Podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu padł, a konkretnie jego membrana.
W aparacie zapłonowym masz odśrodkowy i podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu, jak zrobisz zęby na kole wału i podłączysz moduł z poloneza, to będziesz miał stały, niezależny od obrotów punkt zapłonu. Można by spróbować odwzorować koło foniczne z malucha/ cinuecento (3 zęby) i podłączyć nanoplexa, który ma w sobie mapę wyprzedzenia zapłonu
Prędzej złe ustawienie aparatu zapłonowego - brak kąta wyprzedzenia lub zacięty w tym aparacie odśrodkowy regulator wyprzedzenia kąta zapłonu (jest w aparacie pod przerywaczem). Jeżeli chodzi o rozrząd to w maluchu nie ma co regulować. Jedynie ustawienie zaworów - szczelina między popychaczami a dźwigienkami zaworów. Chyba coś ok 0,1 mm? Trzeba sprawdzić.
o ile dobrze pamiętam jest tam odśrodkowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu sprawdź go czy sie rusza bez oporów ( pod aparatem zapłonowym takie 2 pólksięzyce metalowe ) ustaw przerwę na kowadełku na około 1-1.5 mm przeczyść styki przerywacza papierem ściernym zapłon ma być 3 mm przed GMP
Witam a co z przewodami ws ? Świece zapłonowe Marka i typ: Mirelli 7 LCR. Odstęp między elektrodami: 0,7 do 0,8mm. A cewka zapłonowa sprawdzona? Marka i typ: MAgneti-Marelli BAE 506 D. Rezystancja w temperaturze 20C: - pierwotna: 0,666 - 0,814 - wtórna: 2970 do 3630 Układ zapłonowy jest elektroniczny (zasada działania wykorzystuje efekt Halla) i ma...
https://obrazki.elektroda.pl/5544033600_... https://obrazki.elektroda.pl/2010211500_... https://obrazki.elektroda.pl/7671572300_... https://obrazki.elektroda.pl/6226525300_... Dzień Dobry Wieczór, Chciałbym kolegom zaprezentować mój projekt. Opis podzieliłem na kilka części, także...
Tak, przełamanie przewodów to była typowa przyczyna gubienia iskry. Drugą z nich były uszkadzające się moduły zapłonowe, było produkowanych kilka modeli w których każdy miał swoją typową przyczynę usterki. W programie Usterka wszyscy chcieli wymieniać moduły. Był też odcinek z instalacją gazową, gaziarze kombinowali z zatykaniem dolotu, zmienianiem...
okazało się, że aparat zapłonowy był obrócony o 180 stopni Jakoś nie mogę sobie wyobrazić, że silnik pracował. Kwestia przestawienia obudowy o 180° — jeśli się da, to potem wyprowadzenia przewodów by nie pasowały. Aparat zapłonowy jest napędzany przez przekładnię z wałka rozrządu. Rozumiem ze mogło dojść do pomyłki i przestawienia wałka aparatu o 180°...
a co drodzy koledzy powiecie na uskodzony Podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu (UFO). czy w moim aucie jest wogóle cos takiego. bo od kiedy stoi nie mialem czasu sprawdzic
A podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu dobry? (często siadają)
a i ekonomicznijszy będzie jak naprawisz "podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu".Odpowiednia charakterystyka wyprzedzenia zapłonu to bardzo wazna sprawa.
Błędna metoda. Silnik pracujący na obrotach biegu jałowego osiągnie najwyższe obroty przy kącie wyprzedzenia rzędu 20–30° przed GMP, co spowoduje że silnika będzie ciężko uruchomić. Jeżeli tak drastyczne zwiększenie kąta wyprzedzenia zapłonu poprawia osiągi silnika, przestaje kichać w gaźnik i strzelać w wydech, to oznacza że regulator odśrodkowy...
Wtyczkę z Halla zdejmij czy nie są zaśniedziałe styki,ewentualnie regulator wyprzedzenia zapłonu w aparacie zapłonowym jest uszkodzony lub Hall uszkodzony.
Są nawet 3 opcje hamulców, polska instrukcja jest nieszczęśliwie i niejednoznacznie przetłumaczona - drag brake force (w polskiej "wartość hamowania") to regulacja siły hamowania na pozycji neutralnej spustu (np przy ustawieniu np trzeciej opcji kierunku czyli użycia opcji przód/tył bez osobnego hamulca - dla rock crawlera - auto hamuje samo po puszczeniu...
