... Mina...
Rozwiązanie b. dobre. Stosowałem takie w latach 80-90 ub. wieku w alternatorach 6-diodowych gdzie właśnie problemem była różnica napięć na zasilaniu regulatora i napięcie na akumulatorze. Problem zniknął z pojawieniem się alternatorów 9-diodowych oraz innych wynalazków jak np Valeo gdzie regulator był podłączony do zacisku 30 a "otwierany" przez D+.
Ten nowy regulator to zainstalowałeś jest made in Tajwan/ China? Dziwne są kiepskie wykonanie itp. https://as-pl.com/pl/u/0124325139 Tu masz zamienniki polecam Valeo tam się regulator napięcia nie psuje. U ciebie stawiam na usterkę alternatora, czasem dioda lub korozja pod mostkiem diodowym.
Ze starego knuta Espace. Ma ktoś mumery zamiennika regulatora napięcia; ewentualnie oryginału Valeo? Zdaje się, że katalog Cargo ma błąd, bo sugeruje 131146, ale jest dopisek for 9 diode alternators; co akurat nie jest prawdą w tym alternatorze.
Witajcie. W czwartek przetarłem kable sondy podczas wyjazdu z podwórka (za niskie auto). Po przetarciu auto zaczęło szarpać i zgasło. Zapchaliśmy auto do domu, sprawdziłem wszystko, zrobiłem nową wiązkę sondy i masę wtrysków (auto tak szarpnęlo że kabel masowy listwy wtrysków się urwał). Po odpaleniu auto chodziło na 4 cylindry więc pojechałem kupić...
Witam Temat zakończony podstawiłem inne szczotki do tego regulatora i śmiga. POZDRAWIAM
Nie napisałeś co masz za alternator bo regulatory Boscha nie mrugają tylko Valeo i jest to nagminna usterka tych alternatorów.P
Może lekkie opukanie pomoże na chwilę? Chyba po głowie. Jeżeli masz alternator Valeo to na 99% szczotki w regulatorze, natomiast jeżeli masz Bosch'a to regulator do wymiany. Oblukaj pierścienie, jeżeli duże rowki to też wymień. Rzuć fotkami to ułatwi temat.
Alternator VALEO klema podmieniona i regulator napięcia na alternatorze także.
Mam w swojej reni 19 sinik 1.9d i w nim alternator paris rhone ktory nadaje sie do wymiany i chce go wymienic na alternator valeo tylko jest taki problem iz tamten ma podlaczenia B+ B- i te 2 male od regulatora a ten valeo ma B+ W(to akurat wiem ze na obrotomierz) i L dwa takie male podlaczenie jedno z nich jest zaslepione. Czy da rade w jakis sposob...
hmm u mnie regulator mocowany jest 2 wkrętami...?
raczej nie ma alarmu... Szczerze mówiąc to nie patrzyłem czy obroty wzrastają... Narazie dałem na reklamacje regulator zobaczymy co odpisze producent w końcu to i to jest firmy Valeo.
No wlasnie,wszystkie elementy sa jak i obudowa taka jak Delco ale naklejki na obudowie sa z napisami Valeo
Zobacz na mostki prostownicze w obu, pierścienie wytrzymują więcej, regulator jest niezniszczalny, w Bosch'ach leci jak sieczka. Z pierścieniem i regulatorem się zgodzę, ale z mostkiem nie do końca. Valeo często po nagrzaniu mniej ładuje no i Boscha szybciej można naprawić. A regulatory w nowym Boschu to porażka, a Valeo siadają też ale dużo rzadziej.
valeo regulator regulator valeo napiecia valeo regulator napięcia valeo
regulator nawiew renault nawigacja widzieć satelit zgrzyt renault
claas dominator claas dominator
Kalibracja lasera CD: Jak dostosować parametry? Parametry pieca gazowego Termet Silver - opis i znaczenie