Brakującym elementem okazał się kondensator. Zdobyłem drugi taki regulator z uszkodzonym tylko tranzystorem, więc zanim naprawie ten i puszcze do ludzi to chętnie pomogę w razie jakiś problemów z identyfikacją elementów. Temat zamykam.
Jeżeli masz alternator Boscha to na 99,99 % masz uszkodzony regulator F00M......... . Jeżeli masz Valeo to koniec szczotek +/lub konieć bieżni ślizgowej.
Miałem dokładnie ten sam problem! Regulator napięcia to już szmelc.Jeżeli chcesz mieć spokój z odpalaniem auta to musisz zainwestować w nowy regulator!
One tak mają , jakaś chora wizja inzyniera mb zmień regulator na nowy zamiennik. I bedzie ok
Jest taki sterowany com. https://as-pl.com/p/ARE3120(VALEO) regulator are3052 https://as-pl.com/p/ARE3052 podejdzie np. z peugeota 307 1,6hdi itp.. ma 2 śrubki ale wykorzystujesz tylko jedną od lampki.
Cześć! Super, że podałeś tyle szczegółów – to bardzo pomaga! Rozbiję to na części, bo masz kilka problemów do ogarnięcia. A. Elektryka (P1676, alternator, migotanie) Błąd P1676 to problem z komunikacją alternatora (LIN/BSS), często związany z regulatorem lub okablowaniem (,). Twój stary alternator (Mitsubishi 9660055080) i zamiennik (REC-2.3761) mogą...
Wyjaśnienie oznaczeń pinów w wtyczce alternatora Na podstawie diagramu, który podałeś, wtyczka alternatora (prawdopodobnie Bosch lub Valeo z Mercedesa, np. z modeli ciężarowych lub vanów jak Sprinter w wersji 24V) ma piny oznaczone L, S i DFM (oprócz znanych Ci W i 15). Te oznaczenia są standardowe dla wielu alternatorów Bosch używanych w Mercedesach,...
L - to wyjście na lampkę, + to zasilanie wzbudzenia po zapłonie. Powinien być zamontowany właściwy regulator - osobiście polecam orginalny Valeo który kosztuje około 75zł. A i warto sprawdzic jak wygląda pierścień na wirniku, jeśli ma głębokie wyżłobienie po szczotkach polecam zregenerować cały alternator - koszt około 300-400zł. Dodano po 2 I przypomniałem...
Panowie ktoś pomoże. Założyłem nowy (używany) regulator i chce wzbudzić alternator do ładowania jak mam bo podłączyć chce sprawdzić na zewnątrz auta. Do alternatora idzie B+ główny przewód lądowania oraz mała kostka na której jest napięcie względem masy 10.8 V co jest dla mnie dziwne co to za napięcie i skąd czyżby to jakiś zewnętrzny regulator napięcia...
http://www.as-pl.com/p/ARE3010 Ten pownien podjeść, jest to regulator z alternatora Passat b5 FL, Valeo 120A Wyjścia L oraz DFM (identycznie jak u ciebie). Podpasować może jeszcze z alternatora Valeo 180A Passat b6, Golf V, Leon II.
Dziękuję za odpowiedzi. Regulator oryginalny zamówiłem. Chodziło mi o tymczasowe podłączenie innego, bo auto jest mi niezbędne. Pomysł na podłączenie innego regulatora po prostu wpadł mi do głowy i byłem ciekawy czy się da. Wydawało się to logiczne, że po drobnych modyfikacjach i kilku dodatkowych przewodach będę miał ładowanie tymczasowe. Kilku mądrych...
Prawdopodobnie regulator jest do wymiany, bo obecnie jest "cyfrowy" a powinien być "analogowy". Stąd różnica kolorystyki przewodów we współpracującej kostce.. u Siebie przeszedłem z bosch 70A na valeo 180A bez większych komplikacji. Kontrolka ładowania gaśnie normalnie. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Bałem się że idzie tam np magistrala czy coś... Ale już jasne - będzie śmigać
Ależ mostki tam wytrzymują, niepotrzebnie wymieniałeś. Regulator też, lutujesz nowe szczotki -SVX7-i to działa. To, że wymieniłeś wirnik to bardzo dobrze-pęka tam doprowadzenie z pierścieni do cewki wirnika i wirnik do przewijania albo wymiany. Uważaj przy składaniu aby ci nigdzie nie obcierał-śruby dokręcaj równo i popukuj sobie przez jakąś przedłużkę...
