Skrzynia do wymiany.
Na biegu jałowym nie będziesz miał ciśnienia doładowania, a czujnik będzie wskazywał wartość ciśnienia atmosferycznego.
Zrzucaj dekiel i sprawdź luz zaworowy, EGR tam nie ma
czy powininem się przejmować spalaniem na biegu jałowym które wzrasta o 0.1l/100km co 5s? Nie. Ostatnio sprawdzałem coś przy R-linku z włączonym silnikiem i spojrzałem na spalanie, które wynosiło na tamten moment 16l/100km Bo paliwo jest spalane a kilometrów nie przybywa. Jak byś tak na postoju, spalił 10 litrów i później przejechał 1 km to jakie masz...
problem z wrzuceniem pierwszego biegu wszystkie inne ładnie wchodzą. skrzynia biegów wymieniana na jesień 2018r juz drugiego dnia po wymianie pojawił sie problem. trzeba sie namachać zeby wrzucić pierwszy bieg. o co moze chodzić ? ranault clio 2 2000r 1.2 benzyna Kupiłeś jakąś skrzynie ze szrotu i pytasz się o co może chodzić? Nowy olej wlany? Jak...
Miałem taki problem i nie rozwiązałem go komputerem serwisowym nie znalazłem pozycji do ustawiania obrotów biegu jałowego. Raczej procedura ręczna a nie komputerem, volvo i scania też ma procedurę ręczną ustawiania biegu jałowego.
Tak dokładnie uszkodzony jest przełącznik. Jeśli działa tylko 4 to uszkodzeniu uległ opornik. Jeśli brakuje jednego lub dwóch biegów to trochę loteria albo opornik albo włącznik. Tak czy owak części są dość tanie i można się bawić. Aby klima chodziła musi trzymać 1. bieg. Pozdrawiam
Objaw wskazuje na zużycie synchronizatora 1 biegu. Nie sądzę. Do autora tematu: zainteresuj się tulejką wybieraka skrzyni biegów.
Tam nie ma dwumasy, sprawdź dolną łapę silnika, tzw. ósemkę bo pewnie zerwana
W clio III jest filtr przeciwpyłkowy więc nic nie powinno się dostać do silnika. Powodem jest często zacierająca się tulejka wentylatora( posmarować WD40) Powodem zacierania tulejki jest zatkany śmieciami wylot wody z podszybia. Jeśli nie usunie się zatoru z śmieci , kolejną awarią będzie zacierający się mechanizm wycieraczek. Nie wspominając o brzydkim...
One mają bez obciążenia 620obr./min. Tak jak Yaris,Jazz itp.
W załączniku dane. To, że wyczyściłeś silniczek biegu jałowego nie oznacza, że pracuje prawidłowo.
stabilizator biegu jałowego panowie ojojoj Dodano po 5 wzglednie zawor regulacyjny biegu jałowego
do sprawdzenia cisnienei turbo oraz geometria turbiny i jej sterowanie
To błąd wtórny. Będzie ubogi to sondę pierwszą wywali. Podcisnienie w dolocie na wolnych jakie jest?
Uzupełnij przekaźnik w skrzynce bezpieczników
Info o biegu jałowym powinno być jak zderzak przepustnicy spoczywa na wysuwanym trzpieniu nastawnika , jak puścisz nogę z gazu .
Miałby wtedy podwyższone obroty.
witam ponownie w orginale w miejscu tej twojej sruby,jest silnik krokowy wolnych obrotów,bez tego jak zimny to musiszgo troche potrzymac na obrotach żeby mógł sam chodzić na wolnych a żeby sprawdzić te wtryski zrób tak zapal na gazie i przy akumlatorze masz taka czarną skrzynke a od niej w kierunku chłodnicy wisza na kablach 2 przekazniki i jeden z...
Poszukaj silniczek krokowy, możesz zobaczyć czy jak wypniesz kostkę to coś się zmieni i możesz jeszcze spróbować wypiąć kostkę w przepływomierzu czy będzie jakaś reakcja.
CZĘSTO słychać zgrzyt, ale nie zawsze!
Ciągnie z serwa albo pomiędzy kolektorem ssącym z wydechowym (uszczelka). Pozdrawiam.
Otwórz i zobacz scalaka.
