Witam, Mam problem ze sterowaniem nawiewem w Scenicu II z klimatyzacją automatyczną (klimatronik). Objaw jest taki, że nawiew nie reaguje na żądane ustawienia. Na wyświetlaczu wyświetla się prawidłowo, jednak na początku nawiew nie reaguje, a po kilkunastu sekundach rozkręca się do max prędkości niezależnie od ustawienia. Przy ustawieniu nawiewu na...
Witam. Gryze sie z problemem montażu dwóch alternatorów. Alternatory z grupy VAG, Valeo 120A. Czy ktoś może wie, czy jest możliwość wyprowadzenia z tych alternatorów regulatora na zewnątrz? Zależy mi by jednym (nie wykluczam opcji montażu dwóch osobnych) regulatorem (regulator na zasadzie potencjometra) mieć możliwość regulacji napięcia ładowania akumulatora...
Witam Wczoraj jadąc normalnie jak codzień z pracy zaczeła migać kontrolka ładowania, w A6 koło prędkościomierza jest voltomierz mierzący napięcie ładowania i tudzież ładowanie zaczeło spadać poniżej 14V a po przejechaniu 30km ze trzy razy oszło grubo ponad 16V, na wyświetlaczu wyskoczył odrazu błąd aku, zatrzymałem się i ostudziłem przez ok 30 minut....
Witam, A jak podłączyć do sprawdzenia taki regulator? Alternator Valeo A13N206 Regulator Valeo YV1652
WITAM czy ktoś ma koncepcje jak go sprawdzic regulator ten wystempuje w omedze B KLIMATRONIK POZDRAWIAM
Bardzo proszę o pomoc w identyfikacji brakującego elementu smd zaznaczonego na załączonych zdjęciach. Jeżeli ktoś poszukuje tranzystora do tego regulatora to dobrym i mocniejszym zamiennikiem od oryginału - HUF75344G3 jest IRFP064N. Pozdrawiam
Mam pytanko czy ma ktoś rozpiskę bo wg mojej jest tak od lewej : W-L-15-S -DF.
Witam, jak w temacie potrzebuję podłączyć regulator VALEO do alternatora BOSH. Starego uszkodzonego regulatora użyję jako szczotko-trzymacz i wyprowadzę bezpośrednio od szczotek przewody do szczotek w regulatorze VALEO. Następnie potrzebuję podłączyć wyjścia z regulatora VALEO w te same miejsca co oryginalny i tutaj pojawiają się pytania. Na załączonej...
uszkodzony moduł valeo F657165W/M. Popularny pad tranzystora. Jak naprawić wiem.... .... pytanie dotyczy czego innego: Czy fura będzie bez tego jeździć ? Bo sterownik muszą mi przysłać do naprawy...
Witam. Wracałem w sobotę rano do domu i zapaliła mi się kontrolka ładowania i komunikat battery charge fault. Auto ma najechane 270 tyś i podejrzewam że to albo szczotki albo regulator. Znalazłem w Service Box alternator o numerze VALEO(ALTERNAT) A 14 VI 35, zgadza się z moim ale nigdzie nie mogę znaleźć do niego regulatora. Kod regulatora to 5761 95...
Witajcie Mam problem z regulatorem napięcia w alternatorze Valeo 90A rocznik alternatora jak i auta 2000 Zregenerowałem ślizg na wirniku bo jeden był mocno zużyty zrobiłem to za pomocą druta miedzianego (oczyściłem, owinąłem, polutowałem) Oraz wymieniłem skończone szczotki w regulatorze (regulator też z 2000). Tyle, że szczotki poszły ze szlifierki...
Jak wyzej co ona zmieni jak bym wlutowal inna ? Do czego ona sluzy?
No właśnie na aukcji regulatora Valeo są podane symbole obydwu tych alternatorów. Więc po co wydawać 240 zeta skoro mam za free.
