Oczywiście. PWM jest do tego celu idealne. :)
Kolego przemo.t - kolega webtg na początku napisał o sterowaniu napięciem a nie PWM bo może nie wiedział, że tak będzie prościej to zrobić i oprogramować pod Delphi? może niech się sam wypowie co do tego rozwiązania. A co do sterowania przez Tx PWMem - to zależy jak to zorganizujemy pgramowo. RS ma tez swoje bufory - a pisząc procedurkę która będzie...
Zasadniczo do regulacji obrotów silnika indukcyjnego lepiej stosować falownik. Tu jednofazowy małej mocy. Temat regulacji obrotów takiego silniczka niedawno był omawiany na Forum - chyba w zeszłym roku. Przypuszczam, że masz ze trzy przełączane prędkości. Jeżeli dodasz odpowiedni kondensator szeregowo z silnikiem uzyskasz następne trzy prędkości. Zobacz...
„Elektryczne szyby” w samochodzie. http://obrazki.elektroda.net/68_12741290... W samochodzie Skoda Octavia I kombi były cztery korbki w drzwiach, więc trzeba było opracować i zamontować elektryczny system sterujący otwieraniem i zamykaniem szyb, oraz wymienić podnośniki szyb. Zamontowane zostały oryginalne podnośniki fabryczne,...
Regulacja jest bezposrednio na silniku.Moze ona juz nic niedac,silnik do wymiany!
Zadałem sobie trud i poczytałem w Google co to jest rotomat. Otóż moim zdaniem Kolega Autor na samym początku zrobił złe założenia konstrukcyjne. Po za tym, nie mając pojęcia nawet o podstawach elektryki/elektroniki chce zbudować układ nawrotny pracy silnika i napotyka piętrzące się problemy z tym związane. Moim zdaniem do takiego rotomatu najlepiej...
Jakimś rozwiązaniem mógłby być układ na tranzystorach, na wyjściu którego byłby tranzystor w układzie wspólnego emitera (albo MOSFET w układzie wspólnego źródła) ze sterowaniem modulacją szerokości impulsów (PWM) o wypełnieniu odwrotnie proporcjonalnym do napięcia zasilania; równolegle do silniczka dioda Schottky'ego, która by przewodziła w przerwach...
Chodzi mi o zastosowanie regulatora obrotów, wyłącznika wkrętarki pod nogę dla tego silniczka od gotronika. Wtedy bedę mógł sobie regulować obroty
Trzpień powinien być sztywno. Za niskie obroty to nie wina silniczka. Jeśli nie zapala się check to też nie wina lambdy. Sprawdź czujnik temperatury i potencjometr przy przepustnicy. Nie podciągaj linką na przepustnicy, bo wtedy dajesz ECU wiadomość że używasz gazu i przestaje regulować obroty silniczkiem.
Ma on regulować obroty silniczka 6V 0.2a. http://ep.com.pl/files/7901.pdf
Czym należy regulować obroty w takim przypadku? To silnik synchroniczny i jedyny możliwy sposób to falownik.
Małe pralki są z reguły na 230V 1 faza. Regulować obroty takiego silniczka nie jest prosto, zwłaszcza, gdy zależy nam na zachowaniu momentu obrotowego. Inwestycja w specjalny falownik okaże się zapewne nieopłacalna.
O ile zrozumiałem chcesz zestroić obydwa silniczki ze sobą. Proponuje zmontować prosty układzik na każdy silnik dzięki któremu będziesz mógł regulować obroty każdego silniczka ''~ sojer'' jak chcesz mogę wystawić na forum taki schemat. Aha i ten schemat zapniesz bezpośrednio do silnika a ten układ co masz wyrzuć.
Magnetofon był super po wymianie pasków, ale postał nieużywany kilka miesięcy i pojawił się problem. Zaczął za szybko odtwarzać (tak jakby z podwójną prędkością), przewija ok, ale odtwarza za szybko. Dzieje się tak przeważnie na początku kasety, jak dojdzie na środek kasety to prędkość zwalnia do standardowych obrotów. Nie na wszystkich kasetach tak...
Próbowałeś regulować taką mała śrubką na przepustnicy? P.S. Silniczka krokowego sie nie reguluje. Sprawdzałeś kody błędów?