Uszkodzony regulator napięcia, o ile pomiary są prawidłowe (temperatura).
zmierz chłopi napięcie u mnie było to samo na akku 16 volt dobrze że był 90ah bo bym go skończył. trzeba kupić do alternatora / domniemam valeo - bo takie montowali do espace/ kompletny regulator razem ze szczotkotrzymaczem. da się wymienić bez demontażu alternatora
Dziekuje za odpowiedz
Dziękuje. Wychodzi że to taki alternator: https://as-pl.com/pl/p/A3129(VALEO) Ale jak teraz dobrać regulator napięcia?? Znalazłem taką listę ale nie ma tam niestety regulatora Valeo https://as-pl.com/pl/u/AV6N10300HA
Regulator jest sprawny bo wyłącza przy 14,4. Mozna go sprawdzic samemu przy pomocy miernika, zarówki i zasilacza z regulacją. miałem juz takie przypadki ,ze uszkodzona była 1 z 3 diod które dają zasilanie na pomiar regulatora i jest własnie taki objaw ,ze altek nie ma wydolniości prądowej. Niedawno sam miałem taki objaw w altku Valeo 90A ,a ze mostek...
Krótkie pytanie-czy da się zastąpić rgulator prędkości obrotów dmuchawy w E210,regulator Bosch,4-końcówkowy regulatorem Valeo (3 końcówkowy)? Ewentualnie jakie przeróbki trzeba robić?
W alternatorze nie ma komutatora, to są pierścienie ślizgowe. A co to za alternator? Bo jak Valeo 120A (Audi, Passat, Megane/Scenic) to masz popuszczony koszyczek i pręty utrzepie. Druga sprawa- gdzie to niby się upala? Bo jak alternator Visteon (Mondeo) to tam trzeba pręty do pierścieni lutować wysokotemperaturowym spoiwem. Grzeje się tam jak diabli,...
Orginalne szczotki mają oznaczenie svx7.
Ale co chcesz wiedzieć,bo temat i treśc tego nie wyjasnia? Apropo,założyłeś cztery tematy odnośnie tej klimatyzacji,nie podoba mi sie to!
No właśnie na aukcji regulatora Valeo są podane symbole obydwu tych alternatorów. Więc po co wydawać 240 zeta skoro mam za free.
Opel KAdett 1.6 D Czy moge zastosowac regulator od innego alternatora ??
Witam. Mam uszkodzony regulator dmuchawy klimatyzacji F657165W/Q z Renault Scenic II 2006r. Uszkodzony jest kondensator zaznaczony na zdjęciach poniżej. http://obrazki.elektroda.pl/6070639300_1... http://obrazki.elektroda.pl/5000084600_1... http://obrazki.elektroda.pl/2118810900_1... Mam ogromną prośbę...
Albo wirnik w alternatorze, albo bezpiecznik przy klemię plus może nie łączyć. Musisz też mieć orginalny regulator Valeo - faktycznie ECU przez sygnał dfm może obniżyć napięcie ładowania.
Alternator w Renault Scenic II, 2005 r, silnik benzyna 1.6 16V (bodajże symbol K4M). Alternator Valeo 110 amper. Być może coś jeszcze ktoś rozpozna z tego lichego zdjęcia tabliczki znamionowej. https://obrazki.elektroda.pl/9779274200_... Zachodzi konieczność wymiany w tym alternatorze szczotek/regulatora napięcia. Czas na pytanie: Czy...
Nic to nie zmieniło. Błąd wyskakiwał nadal. I nie zmieni. Tam stwierdzili, że regulator założyłem dobry i alternator też dobrze działa więc muszę wymienić całą instalację. Wymienisz dwie i nadal będzie źle. Fajne "hłopcy" w tym ASO, mają pomysły. tylko alternator niedomaga bo tak mu wskazywał komputer. Mam wymienić na nowy. Wymienisz i też będzie źle....
Odświeżę Mam podobny regularny problem z alternatorem w tym aucie (A170 CDI 2003 rok, 120 tys km, alt Valeo chłodzony cieczą). Otóż przepala diody. Pierwsza naprawa jakieś 2 lata temu-włożony zamienny mostek-przepalił się po pół roku. Druga naprawa-włożony oryginalny mostek Valeo za 350 zł-wytrzymał ok 1,5 roku. Do wczoraj, kiedy nagle zaświeciła się...
Może lekkie opukanie pomoże na chwilę? Chyba po głowie. Jeżeli masz alternator Valeo to na 99% szczotki w regulatorze, natomiast jeżeli masz Bosch'a to regulator do wymiany. Oblukaj pierścienie, jeżeli duże rowki to też wymień. Rzuć fotkami to ułatwi temat.
Typ alternatora dużo nie powie, pokaż regulator lub daj markę i rocznik samochodu.
Witam, A jak podłączyć do sprawdzenia taki regulator? http://obrazki.elektroda.net/66_12908737... Alternator Valeo A13N206 Regulator Valeo YV1652
Witam wszystkich Potrzebuję pomocy odnośnie alternatora do Renault Modus 1.2 benzyna https://obrazki.elektroda.pl/7374535200_... Mam problem tego typu i już rozsypał mi się fizycznie łożysko i komutator zamówiłem po regeneracji inny egzemplarz, okazało się, że, błędnie przysłali mi o innych numerach i po założeniu nie kontaktuje się...