W tym silniczku wymieniałem już wtryskiwacze, właśnie z powodu wypadania zapłonu. Sprawdzić możesz jeszcze ciśnienie paliwa. Co do turbiny i wycieku, sprawdź jeszcze raz dokładnie skąd leci, bo o uszkodzonej turbinie nie słyszałem w tym silniku, jeśli to jest zapocenie to odpuść to sobie. Katalizator i sondy zostaw w spokoju.
1 Sprawdz wylacznik uderzeniowy w komorze silnika czy nie jest wybity bo to on odcina pompe paliwa. 2 Sprawdz czy dochodzi prad do pompy paliwa przy podlaczonej pompie powinno byc 12 V przez ok 2s od wlaczenia zaplonu. 3 Sprawdz jeszcze dokrecenie i czystosc przewodu masowego pod prawa tylna lampa. Pozdrawiam.
Sterownik do naprawy, gdybyś kogoś szukał do naprawy to pisz.
Silniczek krokowy nie jest drogi, około 100zl. I wymiana moze nic nie dać. W kazdym razie opisane objawy sugerują problemy z zespołem przepustnicy - z jakiegoś powodu sterownik ma problem z utrzymaniem biegu jałowego.
problemem jest skrzynka bezpieczników w komorze silnika u mnie wystąpiła ta sama usterka
Witam. Dołączam sie do tematu. Pracuję nad takim pacjentem od dłuższego czasu. Taki sam przypadek. Problem zaczął sie po wymianie silnika (z powodu uszkodzenia, pękł korbowód). Mam możliwość podstawienia różnych podzespołów z jeżdżącego auta. Nie ma ogranicznika prędkości. Sprawdzone podciśnienia, zaworki turbin i egr, rozwinięte i pomierzone kable...
Masz niesprawny drugi bieg wentylatora i to jest przyczyna łapania temperatury przez silnik. Chłodzenie silnika korzysta tylko z drugiego biegu wentylatora, pierwszy jest tylko na potrzeby klimatyzacji. Po przekroczeniu określonej temperatury sterownik silnika włącza od razu drugi bieg wentylatora, jeśli ten jest niesprawny dochodzi do zagotowania płynu...
Szukaj na skrzyni biegów, czujnik ma trzy piny. Uwaga - może być w dolnej części skrzyni, musisz go wymienić dość szybko bo stracisz olej.
Pozostałe półbiegi działają, jedyny problem to bieg wsteczny. Po włączeniu strzałka wskakuje i po dłuższej chwili załącza kontrolkę i pikanie wykrzyknika, natomiast po przełączeniu na luz ciągnik lekko szarpnie, jakby wyłączył bieg.
sprawdź czujnik biegu jałowego na skrzyni biegów
Koło kupione
Witam mam podobny problem tylko w Renault gama T 460 km. Dogrzewanie wyłączone. Po rozgrzaniu załącza hamulec chwilę po ruszeniu (parę metrów) przy każdej zmianie biegu lub po puszczeniu gazu w czasie jazdy (dźwignia hamulca silnikowego w pozycji "0"). Na postoju jak wciskam pedał gazu to też słychać załączanie/wyłączanie hamulca silnikowego.
Może tak być uszkodzony, że raz ma styk, a raz nie. Czujnik parkowania prawdopodobnie jest podłączony do obwodu świateł cofania. Czujnik biegu wstecznego znajduje się w skrzyni biegów.
Na biegu czwartym prąd płynie tylko przez bezpiecznik Błąd, płynie przez niego tylko na 1,2 i3 biegu.
Rezystor 1 biegu
Problem rozwiązany temat zamykam .
Może sprzęgło się kończy albo wysprzęglik puszcza. Sprawdź ilość płynu (DOT) w zbiorniczku na robocie skrzyni biegów. Zobaczy czy skrzynia od spodu nie jest mokra na łączeniu z silnikiem (co wskazywałoby na uszkodzenia wysprzęglika). Obejrzyj też robota pod kątem wycieków. Podłącz się dedykowanym sprzętem (Clip) sprawdź błędy i przeprowadź dwie procedury:...
Wyskoczył pierścień zabezpieczający mechanizm różnicowy w skrzyni biegów. Jak wyciągniesz lewą półoś to go zobaczysz.