Szanowni Koledzy Zaczynam "przygodę z mikrokontrolerami" Jako, że będę wykorzystywał "wiedzę" do celów "osobistych" stąd Bascom Napisałem już termostat na DS13b20 i działa Przy pomocy tego samego układu (a jest w nim jeszcze ok 4 kb wolego miejsca) chciałbym móc regulować napięciem na jednym z portów (PodrtD.5) Jak dotąd nauczyłem sie obsługi dołączonych...
Chodzi mi oto aby zrobić sobie samemu za pomocą silniczka od zabawki napęd do kuli dyskotekowej. Wiem że takie napędy są tanie ale chce zrobić coś samemu :D:D. Teraz mam do dyspozycji silniczek od zabawki oraz silniczek od CD romu, który otwiera tackę na płyty. Chciałbym aby silnik miał obroty ok. 3 na minutę. Nie pogardzę jeśli będzie można to regulować...
witam , posiadam takowy silnik o mocy 400w i tu moje pytanie : jedyne połączenie w/w to 3f/110 v ac czy jest możliwość sterowania takiego silniczka / reg. obrotów/ bez transformatora ? czy miał już ktoś podobny problem ?
Skonstruowałem nawijarkę do cewek na bazie silniczka do wycieraczek od Poloneza. Zasilanie pochodzi od prostownika więc mogę również regulować obroty - zmieniając amperaż w prostowniku. Oczywiście zastosowałem też kalkulator jako licznik obrotów. Ale owy silniczek nie utrzymuje stałych obrotów. Wahają się one od 60 do 30 na min. Do nawijania cewek potrzebuję...
Jeżeli chcesz regulować obroty potencjometrem to nie 10k (10kΩ) tylko rzędu kilkudziesięciu Ω i nie o charakterystyce B tylko A oraz mocy przynajmniej kilku W. Dobrać trzeba doświadczalnie. Zależy od zasilania i wielkości autka.
Ma pracować co kilka sekund/ może co sekundę, i pracować również sekunde moze kilka. Wszystko będę musiał regulować na zasadzie prób i błędów dlatego potrzebne te dwa nastawy potencjometrami czyli czas pracy i jakgdyby czas przerwy. Czyli norma bez pojęcia jak zwykle , ale to nic. Silnik ten ma mmieć tylko regulowane obroty nic więcej, do tego termik...
heh kiedyś miałem podobny przypadek...wiecie co było?? za mocno naciągnięta linka gazu. nie mówie że to napewno to ale nie ma co szukać winy na siłe, pozatym nie wiem czy tam nie ma silniczka krokowego, ale jak to wtrysk to coś musi regulować obroty b. jałowego. Pzdr P.S. wyczyść dokładnie przepustnice
Witam wszystkich mam problem i nie wiem jak go rozwiązać czy silniczek krokowy w silniku ma wpływ na obroty na gazie mianowicie gdy jadę na lpg potrafi trzymać obroty na biegu jałowym 3000 np dojeżdżam do krzyżówki po jakimś czasie spadną jest to instalacja lpi gas 2 generacja dodam że wywaliłem silniczek krokowy od lpg zastąpiłem go śrubą tz registerem...
nom ja nie mam silniczka krokowego ja nie mam żadnych komputerków gazowych. Mam tylko ten register którego nie wiem jak wyregulować i parownik tecno którego też nie wiem jak ustawić:( nom, opisz jeżeli znasz się na tym jak regulować te śruby od której zacząć itp Dodano po 7 leszczyk waldek WITAJ. Czyli ja mam ta konpensację bo do tego otworu mam podpięty...
Hej Panowie. No niestety ale wciąż nie mogę zlokalizować ustawień obrotu silniczka :( No chyba, że mam rozmontować cały mechanizm od kaset i wtedy zobaczę na silniczku jakąś dziurkę tudzież naklejkę pod którą takowa jest i wtedy wpychając śrubokręt lub coś podobnego zacznie się regulacja obrotów. Z drugiej strony jak wtedy miałbym puścić kasetę i regulować...
Jak napisałeś da się regulować obroty silnika ale trzeba wiedzieć trochę więcej o tym silniku. Czy to jest silnik prądu stałego czy zmiennego? Napięcie zasilania oraz prąd pobierany. Czy to jest silnik szeregowy czy równoległy czy z magnesami? Bez tych danych nikt Ci nie da konkretnej odpowiedzi.
