http://obrazki.elektroda.pl/1211215000_1... http://obrazki.elektroda.pl/1211215000_1...
Moze lepiej tego nie ruszaj oddaj to fachowcowi
Sterownik Digifant od 93 - 96 roku , sterowanie zaworem wolnych obrotów masą z pinu 30 ECU , a drugi pin 12V po kluczyku. Simos po 96 , przepustnica zmotoryzowana.
Może też zacierać się łożysko w sprężarce. Opór się zwiększa (ale nie przy każdym obrocie) i silnik próbuje to zrekompensować za mocno otwierając regulator biegu jałowego
te obroty to moze byc regulator biegu jałowego lub zatkany kanał w korpusie przepustnicy albo podcisnienie
a czemu przyczepiles sie do tego regulatora biegu jałowego? jest jakis problem z pracą silnika?
Zaraz go wyjmę i zobaczę
A parametrach co tester pokazuje? Który krok? Bieg jałowy do krok 24, no, czasami z minusem, ale nie mniej niż 11-12 Przecież możesz też zrobić test regulatora biegu jałowego.
regulator biegu jałowego, czujnik polozenia klapy spietrzającej, klapa spietrzajaca, złe ciśnienie paliwa, lewe powietrze, rozdzielacz paliwa
Wymieniony został silniczek krokowy ponieważ auto nie równo chodziło i zaczęło dużo palić. Co ma silniczek krokowy regulatora biegu jałowego do spalania? Nic. Masz uszkodzony czujnik CTS, do tego pewnie jeszcze sonda zdechła.
może byc regulator biegu jałowego oraz przerwa w czujniku położenia przepustnicy. pewność będzie gdy podłączysz kompa chodź to tez nigdy nie daje 100% pewności
Po pierwsze napisz o jakie punto Ci chodzi, bo np. mk.2 1.2 16V miało elektroniczną przepustnicę i "sprawa" wygląda tam zupełnie inaczej. Najlepiej zacząć od diagnostyki komputerowej - czyli podjedź do ASO na Examiner albo do kogoś z Euroscanem. Poza "silniczkiem krokowym" czyli regulatorem (dawki powietrza) biegu jałowego (Idle Accurator), warto sprawdzić...
Mariuszkam (at) udalo sie jakos rozwiazac ten problem? Mam identyczne auto , te same objawy . Odpowiedzi sa jasne od doswiadczonych uzytkownikow . Aczkolwiek jestem ciekawy jak to sie skonczylo u Ciebie. Z gory dziekuje za odpowiedz.
Sprawdź czy nie łapie lewego powietrza.Jeśli nie to proponuje profilaktycznie silniczek krokowy sprawdzić i złącze komputera.W Clio 1 to plaga.Przerabiałem takie tematy.
38 - znaczy ze sonda padla?obroty faluja na lLPG i noPB,strzaly na gazie byly az przeplywka padla, i gume rozwalilo.guma wymieniona przeplywka rowniez jakis miesiac temu dodatkowo wymienione kable WN, cewka, swiece, paluch rozdzielacza jakies 2 miesiace temu
Silnik znajduję sie w lanosie na org wiązce 1.5 8v z przepustnicą espero tak więc obroty są ok. Regulator wisi zaślepiony tak więc zamierzam zrobić z niego prowizoryczny tempomat. Dzięki wielkie!! Jak się uda to wszystko wysterować podłącze także wszystkie czujniki od pedałów żeby rozłączało układ po wciśnięciu czegokolwiek i dam znać jak to wszystko...
Od pewnego czasu mam problem z obrotami silnika! jak zapalam go to wchodzi mi na duże obroty i po chwili spada i chodzi nierówno. co mam z tym zrobić nie wiem co to może być:cry: Witam. Przyczyną tego stanu rzeczy może być regulator biegu jałowego, nazywany też silnikiem krokowym. To właśnie on w największym stopniu odpowiada za wolne obroty. Pozdrawiam....
... lub przesłoną dodatkowego powietrza która tez tak jest w książce opisywana.Jest to urządzonko które znajduje sie pomiędzy przepływomierzem a kolektorem ssącym i ma za zadanie na zimnym silniku dorzucić troche świerzego powietrza do kolektora.No i tu mam pytanie bo ta przesłona na zimno sie nieotwiera czym to moze byc spowodowane czy moga na to wpłynąć...