Morze to być podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu tzw. "UFO" miałem coś podobnego w swoim uniaku ale wównie dobrze może to być coś innego ale rade sprawdzić to ufo Pozdrawiam
Jeżeli robisz własny sterownik, to te sekwencje sygnałów jakie podałeś, możesz sobie zaprogramować jak chcesz, bo to funkcja zwrotna. Możesz sobie nawet, zamiast "beep" ustawić żeby grało "Przez twe oczy zielone...". To co wkleiłeś, to tabela sygnalizacji programowania regulatora. "Beep" robił silnik, gdy regulator puszczał mu impulsy wysokiej częstotliwości...
A jakie przeróbki czekały by mnie gdybym zostawił ten zapłon co potrzebuje Rozumiem że silnik który chcesz kupić posiada elementy zapłonu tj aparat zapłonowy z kopułką z rozdzielaczem i cewką zapłonową bo tak było przy 600. Jeżeli tak to proponuję zastosować zapłon od FL z cewką dwubiegunową i przewodem oporowym. Aparat zapłonowy od 600 należy zachować...
Kolejne testy i wykryłem, że jest uszkodzony podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu. Zastanawiam sie tylko, czy ustawienie zapłonu może mieć aż takie znaczenie przy spalaniu i mocy, bo tej też mu brakuje....
albo uszkodzony regulator podciśnieniowy wyprzedzenia zapłonu
Regulator podciśnieniowy wyprzedzenia zapłonu.
Uszkodzona (przebita jedna) z diod prostowniczych w regulatorze. To zmienia cały rozkład pola magnetycznego w układzie stator - koło magnesowe i powoduje zmianę kąta wyprzedzenia zapłonu i obciążenie silnika. Stąd takie zachowanie . Regulator do wymiany, bo to nienaprawialny moduł.
Witam serdecznie! Niezręczny problem z samochodem Renault Magnum z silnikiem MACK 430 KM. Rocznik 1997. Samochód odpala normalnie, nie dymi. Tester diagnostyczny nic nie podpowiada. Problem polega na tym, że po odpaleniu obroty falują, silnik przebiera. Przebiera na wolnych obrotach, i przy obrotach 1500 RPM, progu tego silnik nie przekracza, więc nie...
Stawiam na uszkodzony regulator kąta wyprzedzenia zapłonu w zalezności od temperatury, ale nie znam budowy pompy eskorta i nie powiem gdzie szukac ale napisz jakiej jest firmy i jaki model to sprawdze u kolegi w katalogu.
do pkt 1. Zapłon za wczesny, uszkodzona lub zabrudzona kopułka, uszkodzona cewka. Jak strzela gdy puscisz gaz to na 100% zatarty odśrodkowy regulator wyprzedzenia zapłonu ( rozbierz aparat i nasmaruj smarem grafitowym, i wymień sprężynki w regulatorze ok 6zł ) do pkt 2. Jak pociągniesz za przepustnice do siebie i od siebie to zmieniją się obroty ? Jak...
https://obrazki.elektroda.pl/9146506600_... https://obrazki.elektroda.pl/3298884700_... https://obrazki.elektroda.pl/7456888800_... Witam serdecznie wszystkich forumowiczów tu na elektrodzie.pl i zrobiłem rozeznanie silnika motocykla. Takie czujniki halla bezstykowy elektroniczne sterowanie cewka zapłonowa...
I) Wymieniłem przewody - zaczął tak jakby lepiej palić na wszystkich garach:) II) Problem - Sprawdziłem podciś. regulator wyprzedzenia zapłonu działa on prawidłowo- membrana nie jest przerwana, po jego odłaczeniu samochód gaśnie. A mimo to dalej zamula na wolnych obrotach,przy dużym obciążeniu silnika muszę trochę popalić sprzęgło żeby jakoś normalnie...
Podciśnieniowy przełącznik działa zerojedynkowo i wybiera w zależności od podciśnienia w kolektorze ssącym jedną z aż dwóch charakterystyk wyprzedzenia zapłonu. To już chyba lepszy był ten odśrodkowy mechaniczny regulator na wałku przerywacza - miał więcej udziału w regulacji zapłonu w zależności od obrotów Przełącznika nie regulujesz śrubką - jest...
Witam Silnik mojego Fiata Uno SX 1.5 i.e. z 1990 gaśnie na biegu jałowym. Wymieniłem świece, przewody i silniczek krokowy. Silnik jak gasł tak gaśnie. Jeden z mechaników powiedział że to może być dysza. Co radzicie zrobić ? Czy choroba która dopadła silnik nazywa się 21 lat ? :) Pompę paliwa wymieniałem rok temu. Silnik jak jedzie to jedzie jak puszczę...