Witam. Mam uszkodzony regulator dmuchawy klimatyzacji F657165W/Q z Renault Scenic II 2006r. Uszkodzony jest kondensator zaznaczony na zdjęciach poniżej. Mam ogromną prośbę do kolegów mających aktualnie "na warsztacie" takie moduły o zmierzenie pojemności tego kondensatora. Odrysowałem już 75% schematu z płytki modułu, ale i tak wartości uszkodzonego...
Kolega myli prądnicę z alternatorem. Alternator sam nie wstanie bez odpowiedniego regulatora. Musi być regulator z układem który wykrywa to szczątkowe pole i wtedy wzbudza wirnik napieciem z głównego zasilania. Mają tak niektóre alternatory np. Valeo. Prądnica czysto mechanicznie wstanie w połączeniu z elektromechanicznym regulatorem starego typu ale...
Witam, zwracam się z prośbą o pomoc przy usterce regulatora wentylatora w Peugeot Partner 1.9D z 2002r. z klimą system Valeo. Proszę o pomoc w sprawie demontażu ów regulatora. Tzn. gdzie on się znajduje i jak się do niego dobrać, aby czegoś nie popsuć przy okazji. Na wcześniejszym poście z 2004r. dowiedziałem się jakie zamienniki zastosować zamiast...
Hmmm... mądrze prawicie - ale chyba ceny przesadne podajecie. za 30-40 zl to juz mozna kupic kompletny szczotkotrzymacz Valeo do aut francuskich. Bosch ta sama cena. Regulator elektroniczny zewnetrzny to okolo 15 zl jak zauwazylem. Za 20 sa juz jakies solidniejsze. Zwróć uwagę jak połączyć to razem. Z reguły (chyba - piszę tylko z własnego skromnego...
wyminiałem sam! za regulator zapłaciłem 65zł! ale to był alternator VALEO ale ceny wachają sie od 40 do 130zł w zależności do czego! tak jak koledzy napisali sprawdź napięcie na akumulatorze w czasie pracy silnika powinno wynosić około 14,4V jeśli jest poniżej 14V to wyjmij alternator i pod plastykową osłoną bedziesz miał przykręcone takie niewielkie...
Witam. Alternator jak w temacie Valeo TG 17C030 180A, ze Sprintera. Zaciski wejściowe regulatora oznaczone: "1" i "2". Czy jest możliwość sprawdzić go na stole? Jak podłączyć? Czy można sprawdzić sam regulator?
Witam. Mam taki problem z Peugeotem 307 2.0HDI 110km 2002r. Zmieniłem regulator napięcia w alternatorze na nowy orginalny Valeo. Alternator jest także firmy Valeo. Po zamontowaniu nie odpala jak zamontuje stary to znowu odpala. Może ktoś miał taki problem i wie czy trzeba jakoś zakodować tą wymiane w sterowniku BSI czy ECU i jak to zrobić przy użyciu...
Witam mam pytanko odnośnie tego alternatora, który służył w Passacie 1.8 ABS rocznik '93. Dokładny symbol alternatora to A13VI40. Czy ktoś zna ten typ i może powiedzieć w jaki sposób połączone są tam uzwojenia - w gwiazdę czy trójkąt? Kiedyś uszkodził mi się przy odpalaniu drugiego samochodu kablami, wymieniłem go na inny i leżał sobie w zapomnieniu....
Witajcie posiadam rozebrany regulator od alternatora Bosch/Valeo oczyściłem go z osłony i przy okazji ułamałem nóżki ... miejsca te oznaczyłem numerami: 1 2 3 mam teraz pytania: które luty są dla szczotek a które dla masy? którym opornikiem mogę zwiększyć napięcie wyjściowe tak by uzyskać wyższe napięcie ładowania ? Uploaded with [URL=]ImageShack.us
Na allegro: Regulator alternatora ARE3077 typ VALEO 53,99 zł Upps Doczytałem że raz podają w opisie 12V a raz 24V więc nie wiadomo do końca czy to ten dokładnie.Domyślam się że 12V potrzebujesz. To jeszcze taki:
witam.potrzebuję podpowiedzi od fachowców z branży.mianowicie sprawdziłem alternator na stole i ładuje 14.3V ale bździ kontrolka od wzbudzenia.pierwsza myśl uszkodzona któraś z diód wzbudzenia.sprawdzam je przez żarówkę 45W i jest ok.diody plusowe i minusowe też sprawdzone tylko tu mała wątpliwość.przy wpiętym regulatorze diody minusowe przy polaryzacji...
