Nie, dopiero będzie wyciągany i się pytam bo będę robił remont silnika
kolego seweryn czytajcie post kolega napisał ze robił remont silnika .
Witam, zabieram się za remont silnika ursus 3p, który jest połączony ze skrzynią od Zetora k25. Czy może ktoś posiada książkę napraw w pdf? Pozdrawiam
Sprawdź czy poziom oleju nie jest zbyt wysoki i czy ciśnienie oleju jest odpowiednie. Bardzo prawdopodobny będzie remont silnika.
Tylko na wolnych nie docieraj .
Miał, czy nie miał, masz rozbity albo sworzeń tłokowy albo na panewce na wale. Tak i tak remont się szykuje...
Potwierdzam słowa kolegi ftp.kowal. Mianowicie jakieś 50 mtg temu wymieniałem pompę olejową w moim c360 z silnikiem 4003 (taka sama jest do 3p czy mf) i tam zawór był wbudowany w korpus pompy zarówno w demontowanym jak i nowym.Te podkładki pod sprężyną to było "lekarstwo" mechaników w dawnych PGR'ach czy POM'ach na świecenie się kontrolki od ciśnienia...
Robiłem ostatnio remont 30-ki i po założeniu nowego termostatu alkoholowego na postoju na wolnych obrotach silnik rozgrzewa się do 80-ciu stopni. Trójwskaźnik w tych ciągnikach każdy inaczej pokazuje i nie jest w ogóle wart zaufania. Poszukaj jakiegoś bardziej wiarygodnego żeby być pewnym temp. silnika.
Pamietaj tylko aby zmienić olej i filtr na dotarciu na świeży po niewielkim przebiegu.
Niestety, ale po każdym zdjęciu głowicy trzeba sprawdzić i ew. ustawić luz zaworowy. Natomiast, jeżeli nie był ruszany rozrząd lub pompa wtryskowa, to nie ma potrzeby ponownego ustawiania kąta wtrysku. Oczywiście, jeżeli przed remontem silnik pracował poprawnie.
Witam, zrobiłem remont silnika Ursusa C-360 i założyłem termostat, chciałbym się dowiedzieć przy jakiej temperaturze się otwiera żeby woda krążyła w chłodnicy. Obecnie ciągnik w sobotę pracował 2 godziny na biegu jałowym bo jest na dotarciu i się nie otworzył, chłodnica była u góry ciepła na dole zimna dodam że zalany płynem. Dziś jeździłem ok 1 godziny...
Witam Interesuje mnie co ile motogodzin przeprowadza się remont silnika w ciągniku Ursus 1614, otóż mam zrobione 6,5 tys motogodzin, a nigdzie nie mogę znaleźć informacji co ile motogodzin przeprowadza się remont. Czy ktoś już robił taki remont i ile motogodzin miał, lub czy ktoś ma jakąś książkę gdzie producent przewidział remont w tym silniku. Pozdrawiam
Podstawowe pytanie ci zadam czy jest obieg wody ( płynu chłodniczego), Sprawdź jeśli wskazówka wejdzie na zielone pole, jaka temperatura wody jest w chłodnicy. Jak si zachowuje woda w chłodnicy, nie ma powietrza (bąblów), nie wygania wody z chłodnicy ? Za mało szczegółów podałeś, Dodam ze grzeje sie na wolnych obrotach i nawet nie wyjade z podworka...
To niezły jesteś mechanik. Jeżeli ci kopci na biało, czy czaro to może jeden cylinder ci nie odpala. Odkręć kolektor wydechowy, to wszystko zobaczysz. Ale i bez tego wylot z jednego cylindra będzie gorący a drugi nie.Takie rzeczy dobry mechanik od razu wyłapie na słuch i kolor spalin.
I masz remont silnika przeprowadzony :)
Witam mam taki problem robiłem remont silnika ursus c-328 pierwszy raz wiec wszystko już złożyłem i jak odpalałem go na odprężniku to nic nie stukało a jak wyłączyłem odprężnik to tak stukało ale nie zapaliłem bo ak. już ledwo dyszały słabe ale chwilkę kręciło i stukało co może być nie tak przecież jak kręciłem z odprężnikiem to nie stukało a jak wyłączyłem...