Kąt wyprzedzenia zapłonu sprawdzić.
te objawy nie koniecznie muszą świadczyć o złej regulacji gaźnika w tej sytuacji ja bym obstawiał gubienie cykli bo czy wolno czy szybko dodasz gazu on i tak sie nie chce zbierać ja bym taką naprawę rozpoczął od wymiany przerywacza zapłonowego i kondensatora są to sprawy groszowe rzędu 10zł ale jednak bardzo ważne przy montażu przerywacza sprawdzić...
Ten (też 2T) ma stabilizację (a właściwie ograniczenie) napięcia do jakiego ładuje sie kondensator (C1) magazynujący energię do wywołania iskry. Przecież moduł nie jest bogiem i nie wie kiedy będzie impuls z impulsatora, więc skąd wie jak przyspieszyć impuls na triak? Regulator wyprzedzenia w zasadzie nie wyprzedza zapłonu tylko go opóźnia w zależności...
Tak czy inaczej zastosowanie zwykłego pulsatora jak w drugim i trzecim filmie tutaj nie jest możliwe. W elektronice siedzę od lat, ale określenia pulsator jeszcze nie słyszałem, internet podpowiada że można go kupić w sklepach rolniczych i jest to element dojarki. Jeśli chodzi o układ z kontaktronem to raczej nie jest najlepszym rozwiązaniem, za to...
Co do tych obrotów - jeżeli problem nasila się zimą lub na zimnym silniku winny może być olej. Miałem coś podobnego w fiacie Uno. Niby głupota, ale poprostu silnik dostawał "obciążenia" i zwalniał a nawet gasł. Tylko na zimnym silniku. Winny może terz być np. podciśnieniowy regulator konta wyprzedzenia zapłonu - jeśli taki masz. Od razu mówię, że nigdy...
Mam pytanie-prośbę bo ja nie znam się na elektronice. Jak zrobić elektroniczny regulator kąta wyprzedzenia zapłonu? W tej chwili mam w swoim bolidzie – Syrena 105L, układ zapłonowy z mechanicznymi przerywaczami i elektronicznymi modułami GL200. Ma to wszystko tylko jedną wartość kąta zapłonu ustawianą na tych przerywaczach. Bardzo chciałbym to...
Witam ,Z Twojego opisu wynikałoby że gubi iskrę sprawdz świece, kable ,kopułkę, kąt wyprzedzenia zapłonu i wtryskiwacz z całym zasilaniem czyli pompa, regulator ciśnienia. Po wymianie rozrządu może być przestawiony kąt wyprzedzenia zapłonu.
Podcisnieniowy regulator zapłonu działa tylko przy niskich obrotach silnika, potem przejmuje zadanie odśrodkowy regulator wyprzedzenia kąta zapłonu. Podciśnieniowy regulator sprawny.Odśrodkowy też sprawdzony dałem nawet nową spreżynke (są dwie sprężynki o różnych siłach naciągu jedna grubsza druga cieńsza), sprawdziłem prace cieżarków nie ocierają poruszają...
Jasne. Może kolega obejrzy sobie charakterystykę tego regulatora i odpowie na pytanie, co on zmienia przy pełnym otwarciu przepustnicy? Kolega nikusert ma rację - pomiar kompresji zapewne wiele wyjaśni. Tak się kończy wymiana pierścieni bez szlifowania cylindrów. Kolega widzę chodził do jakiejś innej szkoły bo mnie uczyli czego innego , a i praktyki...
A to błędy aktualne czy przechowywane w pamięci? Najlepiej byłoby je wykasować (komputerem) i sprawdzić ponownie jak wystąpi zaświecenie się kontrolki .Z tego co piszesz błąd na tym cylindrze może pochodzić od cewki zapłonowej. Są dwie w jednej obudowie jedna podaje zapłon na cylindry 1 i 4 druga na cylindry 2 i 3 .Ten elektroniczny regulator kąta wyprzedzenia...