Cześć, Mam pytanie odnośnie zamiany alternatora na inny model - w oryginale jest Bosch (0 980 049 370) 70A a ten który chcę zamontować to - Valeo (H541970R) 80 A, przez pomyłkę zamówiłem nie ten co trzeba a jestem w Norwegii i teraz mam kłopot. Problem polega na tym że oryginalny alt. BOSCH ma zintegrowany reg. napięcia oraz gniazdo na wtyczkę 2PIN...
No coz najprostszym i IMO najskuteczniejszym rozwiazaniem problemu ladowania w Felici jest montaz alternatora Bosch lub Valeo .Sam mam Valeo 90A z Passata B5 i problem slabego ladowania mnie od 2 lat nie dotyczy.Walka z Magnetonem to chyba walka z wiatrakami. Teraz na wolnych obr przy wlaczonych swiatlach do jazdy dziennej i wentylatorze na 2 biegu...
Udało mi się odczytać nr z regulatora: VV13452 14V lub YY13452 14V 08-006 Czy ktoś rozszyfruje co to za regulator?
witam ! mam może banalne pytanie , ale jestem laikiem w sprawach prądowych . Jakiśczas temu wymieniałem szczotkotrzymacz w alternatorze Valeo VW golf 2 1.3 gaźnik + LPG jak sprawdzić czy prąd który teraz podaje alternator jest wystarczający i jaki powinien być na wyjściu bo wydaje mi sie , że po tej wymianie coś nie tak jest z samochodem obroty , praca...
alternator był sprawdzany na drugim regulatorze, bo ja mam alternator i ma wyjście com. jak sprawdzić mój regulator żeby nie kupić w ciemno drugiego regulatora? Daj go naprawić sam nic nie zrobisz bo mam wątpliwości że sam alternator jest dobry, przeważnie lecą prostowniki z regulatorami i jest to trochę kasy. Jeżeli to masz Valeo a raczej na pewno.P
Witam, auto jak w temacie zapisuje błąd 44E2-generator(odczytane guttmanem) robiłem na taka okoliczność już 2 samochody zawsze winna regulatora napięcia. W tym aucie jednak regulator ma oznaczenie 2018roku był więc już wymieniony. Auto po opadleniu ma ładowanie na poziomie 12.5-12.7 voltów dopóki nie naciśnie się obrotów silnika do około 2500-3000rpm...
pewnie niedokręciłeś takiej małej śrubki mocującej końcówkę regulatora do mostka prostowniczego.Regulator jest mocowany dwiema nakrętkami 5mm (klucz 8) i tą jedną srubką 4mm.
Powiedziałbym łożyska ale rozbierze to tylko specjalistyczny warsztat,przy okazji szczotki z regulatorem nap.
Elektroniczny np.z malucha ,poloneza,valeo(typ altka),idzie sprawdzić na zasilaczu regulowanym,zamiast uzwojenia wirnika podłączam żarówkę 5W i po przekroczeniu 14 volt gaśnie, poniżej świeci tzw. histereza regulatora powinna wynosić ok.0,1 V.Inne typy gdzie wchodzi np.+30(stałe zasilanie )może być różnie.
heh dziwne to wychodzi na to że faktycznie ktoś coś przerabiał, znalazłem takie coś Indeks: AMP0639 Nazwa: Regulator napięcia Producet: Magneti Marelli Cena netto: 36.39 Cena brutto: 44.40 Opis: Regulator napięcia 14V do alternatora PARIS RHONE Wygląda identycznie jak mój i tylko 44 zł :D:D A i mała uwaga na zakończeniu żółtego kabla ja mam styk okrągły...
usterka znów wskazuje na uszkodzony regulator. według mnie oryginalnie montowane były alternatory Bosch. czy po stwierdzeniu że to regulator nie paliły się nagminnie żarówki :?: jeżeli ładowanie jest, a z twierdzeń kolegi wynika że jest tylko za wysokie, proponuję zmianę regulatora na oryginalny Valeo... wydatek spory ale powinno pomóc
I jeszcze regulator napięcia...