Jeżeli na jałowym masz takie wyprzedzenie zapłonu to znak że leży regulator biegu jałowego, zresztą zobacz w parametrach czy wartość obciążenia CLV nie przekracza 40%, jeżeli jest sprawny zawór to wynosi przeważnie 24%. Sterownik nie mogąc wyregulować biegu jałowego owym nastawnikiem wyprzedził zapłon. Moze to też byc tym, że zle pracuje czujnik ciśnienia...
A na jak stoisz na żółtym??
Panowie, pierdzielicie głupoty. Uszczelka pod monowtryskiem cała Zawsze wtedy wyświetlany był błąd 35, czyli regulator biegu jałowego. Wiązało się to z tym, że bazowa prędkość biegu jałowego różni się o 170 rpm od zadanej. Poza tym silnik gnał na podwyższonych obrotach. Ale ale- nie tylko uszczelka! Tam też pękał węzyk do pneumatycznego siłownika EGR....
:) Pownieneś się zainteresować stykiem krańcówki nastawnika przepustnicy, w tej chwili uaktywnia ci się funkcja hamowania silnikiem
1.To co zaznaczyłeś to potencjometr. 2.Na zielono regulator b. jałowego. 3.Niebieski jego wtyk Wydaje mi się,że masz 6-cio pinowy. W takim przypadku najczęściej takie objawy powoduje uszkodzenie czujnika Halla wbudowanego w regulator. Styk biegu jałowego(przy 6 pin) to 4 i 5(licząc od góry) Zamknięta przepustnica-zwarty Otwarta-rozwarty Pozdrawiam
Witam! mam następujący problem z autkiem - wsiadam, wtykam kluczyk, kręcę... kręcę.. kręcę... nie zaskakuje. ale jeśli w którymś momencie wdepnę szybko i odpuszczę pedał gazu - silnik od razu zaskakuje. później jeszcze przez sekundę dwie ma problem z ustabilizowaniem obrotów, ale dalej już jest ok. ECU nie pokazuje żadnych kodów błędów, sonda lambda...
Mam problem z wolnymi obrotami - scenic II 2005r, po odpaleniu obroty biegu jałowego ok 750 - 800 czyli ok. Parametr odczytany Clipem - regulator biegu jałowego włączony. Ale jak dodam gazu to obroty już nie spadają, parametr zmienia się na regulator biegu jałowego wyłączony. Parametr braku obciążenia to 14% a położenie pedału na "0" to 14 czasem 15%,...
rozbierz regulator biegu jałowego i dokładnie umyj benzyną ekstrakcyjną !!!, poskładaj i będzie ok...! pozdrawiam altronik
Regulator biegu jałowego
0505 - Usterka w układzie regulacji obrotów biegu jałowego Który krok osiąga regulator biegu jałowego, jakie jest podciśnienie w kolektorze?
zrób tak jak koledzy wcześniej pisali i zacznij od regulatora a co do biegu jałowego to normalne że będziesz miał takie ładowanie tzn w normie a przy dodaniu gazu będzie wzrastać
Przyczyna: brudny, lub uszkodzony nastawnik/regulator biegu jałowego. Zdemontuj wyczyść i powinno być ok. Pozdrawiam.
No nie 40 bo jeszcze z lat 90 jest sporo na pompie wtryskowej mechanicznej. A listwa czy tam regulator biegu jałowego nie odcina paliwa na "0" cos tam podaje wiąże się to z ochroną przeciwzatarciu. Mowimy o pompach mechanicznych bez elektronicznego nastawnika...
Proszę o poradę jak przeczyścić regulator biegu jałowego i jak go rozłożyć , bo wszystko wskazuje na to . Teraz już na zimnym silniku wchodzi na wysokie obroty, na biegu jałowym, tak jakby nie dostawał powietrza. Pozdrawiam.
Mój samochód ma już tysiące razy wałkowany problem z obrotami na biegu jałowym więc oddałem samochód do warsztatu, gdzie tak jak myślałem wymienili mi regulator biegu jałowego. Problem nie zniknął. Mechanik wysłał mnie do elektryka. Diagnoza Techem2: regulator biegu jałowego jest nieaktywny na biegu jałowym. Odczyt położenia przepustnicy na biegu jałowym...
chodzą, chodzą tylko trzeba dobrze instalcję zrobić. Żadnych cut-off (w tym modelu to niedopuszczalne, chyba że lubimy słuchać wybuchów pod maską). A nie wiem co to za gazownik co wyrzuca regulator biegu jałowego (w modelach z wtryskiem mechanicznym KE-Jetronic nie ma silnika krokowego, jest elektromagnetyczny regulator biegu jałowego) MUSI być zamontowany...