Jak założyłeś gaźnik, to zamontuj aparat zapłonowy z silnika gaźnikowego VW, będzie miał regulatory wyprzedzenia zapłonu, np z silnika MH. Do tego moduł zapłonowy TSZ-H, [url=http://www.biat.uni-flensburg.de/ms... Pozostaje jeszcze problem pompy paliwa, chyba, że zasilisz gaźnik grawitacyjnie
Derbi z silnikiem Piaggio? Zapłon fabrycznie miałeś Ducati Energia czy Langfang Kokusan? Elektryk zamienił zapłon od rieju One mają silnik AM6 - stator pomimo pewnych różnic w wykonaniu elektrycznie pasuje, ale koło magnesowe fizycznie nie pasuje. Możliwe scenariusze: 1. Zapłon daje zbyt słabą iskrę przy obciążeniu alternatora. Należałoby sprawdzić...
http://obrazki.elektroda.net/29_12106219... tak wygląda JetSpark, ale nie można się z nimi skontaktować. Myslę, że nie żyją hahahaha Moim zdaniem trzeba rozróżnić dynamiczne i statyczne zmiany zapłonu. Dynamiczne to takie jak ECU zmienia kat w zależności od obciążenia - dawniej regulował to odśrodkowy regulator wyprzedzenia kąta zapłonu. Drugie...
Dzięki za pomoc. Jak skończę to powiem jak wyszło. Denerwuje mnie to że jeśli silnik dostanie większego obciążenia na wolnych obrotach to pojawia się spalanie stukowe. Wiem że najlepsze byłoby ujęcie wszystkich tych czynników opracowując mapę zapłonu ale sądzę że nawet prosty regulator odśrodkowy poprawi sytuacje w porównaniu ze stałym kątem wyprzedzenia...
Stare UNO, Panda z silnikami FIRE 1.0. Nawet wersje z elektronicznym zapłonem są bardzo proste, a idea silników FIRE jest taka, że cały osprzęt miał być "na silniku". 1.0ie jest na digipleksie - to bardzo prosty układ i na pewno mniej awaryjny niż układy stykowe (z przerywaczem mechanicznym). Z czujników to masz tam czujnik położenia wału i czujnik...
Witam ponownie. Goldwinger - byłeś blisko. Przyczynę odkryłem przypadkowo, odłączając przewód gumowy między gaźnikiem a podciśnieniowym regulatorem zapłonu - poprawa była znaczna. Po ponownym podłączeniu okazało się, że regulator zamiast stopniowo przyspieszać zapłon w zależności od położenia przepustnicy, od razu przestawiał się na maksymalne wychylenie....
na twoim miejscu sprawdziłbym kąt wyprzedzenia zapłonu Kolego od kiedy to sie reguluje kąt wyprzedzenia zapłonu w silnikach ze sterownikiem?Sprawdz ten wtrysk i regulator biegu jalowego do podkrecenia.Sprawdz rezystancje wtryskiwacza powinna wynosic od 1 do 3 Om.
Wolnymi obrotami w tym silniku steruje "mega szybki" procesor za pomocą silniczka krokowego. Na podstawie lawiny danych, czyli: prędkości obrotowej silnika, temperatury zasysanego powietrza, temperatury silnika - wydaje on (procesor) polecenie aby silniczek krokowy zwiększał bądź zmniejszał obroty silnika przy zdjęciu nogi z gazu. Czasami może nie zdążyć...
Witaj Dobidi. Regulator zamontowany jest na aparacie zpłonowym. Służy do wyprzedzenia zapłonu może szarpac gdy jest pęknięta przepona. Powoduje przerwanie niebieskiego przewodu i autko gasnie.
No dokładnie- chodzi jednak o to, że na biegu jałowym podciśnienie w strefie podłączenia wężyka biegnącego do aparatu powinno być prawie zerowe. Natomiast w kolektorze ssącym jest wtedy największe.Regulując wstępny kąt wyprzedzenia na biegu jałowym nie powinno więc być różnicy czy wężyk jest założony czy zdjęty. Jeżeli po założeniu wężyka wzrasta kąt...
Co mówi lampa stroboskopowa o kącie wyprzedzenia zapłonu w trakcie przerywania? Od strony zapłonu może to być: brudne styki przerywacza, uszkodzony kondensator, niepewne połączenia przewodów lub niewidoczna korozja pomiędzy połączeniami (np. blaszki z nakrętką), niewłaściwa cewka zapłonowa (spadek energii na wysokich obrotach), niesprawny regulator...
Mam problem ze swoim Golfem II 1.3 Digijet NZ 1991rok. Auto ma założoną instalacje gazową od kwietnia i nie ma z nią żadnego problemu. Auto na gazie chodzi poprawnie. Spalanie jest na normalnym poziomie. Na benzynie natomiast silnik chodzi źle. Odpala idealnie w każdych warunkach i na wolnych obrotach też jest dobrze. Natomiast podczas jazdy dławi się,...