Witam. Zrobiłem remont silnika w Ursusie c-360 3P. Mechanik doradził mi żebym tylko wymienił pierścienie ponieważ ciśnienie trzymał więc je wymieniłem. Teraz ciągnik strasznie wyrzuca olej kolektorem. Mechanik powiedział że to jest chwilowe ponieważ pierścienie nie zostały jeszcze dotarte ale nie wiem czy to jest prawda. Kazał trzymać ciągnik na wysokich...
Witam mam pytanie.Robię remont silnika w ursusie 1212 i pytanie brzmi czy mogę założyć tuleje i tłoki od turbo orientuje się ktoś?
Na zimnym silniku będzie większe ciśnienie, w miarę rozgrzewania będzie spadać,ale nie powinno spać tak drastycznie z 4 do zaledwie 1 at Jeśli silnik miał remont robiony nie dawno to jeszcze jest kwestia dotarcia(silnik musi się spasować,uszczelnić,chyba że nie był dobrze zrobiony remont?).
Co do oleju poważnie zastanawiam się nad 10w40 Nie ma nad czym się zastanawiać. Na pewno wyjdzie to silnikowi na dobre.
robilem remont silnika w Ursusie C-360, i chyba ktos obrocil kolem posrednim w czasnie remontu, jak ustawić rozrząd od początku? w tej chwili jakims trafem ciągnik pali na 2 tłok tylko!!! prosze o szybką odpowiedz, pilne, z gory dziekuje
Witam, robię remont silnika ursusa c 360. Zdemontowałem wałek rozrządu i szklanki popychaczy ,zaskoczyło mnie że szklanki nie są jednakowe tzn. wymiarowo tak ale wizualnie już nie.Różnica jest w głębokościach przewężeń po środku szklanki i otworach, przykładowo pierwsza szklanka ma bardzo małe zagłębienie i jeden otwór a ósma szklanka bardzo głębokie...
Mogą sie przycinać wtryskiwacze, albo sekcje w pompie i przestaje pracować na wszystkie cylindry- co do dymu, jeśli ktoś kopał w pompie, to mógł zwyczajnie żle ustawić dawkowanie ( za duże). Kto to remontował?, radzę pojechać do kogoś, kto zna się na tym naprawdę, bo ten remont może szybko uśmiercić silnik.
witam jestem nowy i niewiem czy na temat pisze Mam problem z ursusem c 355 zrobiłem kapitalny remont silnika i kopci kopci mi cały czas na czarno
Zauważyłem, że jedni wciskają głowicą, natomiast inni wbijają drewnem i młotkiem. Bo jedni i drudzy nie mają bladego pojęcia o remontach silników.
A zestaw chełmno premium bez plusa? Potrzebuje coś dobrego ale nie w cenie 600 zł. Ciągnik robiony dla mnie. I ile może kosztować remont głowicy?
Jeden o ciągniku drugi o silniku ;)
Ale w równej pracy silnika silnik nie kopci tylko przy dodawaniu gazu, silnik swoje lata ma, ale według mnie to okaz zdrowia. Paliwo niespalone to ma kolor biały- szary a nie czarny czarny to znaczy ,że silnik bierze olej i wtedy to pierścienie bądź cały remont silnika. :D
sprawdz termostat,,chłodnicę może być mocno zakamieniona
A ile musi zrobić URSUS C-360 motogodzin po remoncie silnika żeby można było ruszyć w pole?
Według mnie wina leży po stronie pompy i filtru olejowego, jeśli chodzi o gościa co wał szlifował (a dokładnie z Inwałdu) to naprawdę gość wie co robi i zna się na tym.
Uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica, zakładane te same po remoncie czy wzięte inne na wymianę? Założone zostały te same głowice . Jak można sprawdzić która to głowica może być uszkodzona bez odkręcania wszystkich ? Niestety bez demontażu wszystkich głowic nic się nie dowiesz .
Remont zrobiłem sam. Nie jest to mój pierwszy remont silnika więc wszystko zrobione jest ok. Od razu po remoncie tak było
Jeśli ci zgasł po stukach, to ale sprawdzaj panewki. Tam może się dziać coś niedobrego. Skoro już zdjąłeś misę to tam szukaj dalej. Ten niedawny remont daje do myślenia. Ciśnienie smarowania jest w porządku?
Generalnie silnik do kapitalnego remontu i jeżeli powierzchnia cylindrów nie jest "zajechana" przez spękane pierścienie to porządny remont silnika i będzie jak nowy .