Witam Opiszę swój przypadek jako przestroga i wskazówka jednocześnie. Zaczęło się miło, kupiłem Kangoo 1.6 16V z automatem DP0 (AL4). Pocieszyłem się kilka miesięcy, założyłem gaz (nie chciałem inwestować wcześniej bo bałem się awarii skrzyni - naczytałem się forum) i się zaczęło - zwarcie w instalacji - spalony komputer sterujący skrzynią - wymiana...
Twój czujnik znajduje się w wybieraku skrzyni biegów,wkręcony ostatni od prawej strony.Tu masz obrazek i nr. oryginału.
Przecież kolega opisał działanie. Sterownik jest na 7.5V. Dwa duże elektrozawory muszą dostać 2A prądu żeby zadziałały i są od tarczek. Cztery elektrozawory na końcach bloku są od przełączania przesuwek. Dodatkowo masz jeszcze dwa od przedniego napędu i blokady. Jak słychać jazgot po próbie wbicia biegu to w 90% skrzynia do rozbiórki. Możesz spróbować...
Co to jest styloskop? Może to jakaś literówka? Nic do głowy mi nie przychodzi co dawało by taki obraz a stetoskop jest tu niepoprawnym domysłem. Panowie, ten przebieg jest bez sensu. W jaki to niby sposób sterownik silnika ma z niego mieć punkt odniesienia? Może jestem w błędzie ale ja jeszcze się nie spotkałem z wałkiem gdzie byłby tylko jedna ząb...
Może być od 180 na czas dojazdu do serwisu.Będzie tylko bzdury wyświetlać odnośnie aktualnego biegu
Witam. Posiadam renoo Kangoo 1.5 dci 2007 rok. 1 problem pali 13l/100km okropnie duzo 2 problem przy skrecaniu w prawo cos bije, pod obciazeniem czyli na biegu nie bije mocno A na luzie bardzo i to przy 70km/h a przy 100 to juz wali konkret .... Przy tak szczegółowych informacjach, to można poradzić tylko jedno - oddaj samochód do warsztatu. Albo opisz...
Kolego (at)ladamaniac. Jestem pełen podziwu dla Twojej wiedzy. Przy okazji pytania w kwestii poruszonej przez Ciebie: nawet mając odpowiedni króciec, przy Renault możesz się zdziwić. 1. Na czym ma polegać to zdziwienie? 2. Czy dotyczy ono również Dacia jako bliskiej krewnej Renault? Chciałem dziś w samochodzie sprawdzić poziom czynnika w klimatyzacji....
trzeba by było chyba jednak podmienić ten zawór i zobaczyć czy się nie poprawi bo to może być jego wina.. Próbowałeś go myjką potraktować? Nie wiem czy czasem Clip nie udostępnia tu regulacji biegu jałowego.
Witam. Mam problem z Renault Laguna 2 1.9 dCi o mocy 74 kW z roku 2004. Po włączeniu biegu wstecznego samochód rusza do przodu.
No a brudna przepustnica? Może wystarczy wyczyścić.
Renault nie toleruje taniego komputera z Allegro Radzę podłączyć poważniejszy sprzęt i wykonać jazdę testową.
Winny okazał się synchronizator
Szkoda że jak byłeś na stacji na rolkach nie puściłeś auta na biegu ze skręconymi kołami wtedy od spodu byś zobaczył jak chodzi pół oś ew unieść za sam wąchacz auto i włącz bieg to zaobserwuj jak pół oś chodzi
Musisz nabić powietrza w układ i powinno puścić.
Skopiowałem Twój temat i w pierwszej linijce wyskoczyło w przeglądarce.
Skrzynie ZF montowane są w wielu markach ciężarówek i ich problemy są podobne. Podwyższenie obrotów przez silnik przy redukcji na niższy bieg jest rzeczą normalną a chodzi o wyrównanie obrotów. Jeśli chodzi o szarpnięcia przy redukcji to może świadczyć o zużytym hamulcu bocznikowym zamontowanym w skrzyni biegów. Może też być problem z mocą silnika np....
(at)ElektrodaBot Przepraszam, źle się wytłumaczyłem. Chodziło mi o to, że kupiłem kompletne urządzenie, a nie MOSFET Dzięki za info. Dla porównania znalazłem również ten film, który pokazuje dokładnie, gdzie umieścić kontroler prędkości w kanale. Czekam na komentarze końcowe i zamykam wątek. Jeszcze raz dzięki! Krótkie podsumowanie tego, co ustaliliśmy...