A rozbierałeś ten silnik od strony prądnicy/alternatora? W MZ ES już był regulator wyprzedzenia (mechaniczny), więc u ciebie też napewno jest. I to chyba lepsze jest od elektroniki- niezawodne i wodoodporne ;)
Wiem że optyka ma soje zalety, ale z tym brudem może być ciężko. Co to za książka z tym schematem? Bo w mojej też on występuje (Elektronika w technice motoryzacyjnej) Jakoś nie mam przekonania do analogowego regulatora, coś mi się wydaje że, wyregulować takie cudo to nie będzie proste zadanie. Dokładność regulacji też nie jest pewna, może wchodzić w...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Musisz dorobić dźwignię regulatora, wyregulować zapłon i zawory, sprawdzić filtr oleju, wlać olej o specyfikacji SAE-30. Nawet taki, jak do kosiarek czterosuwowych. Przerwa na przerywaczu 0.3mm, kąt wyprzedzenia zapłonu 23 stopnie, luz zaworowy 0.05mm dla obu zaworów, mierzony na zimnym silniku. Ten regulator obrotów jest ważny gdy silnik napędza agregat...
Na zdjęciu masz rezystor od świateł i regulatora napięcia (który był beznadziejnym rozwiązaniem układowym). Nie jest on konieczny do zapłonu, lecz jeśli chce się mieć dobre światła i ładowanie, trzeba usunąć ten rezystor, przerobić połączenie regulatora i zamontować typowy regulator od skutera. Dostrzegam że to wersja chłodzona powietrzem. Z tymi modelami...
Panie rychu, czy ten regulator to jest to? Regulator odśrodkowy aparatu zapłonowego (centrifugal spark-advance control, Fliehkraftverstellung) - system umożliwiający zmianę kąta wyprzedzenia zapłonu w zależności od prędkości obrotowej silnika (im wyższe obroty, tym wyprzedzenie musi być większe ze względu na czas spalania mieszanki). Działa na zasadzie...
Jeżeli schodzi z obrotów dopiero po zatrzymaniu auta,to myśląc logicznie regulator obrotów jest w porządku lecz sterowanie jego podczas jazdy jest nie prawidłowe.Jedyna skuteczna rada odłączyc wtyczkę czujnika predkości pojazdu.Sterownik dostanie sygnał że auto stoi i będzie sterował obrotami jak na postoju.Wtyczka znajduje się przy lince licznika...
rozsądne to jakie pieniądze ,,mam na zbyciu przetwornik fi 6 jak coś to na PW a pozatym to widzę że wiedza na temat regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku jest niewielka ,każdy zakład naprawiający diesle powinien to mieć bo sama regulacja statyczna w wielu przypadkach jest niewystarczająca szczególnie jeśli regulator wyprzedzenia wtrysku ma wyciągnięte...
Wiesz ty, co to jest ustawienie zapłonu? Przecież aparatu nie można wyciągnąć i go sobie potem ot tak włożyć! Aparat ma być ustawiony na znaki i z poprawnym wyprzedzeniem zapłonu. To "urządzenie", to podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu. Po pierwsze należy sprawdzić jego szczelność. Po drugie ma być zamontowany tak, by był zaczepiony i...
Ten post wybaczcie jeśli jest w złym dziale, ale jest bardziej w charakterze zapytania niż pochwalenia się czymś. Do rzeczy. Rozważam taki pomysł na pracę magisterską pt sterownik zapłonu do samochodu. Obracam się akurat wokół starych aut, i to potencjalne cudeńko miałoby sterowac zapłonem w moim fiacie 125p, i przez sterowanie zapłonem mam na myśli...
Sprawdź czy odma nie jest zapchana, sprawdź też czujnik temp powietrza wlotowego w przepływomierzu, generalnie posprawdzaj wszystkie czujniki odpowiedzialne za kat wyprzedzenia zapłonu (dobrze jakbyś miał lampe i sprawdził co się dzieje z zapłonem) i dobrze ktoś pisał sprawdź listwę wtryskową benzyny i wtryskiwacze, może być że któryś puszcza lub regulator...
Witam, neumím polsky, tak píšu česky. Příčinou je vypnutí palivového čerpadla při provozu na gaz LPG. Po vypnutí čerpadla není tlak v systému KEIII Jetrinic, proto se klapka váhy vzduchu vychýlí zcela nahoru i pří nízkých otáčkách motoru. Řídící jednotka tento stav neumí vyhodnotit a začne pracovat v nouzovém režimu. V nouzovém režimu pracuje motor...