Witam, Ursus C355 po wymianie pierścieni, tulejek na korbach i wszystkich szklanek oraz po regeneracji głowic. Przed remontem ciśnienie oleju na zimnym 5, na ciepłym 2. Po remoncie na zimnym 3,5, na ciepłym dochodzi do 0. Co może być przyczyną takiego niskiego ciśnienia? AI: Jaki rodzaj i lepkość oleju został użyty po remoncie silnika? Superol CC30,...
Witam, mam problem z Ursusem 1204. Na ciepłym silniku powyżej 1500 obr. coś stuka w silniku. Silnik jest po remoncie. Zawory są dobrze ustawione. W załączniku film z pracy silnika.
U mnie był też dziwny przypadek bo silnik przy wyłączaniu łapał lewe obroty a zimny szybko kręcił ,a zapalić nie chciał .tyle że te objawy były przy 8700 mtg więc kapitalny remont silnika i po kłopocie :D
Nie może tak skakać i żaden zegar tego nie uleczy, trudno zdalnie podać powód. Trzeba szukać co sp.....
Witam, przeprowadzam właśnie remont silnika w moim Ursusie C-360 - zakupiłem nowe tuleje i tłoki, jednak mam problem z założeniem pierścieni na tłoki - w sumie przypada 5 pierścieni na tłok - jeden kompresyjny (chromowany), dwa kompresyjno-zgarniające i dwa olejowe, z czego jeden posiada sprężynkę - właśnie ten zajmuje mnie najbardziej, bo w starym...
A może prowadnice zaworów w głowicy (głowicach) nie trzymają, są wytarte. Odkręc kolektor i sprwadź z której głowicy wali. Ja tak miałem w c330 olej dostawał się przez prowadnice zaworów
Nie jesteś pierwszy który po remoncie spodziewał się szalonego przyrostu mocy. Kiedy był robiony remont, czy silnik njest porzadnie ustawiony, czy reszta nie podlegajaca remontowi jest sprawdzona? Filtry, zasilanie paliwa. Możliwe że przed remontem ciągnik nie miał takiej straty mocy jak by sie wydawało.
jak dla mnie zle wykonany remont scisniety wał na panewkach głównych
Dopóki nie masz pewności co do rzeczywistego ciśnienia jaki jest w silniku , nie powinieneś użytkować silnika . Z błahej sprawy może wyniknąć wielki remont . Pozdrawiam
Witam mam problem, zrobiłem remont silnika, wymieniłem w nim tłoki, pierścienie, uszczelkę pod głowicą i blok silnika. Dzisiaj już po zalaniu nowego oleju i nowej ropy, przeczyściłem filtry oraz wyregulowałem klawiaturę. No i chciałem go dziś odpalić, ale tylko kręci i nic. Nie wiem co teraz zrobić. Bardzo proszę o pomoc? Czy dobrze ustawiłeś rozrząd...
A to już zależy od stanu ciągnika. Czy po remoncie? Na jakich tolerancjach wykonany? Jak wcześniej olej był wymieniany. Silnik projektowany był pod zwykły mineralny 15W-40.
Witam Skąd masz pewność,że tulejki korbowodowe są sprawne?Robiłeś remont?
Sam silnik to znajomy zawsze wozi Częstochowa firma Modestowicz i jest zadowolony.
Sprawdz czy masz termostat w obudowie zamontowany i sprawny. Wlepić ostrzeżenie za pisanie bredni ? co ma tu termostat wspólnego, jeśli silnik utrzymuje temperaturę?
Założyłem, że jeśli kolega robił remont, a przynajmniej go składał do kupy, to potrafi zdiagnozować i wykluczyć problemy z zasilaniem w paliwo. Również jeśli mówi, że coś go blokuje, to wie co mówi. Czyżbym był w błędzie?
I tak będziesz przez conajmniej 50 motogodzin zmieniał?
Remont silnika. Pozdrawiam. Olej wycieka z pod miarki oleju tylko wtedy gdy silnik dostaje przedmuchów. Wyczyść sobie korek wlewowy oleju- wymyj w benzynie i wysusz. Może jest przytkany, służy on jako odma silnika.
co było robione przy silniku?
Koła były oglądane i nie widać śladu zużycia poza tym ten hałas nie wydobywa się z przodu silnika.