Witam mam problem z ... chyba ze szczotkami w alternatorze ale nie jestem do końca pewny, kiedy jadę to czasami przy hamowaniu lub na nierównościach gasną mi wszystkie lampeczki na desce rozdzielczej i zaświeca się kontrolka od ładowania akumulatora. Próbowałem wyjąć szczotki ale po odkręceniu śróbek mocujących regulator na alternatorze to całość nie...
Witam. Czy w tym modelu (rok 99 /2,2 turbodiesel /alternator valeo) jest możliwość wymiany re.napięcia bez wymontowania alternatora? Odkręciłem dwie nakrętki mocujące i nic. Czy jest nakrętka na ośi wirnika która trzyma szczotki z regulatorem?
Nie ma spadku napięcie pomiędzy masą silnika a masą auta ;) Naładowałem akumulator i bez obciązenia altek daje 13,5 ale po włączeniu swiateł i szyby ogrzewanej napiecie spada ponizej 13 voltów . I teraz nie wiem czy ten typ tak ma czy uszkodzone są diody albo regulator napięcia ??
Witam. Od Panu dni mam problem z ładowaniem w moim golfiku. Jechałem jak codziennie do Pracy a tu nagle zapala sie czerwona kontrolka ładowania i ie chce zgasnąć. Dojechałem do pracy, wróciłem do domu. Po paru min chciałem ponownie odpalić auto i ... lipa (rozrusznik nie kręcił). Postanowiłem wymienic regulator napięcia. Nic nie pomogło. Dostałem od...
zamieniłem na prawidlowy mostek ale tu niespodzianka ciagle brak ladowania ... 12.4 V czy moglem uszkodzic regulator napięcia podłączając ten nieprawidlowy mostek z zamienionymi stronami + i - ?? Czy jest możliwość sprawdzenia czy regulator jest sprawny?
Nieprawda, będzie fizycznie odłaczona. Ta kontrolka od strony masy zamyka się właśnie poprzez regulator.
Witam . Trafił do mnie dziwny wodny alternator Valeo z jakiegoś renault . Alternator ten jest o tyle dziwny , że posiada 8 diod prostowniczych w mostku . Usterka odpaliła diody D1 D2 D3 i D4 . Zastanawia mnie poco są dodatkowe diody D7 i D8 wpięte do trzeciej fazy . Dziwne jest też rozwiązanie regulatora . Ma wbudowany szczotkotrzymacz i dwa wyjścia...
Witam, Moje pytanie jest następujące czy w ten sposób jak na zdjęciu mogę podłączyć ten alternator w moim T25? Nie wiem co zrobić z + na regulatorze. Był bym wdzięczny za ewentualną korektę tego schematu.
Cały mostek. Idz do motoryzacyjnego i zamów. Każdy ma katalog mostków , regulatorów , szczotkotrzymaczy.
ok wymieniłem regulator juz jest max 14.6V ... aha ten "nowy regulator " co pochodził tydzień to jakis unipoint ...
Witam zdobyłem dziś identyczny jak na foto alternator. Do czego jest to wejście oznaczone literą W ?( Nie zwracajcie uwagi na przekreślone czerwone strzałki) Alternator jest z audi nie wiem jakiego. Doczytałem tylko, że ma 65A. Chyba o regulator już się nie będę musiał martwić, gdyż ma on już zamontowany w sobie? Czy podłączenie go w ten sposób będzie...
ok kupiłem nowy alternator ( regenerowany ) dostałem jakis tam certyfikat ma on niby 70 A na certyfikacie jest napisane ze ma 60A a na obudowie na tym plastiku zamalowane ze ma 50A. Teraz na światłach i ON cicho muzyka na jałowym 1000 obrotów mam tylko 14V .... na wyłączonych światłach i bez muzy ma 14,3V Nawet na starym alternatorze miałem więcej może...