Ten problem niestety bardzo często powtarza się w wielu samochodach z instalacja gazowa. Bardzo rzadko w samochodach bez dodatkowych instancji paliwowych. Gdybyś nie było instalacji LPG to problemu zero , miałem 3 samochody z instalacji LPG i był taki sam problem kilka razy było to naprawiane. Jest kilka generacji instalacji gazowych dlatego pytałem...
Ok 10 lat temu zrobiłem sobie zapłon do mojej super bryki 126p na 51. Impulsy brałem z zablokowanego oryginalnego aparatu. Do obliczenia kąta wyprzedzenia przyjmowałem czas "poprzedniego obrotu" - zawsze to precyzyjniej niż nigdy nie działający regulator odśrodkowy na sprężynkach. Nawet poprawiło "kulturę pracy" :), jednak cały projekt powaliła temperatura...
Witam Z tych oznaczen to αmin to minimalny kąt zapłonu tyrystorów w regulatorze, w ten sposób ustawia się jakie maksymalne napięcie może na wyjściu dawać regulator. Jemin i Jemax to powinny byc odpowiednio minimalny i maksymalny prąd wzbudzenia czyli to 0,95A i 4,7A . EMKmax nie wiem. Jeżeli idzie o układ sterowania to na wyjściu regulatora prędkości...
Przy stały kącie wyprzedzenia zapłonu, ustawionego zgodnie z zaleceniami producenta (3.8-4mm przed GPZ), miał nieprzyjemną cechę "oddawania" w kopniak, czasem tez przyduszony przy ruszaniu z miejsca potrafił odbić w drugą stronę - motor zaczynał jechać do tyłu. Odpalenie silnika na "lewych obrotach" to bardzo niebezpieczna sytuacja. Sam miałem taki...
Przy okazji sprawdzić regulator odśrodkowy wyprzedzenia zapłonu/jest pod palcem rożdzielacza.Sprawdzić czy ciężarki się nie zacinają i stan sprężynek.Sprawdzić też uszczelkę między filtrem a gażnikiem i drożność kanału podciśnienia w obudowie filtra powietrza/ta cienka rurka połączona z gażnikiem.
Pozdrawiam całe forum Elektroda. Piszę ten post ponieważ mam poważny problem z motocyklem Honda Nsr125. Czytałem bardzo dużo w sieci na temat zanikania iskry zapłonowej w tymże modelu motocykla lecz nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Moduł zapłonowy wymieniałem trzy razy bez żadnego skutku. Motocykl zaprowadziłem do elektromechanika, ten...
Witam, problem opisałem juz na innych forach więc przeklejam z tamtąd: Samochod: Ford Escort 1993 Silnik: 1.4 (F6F) - monowtrysk Brak instalacji LPG Przebieg: wg licznika ponad 200.000 sterownik: EEC IV Problem z samochodem jest następnujący...otoż silnik odpala kiedy jest zimny bez problemu, na luzie samochod chodzi caly czas bardzo ładnie (45 minut...
jak zmienne fazy masz na obu wałkach to normalne. To ruch regulatora. Najprawdopodobniej obroty się paprają przez złe ustawienie regulatorów. Regulatory działają na zasadzie wyprzedzania działania wałków w stosunku do położenia tłoka, to tak jak regulator wyprzedzenia zapłonu- tylko do przodu.
W aparacie zapłonowym znajduje się odśrodkowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu, zmieniający kąt wyprzedzenia w zależności od obrotów silnika. Dwa ciężarki ze sprężynkami. Te elementy muszą być smarowane przez wpuszczenie kropli oleju na filc wciśnięty w otwór krzywki, którą sterują, a sprężynki nie mogą być wyciągnięte lub wypracowane. Odsuń śrubokrętem...
Regulator "dwufazowy", ponieważ uzwojenie ładowania jest jednofazowe, ale bez połączenia z masą. Tak więc z alternatora wychodzą dwa przewody "fazowe", dlatego też nazwę "dwufazowy" biorę w cudzysłów. Przy takich pojazdach regulator jest stratny - wewnątrz jest mostek Graetza i dwa tyrystory zwierające nadmiar napięcia na masę. Światła według tego nieczytelnego...
A moze by tak spprawdzić ustawienie zapłonu, i jeszcze podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu?