Prawdopodobnie wina tkwi w regulatorze biegu jałowego czyli w tych nieszczęsnych silniczkach krokowych do znudzenia opisywanych na różnych forach.....
Brak styku biegu jałowego w silniku krokowym/regulator biegu jałowego.
Sprawdzałeś przepustnice i regulator biegu jałowego.
to jest regulator biegu jałowego
czyli do wymiany cały regulator biegu jałowego?
Pozostaje regulator biegu jałowego Przecież w tym silniku obrotami steruje przepustnica !
Nie silnik krokowy tylko regulator biegu jałowego w tym aucie. wyczyść przepustnice.
przyczyną okazał się nie zaślepiony przewód wychodzący z trójnika od regulatora biegu jałowego. Dzięki za zainteresowanie - temat uznaje za zamknięty
A jakie to auto, może regulator biegu jałowego nieżyje.
Nasadź szlaucha od dołu, od regulatora biegu jałowego. Zwaliło go.
Regulator biegu jałowego chyba działa bo jednak po takich dwóch wahnięciach obroty stabilizują się. A check od silnika się nie zapala.
Czyściłeś regulator biegu jałowego?
Zobacz na regulator biegu jałowego i czujke temperatury.
Regulator biegu jałowego (iacv) a silnik krokowy to dwa różne elementy...
stawarzallegro podszedł do sprawy w czysto dyletancki sposób. Nie ma najmniejszej szansy, aby przez regulator biegu jałowego w astrze falowały obroty. Przez EGR tak.
regulator biegu jałowego tzn silniczek krokowy dobrze rozumuje?.
A zapiałeś regulator biegu jałowego na kolektorze?
uszkodzony regulator biegu jałowego
Sprawdź podłączenie do regulatora biegu jałowego, znajduje się przy przepustnicy
J.W. dostrojenie regulatora biegu jałowego w starszych modelach. Tylko na przyrządach.
regulator biegu jałowego a to co innego niz krokowy
A regulator biegu jalowego to co to jest jak nie silniczek krokowy! Dodano po 3 Regulator biegu jałowego.[2] Jego zadaniem Regulator biegu jałowego... jest utrzymywanie właściwej prędkości biegu jałowego. Na podstawie danych z czujników temperatury cieczy chłodzącej, temperatury powietrza, hallotronu, czujnika położenia przepustnicy i stycznika krańcowego...
zacznij od najprostrzej czynnosci sprawdzenia i wyczyszczenia silniczka krokowego regulatora biegu jałowego
Kolego italya (do twojej wiadomości) w silniku Fiata 1.4 12V jest -regulator biegu jałowego firmy Bosch jak i cały układ wtryskowy tej firmy tj. Monomotronic SPI A dla sprzedawców z Allegr.... to "wszystko" jest silniczkami krokowymi! Pozdrawiam!
mam zamontowany taki moduł w golfie III 1.8. Problem jest z falującymi obrotami na biegu jałowym. Zauważyłem, że kable z regulatora biegu jałowego idą do tego modułu i dalej do sterownika.
(z podcisnieniowym regulatorem biegu jałowego) Pamięć jest zawodna ale nie przypominam sobie takiego czegoś.
regulator biegu jałowego proponuje sprawdzić oraz podciśnienia czy sa szczelne możne gdzieś wężyk pęk
Na próbę odłącz regulator biegu jałowego i zobacz reakcji.Zrób zdjęcie wtrysku j podeślij
Regulator biegu jałowego w 95% (jeśli to 16 valve) do wymiany.
przy gwałtownym domknięciu przepustnicy regulator biegu jałowego powinien nie dopuścić do zbyt nagłego wzrostu podciśnienia w kolektorze ssącym. Moim zdaniem problem w regulatorze lub kanałach do niego(jeżeli jest to zawór obejściowy) Pozdrawiam
Auto już śmiga, uszkodzony czujnik położenia wału. Do tego było parę starych problemów z wolnymi obrotami, konieczna jest wymiana regulatora biegu jałowego, wyłamany przez kogoś mages trwały w jego wnętrzu.
Byłem na Techu. Wykazało: "zbyt wysokie napięcie regulatora biegu jałowego". Narazie nie wymieniam, spróbuję go wyczyścić.
regulator biegu jałowego sprawdziłem juz dawno i chodzi jak powinien wyczyściłem zamontowalem i nadal źle
Witam. Mam problem z astrą 1.4 silnik C14NZ. Komputer podaje kod błędu 35 - to zanczy silnik krokowy biegu jałowego. Silnik pracuje nie równomiernie na biegu jałowym. Wymieniłem silnik krokowy (regulator) biegu jałowego i nic. Sterownik nadal podaje ze błąd 35 i silnik nadal żle pracuje. Co jest?