Witam Chciałbym sie zapytać czy jest możliwość podłączenia do zwykłego silniczka który wymontowałem z starego cd-romu potencjometr który zmniejszy obroty chodzi o to bym mógł nimi regulować raz więcej raz mniej. Jesli jest taka możliwość to jak to podłączyć i jaki potencjometr użyć? czy muszę dodawać jakieś inne elementy typu rezystor czy kondensator?...
Problem jest dość ciekawy i już od dłuższego czasu nie mogę sobie poradzić. Jest to Fiat UNO 1.0 Fire z wtryskiem boscha "Bosch Motronic" z 1999r, wyposażony w instalacje LPG 2 generacji BINGO-M. Kilka miesięcy temu pseudo silnik krokowy otworzył przepustnice do końca i przestał regulować co oczywiście skutkowało obrotami rzędu 5-6k więc go odłączyłem....
No więc, wruciłem z aso gdzie auto chyba już trzeci raz sprawdzono auto komputerem, za pierwszym razem okazało się że komputer benzyny nie odbiera sygnału z tpsu więc to naprawiłem, okazało się ze gdzieś był przerwany przewód. Niestety obroty nadal świrują, teraz okazało się że przez instalację lpg wyskakują błędy wtryskiwacza i na dniach mają gazownicy...
Witam Mam taki schemacik na US i trafie, można tam regulować częstotliwość, tylko czy skórka warta jest wyprawki? Jest to przetwornica ok 100-300W, łatwo ją przerobić na mniejszą moc, jeśli nadal jesteś zainteresowany podaj na PW/maila, zeskanuję i prześlę schemacik z opisem :P
A po co chcesz regulować obroty silnika? Ważne, żeby pewnie się te osłony rozsłaniały. Jak się upierasz, możesz dać sterowanie PWM (liniowa regulacja ograniczy drastycznie moc silnika przy małych napięciach). Moim zdaniem wystarczy jakiś zasilacz, dobrana odpowiednia przekładnia i automatyka (krańcówki). Nie wiem jaki silnik masz (jakiej mocy) ale przeważnie...
W1 to przełacznik choć dziwacznie narysowany. W zależności od położenia albo silnik chodzi stale (da się chyba regulować jego obroty P1, albo jest sterowany z tego układu powyżej. W takim połozeniu styków jak na schemacie chodzi stale. W położeniu drugim zasilany jest z 5 V, ale z racji że jest sterowany przez transoptor nie ma problemu żeby go zasilić...
Praktycznie do każdego Kasprzaka, czy to deck lewoskrętny, czy radiomagnetofon podchodzi większość 9V silniczków tego typu jak na zdjęciu: http://obrazki.elektroda.pl/6906115900_1... Jeżeli radiomagnetofon miał linię zasilania silnika w okolicy 6-7,5V to szukamy wersji silniczków na 6V. Najczęściej były wersje 6, 9 i 12V. Wersje 2 pinowe...
Tylko i wyłącznie falownik. Z tego co widze to mowa jest o silniku klatkowym, pracującym w wentylatorze. Wentylatory z reguły są mocno obciążone przez opór powietrza, więc zmniejszanie napięcia spowoduje nadmierne grzanie się uzwojenia, co wskrajnym przypadku doprowadzi do przebicia na uzwojeniu. Jest na to dobra rada. Falowniki fabryczne są z reguły...
dzięki za wyczerpujące odpowiedzi.filtr powietrza wymieniałem niedawno jakies 5 tys km temu .instalacja : sterownik lambda :lecho minilambda,parownik czy jak to się nazywa :Zavoli .Nie działa np regulacja zaworka obok silniczka krokowego ,która ma niby regulować obroty .Na gazownika który to montował nie mam co liczyc bo to zwykły "partacz sciemniacz"...
Ehhhh, jak chcesz połączyć potencjometr z silnikiem? Osiami? Długo to silnik nie popracuje, chyba, że na potencjometrze wieloobrotowym. Jeśli elektrycznie to ma to być po prostu połączone i w sumie nic nie robić (poza byciem połączonym i dodatkowym traceniem energii w cieple) czy chcesz regulować obroty silnika zmieniając mu napięcie zasilania. Jeśli...