Witam Podobne objawy miałem w swoim uniaku. Winą był podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłony. Sprawdź czy u ciebie nie jest podobnie.
Do sprawdzenia sonda lambda i regulator podciśnieniowy wyprzedzenia zapłonu.
Uszanowanko. Może od początku, żeby wszystko było jasne i klarowne. Zakupiłem Quada SMC Titan 300 z silnikiem 2 cylindry 4T 270ccm. Wadą był niby uszkodzony akumulator, jak się finalnie okazało, wina leży gdzieś indziej. Zdemontowany stator, 11 cewek 3 Fazy, w tym zasilanie do CDI AC. Między fazami było po 7V, regulator wyrzucał 14V, ale jak dostawał...
Tak że buduję ten moduł. Nie wiem jak to jest w MZ, ale może można by było wkleić gdzieś odśrodkowy regulator wyprzedzenia zapłonu? I po zabawie. Nie znam się na budowie silnika MZ i może być to w ogóle nierealne.
Mocowanie będzie pasować co do reszty to różnią się znacznie ten od gofera II ma regulatory wyprzedzenia zapłonu odśrodkowy i podciśnieniowy a ten od golfa III ich nie ma bo monomotronic sam steruje wyprzedzeniem zapłonu natomiast digijet steruje jedynie wtryskiem a zapłonem aparat i dlatego zakładając go do golfa dwójki pozbawisz silnik automatycznej...
Jeśli masz tam podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu, to pamiętaj żeby go odłączyć przed ustawianiem zapłonu.
Możesz jeszcze sprawdzić podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu.
A może by tak od Trabanta? Ostatnie modele miały zapłon elektroniczny, z tego co pamiętam coś jak ETZ na hallotronach, tylko dwóch. I chyba Trampstein miał nawet odśrodkowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu.
Sprawdź czy nie przycina się podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu.
Motronic ma rację, często łamie się biały przewód w aparacie zapłonowym z powodu ruchu regulatora podciśnieniowego wyprzedzenia zapłonu
sprawdź 'UFO' - podciśnieniowy regulator konta wyprzedzenia zapłonu, na bank będzie nieszczelny. druga rzecz to Tzw. moduł zapłonowy, też warto mu sie przyjrzeć
Ok, thx :) Popytam !!! Dodano po 20 Na forum F&F podali [url=http://www.republika.pl/digitech2/s... adres jest to stronka Digitecha oferującego elektroniczne układy zapłonowe do samochodów, motocykli i nie tylko. Można również znaleźć to czego ja szukałem, czyli regulatory kąta wyprzedzenia zapłonu. Podaje tą stronke dla wiadomości innych zainteresowanych...
Sprawdź przewód podciśnienia między kolektorem a serwem, lubi sparcieć i ssie lewe powietrze, przewód do podciśnieniowego regulatora kąta wyprzedzenia zapłonu od gaźnika a w końcu szczelność całego kolektora, może gdzieś uszczelka poszła?. R.
Witam wszystkich. Jestem na etapie przygotowań samochodu do sezonu wyścigów górskich i mam następujący problem. Zainstalowałem do silnika 1.3 16V cztery gaźniki pochodzące z motocykla Yamaha R1. Usunąłem większość czujników współpracujących z ECU (MAF, TPS, bay pass od wolnych obrotów ...) ECU w tym momencie steruje mi tylko zapłonem. Silnik jest juz...
Skoro ustawiałeś zapłon, to czy sprawdziłeś przy tym sprawność odśrodkowego regulatora kąta wyprzedzenia zapłonu? Prawidłowo zapłon powinien zostać sprawdzony i wyregulowany za pomocą lampy stroboskopowej. Ujawniane są wówczas wszystkie nieprawidłowości pracy zapłonu. Sam dawno temu ustawiałem znajomemu zapłon w maluchu, bo ciężko odpalał i strzelał,...
W związku z licznymi pytaniami zamieszczam rozpiskę modułu od poloneza. Jestem na urlopie i narysowałem z pamięci. Do przeróbek stosowałem moduł APE-05 firmy autopower electronic. Moduł nadaje się do prawie wszystkich silników z impulsatorem indukcyjnym i odśrodkowym lub podciśnieniowym regulatorem kąta wyprzedzenia zapłonu. Jedyne problemy jakie napotkałem...
witam znalazłem taką stronkehttp://www.izi.republika.pl/stero... z elektronicznym regulatorem kąta wyprzedzenia zapłonu wykonanym na PIC-u 16F648A ale niewiem jak się do tego zabrać :/ podstawy asemblera znam tylko przydała by mi się jakaś literatura najlepiej w pdf-ie z komendami tego procka bo niewiem gdzie to znaleść :/ no i ew porady jak się...