Ale ty kolego Motronic nie raz już robileś alternator więc Valeo to dla ciebie nie problem. A autor tematu ma lutownicę bo trzeba raz rozlutować mostek by się dobrac do uzwojenia, dwa trzeba odpowiednio spasować stojan bo ma małą szparkę stojan-obudowa. Komutator jest obudowany plastikami i bardzo łatwo uszkodzić ośkę, co spowduje duże bicia na szczotkach....
No, trochę mało... powinno być 14,2÷14,4V. Bez sprawdzenia (szczególnie regulator napięcia) bym go nie wstawiał.
Jak wyżej ( chodzi o piny na regulatorze) B+ na akumulator. Dokręć nakrętki na srubach B+ i B-, albo najlepiej je odkręć i daj pod nie nową podkładkę spręzystą, najlepiej koronową.
ruszył po podpieciu do auta sprawdziłem poprawnosc na starym regulatorze z d+ a pózniej zakreciłem własciwy i do auta z nim było ok dziekuje za podpowiedzi wszystkim w temacie
Mówisz regulator? Dałem za niego 245 zł. Wygląda dokładnie jak ten stary. Już nie wiem co teraz zrobić... Dodano po 3 Dopowiem że po wymianie regulatora objaw pozostał dokładnie taki sam jak przed. Dlatego założyłem żę nowy nie mógł być padnięty dokładnie tak samo. Zacząłem więc poszukiwania i najbardziej zaniepokoiła mnie rezystancja wirnika ok 2 Ohm.
Plusa możesz podciągnąć z bezpieczników(po kluczyku) ,z zasilania cewki zapłonowej tylko byś musiał dać bezpiecznik.Weź wyciąg regulator z tego starego alternatora (nie jest to trudne),może są tylko szczotki krótkie lub zawieszone.
W alternatorze zostały wymienione łożyska , mostek z diodami , ślizg , regulator napięcia razem ze szczotkami . Ładowanie bez obciążenia na poziomie 14,4v-14,5v , przy włączonych światłach ,dmuchawa ,szyba tyle samo . Gdy włączę wszystkie odbiorniki elektryczne spada do 12v po dodaniu gazu nie rośnie ale gdy tylko jeden odbiornik wyłączę 13,2v po dodaniu...
Uzwojenia sprawdziłem multimetrem ,przy tak małej rezystancji ,wyglądały podobnie znalazłem tylko diody 6 szt. pomocniczych regulatora nie znalazłem
Z posiadanej wiedzy w temacie (a jest nikła) wielkość akumulatora powinna być ciut większa lub równa sile alternatora w tym przypadku 70A - 70-5 Ah Stąd mam dysharmonie w sprzęcie Na stronach koreańskich widziałem identyczne regulatory napięcia o mocy 110A Valeo stąd zapytanie moje w jakich samochodach (marka,typ) są instalowane. Jestem w kropce. aku...
Witam. Problem dotyczy alternatora z Getza 1.1 Alternator VALEO 2655517 Generalnie mam jedno szybkie pytanie czy po wyjęciu regulatora napięcia, powinno być przejście pomiędzy dwoma szczotkami ? Regulator napięcia taki:
Nie jest prawdą, że im mniejsze obroty tym większe straty w regulatorze. Ów regulator (niemal identyczny jak np w Renault Megane/Scenic II) pracuje w oparciu o modulację PWM. Grzanie się tego tranzystora świadczy albo o tym, że jest nie do końca wysterowany lub też ma za dużą R d-s, lub też zbyt leniwie sie wyłacza. To można łatwo sprawdzić. Moduł ten...