Co masz na mysli poprawnego docierania ? Napisze jszcze raz co bylo robione (wymiana tuleje tloki pierscienie nowe glowice 3 po regeneracji jedna nowa i pompa regenerowana ) po takim remoncie ile i jak należy docierać silnik?
Jak poniosłeś koszt na remont silnika , to nie rozumiem że nie chcesz dołożyć paru zł do regulacji pompy na stole.
Podobny efekt ustąpił po 2 latach od remontu pompy wtryskowej (przy okazji remontu silnika).
Tak naprawdę to ten mechanior co Ci robił ten remont powinien to zrobić, chyba że sam go remontowałeś :D
Kupilem traktor z silnkiem perkinsa 3 tlowowym pochdzacym z wozka widlowego. Silnik przeszedł remont lecz dymił letkko z odmy. Teraz ma 31 motogodzin i strasznie dymi białym dymem odma.
A jak traktorek chodził dwa lata temu zaraz po remoncie silnika?
mam podobny problem po polerce walu i zlozeniu silnika cisnienie na wolnych obrotach 1,5 na wiekszych 5, 6. pompa nowa ,, co to moze byc??? srubka mocujaca przewod z dziurka
syntetyki mogą wymyć silnik , co może spowodować potężne wycieki. Silnik idzie do remontu (jak pisał Kolega) - to co ma wymyć? Przy remoncie jest m.in. dokładne mycie dla weryfikacji części. Chyba że ten remont to taki jak w POM-ie...
Nie odpuściłem sobie. Tylko ze względu na kłopoty finansowe i mrozy, odłożyłem to na dalszy plan, a i tak wiem że się to uda :) tylko no na pewno najpierw będę musiał zrobić remont silnika, żeby móc na turbo osiągnąć to co chcę.
O matko a może tylko słyszysz jak zasysa powietrze? Jeśli głowice są po regeneracji a z jakiegoś powodu spaliny wracają się do kolektora ssącego to albo nie ma luzów na zaworach albo skopany jest remont. Żeby się upewnić czy zawory są szczelne trzeba by sprawdzić ciśnienie sprężania. Możesz odkręcić kolektor ssący i zakręcić ręcznie silnikiem. Będzie...
Co miałeś wymieniane i na jakie części? Ale skoro do wtryskiwaczy nie zajrzałeś w trakcie remontu. To to chyba raczej było tylko rozebranie i złożenie silnika.
Kolega ma silnik źle poskładany!! w poprzednim poście pisze o stopowaniu, silnika panewek ani tłoków nie chce się sprawdzić a teraz problem z rozrządem, kolega się zastanowił czy to nie szumy z komory korbowej?. A tak z ciekawości po co zadawać tak trudne pytania skoro i tak się robi po swojemu? jeszcze jedna taka uwaga remont to się mieszkania lub...
Pewnie bierze olej z silnika. Niestety tego sie nie da wyregulować, trzeba remont silnika. Uszczelka pod głowicą może uszczelniacz do wymiany. Wlepić ostrzeżenie?
Wręcz rzeczy nie możliwe do zrozumienia , po prostu się poddaje nie widząc tego silnika , bo przecież nie ma rzeczy nie możliwych , ale 10 lat temu nie wiesz jak był ustawiony rozrząd przed remontem. Pozdrawiam Zbyszek
Witam . Przyłączam się do problemu... W moim przypadku problem pojawił się po zdjęciu pokrywy pompy wtryskowej (tłoczkowa). Z wszystkich możliwych połączeń po zakupie ciągnika były wycieki paliwa, tak wiec wszystko uszczelniłem łącznie z wtryskami i pracował ładnie, ale został mi do usunięcia wyciek z cięgieł pompy wtryskowej. Po uszczelnieniu , złożeniu...
Z tym czyszczeniem to bardziej chodziło mi o wał ,tam po wykręceniu korków technologicznych zobaczysz całą masę ubitego syfu ,i jak tego nie wyczyścisz to szkoda twojej roboty .To jest najczęstrzy błąd popełniany przy remontach tych silników
jesli tak manometr pokazuje - mozna byłoby pompe oleju podmienić - co do oleju nie zaszkodzi wymienić - ale jesli olej i pompa nie pomoze kłania sie remont
Zatkany kanał raczej nie bo w bloku nie ma a do głowicy idą dwa. Co do palenia to nie jest powiedziane. W czterocylindrowym silniku możesz różnicy nie zauważyć tym bardziej po remoncie z przyzwoitą kompresją.