Ta puszka to komputer od zapłonu i regulator biegu jałowego. Na gażniku powinien znajdować się regulator b.jałowego. Puszka z trzpieniem popychającym przepustnicę,masz coś takiego?
Jak myślicie czym spowodowana jest taka praca silnika? Wydaje mi się że masz uszkodzony regulator biegu jałowego. Można spróbować go ustawić, albo wymienić i wtedy ustawić.
Przepustnica rozebrana na czynniki, wymyta, poskładana i wyregulowana. Sprawdzone na ciągłość sygnału: czujnik położenia przepustnicy, map-sensor. Czujnik temp. silnika sprawny. Świece, kable i kopułka z palcem nowe. W tym silniku istnieje nastawnik i regulator biegu jałowego, obstawiam na któryś z nich. Podepnę oscyloskop pod map-sensor i podczas jazdy...
Jakie zadanie ma ten silnik krokowy ? jak działa regulator biegu jałowego? W jaki sposób oczyścić ten silniczek ? Steffy miałeś już z tym do czynienia ?
Silniczek krokowy wymieniłem głownie dlatego, że po podłączeniu do kompa jedyna błąd jaki był to "błędna liczba skoków regulatora biegu jałowego". Niestety jego wymiana nic nie dała.
A to kolega sam naprawia czy mechanik? W tych silnikach nie ma żadnego silnika krokowego! tylko jest regulator biegu jałowego firmy Bosch. Pozdrawiam!
Podłącz pod komputer taniej cie to wyjdzie jak wszystko wymieniać. Został ci jeszcze regulator biegu jałowego do wymiany. Auto posiada gaz?
Jarek1p1 Silnik krokowy, a regulator biegu jałowego to dwie inne sprawy popatrz zanim napiszesz http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10...
nazywaj go jak chcesz, poprostu regulator biegu jałowego (silnik krokowy to nazwa umowna) i po czyszczeniu przepustnicy należy zrobić mu adaptacje
W pierwszej kolejności należałoby sprawdzić regulator biegu jałowego czyli tzw. silnik krokowy...kup regulator śrubowy i wstaw zamiast silnika krokowego i zobacz czy problem będzie się powtarzał.
witam jest jedna rzecz którą znalazłem martwą :) regulator biegu jałowego, czekam na drugi zobaczymy co bedzie dalej a przepustnica była czyściutka :) pozdrawiam
Pewnie regulator biegu jałowego tzw. silniczek krokowy, możesz także sprawdzić czujnik położenia przepustnicy TP sensor. Może mieć przerwaną ścieżkę.
Wężyki/rurki z czasem twardnieją i bywają nieszczelne. Po nagrzaniu miękną i problem znika. Dalej upieram się przy nieszczelności dolotu. Równie dobrze któryś może być zapchany i regulator biegu jałowego uchyla przepustnicę, Nie znam opli i tylko gdybam z tą "krokówką". Czy regulator oddziałuje na przepustnicę czy puszcza powietrze kanałem? Z innych...
A diagnostyka była w momencie awarii. W ten sposób możesz dużo części wymienić i nic, chyba że masz na podmiankę pewne to podmieniaj. Czujnik położenia przepustnicy, regulator biegu jałowego był nowy???
Witam. Niestety w moim punciaku zepsuty jest regulator biegu jałowego(silnik krokowy) może ktoś wie gdzie można tanio kupić, bo serwis chyba chce ze mnie zedrzeć 550 złoty.
Sprawdź regulator obrotów biegu jałowego - silnik krokowy.
taka sytuacja jest u ciebie z obrotami, bo masz regulator biegu jałowego, co podnosi delikatnie obroty w związku z większym (niz zwykle) obciążeniem silnika. moc w A - pomyłka..
Zasadniczo nie sam regulator biegu jałowego a brudna przepustnica. Też ją nalezy czyścić, mimo, że jest tam ostrzegawcza pomarańczowa nakejka "do not clean throttle plate or bore...."
Dolot nie, bo by mu gazował albo utykał na któryś cylinder. Zresztą co do dolotu to tam się działa tylko jedna awaria- zrzucał gumowe kolanko regulatora biegu jałowego jak kichnął. Natomiast wytarty potencjometr ramienia klapy to standard.