Witam. Mam ostatnio pewien problem z alternatorem (valeo). Gdy silnik jest zgaszony wszystko jest ok, natomiast gdy odpale i alternator zacznie pracować całe oświetlenie zaczyna delikatnie pulsować. Brak kontrolki ladowania nawet przy zgaszonym silniku, Ładowanie w normie, z obciążeniem waha się 14,30 - 14,35. Mam uszkodzony regulator czy prostownik.
dałem przewód osobny z zarówka lampka nie gaśnie i teraz ciekawe czy dostane regulator do tego alternatora
Witam nie dawno po uruchomieniu auta z włączonym ogrzewaniem tzn odmrażanie szyb.. po 3,4 minutach z alternatora leciał dymek.. po odłączeniu podgrzewacza wody elektrycznego dymku brak..ale kupiłem drugi podgrzewacz ponoć 100% sprawny i efekt ten sam 3,4 minuty dymek z alternatora... i gorący jak cholera dodam jakieś 4mc temu przy wymianie pompy wspomagania...
Ze starego knuta Espace. Ma ktoś mumery zamiennika regulatora napięcia; ewentualnie oryginału Valeo? Zdaje się, że katalog Cargo ma błąd, bo sugeruje 131146, ale jest dopisek for 9 diode alternators; co akurat nie jest prawdą w tym alternatorze.
witam wszystkich mam problem z Reno scenikiem a mianowicie w moim aucie z skończyły się szczotki kupiłem nowy regulator napięcia zamiennik za Valeo Po zamontowaniu okazało się alternator rozładowuje mi akumulator na postoju w czasie pracy ładuje książkowo gdy na noc odłączyłem kabel plusowy przy alternatorze akumulator rano był w porządku pytanie brzmi...
Zakładanie podróbek regulatorów napięcia to loteria, w której się raczej nie wygrywa. Oczywiście mozna wymienić cały alternator na Bosch, tyle że w nich nawet fabryczne regulatory F00M padają jak muchy. Jak żyć Panie Premierze.... Tam pasuje alternator Bosch z A6 C4 2.5 z regulatorem "prostym". Nie trzeba zakładać awaryjnego F00M,a.
No dobra,w tytule wpisałem opornica bo tak to popularnie nazywają,ale w poście wyrażnie napisałem o regulatorze.
problem udało się rozwiązać. Tkwił on bowiem w nowym regulatorze napięcia Zakupię nowy regulator i myślę, że powinno być ok. Coś dużo tych nowych regulatorów masz. A żaden nie sprawny. Po drugie jak będziesz kupował to kup właściwy.
Kontrolka akumulatora świeci po włączeniu zapłonu? Jeśli tak i gaśnie a nie ładuje pozostaje regulator lub koło z wolnobiegiem. Ew. świece żarowe trzymają ale to rzadkość ..
Panowie wiec mam taki przypadek bmw e39 touring 2003r 3.0d i jechalem i zapalila sie kontrolka ladowania akumulatora .Dojechalem do domu jakies 50km auto stalo dwa dni poznien odpalilem auto i to kontrolka migala tzn tak jakby szczotka raz dotykala raz nie od alternatora.wymienilem caly regulator na nowy firmy valeo oczywiscie i odpalilem i kontrolka...
Aha ok , w samuraju zalanie go będzie nie uniknione ale bałem się głównie nagłej awarii np regulatora po wjechaniu do wody . Dzięki wszystkim za porady i pomoc . Teraz szukam odpowiedniego regulatora i działam z samuraikiem dalej . :) .
Ładowaniem steruje regulator napięcia, który jest w alternatorze. Więc skoro wymieniłeś na nowy, to raczej powinien on być dobry. Sprawdź przewody masowe silnika i akumulatora. Najlepiej odkręcić wszystkie przeczyścić, przesmarować pastą miedzianą.