Rodzaj obecnego paliwa nie powinno mieć znaczenia. Dla zabytkowego silnika znaczenie ma niski stopień sprężania (w obecnych czasach można zwiększyć, kwestia innego tłoka), odporność zaworów (gniazd, prowadnic) na benzynę bezołowiową i układu paliwowego na zawartość etanolu. Radziłbym sprawdzić czasy otwarcia/zamknięcia zaworów, kąt wyprzedzenia zapłonu...
Tak, tyle że moduł zapłonowy korzysta z uzwojenia alternatora, prawdopodobnie do zasilania mikrokontrolera sterującego kątem wyprzedzenia zapłonu.
Mówiąc o przyjemności jazdy mam na myśli to, że uszkodzony kondensator nie "wpuszcza" silnika na wysokie obroty. Jednak skoro jest on dobry, to zapoznaj się dokładnie z budową aparatu zapłonowego. Poza stykami, o których piszesz ma jeszcze elementy regulatora odśrodkowego kąta wyprzedzenia zapłonu. Takie dwie blaszki na sprężynkach mówiąc kolokwialnie....
Witam w dniu jutrzejszym oddaje autko do servisu fiata na badanie komputerowe, jako że eksploatuje go kilka lat jestem ciekaw stanu podzespołów eletronicznych, szykuje mi się wyjazd wakacyjny za granice i pewnie pokonam kilka tysięcy kilometrów więc wydaje mi się że dobrze by było skontrolować conieco i przygotować autko do takiej wyprawy. Po długich...
Skutery z silnikiem Baotian, Zipp itp. http://obrazki.elektroda.net/33_12711754... Popularne chińskie skutery z silnikiem 4T GY6 50 - 150 cm³: http://obrazki.elektroda.pl/8583778500_1... Jakiś nietypowy moduł w skuterze 4T (był to "koliber" z Niemiec): http://obrazki.elektroda.pl/7993154400_1... Quad /...
Stroboskop STB-1 przeznaczony do ustawiania czasu zapłonu w samochodach. Prawidłowe ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu jest niezwykle ważne, gdyż parametr ten ma wpływ na zużycie paliwa, moc oraz parametry środowiskowe silnika. Pozwalają w prosty, szybki i sprawny sposób sprawdzić i wyregulować kąt wyprzedzenia zapłonu, sprawdzić działanie regulatorów...
Mała uwaga!Silniki RP w Passacie nie mają regulatora podciśnieniowego wyprzedzenia kąta zapłonu.A zapłon ustawia się na 6 stopni +-1 stopien,ale po zablokowaniu komputera sterującego(np.Vagiem)
Myślałem nad tym ale to stary motor z klasycznym podwójnym układem zapłonowym(bez rozdzielacza) .Prośba do wszystkich może ktoś ma gotowy projekt który mógłby zamieścić(jaką kwotę trzeba wydać na taki zestaw,jakich części trzeba użyć ).Elektronika nie jest moją mocną stroną (jestem mechanikiem).Mam natomiast znajomego elektronika ale on mysi mieć schemat....
KLEKOTANIE podczas obciążania silnika świadczą o zbyt wczesnym zapłonie a nie o nadmiernych luzach zaworowych.sprawdz łańcuch rozrządu i aparat zapłonowy/regulatory wyprzedzenia zapl./jeśli mechanik sprawdzał zaplon lampą to przy zużytym rozrządzie musiał widzieć niestabilny punkt zaplonu.pozdrawiam.
Po pierwsze: zapłon w 126 może być spokojnie przestawiony o ok. ± 5°, ja np ustawiałem na 14° wyprzedzenia i chodził znacznie lepiej, o samozapłonach mowy nie było. Po drugie: przy ustawianiu zapłonu ZAWSZE kręci się wałem w kierunku jego pracy , jego obrotów; nigdy tam i z powrotem! Po przesunięciu niechcący "za daleko" ZAWSZE wykonywałem cały...
wyprzedzenia zapłonu kątem wyprzedzenia zapłonu simson wyprzedzenia zapłonu
regulator kondensator wentylator galant podłączenie atmega uruchomic
bęben pralki whirlpool wirpool pralka
LG 37SL8000 TV Delayed Image Display Issue Wymiana paska w odtwarzaczu CD Samsung MM-C8