Może to być też ropa z lejących wtrysków. Gdy silnik był przed remontem ropa mogła przenikać przez pierścienie do oleju, po uszczelnieniu cylindrów nadmiar paliwa wyrzuca w komin.
No nie wiem co temu ciągnikowi dolega. Pytałem jednego wioskowego mechanika o to to wnioskował o źle zrobionym remoncie(odwrotnie pierścienie założone),ale też gdybał. Napisz jak pracuje silnik.Pali od strzała czy trzeba kręcić? Ma siłę? Dymi? i tak teraz zamiast korka jest włożony wąż który jest zagięty w dół żeby olej który wypluwa silnik spływał...
Jeżeli utrzymywało się ciśnienie na 5 bar, to na tyle jest zawór ustawiony w pompie oleju. 8 bar pokazał manometr przy zimnym oleju, gdzie nie zdążył pewnie zejść z linii ciśnienia. Jeżeli po rozgrzaniu na 600 obr/min będziesz miał 1.5 bara na superolu, to możesz tak zostawić,pod warunkiem że delikatne zwiększanie obrotów silnika zwiększa natychmiast...
Wyżej wymieniony ciągnik posiadam od wiosny br. zacząłem nim pracować latem głównie w kosiarce rotacyjnej, i po jakimś czasie zaczął gasnąć po 10 minutach koszenia, wymontowałem pompę wtryskową regeneracja wraz z wtryskami, później wyszło że wydmuchało uszczelkę z pod głowicy wymienił uszczelkę przy montażu pompy i jeszcze kilka innych pierdół... I...
Co do oleju mam zalany silnik olejem AGROL STOU PLUS 10W-40 dosc dobry olej
witam mam problem przy ustawieniu luzów zaworowych w ursusie 1224 silnik jest po remoncie po ustawieniu luzów co 2 obrót zachodzi kolizja na ssących ciągnik kupiłem nie dawno i silnik okazał się zniszczony (odbite zawory na tłokach)
Do sprawdzenia prze de wszystkim pompa oleju, miałem tak, że nawet nowe pompy oleju były fabrycznie uszkodzone i nie trzymały parametrów co dziś nie jest żadkością. Zawór przelewowy powinien być wymieniony przy remoncie silnika, to podstawa.
Remont silnika ma niezmienną definicję od 100 paru lat. Z albo remont robiłeś albo sobie silnik odświeżałaś. A ciśnienie 1 bar na rozgrzanym może być chociaż to rozgrzanie też ma pewną definicję odnośnie temperatury oleju i jego lepkości.
W każdym razxie każdy mechanizm złożony z nowych częsci, podlega zwiększonemu tarciu, z naturalnych względów - więc logiczne, że powinno sie to wszystko dotrzeć i ułożyć, zanim zacznie właściwie ze sobą współpracować. Ja to całkowicie rozumiem, i wierz mi że się z Tobą całkowicie zgadzam. Na pewno zrobiłeś więcej silników niż ja, jednak ja kilkanaście...
U mojego taty wytrzymał 9800 od nowości do zatarcia sie panewki głównej, tej od koła zamachowego. Przyczyna, pewnie już duży luz bo inne były czerwone, ale gorący i stary olej zrobił swoje. Z chłodnicą oleju jeszcze by pochodził. Moje pytanie do was: jak uruchamiacie taki silnik po remoncie?
Aha. Czyli można powiedzieć że silnik jest ok. Jeżeli były by to spaliny to chyba było by widać prawda? Przed remontem wyraźnie było widać jak spaliny się wydostają i pokrywa była zalana olejem, a tu nie widać że coś leci tylko ja przyłożę rękę to czuje podmuch powietrza.
Może Pan tarczę odwrotnie założył. Znaczy niewłaściwą stroną w stronę silnika.
Odkręcaj śmiało tyko z wyczuciem żeby nie urwać. Na zimę nie możesz zostawić wody w silniku bo to jest 100% gwarancja na pęknięty blok silnika i kosztowny remont. Zalej silnik płynem mrozoodpornym, a jeżeli w zimie nie będzie chciał odpalać przy niskiej temperaturze to pozostaje codzienne wypuszczanie wody i zalewanie gorącą wodą min. 80*C. Jak spróbujesz...
Zakańczam temat.