Dopiero wczoraj znalazłem serwisówkę z dokładnym schematem i zasadą działania poszczególnych dźwigni. Wyreguluję luz zaworowy (generalnie od tego powinno się zacząć...) i ponownie zajrzę do regulatora.
Witam Koncepcja jest słuszna. Centrala wystawiając 2 stopień przekroczenia (2 bieg) nie zwalnia przekaźnika stopnia 1 i należy to zrobić samemu. Jedyne co bym dołożył to jeszcze równolegle ze stycznikiem na wyjściu sterowałbym stycznikiem na wejściu regulatora. Wówczas regulator nie będzie pracował na biegu jałowym. pozdrawiam pm001
Może rzeczywiście nie działa Ci regulator biegu jałowego ale sprawdź VAGiem jak ECU widzi kąd otwarcia przepustnicy (live data) a nie patrz tylko na błędy. Silnik masz taki samo jak VW Lupo, może jakiś spec od VW Ci pomoże.
Wydaje mi się że to jest odpowietrzenie zbiornika paliwa.Dwa przowody do elektrozaworu sterowanego komputerem.Zdejmując ten przewód dopuszczasz fałszywe powietrze do kolektora ssącego. Sugerowałbym uszkodzenie regulatora biegu jałowego,jako usterkę w tym autku.
ten silnik bez elektroniki pracuje całkiem sprawnie. tps w tym aucie ma za zadanie dac informacje czy jest na jałowym czy nie. na jałowym działa regulator biegu jałowego (przez niektórych nazywany krokowcem), a po wcisnieciu gazu nie. sprawdz czy dziala regulator
Wygląda mi to na silnik krokowy sterujący przepustnicą. zwykle dodaje on trochę gazu np przy włączaniu dużego obciążenia (ogrzewanie szyby) tak by silnik miał takie sam obroty na biegu jałowym. Jeśli to występuje właśnie na biegu jałowym, a po otwarciu przepustnicy przestaje to wygląda to właśnie na "regulator biegu jałowego"
Witam. Jeździłem dwa lata z gasnącym zimnym silnikiem a mechanicy się tylko drapali po głowach. W końcu trafiłem na elektromechanika i znalazł. U mnie wysłużył się regulator obrotów biegu jałowego. Mam taki sam silnik.
http://obrazki.elektroda.pl/5838630500_1... Dodano po 1 Silniczek krokowy zawór powietrza obiegowego , regulator biegu jałowego jak zwał tak zwał wiadomo o co chodzi Właśnie nie "jak zwał, tak zwał"! Jesteś na forum technicznym, więc jesteś zobowiązany do POPRAWNEGO nazewnictwa!
Kody są i to masa :) MAsz w samochodzie tekie cos jak zlacze samodiagnostyczne ( poszukaj a znajdziesz bardzo duzo na ten temat ) A przyczyna takiego zachowania jest albo Czujnik polozenia przepustnicy lub regulator biegu jałowego.
No tam jest wtrysk jednopunktowy ja to nazwałem "gaźnik" a to jest przepustnica. Dodano po 25 Regulator biegu jałowego to silnik krokowy?
A co kolega chce czyścić przy tym silniczku. W tym modelu auta nie ma silnika krokowego regulującego przeływ powietrza, wetkniętego w przepustnicę. Jest natomiast regulator biegu jałowego umieszczony całkiem na zewnątrz przepustnicy (cztero pinowy, nierozbieralny). Tam nie ma co czyścić. Nadmieniam że regulator ten często się uszkadza - nie działa zestyk...
błędów w sterowniku żadnych nie ma jestem na etapie sprawdzania regulatora biegu jałowego i przepustnicy jakbyście mieli jakieś pomysły to podrzućcie czyszczenie nic nie dało aczkolwiek było dużo syfu. sprawdzę jutro przepływomierz na testerze może to on daje ciała pozdrawiam
urządzenie o które pytasz występuje napewno w twoim aucie ale silnik krokowy jest to pojęcie dosc ogólne najlepszym okresleniem jest regulator biegu jałowego przy opisanych przez ciebie problemachsprawdził bym jeszcze kąt ustawienia zapłonu oraz przewody podcisnieniowe
błąd regulatora obrotów biegu jałowego biegu jałowego renault sterownik biegu jałowego
naprawa telewizor philips przekroczeniu transferu danych dolot gaźnik
mechanizm nawijarki dodatkowa bateria hulajnogi
Jak utworzyć spis wykresów w Microsoft Word Skoda Octavia: Kontrola trakcji i jej działanie