Witam. Mam identyczny problem w Renault Premium, skrzynia automat Allison MD3060, czy ktoś potrafi rozwiązać problem?
Może też zacierać się łożysko w sprężarce. Opór się zwiększa (ale nie przy każdym obrocie) i silnik próbuje to zrekompensować za mocno otwierając regulator biegu jałowego
Auto w warsztacie. Niestety padł wybierak. Do zamknięcia
Sprawdź ciśnienie sprężania, to powinno wyjaśnić czy to wina uszczelki pod głowicą. Jeżeli są przedmuchy do układu chłodzenia to zazwyczaj w czasie pracy silnika węże od chłodzenia robią się twarde z powodu większego ciśnienia w układzie chłodzącym. Przydało by się odczytać błędy ze sterownika silnika i zobaczyć w parametry bo może ten czujnik nie działa...
Nie, ślizgające sprzęgło daje objawy, które opisałem - począwszy od biegu najsłabszego, w tym wypadku 5-tki. Na 3-ce czy 4-ce najłatwiej to wychwycić, stąd tak właśnie napisałem. Na biegach niskich (1 lub wsteczny) "trzyma" do samego końca. To juz niestety przerabiałem. Nie wiem jak jest z pękniętą czy uszkodzoną sprężyną docisku - ale skoro Kolega...
Witam. Bardzo przepraszam ale podepne się pod temat tylko ze jestem nowy jeszcze nie za bardzo obcykałem to forum a mam pytanie gdzie znajduje się regulator cisnienia pompy paliwa w lagunie 2 1.9 dci 2002r. Pytanie zadaje bo falują mi obroty i czytalem ze pomoglo jednemu uzytkownikowi forum wymiana uszczelki pod regulatorem i sam chcialbym sprobowac...
Witam jakie obroty powinny być na biegu jałowym. Kupiłem Renault megane 1.9dci miał 2500 po czyszczeniu interccolera filtrów wymieniłem turbo przepływomierz mam 4500 co można zrobić jeszcze. Dziękuję
Jeśli chodzi o opornik to jeśli jest spalony to na 1 na 4 biegu działa tak samo na Max, powinno być od 1 do 4 coraz szybsze obroty. Sterowanie obiegiem zam/otw jest raczej na lince wiec może tylko spadła chyba że jest klimatronik to wtedy sterowanie odbywa się przez panel i moduły
Synchronizator 1/2 biegu zużyty, lub luz na łączeniu dźwigni zmiany biegów z wybierakiem skrzyni. Ale stawiam na to pierwsze, skoro po "pedałowaniu" sprzęgłem oraz rozgrzaniu problem ustępuje, w tym przypadku skrzynia do demontażu. Do pablito2, linek tam nie ma.
Okazało się że zakupiony silniczek wycieraczek był od reno ....ale kangoo i styki są inne niż w clio - uwierzyłem sprzedającemu że będzie pasował bo nie ma różnicy jak powiedział . Po zamontowaniu prawidłowego silniczka wszystko wróciło jak ma być a silniczki są prawie identyczne . Dla następnych z uszkodzonym silniczkiem wycieraczek podpowiem czego...
Wygląda na wypalony styk przy przełączniku bądź uszkodzony jeden rezystor w opornicy.
Witam Mam podobny problem. Trzy kontrolki (SERV , świece i ESP) zapalały mi się gdy silnik był rozgrzany i na wolnych obrotach. W tej chwili zapalają się zawsze po odpaleniu silnika. Maksymalnie mogę go wkręcić na 2k rpm. Jeśli od razu po odpaleniu wkręcę go powyżej 2500 rpm. nawet podczas jazdy nic mi się nie zapala. Oczywiście do czasy gdy obroty...
trzeba wyregulować na drążku pośrednim między dźwignią zmiany biegów a wybierakiem. dość częsty przypadek po wymianie silnika lub demontażu skrzyni biegów.
są 2 czujniki, czujnik położenia neutralnego: po odłączeniu wtyczki wózek nie uruchamia się Czujnik cofania: nie wpływa na liczbę biegów na desce rozdzielczej
problem tkwi w listwie wtryskowej potrzebna szybka listwa wtryskowa do gazu te samochody maja problemy na sekwencji jezeli czas wrtysku benz na biegu jałowym schodzi poniżej 1,8 ms to potrzebna jest szybka listwa matrix albo keichen. z tego co pamietam to tam jest ful grup czyli wszystkie wtryskiwacze pracują razem czyli potrzeba cztery rzay mniejsze...