Witam jestem w trakcie remontu ursusa c360 silnik będzie miał kapitalny remont słyszałem ze montują tuleje od zetora o większej średnic aby zwiększyć moc ale od jakiego modelu zetora tego nie wiem i czy to się wiąże z roztaczaniem bloku silnika. Czy ktoś robił może taka przeróbkę lub wie coś na ten temat
Podczas wjeżdżania na skarpę zaczęło coś stukać w silniku. Silnik jest dwa lata po remoncie kapitalnym, ma mały przebieg.
Pompa wtryskowa + wtryskiwacze do remontu/sprawdzenia. Dzisiejsi pompiarze to żenada (oczywiście nie wszyscy). A początek wtrysku dobrze ustawiony czy na oko?
Ale olej nie pokazuje się już w laskach popychaczy...A wszystko było oczyszczone i dmuchane...czy możliwe żeby był uszkodzony jakiś kanał olejowy? Przed remontem było smarowanie a teraz na jednym nie ma...
Ja bym prędzej niefachowy remont zarzucił. Tuleje w perkinsie są cienkie. Nie zdziwił bym się jak je powichrowało przy wkładaniu. Tym bardziej jak zaraz po remoncie były dziwne objawy.
Remont. A jak duży to się okaże po rozebraniu i ocenie elementów. Jak duży przebieg ma silnik?
Jeśli nie ma naprężeń i nie działa na ten kawałek żadna siła, to poxipol z powodzeniem się nada. Kiedyś w FSO urwało mi korbowód i wywaliło dziurę w bloku. Zrobiłem remont silnika, a ten kawałek przykleiłem na poxipol. Trzymało wieki.
Ostrówka robiłem tylko kilka razy i to dość dawno temu pompa siedzi tam taka jak w C-360? Jeśli tak to zapomnij o samej wymianie sekcji. Jak już coś to całkowita wymiana pompy od zetora. Co Ty, sekcje pasują.... A od Zetor-a 7211 pompa w ogóle podejdzie? Słyszałem że nie. tylko kurcze nie wiem na pewno bo nie pamiętam argumentu dlaczego nie. A po drugie...
Ustawiałem według instrukcji luz dla pierwszego stopnia sprzęgła 4mm a dla drugiego 10mm. No dzisiejsze zamienniki są jakie są ale czy to może być przyczyna?
Witam wszystkich. Proszę o pomoc. Mój Ursus miesiąc temu przeszedł generalny remont silnika. Jest już po dotarciu. Problem wygląda następująco: odpalam 60 3-4 razy obróci, złapie i wchodzi na obroty, albo zgaśnie i normalnie odpala za drugim razem. Przy tym jak obraca te 3-4 razy z komina nie leci dym, tak jak by paliwa nie było. Później cały dzień...
Piotr36 no tak ale alternator kupie o żuka albo fiata za 20 do 30 zł w sumie nie chce tyle wydawać bo jeszcze czeka remont silnika kapitalny i dlatego się pytam co by pasowało najlepiej i najtaniej
witam przekrecenie pompy na blok pomogla ursus dobrze pali chwile kreci i zapala za pierwszym dziekuje wszystkim za pomoc pozdrawiam....
W tym silniku wlew oleju do silnika jest jego odmą. Jeśli pojawia się tam dym to oznacza przedmuch do komory korbowej. Czyli pierścionki, a nawet tuleje zużyte, czytaj remont silnika. Co do oleju na sprzęgle, to olej może pojawić się z obydwu miejsc. Dla określenia pomaga kolor jak i zapach oleju jaki tam jest, czasem gołym okiem widać skąd kapie, np...
Witam. Zna ktoś może jakiś dobry warsztat w małopolsce [lub sąsiednie województwa] który wykonuje naprawy generalne ciągników? Chodzi mi o c-360. Trzeba; -zespawać blok -remont generalny silnika, skrzyni, zwolnic, osi -nowa elektryka, cała -czyszczenie i malowanie Chodzi mi żeby było to zrobione niekoniecznie tanio ale dobrze. Jaki może być tego koszt?
ursus remont silnika ursus remont remont ursus
projektor wentylator epson problemy nokia suite wzmacniacz samochodowy 1000w
Epson SX130 nie wykrywa czarnego tuszu po drukowaniu Suzuki Grand Vitara 1 2.0 TD RHZ - Wentylatory chłodnicy nie działają