Tam jest 150A Valeo , regulator zwykły i sterowanie normalne Czy napewno szeregowa wymiana danych z takim wykresem jest sterowniem "normalnym" :?:
]A to bez różnicy że ta kontrolka jest ledowa Z różnicą :D Musi być żarówka 12 V/1,5 W, żeby wymuszała w obwodzie prąd o minimalnym natężeniu 80 mA, a nie 10 mA jak LEDowa. To jest niezbędne do poprawnej pracy regulatora w alternatorze. Reszta jak Kolega (at)grala1
Rozwiązanie b. dobre. Stosowałem takie w latach 80-90 ub. wieku w alternatorach 6-diodowych gdzie właśnie problemem była różnica napięć na zasilaniu regulatora i napięcie na akumulatorze. Problem zniknął z pojawieniem się alternatorów 9-diodowych oraz innych wynalazków jak np Valeo gdzie regulator był podłączony do zacisku 30 a "otwierany" przez D+.
Witam. Ostatnio zaświeciła kontrolka ładowania. Wyciągnąłem alternator. Regulator był klejony silikonem. Szczotki były w miarę ale myślałem, że czyjaś fuszerka w końcu padła. Założyłem nowy zakładam alternator i kontrolka świeci na wolnych obrotach po przekroczeniu 2 tyś obrotów kontrolka gaśnie. Ale ładowania brak. Rozebrałem alternator znowu. Ten...
No jedyne sensowne wytłumaczenie to puściło coś w regulatorze jak lutowałem nowe szczotki bo trochę je musiałem pogrzać zanim puściły te pozaginane tulejki. Regulator oryginalny 20letni :)
Prawdopodobnie regulator jest do wymiany, bo obecnie jest "cyfrowy" a powinien być "analogowy". Stąd różnica kolorystyki przewodów we współpracującej kostce.. u Siebie przeszedłem z bosch 70A na valeo 180A bez większych komplikacji. Kontrolka ładowania gaśnie normalnie.
Tak ma być. Opóźniony start pracy alternatora, aby zbytnio nie szarpał paskiem i wałem korbowym. Jest dobrze zostaw, jeździć. Orginalny regulator Valeo pracuje 30lat bezproblemowo
Tutaj jest regulator napięcia z rozwiązaniem japońskim, czyli obcowzbudnym wymagającym zasilania po stacyjce (zacisk IGN), aczkolwiek oznaczenie B+ na zdjęciu powyżej jest trochę dziwne (i przewód podłączony do zacisku śrubowego B+). W większości samochodów od ±2000 roku są stosowane regulatory napięcia w których alternator wzbudza się automatycznie...
Będzie działać, dwie diody idą tam równolegle. A poza tym po co wymieniać mostek w tym Valeo, jak one się nie psują? Altek otrzymał regenerowany wirnik, nowe łożyska i regulator napięcia. Chciałem by reszta była też nowa. Zakupiłem więc nowy mostek z diodami dodatnimi i zaniepokoiła mnie różnica w ich ilości. Interesuje mnie technika, więc też zaciekawiło...
Witam, posiadam VW T4 1.9 TDI w którym padło ładowanie akumulatora, alternator daje 3V na zapłonie, świeci kontrolka akumulatora i oleju (ale to podobno normalne). Alternator został ściągnięty, wymieniony został komutator wraz z regulatorem napięcia, jednak efekt po złożeniu jest taki sam, 3V na plusie. Alternator mam ponownie ściągnięty, sprawdziłem...
Czy te regulatory to to samo: A. B. ęcia-VALEO--LIN-25---599182--599182 ??
Z dużym prawdopodobieństwem można powiedzieć, że drzemie w tym aucie regulator Valeo i faktycznie w tym typie tranzystory są przynitowane. W każdym racie nowy w serwisie kosztuje ok 700 pln, a tranzystorki ok 15 pln za komplet.Warto naprawiać.życzę powodzenia przy naprawie.Wymontowanie - ok 30 min.
Behr czy Valeo? Da się to naprawić.