Temat opisany do bólu, rezystor dmuchawy, resztę znajdziesz na tym forum. Dodano po 23 Zamykam temat.
Który to w ogóle jest to czujnik pozycji sprzęgła? Mnie już ręce opadają . :cry: Napisałem już kilka razy że to ten przyczepiony z boku sprzęgła ( nie zielony i nie niebieski) . :| Poza tym było już tyle dodatkowych informacji w temacie i zapytań na które nie odpowiedziałeś że lepiej zawieź ten samochód do elektryka . Sorry . Ale nie masz w ogóle podstawowej...
Steerning not locked i steerning locked zazwyczaj są informacją przy uszkodzonej blokadzie kierownicy. Jak już wspominałeś sporadycznie się pojawiały a zazwyczaj w taki sposób "kończy " się blokada. Podepnij Clip-a i odczytaj błędy.
Masz problem z hydrauliką, możliwe za niskie ciśnienie pilotujące i ew. złe działanie elektrozaworów i wodzików w przekładni. Bo to, że nie możesz wrzucić wstecznego, jak i przełączyć na półbieg przyśpieszony lub zwolniony jest winą nie przestawienia się wodzików, a sterownik oczekuje przełączenia w ciągu 0.5 sekundy (tyle też trwa wyzwolenie cewki...
Sprawdź może wiązkę elektryczną w komorze silnika. Ten motor ma dość spore wibracje na biegu jałowym, więc jeżeli np. była wyjmowana skrzynia biegów, ktoś nie umocował wiązki w uchwytach, masz przyczynę.
Zacznij od dokładnej regulacji cięgna zmiany biegów pod autem, wystarczy nieznaczne przesunięcie na tulejce zaciskanej przy skrzyni i część biegów wchodzi ciężko lub wcale.
Sterownik silnika steruje wentylatorem na chłodnicy poprzez przekaźniki. Być może sterownik silnika nie widzi jednego z przekaźników i przez to ten błąd. Nie wiem czy tym swoim sprzętem jesteś w stanie sprawdzić ale powinno być widać coś takiego czy pierwszy bieg został wysterowany, po tym by było widać że gdy silnik jest nagrzany ECU reaguje prawidłowo...
Witam, Piszesz że światła od wstecznych świecą, W którym momecie na luzie, na biegu 1,2,3? Czy podczas przejechaniu jakiegoś odcinka trasy światła przestają świecić? Najprościej tak jak koledzy piszą wypiąć wtyczkę od czujnika(skrzynia biegów na jałowym), jeżeli przestana świecić to do sprawdzenia czujnik przez elektryka, oraz instalację. Możesz spróbować...
tak jak kolega napisał bardzo czesto padały silnik krokowy biegu jałowego musisz to jak najszybciej sprawdzić bo często się tak zacinły ze uszkadzały kalkulator wtrysku ostatnio miałem takie 3 przypadki
Zamykam temat. Przyczyną przechodzenia w tryb awaryjny była nie drożna rureczka przy EGR łącząca kolektor z czujnikiem ciśnienia doładowania.
+Apc=15= +po stacyjce DEM=50= + przy kręceniu rozrusznikiem Tem= lampka kontrolna świec EVKSB= elektrozawór (nie pamiętam, ale chyba zwiększa obroty biegu jałowego, gdy silnik jest zimny) PC= obwód ładowania TCE= czujnik temperatury -Bat= masa
Silnik? Na krótko podpięty do akumulatora - działa. Sprawdzić rezystory? W jaki sposób?
Ciśnienie kolektora ssącego na biegu jałowym Wyreguluj zawory. , to też może być przyczyną, ale nie pojawia się w jednym momencie tylko stopniowo. pozdrawiam
Kiedyś robiłem jakąś 19-kę. W tamtym komputerze podobny układ sterował zaworem powietrza biegu jałowego i po analizie układu (przerysowałem sobie z natury schemat) wstawiłem TDA 2005 i chodziło. Pozdrawiam
To nastawnik biegu jałowego. Sprawdź dokładnie przepustnicę, linkę gazu, pedał itp, wszystko ma się poruszać bez zacięć, gładko i lekko. Kiedy nie naciskasz na pedał gazu dźwignia przepustnicy powinna naciskać pewnie na element nastawnika, wtedy sterownik silnika wie, że silnik ma pracować na biegu jałowym i reguluje wolne obroty. Nastawnik też ma być...