Posiadam Daewoo nubirę I 2.0 w kombi z instalacją lpg I gen. Z tego co widziałem, to centralka jest firmy stag natomiast parownik to tomasetto 100 hp. Oto fotka parownika ze strony producenta: http://obrazki.elektroda.pl/7340244700_1... Nie mam silniczka krokowego w instalacji tylko register. Mój problem wygląda tak: Silnik odpala się...
Jednak przy całkiem zamkniętej przepustnicy nie jest dobrze na gazie. Wolne obroty niby są ładne, ale po przegazowaniu silnik lubi zgasnąć, zanim załapie 1000rpm. Wydaje mi się, że ten kto zakładał gaz zrobił odłączanie silniczka krokowego razem z wtryskami paliwa i kombinerkami odgiął przepustnicę żeby na gazie szło powietrze. Pytałem ostatnio jednego...
witam z kolejnym problemem. kupiłem echo taśmowe, takie samo jak z tego linka: http://tinyurl.com/6rdxss już jako niesprawne. Na razie nie udało mi się jednak jednoznacznie zdiagnozować usterki. Sprawa wygląda tak, że sygnał z wejścia przechodzi przez urządzenie, można regulować jego głośność i tu wszystko wydaje się być ok. Słychać też, że taśma się...
Tak regulujesz trzymając ośkę i nie dopuszczając do takich obrotów. Silniczek raczej nie do kupienia, trzeba poszukać w używanych np na alle***o
Jakoś się to reguluje?
Łącznie z przekladniami? Łącznie z przekładniami to możesz spróbować dobrać silnik wycieraczek samochodowych z przekładnią ślimakową. Trzeba poszukać takiego, gdzie na osi przekładni są "zwykłe" obroty. Niektóre tego rodzaju silniczki posiadają wbudowany mechanizm korbowy i oś mechanizmu wykonuje półobroty wahliwe. Takie silniczki się nie nadają. Do...
Sprawdziłem działa bez zażutu. O jakiej wartości mam kupić potencjometr, by regulowac obroty silniczka ??
Można w prosty sposób regulować obrotami silniczka ale nie sprawdzi się to pod obciążeniem. Schemat w poście #2. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic5...
OK. Mam nadzieję że zrozumiałem o co w tym chodzi. Bardzo ci dziękuję za cierpliwość. I jeszcze jedno pytanko jeśli zamiast włącznika dam potencjometr to będę mógł regulować obroty silniczka?
silniczek wolnych obrotow Wolne obroty reguluje tam zawor elektromagnetyczny. Sterownik widzi prawidłową temperature silnika?
Posprawdzaj wszelkie podciśnienia - wężyki gumowe przy przepustnicy. Na jednym z nich jest właśnie podpięty MAP - czujnik jest na grodzi przy podszybiu. Masz LPG w aucie? Czasami nieszczelności pojawiają się po montażu miksera na przepustnicy . Jeśli masz możliwość wyczyść przepustnicę zwłaszcza kanał biegu jałowego - tam gdzie pracuje grzybek silnika...
Witam. Usunięty stabilizator zmostowalem, scalaki dostają 4,98V z zewnętrznego zasilacza zbudowanego na 7805 wydajność do 1A. Filtracja to 4700uF i dwa kondensatorki 100nF i to co jest na płytce sterownika. Regulując obroty silniczek drga coraz szybciej i slychać piszczenie.
Zrób najprostszy regulator na LM317. Reguluj, aż uzyskasz satysfakcjonujące obroty. Tylko nie przesadź bo sie silniczek zjara. Jak trochu przesadzisz z napięciem to znacznie zwiększy sie iskrzenie na szczotkach (o ile to silniki szczotkowe). Jak zauważysz taki objaw to obniż trochu napięcie. Silniczki od zabawek są zazwyczaj na 6/9V, te z modeli helikopterów...
chodzi o to zeby ten układ regulował mi obroty silniczka w zaleznosci od temperatury..... im wieksza temp tym większe obroty silniczka
wolne obroty silniczka zmienia obroty silniczka gaźnik regulować obroty
wymiana palnika uncorrectable error lodówka amica naprawa
stare puszki elektryczne stare puszki elektryczne
Wzmacniacz 2x110W 8Ω: Jakie kolumny wybrać? Nakładka języka polskiego do oscyloskopu Siglent SDS 1202X-E