Jeżeli Valeo ,to jest naprawialny,jeżeli Behr to masz klopot
Od poloneza diesla (XUD9) sie nie nada,bo Valeo A13N95 stosowane w Polonezie jest 9-cio diodowy,w renault 6-cio. Dało by się to przerobić,ale czy to sie opłaca?
Jeszcze jedno-co tam masz-Delco-Remy,Bosch,czy Valeo,bo tez widziałem.
Musi być taki jaj jest. Bosch był na 4 piny, Valeo na 3. Masz rację, że forum jest po to żeby sobie pomagać. Przyjedź, poznosisz mi cegły na budowie, poukładasz deski, ogólnie zrobisz porządek, ja ci zrobię regulator. Wybacz, ale nie będę się tak bezinteresownie dzielił czyms, nad czym spędziłem kupę czasu.
028 919 803 F i taki ma być do Valeo stosowanych w Golfach 3 bez względu na moc altka - od 70 do 90A. I popieram Kolegę SEED_29 - zmienić sklep lub chociaż sprzedawcę... Proszę pokazać ten regulator po tym numerze. A wystarczy podać ten numer A11VI21 i można dostać wszystko.P
Trochę za mało informacji na temat jaki to alternator jaki producent (Bosch, Valeo), jaka moc. Dodano po 9 Powiem ci że przy dzisiejszych cenach używanych altków też zaczołem je w ten sposób naprawiac. Ekonomia Trochę racji w tym jest jednak nigdy nie wiadomo co się kupuje i jak długo to jeszcze pochodzi. Często ludzie kupują drugi alternator nawet...
Podróbka z Cargo tak. Ale 99% usterek to rozwarty wirnik. Dokładnie, w tym Valeo wirniki siadają (uzwojenie), sprawdź zanim wymienisz regulator.
A co tam będzie drogiego? Na oko widze, że stojan (koronka) jest to samo co w Valeo rodziny A13N, diody standard 1\2 cala (to samo co fiat, łada, skoda).
Czy masz sterownik klimatyzacji VALEO 509355 ?
witam ja osobiście kopiłem w inter starter koszt 3000 t A ja sobie robię sam, tu jest jeden z nich: Zrobiłem też do fordów (Magneti Marelli, Visteon), Hitachi (wszystkie), Mitsubishi, Valeo (wszystkie typy, no poza rodziną A13N, bo tego już praktycznie nie ma) i Denso.
Znalazlem dane tego alternatora Alternator - oryginał VALEO nr VALEO OE: 252168 nateżenie 105 A napięcie 14 V
Jak ma 120A valeo to wirnik cały. Po co wymieniac jak nie wie co ?? Za dużo pieniędzy maja ludziska.
Jak siedzę od lat w autach 20+ to problem jest bardzo powszechny szczególnie przy francuzach, japońcach i klasykach z bajerami i car audio na pokładzie gdzie przyjemność jazdy jest kosztem akumulatora. Patent z diodą jest super i chwalę autora. Słyszałem o tym ale nie spotkałem. Sam rozwiązuje problem ten problem kablami 16mm2 jak "big 3" w car audio....
Ja kupowałem już kilka razy do e60 regulator topran i wszystko działało jak należy, ale w pudełku zamiast podróby jest Valeo.
Panowie ktoś pomoże. Założyłem nowy (używany) regulator i chce wzbudzić alternator do ładowania jak mam bo podłączyć chce sprawdzić na zewnątrz auta. Do alternatora idzie B+ główny przewód lądowania oraz mała kostka na której jest napięcie względem masy 10.8 V co jest dla mnie dziwne co to za napięcie i skąd czyżby to jakiś zewnętrzny regulator napięcia...
Citroen C3 "opornica regulator" valeo F657165W/M, temat powszechnie znany, najczęściej pada MOSFET HUF75344G3, polecany zamiennik (ciut większa moc) to IRFP064N, Ja natomiast po spaleniu się też IRFP064N wsadziłem IRFP2907, ID/IDM 209/840A , zamiast oryginalnych 75/300A więc zapas spory... ale i tak po roku czasu się spalił...;/ Silnik dmuchawy działa...