Sprawny alternator ma od 13.8 V do 15V . WIęc przyjmując średnio 14v masz 350W . Znając życie zakupiłeś przetwornicę 500/350 . Czyli 350w ciągłej . 500W chwilowej . Powinno wytrzymać na obrotach biegu jałowego pod warunkiem że w samochodzie będą wyłączone wszystkie możliwe odbiorniki prądu . Przede Wszystkim układ wentylacji wnętrza - bo wentylatory...
Witam! Panowie mam problem jak koledzy wyżej z falującymi obrotami w scenicu 1,9dci 2001r tylko ze u mnie na zimnym silniku chodzi równo dopiero po przejechaniu paru km jak silnik się zagrzeje to zaczynają falować,dodam ze jak się zwiększy obr powyżej 1000 obr czuć to falowanie,i potrzebuje pomocy od czego zacząć czego szukać aby ten problem wyeliminować...
Chrupie na 1 biegu przy skręcie?.
Błędy kasowałem KTS-em ( mam dostęp ) zaś jest to meganka 1996 1,6 litra nie pamiętam oznaczenia silnika Dodano po 10 Typ silnika K7M-703 przebieg 110000 km
A ile zlałeś ze sprężarki? Odseparowane 60ml sugeruje dalej za dużo oleju w układzie. Przy 15 st na dworze HP 16bar to trochę za dużo.Wskazuje to jeszcze na za dużą ilość oleju, bądź brak pierwszego biegu wentyla. Co będzie jak nastaną upały? Skraplacze we francuskich autach nie należą do trwałych. Więc, jak to jest 2007 rok to już raz powinien być...
Z tego co się orientuje to czujnik biegu wstecznego możesz wymienić od góry. Ukryty jest mniej więcej pod akumulatorem. Możesz też próbować od dołu, też wymienisz.
Nie ma jednego odpowiedzialnego . Jeden jest czujnikiem dźwigni włączania biegu a drugi czujnikiem dźwigni wybierania biegu . Analogicznie jak w zwykłej skrzyni w tych samochodach. Są dwa wałki na skrzyni . Kombinacja położeń wałków jest konkretnym wyborem biegu.
Rozumiem że po wymianie dokonałeś adaptacji nastawnika biegu jałowego ( silnika krokowego) za pomocą testera . Czy pozostałe elementy przynależne do zespołu przepustnicy są czyste- wolne od mazi często spotykanej jako produkt uboczny działania odmy. Sprawdż działanie map -sensora.
Zaraz jak cdi co to za silnik? Chyba cdti? Ale nie ważne ma ten czujnik jak opel w czujniki doładowania - sprawdzić za pomocą znanych metod -ew podmienić
Witam Przeróbka już dawno wykonana i auto śmiga. Było jeszcze trochę problemów z mocowaniem linek na skrzyni biegów bo są dwa rodzaje i jak jest nie ten to biegi nie wchodzą dobrze oraz z tempomatem bowiem instalacja nie jest przygotowana na oddzielny czujnik sprzęgła i hamulca , ale i to ogarnięte. Nadal jeszcze wykrywa błąd skrzyni biegów bowiem moduł...
W dci obroty same się nie podbiją musi być żądanie, ale jak jeździsz do kowali to nie dziwię się . I nie zaprzeczaj. DO tego 1,9 dci silnik tak znany że aż dziw bierze że ktoś go nie trawi.
Wiem, że temat stary ale.. co jest przyczyną nie działania 4 biegu nadmuchu?
biegu jałowego renault niema biegu renault renault biegu dmuchawy
gumka przewodząca wyświetlacza przekaźniki programatora wymiana łożysk silnika
żelazko cieknie żelazko cieknie
Phison PS2251-68 Firmware: Tools and Flashing Guide TCL 283N20 PWM IC Equivalent: OB2268, AU501, NCP1200A, FAN7602, Pinout and Replacement Guide