U mnie citroen C3 1,4HDI 2004 - regulator VALEO F657165W/M. Tranzystor oryginalny HUF75344G [url=http://www.fairchildsemi.com/ds/HU%... w obudowie TO-247 (oznaczony N344AF, 75344G). Dostępny np tutaj [url=http://north.pl/karta/huf75344g3-to... Mocniejszy Zamiennik [url=http://north.pl/karta/irfp064-;-n-t...
Jakie łożyska do alternatora BMW e39 523i nr ori bmw: 12 31 1 432 980 - 14V 70/120A Tutaj podobna sytuacja: Żeby dobrać łożyska potrzebny jest numer producenta alternatora czyli Bosch, Valeo itp Łożyska już wymienione, jakby ktoś potrzebował takie informacje, to w alternatorze boscha 0 123 515 022 są następujące łożyska: - 6203 2RS C3(małe na komutatorze)...
W as.pl dosepny chinol za 520netto a nowy orgnialny regulator Valeo 130netto. Kup używkę alternatora Valeo i jak będzie problem to części dostępne.
Te regulatory padają. Trybawaryjny skrzyni itd. A usterka powstała czy kupileś tak auto? Bo tam jest regulator sterowany BSS valeo 2542856
Pisałeś ze jest reakcja na wpinanie wtyczki. Regulator raczej tylko valeo
Znalazłem przyczynę szumów radia. Wyciągnąłem bezpiecznik nr 10 od podgrzewania tylnej szyby i radio odbiera ok. Co do Battery protection jest jeszcze opcja flashowania modułu po zmianie na inny mimo tego samego nr części. W tygodniu zamówię regulator z nr takim jak na Ori alternatorze Valeo i dam znać
Na allegro: Regulator alternatora ARE3077 typ VALEO 53,99 zł Upps Doczytałem że raz podają w opisie 12V a raz 24V więc nie wiadomo do końca czy to ten dokładnie.Domyślam się że 12V potrzebujesz. To jeszcze taki: https://sklep.mizar.com.pl/regulator-nap...
Ten nowy regulator to zainstalowałeś jest made in Tajwan/ China? Dziwne są kiepskie wykonanie itp. https://as-pl.com/pl/u/0124325139 Tu masz zamienniki polecam Valeo tam się regulator napięcia nie psuje. U ciebie stawiam na usterkę alternatora, czasem dioda lub korozja pod mostkiem diodowym.
W-obrotomierz/zacisk jednej fazy L-lampka kontrolna ładowania 15-plus za stacyjką S-zacisk pomiarowy napięcia, zazwyczaj do 30 DF-dynamo field, czyli szczotka.
Macie racje regenracja za 800zl to jedno wielkie naciagactwo... Obdzwoniłem kilka warsztatów w okolicy, większość z nich mówi brak części zamiennych i nie robią tych alternatorów. Przez przypadek trafiłem na jeden zakład w okolicy specjalizujący się tylko w alternatorach i rozrusznikach. Na dzień dobry przez telefon powiedzieli że ten alternator ma...
No jedyne sensowne wytłumaczenie to puściło coś w regulatorze jak lutowałem nowe szczotki bo trochę je musiałem pogrzać zanim puściły te pozaginane tulejki. Regulator oryginalny 20letni :)
Włącz swiatla krotkie i zapal silnik jesli zauwazysz ze po zapaleniu i przegazowaniu robia sie jasniejsze to regulator ok a napiecie 14,4 jest ok Ale sprawdz regulator w moim zamarzla mi szczotka i raz bylo ladowanie a raz nie -ewentualnie wymien same szczotki potrzebna cyna i lutownica koszt szcotek 0k.8zl do regulatora Valeo
Witam. Posiadam alternator z pojazdu FORD S-MAX o oznaczeniach: FoMoCo AG9T-10300-AA 14V 150A BEFYA 113016112 16/13 VALEO 2610695B TG15C174 Zdjęcie z naklejki: [center][url=https://obrazki.elektroda.p... Numery części z katalogu Ford: 1. 1678608...
Dopiero teraz zauważyłem w sumie że na desce nie świeci się akumulator w ogóle nawet na chwile jak kluczyk dam na zapłon na multimerze 11.80 po odpaleniu auta akumulator ma dopiero jak przygazuje wzbudza go dzisiaj nie mam na to czasu ale jutro zajrzę i zobacze bezpieczniki i czy gdzies zaśniedziałe nie jest i zobacze jaki mam alternator najprawdopodobniej...
Regulator padł valeo czy bosch?
Witam. mam podobny regulator VALEO YV1652 12V i nie znam objaśnień 2 wtyków w nim "+" (to chyba ze stacyjki zasilanie) i "L" (lampka) ?? (at) pozostałe przwody idą do B+ alternatora i diod wzbudzenia.
valeo regulator regulator valeo napiecia valeo regulator alternator valeo
unitra kleopatra belinea monitor mruga dioda kalibracja temperatury
charakterystyka diody charakterystyka diody
Land Rover Evoque B1193-00 – Crash Event Storage Full, blokada SRS, reset crash-data Akumulator Li-ion, Pb-AGM, alarm – piszczenie po odłączeniu, przyczyny, bezpieczeństwo